Σελίδες

Ὀ πνευματικὸς ὁδηγὸς πρέπει νὰ εἶναι πρότυπο ἀρετῆς καὶ νὰ γνωρίζει τὶς μεθόδους τοῦ διαβόλου

 Ο πνευματικὸς ὁδηγὸς πρέπει νὰ εἶναι πρότυπο ἀρετῆς καὶ νὰ γνωρίζει τὶς μεθόδους τοῦ διαβόλου-Ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς μοναχικῆς καὶ χριστιανικῆς ζωῆς, Ἁγ. Νείλου -Λόγος ἀσκητικός, Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 30-1-2024
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πὼς πρέπει νὰ εἶναι ἡ γυναῖκα, Ἁγ. Γρηγορίου Θεολόγου-Πρὸς τὴν Ὀλυμπιάδα/ἐπιστολή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

Πὼς πρέπει νὰ εἶναι ἡ γυναῖκα, Ἁγ. Γρηγορίου Θεολόγου-Πρὸς τὴν Ὀλυμπιάδα/ἐπιστολή, 30-1-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ταπείνωση, Θεραπευτικά μέσα τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου-Τό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας κατά τόν Ὅσιο Πορφύριο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ταπείνωση, Θεραπευτικά μέσα τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου-Τό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας κατά τόν Ὅσιο Πορφύριο, 28-1-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ πνευματικὴ ἀρχοντιὰ καὶ τὸ φιλότιμο, Ἁγ. Παϊσίου-Πάθη & ἀρετές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ πνευματικὴ ἀρχοντιὰ καὶ τὸ φιλότιμο, Ἁγ. Παϊσίου-Πάθη & ἀρετές, 28-1-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ ἄσεμνη ἐνδυμασία τῶν γυναικῶν.Ὅσιος Φιλόθεος Ζερβάκος


Τί νὰ πῶ καὶ γιὰ τὶς γυναῖκες; Δὲν ἔχουν ἄλλο στὸ νοῦ τους παρὰ πῶς νὰ στολιστοῦν. Συναγωνίζονται ποιὰ θὰ ξεπεράσει τὴν ἄλλη στὸ στολισμό. Τί νὰ πῶ καὶ γιὰ τὴν ἄσεμνη ἐνδυμασία, τὴν ὁποία ὁ ἐφευρέτης τῆς κακίας διάβολος δίδαξε τὶς γυναῖκες, νὰ ντύνονται δηλ. μὲ γυμνὰ χέρια, μὲ γυμνὰ ποδάρια; Ἀλίμονο, ἀλίμονο!
Πῶς δὲν ντρέπονται οἱ γυναῖκες τῶν Ἑλλήνων Χριστιανῶν; Οἱ τσιγγάνες καὶ οἱ Τουρκάλες ντύνονται κόσμια, γιὰ νὰ μὴ σκανδαλίζουν τοὺς ἄντρες, ἐνῶ οἱ Ἑλληνίδες καὶ Χριστιανὲς γυναῖκες, ποὺ ἔχουν παράδοση ἀπὸ τὸ Χριστό, ἀπὸ τοὺς Ἀποστόλους, ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες νὰ ντύνονται σεμνά, ἔφτασαν σὲ τέλεια παραφροσύνη μὲ τὸν τρόπο ποὺ ντύνονται! Οἱ πατέρες καὶ οἱ μητέρες νὰ εἶναι οἱ ἴδιοι τὸ καλὸ παράδειγμα καὶ νὰ μὴν ἀφήνουν τὰ παιδιὰ τους – συμβουλεύοντάς τα μὲ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ – νὰ ντύνονται ἔτσι ἄσεμνα. Καὶ οἱ ἄντρες νὰ ἀποτρέψουν τὶς γυναῖκες τους ἀπὸ τὸ ἄσεμνο ντύσιμο, γιατί θὰ δώσουν λόγο τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως.
Ὅσες γυναῖκες εἰσέρχονται στὸ Ναὸ τοῦ Θεοῦ γυμνὲς καὶ ἀδιάντροπες, κάνουν τὸ θέλημα τοῦ διαβόλου. Καλύτερα νὰ μὴν πατοῦν στὴν Ἐκκλησία, γιατί ἐκτὸς ποὺ δὲν ὠφελοῦν τὸν ἑαυτό τους, βλάπτουν καὶ σκανδαλίζουν τοὺς ἐκκλησιαζόμενους.

Τά βήματα τῆς σωτηρίας, μέ βάση τήν περικοπή τοῦ Ζακχαίου!


