Ένα μεσημέρι, καθώς έτρωγα, μου είπε ο Γέροντας:-Πώς θα μπορούσα εγώ να φάω αν δεν είχαν καλά – καλά φανεί τ’ αστέρια στον ουρανό; Στο μοναστήρι πρέπει να τρως μια φορά: όταν έρθει το απόβραδο. Κι αυτό λογαριάζεται σαν διαρκής νηστεία, ό,τι και να τρως. Έτσι είναι καλύτερα κι έτσι το είχαν κανονίσει οι άγιοι πατέρες. Η υπερβολική όμως νηστεία είναι εκ του Πονηρού!-Όποιος νίκησε τη γλώσσα και το στομάχι βρίσκεται στον σωστό δρόμο. Η νηστεία είναι άλλο και η πείνα άλλο. «Ζητείτε την βασιλείαν του Θεού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν». Όταν τρως, πρέπει να σκέφτεσαι τους πεινασμένους, τους αδύναμους, τους φτωχούς. Εδώ είναι ο Παράδεισος. Όμως, από τον μοναχό ζητείται να προσεύχεται ακόμη και την ώρα που τρώει.1. Λουκ. 12, 31.Μας διηγήθηκε μια μοναχή:«Στο Σαμτάβρο μιλούσαμε μεταξύ μας οι μοναχές και οι δόκιμες για το πόση άσκηση κάνουμε και πόσο κουραζόμαστε. Και λέγαμε μεταξύ άλλων:¨Μα χρειαζόταν να νηστέψουμε και τις Δευτέρες;¨.Όταν τελειώσαμε την κουβέντα μας, πλησίασε ο π. Γαβριήλ και είπε:-Καλά, την Τετάρτη και την Παρασκευή το καταλαβαίνω. Αυτή τη Δευτέρα όμως ποιός την κανόνισε; Φάτε γρήγορα και καταλύστε τη νηστεία, μας πρόσταξε.Ήταν Δευτέρα κι εμείς φάγαμε, παραβιάζοντας τη νηστεία. Ήρθε η Τετάρτη. Οι μοναχές ήμασταν πάλι μαζί. Μας πλησίασε ξανά ο π. Γαβριήλ:-Παιδιά μου, η Παρασκευή είναι ημέρα της Σταύρωσης. Κατανοητό. Και τη Τετάρτη κατανοητό. Αλλά, με την ευχή μου, να φάτε σήμερα! Έδωσε ξανά εντολή.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024
Ὁ Ἅγιος Γαβριὴλ ὁ διὰ Χριστὸν Σαλὸς καὶ ἡ νηστεία
HALLOWEEN: Ἡ ἀπάτη πίσω ἀπὸ τὸ κέρασμα
π. Στέφανος ΣτεφόπουλοςH A L L O W E E N: Η απάτη πίσω από το κέρασμα*«μηδὲ δίδοτε τόπον τῷ διαβόλῳ.». Εφεσίους δ’ 27Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα καθιερώνεται μια γιορτή η οποία εκτός από ξένη προς τα Ελληνικά ήθη μοιάζει και αποκρουστική. Αν και όπως η άλλη ξενόφερτη γιορτή του «αγίου» Βαλεντίνου, εξελίσσεται και αυτή σε μια εμπορική φιέστα κατανάλωσης, δεν κρύβουμε την ανησυχία μας για το υπόβαθρό της αλλά και τις αξίες που κομίζει στα παιδιά μας. Ας δούμε λοιπόν αν υπάρχει λόγος ανησυχίας.Από πού προέρχεται το όνομα; Σύμφωνα με το Διαδικτυακό Ετυμολογικό Λεξικό1, στην πραγματικότητα είναι δύο λέξεις μαζί. Το “Hallow” – ή ιερό πρόσωπο – αναφέρεται στους αγίους που γιορτάζουν την Ημέρα των Αγίων Πάντων, που είναι η 1η Νοεμβρίου σύμφωνα με το παπικό εορτολόγιο. Η κατάληξη “een” είναι μια συστολή του “eve” – ή «το προηγούμενο βράδυ». Έτσι, Halloween σημαίνει “H νύχτα πριν από την Ημέρα των Αγίων Πάντων” – που ονομάζεται επίσης Hallowmas ή All Hallows’ Day.Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ HALLOWEENΗ προέλευση του Halloween μπορεί να εντοπιστεί στο κέλτικη εορτή του Samhain. Σε αυτή την γιορτή σηματοδοτείται το τέλος του καλοκαιριού, και η αρχή του κέλτικου νέου έτους, όπου πρόσφεραν θυσίες στους θεούς οι Δρυίδες. Πίστευαν ότι ο Samhain, ο θεός του θανάτου, σκόρπισε κακά πνεύματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σε όλο τον κόσμο για να επιτεθούν στους ανθρώπους. Αυτά τα κακά πνεύματα παίζουν άσχημα κόλπα (tricks) μόλις μπει ο χειμώνας και εξασθενήσει το φως του ήλιου. Για να αποφύγουν τα κακά πνεύματα οι άνθρωποι, πρέπει να μεταμφιεστούν σε… κακά πνεύματα.
