Σελίδες

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἐχθρούς, Ἁγίου Σιλουανοῦ -Δίψα γιὰ τὸν Θεό, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἐχθρούς, Ἁγίου Σιλουανοῦ -Δίψα γιὰ τὸν Θεό, 20-9-2009, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Περὶ πολυλογίας καὶ σιωπῆς, Ὁσίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος 11ος, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Περὶ πολυλογίας καὶ σιωπῆς, Ὁσίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος 11ος, 19-4-2024, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Καιρὸς τοῦ βαλεῖν ἀρχὴν μετανοίας !!! , Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου

Καιρὸς τοῦ βαλεῖν ἀρχὴν μετανοίας !!! , 14-4-2024, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

 

Αὐτονόητος ὁ ἀφορισμὸς τῶν ἀποστατῶν τῆς Ἐκκλησίας

Ιερομάρτυς Ιλαρίων Τρόϊτσκι

Αυτονόητος ο αφορισμός των αποστατών της Εκκλησίας

Από το βιβλίο: Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίων Τρόϊτσκι (1886-1929) Ιερομάρτυς και πρόμαχος της Εκκλησίας του Χριστού

π.Ιωάννη Φωτόπουλου

Συμπάθεια στον «Χριστιανισμό», εχθρότητα προς την Εκκλησία

Σε όλη αυτή τη σύγχρονη κενολογία πολύ συχνά εισχωρεί μια θλι­βερή παρανόηση, την οποία μπορούμε να ονομάσουμε χωρισμό του Χριστιανισμού από την Εκκλησία. Γι’ αυτό οι άνθρωποι αρχίζουν να συζητούν με υπερβολική αυτοπεποίθηση για τα θέματα της πίστεως και αποδέχονται τη δυνατότητα να υπάρχει κάποιος Χριστιανι­σμός, όχι μόνο ανεξάρτητος από την Εκκλησία, αλλά και εχθρικός προς αυτήν. Υποθέτουν ότι μπορεί να είναι κανείς χριστιανός και ταυτόχρονα να ενεργεί εχθρικά προς την Εκκλησία. Τώρα φέρο­νται τελείως διαφορετικά προς την Εκκλησία και τον Χριστιανισμό. Άνθρωποι, οι οποίοι ελάχιστα σκέπτονται για τον Θεό και την αιω­νιότητα, θεωρούν παρά ταύτα καθήκον ευπρέπειας, έστω στα λόγια, να εκφέρουν γνώμη για τον Χριστιανισμό με σεβασμό. Δεν έχουμε φθάσει ακόμη μέχρι την πλήρη και ανοιχτή περιφρόνηση προς τον Χριστιανισμό, μέχρι την ανοιχτή εχθρότητα προς αυτόν. Αυτό το όριο έφτασαν μόνο λίγοι «καταδυναστευόμενοι υπό του διαβόλου» (Πράξ. 10, 38), πιο «προχωρημένοι» (αν ασφαλώς το δούμε στην κα­τεύθυνση προς τον Άδη) εξωμότες.

Οι συνηθισμένοι «μικροαστοί», επαναλαμβάνουμε, για τον Χριστιανισμό μιλάνε συνήθως με κάποιο σεβασμό: «Ο Χριστιανισμός, ω!, είναι βέβαια μια υψηλή και μεγάλη διδασκαλία. Ποιος μπορεί να είναι εναντίον της;». Έτσι περίπου εκφράζονται για τον Χριστιανισμό. Ταυτόχρονα όμως θεωρείται σαν δείγμα ευγένειας να έχουν κάποια ανεπαίσθητη εχθρότητα σε κάθε τι εκκλησιαστικό.

Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ, 19-4-2024

Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ, 19-4-2024 
https://www.youtube.com/live/tnEY9NKnd0Y?si=lD2puCT0oS4lvGlB

Οἱ ἅγιοι 6000 μάρτυρες τῆς Γεωργίας


10 Απριλίου

Οι άγιοι 6000 μάρτυρες της Γεωργίας
Στην έρημο του Δαβίδ του Γκαρέτζα στην Γεωργία βρίσκονταν δώδεκα μονές, όπου εγκαταβίωνε πληθώρα μοναχών ανά τους αιώνες.

