Σελίδες

Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Στὸν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου Ἐγκώμιο- Εἰσαγωγὴ στὰ συγγράμματα του, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Στὸν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου Ἐγκώμιο- Εἰσαγωγὴ στὰ συγγράμματα του, 30-3-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Νηστεία καὶ Θεία Μετάληψη, Ἀγ. Ἰὠάννου Χρυσοστόμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Νηστεία καὶ Θεία Μετάληψη, Ἀγ. Ἰὠάννου Χρυσοστόμου, 31-3-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

73 Ψαλμός , στίχος 7, «Ἐνεπύρισαν ἐν πυρὶ τὸ ἁγιαστήριόν σου», Ὁ Ἐκκλησιασμός μας (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

73 Ψαλμός , στίχος 7, «Ἐνεπύρισαν ἐν πυρὶ τὸ ἁγιαστήριόν σου», Ὁ Ἐκκλησιασμός μας (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,
 Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 12-10-2017
 (Κήρυγμα)

 

Ἡ νηστεία, Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ νηστεία, Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 30-3-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης- Προσωπικότητες ὑπογράφουν «Διακήρυξη κατὰ τῆς ὑποτέλειας»

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη
[Κυριακή, 17 Μαρτίου 2024]

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/03/blog-post_37.html#more

Ἡ «TikTok-ποίηση» τῆς νέας γενιᾶς!


Ἡ «TikTok-ποίηση» τῆς νέας γενιᾶς!

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Γιὰ τὸ TikTok, καλοί μου φίλοι, τὸ κοινωνικὸ αὐτὸ δίκτυο μὲ τὴν τεράστια ἀπήχηση στοὺς νέους, ἔχουμε ἤδη ἀναφερθεῖ σὲ προηγούμενα κείμενά μας. Ἕνα δὲ ἀπ’ αὐτὰ ποὺ ἀναπτύξαμε εἶναι καὶ ἡ πολὺ μεγάλη ἐπιρροὴ ποὺ ἀσκεῖ ἰδιαίτερα στοὺς ἐφήβους. Πτυχὴ αὐτῆς τῆς ἐπιρροῆς εἶναι καὶ τὸ ὅτι ἔφθασε νὰ πωλεῖ σ’ αὐτοὺς ὁ,τιδήποτε θελήσει. Καὶ μάλιστα κατώτερης ποιότητας. Ναί!


* * *

Ἐξάλλου δὲν θὰ μποροῦσε νὰ γίνει καὶ διαφορετικά, ξέρετε. Ὅλα εἶναι ἀνάλαφρα ἐκεῖ, ρηχὰ καὶ ἐπιφανειακά. Ἀκόμη κι αὐτὸς ὁ τεράστιος ὄγκος τῶν δεδομένων (βίντεο) ποὺ ἀνεβαίνουν σ’ αὐτὸ καθημερινά, μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια μειώνουν καὶ τὴν ποιότητα. Οἱ δὲ γρήγορες ταχύτητές του, κάνουν ἐκεῖνον ποὺ τὰ παρακολουθεῖ νὰ καταπίνει ἀμάσητα, ὅπως θὰ λέγαμε, αὐτὴ τὴν «μὴ ποιότητα».

Θέλετε ἕνα χαρακτηριστικὸ παράδειγμα; Εἶναι αὐτὰ ποὺ ἀνεβάζουν κάθε φορὰ οἱ πολιτικοί, γιὰ νὰ προσελκύσουν τοὺς νέους. Δὲν μιλᾶνε τόσο γιὰ τὶς θέσεις καὶ τὶς πολιτικές τους στὰ προβλήματα τῆς κοινωνίας, ὅσο γιὰ τό… σκύλο τους, τὴν … ἀγαπημένη τους ὁμάδα, πῶς προτιμοῦν τὸν … καφέ τους κ.λπ. Μάλιστα ἔρευνες ποὺ ἔχουν γίνει στὶς ΗΠΑ ἔδειξαν ὅτι ἡ ἐπικοινωνία τοῦ εἴδους αὐτοῦ εἶναι ἐπιδραστικὴ στοὺς ψηφοφόρους καὶ γιὰ τοῦτο λίαν ἀποτελεσματική!!!

Δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ οἱ νέοι ξεκάθαρα τὸ λένε πιά: «Τὸ TikTok μὲ ἔκανε νὰ τὸ ἀγοράσω»! Καὶ τὸ λένε αὐτὸ, γιὰ νὰ δικαιολογήσουν τὴν λάθος ἀγορὰ ποὺ ἔκαναν ἢ τὴν πειστικότητα ποὺ διαθέτει…

ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ: «ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΥΤΕ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΩΤΗΡΙΑ».

Πειραιάς 19/3/2024

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΥΤΕ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΩΤΗΡΙΑ».

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ ἀπέστειλε τήν ἀκόλουθη Ποιμαντορική Ἐγκύκλιο πρός τόν εὐσεβῆ Κλῆρο καί τόν φιλόχριστο λαό τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, ἐπί τῇ Κυριακῇ Α΄ Νηστειῶν, τῆς Ὀρθοδοξίας 2024.
Ἐκ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΦΑΛΗΡΟΥ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΕΝΤΗ

Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ

ΕΠΙ Τῌ ΚΥΡΙΑΚῌ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 2024

Τέκνα μου αγαπητα και περιπόθητα,

Σήμερα, Α΄ Κυριακή των Νηστειών, η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει με κάθε λαμπρότητα, τον θρίαμβο της Ορθοδόξου Πίστεως, ορίζοντάς την ως «Κυριακή της Ορθοδοξίας». Εορτάζουμε την περιφανή νίκη κατά της φοβερής αιρέσεως της Εικονομαχίας, την νίκη της σώζουσας αλήθειας της Εκκλησίας κατά του ψεύδους, την επικράτηση του φωτός κατά του σκότους, τον θρίαμβο του Χριστού κατά του διαβόλου και ταυτόχρονα όλες τις νίκες Της κατά των πλανών και κακοδοξιών.

Είναι γνωστό ότι η τρομακτικών διαστάσεων εικονομαχική έριδα, συντάραξε, για μια εκατονταετία, την Εκκλησία του Χριστού, τον 8ο και 9ο μ. Χ. αιώνα. Ο μισάνθρωπος Σατανάς, με όλο το δαιμονικό επιτελείο του, μετέφερε στο θεόσωστο κράτος την ανεικονική πλάνη του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, την οποία υιοθέτησαν δυσσεβείς αυτοκράτορες και επιχείρησαν να την επιβάλλουν στην Εκκλησία με ανείπωτη βία. Οι ορθόδοξοι διώχτηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν, θανατώθηκαν. Πατριάρχες καθαιρέθηκαν, Ιερές Μονές κλείστηκαν, Ιερές Εικόνες και σπάνια έργα τέχνης καταστράφηκαν, ο ευσεβής λαός δοκιμάστηκε.

Η πλάνη του ανεικονισμού έπληττε (και πλήττει με τους σύγχρονους εικονομάχους) καίρια το χριστολογικό δόγμα, ακυρώνοντας στην ουσία την σωστική δύναμη της Εκκλησίας, διότι αρνείται ουσιαστικά την πραγματική σάρκωση του Θεού Λόγου. Εφόσον ο Χριστός δεν μπορεί να εικονιστεί, δεν έχει σαρκωθεί πραγματικά, δεν προσέλαβε την ανθρώπινη φύση και άρα δεν έσωσε τον πεσόντα στην αμαρτία άνθρωπο, διότι, κατά τον άγιο Γρηγόριο Θεολόγο, «τό γάρ ἀπρόσληπτον, ἀθεράπευτον, ὅ δέ ἥνωται τῷ Θεῷ, τοῦτο καί σῴζεται» (Ἐπιστ. ΡΑ΄. 32).

