Σελίδες

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

Παραινέσεις περί ἤθους ἀνθρώπων καί χρηστῆς πολιτείας (Ἁγίου Ἀντωνίου, Φιλοκαλία), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Παραινέσεις περί ἤθους ἀνθρώπων καί χρηστῆς πολιτείας (Ἁγίου Ἀντωνίου, Φιλοκαλία), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, 20-10-2013 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἐκλογή τοῦ καλλίτερου τρόπου ζωῆς ἀπό τόν χριστιανό γιά τήν σωτηρία του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἐκλογή τοῦ καλλίτερου τρόπου ζωῆς ἀπό τόν χριστιανό γιά τήν σωτηρία του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου), 12-10-2013 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πῶς ὁ Κύριος μᾶς θεραπεύει τήν φιληδονία μέ τήν γέννησή Του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πῶς ὁ Κύριος μᾶς θεραπεύει τήν φιληδονία μέ τήν γέννησή Του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου), 08-01-2012, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Συγκλονιστικά Συναξάρια σύγχρονων Νεομαρτύρων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Συγκλονιστικά Συναξάρια σύγχρονων Νεομαρτύρων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-06-2012

 

Ἡ ἄρση καί ἡ ἐκ νέου ἔλευση τῆς Χάρης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἄρση καί ἡ ἐκ νέου ἔλευση τῆς Χάρης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 20-06-2015

 

Ὁ σκοτισμός τοῦ νοῦ ἀπό τά πάθη καί ἡ βοήθεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στήν νοερά προσευχή , Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (ξα'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ὁ σκοτισμός τοῦ νοῦ ἀπό τά πάθη καί ἡ βοήθεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στήν νοερά προσευχή , Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (ξα'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 5-9-2024 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

α. Προτυπώσεις τῆς Καινῆς Διαθήκης στή ζωή τοῦ Προφήτη Μωϋσῆ (04-09-2011), β. Ὁμιλία στό εὐαγγέλιο πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ (11-09-2011), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 α. Προτυπώσεις τῆς Καινῆς Διαθήκης στή ζωή τοῦ Προφήτη Μωϋσῆ (04-09-2011), β. Ὁμιλία στό εὐαγγέλιο πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ (11-09-2011), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἡ ἀρετή τῆς ὑπακοῆς - μίμηση Χριστοῦ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀρετή τῆς ὑπακοῆς - μίμηση Χριστοῦ, 17-08-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Χριστούγεννα στό Ἅγιο Ὄρος (Γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Χριστούγεννα στό Ἅγιο Ὄρος (Γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-12-2012

 

Εἰς τόν βίον τοῦ Προφήτη Μωυσῆ (Ἁγ. Γρηγορίου Νύσσης), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Εἰς τόν βίον τοῦ Προφήτη Μωυσῆ (Ἁγ. Γρηγορίου Νύσσης), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 04-09-2011

 

Παπα-Φώτης Λαυριώτης, ὁ διὰ Χριστὸν σαλός – Μέρος Γ’


Τὰ προηγούμενα μέρη: Μέρος Α΄ ΕΔΩ Μέρος Β΄ ΕΔΩ

Τα εκκλησιαστικά πρόσωπα ο παπα-Φώτης τα σεβόταν και τα εκτιμούσε. Ιδιαίτερα τιμούσε τον επίσκοπό του. Χαιρόταν που κάθε χρόνο ο νυν Σεβ. Μητροπολίτης Μυτιλήνης κ. Ιάκωβος τον επισκεπτόταν κατά την ονομαστική γιορτή του στον Τρίγωνα. Ο παπα-Φωτέλλης ακόμα και μετά από πολλά χρόνια αποχώρησης από την ενεργό του δράση, τη γιορτή του την τελούσε κάθε χρόνο στον Τρίγωνα. Έκανε με χρήματά του πλούσιο τραπέζι για όλο τον κόσμο. Ήθελε να κεραστούν όλοι οι άνθρωποι και χαιρόταν όταν του έλεγε ο κόσμος ευχές. Μα την ίδια στιγμή που ευχόταν, αν κάτι δεν πήγαινε καλά, μπορούσε να κάνει σκηνές και να ανατρέψει το πανηγύρι σε κυνηγητό και φωνές. Μπροστά στο λάθος, χίλια καλά να του έκαμνες, έπρεπε να τα ακούσεις. Κι αυτό όχι σε κατώτερους απ’ αυτόν ανθρώπους, αλλά και σε κείνους που τους φιλοξενούσε, σε κείνους που τον στήριζαν έστω και οικονομικά. Δε λογάριασε τίποτα για την αλήθεια. Απεχθανόταν τη διαστροφή και την αναλήθεια.

