Σελίδες

Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

. Ὁ φθόνος δὲν ὑπάρχει στὴν καθαρὴ ψυχή, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικής-Λόγος ἀσκητικὸς (ἰθ), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

. Ὁ φθόνος δὲν ὑπάρχει στὴν καθαρὴ ψυχή, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικής-Λόγος ἀσκητικὸς (ἰθ), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 24-5-2024, Ἁγ. Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὅταν φεύγει ἡ παράδοση καὶ μένει ἡ παράβαση, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Στὴν ἐκκλησία μας 2.000 χρόνια τώρα ἔχουμε δοκιμασμένα πράγματα. Σήμερα, τάχατες ἐπαναφέρουν πράγματα ποὺ ὑπῆρχαν στὸ παρελθόν, τὰ ὁποῖα ὅμως ἡ ἐκκλησία μας τὰ ἔχει ἀπορρίψει, τὰ ἔχει βάλει σὲ ἀχρηστία. Γιὰ παράδειγμα, ἡ λειτουργία τοῦ Ἁγ. Ἰακώβου του Ἀδελφοθέου.  Λέει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὅτι αὐτὴ ἔχει ἐκπέσει ἀπὸ τὴν χρήση, δὲν τὴν χρησιμοποιοῦμε. Πρόσφατα ὅμως κάποιοι ἀπ' ὅτι φαίνεται οἰκουμενιστές ἐπαναφέρουν αὐτὴ τὴν λειτουργία γιατί μοιάζει μὲ τὴν λειτουργία τῶν παπικῶν ὅπου ὁ ἱερέας βλέπει πρὸς τὸν λαὸ καὶ ὄχι ὅπως γίνεται ἡ συνήθως ὀρθόδοξη λειτουργία ὅπου ὁ ἱερέας βλέπει πρὸς ἀνατολὰς καὶ ἔχει πλάτη τὸν λαό, καὶ μοιάζει ἔτσι ὅπως κάνουν λειτουργία οἱ παπικοί, διότι αὐτὸ θέλουν, νὰ περάσουν τὸ μήνυμα ὅτι δὲν ἔχουμε διαφορὲς παρὰ ἐλάχιστες μὲ τοὺς παπικοὺς καὶ δὲν εἶναι τίποτε νὰ εἴμαστε ἕνα μαζί τους.  Καὶ συνηθίζουν καὶ ὀπτικά ὀπτικὲς παραστάσεις θέλουν νὰ συνηθίσουν τὸν λαὸ νὰ ἀποδεχτεῖ καὶ τὴν λατρεία τῶν παπικῶν! Ἐνδεχομένως ἔχουν τὸ ἴδιο σκεπτικὸ καὶ μὲ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου. Διότι, κάποια στιγμὴ θὰ ποῦν, γιατί ὄχι, νὰ γυρίσουμε ἀπ' τὴν ἄλλη πλευρὰ οἱ ἱερεῖς τῆς Ἁγίας Τραπέζης καὶ νὰ βλέπουμε πρὸς τὸν λαό! Ἀλλά, γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ πᾶνε στὴν ἄλλη πλευρὰ πρέπει νὰ φύγει ὁ Ἐσταυρωμένος! Προετοιμάζεται δηλαδὴ τὸ πρᾶγμα, δυστυχῶς. 
~Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Γκρίζα ζωή, ψεύτικη ζωή; (Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος)