Ἐξ οἰκείων συνήθως τὰ φαρμακερὰ βέλη…


Ἐξ οἰκείων συνήθως τὰ φαρμακερὰ βέλη…

Μοναχὸς Ἀβέρκιος

-ΔΕΝ προσγειώθηκε ὁ Θεὸς εἰς τὴν Ἐκκλησίαν Του; (Λόγοι βεβήλως ἀλλόκοτοι, οἰκουμενιστοῦ Ἱεράρχου…)

Δεκαετίες ὁλόκληρες, δίχως τελειωμό, συνεχίζονται οἱ «διαχριστιανικοὶ καὶ διαθρησκειακοὶ διάλογοι».

Ἡ ἔναρξη τῶν νεώτερων αὐτῶν συναντήσεων ἄρχισε περὶ τὰ μέσα τοῦ ΙΘ΄ αἰώνα, μὲ πρῶτο πρόσχημα π.χ. -νὰ τὰ βροῦμε μεταξύ μας, γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἀπὸ κοινοῦ τὶς ὑλιστικὲς θεωρίες τοῦ ΙΘ΄ αἰώνα (μαρξισμό, δαρβινισμό κ.λπ.).

Ἀργότερα -περὶ τὸ ἔτος 1912-, νὰ καθήσουμε στὸ ἴδιο τραπέζι νὰ ἐργασθοῦμε ἀπὸ κοινοῦ, γιὰ νὰ σταματήσουν οἱ πόλεμοι.

Λίγο ἀργότερα -1916, 1917-, νὰ συνεργασθοῦμε εὐρύτερα γιὰ τὴν Παγίωση τῆς Εἰρήνης στὸν Κόσμο· (δημιουργήθηκε τότε ἀπ’ εὐθείας ἀπὸ τοὺς μασόνους ἡ Κ.Γ.Ε. = ἡ Κοινωνία τῶν Ἐθνῶν1, τότε, Ο.Η.Ε. τώρα)· μετὰ τὴν ἐπικράτηση τῶν μπολσεβίκων ἕως καὶ τὴν κατάρρευση σχεδὸν τῆς Σοβιετικῆς Ἕνωσης, τὸ προβαλλόμενο πρόσχημα ἦταν: -Νὰ συνεννοηθοῦμε, καὶ μὲ ἀμοιβαῖες ὑποχωρήσεις νὰ ἑνωθοῦμε2, γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἀπὸ κοινοῦ τὴν κομμουνιστικὴ πλημμυρίδα, τὸν ὑλισμό, τὴν ἀθεΐα… Καὶ τὸ καπηλικό3 -ἀπὸ τοὺς πονηρούς- σύνθημα ἦταν (κυρίως ἐδῶ, στὴν Ἑλλάδα):

Πίστις, Πατρίς, Οἰκογένεια!

Ἀναγκαία παρένθεσις

Πίσω ἀπὸ τὸ μότο, «νὰ ἑνωθοῦμε, γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἀπὸ κοινοῦ τὴν κομμουνιστικὴ πλημμυρίδα» κρυβόταν καὶ τοῦτο, ἐπίσης: «Νὰ συμμαχίσουμε ὅλοι, ὥστε ἀπὸ κοινοῦ, ἑνωμένοι, νὰ ἐμποδίσουμε τὴν κάθοδο «τῆς Ρωσίας καὶ τῶν κακῶν Σλαύων εἰς τὴν Μεσόγειο». Τὰ γεωπολιτικὰ αὐτὰ συμφέροντα τοῦ δυτικοῦ κόσμου, ὑπηρέτησε σχετικῶς καὶ -ὁ τέκτων4- Πατριάρχης Ἀθηναγόρας. Πότε; Ὅταν – ὁ τέκτων ἐπίσης5- Πρόεδρος τῶν ΗΠΑ Χάρρυ Τρούμαν τὸν ἔστελνε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὡς Πατριάρχη, μὲ τὸ προσωπικό του ἀεροπλάνο (τὸ 1948).

