Σελίδες

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Ὁ ρατσισμὸς τῶν "ἀντιρατσιστῶν"»

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Ὁ ρατσισμὸς τῶν "ἀντιρατσιστῶν"», Κυριακή 03 Noεμβρίου 2024.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/11/blog-post_3.html

Συνέντευξη μὲ τὸν Γέροντα Γαβριὴλ στὶς 24 Ὀκτωβρίου 2024


Συνέντευξη με τον ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΑΒΡΙΗΛ στις 24 Οκτωβρίου 2024

Ορθοδοξία στα ύστερα χρόνια, Οικουμενισμός, Αιρέσεις , Κολυμπάρι, Ουκρανικό, Συμπροσευχές με Παπικούς και Προδοσία από Ιεράρχες είναι μερικά από τα θέματα που συζητήσαμε με τον Γέροντα Γαβριήλ.

(youtube.com)

Ἡ παραβολή τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου, Ἁγ. Γερμανοῦ Κωνσταντινουπόλεως-Ἑρμηνεία, Κυριακή Ἤ Λουκᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ παραβολή τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου, Ἁγ. Γερμανοῦ Κωνσταντινουπόλεως-Ἑρμηνεία, Κυριακή Ἤ Λουκᾶ, 9-11-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com,

 

Γιά τήν ἀποταγή 3- ἡ ἔξοδος ἐκ τοῦ κόσμου καί τῆς ἁμαρτίας, Ἀββᾶ Δωροθέου- Ἀσκητικά, ΙΓ΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Γιά τήν ἀποταγή 3- ἡ ἔξοδος ἐκ τοῦ κόσμου καί τῆς ἁμαρτίας, Ἀββᾶ Δωροθέου- Ἀσκητικά, ΙΓ΄, 9-11-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ποιά ἡ ὁμοιότητα τῶν σημερινῶν ἰσχυρῶν τοῦ κόσμου μὲ αὐτοὺς τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ, οἱ ὁποῖοι ἐγκατέλειψαν τὸν Ἰούδα, ἐκστομίζοντας τὸ φοβερό: «Τί πρὸς ἡμᾶς; Σὺ ὄψει»;


Ποια η ομοιότητα των σημερινών ισχυρών του κόσμου με αυτούς της εποχής του Χριστού, οι οποίοι εγκατέλειψαν τον Ιούδα, εκστομίζοντας το φοβερό: «Τί πρὸς ἡμᾶς; Σὺ ὄψει»;

Σάββας Ηλιάδης, Δάσκαλος

«Τότε ἰδὼν Ἰούδας ὁ παραδιδοὺς αὐτὸν ὅτι κατεκρίθη, μεταμεληθεὶς ἀπέστρεψε τὰ τριάκοντα ἀργύρια τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ τοῖς πρεσβυτέροις λέγων· ἥμαρτον παραδοὺς αἷμα ἀθῷον. Οἱ δὲ εἶπον· τί πρὸς ἡμᾶς; Σὺ ὄψει. Καὶ ρίψας τὰ ἀργύρια ἐν τῷ ναῷ ἀνεχώρησε, καὶ ἀπελθὼν ἀπήγξατο». (Ματθ.27,3-5)

Καμία συμπάθεια δεν έδειξαν προς τον Ιούδα οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι. Αγάπησαν την προδοσία αλλά όχι τον προδότη!