Το 1615, ο Σάχης της Περσίας εισέβαλε στην Γεωργία και την αφάνισε, σφαγιάζοντας χιλιάδες χριστιανούς. Ξεκινώντας για κυνήγι την αυγή της Κυριακής του Πάσχα, ο Σάχης είδε ξαφνικά πάμπολλα φώτα: ήσαν οι μοναχοί των δώδεκα μονών, που κρατώντας κεριά έκαναν λιτανεία γύρω από τον ναό της Αναστάσεως του Χριστού.
Όταν έμαθε ο Σάχης ότι επρόκειτο για μοναχούς, ρώτησε έκπληκτος: «Δεν πέρασε όλη η Γεωργία δια πυρός και σιδήρου;» και διέταξε τους στρατιώτες του να πάνε αμέσως και να αποκεφαλίσουν τους μοναχούς.
Άγγελος Κυρίου παρουσιάστηκε τότε στον ηγούμενο Αρσένιο και του ανήγγειλε τον επικείμενο θάνατό του. Ο ηγούμενος πληροφόρησε τους αδελφούς, κοινώνησαν όλοι των Αχράντων Μυστηρίων και προετοιμάστηκαν να πεθάνουν.

Ἡ κατανόηση καὶ ἀποδοχὴ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ


Η κατανόηση και αποδοχή της αγάπης του Θεού

Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Ι. Μ. Πατρών -Δρος Θεολογίας

Στο μέσον της περιόδου της Μεγάλης Τεσσαρακοστής θέσπισαν οι Άγιοι Πατέρες να προσκυνούμε τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, ως ένδειξη τιμής στο Πάθος και την Σταύρωση του Θεανθρώπου Κυρίου, τα οποία φανερώνουν την τέλεια αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο.

Πόσο και πώς μας αγάπησε ο Θεός; Αλλά και πώς γίνεται κατανοητή αυτή η αγάπη Του προς το πλάσμα Του;

Είναι γεγονός ότι αυτή η κατανόηση δεν είναι δυνατόν να γίνει διά της λογικής ούτε διά της ανθρωπίνης γνώσεως. Όσο κι αν μελετήσει η εντρυφήσει επιστημονικώς ο άνθρωπος στην Αγία Γραφή και στην Ιερά Παράδοση, δεν δύναται να εισχωρήσει στην ουσία τους και να αποδεχτεί το «πόσο» και το «πώς» ο Θεός αγάπησε τον κόσμο και ειδικότερα το πλάσμα Του, τον άνθρωπο. Και τούτο διότι, για να μπορέσει να κατανοήσει αυτά είναι απαραίτητο να αντιληφτεί προηγουμένως το Μυστήριο της Θείας Οικονομίας.
Δηλαδή πρέπει να καταλάβει τι έκαμε ο Θεός για τον άνθρωπο. Πρέπει να εννοήσει το όλο Μυστήριο της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού Πατρός: Ότι έλαβε την ανθρώπινη φύση και την ένωσε με τη Θεία φύση Του ατρέπτως, ασυγχύτως και αδιαιρέτως, για να σώσει και να λυτρώσει τον άνθρωπο.

Γέρων Ἐφραὶμ Φιλοθείτης : Περὶ Παθῶν Μέρος 2ο

4η. Μή τά τροφοδοτῇς τά πάθη σου μέ τάς ὑποχωρήσεις, διά νά μήν ὑπομένῃς εἰς τό ὕστερον πόνους καί θλίψεις! Κοπίασον τώρα, ὅσον ἠμπορεῖς, διότι μέ τόν χρόνον, ὅταν τά πάθη δέν τύχουν ἐπιμελείας, καταλαμβάνουν θέσιν δευτέρας φύσεως καί «ἄντε τρέξε τότε νά τά κάνῃς καλά!» Ἐνῷ τώρα, ἐάν τά καταπολεμήσῃς νόμιμα καθώς σέ συμβουλεύομεν, θά ἐλευθερωθῇς καί θά νοιώθῃς εὐτυχισμένος ἀντάμα μέ τήν χάριν τοῦ Θεοῦ.

5η. Ὅσον πιό γρήγορα κατακτᾷς μίαν ἀρετήν, τόσον καί πιό εὔκολα χάνεται· ὅσον πιό ἀργά, μέ περισσότερον κόπον, τόσον πιό σταθερή μένει· ὅπως π.χ. μέ τήν κολοκυθιά, πού ἀνέβηκε ὑψηλά καί λέγει εἰς τό κυπαρίσσι: «Ἰδέ σέ πόσες ἡμέρες ἐγώ ἀνέβηκα! Ἐσύ τόσα χρόνια ἔχεις»· «Καλά, λέγει τό κυπαρίσσι, ἀκόμη δέν εἶδες οὔτε ἀνέμους, οὔτε ζέστες, οὔτε κρύα!» Καί μετά λίγο καιρό ξεράθηκε ἡ κολοκυθιά, ἐνῶ τό κυπαρίσσι ἔμενε πάλιν εἰς τήν θέσιν του!

