Σελίδες

Πὼς καταλαβαίνουμε ὅτι πλησιάσαμε στὴν ἀληθινὴ προσευχή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_577. Πὼς καταλαβαίνουμε ὅτι πλησιάσαμε στὴν ἀληθινὴ προσευχή-Λόγος περὶ προσευχῆς, Ἁγ. Νείλου,Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 62-69, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 13-11-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ γνήσια θεολογία πηγάζει ἀπὸ τὴν ἀληθινὴ προσευχή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

 ΚΗΡΥΓΜΑ_576. Ἡ γνήσια θεολογία πηγάζει ἀπὸ τὴν ἀληθινὴ προσευχή-Λόγος περὶ προσευχῆς, Ἁγ. Νείλου,Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 61, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 12-11-2023 

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἅγιος Γεώργιος Καρσλίδης: Μία ἀπό τίς σημαντικότερες ἁγίες μορφές τοῦ 20οῦ αἰώνα!


Ο άγιος Γεώργιος Καρσλίδης (1901-1959) αποτελεί μια από τις πιο ξεχωριστές, και σημαντικότερες αγίες μορφές του 20ού αιώνα! Η ζωή του μοιάζει σαν να ανακεφαλαιώνει πολλές άλλες μορφές αγίων βιοτών τις οποίες διαβάζουμε στον συναξαριστή.
Άλλωστε, δεν είναι απλά ένας όσιος της εκκλησίας, αλλά και ένας ομολογητής-μάρτυρας ο οποίος έζησε ιδιαίτερα σκληρές μέρες δοκιμασίας και μαρτυρίου κατά την περίοδο της κομουνιστικής επικράτησης στην Γεωργία. Με αποκορύφωμα, βεβαίως, την αντιμετώπιση του εκτελεστικού αποσπάσματος.

Ο μοναχός Συμεών, όπως μετονομάστηκε από Αθανάσιος ο Άγιος κατά την κουρά του, δέχτηκε αρκετές σφαίρες από τα πυρά του εκτελεστικού αποσπάσματος, αλλά κυρίως στα πόδια! Και έτσι δεν ήταν φονικές. Γι’ αυτό και στη συνέχεια του χάρισαν την ζωή, αφού ένας νόμος προνοούσε πως όποιος επιζήσει μετά από πυρά εκτελεστικού αποσπάσματος δικαιούται χάρη!

Και ήδη εμείς νιώθουμε να μας κατακλύζει η θεία χάρη της οποίας ο ίδιος ήταν φορέας, μετέχοντας και εμείς στην μαρτυρική ζωή του σχετικά νέου αγίου της Εκλλησίας μας. Η αγιοκατάταξη του από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου έγινε το 2008.

Ο ίδιος, ο ομολογητής, μάρτυρας άγιος μας διέτρεξε ολόκληρο τον βίο του και ως ένας πνευματοφόρος άγιος Γέροντας, ένας όσιος και κόσμημα της Εκκλησία και του κόσμου! Στάθηκε πλάι στον πονεμένο άνθρωπο της εποχής του και μάλιστα μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες επιβίωσης, περιόδους ξεριζωμού και προσφυγιάς, παγκοσμίων πολεμικών συρράξεων, κατοχής, εμφυλίου πολέμου…

Καθηγητής Ἰωάννης Κουντουράς: Παρέμβαση στό ἄρθρο 191 τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα ἀπό σκοπιάς δημόσιας ὑγείας καί σέ σχέση μέ COVID-19 ἐμβολιασμό


Παρέμβαση στο άρθρο 191 του Ποινικού Κώδικα από σκοπιάς δημόσιας υγείας και σε σχέση με COVID-19 εμβολιασμό

Ιωάννης Κουντουράς, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής Α.Π. Θ.