Τί ἔκανε λοιπὸν στὴν Πόλη ὁ Πατριάρχης ἐκεῖνος; Προσπάθησε νὰ ἑνώσει (συμφιλιώνοντας, προσεγγίζοντας) τὸν ὀρθόδοξο κόσμο τῆς Ἀνατολῆς μὲ τὸ Ἰσλὰμ καὶ τὸν παπισμό! Κυρίως μ’ αὐτόν.

Γιατί;

Κυριακή Β Νηστειῶν.«Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἡ θεολογία του καί ἡ σημασία αὐτῆς». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ,

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 22-3-1981]

[Β45 ]

Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, δευτέρα Κυριακή των Νηστειών, εορτάζει τη μνήμη του μεγάλου πατρός και θεολόγου του 14ου αιώνος, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης.

Εάν η Κυριακή της Ορθοδοξίας, που εορτάσαμε την περασμένην Κυριακήν, είναι η εορτή κατά την οποίαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, στην 7η Οικουμενική Σύνοδο έδειξαν ότι ο Υιός του Θεού αληθινά έγινε άνθρωπος, για να θεωθεί ο άνθρωπος, αυτό με τη σημερινή Κυριακή και την προβολή του μεγάλου προσώπου και αγίου, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που δεν είναι βεβαίως σήμερα η κανονική του μνήμη, αλλά η προβολή του, ως θεολόγου και μαχητού υπέρ της Ορθοδοξίας, με τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά έγινε αυτό πολύ σαφές· διότι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ηγωνίσθη ως μοναχός και ως επίσκοπος, ακριβώς να δείξει ότι είναι δυνατόν αυτό να γίνει.

Ποιο; Αυτό που η 7η Οικουμενική Σύνοδος ήδη είχε θεμελιώσει: ότι ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο ἵνα ἡ σάρξ γένηται λόγος. Αυτό που όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, σε μια ολοσύμφωνη γραμμή ετήρησαν μέσα στη διαδρομή της Εκκλησίας: ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος Θεός. Και δύο μεγάλες Οικουμενικές Σύνοδοι, που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη το 1341 και το 1351, κατοχύρωσαν αυτήν την μεγάλη αλήθεια. Είναι οι τελευταίες μεγάλες Σύνοδοι που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη, που έγιναν στην Ανατολή, 100 χρόνια πριν πέσει η Κωνσταντινούπολις και η Ανατολή πια βρίσκεται κάτω από την κυριαρχία αλλοθρήσκων. Αλλά όμως, θείω Πνεύματι, έγιναν αυτές οι δύο Σύνοδοι και ενεφανίσθη αυτός ο Άγιος μεγάλος πατήρ, ο οποίος και προκάλεσε τας Συνόδους, σημειώσατέ το αυτό, εξ αφορμής της Δύσεως, η οποία υπεστήριζε τα εναντία, στο πρόσωπο του Βαρλαάμ, ότι δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος να φθάσει στη θέωση, και θα δούμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, ο άγιος αυτός πατήρ που τόσο ηγωνίσθη, με τας Συνόδους αυτάς έθεσαν το θεμέλιον της Ανατολής, της Ορθοδόξου Ανατολικής Θεολογίας,ώστε όταν θα ήρχοντο τα μεγάλα κύματα της Δύσεως να την καταποντίσουν, αυτή να είναι θεμελιωμένη.

Το κύριο πρόβλημα που απησχόλησε τότε, κατά τον 14ον αιώνα, ήταν το εξής: Ποιος είναι ο βασικός χαρακτήρ της Χριστιανικής υπάρξεως. Ποιες είναι οι δυνατότητες του ανθρώπου να φθάσει πού; Αυτό ήταν το πρόβλημα. Βεβαίως δεν ήταν πρόβλημα. Το θέμα αυτό ήδη είχε τεθεί από την πρώτη στιγμή που ιδρύθηκε και φανερώθηκε και κηρύχθηκε η Εκκλησία εις τον κόσμον. Όλοι οι αρχαίοι Πατέρες ήδη είχαν δώσει τη γραμμή πλεύσεως. Ποιες ακριβώς είναι οι δυνατότητες του ανθρώπου ως Χριστιανού, να φθάσει πού; Αλλά επειδή όμως προεκλήθη θέμα κατά τον 14ο αιώνα, εξ αφορμής του εκ Καλαβρίας της Δύσεως Βαρλαάμ, ο οποίος Βαρλαάμ εξεπροσώπευε τη Δύση και η οποία Δύσις επίστευε ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να φθάσει σε μεγάλα μέτρα, προεβλήθη το θέμα ως πρόβλημα. Το υπεστήριξε ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και το επεκύρωσαν αυτές οι δύο τοπικές μεγάλες Σύνοδοι εις την Κωνσταντινούπολιν το 1341 και το 1351.

