Σελίδες

«Ὅπως ἂν βαφῇ ὁ πούς σου ἐν αἵματι, ἡ γλῶσσα τῶν κυνῶν σου ἐξ ἐχθρῶν παρ᾿ αὐτοῦ.».Ψαλμός 67, στίχος 24. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

«Ὅπως ἂν βαφῇ ὁ πούς σου ἐν αἵματι, ἡ γλῶσσα τῶν κυνῶν σου ἐξ ἐχθρῶν παρ᾿ αὐτοῦ.».Ψαλμός 67, στίχος 24. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 17-6-2017 (Κήρυγμα) 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

«Ἐκεῖ Βενιαμὶν νεώτερος ἐν ἐκστάσει, ἄρχοντες Ἰούδα ἡγεμόνες αὐτῶν, ἄρχοντες Ζαβουλών, ἄρχοντες Νεφθαλείμ».Ψαλμός 67, στίχος 28. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

«Ἐκεῖ Βενιαμὶν νεώτερος ἐν ἐκστάσει, ἄρχοντες Ἰούδα ἡγεμόνες αὐτῶν, ἄρχοντες Ζαβουλών, ἄρχοντες Νεφθαλείμ».Ψαλμός 67, στίχος 28. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 19-6-2017 (Κήρυγμα) Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

 

Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος

ὑπὸ τοῦ σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

Συνέντευξη τοῦ κ. Κωνσταντίνου Μαυρομουστακάκη μὲ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ἀντινόης κ. Παντελεήμονα Λαμπαδάριο, γιὰ τὴν ἱστορικὴ ἀλήθεια τῆς ὑπάρξεως τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ στὴν Ἁγία Τράπεζα

(youtube.com)

https://aktines.blogspot.com/2024/11/blog-post_420.html#more

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Πᾶνε τὸν πλανήτη γιὰ ὁλοκαύτωμα;»

  

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Πᾶνε τὸν πλανήτη γιὰ ὁλοκαύτωμα;», Κυριακή 25 Noεμβρίου 2024.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/11/blog-post_57.html#more

Ὁ Πατερικός Λόγος εἰς τό ἐδώλιον


Ὁ Πατερικός Λόγος εἰς τό ἐδώλιον

Γράφει ὁ κ. Χαράλαμπος Ἄνδραλης, Δικηγόρος

Τὸ περιστατικὸ μὲ τὸν καθηγητὴ ποὺ ἐτέθη ἀναπολόγητος σὲ διαθεσιμότητα ἀπὸ τὸν ὑπουργὸ Πιερρακάκη, ἐπειδὴ μοίρασε φυλλάδιο μὲ λόγους τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ἔβγαλε περισσότερο στὴν ἐπιφάνεια τά, ἤδη διαπιστωμένα ἀπὸ ἔτη, ἀντιχριστιανικὰ αἰσθήματα τοῦ ὑπουργείου παιδείας καὶ τῶν τηλεοπτικῶν ἐκπομπῶν, τῶν πιστῶν τσοπανόσκυλων τοῦ συστήματος. Ὁ πατερικὸς λόγος, ὀνομάστηκε ρητορικὴ μίσους καὶ ζητεῖται νὰ καταδικαστεῖ ὡς παράνομος σύμφωνα μὲ τὸν ἀντιρατσιστικὸ νόμο.

Τὸ τμῆμα ἀντιμετώπισης ρατσιστικῆς βίας, μὲ διοικητὴ τὸ γνωστὸ ἀκτιβιστὴ ὁμοφυλόφιλο Μιχάλη Λώλη, προχώρησε στὸ σχηματισμὸ ποινικῆς δικογραφίας ἐναντίον τοῦ καθηγητῆ μὲ σκοπὸ νὰ ἐκμαιεύσει κάποια δικαστικὴ ἀπόφαση ποὺ θὰ κηρύσσει τὸν πατερικὸ λόγο παράνομο.

Ὁ Δημήτρης Ἁλικάκος, ὁ ἐμμονικὸς πολέμιος τοῦ Ἁγίου Φωτός, ζήτησε μὲ ἀνάρτησή του στὸ facebook νὰ ἀπαγορευτεῖ νὰ διδάσκεται ὁ λόγος τῶν Ἁγίων στὰ σχολεῖα, μὲ ἀφορμὴ αὐτὸ τὸ περιστατικό. Νὰ σημειώσουμε ὅτι αὐτὸς καὶ ἡ ὁμάδα του, τὰ «ἑλληνικὰ hoaxes» ἔχουν τοποθετηθεῖ ὑπεύθυνοι λογοκρισίας τῆς πλατφόρμας facebook γιὰ τὴν Ἑλλάδα, μὲ ἐξουσία νὰ κατεβάζουν κάθε ἀνάρτηση ποὺ κρίνουν ἀντίθετη μὲ τὴν πολιτικὴ ὀρθότητα, ὅπως γιὰ παράδειγμα συνέβη μὲ τὶς ἀναρτήσεις ἐναντίον τοῦ διαθρησκειακοῦ συνεδρίου στὰ Τρίκαλα.

