Σελίδες

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2023

Μὴ ὀρθόδοξες εἰκόνες τῆς Γεννήσεως & τῆς ἀποκαλούμενης "ἁγίας οἰκογένειας", Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Μὴ ὀρθόδοξες εἰκόνες τῆς Γεννήσεως καὶ τῆς ἀποκαλούμενης "ἁγίας οἰκογένειας" ,  Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ Θεὸς μὲ τὴν ἐνανθρώπισή Τοῦ ἁγίασε τὴν ἀνθρώπινη φύση, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Θεὸς μὲ τὴν ἐνανθρώπισή Τοῦ ἁγίασε τὴν ἀνθρώπινη φύση, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου Εἰς τὸ Γενέθλιον τοῦ Σὼτῆρος Ἡμῶν Ἰἠσοῦ Χριστοῦ (1ος λόγος- γ' μέρος), 26-12-2023,
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἀπόδειξη γιὰ τὴν ὀρθότητα τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Χριστουγέννων τὴν 25η Δεκεμβρίου

Ἀπόδειξη γιὰ τὴν ὀρθότητα τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Χριστουγέννων τὴν 25η Δεκεμβρίου, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου Εἰς τὸ Γενέθλιον τοῦ Σὼτῆρος Ἡμῶν Ἰἠσoῦ Χριστοῦ (1ος λόγος- β' μέρος), 25-12-2023,  Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

ΟΧΙ ἄλλα Ἀγγλικά- Θέλω νὰ μάθω ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Χριστουγεννιάτικες εὐχές- Ἡ θ. Λειτουργία τοῦ Μ. Βασιλείου καὶ περὶ ἐκμάθησης τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

«Πῶς κατέληξαν καί μέ ποιόν τρόπο οἱ Πατέρες ὑπελόγισαν ὅτι ἡ Γέννησις τοῦ Χριστοῦ ἔγινε τήν 25η Δεκεμβρίου καί ἡ Βάπτισή Του τήν 6η Ἰανουαρίου;»Μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου. Ἀπαντήσεις ἐπί ἀποριῶν ἀνδρῶν-γυναικῶν


Μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

Απαντήσεις επί αποριών ανδρών- γυναικών

Απορία 251η:

«Πώς κατέληξαν και με ποιον τρόπο οι Πατέρες υπελόγισαν ότι η Γέννησις του Χριστού έγινε την 25η Δεκεμβρίου και η Βάπτισή Του την 6η Ιανουαρίου;»

Μάλιστα. Προσέξτε. Καταρχάς να μιλήσω από το τελευταίο σημείον, με την 25η που γιορτάζουμε την Γέννησιν, του Δεκεμβρίου και την 6η Ιανουαρίου που γιορτάζομε την Βάπτισιν του Χριστού. Φυσικά, πότε ο Χριστός εβαπτίσθη δεν το γνωρίζομε. Αναμφισβήτητα. Είναι όμως στη δικαιοδοσία της Εκκλησίας να κάνει τις γιορτές της. Αν μεν έχει κάποιους λόγους που να στηρίζεται στον χρόνο, στον χρόνο που ορίζεται· αν όχι, τότε εκείνη κρίνει πώς θα τοποθετήσει τις γιορτές. Έτσι έχει ένα κύκλο εορτών. Προσέξτε τι είπα. Κύκλο εορτών· που αρχίζομε με την Γέννηση και καταλήγομε στα Θεοφάνεια. Κι αυτός ο κύκλος είναι δώδεκα ημέρες. Όπως έχομε και τον κύκλο του Πάσχα. Έτσι τοποθετούν οι Πατέρες στις 6 Ιανουαρίου την Βάπτισιν του Χριστού, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο να ήτανε στις 6 Ιανουαρίου. Κι ακόμη, πιστεύω αυτό το καταλαβαίνει κανείς, μπορεί, ας πούμε, 15 Αυγούστου να γιορτάσομε την Κοίμηση της Θεοτόκου και εις τις 20 Αυγούστου να γιορτάσομε την Γέννηση της Θεοτόκου. Θα ΄λεγε κανένας: «Μα πού, πώς;». Είναι πολύ απλό, είναι πάρα πολύ απλό. Πόσο απλό; Αν εγώ γεννήθηκα 15 Αυγούστου, πέθανα στις 20 Αυγούστου. Ή αν πέθανα στις 15 Αυγούστου, γεννήθηκα στις 20 Αυγούστου, ύστερα από κάποιους ετησίους κύκλους, είναι πάρα πολύ φυσικό.

