Σελίδες

Ἅγιος Παΐσιος: Νὰ γνωρίσουμε τὴν ἀρρώστια μας


– Γέροντα, συχνὰ βλέπω τὰ ἐλαττώματα τῶν ἄλλων καὶ τοὺς κρίνω.

– Τὴν ἀρρώστια τὴν δική σου τὴν ξέρεις;

– Ὄχι.

– Γι᾿ αὐτὸ ξέρεις τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Ἂν ἤξερες τὴν δική σου ἀρρώστια, δὲν θὰ ἤξερες τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Δὲν λέω νὰ μὴ συμμετέχης στὸν πόνο τους, ἀλλὰ νὰ μὴν ἀσχολῆσαι μὲ τὰ σφάλματά τους. Ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν ἀσχολῆται μὲ τὸν ἑαυτό του, ὁ πειρασμὸς θὰ τοῦ ἀνοίξη δουλειὰ νὰ ἀσχολῆται μὲ τοὺς ἄλλους. Ἂν ὅμως κάνη δουλειὰ στὸν ἑαυτό του, τότε γνωρίζει τὸν ἑαυτό του, γνωρίζει καὶ τὸν ἄλλον. Διαφορετικά, μὲ τὰ λανθασμένα συμπεράσματα ποὺ βγάζει ἀπὸ τὸν ἑαυτό του κρίνει λανθασμένα καὶ τοὺς ἄλλους.

– Γέροντα, τί βοηθάει περισσότερο νὰ διορθωθῆ κανείς;

– Κατ᾿ ἀρχὰς ἡ θέληση. Ἡ θέληση εἶναι κατὰ κάποιον τρόπο τὸ καλὸ ξεκίνημα. Ὕστερα, πρέπει νὰ καταλάβη κανεὶς ὅτι εἶναι ἄρρωστος καὶ νὰ ἀρχίση ἡ ἀνάλογη ἀντιβίωση. Γιατί, ἂν εἶναι ἄρρωστος καὶ κρύβη τὴν ἀρρώστια του, κάποτε θὰ σωριασθῆ κάτω ἀπότομα, χωρὶς νὰ τὸ καταλάβη, καὶ δὲν θὰ μπορῆ νὰ βοηθηθῆ ἰατρικά. Π.χ. κάποιος ξέρει ὅτι εἶναι προφυματικός, γι᾿ αὐτὸ ἔχει ἀνορεξία. Τοῦ λένε: «γιατί δὲν τρῶς;». «Ἔ, λέει, δὲν μ᾿ ἀρέσει αὐτὸ τὸ φαγητό»! Μετὰ ἔχει κομμάρες καὶ δὲν μπορεῖ νὰ περπατήση καλά. «Γιατί περπατᾶς ἔτσι;», τὸν ρωτᾶνε. «Ἄ, μ᾿ ἀρέσει, λέει, νὰ πηγαίνω σιγὰ-σιγά· τί; νὰ τρέχω σὰν παλαβός;». Δὲν λέει ὅτι ἔχει κομμάρες καὶ δὲν μπορεῖ νὰ περπατήση. Μετὰ ἔχει βήχα. «Γιατί βήχεις;», τοῦ λένε. «Ἔ, ἀπὸ ἀλλεργία», λέει! Δὲν λέει ὅτι οἱ πνεύμονες μέσα εἶναι χάλια. Ἐν τῷ μεταξύ, βγάζει καὶ κανένα πτύελο αἱματηρό. «Τί εἶναι αὐτό;», τὸν ρωτᾶνε. «Ἔ, λέει, ἐρεθίστηκε ὁ λάρυγγας»!