Τὰ βήματα τῆς σωτηρίας

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

Μιὰ θαυμάσια πνευματικὴ εὐκαιρία μᾶς προσφέρει ἡ Ἐκκλησία μας τὴν Κυριακὴ ΙΕ’ Λουκᾶ, ὁπότε ἀναγιγνώσκεται ἡ περικοπὴ τοῦ Ζακχαίου. Εἶναι θαυμάσια ἡ εὐκαιρία γιὰ δύο κυρίως λόγους: Πρῶτον, γιατὶ μᾶς δείχνει τὴν δύναμη τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἀποφασίζει νὰ ἀναζητήσῃ τὴν σωτηρία του, καί, δεύτερον, διότι παρουσιάζει παράλληλα τὸ ἔλεος καὶ τὴν εὐσπλαγχνία τοῦ ἀγαθοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος διὰ τοῦ Υἱοῦ του προσφέρει τὴν σωτηρία σὲ κάθε ἀπολωλὸς ποὺ τὴν ἐπιζητεῖ μὲ πόθο.

Ἀλλὰ ἂς ἔλθωμε στὴν περικοπή: Ὁ Κύριος, στὸν δρόμο πρὸς τὰ Ἱεροσόλυμα, «εἰσελθὼν διήρχετο εἰς τὴν Ἱεριχώ﮲καὶ ἰδοὺ ἀνὴρ ὀνόματι καλούμενος Ζακχαῖος καὶ αὐτὸς ἦν ἀρχιτελώνης καὶ οὗτος ἦν πλούσιος» (Λουκ. ιθ’ 1-2). Ὁ Κύριος, ἀσφαλῶς, οὐδέποτε βαδίζει τυχαίως, ἀλλὰ ἐπιλέγει ἐκεῖνον τὸν δρόμο ποὺ θὰ τὸν ὁδηγήσῃ σὲ συνάντηση μὲ ἀνθρώπους ποὺ γνωρίζει ὅτι τὸν ἀναζητοῦν. Αὐτὴν τὴν φορὰ ὁ στόχος Του εἶναι ὁ Ζακχαῖος, ὁ ὁποῖος ὅμως ἐμποδίζεται γι’ αὐτὴν τὴν συνάντηση ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι εἶναι «ἀρχιτελώνης» καὶ «πλούσιος», εἶναι δηλαδὴ πλεονέκτης καὶ ἅρπαγας. Οἱ τελῶνες, ποὺ εἰσέπρατταν τοὺς φόρους γιὰ λογαριασμὸ τῶν Ῥωμαίων, ἐπέβαλλαν ὑψηλότερη φορολογία στὸν λαὸ καὶ τὸν ἐκμεταλλεύονταν αἰσχρὰ πρὸς ὄφελός τους. Τοῦτος ὅμως ἐδῶ ὁ τελώνης, παρὰ τὰ ἐμπόδιά του, «ἐζήτει ἰδεῖν τὸν Κύριον τίς ἐστιν» (ὅ. π. 3).

Μητροπολίτης Κονίτσης Ἀνδρέας: Ὁ Γάμος εἶναι «Μυστήριον Μέγα», ὁ ὁμοφυλοφιλικός «γάμος» εἶναι ψυχική διαταραχή καί ἁμαρτία.


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Ἀριθ. Πρωτ. 22

Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 23ῃ Ἰανουαρίου 2024

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 255ῃ

Θέμα: Ὁ Γάμος εἶναι «Μυστήριον Μέγα», ὁ ὁμοφυλοφιλικός «γάμος» εἶναι ψυχική διαταραχή καί ἁμαρτία.

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,

-Α-

Ἀπό τήν ἀρχή τῆς Δημιουργίας, ὁ Θεός, ὅπως μᾶς πληροφορεῖ ἡ Ἁγία Γραφή, ἔπλασε τόν πρῶτο ἄνθρωπο, τόν Ἀδάμ, καί στή συνέχεια, τήν πρώτη γυναῖκα, γιά τήν ὁποία ὁ Ἀδάμ εἶπε: Ὁ ἄνδρας «προσκολληθήσεται πρός τήν γυναῖκα αὐτοῦ, καί ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν» (Γεν. β΄24).

Αὐτός, λοιπόν, εἶναι ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ: Τά δύο αὐτά πλάσματα νά ἀποτελέσουν ἕνα ἀνδρόγυνο. Αὐτή δέ ἡ ἕνωση εἶναι ἀκριβῶς ὁ γάμος, ἕνα ἀπό τά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας, πού, μάλιστα, ἔχει τόση σπουδαιότητα, ὥστε ὁ μέγας Ἀπόστολος Παῦλος νά διακηρύττῃ ὅτι «τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγώ δέ λέγω εἰς Χριστόν καί εἰς τήν Ἐκκλησίαν» (Ἐφεσ. ε΄ 32).