Ἕνα ἀκόμη χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς ἐποχῆς μας, καλοί μου φίλοι, εἶναι καὶ αὐτὸ τῆς … μετὰ – ἀλήθειας. Καὶ τοῦτο ἐπειδὴ αὐτὴ ἔχει νὰ κάνει – ὅσο καμμιὰ ἄλλη στὸ παρελθὸν – μὲ τὶς ἀνακρίβειες, τὶς ὑπερβολές, τὴν παραπληροφόρηση, τὰ κατασκευασμένα γεγονότα, τὶς ἀνυπόστατες φῆμες, τὸ καλὰ κρυμμένο ψέμα καὶ τὴν παραποίηση τῆς ἀλήθειας. Πρόκειται, δηλαδή, γιὰ μία «γκρίζα ζώνη», ὅπως θὰ τὴν λέγαμε, ποὺ γιὰ νὰ κατανοήσει κάποιος ὅτι κάτι δὲν πηγαίνει καλά, πρέπει νὰ εἶναι καὶ ὑποψιασμένος καὶ πολὺ καλὰ ἐνημερωμένος. Κι ἐπειδὴ ὅλα αὐτὰ παράγονται καὶ διακινοῦνται ταχύτατα, δημιουργοῦν σαφῶς μία «γκρίζα ζωή», δηλαδὴ μία ψεύτικη ζωή, βασισμένη ἐξ ὁλοκλήρου στὴ διαστρέβλωση τῆς πραγματικότητας. Ἀλλ’ ἂς πάρουμε τὰ πράγματα μὲ τὴ σειρά τους…

* * *

Ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε αὐτὴ ἡ «γκρίζα ζώνη» εἶναι τὸ πιὸ χαρακτηριστικὸ γνώρισμα καὶ τὸ ἀποτέλεσμα τῆς λεγόμενης «ὑπερπληροφόρησης». Αὐτῆς στὴν ὁποία μὲ ἄνεση κινοῦνται ἅπαντες οἱ ἔμποροι ψυχῶν καὶ σωμάτων. Οἱ κερδοσκόποι, οἱ ἐκμεταλλευτές, οἱ τσαρλατᾶνοι, οἱ ψευδοεπιστήμονες, οἱ φαντασιόπληκτοι, οἱ προληπτικοὶ καὶ οἱ δεισιδαίμονες, οἱ αἱρετικοὶ καὶ ὅλων τῶν εἰδῶν οἱ διεστραμμένοι καὶ οἱ σκοταδιστές!

Ὡς παράδειγμα καὶ μόνο μποροῦμε νὰ ἀναφέρουμε τὶς ψεύτικες εἰδήσεις (γνωστὲς καὶ ὡς fake news), τὶς κακόβουλες ἱστοσελίδες (γνωστὲς ὡς bad sites), τὶς κακόβουλες διαφημίσεις (γνωστὲς ὡς bad ads) κ.λπ., ἀλλὰ καὶ τὴν ψευδοϊατρικὴ (γνωστὴ ὡς «ἐναλλακτικὴ ἰατρική»), τὶς ἀποκαλούμενες «μεταμοντέρνες θρησκεῖες», τὶς ἀποκρυφιστικὲς μεθόδους καὶ πρακτικὲς κ.λπ.

Κι ἐπειδὴ τὸ θέμα εἶναι ὄντως τεράστιο, θὰ περιοριστοῦμε στὸ διαδίκτυο, ποὺ εἶναι κι ἕνα πολὺ χαρακτηριστικὸ παράδειγμα τῆς «σύγχρονης» ζωῆς μας.

Θαῦμα τοῦ ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Ρώσου!!!


«Θα κρατήσω το χέρι του γιατρού με το νυστέρι»

