Σελίδες

Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Χτυποῦν τὴν κοινωνικὴ συνοχὴ μὲ ἐπιδόματα χαφιεδισμοῦ»

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Χτυποῦν τὴν κοινωνικὴ συνοχὴ μὲ ἐπιδόματα χαφιεδισμοῦ» Κυριακή, 05 Νοεμβρίου 2023.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/11/blog-post_94.html

Οἱ Ἀρχιστράτηγοι Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ καὶ οἱ Ἅγιοι Ἄγγελοι, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ Ἀρχιστράτηγοι Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ καὶ οἱ Ἅγιοι Ἄγγελοι- ποιό τὸ ἔργο Τους, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 8-11-2023
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Προσευχὴ μοναχοῦ καὶ προσευχὴ κοσμικοῦ (Ἁγ. Νείλου) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_571. Προσευχὴ μοναχοῦ καὶ προσευχὴ κοσμικοῦ- ποιό τὸ ἔργο τοῦ μοναχοῦ, Ἁγ. Νείλου- Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 44, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 7-11-2023 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ 8-11-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ 8-11-2023 
https://www.youtube.com/live/bmCV6xj3gik?si=i-gGCtvpII32-WdB

Βίος Ὁσίου Ἰωαννικίου τοῦ Μεγάλου


Βίος Ὁσίου Ἰωαννικίου τοῦ Μεγάλου

ΠΗΓΗ:ΕΔΩ
῾Ο ὅσιος πατὴρ ἡμῶν ᾽Ιωαννίκιος γεννήθηκε στὰ 754 (ἢ 762) στὴν κώμη τῶν Μαρυκάτων, βόρεια τῆς λίμνης ᾽Απολλωνιάδας, τῆς Βιθυνίας. Οἱ γονεῖς του ἦταν ἀγρότες καὶ ἀπὸ ἑπτὰ ἐτῶν τοῦ ἀνέθεσαν νὰ φυλάει χοίρους. Εὐσεβὴς ἐκ φύσεως, ὁ ᾽Ιωαννίκιος, εἶχε ἐντούτοις παρασυρθεῖ μὲ τοὺς γονεῖς του νὰ προσχωρήσει στὴν αἵρεση τῶν εἰκονομάχων. Σὲ ἡλικία δεκαεννέα ἐτῶν κατατάχθηκε στὴν αὐτοκρατορικὴ φρουρά. ῎Εχοντας ρωμαλέα κράση καὶ θαρραλέο χαρακτήρα, δοξάσθηκε στὶς μάχες μὲ πολλὰ κατορθώματα. Μετὰ ἀπὸ δεκαεπτὰ χρόνια θητείας, ἐπιστρέφοντας ἀπὸ μιὰ νικηφόρα ἐκστρατεία, πέρασε κοντὰ ἀπὸ τὸ περιώνυμο μοναστικὸ κέντρο τοῦ ὄρους ᾽Ολύμπου τῆς Βιθυνίας καὶ συνάντησε ἕνα γέροντα ἀσκητὴ ὁ ὁποῖος τοῦ κατέδειξε τὴν πλάνη του σχετικὰ μὲ τὶς ἱερὲς εἰκόνες. ῾Ο νέος ἁνδρας μετανόησε ἀμέσως, προσκύνησε τὴν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ καὶ ἑλαβε τὴν ἀπόφαση νὰ ἀκολουθήσει τὴν ὁδὸ τῆς ἀσκήσεως καὶ τῆς μετανοίας.

