Σελίδες

Τὸ ζεῦγος τρυγόνων καὶ οἱ δύο νεοσσοὶ τῶν περιστερῶν, Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τὸ ζεῦγος τρυγόνων καὶ οἱ δύο νεοσσοὶ τῶν περιστερῶν, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἐορτοδρόμιο/Ἑρμηνεία στὸν κανόνα τῆς Ὑπαπαντῆς, 9-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ Κύριος ὡς "πτῶσις καὶ Ἀνάστασις'', Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁ Κύριος ὡς "πτῶσις καὶ Ἀνάστασις'', Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἐορτοδρόμιο/Ἑρμηνεία στὸν κανόνα τῆς Ὑπαπαντῆς, 8-2-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.co

 

π. Παῦλος Καλλίκας:«Το ὀφείλουμε»


«ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ»

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΝΑ ΥΨΩΣΟΥΜΕ ΑΝΑΣΤΗΜΑ, ΣΤΕΝΤΟΡΕΙΑ ΤΗ ΦΩΝΗ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΣΙΧΑΜΑ

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΗΚΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ.

 ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΗΘΗ, ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑ.

 ΠΑΛΕΨΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΗ ΠΑΤΡΙΔΑ.

 ΔΕΝ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ, ΚΙΟΤΗΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑΤΣΟΥΣ ΝΟΜΟΘΕΤΕΣ ΚΑΙ

 ΔΕΝ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΑΡΑΖΟΥΝ ΣΤΑΥΡΟΠΟΔΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ.

Ἡ δυτικοευρωπαϊκὴ παιδεία καὶ οἱ τρεῖς Ἱεράρχες


H δυτικοευρωπαϊκὴ παιδεία καὶ οἱ τρεῖς Ἱεράρχες

Ἀρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Ἱεροκῆρυξ Ι. Μ. Πατρῶν-Δρ Θεολογίας


"Ἡ Ἑλληνορθόδοξη Παιδεία τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἶναι ἡ Παιδεία τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων, ἡ ὁποία διηθεῖται μέσα ἀπὸ τὴν Ἀποκαλυφθεῖσα ἀπὸ τὸν Θεάνθρωπο Ἀλήθεια, μεταμορφώνεται καὶ καθίσταται «πεπληρωμένη» ἀπὸ πάσης πλευρᾶς Παιδεία μὲ σκοπὸ τὴν ὁλοκλήρωση τοῦ ἀνθρώπου" .

Aκούγεται συχνὰ νὰ διακηρύττουν Ἕλληνες καὶ ξένοι μελετητὲς ὅτι ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἀναγέννηση καὶ ὁ Εὐρωπαϊκὸς Διαφωτισμὸς ἀποτελοῦν τὴν πιὸ λαμπρὴ συνέχεια τῆς Ἀρχαιοελληνικῆς Παιδείας.

Ἀληθεύει, ὅμως, αὐτὸς ὁ ἰσχυρισμός; Στεντορεία τὴ φωνὴ ἀπαντοῦμε: Ὄχι!

Ἡ ἀρνητικὴ ἀπάντησή μας ἑδράζεται στὸ γεγονὸς ὅτι κανεὶς ἀπὸ τοὺς Εὐρωπαίους φιλοσόφους δὲν μπόρεσε νὰ συντελέσει μὲ τὴν οὐμανιστικὴ διδασκαλία του στὴν πνευματικὴ ὁλοκλήρωση τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος εἰσῆλθε πλέον ὁρμητικὰ στὴν σκηνὴ τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ θεάτρου τοῦ παραλόγου.

Ὁ Νίτσε, ὁ Σάρτρ, ὁ Σοπενχάουερ, ὁ Στίρνερ καὶ ὁ Καμὺ διακηρύσσουν τὸν θάνατο τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν ἀνάσταση τοῦ ἀνθρώπου.

Ὡς ἀποτέλεσμα τούτου βλέπουμε νὰ διέπουν πλέον τὴν Δυτικοευρωπαϊκὴ Παιδεία τέσσερις ἀρχές:

1) Ὁ Θεὸς ἢ εἶναι πλατωνικός, δηλαδὴ μιὰ ἰδεατὴ ἀρχή, μὴ ἔχουσα ἄμεση σχέση μὲ τὸν ἄνθρωπο ἢ δὲν ὑπάρχει.

2) Ὁ πλησίον, ὁ συνάνθρωπος, εἶναι ἡ κόλασή μας, ὅπως διατείνεται ὁ Σάρτρ.

