Σελίδες

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 22-2-2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 22-2-2024
https://www.youtube.com/live/WAAZx0Xb7gI?si=Egxac49drwT-5lEJ

«Μὴ χάνης τὴν πίστιν σου»


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Μὴ χάνης τὴν πίστιν σου»

«Καὶ ἐκανδαλίζοντο ἐν αὐτῷ. Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· οὐκ ἔστι προφήτης ἄτιµος εἰ µὴ ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ καὶ ἐν τῇ οἰκίᾳ αὐτοῦ. Καὶ οὐκ ἐποίησεν ἐκεῖ δυνάµεις πολλὰς διὰ τὴν ἀπιστίαν αὐτῶν» (Ματθ. ιγ΄, 57-58). (Δηλ.: Καὶ ἐδυσπίστουν εἰς αὐτὸν καὶ τὸν παρηκολούθουν µὲ φθόνον καὶ ὑποψίαν.Ὁ δὲ Ἰησοῦς τοὺς εἶπε· Πουθενὰ ἀλλοῦ δὲν περιφρονεῖται προφήτης περισσότερον παρὰ εἰς τὴν πατρίδα του καὶ εἰς τοὺς ἀνθρώπους τοῦ σπιτιοῦ του. Καὶ δὲν ἔκαµεν ἐκεῖ πολλὰ θαύµατα ἐξ αἰτίας τῆς ἀπιστίας των).


Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος μᾶς συμβουλεύει:

«Ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι τίποτα χωρὶς τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ. Ὅσο θὰ ἔχουμε τὸν Θεὸ βοηθό, κι ἄν ἀκόμη οἱ πειρασμοὶ πνεύσουν σφοδρότερα ἀπ’ ὅλους τοὺς ἀνέμους, θὰ εἶναι γιὰ μᾶς ἁπλῶς ἕνα χορταράκι κι ἕνα φύλλο ποὺ περιφέρεται. Ἄκουσε τὸν Παῦλο ποὺ λέγει: «Ἀλλ’ ὅλα αὐτά”, λέγει, «τὰ ξεπερνοῦμε» (Ρωμ. 8, 37).Ὁ Ἄγγελος καὶ ἡ Εἰρήνη ἦταν καὶ οἱ δύο τους καλὰ παιδιά, εἶχαν σεβασμὸ καὶ ἀγάπη γιὰ ὅλο τὸν κόσμο, ἀλλὰ δὲν εἶχαν ἰδιαίτερες σχέσεις μὲ τὴν ἐκκλησία. Χριστούγεννα, Ἀνάσταση καὶ ἄν. Κι αὐτὸ τυπικό.

χρόνια περνοῦσαν, ἀπέκτησαν τρία παιδάκια. Ζοῦσαν εὐτυχισμένα, ὅμως, παρόλο ποὺ ὁ Ἄγγελος ἤξερε καλὰ τὴ δουλειά του, ἦταν κορυφαῖος τεχνίτης – σπάνιος μάστορας, ἄρχισαν οἱ δυσκολίες.

ΤΟΤΕ ἦταν ποὺ ὁ παπὰς τῆς ἐνορίας του, ὁ πατὴρ Ἀντώνιος, πλησίασε ἕνα πρωὶ στὸ καφενεῖο τὸν Ἄγγελο καὶ τοῦ μίλησε: «Νὰ κεράσω καφὲ Ἄγγελε;» «Ἐγὼ θὰ κεράσω παππούλη». «Ἄντε, νὰ ’ναι εὐλογημένο. Βρὲ Ἄγγελε, σὲ ἐκτιμῶ καὶ σὲ συμπαθῶ ἰδιαίτερα. Ἀλλὰ ἔχω ἕνα παράπονο». «Ξέρω, πάτερ. Δὲν ἔρχομαι στὴν ἐκκλησία. Ὑπόσχομαι ὅμως ὅτι θὰ ἔρχομαι».