Στὰ 795, οἱ Βούλγαροι εἰδωλολάτρες εἰσέβαλαν στὴ Θράκη. ῾Ο αὐτοκράτορας Κωνσταντίνος ΣΤ’ συγκέντρωσε ισχυρὸ στρατὸ γιὰ νὰ τοὺς ἀπωθήσει, ἀλλὰ ὑπέστη οἰκτρὴ ἥττα στὸ φρούριο τῶν Μαρκελλῶν. ῾Ο ᾽Ιωαννίκιος ἐπέδειξε ἀσυνήθιστο ἡρωισμὸ τότε. ῎Εσωσε τὴ ζωὴ τοῦ αὐτοκράτορα καὶ σκότωσε σὲ μονομαχία ἕνα βάρβαρο, καθιστώντας ἔτσι δυνατὴ τὴν ὀπισθοχώρηση τοῦ βυζαντινοῦ στρατοῦ. ῾Ο αὐτοκράτορας, σὲ ἔνδειξη εὐγνωμοσύνης, θέλησε νὰ τὸν ἐντάξει στὴν προσωπική του ὑπηρεσία. Τὸ θέαμα ὄμως τῶν σφαγῶν καὶ τῶν φρικαλεοτήτων τοῦ πολέμου ἔκαμαν τὸν ᾽Ιωαννίκιο νὰ καταλάβει τὴ ματαιότητα τοῦ βίου τούτου. Ζήτησε ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα ὡς μόνη χάρη νὰ τοῦ δώσει τὴν ἄδεια νὰ ἀποστρατευθεῖ μετὰ ἀπὸ εἰκοσι τέσσερα χρόνια ἀφοσιωμένης ὑπηρεσίας, γιὰ νὰ διεξαγάγει ἐφεξῆς τὸν ἀόρατο πόλεμο στὶς τάξεις τῆς ἰσάγγελης στρατιᾶς.
Μετέβη πρῶτα στὴ Μονὴ τῶν Αὐγάρων (ἢ ᾽Αγαύρων) κοντὰ στὴν Προύσα. ῾Ο ἠγούμενος ὅμως Γρηγόριος, βλέποντας τὴν ἀμάθειά του, τοῦ συνέστησε νὰ πάει πρῶτα νὰ προπαιδευθεῖ στὰ ἐκκλησιαστικὰ γράμματα καὶ νὰ λάβει τὶς βασικὲς ἀρχὲς τῆς ἀσκήσεως στοὺς κοαπους ἑνὸς κοινοβίου, πρὶν ἔλθει νὰ ζήσει ἀνάμεσα σὲ ἐμπειρότερους μοναχούς. Μετὰ ἀπὸ σύντομη παραμονὴ στὴ Μονὴ Τελάου κοντὰ στὴν ᾽Ατρώα, ἔγινε δεκτὸς στὴ Μονὴ ᾽Αντιδίου ποὺ βρισκόταν σὲ πιὸ ἀπομονωμένη τοποθεσία, ὅπου γιὰ δύο χρόνια ἀποδείχθηκε ὑπόδειγμα γιὰ ὅλους τοὺς ἄλλους μοναχοὺς στὸν ἀγώνα κατὰ τῆς φιλαυτίας, τῆς φιληδονίας καὶ κάθε εἴδους πειρασμοῦ. Καθὼς ἦταν ἐντελῶς ἀπαίδευτος, ἔλαβε τὶς στοιχειώδεις γνώσεις στὰ ἐκκλησιαστικὰ γράμματα καὶ ἔμαθε ἀπὸ στήθους τριάντα ψαλμούς. Διψώντας ὅμως γιὰ μιὰ πιὸ ἀπομονωμένη ζωή, ὁ ᾽Ιωαννίκιος ζήτησε νὰ ἀποσυρθεῖ, μόνος τῷ Θεῷ μόνῳ, στὸ ὄρος Κόρακος Κεφαλὴ ποὺ δέσποζε πάνω ἀπὸ τὴ Μονὴ ᾽Αντιδίου.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ὁ Ἅγιος Μεγαλομάρτυς Δημήτριος ὁ Μυροβλύτης

