Σελίδες

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Οἱ ἁμαρτίες ὑλικὸ γιὰ ταπείνωση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ ἁμαρτίες ὑλικὸ γιὰ ταπείνωση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, 16-11-2023 Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Θεὸς μετὰ τὸν Θεὸ ὁ κάθε ἄνθρωπος- ὁ κάθε πλησίον εἶναι ὁ ἑαυτός μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_587. Θεὸς μετὰ τὸν Θεὸ ὁ κάθε ἄνθρωπος- ὁ κάθε πλησίον εἶναι ὁ ἑαυτός μας, Ἁγ. Νείλου -Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 121-125, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 28-11-2023
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἱ πειρασμοὶ στὴ ζωή μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ πειρασμοὶ στὴ ζωή μας, 16-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἀδιάσπαστη προσοχή, καὶ ἀμορφία τοῦ νοῦ στὴν προσευχή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_586. Ἀδιάσπαστη προσοχή, ἀπάρνηση τῆς σάρκας καὶ ἀμορφία τοῦ νοῦ στὴν προσευχή, Ἁγ. Νείλου -Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 110-120, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 27-11-2023 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ξεκόλλα, μὴν εἶσαι κολλημένος!

Ξεκόλλα, μὴν εἶσαι κολλημένος!

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Τὸ πρῶτο ποὺ θὰ ἀκούσεις, ὅταν εἶσαι σταθερὸς καὶ ἀταλάντευτος στὶς ἀρχές σου, εἶναι πώς… εἶσαι κολλημένος! Κι ἂν ἀπ’ τὸν διάλογο ποὺ θὰ γίνει ἀντιληφθοῦν πὼς δὲν μποροῦν νὰ σὲ πείσουν νὰ ἀκολουθήσεις τὶς δικές τους ἀτραπούς, δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ μὴ ἀκούσεις τὸ «ξεκόλλα»! Ἀξίζει νὰ τὸ δοῦμε…

* * *

Κατ’ ἀρχὰς εἶναι μεγάλο προτέρημα καὶ εὐλογία ἀπ’ τὸν Θεό, τὸ νὰ ἔχει κανεὶς ἀρχές, ἀξίες, ἰδανικά, ὁράματα, σκοπούς, καὶ στόχους, ἰδιαίτερα στὴν τόσο ἰσοπεδωτικὴ ἐποχή μας. Ἂν κάτι γιὰ τὸ ὁποῖο πάσχουν σήμερα πολλοὶ νέοι, εἶναι αὐτὰ ἀκριβῶς! Ὁ νέος δὲ ποὺ διακατέχεται ἀπὸ αὐτά, ἀσφαλῶς γνωρίζει τί θέλει, ποῦ βρίσκεται καὶ ποῦ θέλει νὰ φθάσει.

Καὶ κάτι ἀκόμη γνωρίζει. Πὼς γιὰ νὰ εἶναι συνεπὴς μὲ τὶς ἀρχές του καὶ προκειμένου νὰ ἐπιτύχει τὰ ὁράματα καὶ τοὺς σκοπούς του, πρέπει ἀσφαλῶς νὰ ἔχει ὅρια καὶ φραγμούς. Νὰ εἶναι σταθερός, ὅπως ἡ πυξίδα ποὺ δείχνει πάντοτε τὸν βορρᾶ σὲ ὅλες τὶς συνθῆκες, ἀκόμη καὶ στὶς μεγαλύτερες καταιγίδες καὶ στὶς φουρτοῦνες, γι’ αὐτὸ καὶ ὁδηγεῖ τὸ πλοῖο στὸν προορισμό του, στὸ ποθητὸ λιμάνι ποὺ προγραμμάτισε πρὶν ξεκινήσει. Ἀλλιῶς τὸ πλοῖο πουθενὰ δὲν θὰ φθάσει καὶ θὰ χαθεῖ στὰ πέλαγα τοῦ βίου!

Γνωρίζει ἀκόμη πὼς δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι σὰν τὸν ἀνεμόμυλο ποὺ γυρίζει πότε ἐδῶ καὶ πότε ἐκεῖ, χωρὶς καμμιὰ σταθερότητα στὶς κινήσεις του, ἀλλὰ κινεῖται στὴν κατεύθυνση ποὺ θέλει ὁ ἄνεμος, ἂν κινεῖται, ὅσο κινεῖται κι ὅπως θέλει αὐτὸς νὰ κινεῖται! Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ ἀνεμόμυλος δὲν εἶναι γιὰ ταξίδια!!