Πάντως, μην πει κανένας ότι ο Χριστός γεννήθηκε 25η Δεκεμβρίου… πότε μεγάλωσε; Λέει ένα τροπάριο των ημερών της Βαπτίσεως: «Πότε», λέει, «Κύριε σε είδαμεν να γεννάσαι, νήπιον και τώρα Σε βλέπομεν τέλειον άνδρα να βαπτίζεσαι;». Μην πάει το μυαλό σας ότι ξαφνικά μεγάλωσε και μέσα στο δωδεκαήμερο βαφτίστηκε κιόλας. Όχι. Πέρασαν 30 χρόνια, αν το θέλετε. Γιατί ο Ιησούς ήτο «ὡσεὶ ἐτῶν τριάκοντα» όταν εβαπτίσθη. Το αντιλαμβανόμεθα αυτό. Αυτά για το δεύτερο μέρος της απορίας.

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ, 27-12-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ, 27-12-2023
https://www.youtube.com/live/KuHAuNAIQ44?si=31gPq_6so9bNgbMZ

Ἅγιοι Ἱερομάρτυρες Παΐσιος καί Ἀββακούμ ὁ Διάκονος ἐκ Σερβίας.

Άγιοι Ιερομάρτυρες Παΐσιος και Αββακούμ ο Διάκονος εκ Σερβίας.
17 Δεκεμβρίου.

Ο Άγιος Ιερομάρτυρας Αββακούμ ο Διάκονος, γεννήθηκε στη Βοσνία το 1794, και ονομάστηκε Lepoje από τους γονείς του. Ο πατέρας του πέθανε όταν ήταν ακόμα μικρός κι έτσι η μητέρα του τον πήγε στο μοναστήρι Mostanica, όπου ο θείος του ήταν ο πνευματικός πατέρας του μοναστηριού. Μεγάλωσε στο μοναστήρι, και αργότερα έγινε μοναχός με το όνομα Αββακούμ. Όταν έγινε δεκαοχτώ ετών, χειροτονήθηκε διάκονος από τον Μητροπολίτη Ιωσήφ (Sakabenta).
Το 1809, οι μοναχοί πήραν μέρος σε μια αποτυχημένη εξέγερση εναντίον των Τούρκων, και προκειμένου να σωθούν εγκαταστάθηκαν στο μοναστήρι του Ευαγγελισμού στην Trnava κοντά στο Cacak, όπου ηγούμενος ήταν ο Άγιος Παΐσιος.
Μετά την κατάρρευση της εξέγερσης του Καραγεώργη το 1813, οι Τούρκοι εγκαινίασαν ένα βασίλειο τρόμου εναντίον των Σέρβων και επειδή πολλοί που σφάζονταν από τους Τούρκους έμεναν άταφοι ξέσπασε επιδημία στην περιοχή. Οι άνθρωποι επιχείρησαν άλλη εξέγερση υπό τον Hadj-ProdanGligorijevic, και σύντομα συντάχθηκαν μαζί τους οι μοναχοί της Trnava. Η εξέγερση έλαβε χώρα κατά την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού [14 Σεπτεμβρίου], αλλά καταπνίγηκε από τους Τούρκους. Πολλοί Σέρβοι συνελήφθησαν και κάποιοι εκτελέστηκαν επί τόπου ως προειδοποίηση για τους άλλους.

Ἀρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Ἀνοικτή ἐπιστολή πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἰερώνυμο γιά τὀ γάµο τῶν ὁµοφυλοφίλων καί τῆς τεκνοθεσίας ὑπ᾽ αὐτῶν.


Mακαριώτατε,

Ἔλαβα γνώση τῆς συνεντεύξεως, τὴν ὁποία δώσατε στὸν τηλεοπτικὸ σταθµὸ Ant1 στὶς 15-12-23. Ἐκεῖ, σὲ σχετικὴ ἐρώτηση ἐξ ἀφορµῆς τοῦ προτεινοµένου πρὸς ψήφιση στὴν Βουλὴ σχετικοῦ ἐπαίσχυντου νοµοσχεδίου γιὰ τὸ θέµα τοῦ γάµου τῶν ὁµοφυλοφίλων καὶ τῆς τεκνοθεσίας ὑπ᾽ αὐτῶν, δὲν ἄκουσα ἐκ µέρους Σας ἀπάντηση Θεολογική, Κανονική, Ἐκκλησιαστική. Εἴπατε ὅτι «πιστεύουµε στὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου νὰ ζῇ ὅπως ἐπιθυµῇ ὁ ἴδιος». Ὅµως, Ἐσεῖς, ὡς Ὀρθόδοξος ἐκκλησιαστικὸς ἡγέτης, ἔπρεπε νὰ δώσετε ἐκκλησιαστικὴ καὶ Κανονικο-πατερικὴ ἀπάντηση.