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β Νηστειῶν. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Κατά Μάρκον, κεφ. Β΄, εδάφια 1-12

1 Καί εἰσῆλθε πάλιν εἰς Καπερναοὺμ δι᾿ ἡμερῶν καὶ ἠκούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι. 2 Καὶ εὐθέως συνήχθησαν πολλοί, ὥστε μηκέτι χωρεῖν μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν· καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον. 3 Καὶ ἔρχονται πρὸς αὐτὸν παραλυτικὸν φέροντες, αἰρόμενον ὑπὸ τεσσάρων. 4 Καὶ μὴ δυνάμενοι προσεγγίσαι αὐτῷ διὰ τὸν ὄχλον, ἀπεστέγασαν τὴν στέγην ὅπου ἦν, καὶ ἐξορύξαντες χαλῶσι τὸν κράβαττον, ἐφ᾿ ᾧ ὁ παραλυτικὸς κατέκειτο. 5 Ἰδὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν λέγει τῷ παραλυτικῷ· τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου. 6 ἦσαν δέ τινες τῶν γραμματέων ἐκεῖ καθήμενοι καὶ διαλογιζόμενοι ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν· 7 τί οὗτος οὕτω λαλεῖ βλασφημίας; Τίς δύναται ἀφιέναι ἁμαρτίας εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός; 8 Καὶ εὐθέως ἐπιγνοὺς ὁ ᾿Ιησοῦς τῷ πνεύματι αὐτοῦ ὅτι οὕτως αὐτοὶ διαλογίζονται ἐν ἑαυτοῖς, εἶπεν αὐτοῖς· τί ταῦτα διαλογίζεσθε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; 9 Τί ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν τῷ παραλυτικῷ, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι, ἢ εἰπεῖν, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει; 10 Ἳνα δὲ εἰδῆτε ὅτι ἐξουσίαν ἔχει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀφιέναι ἐπὶ τῆς γῆς ἁμαρτίας — λέγει τῷ παραλυτικῷ. 11 Σοὶ λέγω, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου. 12 Καὶ ἠγέρθη εὐθέως, καὶ ἄρας τὸν κράβαττον ἐξῆλθεν ἐναντίον πάντων, ὥστε ἐξίστασθαι πάντας καὶ δοξάζειν τὸν Θεὸν λέγοντας ὅτι οὐδέποτε οὕτως εἴδομεν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

1 Ύστερα από μερικές ημέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ˙ κι έγινε γνωστό ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι. 2 Αμέσως λοιπόν μαζεύτηκαν τόσο πολλοί, ώστε να γεμίσει το σπίτι και να μην υπάρχει χώρος πλέον ούτε δίπλα στη θύρα. Και τους δίδασκε τον λόγο του Θεού.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β Νηστειῶν. Παναγιώτης Τρεμπέλας

Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Προς Εβραίους κεφ. Α΄ εδάφια 10-14 και κεφ. Β΄, εδάφια 1-4