Ἅγιος γέροντας Ἀθανάσιος Χαμακιώτης-Ἁγιοκατάταξη


ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΧΑΜΑΚΙΩΤΗΣ-Αγιοκατάταξη!

Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὑπό τήν προεδρία τῆς Αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κυρίου Βαρθολομαίου, κατά τήν Συνεδρία τῆς 16ης Νοεμβρίου 2023, ἀποφάσισε τήν κατάταξη ἐν τῷ Ἁγιολογίῳ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τοῦ Ἱερομονάχου Ἀθανασίου (Χαμακιώτου), ἱδρυτοῦ τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παναγίας Φανερωμένης Ροδοπόλεως Ἀττικῆς καί ἐφημερίου ἐπί πολλά ἔτη τοῦ ἱστορικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Παναγίας Νεραντζιωτίσσης Ἀμαρουσίου.


ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΧΑΜΑΚΙΩΤΗΣ

Κάποτε επισκέφθηκε τον γέροντα Αθανάσιο ένας νέος, που είχε λογισμούς αυτοκτονίας. Διαμείφθηκε μεταξύ τους ο παρακάτω διάλογος:
«Τί σου συμβαίνει, παιδί;».
«Έχω ένα μεγάλο πρόβλημα και αποφάσισα να τερματίσω τη ζωή μου».
«Ε! Όχι παιδί, δεν είναι σωστό αυτό! Να δώσεις την ψυχή σου στον σατανά;;; Τι ακριβώς σου συμβαίνει;».
«Είμαι τριάντα χρονών και αγαπώ μιά κοπέλα. Η μητέρα μου αντιδρά και μου λέει: “Όχι, δεν είναι κατάλληλη γιά σένα”. Θα πάω να αυτοκτονήσω της λέω.

«Ἀχρήματη κοινωνία: Ἡ κατάργηση τῶν μετρητῶν ἀπό τίς συναλλαγές»


«Αχρήματη κοινωνία: H κατάργηση των μετρητών από τις συναλλαγές»

Η κάτωθι ομιλία του Υπ. Διδάκτορος Δημοσίου Δικαίου Καλλιντέρη Νικόδημου εκφωνήθηκε στην αίθουσα της οδού Ζωοδόχου Πηγής 44 στα Εξάρχεια την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023 στο πλαίσιο τακτικών συναντήσεων που διοργανώνει ο π. Γεώργιος Σχοινάς.

Σεβαστοί Πατέρες,

Αγαπητοί αδελφοί,

Θα συζητήσουμε σήμερα ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα που μπορεί μεν να μην το πραγματεύονται ευρέως, ως ώφειλαν ίσως, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, επιστημονικοί ή άλλοι φορείς, αλλά η διαφώτιση και η ανάδειξη των πολλαπλών πτυχών του θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε εις βάθος τις προεκτάσεις του.

Εύλογα θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί για ποιο λόγο αναδεικνύουμε το ζήτημα της κατάργησης των μετρητών από τις συναλλαγές εντός ενός κατ’ εξοχήν εκκλησιαστικού χώρου… Δεν είναι η κατάργηση των μετρητών ένα θέμα εξόχως οικονομικής και νομικής φύσεως; Γιατί μας απασχολεί και υπό ποιο πρίσμα συνδέεται με την βιοτή ενός ορθοδόξου χριστιανού στο 2023;

Ο Άγιος των ημερών μας, ο Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, πριν από λίγες δεκαετίες, την εποχή κατά την οποία στην Πατρίδα μας τουλάχιστον ήταν παντελώς άγνωστες οι αχρήματες συναλλαγές είχε πει:

«Θα στριμώξουν τα πράγματα και θα πουν: “Μόνο με τις κάρτες θα κινήσθε, τα χρήματα θα καταργηθούν”. Θα δίνη κανείς την κάρτα στο κατάστημα και θα ψωνίζη, και ο καταστηματάρχης θα παίρνη τα χρήματα από την τράπεζα. Όποιος δεν θα έχη κάρτα, δεν θα μπορή ούτε να πουλάει ούτε να αγοράζη» (Αγίου Παϊσίου Λόγοι, Τόμος Β’, «Πνευματική Αφύπνιση», σελ. 186).

