Σελίδες

Ποιός εἶναι ὁ ἀληθινὸς μαθητὴς τοῦ Κυρίου, ὁ ἄξιος ἀληθινοῦ πνευματικοῦ ὁδηγοῦ- η ἐκκοσμίκευση τῆς μοναχικῆς καὶ χριστιανικῆς ζωῆς, Ἁγ. Νείλου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου

Ποιός εἶναι ὁ ἀληθινὸς μαθητὴς τοῦ Κυρίου, ὁ ἄξιος ἀληθινοῦ πνευματικοῦ ὁδηγοῦ- η ἐκκοσμίκευση τῆς μοναχικῆς καὶ χριστιανικῆς ζωῆς, Ἁγ. Νείλου -Λόγος ἀσκητικός, Φιλοκαλία τόμος Α',
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου, 19-2-2024
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἅγιος Πορφύριος: νὰ ἔχετε καλοὺς λογισμούς

Ένα χαρακτηριστικό του Αγίου Πορφυρίου – διηγείται ο π. Γεώργιος Καλαντζής, Εφημέριος Αγίου Γερασίμου Ιλισίων – ήταν οι θεραπείες ασθενειών, κυρίως δια της προσευχής, αλλ’ ακόμα και με δήθεν μάλωμα, ακόμα και με δήθεν ξυλοδαρμό. Χαρακτηριστικά είναι δύο παραδείγματα: Πήγε μία κοπέλλα που είχε πολλή ακμή στο πρόσωπό της, είχε σπυριά, και αισθανόταν πολύ άσχημα, ήταν απελπισμένη, οπότε ο Γέροντας της δίνει μία στο ένα μάγουλο και της λέει «άντε φύγε από εδώ που απελπίζεσαι· δεν ντρέπεσαι; με τα χαζά σπυριά σου απελπίζεσαι; άντε τώρα στο καλό…, στο καλό…». Την έδιωξε και φεύγοντας παρατήρησε η κοπέλλα ότι από εκεί που είχε φάει το σκαμπίλι είχαν φύγει τα σπυριά. Γυρίζει πίσω και λέει «Γέροντα, έτσι και έτσι…». «Βρε, φύγε από εδώ». Της δίνει μία και από την άλλη πλευρά και θεραπεύτηκε και από αυτήν.

Ένα άλλο περιστατικό αρκετά χαριτωμένο είναι όταν πήγε ένας φοιτητής στον Γέροντα και του παραπονέθηκε ότι του πονάει η μέση του, οπότε φεύγοντας, του δίνει ο Γέροντας μία μπαστουνιά «άντε, μωρέ, με την μέση σου, εσύ νέο παιδί δεν ντρέπεσαι να παραπονιέσαι». Του έδωσε μία μπαστουνιά και έκτοτε δεν του ξαναπόνεσε ποτέ η μέση του.

Εγώ είχα στο πόδι ένα λίπωμα, πάνω από τον αστράγαλο, και του είχα πει «Γέροντα, να το βγάλω;» και μου είχε πει «σε πειράζει; Άμα δεν σε πειράζει, γιατί να το πειράξης;».

Ἱερομάρτυρας Ἀλεξέι Μολτσανόφ

Ο μελλοντικός ιερομάρτυρας Αλεξέι Μολτσανόφ προέρχονταν από την Κοστρομά, από μια απλή πολύτεκνη οικογένεια. Ο πατέρας του Αλεξέι, ο Αντρέι Φιοντόροβιτς, αφιέρωσε τη ζωή του στη διακονία της Εκκλησίας, ήταν ψάλτης. Ο ρωσικός λαός τέτοιους ανθρώπους τους ονομάζει τρυφερά διακονούληδες.

Το χωριό του ονομαζόταν Νεζίτινο. Περίεργο όνομα, έτσι; Σαν να μην πρέπει να ζεις εδώ. Όμως οι άνθρωποι ζούσαν, δημιουργούσαν οικογένειες, έχτιζαν σπίτια, και κυρίως, οι κάτοικοι ανοικοδόμησαν μια πέτρινη εκκλησία της Ανάστασης. Όχι απλώς την έχτισαν, αλλά την ανέστησαν. Ο Οίκος του Θεού έγινε μεγαλοπρεπής και πανέμορφος. Το καμπαναριό που χτυπούσε ήταν ορατό από παντού.

