Σελίδες

Προσδοκίες (Ἀπόστολος Παπαδημητρίου)

Το ημερολόγιο υπήρξε εξαιρετικά χρηστική ανακάλυψη του ανθρώπου, καθώς τον διευκόλυνε τρομακτικά στον προγραμματισμό των εργασιών του. Η παρατήρηση της κίνησης του ηλίου γύρω από τη γη, όπως θεωρούσαν οι αποδεχόμενοι το γεωκεντρικό σύστημα σε πολλούς πολιτισμούς, αποτέλεσε τη βάση του ημερολογίου με τον ορισμό ως έτους τη χρονική διάρκεια πλήρους περιστροφής. Η διακήρυξη από τον Αρίσταρχο τον Σάμιο ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, δεν έγινε αποδεκτή και επί αιώνες οι άνθρωποι των χωρών που ανέπτυξαν τον πολιτισμό επέμεναν στην αποδοχή του γεωκεντρικού συστήματος. Εκείνο που διέφερε στους πολιτισμούς ήταν ο ορισμός της αρχής του ημερολογιακού έτους. Η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας στις δυτικές χώρες υποχρέωσε όλους τους λαούς να υιοθετήσουν, για τη συνεννόηση, ως αρχή του έτους αυτή που έχει καθιερωθεί σ’ αυτές.

Αν εξετάσουμε με ψυχραιμία τη μετάβαση από έτος σε έτος, θα διαπιστώσουμε ότι δεν συνιστά αυτή κάτι το εντυπωσιακό. Απεναντίας δεν διαφέρει σε τίποτε από τη μετάβαση από μήνα σε μήνα ή και από ημέρα σε ημέρα. Και όμως στις δυτικές κοινωνίες γίνονται ετοιμασίες για την υποδοχή του νέου έτους και ξεσπούν με φρενήρη ενθουσιασμό οι αναμένοντες σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους την έλευσή του. Οι άπλετες φωταγωγήσεις, οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και οι γαστριμαργικές πανδαισίες μαρτυρούν ότι στις κοινωνίες αυτές είναι σημαντική η μεταβολή. Τα παραπάνω συνοδεύονται από ανταλλαγή ευχών μεταξύ προσώπων. Κυρίαρχη ευχή είναι η «χρόνια πολλά», στην οποία προστίθεται συνήθως «με υγεία». «Πάνω απ’ όλα η υγεία» τονίζουμε με φιλοσοφική διάθεση και ουσιαστικά όσοι έχουμε εμπειρία απώλειάς της για μεγάλο ή μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς συναίσθηση και με ελαφρότητα όσοι τη θεωρούμε εξασφαλισμένη. Ακολουθούν στις προτιμήσεις ευχές για προσωπική και οικογενειακή ευτυχία, για την επικράτηση ειρήνης και δικαιοσύνης, για την ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου. Και είναι αυτός πολύς! Κάπου κάπου προστίθεται και το «με χαρά και με αγάπη».

Θαυμαστὸ περιστατικὸ μὲ τὸν Ἁγ.Ιωάννη Μαξίμοβιτς



Ἀπό τήν ζωή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Μαξίμοβιτς

Ὁ π. Γεώργιος Λάριν γράφει: «Ὅταν μοῦ μιλοῦσε στό γραφεῖο του, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Μαξίμοβιτς, μερικές φορές τόν ἔπαιρνε ἐλαφρά ὁ ὕπνος γιά λίγα δευτερόλεπτα. Σύντομα ἔμαθα ὅτι ποτέ δέν πήγαινε νά κοιμηθῆ σέ κρεβάτι, παρά μόνο ἐπέτρεπε στόν ἑαυτό του ἐλάχιστο ὕπνο πάνω σέ μία πολυθρόνα ἤ γονατιστός μπροστά στίς ἀγαπημένες του εἰκόνες, ὅπου ὁ γραμματέας του, κάποιος κύριος Κάντοφ τόν ἔβρισκε κάποιες φορές.

Ὑπῆρξα μάρτυρας ἑνός ἀπίστευτου περιστατικοῦ αὐτοῦ τοῦ συνειδητοῦ ὕπνου του

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ» ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΘΕΟ! (Μιά ἀκόμη μορφή ἑωσφορικῆς ἀποστασίας τοῦ σύγχρονου κόσμου )


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 5η Φεβρουαρίου 2024

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ» ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΘΕΟ!