Μία επικαιροποιημένη πρόσκληση Αγιότητας και Μαρτυρίου

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών


Ο Άγιος Μεγαλομάρτυς Δημήτριος κατέχει ξεχωριστή θέση μέσα στο πάνθεον των Αγίων της Ανατολικής Ορθόδοξης του Χριστού Εκκλησίας, καθώς υμνήθηκε και αγαπήθηκε όσο λίγοι, ενώ τα πολλά θαύματα που επιτελούνται μέχρι σήμερα σε όσους με πίστη καταφεύγουν στην θερμή του μεσιτεία τον έχουν καταστήσει ιδιαίτερα λαοφιλή στον Ελληνικό λαό.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης, η «νύμφη του Θερμαϊκού», όπως είναι γνωστή η συμπρωτεύουσα έχει την ιδιαίτερη τιμή και ευλογία να τιμά ως πολιούχο και προστάτη Άγιο της, τον Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο, καθόσον η ζωή, η διδασκαλία, η δράση και η εν γένει προσωπικότητα του Αγίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη στην οποία γεννήθηκε, δίδαξε και μαρτύρησε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τον 14o αιώνα, τόσο στην Βασιλεύουσα Κωνσταντινούπολη όσο και στην Βυζαντινή Συμβασιλεύουσα Θεσσαλονίκη, συντάσσονται θερμοί εγκωμιαστικοί λόγοι προς τιμήν του Αθλοφόρου Αγίου από τους διαπρεπέστερους διανοούμενους της εποχής, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας (σπουδαίος Ορθόδοξος Θεολόγος), ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (και συμπολιούχος) και ο Άγιος Φιλόθεος ο Κόκκινος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που διετέλεσε μαθητής και συνεργάτης του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.

Αναφέρουμε με ιδιαίτερη έμφαση ότι κατά την βυζαντινή εγκωμιαστική παράδοση ο Άγιος Δημήτριος επαινείται ως «Μιμητής του Χριστού», στοιχείο που μαρτυρά την βαθύτερη επιθυμία των υμνογράφων να παρουσιάσουν στον πιστό λαό τον Άγιο, ως ιδανικό πρότυπο και υπόδειγμα πολιτικού και στρατιωτικού ηγεμόνα που διακρίνεται για το ορθόδοξο χριστιανικό του φρόνημα, την ηθική του ακεραιότητα, την ψυχική του ευγένεια, την καλοσύνη και την δικαιοσύνη του.

Δικαίωμά μας ἡ… ἁμαρτία;


Δικαίωμά μας ἡ… ἁμαρτία;

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Μὲ πολλοὺς τρόπους παρουσιάζεται στὴ ζωή μας ἡ ἁμαρτία, καλοί μου φίλοι. Τώρα χρησιμοποιεῖ ἕναν ἄλλο, ἐντελῶς σύγχρονο καὶ τέλεια ἐπικίνδυνο τρόπο. Ὅτι τάχα αὐτὴ εἶναι «γοῦστο μας καὶ καπέλο» μας, ὅπως λέμε, δηλαδὴ δικαίωμά μας! Καὶ μάλιστα ἀναφαίρετο (= δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς τὸ ἀφαιρέσει κανείς)!

* * *

Ἆραγε τί σημαίνει αὐτὸ ἀκριβῶς; Σημαίνει ὅτι, ὡς δικαίωμα ποὺ θέλει νὰ πιστεύουμε ὅτι εἶναι ἡ ἁμαρτία…

• Τὴν διεκδικοῦμε!

• Ἀπορρίπτουμε καθένα ποὺ θὰ ἐπιχειροῦσε νὰ μᾶς τὴν …ἀφαιρέσει!

• Ἀπεχθανόμαστε ὁποιονδήποτε θελήσει ἀκόμη καὶ νὰ μᾶς συμβουλεύσει!

• Δὲν «ἐπιτρέπουμε» οὔτε καὶ στὸν ἑαυτό μας νὰ νοιώθει τύψεις γιὰ ὅ,τι (ἁμαρτωλὸ) κάνει!

• Δὲν λογοδοτοῦμε σὲ κανένα, ἑπομένως οὔτε καὶ στὸν Θεό!