Από τη χρονική στιγμή κατά την οποία διατύπωσε ο Άγιος τα ανωτέρω έχει «κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι» και πλέον δεν είμαστε εξοικειωμένοι μόνο με τις τραπεζικές κάρτες ανέπαφων πληρωμών αλλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι τρόποι για την διενέργεια συναλλαγών δίχως τη χρήση μετρητών, δηλ. χαρτονομισμάτων και κερμάτων. Ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό των συναλλαγών διεξάγεται με ηλεκτρονικό/ψηφιακό τρόπο ενώ σταδιακά χρόνο με το χρόνο το ποσοστό αυτό βαίνει αυξανόμενο…

Θα προσπαθήσουμε ακολούθως να αναδείξουμε τον σχετικό προβληματισμό με τη χρήση αρκετών παραδειγμάτων και γεγονότων για την πληρέστερη κατανόηση. Η πικρή αλήθεια είναι ότι σε πολλά δυτικά κράτη διεξάγεται εκτενέστατος διάλογος για το ζήτημα της κατάργησης των μετρητών με την εμπλοκή οικονομολόγων, νομικών, οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, επιστημονικών φορέων και άλλων. Στη χώρα μας, η οποιαδήποτε αναφορά ή σκεπτικισμός αμέσως γραφικοποιείται, σπιλώνεται και εξοβελίζεται από κάθε δημόσια συζήτηση με ταχύτητα ενώ χαρακτηριστική είναι και η απάθεια και η αδράνεια των απλών πολιτών να ακούσουν και να σκεφτούν τους σχετικούς προβληματισμούς…

Ἅγιος Παΐσιος: «Πάντα ἐν σοφία ἐποίησας...»


– Γέροντα, νὰ χαλάσουμε τὶς χελιδονοφωλιές; Τὰ χελιδόνια λερώνουν καὶ μαζεύονται κοριοί.

– Μπορεῖς ἐσύ νὰ κάνης μία χελιδονοφωλιά; Τί ἔχει κάνει ὁ Θεὸς μὲ ἕναν Του λόγο! Τί ἁρμονία, τί ποικιλία! Ὅπου καὶ νὰ στραφῆ κανεὶς βλέπει τὴν σοφία καὶ τὸ μεγαλεῖο του Θεοῦ. Δές τὰ οὐράνια φῶτα, τὰ ἀστέρια, μὲ πόση ἁπλότητα τὰ σκόρπισε τὸ θεϊκό Του χέρι, χωρίς νὰ χρησιμοποιήση μαστορικό ράμμα καὶ ἀλφάδι. Πόσο ξεκουράζουν τούς ἀνθρώπους! Ἐνῶ τὰ κοσμικά φῶτα, βαλμένα μὲ τάξη στὴν σειρά, εἶναι πολύ κουραστικά. Μὲ πόση ἁρμονία τὰ ἔχει κάνει ὅλα ὁ Θεός! Βλέπεις, καὶ τὰ Δὲνδρα σὲ ἕνα δάσος ποὺ τὰ φύτεψαν ἄνθρωποι εἶναι σάν στρατός, σάν λόχος. Ἐνῶ τὰ φυσικά δάση πόσο ξεκουράζουν! Ἀλλά Δὲνδρα μικρά, ἄλλα μεγάλα, μὲ ἄλλο χρῶμα τὸ καθένα! Ἕνα μικρό λουλούδι τοῦ Θεοῦ ἔχει μεγαλύτερη χάρη παρά ἕνας σωρός χάρτινα ψεύτικα λουλούδια, διαφέρουν ὅσο διαφέρει καὶ τὸ ἄυλον ἀπὸ τὸ νάυλον.

Ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔχει κάνει ὁ Θεὸς εἶναι θαυμάσια. Ὁ ὀργανισμός τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ὁλόκληρο ἐργοστὰσιο. Τὴν καρδιά, τὸ συκώτι, τὰ πνευμόνια, ὅλα τὰ ἔχει μὲ σοφία κανονισμένα ὁ Θεός. Ἀλλά καὶ τὰ φυτά, πῶς τὰ ἔχει κάνει! Τότε μὲ τὴν κατοχή βάζαμε πέντε στρέμματα πεπόνια ποτιστικά. Μία φορά ἔκοψα ἀπὸ τὶς πεπονιές τὰ μεγάλα φύλλα ποὺ εἶναι κοντά στὶς ρίζες. Γιὰ καλό τὸ ἔκανα, γιὰ νὰ τὶς καθαρίσω. Ἐκεῖνα ὅμως τὰ μεγάλα φύλλα, τὰ κάτω, εἶναι σάν φίλτρο –εἶναι τὰ... «νεφρά» τους! – καὶ παίρνουν ὅλη τὴν πικρίλα. Καὶ ἔγιναν τὰ πεπόνια!... Ἔτρωγες τὸ πεπόνι καὶ ἔτσουζε ἡ γλώσσα!

– Γέροντα, ἐσεῖς ὅλα τὰ παρακολουθεῖτε!