Οὕτω καί ὁ ἄνθρωπος. Καί εἰς τήν τρικυμίαν καί εἰς τήν εἰρήνην τό ἴδιο· διατί; Διότι ὁ πολύς χρόνος ἐδημιούργησε σταθερότητα· εἰς τήν ἀρχήν τῆς ἀποταγῆς του ἡ ψυχική του κατάστασις εἶναι ἀσταθής, ἀλλά σύν τῷ χρόνῳ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ σιγά – σιγά κατεργάζεται τήν σωτηρίαν καί τήν ἐλευθερίαν τῶν παθῶν· βίαν σήμερον ὀλίγον περισσοτέραν· αὔριον θά ἀρχίσῃ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ νά ἐνεργῇ μόνη της καί δέν θά χρειάζεται νά βιάζετε ἐσεῖς τόν ἑαυτόν σας, νά σκέπτεσθε τάς διαφόρους μνήμας. Ἡ χάρις πού μένει, ἐκείνη θά τάς φέρῃ εἰς τόν νοῦν, χωρίς νά τό θέλετε. Καί τότε θά ἴδητε μυστήρια μυστηρίων! Θά ἔρχεσθε εἰς αἴσθησιν, ἄς ποῦμε, εἴτε μνήμης θανάτου, εἴτε τοῦ ἑνός εἴτε τοῦ ἄλλου. Ἐνῷ θά ἀνοίγῃς τά μάτια σου ἀπό τόν ὕπνον καί ἀντί νά εἶσαι νυσταγμένος, ἐσύ θά ἔχῃς προχωρήσει· ἤδη θά ἔχῃς διέλθει ὁλόκληρον τό μυστήριον τῆς θεωρίας καί θά λέγῃς: Μά πῶς γίνεται αὐτό τό πρᾶγμα, ἀφοῦ κανείς εἶναι ἀπό τόν ὕπνο; Πῶς γίνεται; Καί ὅμως ἐνεργεῖ μόνη της ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ· εἶναι ἀποτέλεσμα μακρᾶς συνηθείας.

Μέτρα γιὰ τὴ σχολικὴ βία: Κύριοι τῆς κυβέρνησης, ἡ νεολαία «ξερνάει» τὸ δηλητήριο ποὺ τὴν ποτίζετε – Μὴ μᾶς κάνετε τοὺς κοινωνικοὺς εὐεργέτες

Με μέτρα καταστολής και όχι ουσίας, η κυβέρνηση δήθεν «καταπολεμά» την ενδοσχολική βία - Διέλυσαν τους κοινωνικούς δεσμούς και τώρα «ψάχνουν» τι φταίει

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θυμήθηκε μετά από 5 χρόνια καταστροφής της νεολαίας, ότι πρέπει να ασχοληθεί με τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας. Προκειμένου να ανακοινώσει τα μέτρα που αποφασίστηκαν, έστησε μια κωμικοτραγική φιέστα στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, με καθαρά προεκλογικό περιτύλιγμα και καθόλου ουσία.

Ήταν μια επικοινωνιακή φανφάρα χωρίς αρχή και μέση, αλλά μόνο με τέλος. Το «τέλος» που έχει συνηθίσει να δίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε όλα τα κοινωνικά προβλήματα, το οποίο είναι η καταστολή και η επιτήρηση. Ό,τι περπατάει το φορολογούμε, το παρακολουθούμε, το φιμώνουμε, το τιμωρούμε και στην τελική το δέρνουμε κιόλας αν χρειαστεί.

Το σχέδιο αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας, στην ουσία αφορά κάποια ξαναζεσταμένα μέτρα που είχαν καταργηθεί ή εφαρμόζονταν πλημμελώς. Επέστρεψε ξανά η πενταήμερη αποβολή, μπήκε ένα επιπλέον φρένο στις αδικαιολόγητες απουσίες και ο Πιερρακάκης έκανε το μοναδικό πράγμα που ξέρει, δηλαδή να ψηφιοποιεί τα πάντα, οπότε και ανακοίνωσε την ψηφιοποίηση του απουσιολογίου και τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας για καταγγελίες περιστατικών βίας. Επιπλέον μίλησαν για αυστηροποίηση της απαγόρευσης των κινητών, κάτι που έτσι και αλλιώς ίσχυε ως νόμος, αλλά δεν γινόταν στην πράξη.