Δοθείσης μιας ευκαιρίας, μόλις υπέπεσε στην αντίληψή μου το υποκείμενο τροποποιημένο άρθρο 191 ΠΚ, με την νομοτυπική μορφή του εγκλήματος της διασποράς ψευδών ειδήσεων το οποίο διαμορφώνεται ως ακολούθως: «Όποιος δημόσια ή μέσω του διαδικτύου διαδίδει ή διασπείρει με οποιονδήποτε τρόπο ψευδείς ειδήσεις με αποτέλεσμα να προκαλέσει φόβο σε αόριστο αριθμό ανθρώπων ή σε ορισμένο κύκλο ή κατηγορία προσώπων που αναγκάζονται έτσι να προβούν σε μη προγραμματισμένες πράξεις ή σε ματαίωσή τους, με κίνδυνο να προκληθεί ζημία στην οικονομία, στην αμυντική ικανότητα της χώρας ή στη δημόσια υγεία τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία (3) έτη ή με χρηματική ποινή. Με την ίδια ποινή τιμωρείται και ο πραγματικός ιδιοκτήτης ή εκδότης του μέσου με το οποίο τελέστηκαν οι πράξεις του παρόντος άρθρου».

Το άρθρο, όπως διατυπώνεται, έχει τη λογική του.

Εντούτοις, επειδή ανήκω στον χώρο της δημόσιας υγείας, θεωρώ ότι στρέφεται και ως «μπούμερανγκ» εναντίον τουλάχιστον μιας μερίδας αυτών που το συνέθεσαν και το εφάρμοσαν. Για παράδειγμα, αναφέρομαι στο COVID-19 εμβόλιο που εισήγαγαν υποχρεωτικά και τις μη επιστημονικά τεκμηριωμένες μερικές δηλώσεις τους που αφορούν την αποτελεσματικότητα και απουσία παρενεργειών του εμβολίου. Μετά την εφαρμογή της καμπάνιας τους για COVID-19 υποχρεωτικό εμβολιασμό, οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες σοβαρές παρενέργειες προοδευτικά αυξάνουν και δημοσιεύονται σε έγκριτα διεθνή περιοδικά ενέχοντας ευθύνες.

Ὁ Μητροπολίτης Τούλτσιν καί Μπράτσλαφ Ἰωνάθαν χαρακτήρισε βλάσφημα τά λόγια τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ὁ ὁποῖος ἐπέκρινε τόν ὁμολογιακό ἄθλο τῶν Οὐκρανῶν ἱεραρχῶν


Κατά παράκληση ομάδας προστασίας των δικαιωμάτων κληρικών και λαϊκών ο Μητροπολίτης Τούλτσιν και Μπράτσλαφ Ιωνάθαν αξιολόγησε τα λόγια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος στις 15 Οκτωβρίου 2023 δήλωσε σε συνάντηση στη Μαδρίτη με κληρικούς της ιεράς Μητροπόλεως Ισπανίας και Πορτογαλίας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ότι θεωρεί δίκαιη και αιτιολογημένη την ποινική δίωξη σε βάρος των ιεραρχών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η ιστοσελίδα της εκκλησιαστικής επαρχίας Τούλτσιν ανήρτησε την απάντηση.

Τα επικριτικά λόγια έναντι του ομολογιακού άθλου των Ουκρανών ιεραρχών, οι οποίοι υπερασπίζονται την Ορθοδοξία και την κανονική τους Εκκλησία είναι σκοπίμως συκοφαντικά, αμαρτωλά, ακόμη και βλάσφημα, δήλωσε πεπεισμένος ο Μητροπολίτης Ιωνάθαν. Στις 7 Αυγούστου του 2023 ο 75χρονος βαριά ασθενών ιεράρχης, ο οποίος είναι ευρέως γνωστός ανά τον ορθόδοξο κόσμο ως μουσικοσυνθέτης, καταδικάσθηκε για παράλογες κατηγορίες σε πέντε χρόνια φυλάκισης με κατάσχεση περιουσίας.

Ο Σεβασμιώτατος τόνισε: «Παράξενα και παρανοϊκά τα λόγια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στη Μαδρίτη ομοιάζουν με στομωμένη και σκουριασμένη ρομφαία, η οποία αναλεήτως και απηνώς έπληξε τις ψυχές των διωκομένων ιεραρχών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, των κληρικών και των λαϊκών της και στην Ουκρανία, αλλά και σε μακρινές χώρες.