Ἐκκλησιολογικές παράμετροι τοῦ πρόσφατου σκανδάλου τῆς ἐν Ἑλλάδι παπικῆς «Ἐκκλησίας»
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝΕν Πειραιεί τη 4η Νοεμβρίου 2024ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΠΑΠΙΚΗΣ «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ»Ο Παπισμός, αφότου εμφανίστηκε στο προσκήνιο της ιστορίας και έγινε καθεστώς (11ος αιώνας), καταλαμβάνοντας την έδρα του πάλαι σεβάσμιου Πατριαρχείου της Ρώμης, καταλύοντας την Εκκλησία και εγκαθιδρύοντας ένα κοσμικό πολιτικοοικονομικό οργανισμό, σύνδεσε την ιστορική του πορεία με εγκλήματα, ανηθικότητα και σκάνδαλα, τα οποία δεν έχουν προηγούμενο σε οιονδήποτε κοσμικό καθεστώς.Εδώ και χίλια χρόνια το Βατικανό, με την εγκληματική του τακτική και την ανηθικότητά του, απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τις χριστιανικές αρχές, αποδεικνύοντας περίτρανα πως, όχι μόνο δεν έχει σχέση με την «αγία και άμωμο» Εκκλησία του Χριστού (Εφ.5,27), αλλά μάλλον είναι ο διαχρονικός της ολετήρας, ο πλέον διαπρύσιος συκοφάντης της! Απόδειξη αυτού, η αποστροφή του σύγχρονου δυτικού κόσμου προς την χριστιανική πίστη και τις χριστιανικές αξίες και η φανερή του εχθρότητα προς την Εκκλησία, καθότι την ταυτίζει με την εγκληματική «εκκλησία» του Παπισμού. Εκατομμύρια ευρωπαίοι απαρνούνται κάθε χρόνο την χριστιανική τους πίστη, πλήθος ναών κλείνουν και πωλούνται για να γίνουν καταστήματα και κέντρα διασκέδασης, λόγω έλλειψης πιστών![1]Σε παλιότερες εποχές το σκοτεινό Βατικανό, με τις ραδιουργίες του και τους απάνθρωπους μηχανισμούς του, κατέστειλε τις αντιδράσεις και απέκρυπτε τα εγκλήματα, την ανηθικότητα και τα σκάνδαλα των «Παπών» και του παπικού «κλήρου», τα οποία έχει διασώσει η ιστορία και αποτελεί όνειδος για την ανθρωπότητα. Όμως στους σύγχρονους καιρούς, όπου οι πολιτικές εξουσίες έχουν απεμπλακεί από την παπική δυναστεία, τα σκάνδαλα του Παπισμού άρχισαν να έρχονται στο φως της δημοσιότητας και η κοσμική δικαιοσύνη στέλνει στις δικαστικές αίθουσες και στις φυλακές τους υπαίτιους παπικούς εγκληματίες. Τις τελευταίες δεκαετίες αποκαλύπτονται και συνταράσσουν τον κόσμο, χιλιάδες περιπτώσεις οικονομικών και ηθικών σκανδάλων και εγκλημάτων.
Αἱ καινοτομίαι ἐπισύρουν τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦ
Αἱ καινοτομίαι ἐπισύρουν τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦγράφει (τὸ 1927) ὁ ὅσιος Φιλόθεος Ζερβάκος(Τὸ αἰωνόβιο τοῦτο κείμενο φέρει τὴν σφραγῖδα τῆς γνώμης ἑνὸς ἁγίου Γέροντος καὶ ῥίπτει φῶς σὲ παρεμφερῆ ζητήματα τῆς δικῆς μας ἐποχῆς. Ἀξίζει νὰ μελετηθῇ. Ἡ ἱστορία ἐπαναλαμβάνεται)Τὸ νὰ ποιοῦν καινοτομίας καὶ μεταρρυθμίσεις εἰς τοὺς ἱερούς κανόνας καὶ παραδόσεις προξενεῖ σύγχυσιν, ταραχήν, διαμάχας, φιλονικίας, ἔχθρας, μίση καὶ τὰ λοιπὰ εἴδη τῆς κακίας, δι᾽ ἃ ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ. Ὅπου ζῆλος καὶ ἐρίθεια, ἐκεῖ ἀκαταστασία καὶ πᾶν φαῦλον πρᾶγμα, λέγει ὁ Ἀπόστολος Ἰάκωβος.Ὡσαύτως τὸ νὰ συζητοῦν οἱ Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς περὶ Ἡλίου, Σελήνης καὶ στοιχείων, περὶ ἀνέμων καὶ ὑδάτων, διὰ νὰ κανονίσουν τὸ Πάσχα καὶ τὰς ἑορτάς, τοῦτο εἶνε ἀνάρμοστον τοῦ ἀξιώματός των· περὶ τὰ τοιαῦτα ἃς ἀσχολοῦνται οἱ εἰδικοὶ ἀστρονόμοι καὶ φυσιολόγοι. Τοὺς ὁποίους πρέπει μὲν νὰ παραδεχώμεθα ὡς ἐπιστήμονας, οὐχὶ ὅμως ὅτι εἶνε τέλειοι καὶ ἀλάνθαστοι, οὔτε νὰ τοὺς προτιμῶμεν ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους καὶ τοὺς Θείους Πατέρας. Προ- βλέποντες οἱ Θεῖοι Ἀπόστολοι τρόπον τινὰ τὰ μακρὰν ὄντα καὶ βουλόμενοι νὰ προφυλάξωσι τὴν ἐκκλησίαν καὶ τοὺς Ἀρχιερεῖς ἀπὸ τὰς καινοτομίας καὶ τοὺς νεωτερισμοὺς ταῦτα ἐν τῷ ἐπιλόγῳ τῶν ἱερῶν κανόνων εἰρήκασι·«Ταῦτα περὶ κανόνων δια- τετάχθω ὑμῖν παρ᾽ ἡμῶν, ὦ Ἐπίσκοποι. Ὑμεῖς δὲ ἐμμένοντες αὐτοῖς σωθήσεσθε καὶ εἰρήνην ἕξετε, ἀπειθοῦντες δὲ κολασθήσεσθε, καὶ πόλεμον μετ᾽ ἀλλήλων ἀΐδιον ἕξετε, δίκην τῆς ἀνηκοΐας τὴν προσήκουσαν τιννῦντες».