Στα παιδικά του χρόνια, ο Αλιόσα Μολτσανόφ επισκεπτόταν συχνά το καμπαναριό της εκκλησίας. Από εκεί είχε μια γραφική θέα σε όλη τη γύρω περιοχή. Στο αγαπημένο Νεζίτινο, στα απέραντα δάση της Κοστρομά, στον ένδοξο ποταμό Ούνζα.

Ο Αλιόσα ήταν το μικρότερο παιδί της οικογένειας. Τα μεγαλύτερα αδέρφια του τον πρόσεχαν, δεν τον άφηναν να πάει μόνος του στο καμπαναριό. Κάποιες φορές ανέβαιναν στο πιο ψηλό σημείο και από εκεί ήταν όλα ορατά, πολλά χιλιόμετρα μακριά. Τα αδέρφια λένε μόνο: «Το Νεζίτινο είναι σαν να είναι στην παλάμη» «Ο Ούνζα είναι σαν να είναι στην παλάμη».

Αυτές οι παιδικές αναμνήσεις ζέσταιναν σε όλη του τη ζωή τον πατέρα Αλεξέι. Από πολύ μικρός αισθανόταν αυτή τη συγκινητική φροντίδα, την αγάπη των γονιών και γι’ αυτό μεγάλωσε πολύ ευτυχισμένα. Και τι χρειάζεται ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο; Να υπάρχει στο σπίτι τρυφερότητα και αρμονία μεταξύ γονιών και παιδιών.

Ὁμοφυλοφιλία καὶ ἡ ἀτζέντα τοῦ woke ἀναιρετισμοῦ: Ἐπικαιρικοὶ στοχασμοὶ ἑνὸς «ὀπισθοδρομικοῦ»

Ομοφυλοφιλία και η ατζέντα του woke αναιρετισμού: Επικαιρικοί στοχασμοί ενός «οπισθοδρομικού»

Γεώργιος Δ. Παναγόπουλος, Καθηγητής ΑΕΑ Αθηνών- Prof. AHOS (CA, USA)

«Ὀλιγώθησαν αἱ ἀλήθειαι

ἀπὸ τῶν υἱῶν τῶν ἀνθρώπων»

Ψαλμ.

«Είναι πολλά τά λεφτά Άρη…»

Περί αναιρετικής κουλτούρας: Προοιμιακόν

Το Νομοσχέδιο αναγνώρισης του γάμου ομοφυλοφίλων ζευγών (από εδώ και στο εξής: Ο. Ζ.) καθώς και δυνατότητας υιοθεσίας από μέρους τους τέκνων αλλά και τεκνοποίησης μέσω «παρένθετης μητέρας» είναι μια απροκάλυπτη προσπάθεια να επιβληθεί στανικά στην Ελληνική κοινωνία ένα τμήμα της πιο ακραίας woke ατζέντας, που από ετών λυσσομανά στις ΗΠΑ και σε τμήματα της Δυτικής Ευρώπης (αν και όχι χωρίς αντίσταση, είναι αλήθεια).

Ενημερωτικά σημειώνω ότι Woke and Cancel Culture (ή σε ελεύθερη απόδοση από τον υποφαινόμενο στη νέα Ελληνική: «Κουλτούρα αφύπνισης και αναίρεσης») είναι η πιο πρόσφατη έκφανση ενός αχαλίνωτου «δικαιωματισμού» δυνάμει του οποίου επιδιώκονται, μεταξύ άλλων, δύο κυρίως πράγματα: α) Πρώτον, η πλήρης αξιολογική εξομοίωση οποιασδήποτε υποκουλτούρας μικρο-ομάδων με τις αιώνιες και παλαίφατες Παραδόσεις των λαών της υφηλίου και β) η αναγνώριση και επιβολή ως απαραβίαστου «δικαιώματος» οποιασδήποτε αξίωσης ή επιθυμίας, όσο αλλόκοτη, παρδαλή ή ξεδιάντροπη και αν είναι αυτή.

Στην περίπτωση που μας απασχολεί το ρόλο «σταυροφόρου» του αλλόκοτου «δικαιωματισμού» αναλαμβάνει η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ (ζητώ συγγνώμη για τη χρήση αυτού του κακόηχου αρτικόλεξου, αλλά κάθε εποχή έχει και τις λέξεις που της αξίζουν…).