Ὅπως, δηλαδή, στόν γάμο ἑνώνονται ἕνας ἄνδρας μέ μιά γυναῖκα, ἔτσι συμβαίνει μέ τήν πνευματική ἕνωση τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας.

Ἱερομόναχου Δαμασκηνοῦ (τέως Ἀρχιγραμματέως τῆς Ἱ. Κοινότητος Ἁγίου Ὄρους Ἄθω): «Ἐσχατολογικὰ σημεῖα»


Επιστολή του ιερομόναχου Δαμασκηνού από το Ιερό Κελλίο τοῦ Φιλαδέλφου Καρυών Ἁγίου Ὄρους Ἄθω, προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο και την Σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, εξ'αφορμής του μελετώμενου γάμου των ομοφυλοφίλων.


Ἐν Ἁγίῳ ὄρει τῆ 7-20 -1-2024

Τῶ Μακαριωτάτω Αρχιεπισκόπω

Αθηνών και πάσης Ελλάδος

κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΩι

καὶ τῆ Σεπτῆ Ἱεραρχία

της Εκκλησίας της Ελλάδος

Θέμα: «Ἐσχατολογικὰ σημεῖα»

Α. «πλὴν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθών ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» (Λουκᾶ, ιη΄, 8)

Β. «αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν, ὁμοίως δὲ καὶ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι…» (Πρὸς Ρωμαίους β΄, 26-27.)

Γ. « καὶ καθὼς ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Νῶε, οὕτως ἔσται καὶ ἐν ταῖς ἡμέραις τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου… ὁμοίως καὶ ὡς ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Λὼτ … ᾗ δὲ ἡμέρᾳ ἐξῆλθε Λὼτ ἀπὸ Σοδόμων, ἔβρεξε πῦρ καὶ θεῖον ἀπ’ οὐρανοῦ καὶ ἀπώλεσεν ἅπαντας, κατὰ τὰ αὐτὰ ἔσται ᾗ ἡμέρᾳ, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀποκαλύπτεται». (Λουκ. Ιζ΄26-30).

Δ. «ἐγερθήσεται ἔθνος ἐπὶ ἔθνος… σεισμοὶ τε μεγάλοι κατὰ τόπους καὶ λιμοὶ καὶ λοιμοὶ ἔσονται, φόβητρά τε καὶ σημεῖα ἀπ’ οὐρανοῦ μεγάλα ἔσται. Πρὸ δὲ τούτων πάντων ἐπιβαλοῦσιν ἐφ’ ὑμᾶς τὰς χεῖρας αὐτῶν καὶ διώξουσι…ἀποβήσεται δὲ ὑμῖν εἰς μαρτύριον.» (Λουκ. Κα΄, 10-13)

Ε. «καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου…ἐν τῇ ὑπομονῇ ὑμῶν κτήσασθε τὰς ψυχὰς ὑμῶν». (Λουκ. Κα΄, 16-19.)

Στ. «τὰ πονηρὰ πάθη καὶ τὰ δυσσεβῆ δόγματα δι’ ἀλλήλων εἰσάγεται, λαβόντα χώραν ὑπὸ τῆς τοῦ Θεοῦ δικαίας ἐγκαταλείψεως». (Γρηγ. Παλαμᾶς, Ὁμιλίαι, τόμος στ΄, ἔκδ. Κυρομάνος, Ὁμιλία η΄, σελ. 113, στίχ. 140-141.)

Μακαριώτατε Πάτερ καὶ Δέσποτα,

Σεπτοὶ ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, οἱ συγκροτοῦντες τὴν Ἁγίαν καὶ Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,

Τὸ ὅτι οἰκοδομεῖται τὸ κράτος τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ ὁ κ. Πρωθυπουργὸς μας εἶναι ἀρχιτέκτων τοῦ Ἀθέου καὶ Ἀντιχρίστου κράτους δὲν ὑπάρχει οὐδεμία πλέον ἀμφιβολία. ΄Ὅσοι δὲν τὸ βλέπουν, ἐν σκότει διαπορεύονται, κἄν βασιλεῖς, κἄν Πατριάρχαι, κἄν Ἀρχιεπίσκοποι, κἄν Ἀρχιερεῖς, κἄν ἱερεῖς, κἄν Μονάζοντες, κἄν «Θεολόγοι», κἄν λαϊκοί, ἄνδρες, εἴτε γυναῖκες, ἵνα ἐκφρασθῶμεν κατὰ τὸν μέγαν ἐν ἁγίοις Συμεὼν τὸν Νέον Θεολόγον.