14 Νοεμβρίου. † Φιλίππου ἀποστόλου ἐκ τῶν ιβ΄. Γρηγορίου ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ (†1340) καὶ τῶν λοιπῶν Ἁγίων Οἰκογενῶν αὐτοῦ. Κωνσταντίνου νεομάρτυρος τοῦ Ὑδραίου (†1800). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἀποστόλου, Κυριακῆς ι΄ ἐπιστολῶν (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16).
Α Κορ. 4,9 δοκῶ γάρ ὅτι ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις.
Α Κορ. 4,9 Αλλ' ημείς οι Απόστολοι κάθε άλλο παρά βασιλείαν και δόξαν έχομεν κερδήσει στον κόσμον αυτόν. Διότι νομίζω, ότι ο Θεός ημάς τους Αποστόλους μας έχει δείξει εις τα μάτια όλων των ανθρώπων σαν τους πιο τελευταίους, σαν καταδικασμένους εις θάνατον, που βαδίζουν στον τόπον της εκτελέσεως. Διότι εγίναμεν παράδοξον θέαμα εις όλον τον κόσμον, στους αγγέλους που θαυμάζουν, και στους ανθρώπους που χλευάζουν.
Ὄχι καὶ ψεύτη τὸν Ἅγιο! Μὴ γένοιτο.
παπα-Παύλος ΚαλλίκαςΟΧΙ ΚΑΙ ΨΕΥΤΗ ΤΟΝ ΑΓΙΟ!!! ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ.ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥ.(ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ του ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ;)Οι δολοφόνοι, κατά κανόνα:Δεν διαφημίζουν τις εταιρείες τους.Δεν κάνουν παρελάσεις υπερηφάνειας.Δεν έχουν, τουλάχιστον φανερά, ερείσματα στην κυβέρνηση. Δεν έχουν καμία νομική κάλυψη.Δεν έχουν πρόσβαση στα σχολεία των παιδιών μας. Δεν απειλούν, κατά κανόνα παιδιά.Δεν παραδίδουν μαθήματα της «τέχνης» τους σε συζητήσεις στα βοθροκάναλα.Δεν κάνουν οι ίδιοι πλύση εγκεφάλου, όπου σταθούν και όπου βρεθούν.Δεν ζητούν να αποδεχθεί η κοινωνία την στάση τους και τις μεθόδους τους.Δεν υπηρετούν αποκλειστικά κάποια παγκόσμια ατζέντα.
Ἀπ' αὐτὸ ποὺ βιώνουμε στὴ διάρκεια μιᾶς Θείας Λειτουργίας,μπορούμε νὰ καταλάβουμε,το τί θέση θὰ ἔχουμε στὴν αἰωνιότητα...
«Απ' αυτό που βιώνουμε στη διάρκεια μιας Θείας Λειτουργίας, μπορούμε να καταλάβουμε, το τι θέση θα έχουμε στην αιωνιότητα, για το αν κάνουμε ή όχι για τον παράδεισο! Είναι μια προσωπική συνάντηση με το Χριστό τετ α τετ.
Δὲν ὑπάρχει μεγάλη καὶ μικρὴ ἁμαρτία.
«Δέν υπάρχει μεγάλη καί μικρή αμαρτία.Μικρή ή μεγάλη, η αμαρτία εἶναι πάντοτε αμαρτία.Οἱ πολλές μικρές αμαρτίες, μας κάνουν μεγαλύτερο κακό απ’ ό,τι μία μεγάλη, γιατί οι μικρές περνούν ἀπαρατήρητες κι έτσι δέν φροντίζουμε νά τίς διορθώσουμε».Αρχιμανδρίτη Ἰωήλ Γιαννακόπουλου
https://proskynitis.blogspot.com/2024/11/blog-post_11.html