Ἡ Συνωμοσία τῆς Σιωπῆς γιὰ τὸ Γάμο τῶν Ὁμοφυλοφίλων καὶ ἡ Ἐγκληματικὴ Ψῆφος σὲ Βάρος Ἀθώων Ψυχῶν


Ἀνακοίνωση τῆς Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης

Σέ μιά ὕστατη προσπάθεια, καθώς τό σχετικό νομοσχέδιο ὁδεύει πρός ψήφιση στήν Ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς μας, συνοδευόμενο ἀπό ἕναν ἐπικοινωνιακό καταιγισμό πού θέλει νά ἐμφανίσει τούς ὁμοφυλόφιλους ὡς τούς ἰδανικούς γονεῖς γιά νά ἱκανοποιηθεῖ τό αἴτημά τους γιά δυνατότητα υἱοθεσίας, σᾶς γνωστοποιοῦμε τίς συγκλονιστικές καταθέσεις ἐνηλίκων παιδιῶν ὁμοφυλόφιλων οἰκογενειῶν πού δόθηκαν κατά τή διάρκεια μιᾶς μεγάλης δίκης πού στό ὄχι καί τόσο μακρινό 2015 ἀπασχόλησε τίς Η.Π.Α.

Οἱ μάρτυρες – θύματα κατέθεσαν γιά τίς τραυματικές ἐμπειρίες τους καί τή συνωμοσία τῆς σιωπῆς πού κυριολεκτικά ἐκφοβίζει ὅσα παιδιά σάν αὐτά θελήσουν νά ποῦν τήν ἀλήθεια γιά τό πῶς εἶναι πραγματικά μιά ὁμοφυλόφιλη “οἰκογένεια”. Σᾶς καλοῦμε νά προωθήσετε τό ἄρθρο πού ἀκολουθεῖ σέ ὅσους βουλευτές γνωρίζετε, ὥστε νά στερηθοῦν ἀπό κάθε ἄλλοθι ὅτι δῆθεν “δέν γνώριζαν” τί ψήφιζαν. Ἡ Ἑλλάδα εἶναι κυρίαρχη νά ἀποφασίσει γιά τόν Συνταγματικά προστατευόμενο θεσμό τῆς οἰκογενείας ὅπως αὐτή κρίνει καί δέν ὑπάρχει στήν πραγματικότητα καμία Εὐρωπαϊκή ἀπαίτηση γιά γάμους ὁμοφυλοφίλων. Οἱ ἀπαιτήσεις αὐτές προέρχονται ἀπό ἄλλα κέντρα καί ὀφείλουν ἐπιτέλους οἱ πολιτικοί μας νά ποῦν ποιά εἶναι αὐτά. Καλοῦμε τούς βουλευτές μας νά φανοῦν ἀνώτεροι τῆς εἰκόνας πού δυστυχῶς ἔχουν σχηματίσει οἱ πολῖτες γιά αὐτούς ὡς πρός τό θέμα αὐτό. Δέν πρόκειται γιά μιά ψῆφο πού θά ἐπηρεάσει ἁπλά τήν οἰκογενειακή κατάσταση μερικῶν Ἑλλήνων.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΨΗΦΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΑΘΩΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!

Καλύτερα νά μή δέσουν μιά τέτοια βαριά μυλόπετρα στό λαιμό τους ὅπως ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μᾶς προειδοποιεῖ. (Λουκ. ιζ΄ 1-3)…

Τό μεταφρασμένο ἄρθρο πού ἀκολουθεῖ εἶναι μιά σύντομη καί πραγματικά ἐπιεικής παρουσίαση τῶν φρικτῶν καταστάσεων πού βίωσαν αὐτά τά παιδιά, τίς καταθέσεις τῶν ὁποίων μπορεῖ κανείς νά τίς διαβάσει στό πρωτότυπό τους ἐδῶ:





“Η Τετράδα της αλήθειας”:

Ενήλικες- τέκνα ομοφυλόφιλων γονέων καταθέτουν ενάντια στο “γάμο” ανάμεσα στο ίδιο φύλο στο 5ο Εφετείο των Η.Π.Α.