(Μια ακόμη μορφή εωσφορικής αποστασίας του σύγχρονου κόσμου)

Ο σύγχρονος κόσμος, μέσα στην πρωτοφανή παραζάλη της έσχατης αποστασίας του και παρά την φαινομενική ευημερία του, ως αποτέλεσμα της καταπληκτικής τεχνολογικής προόδου, παλεύει απεγνωσμένα να νικήσει τους δύο μεγαλύτερους εχθρούς του,τη φθορά και τον θάνατο. Πασχίζει με κάθε τρόπο να βρεί το φάρμακο, που θα του χαρίσει την πολυπόθητη «αθανασία». Και επειδή δεν το κατορθώνει, βιώνει μια άνευ προηγουμένου τρομακτική υπαρξιακή αγωνία, καθώς βασανίζεται ανελέητα από την «οσμή του θανάτου», την οποία συναντά σε κάθε βήμα της ζωής του.

Η παρούσα ανακοίνωσή μας είναι αφιερωμένη σ’ αυτή την τραγική πλευρά του σημερινού κόσμου, στην αγωνιώδη και ακατάπαυστη προσπάθειά του να επιτύχει, μέσω κυρίως της επιστήμης και της τεχνολογίας, την αθανασία, ή έστω μια παράταση ζωής, που θα βασίζεται όμως μόνο στις δικές του δυνάμεις, χωρίς τον Θεό και μακράν του Θεού. Πρωτοπόροι σ’ αυτή την πορεία προς το απόλυτο αδιέξοδο οι «κατακτητές» του κόσμου, (πολιτικά, οικονομικά, πνευματικά, κοινωνικά κλπ) και ουραγοί οι αποχαυνωμένες και αποπροσανατολισμένες μάζες, οι οποίες θεωρούν τους κατακτητές τους ως «μεσσίες», περιμένοντας να τους «κάνουν αθάνατους»!

Ἀνάγκη ὑπερασπίσεως τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ


Ἀνάγκη ὑπερασπίσεως τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Ὅταν ἡ ἐκκλησία ἐκφράζει τὴν ἀντίθεσή της γιὰ κάποιο νομοσχέδιο, ποὺ ἑτοιμάζει ἡ κυβέρνηση καὶ ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὴ διδασκαλία της, ἐμφανίζεται ὁ κυβερνητικὸς ἐκπρόσωπος, ὡς πυροσβέστης, καὶ δηλώνει: «Ἡ κυβέρνηση σέβεται τὴν ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας, ὅμως ἡ κυβέρνηση νομοθετεῖ καὶ ὄχι ἡ Ἐκκλησία». Καὶ διερωτᾶ­ται ὁ ἁπλὸς πολίτης: «Ὅταν ἡ κυβέρνηση ψηφίζει τὸν ἀντιχριστιανικὸ νόμο, ποῦ πηγαίνει ὁ σεβασμός της πρὸς τὴν Ἐκκλησία;». Προφανῶς δὲν ὑπάρχει σεβασμός. Μπορεῖ νὰ ἀκούγεται στὰ λόγια της, ἀλλὰ μὲ τὶς πράξεις της τὸν ἀρνεῖται καὶ ἐμφανίζεται ἀσεβὴς πέρα γιὰ πέρα. Αὐτὸ συμβαίνει διαχρονικά.

Οἱ πολιτικοί μας στὴν πλειονότητά τους δὲν ἔχουν ὀρθόδοξο κριτήριο, γι’ αὐτὸ καὶ μεγάλα ἁμαρτήματα τὰ χαρακτηρίζουν «δικαιώματα» καὶ μὲ νόμους τὰ προστατεύουν (πολιτικὸς γάμος, σύμφωνο συμβίωσης, ἐλεύθερες συμβιώσεις, ἐκτρώσεις, γάμος ὁμοφυλοφίλων κ.ἄ.). Τὴν Ἐκκλησία τὴ χρησιμοποιοῦν σὰν μία ψηλὴ ἐξέδρα κοσμικῆς προβολῆς καὶ ὄχι ὡς τόπο λατρείας τοῦ Θεοῦ. Στοὺς ναοὺς ἐμφανίζονται ἐπιλεκτικά, στὶς δοξολογίες, τὶς μεγάλες γιορτὲς καὶ γιὰ κοινωνικοὺς λόγους στὶς νεκρώσιμες ἀκολουθίες. Εἰσέρχονται στοὺς ἱ. ναοὺς χωρὶς νὰ κάνουν τὸ σταυρό τους, ἤ, ἂν τὸν κάνουν, δὲν εἶναι σταυρός, ἀλλὰ μία ἀδέξια καὶ διστακτικὴ κίνηση τοῦ χεριοῦ τους.