Σήμερα, μια γυναίκα, η Victorița Ana, ήρθε στην εκκλησία μας με τη μητέρα της.
Πριν από ένα χρόνο είχε έντονους πόνους στο στομάχι. Πήγε στο γιατρό και διαγνώστηκε με προχωρημένο καρκίνο στην κοιλιά. Νόμιζε ότι πέθαινε από τον πόνο. Γύρισε σπίτι και έκλαιγε .
Η μητέρα της την αγκάλιασε και της έδωσε ένα μικρό βιβλίο με τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο. Η γυναίκα μέσα στην απελπισία της, πέταξε το βιβλιαράκι και είπε: Άσε με ήσυχο με τους αγίους σου.
Έκλαψε για λίγο και μετά αποκοιμήθηκε. Και ονειρεύτηκε τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο, νέο και σφριγηλό, που του είπε: γιατί δεν θέλεις να προσευχηθείς στον Θεό; Κοίτα, θα είμαι στην εγχείρηση και θα κρατήσω το χέρι του γιατρού με το νυστέρι, και θα κόψουμε τον θάνατο και θα γίνεις καλά.
Η γυναίκα ξύπνησε ζαλισμένη και βρήκε το βιβλίο με τον Ακάθιστο του Αγίου ακριβώς στο στομάχι της, εκεί που ήταν ο όγκος.
Ήρθε στην Εκκλησία, διάβασα τις προσευχές με τον Άγιο Ιωάννη.
Νοσηλεύτηκε και προγραμματίστηκε για χειρουργική επέμβαση.

Τό πολίτευμα τῆς ἐκκλησίας καί ὁ "Δικαιωματισμός"


Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο “ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΣΜΟΣ”

Πέρασαν αρκετές εβδομάδες από την ψήφιση του επάρατου νομοσχεδίου για τον “γάμο” των ομοφυλόφιλων, ώστε νηφάλια και συγκρατημένα να ορθώσουμε λόγο στο φλέγον ζήτημα αυτό.

Αιτία και αφορμή για το παρόν κείμενο στάθηκαν δηλώσεις τεσσάρων σημαινόντων προσώπων της πατρίδας μας. Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιεροθέου, του Υπουργού και βουλευτού της ΝΔ κ. Άδωνι Γεωργιάδη, της πρώην Υπουργού και βουλευτού της ΝΔ κ. Ντόρας Μπακογιάννη και του Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Μαρινάκη. Σχετικά, πάντα, με την αντιπαράθεση Εκκλησίας και Πολιτείας για την ψήφιση του νομοσχεδίου (νόμου τώρα πιά) γιά τον “γάμο” των ομοφυλόφιλων ζευγαριών.

Με τον Σεβασμιώτατο δεν θα διαφωνήσω αν και διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις σε ορισμένες τοποθετήσεις του κατανοώντας όμως πως ισχύουν περιορισμοί που απορρέουν από την ευαίσθητη θέση του ως Επισκόπου της Ορθοδόξου Εκκλησίας η οποία βάλλεται πανταχόθεν και κυρίως από αυτούς που ορκίστηκαν να κάνουν ακριβώς το ανάποδο απ’ αυτό που συχνά νομοθετούν!

Με την κ. Μπακογιάννη, και τους κυρίους Γεωργιάδη και Μαρινάκη “χάσμα μέγα εστήρικται μεταξύ υμών και ημών”.

Για να γίνω πιό σαφής, θα παραθέσω παρακάτω επιλεκτικά κάποιες θέσεις τους γιά να γίνει και η κριτική των.

Ο Σεβασμιώτατος, μεταξύ άλλων, υποστήριξε (agriniopress.gr, 19/2/24 12:37) πως:

“Στην Ελλάδα οι βουλευτές που ψηφίζουν στο Κοινοβούλιο είναι μέλη της Εκκλησίας, εκφράζουν και πρέπει να εκφράζουν τους ψηφοφόρους τους που είναι κατά βάσιν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, χωρίς να παραθεωρούν τα δίκαια αιτήματα των μειονοτήτων…”!

ΛΟΓΟΣ ΔΕΚΑΤΟΣ ΤΡΙΤΟΣ: Γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ (Δευτέρα τοῦ Θωμᾶ) Ἁγ. Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος

Για την ανάσταση του Χριστού. Και τι λογής είναι αυτή, ή πώς γίνεται μέσα μας η ανάσταση του Χριστού και μέσα σ’ αυτή η ανάσταση της ψυχής. Και ποιο είναι το μυστήριο αυτής της ανάστασης.