Κι ἀφοῦ ἔτσι ἔχουν τὰ πράγματα, γιατί νὰ μετανοήσουμε; Δὲν ὑπάρχει ἀπολύτως κανένας λόγος! Ἂν θελήσουμε νὰ κάνουμε κάτι τέτοιο, εἶναι σὰν νὰ παραδεχόμαστε ὅτι ἡ ἁμαρτία (καὶ τὸ ὅποιο πάθος ποὺ μᾶς διακατέχει), εἶναι κάτι κακὸ καὶ πρέπει ὁπωσδήποτε καὶ ἄμεσα νὰ τὸ διορθώσουμε καὶ νὰ τὸ ἀποβάλλουμε ἀπ’ τὴ ζωή μας. Ἑπομένως ἡ μετάνοιά μας δὲν εἶναι τίποτ’ ἄλλο τελικά, παρὰ ἡ ἄρνηση αὐτοῦ ἀκριβῶς τοῦ «δικαιώματός» μας!

Νὰ γιατί…

• Οἱ προγαμιαῖες σχέσεις εἶναι ὁπωσδήποτε… ὀρθές!

• Οἱ ἐξωσυζυγικὲς εἶναι κάτι τό… πολὺ μοντέρνο!

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ἡ προσπάθεια ὁλοκληρωτικῆς ὑποδούλωσης τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου (Μέρος Α')

Μέρος Α': Ἡ ἀπώλεια τῆς ἰδιοκτησίας καὶ τῆς ἐλευθερίας τοῦ πολίτη μέσῳ τοῦ ἐπερχομένου παγκόσμιου ψηφιακοῦ συστήματος



Ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια πολλοὶ ἐπισημαίνουν ὅτι στόχος τῆς παγκόσμιας ἐλὶτ εἶναι τὸ νὰ καταφέρει νὰ θεμελιώσῃ καὶ στὶς δυτικὲς κοινωνίες ἕνα μελλοντικὸ δυστοπικὸ σύστημα ποὺ θὰ ἀποτελῇ μιά, κατάλληλη γιὰ τὴ δική μας περίπτωση, παραλλαγὴ τοῦ λεγόμενου κινέζικου μοντέλου.

Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἐπιθυμεῖ νὰ οἰκοδομήσῃ ἕνα σύστημα ποὺ θὰ εἶναι μιὰ ἰδιόμορφη μίξη καπιταλισμοῦ καὶ κομμουνισμοῦ, προσαρμοσμένη στὸν δυτικὸ τρόπο σκέψης καὶ πολιτισμό.

Συγκεκριμένα, λέγεται ὅτι ἐπιδιώκουν νὰ ὑπάρχῃ καπιταλισμός, ὅσον ἀφορᾶ τὶς πολυεθνικὲς ἑταιρεῖες καὶ τὶς διεθνεῖς τράπεζες καὶ ἀγορές, ὥστε νὰ μποροῦν νὰ ἐξυπηρετοῦνται ἐλεύθερα τὰ συμφέροντά τους, καὶ κομμουνισμὸς κάποιου νέου ἔξυπνου τύπου, ὅσον ἀφορᾶ τοὺς πολῖτες, ὥστε νὰ μπορῇ νὰ γίνεται καλύτερα ὁ ἔλεγχος, ἡ διαχείριση καὶ ἡ ὑποδούλωση τους.

Τὸ τελευταῖο θὰ ἐπιτευχθῇ, ἀφ᾿ ἑνὸς μὲ τὸ νὰ περιοριστῇ ἡ ἐλευθερία καὶ τὰ δικαιώματα τοῦ κάθε πολίτη ἀπὸ τὸ ἴδιο τὸ κράτος καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου μὲ τὸ νὰ σταματήσῃ ἡ ἰδιοκτησία νὰ ἀνήκει οὐσιαστικὰ στὸν ἴδιο τὸν πολίτη καὶ νὰ ἐκχωρηθῇ μὲ κάποιο νόμιμο καὶ κοινὰ ἀποδεκτὸ τρόπο στὸ κράτος ἤ/καὶ στὴν ἕνωση κρατῶν.