Είναι αμέτρητα τα γεγονότα αλλά και τα πρόσωπα, τα οποία μας δίνουν την αφορμή, για αναφορά σ΄ αυτό το θέμα. Ένα θέμα, για το οποίο αιωρείται σκληρό και απειλητικό το ερώτημα: Πώς αντέχει την πράξη της προδοσίας και τον ευτελισμό της αξιοπρέπειάς του ένας επίσκοπος, όταν κολακεύει, επαινεί ευτελώς, «γλείφει» κατά το κοινώς λεγόμενο και βραβεύει δίχως αιδώ και συστολή τους εχθρούς της Εκκλησίας, της οποίας τέθηκε διά του Αγίου Πνεύματος οδηγός και φύλακας;

«Ἐκεῖ ψηλὰ ὑπάρχει ἕνα ὅπλο»


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Ἐκεῖ ψηλὰ ὑπάρχει ἕνα ὅπλο»

«ὅτι ἔλεγον ὑµῖν ὅτι ἐν ἐσχάτῳ χρόνῳ ἔσονται ἐµπαῖκται κατὰ τὰς ἑαυτῶν ἐπιθυµίας πορευόµενοι τῶν ἀσεβειῶν. Οὗτοί εἰσιν οἱ ἀποδιορίζοντες, ψυχικοί, Πνεῦµα µὴ ἔχοντες» (Ἰούδ. 18, 19). (Δηλ.: 18 Ἐνθυµηθῆτε ὅτι σᾶς ἔλεγον οἱ ἀπόστολοι, ὅτι κατὰ τὸν πρὸ τῆς δευτέρας παρουσίας χρόνον θὰ ὑπάρχουν ἄνθρωποι, ποὺ θὰ ἐµπαίζουν τὰ ἱερώτατα, οἱ ὁποῖοι θὰ πορεύωνται κατὰ τὰς αἰσχράς των ἐπιθυµίας, ποὺ θὰ τοὺς παρασύρουν εἰς ἀσεβείας. Αὐτοὶ εἶναι οἰ δηµιουργοῦντες τὰ σχίσµατα καὶ τὰς διαιρέσεις εἰς τὴν Ἐκκλησίαν· ἄνθρωποι φυσικοί, οἱ ὁποῖοι σύρονται ὑπὸ τῆς ζωώδους φύσεως καὶ δὲν ἔχουν ἀναγεγεννηµένας ὑπό τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος τὰς ἀνωτέρας ψυχικάς των δυνάµεις).

Μᾶς συνιστοῦν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, μακρυὰ ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, διότι εἶναι πάντα ἐπικίνδυνοι. Οἱ αἱρέσεις εἶναι ἔργα τοῦ διαβόλου. Μᾶς λέγει ὁ θεῖος Χρυσόστομος.

«Τέτοια εἶναι ἡ πανουργία τοῦ διαβόλου νὰ εἰσάγη τὰ ὀλέθρια διδάγματά του ἤ μὲ πρόσθεση ἤ μὲ ἀφαίρεση ἤ μὲ διαστροφὴ ἤ μὲ παραποίηση τῶν κειμένων».

Ἰδιαίτερα ἐπικίνδυνη εἶναι ἡ αἵρεση τῶν προτεσταντῶν, οἱ προτεστάντες πρωτοεμφανίσθηκαν τὸ 1514 μὲ τὸν Λούθηρο, ποὺ ὑποτίθεται ὅτι κόπτονται γιὰ τὸν Χριστό. Ὅμως ἀπορρίπτουν τὴν Παναγία ὡς Θεοτόκο καὶ τὴν θεωροῦν ὡς μία ἁπλὴ γυναίκα. Ἑπομένως καὶ ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι γι’ αὐτοὺς Θεός. Στὸ περιοδικὸ «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ» Ἀρ. 120 ἀναφέρεται ἕνα πολὺ συγκλονιστικὸ παράδειγμα γιὰ τὴν αἵρεση τῶν Προτεσταντῶν.

Ἀναίρεσις τῶν προτεσταντικῶν (κι ἐνίοτε συκοφαντικῶν) κατηγοριῶν

ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΩΝ (ΚΙ ΕΝΙΟΤΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΩΝ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ

ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

«ΞΕΠΟΥΠΟΥΛΙΑΣΜΑ» ΚΑΙ ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΩΝ (ΚΙ ΕΝΙΟΤΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΩΝ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΟΥ ΤΟΥ FACEBOOK Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΕΡΥΘΡΙΑΣΤΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΩΣ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΑΥΤΩΝ.

ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ & PAPYRUS 52

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Αγαπητοί αναγνώστες

Όσοι εξ υμών διαβάσατε τον διάλογο που αυτές τις ημέρες διεξάγεται μεταξύ συνεργάτου τής Μητροπόλεώς μας και τού εν λόγω Προτεστάντη θα διεπιστώσατε, ότι ο τελευταίος δημοσίευσε με ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ τρόπο ένα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΥΦΟΥΣ κείμενο, ο οποίος, ενώ εις την αρχή «εγκωμιάζει» τρόπον τινά τούς Πατέρες τής Εκκλησίας, εν συνεχεία στρέφεται με μανία εναντίον αυτών, προσπαθώντας απεγνωσμένα να τούς υποβιβάσει – υποτιμήσει, επιδιώκοντας έτσι να «αποδείξει» ως πεπλανημένη την Ορθόδοξο Εκκλησία (την διδασκαλία τών οποίων Πατέρων ακολουθεί), ελπίζοντας ταυτοχρόνως δι’ αυτού τού τρόπου να «αναδείξει» το δικό του πιστεύω – «εκκλησία» ως τα μόνα σωστά και Αποστολικής προελεύσεως!

Το εάν ο Προτεστάντης επέτυχε τον ανωτέρω σκοπό του, αυτό το συμπέρασμα θα το εξάγουμε όταν διαβάσουμε με προσοχή την απάντηση που συντάξαμε ειδικά για το εν λόγω κείμενο. Ένα κείμενο εις το οποίο ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ να επέμβουμε ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΩΣ, άλλοτε προσθέτοντας και άλλοτε αφαιρώντας κάποια σημεία στίξεως, ώστε να γίνει υποφερτό προς ανάγνωση, διότι είχε τόσες ατέλιες που ήτο δυσανάγνωστο και τα νοήματά του όχι ευκόλως κατανοητά.

Χαρακτηριστικό τού εν λόγω κειμένου, όπως όλοι εν συνεχεία θα διαπιστώσουμε, είναι η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ! Άλλωστε ένα από τα χαρακτηριστικά τών αιρετικών και εχθρών τής Εκκλησίας τού Χριστού είναι να κατηγορούν αυτήν και τούς Πατέρες αυτής, ΔΙΧΩΣ να στηρίζουν τις συκοφαντίες τους σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ κείμενα ή βιβλιογραφία, μάλλον φοβούμενοι μη τυχόν ελεγχόμενες οι πηγές τους, αποδειχθούν ψευδείς ή συκοφαντικές και αυτοί εκτεθούν ανεπανόρθωτα!

Εν αντιθέσει λοιπόν προς τις ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ και τις ΑΣΤΗΡΙΚΤΕΣ κατηγορίες τών ποικιλωνύμων αιρετικών, ΕΜΕΙΣ με τη σειρά μας αντιπαραθέτουμε ένα κείμενο-απάντηση που ΒΡΙΘΕΙ από Πατερικές πηγές και Βιβλική βιβλιογραφία! Κι αυτό, διότι όποιος έχει την αλήθεια, ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΤΑΙ όπισθεν τών ανωνύμων κατηγοριών, φοβούμενος μην καταρρεύσουν αυτές από τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ πηγές, αλλά επικαλείται αυτές ώστε να δικαιωθεί το πιστεύω του υπ’ αυτών!

Εμείς λοιπόν κάναμε τον κόπο και βρήκαμε ΜΙΑ ΠΡΟΣ ΜΙΑ τις πηγές τις οποίες ΑΠΕΦΥΓΕ ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ο Προτεστάντης, και πράγματι, όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς αγαπητοί αναγνώστες, δικαιωθήκαμε σε αυτό που μόλις προαναφέραμε, ότι δηλαδή σε κάποια πρόσωπα Πατέρων ή απλών Εκκλησιαστικών Συγγραφέων ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΩΝ ΠΑNΕ ΣΥΝΝΕΦΟ!!!