Ειπώθηκε μετά το Πάσχα, τη Δευτέρα της δεύτερης εβδομάδας του Πάσχα.

Αδελφοί και πατέρες, τώρα πια το Πάσχα, η χαρμόσυνη μέρα, η γεμάτη από χαρά και γλυκύτητα, η μέρα της ανάστασης του Χριστού, που έρχεται πάντοτε με το γύρισμα του χρόνου, ή, μάλλον, που γίνεται κάθε μέρα και αδιάκοπα μέσα σ’ αυτούς που γνωρίζουν το μυστήριό της γέμισε από χαρά και ανείπωτη αγαλλίαση τις καρδιές μας, παύοντας συγχρόνως τον κόπο της πάνσεπτης νηστείας, ή, μάλλον, να πω, φέροντάς τον σε τελειότητα και παρηγορώντας συγχρόνως τις ψυχές μας, γι’ αυτό και, αφού κάλεσε, όπως βλέπετε, όλους μαζί τους πιστούς σε ανάπαυση και σε ευχαριστία, πέρασε.

Ας ευχαριστήσουμε λοιπόν τον Κύριο, που μας διαπέρασε από το πέλαγος της νηστείας και μας οδήγησε με χαρά στο λιμάνι της ανάστασής του˙ ας τον ευχαριστήσουμε, και αυτοί, που με θερμή πρόθεση και με αγώνες της αρετής διάνυσαν καλά και πρόθυμα το δρόμο της νηστείας, και αυτοί, που από αμέλεια και αδυναμία της ψυχής υστέρησαν σ’ αυτά, επειδή ο ίδιος ο Κύριος είναι αυτός που δίνει με το παραπάνω και στους αγωνιστές τα στεφάνια και τις άξιες αμοιβές για τα έργα τους, και που μοιράζει και στους ασθενέστερους, ως ελεήμων και φιλάνθρωπος, τη συγχώρηση. Διότι βλέπει περισσότερο τις διαθέσεις των ψυχών μας και τις προαιρέσεις μας, από όσο τους κόπους του σώματος, με τους οποίους ασκούμε τους εαυτούς μας στην αρετή, είτε επιτείνοντας περισσότερο την άσκηση με την προθυμία της ψυχής, είτε κάνοντάς την, εξαιτίας της αδυναμίας του σώματός μας, σε βαθμό κατώτερο από τους αγωνιστές, και ανταποδίδει στον καθένα, ανάλογα με τις προθέσεις μας, τα βραβεία και τα χαρίσματα του Πνεύματος, αναδεικνύοντας κάποιον από τους αγωνιστές περίφημο και ένδοξο ή αφήνοντάς τον ακόμη να είναι αφανής και να χρειάζεται πιο επίπονη κάθαρση.

Ὁ Πατριάρχης κεντρικὸς ὁμιλητὴς τοῦ Διεθνοῦς Κέντρου Διαθρησκευτικοῦ καὶ Διαπολιτισμικοῦ Διαλόγου Βασιλιᾶς Ἀμπντουλὰχ Μπὶν Ἀμπντοὺλ Ἀζὶζ (KAICIID)


Ο Πατριάρχης αναχώρησε το πρωί της Τρίτης, 14η Μαΐου 2024, για τη Λισαβώνα, προκειμένου να συμμετάσχει στις εργασίες του Παγκοσμίου Φόρουμ Διαλόγου του KAICIID, όπου είναι κεντρικός ομιλητής.

Τον Παναγιώτατο θα συνοδεύσουν ο Σεβ. Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, ο Πανοσιολ. Μ. Εκκλησιάρχης κ. Αέτιος, Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Πατριαρχικού Γραφείου, και ο Ιερολ. Πατριαρχικός Διάκονος κ. Επιφάνιος Kamianovych, ενώ στη Λισαβώνα θα ενταχθεί στην Πατριαρχική Συνοδεία και ο επιχώριος Σεβ. Μητροπολίτης Ισπανίας και Πορτογαλίας κ. Βησσαρίων.