Ἄγιος Θεόδωρος ὁ Τήρων


ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΤΗΡΩΝ

Η ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΔΩ

Ο άγιος και ένδοξος Μάρτυς του Χριστού Θεόδωρος ο «Τήρων» καταγόταν από την Αμάσεια του Πόντου και υπηρετούσε στον ρωμαϊκό στρατό τα χρόνια του μεγάλου διωγμού του Διοκλητιανού (303). Ας σημειωθεί ότι «Τήρων» σημαίνει νεοσύλλεκτος οπλίτης. Παιδιόθεν χριστιανός, κρατούσε μυστική την Πίστη του, όχι από δειλία, αλλά γιατί δεν είχε λάβει ακόμη σημείο εκ Θεού να προσφέρει τον εαυτό του στο μαρτύριο. Η μονάδα του, στρατοπέδευε στα Ευχάϊτα του Ελλησπόντου· και πληροφορήθηκε ότι τους κατοίκους της περιοχής τρομοκρατούσε ένας φοβερός δράκος που κρυβόταν στο δάσος. Διαβλέποντας ότι αυτή ήταν η δοκιμασία, μέσω της οποίας ο Θεός θα του έδειχνε αν είχε φθάσει η ώρα να προσφέρει τον εαυτό του στο μαρτύριο, μπήκε με τόλμη στο δάσος. Έφθασε σ’ ένα χωριό εγκαταλειμμένο από τους κατοίκους του, όπου είχε μείνει μόνη μια χριστιανή αρχοντικής οικογένειας, η Ευσεβία, η οποία του υπέδειξε τη φωλιά του τέρατος. Οπλισμένος με το σημείο του Σταυρού, ο άγιος έσπευσε προς το θηρίο που μούγκριζε βγάζοντας από το στόμα του φλόγες και το σκότωσε λογχίζοντάς το στο κεφάλι.

Έχοντας, έκτοτε, την πεποίθηση ότι με τη Χάρη του Θεού θα μπορούσε να νικήσει και τον πνευματικό δράκοντα, τον διάβολο, όπως είχε σκοτώσει και το ορατό θηρίο, ο άγιος Θεόδωρος επέστρεψε στο στρατόπεδο, δίχως πια τον φόβο να εκδηλωθεί ανοικτά ως χριστιανός.

Ὁλοκληρώνουν μεθοδικὰ καὶ συντονισμένα τὴν πλήρη διάλυσιν τῶν θεσμῶν τῆς οἰκογενείας καὶ τῆς Ἐκκλησίας.

Ἡ Ἱεραρχία ὀφείλει νὰ ἐλέγχη τοὺς κατέχοντας ἀξιώματα διὰ τὰς ἁμαρτωλὰς ἐπιλογάς των, χάριν δημοσίου συμφέροντος!

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΘΕΤΕΙ ΕΝ ΑΜΦΙΒΟΛῼ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΝ

Ἀφοῦ ἀπεσάρθρωσαν τὴν νομοθετικὴν καὶ δικαστικὴν ἐξουσίαν καὶ ὑπέταξαν τὴν τετάρτην ἐξουσίαν, τὰ ΜΜΕ, τώρα ὁλοκληρώνουν μεθοδικὰ καὶ συντονισμένα τὴν πλήρη διάλυσιν τῶν θεσμῶν τῆς οἰκογενείας καὶ τῆς Ἐκκλησίας.

Γράφει ὁ κ. Ἀναστάσιος Σεμίζογλου, καρδιολόγος

Ἀπὸ τὴ χρονικὴ στιγμὴ ποὺ τὸ δόγμα “ἀνήκομεν εἰς τὴν Δύσιν’’ ἄρχισε νὰ ὑλοποιεῖται πέρασαν δεκαετίες βαθιῶν ἀλλαγῶν στὴν πατρίδα μας. Οἱ ἀλλαγὲς αὐτὲς κατέστρεψαν τὴν οἰκονομία τῆς χώρας, διέλυσαν τὴν ἐθνικὴ παραγωγή, τὴν ἐλαφρὰ καὶ μὴ βιομηχανία της, τὴν ἑλληνικὴ βιοτεχνία καὶ τὸ κυριότερο τὴν ἀγροτική της παραγωγὴ καὶ ὑπόσταση. Ἡ ὕπαιθρος ἀπὸ τὸν Ἕβρο, τὰ νησιά μας καὶ τὴν ἠπειρωτικὴ χώρα μέχρι τὸ Καστελλόριζο καὶ τὰ νησιὰ τοῦ Λιβυκοῦ πελάγους ἐρήμωσε καὶ ὁλόκληρος σχε­δὸν ὁ πληθυσμὸς στριμώχτηκε στὰ ἀστικὰ κέντρα.