Δημήτρης Δασκαλάκης: Γάμος ὁμοφυλόφιλων ζευγαριῶν: Δαιμονικὸ ἐφεύρημα τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων


Η δυστοπική κοινωνία υπό το φως της ομοφυλόφιλης ατζέντας

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
«ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται […] βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι»
(Από την πρώτη προς Κορινθίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου, Κεφ. Στ΄, στίχοι 9 και 10)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΔΕΣΤΙΝΟ
2. ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ
3. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΣΤΑΣΗ
4. ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ – ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ
5. Ο ΑΝΑΠΟΔΟΣ ΕΩΣΦΟΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
6. ΤΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΗ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ
7. ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
8. Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΣΜΟΥ
9. ΒΡΑΔΥΦΛΕΓΗΣ ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
10. ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΤΑ ΕΠΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ
11. Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
12. Η ΛΟΑΤΚEIA ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
13. ΕN-OLA-GAY


Στις 10 Ιανουαρίου 2024, ο κ. Μητσοτάκης παραχώρησε τηλεοπτική συνέντευξη στην ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο Γεώργιο Κουβαρά, στην οποία αποκάλυψε μεταξύ άλλων την πρόθεση της κυβέρνησης να εισαγάγει στο Κοινοβούλιο προς ψήφιση σχέδιο νόμου, που θα θεσμοθετεί το δικαίωμα των ομοφυλόφιλων ζευγαριών στον πολιτικό γάμο και στην υιοθεσία, δίνοντας το έναυσμα του δημόσιου διαλόγου.

Βασικό επιχείρημα υπέρ της αναγκαιότητας της νομοθέτησης του γάμου των ομοφυλόφιλων ζευγαριών αποτελεί η εκπλήρωση της συνταγματικής επιταγής για την ισότητα των πολιτών στον γάμο ανεξαρτήτως διάκρισης φύλου. Πριν προβούμε στην θετική ή αρνητική αξιολόγηση του πιο πάνω επιχειρήματος, οφείλουμε προηγουμένως να διατυπώσουμε τον ορισμό του γάμου.
1. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΔΕΣΤΙΝΟ

Τόσο το Σύνταγμα, όσο και οικείες διατάξεις του οικογενειακού δικαίου, αλλά και οι διεθνείς συνθήκες, οι οποίες κατά ρητή συνταγματική πρόβλεψη (άρθρο 28 παρ. 1 Συντάγματος) έχουν υπερνομοθετική ισχύ δεν περιέχουν τον ορισμό της έννοιας του γάμου. Η διάταξη του άρθρου 1350 του Αστικού Κώδικα έχει ως ακολούθως:

«Για τη σύναψη γάμου απαιτείται συμφωνία των μελλονύμφων. Οι σχετικές δηλώσεις γίνονται αυτοπροσώπως και χωρίς αίρεση ή προθεσμία. Οι μελλόνυμφοι πρέπει να έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους. Το δικαστήριο μπορεί, αφού ακούσει τους μελλονύμφους και τα πρόσωπα που ασκούν την επιμέλεια του ανηλίκου, να επιτρέψει το γάμο και πριν από τη συμπλήρωση αυτής της ηλικίας, αν η τέλεσή του επιβάλλεται από σπουδαίο λόγο».

Από την πιο πάνω διάταξη δεν προκύπτει με σαφήνεια ο ορισμός του γάμου, καθώς η λέξη «μελλόνυμφοι» δεν προσδιορίζει το χαρακτηριστικό του φύλου των ανθρώπων που πρόκειται να νυμφευθούν.

Με αφετηρία την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), κρίσιμη είναι η διάταξη του άρθρου 12 αυτής, στην οποία ορίζονται τα εξής:

«Ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ διορατικότητα» Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, π. Σωφρονίου, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης






Συνεχίζουμε, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, τό κεφάλαιο γιά τήν φαντασία ἀπό τόν Ἅγιο Σιλουανό καί, ἄν θέλει ὁ Θεός, θά προχωρήσουμε καί στό ἑπόμενο «Περί διακρίσεως».