Φυσικὰ καὶ πιστεύουµε ὅλοι στὴν ἐλευθερία, τὴν ὁποία ἔλαβε ἀπὸ τὸν Δηµιουργό του Θεὸ ὁ ἄνθρωπος, ἀλλὰ αὐτὴ ἡ ἐλευθερία πρέπει νὰ εὑρίσκεται ἐν τῷ Θεῷ, ὥστε νὰ µὴν διαστρέφεται ἡ ὕπαρξη τοῦ ἀνθρώπου καὶ νὰ µὴν ὑποδουλώνεται στὰ πάθη του. «Τῇ ἐλευθερίᾳ ἡµᾶς Χριστὸς ἠλευθέρωσεν· στήκετε οὖν καὶ µὴ πάλιν ζυγῷ δουλείας ἐνέχεσθε» (Γαλ. 5, 1). «Μὴ ὡς ἐπικάλυµµα ἔχοντες τῆς κακίας τὴν ἐλευθερίαν, ἀλλ᾽ ὡς θεοῦ δοῦλοι» (Α´ Πέτρ. 2, 16) νὰ πορευώµεθα στὴν ζωή µας.

Ἡ ἐλευθερία ἄνευ τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς ὑπακοῆς στὶς ἐντολές Του ἔχει ὡς ἀποτέλεσµα νὰ ὑπηρετῇ ὁ ἄνθρωπος τὰ ἔργα τῆς σαρκὸς «ἅτινά ἐστιν πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀσέλγεια, εἰδωλολατρία, φαρµακεία, ἔχθραι, ἔρις, ζῆλος, θυµοί, ἐριθείαι, διχοστασίαι, αἱρέσεις, φθόνοι, µέθαι, κῶµοι, καὶ τὰ ὅµοια τούτοις, ἃ προλέγω ὑµῖν καθὼς προεῖπον ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες βασιλείαν θεοῦ οὐ κληρονοµήσουσιν» (Γαλ. 5, 19-21).

Ὅπως, λοιπόν, Μακαριώτατε, ὀφείλουµε νὰ ὁµιλήσουµε ἐν ἀληθείᾳ στὸν λαὸ γιὰ ὅλα τὰ ἀνωτέρω πάθη, τοιουτοτρόπως πρέπει νὰ ὁµολογήσουµε τὴν ἀλήθεια καὶ γιὰ τὸ πάθος τῆς ὁµοφυλοφιλίας. Στὴν Γένεση στὸ ΙΗ´καὶ στὸ ΙΘ´ κεφάλαιο ἀναφέρεται τὸ γεγονὸς τῆς ὁµοφυλοφιλίας – ἀρσενοκοιτίας, ἡ ὁποία εἶχε καταστῆ µάστιγα στὶς πόλεις τῶν Σοδόµων καὶ τῆς Γοµόρρας, ἐξ οὗ καὶ ἡ ὀνοµασία τῆς πράξεως αὐτῆς,

«Σοδοµιτισµός». Ἐκεῖ συναντοῦµε τὴν ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἔναντι αὐτῆς τῆς θανασίµου ἁµαρτίας. Τὸ ἀποτέλεσµα δὲ αὐτῆς τῆς θεϊκῆς ὀργῆς ἦταν «θεῖον καὶ πῦρ παρὰ κυρίου ἐκ τοῦ οὐρανοῦ», τὸ ὁποῖο «κατέστρεψεν τὰς πόλεις ταύτας καὶ πᾶσαν τὴν περίοικον καὶ πάντας τοὺς κατοικοῦντας ἐν ταῖς πόλεσιν καὶ πάντα τὰ ἀνατέλλοντα ἐκ τῆς γῆς» (Γεν. 19, 25).

Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.«Πρός τε Ἰουδαίους καὶ Ἓλληνας ἀπόδειξις ὅτι ἐστὶ Θεὸς ὁ Χριστός ἐκ τῶν παρά τοῖς προφήταις πολλαχοῦ περί αὐτοῦ εἰρημένων»


Aγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου

«Πρός τε Ἰουδαίους καὶ Ἓλληνας ἀπόδειξις ὅτι ἐστὶ Θεὸς ὁ Χριστός

ἐκ τῶν παρά τοῖς προφήταις πολλαχοῦ περί αὐτοῦ εἰρημένων»

(:κατά Ιουδαίων και εθνικών, απόδειξη ότι ο Χριστός είναι Θεός, με βάση όσα είπαν οι προφήτες γι’ Αυτόν σε πολλά σημεία των βιβλίων τους)