…………………………………………..

Ο Πατριάρχης στην Λισαβώνα (ημέρα 1η)


Η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης μετά της τιμίας αυτού συνοδείας, αφίχθη το πρωί της Τρίτης, 14ης Μαίου 2024, στο αεροδρόμιο της Λισαβώνας, προσκεκλημένος του Διεθνούς Κέντρου Διαθρησκειακού και Διαπολιτισμικού Διαλόγου KAICIID, προκειμένου να μετάσχει στην 1η Παγκόσμια Διάσκεψη Διαλόγου αυτού (14-16/05) ως κύριος ομιλητής, στη νέα έδρα του οργανισμού στη Λισαβώνα.

Τον Παναγιώτατο υπεδέχθη στο αεροδρόμιο ο οικείος ποιμενάρχης, Σεβ. Μητροπολίτης Ισπανίας και Πορτογαλίας κ. Βησσαρίων, με συνεργάτες της Μητροπόλεως, οι οποίοι θα συνεπικουρούν τον Πατριάρχη κατά την εκεί παραμονή του, ο Εξοχώτατος Πρέσβυς της Ελλάδος στην Πορτογαλία κ. Βασίλειος Παπαδόπουλος και η Υπεύθυνη Πρωτοκόλλου του KAICIID.

Στο κατάλυμα, τον Παναγιώτατο υπεδέχθη ο Εξοχώτατος Πρέσβυς της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Πορτογαλία κ. Ελπιδοφόρος Οικονόμου.

Βρέθηκε τμῆμα τῆς δεξιᾶς χεῖρας τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Ρώσου


Στην επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση των 100 χρόνων παρουσίας του Οσίου Ιωάννη του Ρώσου στην Εύβοια, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου, ο Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος έκανε την αποκάλυψη ότι βρέθηκε η δεξιά χείρα του του Οσίου και ότι την Δευτέρα 27 Μαΐου, ανήμερα της γιορτής του Αγίου, θα πραγματοποιηθεί η επανένωση του χεριού με το υπόλοιπο άφθαρτο ιερό λείψανο.

Πρόκειται για ένα τμήμα ( μέρος της παλάμης και των δακτύλων), το οποίο είχε καταλήξει σε μία οικογένεια, η οποία το φύλαξε για δεκαετίες.

Η οικογένεια αυτή αποφάσισε, με αφορμή τη φετινή επέτειο από την έλευση του ιερού σκηνώματος στην Εύβοια να το παραχωρήσει στο Ιερό Προσκύνημα, ώστε να γίνει η επανένωση του χεριού με το υπόλοιπο σκήνωμα.

Ενα άλλο τμήμα από το δεξί χέρι του Αγίου δωρήθηκε το 1881 στη Μονή Παντελεήμονος του Αγίου Όρους, για τη συνδρομή της στην κατασκευή του ναού του Aγίου Ιωάννη του Ρώσου, στην Καππαδοκία και βρίσκεται ακόμα εκεί.

24 Μαΐου. Συμεὼν ὁσίου τοῦ ἐν τῷ Θαυμαστῷ ὄρει (†590). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς γ´ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. η´ 40 - θ´ 18).

Πραξ. 8,40         Φίλιππος δὲ εὑρέθη εἰς Ἄζωτον, καὶ διερχόμενος εὐηγγελίζετο τὰς πόλεις πάσας ἕως τοῦ ἐλθεῖν αὐτὸν εἰς Καισάρειαν.

Πραξ. 8,40               Ο δε Φιλιππος ευρέθηκε, χωρίς να το καταλάβη πως, εις την Αζωτον· και καθώς επερνούσε από τα διάφορα μέρη, εκήρυττε το Ευαγγέλιον εις όλας τας πόλεις, έως ότου ήλθεν εις την Καισάρειαν.