«Ὁ γέ­ρον­τας ἔλεγε», ὁ Ἅγιος Σιλουανός δηλαδή, «πώς ἡ ὑπε­ρη­φά­νεια δέν γνω­ρί­ζει τέλος στίς ἀξιώ­σεις της». Ὁ ὑπερήφανος δέν ἔχει τέλος στίς ἀπαιτήσεις του. «Στίς σημειώσεις» τοῦ Ἁγίου Σιλουανοῦ, «ὑπάρ­χει ἡ ἑξῆς πα­ρα­στα­τι­κή παραβο­λή: «Ἕνας κυνηγός ἀγα­ποῦ­σε πολύ τό νά πε­ρι­φέ­ρε­ται στά δάση καί τούς κάμ­πους γιά κυ­νή­γι. Μιά φορά κυ­νη­γών­τας ἀνέ­βαι­νε πολλή ὥρα σ’ ἕνα ψηλό βουνό, κι ἐπει­δή κου­ρά­στη­κε, κά­θι­σε σέ μιά με­γά­λη πέτρα. Βλέ­πον­τας ἕνα σμῆ­νος ἀπό πουλιά νά πετοῦν ἀπό τή μία κορυφή στήν ἄλλη σκέ­φτη­κε: Γιατί ὁ Θεός δέν ἔδωσε φτερά στόν ἄν­θρω­πο, γιά νά μπο­ρεῖ νά πε­τά­ει; Ἐκεί­νη τήν ὥρα περ­νοῦ­σε ἀπό τόν ἴδιο τόπο ἕνας ταπεινός ἐρη­μί­της. Γνω­ρί­ζον­τας τίς σκέ­ψεις τοῦ κυ­νη­γοῦ», προφανῶς εἶχε τό διορατικό χάρισμα, «τοῦ εἶπε: «συλ­λο­γί­ζε­σαι γιατί δέν σοῦ ἔδωσε ὁ Θεός φτερά. Ἀλλά ἄν σοῦ δώσει φτερά, πάλι δέν θά εἶσαι εὐ­χα­ρι­στη­μέ­νος καί θά πεῖς: «Τά φτερά μου εἶναι ἀδύ­να­τα καί μ’ αὐτά δέν μπορῶ νά πε­τά­ξω ὥς τόν οὐρανό γιά νά δῶ τί ὑπάρ­χει ἐκεῖ». Καί ἄν σοῦ δο­θοῦν τόσο δυνατά φτερά, πού νά μπο­ρέ­σεις νά ἀνε­βεῖς ὥς τόν οὐ­ρα­νό, θά εἶσαι καί τότε δυσαρεστημένος καί θά πεῖς: «Δέν κατα­λα­βαί­νω τί γί­νε­ται ἐδῶ». Καί ἄν σοῦ δοθεῖ νά κα­τα­λά­βεις, καί πάλι δέν θά εἶσαι εὐ­χα­ρι­στη­μέ­νος καί θά πεῖς: «γιατί ἐγώ δέν εἶμαι Ἄγ­γε­λος»; Καί ἄν σέ κάνουν Ἄγγελο, τότε καί πάλι θά εἶσαι δυ­σα­ρε­στη­μέ­νος καί θά πεῖς: Γιατί δέν εἶμαι Χερουβείμ; Καί ἄν γί­νεις Χε­ρου­βείμ, τότε θά πεῖς: Γιατί ὁ Θεός δέν μέ ἀφή­νει νά κυβερ­νῶ τόν οὐ­ρα­νό; Καί ἄν σοῦ δοθεῖ νά κυ­βερ­νήσεις τόν οὐ­ρα­νό, καί πάλι δέν θά εὐ­χα­ρι­στη­θεῖς καί, σάν κά­ποιον ἄλλον, θά ζη­τή­σεις κι ἐσύ μέ αὐ­θά­δεια περισσότερα». Ὁ κάποιος ἄλλος εἶναι ὁ διάβολος, ὁ ἑωσφόρος. «Γι’ αὐτό πάντα νά τα­πει­νώ­νε­σαι καί θά εἶσαι εὐχαριστημένος μέ ὅ,τι σοῦ δί­νε­ται καί τότε θά ζεῖς μέ τόν Θεό».

Ὁ κυνηγός εἶδε πώς ὁ ἐρη­μί­της εἶπε τήν ἀλή­θεια καί εὐ­χα­ρί­στη­σε τόν Θεό, πού τοῦ ἔστει­λε τόν μο­να­χό, γιά νά τόν συ­νε­τί­σει καί νά τόν δι­δά­ξει τόν ὁδό τῆς ταπει­νώ­σε­ως.