– Καὶ ὅλα αὐτά, Γέροντα, ἐπειδὴ δὲν θέλει νὰ φανερώση τὴν φυματίωση;

Ἄγιος Ἰορδάνης ὁ Τραπεζούντιος


ΑΓΙΟΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ Ο ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΙΟΣ

Μαρτύρησε στην Κωνσταντινούπολη στις 2 Φεβρουαρίου 1650

Ο άγιος καταγόταν από την Τραπεζούντα του Πόντου αλλά ζούσε στην Κωνσταντινούπολη , στον Γαλατά, όπου ήταν παντρεμένος και εργαζόταν ως καζαντζής, δηλαδή χαλκωματάς και κατασκεύαζε χάλκινα σκεύη.
Κάποια μέρα , που ήταν η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου , διασκέδαζε με κάποιους Τούρκους συμπατριώτες και ομότεχνούς του , παίζοντας ένα παιχνίδι στο εργαστήριό του.
Κάποιος από τους Τούρκους είπε στα ρωμαίικα : Άγιε Νικόλαε, ψωριάρη, βοήθησέ με να νικήσω. Και ο άγιος του απάντησε μιλώντας το ίδιο ειρωνικά για τον προφήτη τους. Αφού τελείωσαν το παιχνίδι πήγαν στα σπίτια τους. Κάποιος από αυτούς όμως πήγε στον δικαστή και έβγαλε απόφαση πως όποιος βρίσει τον προφήτη πρέπει να θανατώνεται.
Μόλις το έμαθε ο Άγιος πήγε και κρύφτηκε για κάποιο χρονικό διάστημα σε ένα Τούρκο φίλο του, που είχε μεγάλη θέση. Το έμαθε ο κατήγορός του και άλλοι Τούρκοι και κατόρθωσε να βγάλει άλλη απόφαση, πως όποιος Τούρκος κρύβει Χριστιανό βλάσφημο είναι κι αυτός Χριστιανός. Έτσι πήγαν στο βεζύρη και με διαταγή του τον οδήγησαν μπροστά του.
Του λέει ο βεζύρης :
-Άνθρωπε, σύμφωνα με τη μαρτυρία όλων αυτών ή πρέπει να αποκεφαλιστείς ή πρέπει να γίνεις τούρκος. Αν γίνεις δε τούρκος , θα σου δώσω μεγάλες τιμές.
( Γιατί τον γνώριζε ο βεζύρης και από πριν).

Ἐπιστολὴ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρὸς τοὺς βουλευτές: «Τὸ νομοσχέδιο καταργεῖ τὴν πατρότητα καὶ τὴν μητρότητα, οὐδετεροποιεῖ τὰ φῦλα»


«Το νομοσχέδιο καταργεί την πατρότητα και την μητρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα»

Εστάλη την Πέμπτη, ημέρα κατά την οποία κατατίθεται στην Βουλή το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο, η επιστολή της Ιεράς Διαρκούς Συνόδου προς τους βουλευτές εν όψει της συζήτησης στην Ολομέλεια 14 και 15 Φεβρουαρίου.

Η επιστολή 7 σελίδων προς τους «300» υπογράφεται από τον αρχιγραμματέα, Ιωάννη Καραμούζη, και καλύπτει 8 πλευρές του ζητήματος.

«Το νομοσχέδιο καταργεί την πατρότητα και την μητρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα στο πλαίσιο της σχέσης γονέων και παιδιών, μετατρέπει τους γονείς από πατέρα και μητέρα σε ουδετερόφιλους κηδόμενες και τοποθετεί τα δικαιώματα ομοφυλόφιλων ενηλίκων πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών, που θα επιτρέψει να έχουν ως γονείς ομόφυλα ζευγάρια και θα μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα, σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των ρόλων των δύο φύλων» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην επιστολή της Ιεράς Συνόδου.

«Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του γονέα του ενός φύλου (χωρίς να αποκλείει την είσοδο του στην ζωή τού παιδιού αργότερα, στο πλαίσιο μιας ετερόφυλης σχέσης), αλλά δεν προκαλεί σύγχυση των ρόλων των γονέων.

Αντίθετα, η ομόφυλη οικογένεια προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν ούτε την προσωπική εμπειρία της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των ομόφυλων γονέων τους) μέσα σε μια ετερόφυλη σχέση» επισημαίνεται, επίσης.

«Ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ πάλη μέ τούς λογισμούς» Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, π. Σωφρονίου, 31ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης




Συνεχίζουμε, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀπό τό βιβλίο τοῦ γέροντα Σωφρόνιου «Ὁ Ἅγιος Σιλουανός»[1] καί ἐπιλέγουμε κάποια κομμάτια, ἐπειδή εἶναι καί μερικά λίγο δυσνόητα, γιά νά μήν κουραστοῦμε καί ἴσως μπερδευτοῦμε καί λίγο, καί προχωρᾶμε στά πιό ἁπλά θά ἔλεγα.