Ἀντὶ νὰ ἐνταχθοῦμε στὴν Εὐ­ρώπη ὡς Ἕλληνες μὲ ἐθνικὴ ταυτότητα καὶ διατηρώντας τὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ καταβολή μας, ὑποθηκεύσαμε καὶ ἀνταλλάξαμε τὶς ἀξίες ποὺ οἱ προηγούμενες γενιὲς μᾶς παρέδωσαν μὲ τὰ ἀργύρια τῆς Δύσης, ποὺ οὔτε τὴν οἰκονομικὴ ἀνάπτυξη ἔφεραν οὔτε τὶς ἐπενδύσεις διευκόλυναν μὲ τελικὴ κατάληξη τὴ διαφθορὰ καὶ τὴ μαζικὴ “νεομετανάστευση” τῆς νεολαίας μας στὰ παζάρια ἐργασίας τῆς Δύσης. Οἱ ἐκλεγμένοι ἐκπρόσωποί μας ὄφειλαν νὰ διεκπεραιώσουν ἕνα δύσκολο ἔργο σὲ βάθος χρόνου ποὺ ὑπαγορεύονταν ἀπὸ ἔξωθεν τῆς Ἐπικράτειάς μας κέντρα: τὴν πλήρη ἀφελληνοποίηση, τὴν ἐθνομηδενοποίηση καὶ ἀποορθοδοξοχριστιανοποίηση τῆς φιλτάτης Πατρίδας μας.

«Τά θεμέλια τῆς ἱερᾶς ἡσυχίας» Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, π. Σωφρονίου, 25ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἀγιορείτης





Θά ποῦμε καί σήμερα, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, τή συνέχεια ἀπό τόν Ἅγιο Σιλουανό καί ἔχουμε φτάσει στό κεφάλαιο πού μιλάει γιά τήν ἡσυχία, τήν ἱερά ἡσυχία, ἡ ὁποία εἶναι ἐντολή τοῦ Χριστοῦ. Καί τό θεμέλιο τῆς ἡσυχίας, τῆς ἱερᾶς ἡσυχίας γιά τήν ὁποία μιλήσαμε τίς προηγούμενες φορές, εἶναι ἡ πρώτη ἐντολή, τό «ν’ ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καί ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καί ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου»[1].

Καί λέει ὁ π. Σωφρόνιος: «Μερικοί ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες διακρίνουν στά ἀσκητικά τους ἔργα δύο τρόπους πνευματικῆς ζωῆς: πρακτικῆς καί θεωρητικῆς∙ καί ὀνομάζουν τήν πρώτη «ὁδό τῆς τηρήσεως τῶν ἐντολῶν»»[2]. Πράγματι, καί στήν Φιλοκαλία θά δεῖτε, μιλάει γι’ αὐτούς τούς δύο τρόπους, πρακτική καί θεωρητική ὁδός. Πρακτική ὁδός εἶναι ἡ τήρησις τῶν ἐντολῶν καί κατεξοχήν ἡ ἄσκηση, ἡ κακοπάθεια, ἡ νηστεία, ἡ ἀγρυπνία, ἡ προσευχή. Ἡ θεωρητική ὁδός εἶναι κυρίως ἡ ἐξάσκηση τῆς νοερᾶς προσευχῆς. Αὐτό δέν σημαίνει βεβαίως ὅτι αὐτός πού ἀκολουθεῖ τήν θεωρητική ὁδό δέν προσπαθεῖ νά τηρήσει ὅλες τίς ἐντολές. Φυσικά! Γι’ αὐτό καί θά ἀκούσουμε τή συνέχεια ἐδῶ τοῦ π. Σωφρονίου πού λέει (καί γι’ αὐτό λέει αὐτά πού λέει).