Ὁ γέ­ρον­τας ὑπο­γράμ­μι­ζε μέ ἐπι­μο­νή, πώς ἡ ὁδός τῶν ἁγίων ἔγ­κει­ται στό ὅτι μέ τήν τα­πεί­νω­ση ἀποκαθαίρουν τόν νοῦ ἀπό κάθε φαν­τα­σία: «Ἔλε­γαν οἱ Ἅγιοι: Θά τι­μω­ρη­θῶ στόν ἅδη. Καί αὐτό, πα­ρό­λο πού ἔκα­ναν θαύ­μα­τα! Ἤξεραν ἀπό τήν πείρα τους ὅτι, ἄν ἡ ψυχή κα­τα­δι­κά­ζει τόν ἑαυτό της στόν ἅδη, ἀλλά ἐλ­πί­ζει συγ­χρό­νως στήν εὐ­σπλαγ­χνία τοῦ Θεοῦ, τότε ἔρ­χε­ται ἡ δύ­να­μη τοῦ Θεοῦ σέ αὐτήν καί τό Ἅγιο Πνεῦ­μα μαρ­τυ­ρεῖ φανερά γιά τήν σω­τη­ρία. Μέ τήν αὐ­το­κα­τά­κρι­ση τα­πει­νώ­νε­ται ἡ ψυχή καί δέν ὑπάρ­χουν πιά καθόλου μέσα της λο­γι­σμοί, ἀλλά στέ­κε­ται μέ καθαρό νοῦ μπροστά στόν Θεό. Νά ἡ πνευ­μα­τι­κή σοφία!»[1].

Βλέπουμε ἐδῶ μιά πολύ σπουδαία θεραπευτική συνταγή γιά ὅλους μας. Θέλεις νά μήν ἔχεις λογισμούς; Νά ξεφύγεις ἀπό τήν καταδυναστεία τῆς λογικῆς καί τῶν διαφόρων ἰδεῶν πού σέ βασανίζουν; Ταπεινώσου καί αὐτοκατακρίσου, αὐτοκατηγορήσου, κατηγόρησε τόν ἑαυτό σου. Τότε θά ταπεινωθεῖς. Βλέπουμε οἱ ἄνθρωποι πού ἔχουνε κατάθλιψη, συνεχῶς κατηγοροῦνε τούς ἄλλους, κανένας δέν μ’ ἀγαπάει κλπ. κλπ. Ἡ ὁδός τῆς θεραπείας εἶναι ἀκριβῶς τό ἀντίθετο, νά κατηγορήσεις τόν ἑαυτό σου χωρίς νά ἀπελπιστεῖς καί τότε ἔρχεται ἡ θεραπεία.

Παπα-Δημήτρης Γκαγκαστάθης ‐ ἕνας ἐκπρόσωπος ἑνὸς ἰδιότυπου νηπτικοῦ «ἐνοριακοῦ μυστικισμοῦ».


Μεταξὺ τῶν ἁγιασμένων μορφῶν τοῦ 20ου αἰῶνα ἐξέχουσα θέση κατέχει ὁ εὐλαβέστατος καὶ ὅσιος ἐφημέριος τοῦ χωριοῦ Πλάτανος παπα‐Δημήτρης Γκαγκαστάθης. 

Πρόκειται γιὰ μιὰ ὁσιακὴ μορφή, καίτοι ἔζησε ὡς ἔγγαμος στὸν κόσμο. 

Ὑπῆρξε προικισμένος μὲ πολλὰ χαρίσματα, μὲ πολλὴ ἐπιμέλεια, καθαρότητα συνειδήσεως, ἄλαλο πίστη, βαθειὰ ταπείνωση καὶ μὲ πληρότητα ἀγάπης στὸ Θεὸ καὶ τὸν πλησίον. 

Γεννήθηκε στὶς ἀρχὲς τοῦ αἰῶνος μας, καὶ συγκεκριμένα γεννήθηκε τὸ 1902 στὸ χωριὸ Πλάτανος, ὅπου ἀργότερα, ἐπὶ 42 συναπτὰ ἔτη,εχρημάτισε ὁ καλὸς ποιμὴν τῶν λογικῶν προβάτων. 

Ἐκοιμήθη τὸ 1975, στὶς 29 Ἰανουαρίου ἐν εἰρήνῃ. 

Ὁ Πλάτανος εἶναι μιὰ μικρὴ κωμόπολη, ἕνα μεγάλο χωριό,15 χιλιόμετρα δεξιά ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Τρικάλων, στὴ Θεσσαλία. 

Ὁ πατὴρ Δημήτριος εἶχε σημεῖα θαυμαστὰ ἀπὸ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς ζωῆς του. Κι αὐτὰ ποὺ παρέλαβε ἀπὸ τὸ Θεὸ τὰ καλλιέργησε μὲ φιλότιμο, τὰ αὔξησε καὶ πάντοτε ταπεινὰ καὶ γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ μόνον. 