Είχε ιδιαίτερες σχέσεις με τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ Τίκα. Όταν ερχόταν ο παπα-Φώτης στην Αθήνα, δεν παρέλειπε να περνάει και από την Αγίας Φιλοθέης, όπου βρίσκεται η Αρχιεπισκοπική έδρα. Τον ενθυμούμαι να πίνει τον καφέ του με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο.

Πρὸς τοὺς ἀπανταχοῦ πιστοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς. Ἔκκληση γιὰ συμπαράσταση στὴν διαμαρτυρία κατὰ τῆς βλασφήμου ἀποβολῆς τοῦ Ἐσταυρωμένου Κυρίου μας καὶ τοῦ Σταυροῦ Του ἀπὸ τὸ Ἱερὸ Βῆμα.

 …..την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30, στην πλατεία Περιστερίου.


«Ἄν οἱ Χριστιανοί δέν ὁμολογήσουν, δέν ἀντιδράσουν, αὐτοί θά κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ ἄν ἀντιδράσουν, θά τό σκεφθοῦν. Ἀλλά καί οἱ σημερινοί Χριστιανοί δέν εἶναι γιά μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοί ἦταν γερά καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τόν κόσμο. Καί στήν βυζαντινή ἐποχή μιά εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπό τήν Ἐκκλησία καί ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστός σταυρώθηκε, γιά νά ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καί ἐμεῖς νά ἀδιαφοροῦμε! Ἄν ἡ Ἐκκλησία δέν μιλάη, γιά νά μήν ἔρθη σέ ρήξη μέ τό κράτος, ἄν οἱ μητροπολίτες δέν μιλοῦν, γιά νά τά ἔχουν καλά μέ ὅλους, γιατί τούς βοηθᾶνε στα Ἱδρύματα κ.λπ., οἱ Ἁγιορεῖτες πάλι ἄν δέν μιλοῦν, γιά νά μήν τούς κόψουν τά ἐπιδόματα, τότε ποιός θά μιλήση;»

Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Β´, Πνευματική Ἀφύπνιση, σ. 37

Ο πιστός ορθόδοξος λαός της Ι.Μ. Περιστερίου, ο οποίος πρώτος πανελλαδικώς φέρει, κατά θεία Πρόνοια, το πνευματικό χρέος σύσσωμος να αντιμετωπίσει την κακόδοξη, βλάσφημη, αντικανονική και σκανδαλώδη – κατ’ εντολήν του μητροπολίτου Περιστερίου- αποβολή του Εσταυρωμένου από το Ιερό Βήμα των ιερών ναών μαζί με τον Σταυρό λιτανειών, κάνει έκκληση για συμπαράσταση – ομολογία Πίστεως στην εν λόγω Διαμαρτυρία ώστε να σταματήσει το κακό εδώ και να μην εξαπλωθεί και σε άλλες Μητροπόλεις.

Μερικές αναγκαίες διευκρινίσεις προς τους πάντας τους αδελφούς:

O πιστός λαός της Ι.Μ. Περιστερίου δεν αντιδρά μόνο στην έξωση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού. Αντιδρά πάντοτε σε κάθε αντορθόδοξη κίνηση όπως για παράδειγμα στην επιβολή των βλασφήμων υγιειονομικών μέτρων εντός των ιερών ναών, την τέλεση της Κυριακής του Αγίου Πάσχα το Μ. Σάββατο το 2021 κλπ.

Ὁ ἅγιος καὶ οἱ γυναῖκες. +Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης.


Ἂς εἶνε, ἀγαπητοί μου, εὐλογημένο καὶ δεδοξασμένο τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ποὺ μᾶς ἀξιώνει νὰ ἑορτάσουμε καὶ πανηγυρίσουμε πάλι τὸν ἅγιο Κοσμᾶ, τὸν ἰσαπόστολο καὶ ἐθναπόστολο. Πέρυσι μιλήσαμε μὲ θέμα «Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὡς ἱεροκήρυκας». Ἐφέτος θὰ πάρω μία μόνο πλευρὰ τῆς διδασκαλίας του· τὸ θέμα μου εἶνε «Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς καὶ οἱ γυναῖκες».