Προσοχή, η εν λόγω κοινότητα δεν είναι ο μόνος φορέας του εκθηριωμένου «αναιρετισμού» αλλά μόνον μια ισχυρή συνιστώσα ενός σύνθετου πλέγματος· συνιστώσα, ομοίως ισχυρή, συγκροτούν ομάδες Πανεπιστημιακών (όχι όλοι) στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, που προωθούν την συνολική κατάργηση-αναίρεση της κλασικής Παιδείας (Όμηρος, Πλάτων, Βιργίλιος, Σαίξπηρ, Μπετόβεν κλπ.) από τα Πανεπιστήμια ως προϊόντα δουλοκτητικών ή εκμεταλλευτικών κοινωνιών… Πρόκειται για ενορχηστρωμένο κίνημα «αναίρεσης» του πολιτισμού μας, μηδενιστικής ακύρωσης της κατατεθειμένης πείρας ζωής της ανθρωπότητας, και επομένως για έναν επικίνδυνο εχθρό των ιστορικών λαών, που ήδη αντιμετωπίζεται ως τέτοιος από φιλοσόφους και διανοουμένους του μεγέθους των Αλαίν Φινκελκρώ, Πασκάλ Μπρυκνέρ, Πέτερ Σλότερντικ κ.ά.

«Προφύλαξη τῆς καρδιᾶς ἀπό τούς λογισμούς» Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, π. Σωφρονίου, 24ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης






Εἴχαμε ἀρχίσει τήν προηγούμενη φορά, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, νά μιλᾶμε γιά τούς λογισμούς, τήν ἐξέλιξή τους καί τήν ἀντιμετώπισή τους. Καί εἴχαμε μιλήσει καί γιά τήν προσευχή, ἡ ὁποία ὡς φρουρός στήν καρδιά, ἐμποδίζει τόν λογισμό νά εἰσέλθει καί νά μολύνει τήν καρδιά. Καί θά συνεχίσουμε σήμερα πάνω στό ἴδιο θέμα.

«Ἡ οὐσία τῆς ἀσκητικῆς ὁδοῦ τοῦ Γέροντα», λέει ὁ π. Σωφρόνιος, «μπορεῖ νά ἐκφρασθεῖ μέ λίγες λέξεις: προφύλαξη τῆς καρδιᾶς ἀπό κάθε ξένο λογισμό μέσω τῆς ἐσωτερικῆς νοερῆς προσοχῆς, γιά νά ἀποφύγει κάθε ξένη ἐπίδραση καί νά ἐπιτύχει τήν παράσταση ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ μέ τήν καθαρή προσευχή»[1]. Ὁ Ἅγιος Σιλουανός δηλαδή ἔκανε αὐτό τό πράγμα, προσπαθοῦσε νά φυλάει, νά προφυλάσσει τήν καρδία του ἀπό κάθε ξένο λογισμό μέ μία ἐσωτερική νοερά προσοχή γιά νά ἀποφύγει κάθε ξένη ἐπίδραση. Καί ἔτσι προχωροῦσε μετά καί στήν καθαρά προσευχή. Δέν μπορεῖ νά ἔχει κανείς καθαρή προσευχή, ἄν δέν ἔχει προσοχή. Γι’ αὐτό καί οἱ Πατέρες λένε, πιό σημαντικό ἡ προσοχή ἀπό τήν προσευχή! Γιατί προσευχή χωρίς προσοχή δέν εἶναι προσευχή.

«Αὐτή ἡ ἐργασία», δηλαδή διά τῆς προσοχῆς νά προσεύχεται κανείς μέσα στήν καρδία του καθαρά, «ὀνομάζεται νοερή ἡσυχία». Μᾶς τήν κληρονόμησε ἡ ζωντανή καί γραπτή παράδοση τῶν Ἁγίων Πατέρων ἀπό τούς πρώτους αἰῶνες τοῦ Χριστιανισμοῦ μέχρι τίς μέρες μας»[2], δηλαδή νά μπαίνει κανείς στήν καρδιά του, νά προσέχει νά μήν ἀφήνει ὁποιαδήποτε ἄλλη ἐπίδραση-ἐπιρροή νά εἰσέλθει, καί ἐκεῖ μέσα στήν καρδία του νά προσεύχεται. Καί αὐτό εἶναι παράδοση ἀπό τόν ἴδιο τόν Κύριο καί ἀπό τούς Ἁγίους Ἀποστόλους καί ἀπό τούς πρώτους αἰῶνες τοῦ Χριστιανισμοῦ.