Ἐπειδή, ὅμως, τὸ κράτος ἤ/καὶ ἡ ἕνωση κρατῶν στὴν πραγματικότητα ἐλέγχεται ἀπὸ τὶς πολυεθνικὲς ἑταιρεῖες καὶ τὶς διεθνεῖς τράπεζες καὶ ἀγορές, οὐσιαστικά, ἡ περιουσία τῶν πολιτῶν θὰ περάσει σὲ αὐτές, ἀφήνοντας σὲ ἐκείνους μόνο τὴ δυνατότητα νὰ διαχειριστοῦν ἐκεῖνο τὸ κομμάτι ποὺ κάθε φορὰ θὰ τοὺς παραχωροῦν, μὲ ἐλεγχόμενο, πάντα, τρόπο.

Δὲν εἴμαστε σὲ θέση νὰ γνωρίζουμε τὸ κατὰ πόσο ἰσχύουν ὅλα τα παραπάνω, οὔτε καὶ τὸ ποιά εἶναι, γενικά, τὰ σκοτεινὰ σχέδιά τους, ἂν καὶ φαίνεται ὅτι σὲ πάρα πολλὰ ὁδηγούμαστε πρὸς τὰ ἐκεῖ.

Μποροῦμε, βέβαια, νὰ κάνουμε κάποιες ὑποθέσεις/ἐκτιμήσεις γιὰ τὸ πὼς θὰ κινηθοῦν τὰ πράγματα, μὲ βάση ὅλα ὅσα βλέπουμε στὶς μέρες μας νὰ τρέχουν στὰ φανερὰ μὲ πολὺ μεγάλη ταχύτητα.

Πάντα, ὅμως, μὲ πολὺ μεγάλη ἐπιφύλαξη, γιατί ἄλλο μπορεῖ νὰ περιμένουμε καὶ ἄλλο τελικὰ νὰ μᾶς ἔρθη...

Φαίνεται, λοιπόν, ὅτι ἡ παγκόσμια ἐλὶτ ἀκολουθεῖ σὲ κάθε κράτος διαφορετικὲς μεθόδους λόγῳ τῆς ἰδιαιτερότητας ποὺ ἔχει τὸ καθένα τους.

Ἡ Ἑλλάδα, μαζὶ μὲ κάποια ἄλλα μικρὰ κράτη, ἔχει ἰδιαίτερη σημασία γι᾿ αὐτούς, διότι ἀποτελεῖ τὸ κατάλληλο μικροῦ πληθυσμοῦ «ἰνδικὸ χοιρίδιο», πάνω στὸ ὁποῖο μποροῦν νὰ διεξάγουν διάφορα κοινωνικά, οἰκονομικὰ κ.ἄ. πειράματα, μὲ σκοπὸ νὰ δοῦν πὼς θὰ μπορέσουν νὰ ἐφαρμόσουν τὰ σχέδιά τους, στὴν ἀρχὴ σὲ εὐρωπαϊκὴ κλίμακα καὶ στὴ συνέχεια καὶ σὲ παγκόσμια.

Καὶ αὐτό μᾶς τὸ ἔχει δείξει ἡ ἴδια ἡ πρόσφατη ἱστορία.

Ἕνα πείραμα - δοκιμὴ ποὺ προσπαθοῦν νὰ πραγματοποιήσουν αὐτὴ τὴ στιγμὴ στὴ χώρα μας, ποὺ ἀπ᾿ ὅ,τι φαίνεται πάντα πρωτοπορεῖ στὰ σχέδιά τους, εἶναι καὶ ἡ νέα ψηφιακὴ ταυτότητα.

Μὲ αὐτὴν θὰ προσπαθήσουν νὰ πᾶνε ἕνα βῆμα μπροστὰ ἀπὸ ἄλλα κράτη, πολλὰ ἀπὸ τὰ ὁποῖα, πρὸς τὸ παρόν, εἴτε δὲν ἔχουν ἐπιβάλλει στοὺς πολῖτες τους ὡς ὑποχρεωτικὲς τὶς ψηφιακὲς ταυτότητες, εἴτε δὲν ἔχουν καθόλου ταυτότητες, εἴτε τὶς ἔχουν μὲν ἐπιβάλλει ὡς ὑποχρεωτικές, ἀλλὰ αὐτὲς φέρουν μέσα τους ἕνα τσιπάκι ποὺ φέρει μόνο τὰ βιομετρικὰ στοιχεῖα τοῦ πολίτη.