Κυριακή Η’ Λουκά: Ἀνάλυση τῆς παραβολῆς τοῦ καλοῦ Σαμαρείτη (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)


(Λουκ. 10:25-37)

Εμείς όλοι οι άνθρωποι, εξαιτίας της παράβασης των προπατόρων μας και της παρακοής, λάβαμε ως κληρονομιά την κατάρα και την καταδίκη την αιώνια και ξεπέσαμε από την ουράνια Ιερουσαλήμ σε αυτήν την πρόσκαιρη πατρίδα, η οποία είναι γεμάτη από θλίψεις και στενοχώριες, από πόνους και συμφορές, τις οποίες μας επιφέρουν οι ληστές, οι νοητοί δαίμονες, που μας πληγώνουν κάθε μέρα. Πληγές είναι οι αμαρτίες τις οποίες μας επιφέρουν η υπερηφάνεια, ο φθόνος, η ζήλεια, η μνησικακία, η κατάκριση, η καταλαλιά, η συκοφαντία, οι ασέλγειες, οι πορνείες, οι μοιχείες, οι κλοπές, οι αδικίες και γενικά κάθε αμαρτία την οποία πράττει ο άνθρωπος, με τη συνεργεία του πονηρού δαίμονα, διότι εκείνος είναι που μας τραυματίζει, μας πληγώνει.

Ο Θεός μας έδωσε σύνεση, σοφία και διάκριση, αλλ’ επειδή δεν προσέχουμε και δεν φροντίζουμε, δεχόμαστε τις πληγές και τα τραύματα από τους δαίμονες και ως αμαρτωλοί πέφτουμε κάτω ημιθανείς. Και αν πεθάνουμε από τις πληγές και τα τραύματα που μας επιφέρουν οι πονηροί, οι ληστές δαίμονες, τότε πεθαίνουμε τον αιώνιο θάνατο, καταδικαζόμαστε στην αιώνια κόλαση.

Ενώ η ανθρώπινη φύση βρισκόταν ημιθανής από τα τραύματα και τις πληγές, τις οποίες οι ληστές –οι νοητοί δαίμονες– επέφεραν στο ανθρώπινο γένος, «κατά συγκυρία», λέει, πέρασε κάποιος ιερέας και είδε τον άνθρωπο αυτόν τον τραυματισμένο και εξακολούθησε τον δρόμο του. Δεν τον ευσπλαχνίσθηκε, δεν είχε δύναμη να του προσφέρει βοήθεια. Παρομοίως έπραξε και ο λευΐτης. Και αυτός πέρασε, τον είδε τραυματισμένο και δεν μπόρεσε να του προσφέρει καμία βοήθεια. Ο ιερέας και ο λευΐτης εικονίζουν τους Προφήτες, τους απεσταλμένους του Θεού για να διδάξουν τους ανθρώπους να αποφεύγουν την αμαρτία, να μην ακούν τους πονηρούς δαίμονες που τους παρακινούν και προτρέπουν στην αμαρτία. Αλλ’ ούτε Προφήτης ούτε δίκαιος ούτε κανείς άλλος απεσταλμένος από τον Θεό για βοήθεια του ανθρώπου μπόρεσε να βοηθήσει τον άνθρωπο, που έπεσε στα χέρια των ληστών και τραυματίσθηκε…

Εὐρωβουλεύτες ζητοῦν νά ληφθοῦν μέτρα γιά τίς διώξεις τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας


Ο Ολλανδός Ευρωβουλευτής του κόμματος “Φόρουμ για την Δημοκρατία” Μαρσέλ ντε Γκράαφ, αντιτάχθηκε στην ένταξη της Ουκρανίας στην Ε.Ε. λόγω των διώξεων κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Συγκεκριμένα ο Ολλανδός Ευρωβουλευτής απηύθυνε έκκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απαντήσει στην καταπίεση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από το Κίεβο, σημειώνοντας ότι η Ουκρανία δεν πρέπει να γίνει μέλος της ΕΕ.