–«Ὁ Κοσμᾶς καὶ οἱ γυναῖκες»; Περίεργο, θὰ πῆτε. Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς δὲν ἦταν ἔγγαμος· ἦταν ἀσκητής, αὐστηρὸς μάλιστα. Ἀπὸ νέος στὸ Ἅγιο Ὄρος ἔζησε σκληρά· νήστευε, προσευχόταν, τὸ κομποσχοίνι δὲν ἔφευγε ἀπ᾽ τὸ χέρι του ὅπως τὸν δείχνει ἡ εἰκόνα. Μακριὰ ἀπὸ κόσμο, γυναῖκες, θέλγητρα τῆς ζωῆς.

Ναί. Ἀλλ᾽ ἐνῷ ἔμενε στὸ Ἅγιο Ὄρος ἄκουσε φωνὴ ποὺ τοῦ ἔλεγε· Βγὲς ἔξω, πήγαινε νὰ κηρύξῃς… Ἔτσι βρέθηκε στὸν κόσμο, ὅπου οἱ μισοὶ εἶνε ἄντρες καὶ οἱ μισὲς γυναῖκες· ἦταν λοιπὸν ὑποχρεωμένος νὰ ἔρχεται σὲ ἐπαφὴ μὲ ὅλους.

Ποιές τώρα ἦταν οἱ ἀπόψεις τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ γιὰ τὶς γυναῖκες; Θὰ νόμιζε κανείς, ὅτι ὁ ἀσκητὴς αὐτὸς ἦταν μισογύνης, ὅτι ἀποστρεφόταν τὶς γυναῖκες. Ὄχι. Μολονότι ἔζησε ἀμόλυντη παρθενικὴ ζωή, ἐν τούτοις εἶχε μεγάλη καρδιά, πλατειὰ σὰν τὸν οὐρανό· χωροῦσε ὅλο τὸν κόσμο, ἄντρες γυναῖκες παιδιά. Ὡς γνήσιος μαθητὴς τοῦ Ἐσταυρωμένου, δὲν ἦταν δυνατὸν καὶ γιὰ τὶς γυναῖκες νὰ ἔχῃ ἄλλη γνώμη ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ λέει ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Καὶ ὅπως ὁ Χριστὸς ἀγαποῦσε τὶς πιστὲς γυναῖκες καὶ γύρω του ὑπῆρχε ὁ κύκλος τῶν μυροφόρων ποὺ ἔμειναν μέχρι τέλους ἀφωσιωμένες σ᾽ αὐτόν, ἔτσι κι ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ἀγαποῦσε τὶς εὐσεβεῖς γυναῖκες καὶ ὁμιλεῖ γι᾽ αὐτὲς στὶς διδαχές του.

6 Σεπτεμβρίου. Ἀνάμνησις τοῦ ἐν Χώναις θαύματος τοῦ ἀρχαγγέλου Μιχαήλ. Καλοδότης μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀρχαγγέλου, 8 Νοεμβρίου (Ἑβρ. β΄ 2-10).

Εβρ. 2,2            εἰ γὰρ ὁ δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν,

Εβρ. 2,2                    Διότι εάν ο παλαιός νόμος, που ελέχθη στον Μωϋσήν δια μέσου των αγγέλων, απεδείχθη έγκυρος και ισχυρός και κάθε παράβασις αυτού και παρακοή έλαβε σαν μισθόν της την δικαίαν τιμωρίαν,

Εβρ. 2,3            πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας; ἥτις ἀρχὴν λαβοῦσα λαλεῖσθαι διὰ τοῦ Κυρίου, ὑπὸ τῶν ἀκουσάντων εἰς ἡμᾶς ἐβεβαιώθη,

Εβρ. 2,3                    πως ημείς θα διαφύγωμεν την τιμωρίαν, εάν παραμελήσωμεν μίαν τόσον μεγάλην και ανεκτίμητον σωτηρίαν; Η σωτηρία δε αυτή ήρχισε να διδάσκεται από αυτόν τούτον τον Κυριον, παρεδόθη δε εις ημάς ως κατά πάντα βεβαία και αξιόπιστος από εκείνους, που την ήκουσαν κατ' ευθείαν από το στόμα του Κυρίου, δηλαδή από τους Αποστόλους.

Ἡ Βλασφημία τοῦ Χρήστου Γιανναρὰ κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.



Ο άνθρωπος αυτός θεωρείται από πολλούς ως ένας από τους σημαντικότερους ορθόδοξους θεολόγους της εποχής μας!