Κυριακή Η Λουκᾶ. Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τήν παραβολή τοῦ Καλού Σαμαρείτη


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 10,25-37]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ

«Καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;(:Εκεί που κάθονταν, ιδού σηκώθηκε κάποιος νομοδιδάσκαλος για να δοκιμάσει τον Χριστό και να αποδείξει ότι δεν γνώριζε ο Ιησούς τον νόμο και Του είπε: ‘’Διδάσκαλε, ποιο έργο αρετής ή ποια θυσία πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω τη μακάρια και αιώνια ζωή;’’). Ὁ δὲ εἶπεν πρὸς αὐτόν, ᾽Εν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν, Ἀγαπήσεις κύριον τὸν θεόν σου ἐξ ὅλης [τῆς] καρδίας σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ἰσχύϊ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν(: Και ο Κύριος τού είπε: ‘’Στον νόμο τι έχει γραφεί; Εσύ που σπουδάζεις και ερευνάς τον νόμο, τι διαβάζεις εκεί για το ζήτημα αυτό; Και πώς το αντιλαμβάνεσαι;’’. Ο νομικός τότε του αποκρίθηκε: ‘’Στον νόμο είναι γραμμένο το εξής: ‘’Να αγαπάς τον Κύριο και Θεό σου με όλη σου την καρδιά, ώστε σε Αυτόν να είσαι ολοκληρωτικά παραδομένος, με όλα τα βάθη της εσωτερικής και πνευματικής υπάρξεώς σου· και με όλη σου την ψυχή, ώστε Αυτόν να ποθείς, με όλο το συναίσθημά σου· και με όλη τη θέληση και τη δύναμή σου, ώστε καθετί που θα κάνεις να είναι σύμφωνο με το θέλημά Του. Και με όλη σου τη δύναμη και με δραστηριότητα ακούραστη να εργάζεσαι για την εφαρμογή του θελήματός Του. Να Τον αγαπάς και με τον νου σου ολόκληρο, ώστε Αυτόν πάντοτε να σκέφτεσαι. Να αγαπάς επίσης και τον πλησίον σου, τον συνάνθρωπό σου, όσο και όπως αγαπάς τον εαυτό σου)»[Λουκά, 10,25-27].

Λέγοντας «καιρόν» εννοεί εκείνον κατά τον οποίο διέμενε ο Σωτήρας στη γη, Αυτός που είναι παντού παρών, και δεν απομακρύνεται από τα πατρικά Του. Νομικό βέβαια εδώ ο ευαγγελιστής, ονομάζει τον γνώστη των νόμων, σύμφωνα με τη συνήθεια των Ιουδαίων, δηλαδή εκείνον που νομίζει ότι γνωρίζει τον νόμο, αλλά στην πραγματικότητα δεν τον γνωρίζει ακόμα. Αυτός νόμισε ότι θα συναρπάσει τον Χριστό. Και σε ποιους, θα σας πω. Κάποιοι λογοποιοί που ήταν συνηθισμένοι στις αθυροστομίες, περιφέρονταν σε όλη τη χώρα των Ιουδαίων, ακόμα και σε αυτήν την Ιερουσαλήμ, κατηγορώντας τον Χριστό και λέγοντας, ότι η εντολή βέβαια που δόθηκε μέσω του Μωυσή είναι ανώφελη, Αυτός όμως φέρνει καινούργιες διδασκαλίες. Υπήρχαν όμως και κάποιοι από εκείνους που είχαν ήδη πιστέψει, οι οποίοι αντιδρούσαν στα λεγόμενα εκείνων, αποδεχόμενοι παντού το ευαγγελικό και σωτήριο κήρυγμα.