Πριν μερικά χρόνια, όποιος μιλούσε στην Ελλάδα για έμπρακτη απαγόρευση κινητού στις τάξεις, χαρακτηριζόταν οπισθοδρομικός. Στα περισσότερα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονταν να κάνουν τα στραβά μάτια, με αποτέλεσμα οι μαθητές να «σερφάρουν» ακόμα και μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.

Τα τελευταία χρόνια όλες οι χώρες με εξελιγμένα συστήματα παιδείας, απαγορεύουν σταδιακά τα smartphones στα σχολεία και η κυβέρνηση Μητσοτάκη πήρε χαμπάρι μετά από 5 χρόνια ότι τα κινητά έχουν γίνει τα βασικά εργαλεία βίας στα σχολεία. Και αυτό διότι μεταφέρουν στην αληθινή ζωή την αρένα που στήνεται στα social media και δίνουν κίνητρο σε άγρια ένστικτα να απαθανατιστούν σε βίντεο ως «κατορθώματα». Επιπλέον αποσπούν την προσοχή του μαθητή και υποβαθμίζουν τον ρόλο του σχολείου.

Οὐκρανία: Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀνακοίνωσε παραβίαση τῶν δικαιωμάτων τῶν πιστῶν της

Ιερά Σύνοδος της UOC θα ενημερώσει τις Τοπικές Εκκλησίες, τις ξένες χώρες και τους διεθνείς οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων για την παραβίαση των δικαιωμάτων των πιστών της UOC.

Στις 10 Απριλίου 2024, η Ιερά Σύνοδος UOC ανακοίνωσε παραβίαση των δικαιωμάτων των πιστών της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αναφέρει Ενημερωτικό Συνοδικό Κέντρο της UOC.

Η Ιερά Σύνοδος στη Μονή του Αγίου Παντελεήμονα στη Θεοφάνια στην πόλη του Κιέβου, υπό την προεδρία του Προκαθήμενου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονούφριου, εξέτασε το ζήτημα της τρέχουσας κατάστασης τήρησης των δικαιωμάτων θρησκευτική ελευθερία των πιστών και των θρησκευτικών οργανώσεων της UOC.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΠΑΦΝΟΥΤΙΟΥ, 19-4-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΠΑΦΝΟΥΤΙΟΥ, 19-4-2024 
https://www.youtube.com/live/TlWbz1D8PGk?si=ohw6J8zt27R0LZCS

Διαβάζουμε στα Κείμενα τῶν Βαρσανουφίου καί Ἰωάννου:

Διαβάζουμε στα Κείμενα τῶν Βαρσανουφίου καί Ἰωάννου: « Όσο γιά τή νηστεία τή σωματική, μή λυπᾶσαι. Δὲν εἶναι τίποτε χωρίς τήν πνευματική νηστεία. Διότι δὲν μιαίνουν τόν ἄνθρωπο ὅσα εἰσέρχονται μέσα του, χωρίς ἡδονή, ἀλλά ὅσα ἐξέρχονται ἀπό μέσα του ἐμπαθῶς»


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2024/04/blog-post_652.html

19 Ἀπριλίου. Ἀκἀθιστος Ὑμνος - Παφνουτίου ἱερομάρτυρος. Φιλίππας μάρτυρος, Γεωργίου ἐπισκόπου Πισιδίας. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΜΕ´ 11-17).

Ησ. 45,11          ὅτι οὕτω λέγει Κύριος ὁ Θεὸς ὁ ἅγιος Ἰσραὴλ ὁ ποιήσας τὰ ἐπερχόμενα· ἐρωτήσατέ με περὶ τῶν υἱῶν μου καὶ περὶ τῶν θυγατέρων μου καὶ περὶ τῶν ἔργων τῶν χειρῶν μου ἐντείλασθέ μοι.

Ησ. 45,11                   Κατά κάποιον τέτοιον τρόπον ομιλεί Κυριος ο Θεός προς σας, ο απολύτως άγιος Θεός του Ισραήλ. Αυτός, ο οποίος έχει προαποφασίσει εκείνα, που θα συμβούν. Ερωτήσατέ με, λοιπόν, και σεις, διατί κατ' αυτόν τον τρόπον μεταχειρίζομαι τους υιούς μου και τας θυγατέρας μου. Δωσατέ μου εντολάς και οδηγίας σεις δια τα έργα των χειρών μου.