«Γι' αὐτό μποροῦμε νά μιλοῦμε γιά τήν ἀσκητική ὁδό τοῦ Γέροντα», τοῦ Ἁγίου Σιλουανοῦ, «ὅπως ἔκανε καί ὁ ἴδιος, διαπραγματευόμενος γενικά τήν ὁδό τοῦ ὀρθόδοξου μοναχισμοῦ». Δέν εἶναι δηλαδή κάτι πού τό ἔκανε μόνο ὁ Ἅγιος Σιλουανός, ἀλλά εἶναι ὁ δρόμος τοῦ ὀρθόδοξου μοναχισμοῦ αὐτή ἡ διαδικασία, ἡ λειτουργία, ἡ νοερά ἡσυχία. «Ἔλεγε ὁ μακαριστός Γέροντας: «Ἄν εἶσαι θεολόγος, προσεύχεσαι καθαρά. Ἄν προσεύχεσαι καθαρά, τότε εἶσαι θεολόγος»»[3]. Καί βέβαια αὐτό εἶναι πατερικό, δέν εἶναι τοῦ Ἁγίου Σιλουανοῦ, ἀλλά εἶναι τό ἴδιο βίωμα. Ὅταν κανείς εἶναι ἀληθινά θεολόγος, τότε προσεύχεται καθαρά, καί ὅταν προσεύχεται καθαρά, τότε εἶναι ἀληθινός θεολόγος. Βλέπουμε, πώς ἡ θεολογία δηλαδή εἶναι καρπός τῆς καθαρῆς προσευχῆς. Καί ἡ καθαρή προσευχή πάλι τρέφεται, ἐνισχύεται καί τελειοποιεῖται μέ τήν θεολογία..

Ἡ ΕΕ θὰ λογοκρίνει τὴν «παραπληροφόρηση» καὶ τὴ «ρητορικὴ μίσους» μὲ τὸ πρόσχημα τῆς ὑποστήριξης τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων


Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) επιδιώκει ενεργά στρατηγικές για τη ρύθμιση της λεγόμενης ρητορικής μίσους και της παραπληροφόρησης διαδικτυακά, με σκοπό τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου ψηφιακού περιβάλλοντος. Αυτό συνεπάγεται ένα πολύπλοκο σημείο τομής των ρυθμιστικών πλαισίων τόσο σε εθνικό όσο και σε επίπεδο ΕΕ.

Ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η έγκριση μιας Ανακοίνωσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2021. Αυτή πρότεινε την επέκταση της λίστας των «εγκλημάτων της ΕΕ» σύμφωνα με το Άρθρο 83(1) της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ (ΣΛΕΕ) ώστε να περιλαμβάνει εγκλήματα μίσους και ρητορική μίσους. Εάν εγκριθεί από το Συμβούλιο, αυτό θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ΕΕ να ποινικοποιήσει πρόσθετες μορφές ρητορικής μίσους και εγκλημάτων μίσους πέρα από αυτά που υποκινούνται από τον ρατσισμό και την ξενοφοβία.

Η προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων, όπως η υποστήριξη των εθνικών αρχών στην καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και εγκλημάτων μίσους, η εστίαση στην υποστήριξη των θυμάτων, και ενίσχυση στην εκπαίδευση των αρχών επιβολής νόμου. Συγκεκριμένα, το 2016, η Επιτροπή ξεκίνησε έναν εθελοντικό Κώδικα Δεοντολογίας με μεγάλες εταιρίες πληροφορικής για την αντιμετώπιση παράνομης ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο. Αυτό αντικατροπτίζει μια προσπάθεια σε επίπεδο ΕΕ για την καταπολέμηση του διαδικτυακού μίσους, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων μορφών ρητορικής μίσους και εγκλημάτων μίσους που στοχεύουν διαφορετικές κοινότητες.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης για τη ρύθμιση των διαδικτυακών χώρων, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ευρωβουλευτές) τόνισαν την ανάγκη για νόμους, όχι μόνο κατευθυντήριες γραμμές για τις πλατφόρμες, που να διέπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η συζήτηση αποκτά συνάφεια υπό το φως των εργασιών της ΕΕ για τον Νόμο των Ψηφιακών Υπηρεσιών (Digital Services Act (DSA)) και τον Νόμο Ψηφιακών Αγορών (Digital Markets Act (DMA)), οι οποίοι αναμένεται να περιλαμβάνουν κανονισμούς για τις διαδικτυακές πλατφόρμες και μέτρα για την αντιμετώπιση επιβλαβούς ή παράνομου περιεχομένου, όπως η «παραπληροφόρηση».