Κεφ. Α΄ 10 Καὶ σὺ κατ᾿ ἀρχάς, Κύριε, τὴν γῆν ἐθεμελίωσας, καὶ ἔργα τῶν χειρῶν σού εἰσιν οἱ οὐρανοί· 11 αὐτοὶ ἀπολοῦνται, σὺ δὲ διαμένεις· καὶ πάντες ὡς ἱμάτιον παλαιωθήσονται, 12 καὶ ὡσεὶ περιβόλαιον ἑλίξεις αὐτούς, καὶ ἀλλαγήσονται· σὺ δὲ ὁ αὐτὸς εἶ, καὶ τὰ ἔτη σου οὐκ ἐκλείψουσι. 13 Πρὸς τίνα δὲ τῶν ἀγγέλων εἴρηκέ ποτε· κάθου ἐκ δεξιῶν μου ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου; 14 Οὐχὶ πάντες εἰσὶ λειτουργικὰ πνεύματα εἰς διακονίαν ἀποστελλόμενα διὰ τοὺς μέλλοντας κληρονομεῖν σωτηρίαν;

Κεφ. Β΄ 1 Διὰ τοῦτο δεῖ περισσοτέρως ἡμᾶς προσέχειν τοῖς ἀκουσθεῖσι, μή ποτε παραῤῥυῶμεν. 2 Εἰ γὰρ ὁ δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν, 3 πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας; Ἣτις ἀρχὴν λαβοῦσα λαλεῖσθαι διὰ τοῦ Κυρίου, ὑπὸ τῶν ἀκουσάντων εἰς ἡμᾶς ἐβεβαιώθη, 4 συνεπιμαρτυροῦντος τοῦ Θεοῦ σημείοις τε καὶ τέρασι καὶ ποικίλαις δυνάμεσι καὶ Πνεύματος Ἁγίου μερισμοῖς κατὰ τὴν αὐτοῦ θέλησιν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

Κεφ. Α΄ 10 Και πάλι η Αγία Γραφή λέει για τον Υιό: «Εσύ, Κύριε, στην αρχή της δημιουργίας στήριξες τη γη και την εδραίωσες μέσα στο ουράνιο στερέωμα, και έργα των χειρών Σου είναι οι ουρανοί.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ, 31-3-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ.  ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ, 31-3-2024 
https://www.youtube.com/live/LKThUrrteug?si=KrXcWPEWvoxKUlPh

31 Μαρτίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ. «Γρηγορίου ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ». Ὑπατίου ἐπισκόπου Γαγγρῶν ἱερομ. (†326), Ἀκακίου ὁμολογητοῦ ἐπισκόπου Μελιτινῆς. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς β´ νηστειῶν (Ἑβρ. α´ 10 - β´ 3).

Εβρ. 1,10           καὶ σὺ κατ᾿ ἀρχάς, Κύριε, τὴν γῆν ἐθεμελίωσας, καὶ ἔργα τῶν χειρῶν σού εἰσιν οἱ οὐρανοί·

Εβρ. 1,10                   Και, πάλιν η Γραφή άλλου λέγει· “συ, Κυριε, εις την αρχήν της δημιουργίας εστερέωσας την γην επάνω εις ασφαλές θεμέλιον και έργα των ιδικών σου χειρών, είναι οι ουρανοί·

Εβρ. 1,11           αὐτοὶ ἀπολοῦνται, σὺ δὲ διαμένεις· καὶ πάντες ὡς ἱμάτιον παλαιωθήσονται,

Εβρ. 1,11                    αυτοί θα χαθούν από την σημερινήν των μορφήν και θα αλλάξουν, συ όμως παραμένεις πάντοτε αιώνιος και αναλλοίωτος· τα πάντα σαν ένδυμα θα παληώσουν

Εβρ. 1,12           καὶ ὡσεὶ περιβόλαιον ἑλίξεις αὐτούς, καὶ ἀλλαγήσονται· σὺ δὲ ὁ αὐτὸς εἶ, καὶ τὰ ἔτη σου οὐκ ἐκλείψουσι.

Εβρ. 1,12                   και σαν εξωτερικόν ένδυμα θα τους περιτυλίξης και θα αλλάξουν μορφήν, συ όμως είσαι ο ίδιος πάντοτε και τα έτη σου δεν θα λάβουν ποτέ τέλος”.