Ἔσφαλον καὶ οἱ συντάξαντες τὴν ἀνακοίνωσιν τῆς 6-9-2023 τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, παράγρ. 3, περὶ ταυτοτήτων, διότι δὲν ἐξηρεύνησαν εἰς βάθος τὸ θέμα, μὲ συνεργασίαν εἰδικῶν. Εἰδικώτερον ἡ φράσις, «ὅτι ἡ Ἑλληνικὴ Δημοκρατία, αἱ ὑπηρεσίες της καὶ ἡ ἑκάστοτε ἐκλεγμένη κυβέρνηση δὲν εἶναι ὄργανα τοῦ Ἀντιχρίστου», εἶναι λανθασμένη. (περιοδ. ΕΚΚΛΗΣΙΑ, τεῦχος 8 Αὔγ. – Σεπτ. 2023, σελ. 928)

Συλλαλητήριο κατά τοῦ νομοσχεδίου γιά τόν «γάμο» καί τήν τεκνοθεσία τῶν ὁμοφυλοφίλων.


Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024, ώρα 3μμ, στο Σύνταγμα

Ἡ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, η ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ, ο ΙΝΚΑ και άλλα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία των Αθηνών, με αφορμή την επιστημονικά απαράδεκτη, αντεθνική και αντορθόδοξη απόφαση της κυβέρνησης να φέρει στη Βουλή σχέδιο νόμου που προβλέπει τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων και το «δικαίωμά» τους στην υιοθεσία, δηλώνουν εξαρχής τη σταθερή τους αντίθεση και εκφράζουν έντονη αποδοκιμασία.

Ἡ πιό φα­νε­ρή ἀπό­δει­ξη, ὅτι μία ψυχή δέν ἔχει κα­θα­ρι­στεῖ ἀπό τά κα­τα­κά­θια τῆς κα­κί­ας...


Ἡ πιὸ φανερὴ ἀπόδειξη, ὅτι μιὰ ψυχὴ δὲν ἔχει καθαριστεῖ ἀπο τὰ κατακάθια τῆς κακίας εἶναι, ὅτι αὐτὴ δὲν εὐσπλαχνίζεται καὶ δὲν συγκαταβαίνει στὸν συνάνθρωπο ποὺ βρίσκεται ἀκόμα κάτω ἀπὸ τὴν δουλεία τῆς ἁμαρτίας, ἀλλὰ ἀντιμετωπίζει αὐτὸν ποὺ ἁμαρτάνει, μὲ τὸ νομικὸ φρόνημα ἑνὸς δικαστῆ. 
Δὲν θὰ φτάσει ποτὲ κανεὶς στὴν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς, ἂν δὲν ἀποκτήσει αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: ''Νὰ σηκώνεται ὁ ἕνας τὸ φορτίο τοῦ ἄλλου καὶ ἔτσι θὰ ἐφαρμόσετε πλήρως τὸ νόμο τοῦ Χριστοῦ" (Γάλ. 6,2). Δὲν θὰ φτάσει ἐπίσης κανεὶς στὴν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς, ἂν δὲν ἔχει τὴν ἀρετὴ τῆς ἀγάπης. 


Ἀββᾶς Χαιρήμονας 

30 Ἰανουαρίου. † Τῶν τριῶν ἱεραρχῶν Βασιλείου τοῦ μεγάλου, Γρηγορίου τοῦ θεολόγου καὶ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ἱππολύτου ἱερομάρτυρος· ἀνάμνησις τῆς ἐν Τήνῳ εὑρέσεως τῆς εἰκόνος τῆς Θεοτόκου (1823)· Αὔρας (τῆς καὶ Χρυσῆς) μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἁγίων, 18ης Ἰανουαρίου (Ἑβρ. ιγ´ 7-16).

Εβρ. 13,7           Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν.

Εβρ. 13,7                   Να ενθυμήσθε πάντοτε τους πνευματικούς σας ηγέτας και προεστούς, οι οποίοι σας εδίδαξαν τον λόγον του Θεού. Να φέρνετε στον νουν σας και να μελετάτε με ευλάβειαν το κατά Θεόν τέλος του βίου και της εναρέτου συμπεριφοράς των και να μιμήσθε την πίστιν.

Τίποτε δέν ἀγγίζει τόν ἄνθρωπο πού ἔχει καθαρή ζωή ἀπό αὐτά πού δέν παραμένουν


Παρουσιάσθηκαν λῦπες, ἡδονές, θάρρη, φόβοι, πλοῦτος, φτώχεια, δόξα, ἀδοξία, ἐξουσίες ᾶς πᾶνε ὅπως θέλουν. Τίποτε δέν ἀγγίζει τόν ἄνθρωπο πού ἔχει καθαρή ζωή ἀπό αὐτά πού δέν παραμένουν.

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

(Επη θεολογικά. Ποίημα ΛΓ΄, Γνωμολογία τετράστιχος. ΕΠΕ 9,420).

https://proskynitis.blogspot.com/2024/01/blog-post_349.html