«Ὁ Γέροντας Σιλουανός σκεφτότανε λίγο διαφορετικά· διέκρινε ἐπίσης τή ζωή σέ πρακτική καί θεωρητική, ἀλλά θεωροῦσε καί τή μία καί τήν ἄλλη ὡς τήρηση τῶν ἐντολῶν»[3]. Καί πράγματι ἔτσι εἶναι, γιατί ὁ θεωρητικός, πού κατεξοχήν δηλαδή προσεύχεται συνεχῶς καί λέει τό Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με, τί κάνει; Ἀγαπάει τόν Θεό καί ἐκπληρώνει τήν πρώτη ἐντολή∙ ἡ ὁποία εἶναι ἡ βάση, ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεό δηλαδή, γιά νά μπορέσει κανείς νά τηρήσει καί ὅλες τίς ὑπόλοιπες ἐντολές. Γιατί ἄν κανείς δέν ἔχει ἀγάπη στόν Θεό, δέν πιστεύει στόν Θεό, δέν προσπαθεῖ μετά φυσικά ν’ ἀγαπήσει οὔτε τόν πλησίον, δέν προσπαθεῖ, οὔτε νά κάνει κάποια ἄλλη ἀπό τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Ἑπομένως, καί οἱ δυό τρόποι εἶναι τήρηση τῶν ἐντολῶν, καί ἡ πρακτική καί ἡ θεωρητική ζωή.

Ἱερὰ Μονὴ Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους: Στὴ Βουλὴ ὁ Χριστὸς ξανασταυρώνεται

«Ἄρχοντες λαοῦ συνήχθησαν κατά τοῦ Κυρίουκαί κατά τοῦ Χριστοῦ αὐτοῦ» (Ὄρθρος Μεγ. Παρασκευῆς)

Στήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων ὁ Χριστός ξανασταυρώνεται.
Ὁ Κυβερνῶν τά σύμπαντα ὑβρίζεται ὑπό κριτῶν ἀνόμων, πλήν τῶν ἀξιεπαίνων.
Ὁ «χριστός Κυρίου», ὁ βαπτισμένος λαός μας, στό στόχαστρο. Οἱ δυνάμεις τοῦ σκότους, ξένες καί ἐγχώριες, συνένοχοι στό ἐγχείρημα. «Ὁ δράκων ὠργίσθη» κατά τῶν «ἐχόντων τήν μαρτυρίαν Ἰησοῦ» (Ἀποκ. 12, 17). Ὅσοι δέν συμβιβάζονται μέ τίς ἐντολές τῶν παγκοσμιοποιητῶν εἰσέρχονται σέ μεγάλο πειρασμό. Ἀρχαί ὠδίνων ταῦτα.
Ἡ Ἐκκλησία, ἡ Σύνοδος, ὁ Κλῆρος καί λαός, ὡμίλησαν, ὕψωσαν φωνήν οὐρανομήκη: «εἶναι ἔγκλημα»! Ἀλλ΄ εἰς ὦτα ἀρχόντων μή ἀκουόντων.
Ἡμέρα ἀποφράς. Ὠχριᾷ ἡ Ἅλωσις· καί τῶν Πατρίδων, ἀκόμη, ἡ ἀποστέρησις. Πλήν, ἔστι δίκης ὀφθαλμός.
Οἱ βαρειές συνέπειες πέφτουν πλέον ἐπάνω στούς δικούς μας ὤμους, καί τῶν παιδιῶν μας. Καί ὁ ἡλικιωμένος, καί ὁ νεαρός, καί ὁ ἀγέννητος, ὅλοι θά τίς ὑποστοῦμε. Ἰδιαίτερα τά ἀθῶα παιδιά, γιά τά ὁποῖα ἑτοιμάζεται τό πιό ἐπαίσχυντο παιδομάζωμα.
Ὅ,τι ἀντίθεο νομοθετήθηκε, ἑδραιώθηκε ὡς κοινωνική δῆθεν πρόοδος. Καί ἡ μοιχεία, καί ἡ ἔκτρωση, καί τό αὐτόματο διαζύγιο. Τώρα ὁ “ὁμοφυλοφιλικός γάμος” θά ἐπιταχύνει τήν “πρόοδο”. Πέφτουμε ὅλο καί πιό χαμηλά. Παρασυρόμαστε στόν ἀνθρωποκεντρισμό, στήν εἰδωλολατρεία. Γιά εὐκολία, καί μέ εὐκολία. Εἶχε ἀπόλυτο δίκαιο ὁ Ἰονέσκο. Στό Παρίσι ὁ ἕνας μετά τόν ἄλλον γίνονταν ρινόκεροι. Ἕνας μόνο ἀντιστάθηκε λέγοντας: «Ἐγώ θά μείνω ἄνθρωπος».
Γνωρίσαμε καί ζήσαμε τά δεινά τῆς σοβιετικῆς ἀθεΐας. Τώρα ὑφιστάμεθα τά φρικτά τῆς «λευκῆς Δαιμονίας» (ἅγιος Νικόλαος Ἀχρίδος).
Ὅμως, ἄς ἔχουμε θάρρος. Ὁ Χριστός εἶπε: «Ἐγώ νενίκηκα τόν κόσμον». Ἡ Ἐκκλησία μένει εἰς τόν αἰῶνα.