Τά περί ‘’οἰκουμενικῶν προσευχῶν’’ ἀντιστρατεύονται τήν οἰκουμενικότητα τῆς Ἐκκλησίας


Τα περί ‘’οικουμενικών προσευχών’’ αντιστρατεύονται την οικουμενικότητα της Εκκλησίας

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύς λόγος περί ‘’οικουμενικών προσευχών’’, για τις μη επιτρεπόμενες από τους Ιερούς Κανόνες ‘’συμπροσευχές’’ με αιρετικούς. Τα περί ‘’οικουμενικών προσευχών’’, τα οποία ακούγονται στις μέρες μας, λυπούν το πλήρωμα της Εκκλησίας.

Το εννοιολογικό περιεχόμενο του επιθετικού προσδιορισμού ‘’οικουμενικές’’ σε τέτοιου είδους συμπροσευχές, οι οποίες δεν είναι σύμφωνες με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, αποτελεί μιας άλλης μορφής εκκλησιολογική στρέβλωση. Αμφισβητείται η οικουμενικότητα της Εκκλησίας και ως εκ τούτου η Καθολικότητά της.

Εκφράσεις όπως, ‘’τότε που η Εκκλησία ήταν ολόκληρη’’, ή αναφορές σε ‘’καθ’ όλου Εκκλησία’’ η οποία συμπεριλαμβάνει και τον Παπισμό, που με λύπη ακούμε, δεν είναι σύμφωνες με τη Ορθόδοξη εκκλησιολογία. Παραπέμπουν επακριβώς στο κακόδοξο ‘’θεώρημα’’ των ’δύο πνευμόνων’’.

Ανάλογο ατόπημα γίνεται και για την ευχή της Μεγάλης Συναπτής «Υπέρ της των πάντων ενώσεως», από τα λεγόμενα «ειρηνικά». Πολλοί θιασώτες του συγκρητιστικού διαχριστιανικού οικουμενισμού, παρερμηνεύουν την ευχή αυτή, ως δήθεν εννοούσαν την ένωση των «εκκλησιών» διαφόρων δογμάτων. Διαστρέφουν τοιουτοτρόπως τη σημασία και το νόημα της ευχής αυτής από τη Μεγάλη Συναπτή.

....γιά νά ταπεινωθῶ καί νά μάθω τοὺς γιατροὺς καί τά φάρμακα"....


Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ γνώριζε καὶ πολλὰ ἰατρικὰ θέματα καὶ διέκρινε τὶς δαιμονικὲς ἀπὸ τὶς ψυχιατρικὲς καταστάσεις. Θεοφόρος ὁ ἴδιος, εἶχε κάνει ἔξωση στὸν πονηρὸ ἀπὸ τὴν καρδιά του, γιὰ τοῦτο καὶ εἶχε ὁράσεις δαιμόνων.
Ὅπως διασώζεται στὴ μυθιστορηματικὴ βιογραφία του ἀπὸ τὸν Σῶτο Χονδρόπουλο, συνέβη ὁλόκληρη νύχτα νὰ ἀντιπαλεύει πρὸς πτηνόμορφο δαίμονα ποὺ τοῦ ἐπετίθετο συνεχῶς σὲ σπίτι ποὺ φιλοξενήθηκε.
Ὁ ἴδιος ἀλλοῦ, ἀπάλλαξε ἀπὸ δαιμόνιο ἄνθρωπο, τὸν ὁποῖο ἀποκάλεσε μὲ τὸ μικρό του ὄνομα, ὅπως καὶ τὸ εἶδος τοῦ δαιμονίου ("πύθωνος", δηλ. δαιμόνιο μαντικῆς, ποὺ "μάντευε").

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΣΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ, 28-11-2023, ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΣΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ, 28-11-2023, ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ 
https://www.youtube.com/live/t7XL2wrKHV0?si=HxQlwfopNtYKE_cQ

28 Νοεμβρίου. Στεφάνου ὁσίου τοῦ νέου ὁμολογητοῦ (†767), Εἰρηνάρχου μάρτυρος (†303). Τῶν ἐν Τιβεριουπόλει πεντεκαίδεκα μαρτύρων (πολιούχων Κιλκίς). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρ. κς´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Τιμ. α´ 8-14).

Α Τιμ. 1,8           Οἴδαμεν δὲ ὅτι καλὸς ὁ νόμος, ἐάν τις αὐτῷ νομίμως χρῆται,

Α Τιμ. 1,8                  Ημείς βέβαια γνωρίζομεν ότι ο νόμος είναι καλός, εάν τον χρησιμοποιή κανείς κατά τρόπον τον οποίον εδόθη.