Καὶ αὐτὸ τὸ πολὺ προχωρημένο βῆμα ποὺ ἐπιχειρεῖται νὰ γίνει ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα εἶναι τὸ νὰ φέρει ἡ ψηφιακὴ ταυτότητα κάποια στιγμὴ μέσα της καὶ στοιχεῖα ποὺ θὰ σχετίζονται μὲ τὶς Ὑπηρεσίες τῆς Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης, κάτι ποὺ θὰ τὴν καθιστᾶ μιὰ μίξη ταυτότητας καὶ κάρτας τοῦ πολίτη:

«ἐνῶ θὰ δύναται νὰ ἀποθηκευτοῦν τὰ στοιχεῖα ποὺ ἀπαιτοῦνται γιὰ τὶς Ὑπηρεσίες Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης, ἐὰν ἀποφασισθεῖ νὰ συμπεριληφθοῦν στὸ ἐν λόγῳ μέσο» Παρ. 4 τοῦ ἄρθρου 1 τῆς τῆς ὑπ' ἀρ 8200/0-109568/16.2.2023 κοινῆς ὑπουργικῆς ἀπόφασης

Στὸ πολὺ πρόσφατο παρελθόν, ὅμως, εἴδαμε ὅτι οἱ Ὑπηρεσίες Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης χρησιμοποιήθηκαν γιὰ νὰ συγκεντρωθοῦν πληροφορίες γιὰ τὸ κατὰ πόσο οἱ πολῖτες ἀκολουθοῦν τὶς ἐντολὲς τῶν «σοφῶν» καὶ «εἰδικῶν» τοῦ συστήματος, γιὰ νὰ μποῦν περιορισμοὶ ἤ/καὶ φραγμοὶ σὲ ὅσους ἀρνοῦνται αὐτὲς τὶς ἐντολὲς καὶ γιὰ νὰ γίνῃ διαχωρισμὸς τῶν πολιτῶν σὲ κατηγορίες.

Ἡ ἴδια, ὅμως, ἡ ὕπαρξη ἐντολῶν σὲ ζητήματα ποὺ κανονικὰ θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπάρχῃ ἐλευθερία ἐπιλογῆς τοῦ πολίτη, δείχνει ὅτι ἐπιδιώκουν μιὰ μετακύλιση τοῦ ἴδιου τοῦ πολιτεύματος ἀπὸ τὴ Δημοκρατία, σὲ ἕνα καθεστώς, στρατιωτικοῦ τύπου, ποὺ ὁ πολίτης ὀφείλει νὰ ὑπακούῃ σὲ ἐντολές.

8 Νοεμβρίου. † Σύναξις τῶν ἀρχιστρατήγων Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ καὶ τῶν λοιπῶν ἀσωμάτων δυνάμεων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἀσωμάτων, 8 Νοεμβρίου (Ἑβρ. β´ 2-10).

Εβρ. 2,2            εἰ γὰρ ὁ δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν,

Εβρ. 2,2                    Διότι εάν ο παλαιός νόμος, που ελέχθη στον Μωϋσήν δια μέσου των αγγέλων, απεδείχθη έγκυρος και ισχυρός και κάθε παράβασις αυτού και παρακοή έλαβε σαν μισθόν της την δικαίαν τιμωρίαν,

Εβρ. 2,3            πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας; ἥτις ἀρχὴν λαβοῦσα λαλεῖσθαι διὰ τοῦ Κυρίου, ὑπὸ τῶν ἀκουσάντων εἰς ἡμᾶς ἐβεβαιώθη,

Εβρ. 2,3                    πως ημείς θα διαφύγωμεν την τιμωρίαν, εάν παραμελήσωμεν μίαν τόσον μεγάλην και ανεκτίμητον σωτηρίαν; Η σωτηρία δε αυτή ήρχισε να διδάσκεται από αυτόν τούτον τον Κυριον, παρεδόθη δε εις ημάς ως κατά πάντα βεβαία και αξιόπιστος από εκείνους, που την ήκουσαν κατ' ευθείαν από το στόμα του Κυρίου, δηλαδή από τους Αποστόλους.