22 Φεβρουαρίου. Ἡ εὕρεσις τῶν ἱ. λειψάνων τῶν ἁγίων μαρτύρων τῶν ἐν τοῖς Εὐγενίου (†395-423). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. λγ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α΄ Πέτρου δ΄ 12 - ε΄ 5).

Α Πε. 4,12          Ἀγαπητοί, μὴ ξενίζεσθε τῇ ἐν ὑμῖν πυρώσει πρὸς πειρασμὸν ὑμῖν γινομένῃ, ὡς ξένου ὑμῖν συμβαίνοντος

Α Πε. 4,12                 Αγαπητοί, ας μη παραξενεύεσθε δια την φλόγα και το κάψιμο, που σας προκαλούν αι διάφοραι θλίψεις και αι δυσκολίαι, ως εάν κάτι το παράξενον σας συμβαίνη.

Α Πε. 4,13          ἀλλὰ καθὸ κοινωνεῖτε τοῖς τοῦ Χριστοῦ παθήμασι, χαίρετε, ἵνα καὶ ἐν τῇ ἀποκαλύψει τῆς δόξης αὐτοῦ χαρῆτε ἀγαλλιώμενοι.

Α Πε. 4,13                 Αλλά καθ' όσον συμμετέχετε εις τα παθήματα του Χριστού με τας θλίψεις και τους διωγμούς, που υφίστασθε προς χάριν του,τόσον και να χαίρετε, δια να χαρήτε με απερίγραπτον αγαλλίασιν ακόμη περισσότερον κατά την φανέρωσιν της δόξης του εις την Δευτέραν Παρουσίαν.

Ἔρχονται δεινά…

Ἔρχονται δεινά…

Νεκτάριος Δαπέργολας

«Καὶ ἐμίγησαν ἐν τοῖς ἔθνεσι καὶ ἔμαθον τὰ ἔργα αὐτῶν· καὶ ἐδούλευσαν τοῖς γλυπτοῖς αὐτῶν καὶ ἐγενήθη αὐτοῖς εἰς σκάνδαλον· καὶ ἔθυσαν τοὺς υἱοὺς αὐτῶν καὶ τὰς θυγατέρας αὐτῶν τοῖς δαιμονίοις καὶ ἐξέχεαν αἷμα ἀθῷον, αἷμα υἱῶν αὐτῶν καὶ θυγατέρων…Καὶ ἐφονοκτονήθη ἡ γῆ ἐν τοῖς αἵμασι καὶ ἐμιάνθη ἐν τοῖς ἔργοις αὐτῶν καὶ ἐπόρνευσαν ἐν τοῖς ἐπιτηδεύμασιν αὐτῶν. Καὶ ὠργίσθη θυμῷ Κύριος ἐπὶ τὸν λαὸν αὐτοῦ καὶ ἐβδελύξατο τὴν κληρονομίαν αὐτοῦ· καὶ παρέδωκεν αὐτοὺς εἰς χεῖρας ἐχθρῶν καὶ ἐκυρίευσαν αὐτῶν οἱ μισοῦντες αὐτούς. Καὶ ἔθλιψαν αὐτοὺς οἱ ἐχθροὶ αὐτῶν καὶ ἐταπεινώθησαν ὑπὸ τὰς χεῖρας αὐτῶν. Πλεονάκις ἐρρύσατο αὐτούς, αὐτοὶ δὲ παρεπίκραναν αὐτὸν ἐν τῇ βουλῇ αὐτῶν καὶ ἐταπεινώθησαν ἐν ταῖς ἀνομίαις αὐτῶν…» (Ψαλμ. 105, 35-43)

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ 《ΕΥΓΕΝΙΟΥ》ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΌΛΩΝ ΑΝΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΑΣ, 22-2-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ 《ΕΥΓΕΝΙΟΥ》ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΌΛΩΝ ΑΝΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΑΣ, 22-2-2024
https://www.youtube.com/live/QlAGB22OW6M?si=Je2CCKJXW6A_aqmI