14 Φεβρουαρίου. Αὐξεντίου ὁσίου (†470). Ἀβραὰμ (ε΄ αἰ.) καὶ Μάρωνος (δ΄ αἰ.) τῶν ὁσίων. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετ. ιβ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Β΄ Κορ. ς΄ 11-16).

Β Κορ. 6,11        Τὸ στόμα ἡμῶν ἀνέῳγε πρὸς ὑμᾶς, Κορίνθιοι, ἡ καρδία ἡμῶν πεπλάτυνται·

Β Κορ. 6,11               Ηνοίχθη το στόμα μας προς σας, Κορίνθιοι, δια να καταστήση γνωστά με εμπιστοσύνην, τα όσα μας συμβαίνουν. Η καρδία μας έχει γίνει πλατειά, δια να σας περιλάβη με στοργήν όλους.

Β Κορ. 6,12        οὐ στενοχωρεῖσθε ἐν ἡμῖν, στενοχωρεῖσθε δὲ ἐν τοῖς σπλάγχνοις ὑμῶν·

Β Κορ. 6,12              Δεν στενοχωρείσθε μέσα εις την αγαπώσαν καρδίαν μας. Στενοχωρείσθε εις τα ιδικά σας σπλάγχνα, διότι είσθε στενόκαρδοι από έλλειψιν αγάπης.

Β Κορ. 6,13        τὴν δὲ αὐτὴν ἀντιμισθίαν, ὡς τέκνοις λέγω, πλατύνθητε καὶ ὑμεῖς.

Β Κορ. 6,13               Πλατύνατε και σεις τις καρδιές σας και ως αμοιβήν της αγάπης μας δείξτε την ιδίαν αγάπην. Σας ομιλώ σαν πατέρας προς παιδιά.

Κάτω ἀπό τή συκιά !

Ο ΝΑΘΑΝΑΗΛ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΤ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΚΙΑ(πηγή)

Μόλις ο Χριστός είδε το Ναθαναήλ , είπε:
'' Να ένας Ισραηλίτης , που μέσα στην καρδιά του δεν έχει πονηρία '' ( Ιωάν. 1, 48 ) .
Ο Ναθαναήλ ,μόλις άκουσε τον έπαινο από έναν άνθρωπο που δεν τον γνώριζε,απόρησε και ρώτησε:
'' Από πού με γνωρίζεις ;''
Κι ο Χριστός του απάντησε:
''Πριν να σε φωνάξει ο Φίλιππος ,να`ρθεις εδώ , σε είδα κάτω από τη συκιά ''( ε.α. 1, 49 ).

Κάτω από τη συκιά ! Αυτό ήταν μια λεπτομέρεια της ζωής του Ναθαναήλ , που κανένας δεν τη γνώριζε. Ο Ναθαναήλ είχε πάει στο αμπέλι του και κάτω απ'το πλούσιο φύλλωμα της συκιάς έκανε την προσευχή του.

Δόξα τῷ Θεῷ! — τί πανίσχυρες λέξεις!

Στίς λυπηρές περιστάσεις, ὅταν λογισμοί ἀμφιβολίας, δειλίας, δυσφορίας και πικρίας τριγυρίζουν τήν καρδιά, αὐτή, ἀσκώντας βία στόν ἑαυτό της, πρέπει νά ἐπαναλαμβάνει συχνά καί μέ αὐτοσυγκέντρωση τή φράση:
Δόξα τῷ Θεῷ!
Ὅποιος μέ ἁπλότητα δεχθεῖ αὐτήν ἐδῶ τή συμβουλή μου καί μέ θέρμη τήν ἐφαρμόσει, ὅταν παρουσιαστεῖ ἀνάγκη, θά ἀντιληφθεῖ τή θαυμαστή δύναμη τῆς δοξολογίας τοῦ Θεοῦ...

Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ
Ἀσκητικές ἐμπειρίες Β΄ . Ἔργα τ. Β' σελ. 144

https://proskynitis.blogspot.com/2024/02/blog-post_64.html