Λέει λοιπόν ὁ π. Σωφρόνιος, (εἶναι τό κεφάλαιο περί φαντασίας, πού τό εἴχαμε ξεκινήσει τίς προηγούμενες φορές∙ εἴχαμε μιλήσει γι’ αὐτό τίς τρεῖς προηγούμενες φορές καί τό συνεχίζουμε σήμερα, «Τά εἴδη τῆς φαντασίας καί ὁ ἀγώνας ἐναντίον της»), λέει λοιπόν ὁ π. Σωφρόνιος: «Ἡ χριστιανική ζωή εἶναι συμφωνία δύο θελήσεων, τῆς Θείας, καί τῆς κτι­στῆς ἀν­θρώ­πι­νης»[2]. Δηλαδή, τοῦ Θεοῦ καί τοῦ ἀνθρώπου. Γιά νά μπορέσει ὁ ἄνθρωπος νά κάνει χριστιανική ζωή χρειάζεται καί ἡ θέληση τοῦ Θεοῦ καί ἡ θέληση τοῦ ἀνθρώπου. Δηλαδή ὁ Θεός θέλει πάντοτε, ἀλλά αὐτό δέν εἶναι ἀρκετό. Θά πρέπει νά θέλει καί ὁ ἄνθρωπος καί νά συνεργαστεῖ καί ἡ ἀνθρώπινη θέληση μέ τόν Θεό. Ὁ Θεός «θέλει πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν»[3]. Ἄν τό θέλει καί ὁ ἄνθρωπος, μέ τή δική του θέληση τήν ἀνθρώπινη, τότε μπορεῖ νά κάνει χριστιανική ζωή. Δέν ὑπάρχει τίποτα ἄλλο πού νά ἐμποδίσει τόν ἄνθρωπο, οὔτε ὁ κόσμος οὔτε ὁ διάβολος.

«Ὁ Θεός μπο­ρεῖ νά ἐμ­φα­νι­σθεῖ στόν ἄν­θρω­πο σέ ὅλους τούς δρό­μους, σέ κάθε χρονική στιγμή καί σέ κάθε πνευ­μα­τι­κό ἤ φυσικό τόπο. Ὁ Ἴδιος ὅμως», ὁ Θεός δηλαδή, «πού εἶναι πέρα ἀπό κάθε ἐξα­ναγ­κα­σμό, ποτέ δέν πα­ρα­βιά­ζει τό αὐτεξούσιο τῆς εἰ­κό­νας Του»[4]. Δηλαδή ἔδωσε ὁ Θεός στόν ἄνθρωπο τήν ἐλευθερία, αὐτό εἶναι τό αὐτεξούσιο, καί ποτέ δέν ἀναγκάζει τόν ἄνθρωπο νά κάνει ὁτιδήποτε, νά εἶναι καλός, νά προσεύχεται, νά πηγαίνει ἐκκλησία, νά τηρεῖ τίς ἐντολές.. ποτέ! Ἀφήνει τόν ἄνθρωπο ὁ Θεός τελείως ἐλεύθερο, ὥστε ὁ ἄνθρωπος μέ τή θέλησή του νά πλησιάσει τόν Θεό.

Βλάσφημη ἀπεικόνιση τῆς Παναγίας ἀπὸ Σχολεῖο στὸ Ἐπισκοπεῖο τῆς Ι.Μ.Περιστερίου

Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

Στη γιορτή της Ι.Μητροπόλεως για τους Τρεις Ιεράρχες, που έλαβε χώρα στο Επισκοπείο της με τη συμμετοχή ορισμένων σχολείων του Περιστερίου, συνέβη το ακόλουθο τραγικό γεγονός, παρόντος του μητροπολίτου. Ανάμεσα στα εκτεθέντα εορταστικά κείμενα ενεφανίσθη απαράδεκτη και βλάσφημη παραποίηση της ιεράς εικόνας της Παναγίας της επικαλουμένης «του Χάρου», κατά την οποία η Παναγία αντί να κρατά τον Εσταυρωμένο όπως είναι στο Πρωτότυπο, κρατά και παίζει βιολί! Η εικόνα δε, συνοδεύεται από τους στίχους του τραγουδιού «Τι μ’ οφελούν οι Άνοιξες» του Μάρκου Βαμβακάρη και στο τέλος παρουσιάσθη και βίντεο με την ενορχήστρωση του τραγουδιού. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί έτσι θεώρησαν ότι θα τιμήσουν τους Τρείς Ιεράρχες και τα παιδιά θα διδαχθούν από το παράδειγμά τους…