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Η Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας


H EYAΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Η΄ΛΟΥΚΑ

Κατά Λουκάν, κεφάλαιο Ι΄, εδάφια 25-37

25 Καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; 26 Ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτόν· ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; Πῶς ἀναγινώσκεις; 27 Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν· 28 εἶπε δὲ αὐτῷ· ὀρθῶς ἀπεκρίθης· τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ. 29 Ὁ δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαυτὸν εἶπε πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν· καὶ τίς ἐστί μου πλησίον;

30 ῾Υπολαβὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· ἄνθρωπός τις κατέβαινεν ἀπὸ ῾Ιερουσαλὴμ εἰς ῾Ιεριχώ, καὶ λῃσταῖς περιέπεσεν· οἳ καὶ ἐκδύσαντες αὐτὸν καὶ πληγὰς ἐπιθέντες ἀπῆλθον ἀφέντες ἡμιθανῆ τυγχάνοντα. 31 Κατὰ συγκυρίαν δὲ ἱερεύς τις κατέβαινεν ἐν τῇ ὁδῷ ἐκείνῃ, καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἀντιπαρῆλθεν. 32 Ὁμοίως δὲ καὶ Λευΐτης γενόμενος κατὰ τὸν τόπον, ἐλθὼν καὶ ἰδὼν ἀντιπαρῆλθε. 33 Σαμαρείτης δέ τις ὁδεύων ἦλθε κατ᾿ αὐτόν, καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἐσπλαγχνίσθη, 34 καὶ προσελθὼν κατέδησε τὰ τραύματα αὐτοῦ ἐπιχέων ἔλαιον καὶ οἶνον, ἐπιβιβάσας δὲ αὐτὸν ἐπὶ τὸ ἴδιον κτῆνος ἤγαγεν αὐτὸν εἰς πανδοχεῖον καὶ ἐπεμελήθη αὐτοῦ· 35 καὶ ἐπὶ τὴν αὔριον ἐξελθών, ἐκβαλὼν δύο δηνάρια ἔδωκε τῷ πανδοχεῖ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἐπιμελήθητι αὐτοῦ, καὶ ὅτι ἂν προσδαπανήσῃς, ἐγὼ ἐν τῷ ἐπανέρχεσθαί με ἀποδώσω σοι. 36 Τίς οὖν τούτων τῶν τριῶν πλησίον δοκεῖ σοι γεγονέναι τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς; 37 Ὁ δὲ εἶπεν· ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος μετ᾿ αὐτοῦ. Εἶπεν οὖν αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· πορεύου καὶ σὺ ποίει ὁμοίως.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

25 Εκεί που κάθονταν, ιδού, σηκώθηκε κάποιος νομοδιδάσκαλος για να δοκιμάσει τον Χριστό και να αποδείξει ότι δεν γνώριζε τον νόμο, και του είπε: «Διδάσκαλε, ποιο έργο αρετής ή ποια θυσία πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω τη μακάρια και αιώνια ζωή;». 26 Και ο Κύριος τού είπε:

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Η Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας



Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Η΄ΛΟΥΚΑ

Προς Γαλάτας, κεφάλαιο Α΄, εδάφια 11-19

11 Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ' ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· 12 οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτὸ οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι' ἀποκαλύψεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. 13 ᾿Ηκούσατε γὰρ τὴν ἐμὴν ἀναστροφήν ποτε ἐν τῷ ᾿Ιουδαϊσμῷ, ὅτι καθ' ὑπερβολὴν ἐδίωκον τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Θεοῦ καὶ ἐπόρθουν αὐτήν, 14 καὶ προέκοπτον ἐν τῷ ᾿Ιουδαϊσμῷ ὑπὲρ πολλοὺς συνηλικιώτας ἐν τῷ γένει μου, περισσοτέρως ζηλωτὴς ὑπάρχων τῶν πατρικῶν μου παραδόσεων. 15 ῞Οτε δὲ εὐδόκησεν ὁ Θεὸς ὁ ἀφορίσας με ἐκ κοιλίας μητρός μου καὶ καλέσας διὰ τῆς χάριτος αὐτοῦ 16 ἀποκαλύψαι τὸν υἱὸν αὐτοῦ ἐν ἐμοί, ἵνα εὐαγγελίζωμαι αὐτὸν ἐν τοῖς ἔθνεσιν, εὐθέως οὐ προσανεθέμην σαρκὶ καὶ αἵματι, 17 οὐδὲ ἀνῆλθον εἰς ῾Ιεροσόλυμα πρὸς τοὺς πρὸ ἐμοῦ ἀποστόλους, ἀλλὰ ἀπῆλθον εἰς ᾿Αραβίαν, καὶ πάλιν ὑπέστρεψα εἰς Δαμασκόν. 18 ῎Επειτα μετὰ ἔτη τρία ἀνῆλθον εἰς ῾Ιεροσόλυμα ἱστορῆσαι Πέτρον, καὶ ἐπέμεινα πρὸς αὐτὸν ἡμέρας δεκαπέντε· 19 ἕτερον δὲ τῶν ἀποστόλων οὐκ εἶδον εἰ μὴ ᾿Ιάκωβον τὸν ἀδελφὸν τοῦ Κυρίου.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

11 Σας γνωστοποιώ λοιπόν, αδελφοί, ότι το Ευαγγέλιο που σας κήρυξα δεν αποτελεί ανθρώπινη επινόηση.12 Διότι όχι μόνο οι υπόλοιποι απόστολοι, αλλά κι εγώ δεν το παρέλαβα ούτε το διδάχθηκα από κάποιον άνθρωπο, αλλά το παρέλαβα με αποκάλυψη του Θεού, ο Οποίος απευθείας μου φανέρωσε και μου αποκάλυψε τον Κύριο Ιησού.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΣΙΟΥ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΚΑΠΠΑΔΟΚΟΥ, 10-11-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΣΙΟΥ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΚΑΠΠΑΔΟΚΟΥ,  10-11-2024 
https://www.youtube.com/live/fv8Sd_PiMQs?si=epGnTxYXjFDA9mVx

Περί Μετάνοιας


❈ Ἡ λέξη μετάνοια εἶναι σύνθετη, μετά – νοῦς, και σημαίνει, μετακινῶ τόν νοῦ μου, τόν παίρνω ἀπό ἐκεῖ πού δέν πρέπει νά εἶναι καί τόν πάω στόν Θεό.

➤Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 3 – 7 – 2017)

10 Νοεμβρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ Κ΄ (Η΄ ΛΟΥΚΑ). Ὀλυμπᾶ, Τερτίου κ.λπ. ἐκ τῶν 70 (α΄ αἰ.)· Ὀρέστου μάρτ. τοῦ Τυανέως (†304). Ἀρσενίου ὁσίου τοῦ Καππαδόκου (†1924). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς κ´ ἐπιστολῶν (Γαλ. α´ 11-19).

Γαλ. 1,11           Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ᾿ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον·

Γαλ. 1,11                    Σας καθιστώ δε γνωστόν, αδελφοί, ότι το Ευαγγέλιον, το οποίον εγώ εκήρυξα εις σας δεν είναι έργον ανθρώπου και δεν εκφράζει σκέψεις ανθρώπων.

Γαλ. 1,12           οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτὸ οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι᾿ ἀποκαλύψεως Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Γαλ. 1,12                    Διότι εγώ-όπως άλλωστε και οι άλλοι Απόστολοι-δεν έχω παραλάβει αυτό από άνθρωπον ούτε το εδιδάχθην από άνθρωπον, αλλά το παρέλαβα κατ' ευθείαν δι' αποκαλύψεων, τας οποίας ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός μου εφανέρωσε.