20 Φεβρουαρίου. Λέοντος ἐπισκόπου Κατάνης (†780). Βησσαρίωνος ὁσίου, Πλωτίνου ὁσίου. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης λγ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α΄ Πέτ. γ΄ 10-20).

Α Πε. 3,10          ὁ γὰρ θέλων ζωὴν ἀγαπᾶν καὶ ἰδεῖν ἡμέρας ἀγαθὰς παυσάτω τὴν γλῶσσαν αὐτοῦ ἀπὸ κακοῦ καὶ χείλη αὐτοῦ τοῦ μὴ λαλῆσαι δόλον,

Α Πε. 3,10                 Να είσθε άγρυπνοι και να ελέγχετε αυτά που λέτε· διότι η Γραφή λέγει· “αυτός που θέλει να απολαμβάνη ζωήν ειρηνικήν και άνετον και να ίδη ημέρας καλάς, ας παύση την γλώσσαν του από τα κακά λόγια και τα χείλη του να μη λαλήσουν ποτέ δολιότητα, ψέμα και απάτην.

Α Πε. 3,11          ἐκκλινάτω ἀπὸ κακοῦ καὶ ποιησάτω ἀγαθόν, ζητησάτω εἰρήνην καὶ διωξάτω αὐτήν.

Α Πε. 3,11                  Ας αλλάξη δρόμον και ας φύγη από το κακόν, ας πραγματοποιή κάθε αγαθόν έργον, ας ζητήση από τον Θεόν ειρήνην και ας την επιδιώξη προς κάθε άνθρωπον.

Ὁ γερο-Γερόντιος Καψαλιώτης.

Ο γερο-Γερόντιος Καψαλιώτης.Hταν πολύ αγωνιστής και νήστευε πολύ. Μερικές μέρες δεν έτρωγε τίποτε. Περνούσε μόνο με αντίδωρο.
Στην εκκλησία είχε μία φανέλα μάλλινη στο πάτωμα, όπου έκανε τις μετάνοιες του. Δεν τις άφηνε μέχρι τα τελευταία που κατέπεσε και δεν μπορούσε να σταθή στα πόδια του.
Κάποτε κρύφτηκε μια οχιά κάτω από την φανέλα του και όπως αυτός έκανε τις μετάνοιες ενοχλήθηκε [η οχιά] και τον τσίμπησε.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΕΠ. ΚΑΤΑΝΗΣ, 20-2-2024 (Β' ΜΕΡΟΣ)

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΕΠ. ΚΑΤΑΝΗΣ, 20-2-2024 (Β' ΜΕΡΟΣ)
https://www.youtube.com/live/59B1cZPonhw?si=stkdnoyoE-jZG5PM

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΕΠ. ΚΑΤΑΝΗΣ, 20-2-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΕΠ. ΚΑΤΑΝΗΣ, 20-2-2024
https://www.youtube.com/live/xhdqrzvhfV8?si=W9arLKmmrIREOBOz

Ἡ ἀπελπισία ἔρχεται, ὅταν...

Η απελπισία έρχεται, όταν δεν πηγαίνεις στην εξομολόγηση να λες τους λογισμούς σου και δεν συμβουλεύεσαι τον άλλον, αλλά βαδίζεις με τις δικές σου ιδέες, ασυμβούλευτος. Πολλοί άνθρωποι που δεν συμβουλεύτηκαν κανέναν, απελπίστηκαν και τελικά αυτοκτόνησαν. Η αιτία που έρχεται η απελπισία στον άνθρωπο είναι η υπερηφάνεια.

Όσιος Άνθιμος της Χίου


https://proskynitis.blogspot.com/2024/02/blog-post_51.html