ΕΙΣ ΤΗΝ ΛΙΤΗΝ-ΨΑΛΤΗΡΙΟΝ-ΩΡΕΣ/ ΑΓΙΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΑΣΩΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, 8-11-2023

ΕΙΣ ΤΗΝ ΛΙΤΗΝ-ΨΑΛΤΗΡΙΟΝ-ΩΡΕΣ/ ΑΓΙΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΑΣΩΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, 8-11-2023 
https://www.youtube.com/live/tnBOsA3VH-s?si=aEDYI7IFBOGfBE0q

Ὑποκρισία: Ἡ EE τόσα χρόνια ἔχει κάνει δόγμα τήν «ἐνσωμάτωση», καί τώρα θυμήθηκε ὅτι «ἄλλο πρόσφυγας καί ἄλλο μετανάστης»!


Υποκρισία: H EE τόσα χρόνια έχει κάνει δόγμα την «ενσωμάτωση», και τώρα θυμήθηκε ότι «άλλο πρόσφυγας και άλλο μετανάστης»!

Στην σκιά των τρομοκρατικών επιθέσεων σε ευρωπαϊκές χώρες και της πολεμικής ανάφλεξης στη Μ. Ανατολή, η ΕΕ «τρέχει» για να κλείσει κενά ασφαλείας, όμως είναι πολύ αργά...

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Στη σκιά των εκρηκτικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και των τρομοκρατικών επιθέσεων σε Βέλγιο και Γαλλία, το Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ αποφάσισε να κατέβει από τα διεθνιστικά «ροζ σύννεφα» στα οποία κατοικοέδρευε και να επανεξετάσει τις διαδικασίες απέλασης των παράνομων μεταναστών.

Έτσι σε συνεργασία των 27 κρατών – μελών, αναζητείται μια κοινή γραμμή για να επιτευχθούν ταχύτερες και πιο συντονισμένες επιστροφές παράνομων μεταναστών στις χώρες καταγωγής τους.

Μετά από μία δεκαετία απρόσκοπτης και ανεξέλεγκτης μετακίνησης πληθυσμών, η ΕΕ ξαφνικά… «ανακάλυψε» ότι υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ μετανάστη και πρόσφυγα, και ότι αν κάποιος πολίτης εγκαταλείψει την εμπόλεμη χώρα του και βρεθεί σε ένα ασφαλές κράτος, τότε ως εκεί περιορίζεται και η προσφυγική ιδιότητά του. Εάν φύγει από αυτήν την ασφαλή χώρα (ας πούμε για παράδειγμα την Τουρκία) και επιχειρήσει να μεταβεί παράνομα στην επικράτεια της ΕΕ, τότε είναι μετανάστης και πιο συγκεκριμένα λαθρομετανάστης.

Τοιχογραφίες μέ ἀπεικόνιση τοῦ Ἁγίου Δημητρίου καί σκηνῶν τοῦ βίου καί τοῦ μαρτυρίου του


Από το μητροπολιτικό ναό του Αγίου Δημητρίου στον Αρχαιολογικό Χώρο Μυστρά.
Χρονολογείται μεταξύ 1273 – 1283.

Ο Άγιος Δημήτριος σε προτομή στην κόγχη της πρόθεσης / ο Άγιος Δημήτριος διδάσκει / ο Άγιος Δημήτριος στη φυλακή / μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου

Ο μητροπολιτικός ναός του Μυστρά είναι αφιερωμένος στον Άγιο Δημήτριο. Στον γραπτό του διάκοσμο, έκδηλη αφηγηματική διάθεση αποτυπώνεται στις έντεκα σκηνές από το συναξάρι του Δημητρίου, τον μεγαλύτερο σε έκταση εικονογραφικό κύκλο του αγίου στην τέχνη της βυζαντινής περιόδου.