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ἐλέγχει τοὺς συγχρόνους οἰκουμενιστάς!


Η ΠΡΟΡΡΗΣΗ τοῦ Δικαίου Συμεών, ὅτι ὁ Χριστὸς θὰ εἶναι «φῶς εἰς ἀποκάλυψιν ἐθνῶν» (Λουκ. 2,32), δίνει μία ἠχηρὴ καὶ ἀποστομωτικὴ ἀπάντηση στοὺς σύγχρονους θιασῶτες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τοῦ θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ, οἱ ὁποῖοι «βλέπουν» σωτηρία καὶ ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας, στὶς παντοειδεῖς αἱρέσεις καὶ τὶς δαιμονικὲς θρησκεῖες τοῦ κόσμου, τὶς ὁποῖες θεωροῦν ὡς «πολλοὺς δρόμους ποὺ ὁδηγοῦν στὸν ἴδιο Θεό».

Ἐὰν ἦταν «φῶς» καὶ οἱ διάφοροι ἱδρυτὲς θρησκειῶν, ὁ θεοφώτιστος ἅγιος Γέροντας δὲν θὰ ὅριζε τὸ Χριστὸ ὡς τὸ μοναδικὸ ἀποκαλυπτόμενο φῶς στὰ ἔθνη. Δὲν θὰ ἔλεγε ὅτι Αὐτὸς εἶναι ὁ μοναδικὸς σωτήρας τοῦ κόσμου, προετοιμασμένος ἀπὸ τὸ Θεὸ «κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν». Δὲν χρειαζόταν νὰ σαρκωθεῖ ὁ Θεὸς Λόγος, ἀφοῦ ἡ «δουλειὰ» θὰ γινόταν ἀπὸ τὶς ὑπάρχουσες θρησκεῖες!

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΟΥ, 8-2-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΟΥ, 8-2-2024
https://www.youtube.com/live/y5XOWSvTU9E?si=y1OMY-UXWTPLbJiq

Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου-Ἔργα [7 τόμοι]


ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
ΕΡΓΑ
ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Μετάφραση ΦΡΑΝΤΖΟΛΑΣ Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


ΤΟΜΟΣ - Α
ΤΟΜΟΣ - Β
ΤΟΜΟΣ - Γ
ΤΟΜΟΣ - Δ
ΤΟΜΟΣ - Ε
ΤΟΜΟΣ - ΣΤ΄
ΤΟΜΟΣ - Ζ

https://wra9.blogspot.com/2023/01/7.html

8 Φεβρουαρίου. Θεοδώρου στρατηλάτου μεγαλομάρτυρος (†319), Ζαχαρίου τοῦ προφήτου (†620 π.Χ.). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμπτης ις´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ἐφ. α´ 1-9).

Εφ. 1,1              Παῦλος, ἀπόστολος Ἰησοῦ Χριστοῦ διὰ θελήματος Θεοῦ, τοῖς ἁγίοις τοῖς οὖσιν ἐν Ἐφέσῳ καὶ πιστοῖς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ·

Εφ. 1,1                       Εγώ ο Παύλος, απόστολος του Ιησού Χριστού, με το θέλημα του Θεού και Πατρός, στους Χριστιανούς, οι οποίοι ευρίσκονται εις την Εφεσον και αγιάζονται με την θείαν χάριν και έχουν πιστεύσει στον Ιησούν Χριστόν·

Εφ. 1,2              χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Εφ. 1,2                      εύχομαι να είναι εις σας η ειρήνη από τον Θεόν και Πατέρα μας και από τον Κυριον Ιησούν Χριστόν.