Ὅταν ὁ Θεὸς βρεῖ τέτοια σκεύη τὰ ἀξιοποιεῖ, τὰ πλουτίζει καὶ χαριτώνεται ἡ ζωή τους καὶ κοντὰ σ’ αὐτοὺς καὶ ὅσοι πλησιάζουν σ’ αὐτὲς τὶς πνευματικὲς θερμάστρες, σ’ αὐτὰ τὰ λιμάνια. 

Περιγραφὴ νεκρανάστασης γυναικὸς ἀπὸ τὸν π. Γεώργιο Χαραλαμπίδη(1929-1987). Τὴν περιγραφὴ τὴν κάνει ὁ γιός του Γρηγόριος


Περιγραφὴ νεκρανάστασης γυναικὸς ἀπὸ τὸν π. Γεώργιο Χαραλαμπίδη(1929-1987). 

Τὴν περιγραφὴ τὴν κάνει ὁ γιός του Γρηγόριος


[...]Ακολούθησε ἡ πρόσληψή του ἀπό τόν Μητροπολίτη Βεροίας κ. Παῦλο, στήν ἐνορία τοῦ Διαβατοῦ. Ἐκεῖ συνέβη τό ἑξῆς θαυμαστό γεγονός: Μία ενορίτισσα, βοηθός στο πνευματικό ἔργο τῆς Ἐνορίας, ἀπεβίωσε ἔξαφνα. Την ἑπόμενη ἡμέρα, και ἐνῶ εὑρισκόμουν μαζί του στήν Βέροια, πληροφορηθήκαμε τά περί θανάτου ἀπό κάποιον ἐνορίτη. Ὕστερα με ρώτησε ὁ πατέρας μου, ἂν ἤθελα νά πᾶμε νά τήν ἀναστήσωμε.
Εγώ (Γρηγόριος) ἀπορημένος ρώτησα, ἄν μποροῦμε νά τήν ἀναστήσωμε καί μοῦ ἀπάντησε:
"Καί βέβαια μπορούμε!".
Τότε συμφώνησα καί ἀναχωρήσαμε ἀμέσως γιά τό χωριό.
Μπήκαμε στόν Ἱερό Ναό γιά νά πάρη Μεγάλο Αγιασμό καί τήν Θεία Κοινωνία. Κρατώντας εγώ ἕνα κερί ἀναμμένο, πήγαμε στο σπίτι τῆς θανούσης. Ἐκεῖ ἀντικρύσαμε τόν γιατρό, πού μετά τήν νεκροψία εξέδωσε τό πιστοποιητικό θανάτου. Ὁ γιατρός μᾶς ἀποδοκίμασε λέγοντας ὅτι ἔχει παγώσει τό λείψανο καί δέν ἐπιτρέπεται ἡ Θεία Κοινωνία σε νεκρό. Ὁ πατέρας μου τόν πληροφόρησε ὅτι θά τήν ραντίση μέ Αγιασμό, παρά τήν ἀντίρρηση του γιατροῦ.
Ἀπευθύνθηκε στήν θανοῦσα μέ τά ἑξῆς λόγια:
"Φωτεινή, ἄνοιξε τα μάτια σου", καί ἀμέσως τήν ράντισε.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ, 9-2-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ, 9-2-2024
https://www.youtube.com/live/jks0SrDQw4E?si=3MYEMzB1XOlK60MT

9 Φεβρουαρίου. Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῆς Ὑπαπαντῆς. Νικηφόρου μάρτυρος (†257). Φιλαγρίου Κύπρου, Παγκρατίου Ταυρομενίου (δ΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς ις´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ἐφ. α´ 7-17).

Εφ. 1,7              ἐν ᾧ ἔχομεν τὴν ἀπολύτρωσιν διὰ τοῦ αἵματος αὐτοῦ, τὴν ἄφεσιν τῶν παραπτωμάτων, κατὰ τὸν πλοῦτον τῆς χάριτος αὐτοῦ,

Εφ. 1,7                       Πράγματι δια του Υιού του ελάβομεν και έχομεν την απελευθέρωσιν από την δουλείαν της αμαρτίας και την σωτηρίαν με το αίμα του, που εχύθη επάνω στον σταυρόν και εδόθη δια την εξαγοράν μας. Ελάβομεν έτσι και έχομεν την συγχώρησιν των αμαρτιών μας σύμφωνα με τον πλούτον της χάριτός του.