[επιλεγμένο απόσπασμα της ομιλίας όπου κατατίθενται προφητικές προρρήσεις για την Γέννηση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού]

Επειδή πολλοί από τους ανθρώπους δεν θα ανέχονταν να ακούνε με ευκολία μακροσκελείς λόγους, για τον λόγο ότι άλλοι είναι εκ φύσεως ράθυμοι, άλλοι έχουν παραδοθεί με πολλή αφοσίωση στις βιοτικές μέριμνες και άλλοι επειδή κατέχονται από πολλή αμάθεια, θεώρησα αναγκαίο να σας απαλλάξω από τον κόπο της μακρηγορίας, ώστε και την οκνηρία να αφαιρέσω από τους ράθυμους και να πείσω εκείνους που αποφεύγουν να διαβάζουν κάτι, να ακούσουν με πολλή προθυμία την ανάπτυξη της πραγματείας αυτής. Γι' αυτό λοιπόν δεν θα στολίσω την ομιλία μου με λέξεις και ονόματα καλολογικά, αλλά θα θέσω τα ονόματα και τις λέξεις έτσι, ώστε να είναι ευκολονόητα και στον δούλο κα στην υπηρέτρια και στη χήρα γυναίκα και στον έμπορο και στον ναύτη και στον αγρότη, και θα προσπαθήσω παντού να περιορίσω, όσο είναι δυνατό, το μήκος της ομιλίας και να κάνω σύντομη τη διδασκαλία, για να διεγείρω και με τα δύο αυτά την όρεξη των αδιάφορων ακροατών να ακούσουν με ευκολία και χωρίς κούραση τα όσα πρόκειται να λεχθούν, ώστε, συγκρατώντας τα στη μνήμη σας, να ωφεληθείτε. Θα αρχίσω τον αγώνα μου πρώτα εναντίον των εθνικών.

Αν δηλαδή λέγει ο ειδωλολάτρης: «Από πού γίνεται φανερό ότι ο Χριστός είναι Θεός;»(γιατί πρέπει από την αρχή να λάβουμε αυτό σαν προϋπόθεση, αφού όλα τα άλλα είναι επακόλουθα αυτού), εμείς δεν θα αρχίσουμε την απόδειξη ξεκινώντας από τον ουρανό, ούτε και από άλλα παρόμοια. Γιατί, αν του πω, ότι «ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη και τη θάλασσα», δεν θα το ανεχθεί· αν του πω «ότι ανέστησε νεκρούς, ότι θεράπευσε τυφλούς, ότι εξεδίωξε δαίμονες», ούτε και αυτό θα το αποδεχθεί· αν του πω, ότι «υποσχέθηκε τη βασιλεία των ουρανών και τα άρρητα αγαθά, αν του μιλήσω για την ανάσταση», όχι μόνο δεν θα τα δεχθεί, αλλά και θα γελάσει.

«Merry Gender-mas»: Tο Οἰκονομικὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν μας ἔφερε Χριστούγεννα χωρὶς Χριστὸ καὶ «ὀρθοπολιτικὰ» φορᾶ οὐδέτερου φύλου!

Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

 Κατάντια γιὰ τὰ Ἑλληνικὰ Πανεπιστήμια, νὰ φιλοξενοὺν βλακώδη δρώμενα γιὰ ἀποχριστιανοποιημένα Χριστούγεννα καὶ ἄφυλα φορᾶ στὰ παιδιά!

Πρὶν ἀπὸ 2 χρόνια καὶ ἀκριβῶς τέτοια ἐποχή, εἶχε προκαλέσει σοβαρὲς ἀντιδράσεις ἡ ἀποκάλυψη ἑνὸς ἐσωτερικοῦ ἐγγράφου τῆς Κομισιὸν (μεγέθους 30 σελίδων) ποὺ μεταξὺ ἄλλων ὁδηγιῶν τῆς «ὀρθοπολιτικῆς» ἀτζέντας, προέτρεπε τοὺς Ἀξιωματούχους τῶν Βρυξελλῶν νὰ καταργήσουν τὴ λέξη «Χριστούγεννα».

Ἐπιπλέον γινόταν προτροπὴ νὰ καταργηθοῦν οἱ λέξεις ποὺ προσδίδουν τὸ βιολογικὸ φῦλο καὶ νὰ ἀντικατασταθοῦν ἀπὸ οὐδετεροποιημένες ἔννοιες καὶ νεολογισμούς. Αὐτὲς... οἱ κατευθυντήριες γραμμὲς φαίνεται ὅτι γίνονται ντιρεκτίβες γιὰ τὴν ἑλληνικὴ πανεπιστημιακὴ κοινότητα ποὺ τείνει νὰ γίνει παραμάγαζο τοῦ «ὀρθοπολιτικοῦ» φασισμοῦ, μὲ μιὰ βιτρίνα βαμμένη σὲ ὅλες τὶς ἀποχρώσεις τοῦ οὐράνιου τόξου.