"Η Ουκρανία παραβιάζει το κράτος δικαίου και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η Ουκρανία δεν πρέπει ποτέ να γίνει μέλος της ΕΕ", έγραψε χαρακτηριστικά στο κοινωνικό δίκτυο X ο Ολλανδός Ευρωβουλευτής σχολιάζοντας τον νόμο που απαγορεύει την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας στη χώρα.

Ο κ. Μαρσέλ ντε Γκράαφ έθεσε την ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εάν συμφωνεί με την απόφαση της Ουκρανικής Κυβέρνησης για απαγόρευση της Εκκλησίας της Ουκρανίας στη χώρα, η οποία είναι αντίθετη με τη Συνθήκη της Λισσαβόνας.

Τῶν ἁγίων Ἀναργύρων - Ὑπερηφανεύεσαι; (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

 

Τῶν ἁγίων Ἀναργύρων
Ὑπερηφανεύεσαι;

«Ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται» (Α΄ Κορ. 13,4)
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
Ὑπάρχει, ἀγαπητοί μου, μία ἀσθένεια σοβαρή, ποὺ κάνει θραῦσι. Ποιά εἶνε αὐτή; ἡ φθίσι, ὁ καρκίνος; Δὲν θέλω νὰ μιλήσω γι᾽ αὐτές.

Δὲν πρόκειται γιὰ ἀσθένεια σωματική· πρόκειται γιὰ ἀσθένεια ψυχική, ποὺ θά ᾽πρεπε ν᾽ ἀκοῦμε τὸ ὄ νομά της καὶ νὰ τρέμουμε. Κι ὅμως θὰ τὸ πῶ καὶ κανείς δὲν θὰ ταραχτῇ. Τὸ ὄνομα τῆς ἀσθενείας αὐτῆς εἶνε ὑπερηφάνεια. Γι᾽αὐτὴν μιλάει ἡ ἁγία Γραφή, γι᾽ αὐτὴν λέει ὁ ἀπόστολος Παῦ λος στὸ σημερινὸ ἀνάγνωσμα τῆς ἑορτῆς τῶν ἁγίων Ἀναργύρων καὶ δίνει τὸ κατάλληλο φάρμακο γιὰ τὴ θεραπεία της

Ἕνας μόνο ξέρει τί ἔχεις περάσει καί μόνο Αὐτός, μπορεῖ νά σοῦ δώσει δύναμη.


Ένας μόνο ξέρει τί έχεις περάσει και μόνο Αυτός, μπορεί να σου δώσει δύναμη. Μόνο ο Θεός.

Άγιος Νεκτάριος

https://proskynitis.blogspot.com/2023/11/blog-post_76.html

14 Νοεμβρίου. † Φιλίππου ἀποστόλου ἐκ τῶν ιβ΄. Γρηγορίου ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ (†1340) καὶ τῶν λοιπῶν Ἁγίων Οἰκογενῶν αὐτοῦ. Κωνσταντίνου νεομάρτυρος τοῦ Ὑδραίου (†1800). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἀποστόλου, Κυρ. ι´ ἐπιστ. (Α´ Κορ. δ´ 9-16).

Α Κορ. 4,9          δοκῶ γάρ ὅτι ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις.

Α Κορ. 4,9                Αλλ' ημείς οι Απόστολοι κάθε άλλο παρά βασιλείαν και δόξαν έχομεν κερδήσει στον κόσμον αυτόν. Διότι νομίζω, ότι ο Θεός ημάς τους Αποστόλους μας έχει δείξει εις τα μάτια όλων των ανθρώπων σαν τους πιο τελευταίους, σαν καταδικασμένους εις θάνατον, που βαδίζουν στον τόπον της εκτελέσεως. Διότι εγίναμεν παράδοξον θέαμα εις όλον τον κόσμον, στους αγγέλους που θαυμάζουν, και στους ανθρώπους που χλευάζουν.