Διαβάστε τι έγραψε στις 8-11-2020 στην Επιφυλλίδα της Καθημερινής:

«Πολλοί, πάρα πολλοί από τους εκκλησιαζόμενους, έχουν αρράγιστη την (ψυχολογική) βεβαιότητα ότι ο άρτος και ο οίνος της Ευχαριστίας δεν είναι δυνατό να μεταδίδουν τον θανατηφόρο ιό COVID-19, τον «κορωνοϊό». Εχουν ακούσει αναρίθμητα κηρύγματα «χριστιανικής» συμπεριφοράς, αλλά μάλλον δεν άκουσαν ποτέ τίποτα για τον τρόπο ύπαρξης που συνιστά την Εκκλησία.

Δεν πληροφορήθηκαν ποτέ ότι ο «καθαγιασμός» του άρτου και του οίνου στην Ευχαριστία δεν μεταβάλλει την κτιστή φύση σε άκτιστη, αλλάζει τον τρόπο της ύπαρξης. Το υλικό σώμα (σάρκα και αίμα) του ιστορικού Ιησού δεν «μετουσιώθηκε» σε άκτιστο – τη θεωρία της «μετουσίωσης» (transubstantiatio) την εφεύρε η φιλοσοφικά υπανάπτυκτη, πρώιμη μεσαιωνική Δύση, που έκανε από τον άρτο «όστια». Η Εκκλησία πάντοτε μαρτυρεί και κηρύττει ότι το υλικό σώμα του Χριστού σάρκωσε τον τρόπο της υπαρκτικής ελευθερίας του Ακτίστου. Ο άρτος και ο οίνος της Ευχαριστίας δεν «μεταλλάσσονται» μαγικά σε άφθαρτη ύλη. Πραγματώνουν, ως φθαρτή ύλη, τον τρόπο (αγαπητική κένωση) της υπαρκτικής ελευθερίας.

Αυτά με τη γραφίδα ενός αναρμόδιου, χωρίς το παραμικρό κύρος, με το ρίσκο να αδικεί ή να ζημιώνει τα όσα τον υπερβαίνουν. Θα προσθέσω ωστόσο, μια έκκληση: Ας βρισκόταν ένας, έστω μοναδικός και ασυντρόφευτος επίσκοπος, όχι «παιδαγωγός», που να επαναφέρει τη λειτουργική πρακτική των πρώτων χριστιανικών αιώνων: Να κοινωνούν οι πιστοί με τεμάχιο εμβαπτισμένου στον οίνο άρτου, που ο λειτουργός θα αποθέτει με λαβίδα στην παλάμη τους». (https://www.kathimerini.gr/…/oi-treis-dynameis-toy-kakoy/)

Με απλά λόγια, σε αυτό το κείμενο υποστηρίζει ότι η πίστη μας ότι δεν κολλάμε κορωνοϊό στη Θεία Κοινωνία, στηρίζεται στη δυτική θεωρία της μετουσίωσης, κατά την οποία ο άρτος και ο οίνος γίνονται άφθαρτοι με μαγικό τρόπο. Άρα όποιος πιστεύει ότι δεν κολλάει κορωνοϊό με τον ισχύοντα τρόπο μεταλαβής, είναι φορέας μιας ψυχολογικής, ηθικολογικής, μαγικής και νοσηρής θρησκευτικότητας που είναι αντίθετη με την υπαρκτική ελευθερία της αυθεντικής αγάπης του Ευαγγελίου. Γι’ αυτό ακριβώς μας προτρέπει να εφαρμόσουμε μίαν (κατά την γνώμη του αρχαία) πρακτική μετάληψης, κατά την οποία θα τηρούνται όλες οι απαραίτητες υγειονομικές προϋποθέσεις, ώστε να μην κινδυνεύουμε να κολλήσουμε από τη Θεία Κοινωνία κορωνοϊό!

Οὔτε ἴχνος ἀπὸ τὸ ἔμφραγμα,! Συνέβη στὰ Ψαρᾶ!!


Ούτε ίχνος από το έμφραγμα

Βρίσκεστε:/ΧΙΟΥ /Ψαρά /

Επισκέφθηκα σήμερα το μοναστήρι Αγία Ηγουμένη και θά θελα να μου κάνετε μία παράκληση, γιατί θέλω να ευχαριστήσω τους Αγίους για το μεγάλο θαύμα που έκαναν στο σύζυγό μου. Είχε πάθει έμφραγμα και υπέφερε από την καρδιά, Στην κρίση που είχε, προσευχόταν στους Αγίους Ραφαήλ, Νικόλαο και Ειρήνη να τον θεραπεύσουν.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΤΟ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑ, 6-9-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΤΟ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑ, 6-9-2024
https://www.youtube.com/live/RtBbEpRUNQw?si=SS-9xoPwBl_Mzyvc