Ἀκολουθῶντας πιστὰ τὴν ἀθεϊστικὴ woke ἀτζέντα των εὐρω-γιάπηδων, τὰ ἑλληνικὰ Πανεπιστήμια ἀρχίζουν νὰ «διαπρέπουν» στὸν αὐτοεξευτελισμό τους, φιλοξενῶντας δρώμενα οὐρανομήκους βλακείας ποὺ ὄχι μόνο εἶναι ντροπὴ νὰ βρίσκουν ἀκαδημαϊκὴ στέγη, ἀλλὰ δὲν θὰ τὰ συναντοῦσε κανεὶς οὔτε σὲ «πολύχρωμο» περίπτερο σὲ φεστιβὰλ στὰ Μάταλα.

Ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Οἰκονομικοῦ Πανεπιστήμιου Ἀθηνῶν, τὴν Τρίτη 12 Δεκεμβρίου, διοργανώθηκε τὸ ἑορταστικό (;) δρώμενο μὲ τίτλο «Merry Gender – mas», δηλαδὴ «Καλά... Φυλούγεννα». Διοργανώθηκε ἀπὸ τὴν ἐθελοντικὴ ὁμάδα GenEquall σὲ συνεργασία μὲ τὴν Ἐπιτροπὴ Ἰσότητας τῶν Φύλων καὶ τὸ Project Equality.

Ἐσύ πού εἶσαι πηλός, γιατί κενοδοξεῖς;


Κάποιος ρώτησε ἕναν Γέροντα:
«Τί νά κάνω πού ἡ κενοδοξία μου μέ θλίβει;»
Καί τοῦ ἀπαντᾶ ὁ Γέροντας:
«Καλά κάνεις, μιά καί σύ ἔκανες τόν οὐρανό καί τή γῆ».

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, 26-12-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, 26-12-2023 
https://www.youtube.com/live/wac9rQFbZL8?si=F-_pwOxcq9dV-qSD

Ἄγγελοι εἶναι αὐτο πού κάμνουν τήν ἀπογραφὴν τῶν νηστευόντων εἰς κάθε ἐκκλησίαν.


Οἱ φύλακες ἄγγελοι τῆς ζωῆς μας μὲ περισσοτέραν φιλοπονίαν παραμένουν εἰς αὐτοὺς ποὺ μὲ τὴν νηστεῖαν ἔχουν ἀποκαθαρθῆ. Ἄγγελοι εἶναι αὐτοὶ ποὺ κάμνουν τὴν ἀπογραφὴν τῶν νηστευόντων εἰς κάθε ἐκκλησίαν.

Άγιος Βασίλειος ο Μέγας

(Περί νηστείας, Β΄, ΕΠΕ τ. 6, σελ. 56)
https://proskynitis.blogspot.com/2023/12/blog-post_694.html

26 Δεκεμβρίου. † Ἡ σύναξις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Εὐθυμίου Σάρδεων ἱερομάρτυρος τοῦ ὁμολογητοῦ (†840). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῆς Θεοτόκου, ς´ ὥρας μεγ. Παρασκευῆς (Ἑβρ. β´ 11-18).

Εβρ. 2,11           ὅ τε γὰρ ἁγιάζων καὶ οἱ ἁγιαζόμενοι ἐξ ἑνὸς πάντες· δι᾿ ἣν αἰτίαν οὐκ ἐπαισχύνεται ἀδελφοὺς αὐτοὺς καλεῖν,

Εβρ. 2,11                   Διότι ο Χριστός που μας αγιάζει, και ημείς που αγιαζόμεθα, καταγόμεθα από ένα Πατέρα. Δι' αυτήν ακριβώς την αιτίαν και ο Χριστός δεν εντρέπεται να ονομάζη αυτούς, που καλεί εις σωτηρίαν, αδελφούς του,

Εβρ. 2,12           λέγων· ἀπαγγελῶ τὸ ὄνομά σου τοῖς ἀδελφοῖς μου, ἐν μέσῳ ἐκκλησίας ὑμνήσω σε·

Εβρ. 2,12                  λέγων· “θα διαλαλήσω και θα ομολογήσω το όνομά σου, ω Θεέ και Πατέρα, στους αδελφούς μου· εν μέσω συγκεντρώσεως των αδελφών μου θα σε ανυμνήσω και θα σε δοξάσω”.