Τί σχέση ἔχουν, ἆραγε, οἱ ἄθεοι μὲ τὰ διαθρησκειακὰ συνέδρια καὶ γιατί συντάσσονται μὲ τὸν οἰκουμενισμό; Αὐτὸ εἶναι ἕνα ἄλλο ζήτημα, ἀλλὰ δείχνει ὅτι ὅλα αὐτὰ εἶναι συγκοινωνοῦντα δοχεῖα. Οἱ ἀποδομητὲς ἔχουν κοινὸ σκοπὸ εἴτε δηλώνουν ἄθεοι, εἴτε δηλώνουν χριστιανοί.

Γιὰ αὐτὸ δὲν θὰ δεῖτε τὸν Ἁλικάκο νὰ στηλιτεύει βίαιες θρησκεῖες, ὅπως τὸ Ἰσλὰμ καὶ τὸν Ἰουδαϊσμό. Οὔτε ὁ Λώλης θὰ σχηματίσει δικογραφίες γιὰ τοὺς μουσουλμάνους ποὺ διδάσκουν τὸ ρατσιστικὸ καὶ μισαλλόδοξο κοράνι. Οὔτε ὁ Τατσόπουλος θὰ ὠρύεται στὰ πρωινάδικα γιὰ τὶς διδασκαλίες τοῦ Ταλμούδ.

Ἡ ἐμμονὴ τῶν ἀθέων νὰ ἀπαγορευτεῖ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ δὲν πρέπει νὰ μᾶς ἐκπλήσσει. Αὐτὸ ἀκριβῶς ἔκαναν οἱ ὁμόφρονές τους πρὶν λίγες δεκαετίες σὲ ὅλες τὶς χῶρες ποὺ ἐπικράτησαν μὲ τὴν ἰσχὺ τῶν ὅπλων.

Κοινὸ σημεῖο τῆς ἀθεΐας καὶ ὅλων τῶν θρησκειῶν, πλὴν τοῦ χριστιανισμοῦ, εἶναι ἡ μὴ ἀνοχὴ τῆς θρησκευτικῆς διαφορετικότητας. Θέλουν ὅλοι νὰ γίνουμε ἀγνωστικιστὲς ἢ ἄθεοι καὶ δαπανοῦν χρόνο καὶ χρῆμα γιὰ αὐτὸ τὸ σκοπό. Ὅμως, οἱ οὐτοπικές τους φαντασιώσεις θὰ ἔχουν τὴν ἴδια κατάληξη μὲ ὅλες τὶς προσπάθειες τῶν κατὰ καιροὺς ἀντιχριστιανῶν νὰ ἐξαφανίσουν τὸν Χριστό.

Διδασκαλίες καὶ ἀποφθέγματα τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τῆς Εὐβοίας

Ἁγίου Ἰακώβου Εὐβοίας

«Νὰ μὴ γνωστοποιῇ ὁ πιστὸς στοὺς ἀνθρώπους τὴν ἐξομολόγησή του ἢ τὴν ζωή του ἢ τὴν πνευματική του ἐργασία. Ὅλα νὰ γίνονται ἐν κρυπτῷ καὶ κατόπιν συμβουλῆς τοῦ πνευματικοῦ μόνον».
«Ἡ νηστεία εἶναι ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτὸ καὶ μεὶς νὰ νηστεύουμε, παιδιά μου. Δὲν μὲ ἔβλαψε ἡ νηστεία μέχρι σήμερα, ποὺ εἶμαι ἑβδομῆντα χρονῶν.
Ἡ μητέρα μου μὲ ἔμαθε νηστεία παιδιόθεν. Δὲν κάνω τὸν ὑποκριτὴ ὅτι, παιδιά μου, νηστεύω, ἀλλὰ αὐτὸ μὲ ἐδίδαξαν οἱ γονεῖς μου καὶ μέχρι σήμερα αὐτὰ τηρῶ, τέκνα μου. Δὲν μὲ ἔβλαψε ποτὲ ἡ νηστεία καὶ ἂς ἔχω ἀσθένειες ἐπάνω μου... Μὴν ἀκοῦτε, ποὺ λένε δὲν εἶναι ἡ νηστεία τίποτε κι ὅτι τὰ λένε οἱ καλόγεροι. Δὲν τὰ λένε οἱ καλόγεροι, παιδιά μου, μὲ συγχωρεῖτε, τὰ λέει ὁ Θεός.
Ἡ πρώτη ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ ἦταν νηστεία, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς μας ἐνήστευσε. ...Καὶ τὰ δαιμόνια καὶ οἱ ἀρρώστιες καὶ ὅλα τὰ πάθη μὲ τὴν νηστεία καὶ τὴν προσευχὴ ἀποβάλλονται».

«Καμμιὰ προσευχὴ παιδιά μου δὲν πάει χαμένη. Κι ἐμένα αὐτὴ ἡ προσευχὴ μὲ κράτησε τόσα χρόνια. Πάντα ἡ προσευχὴ στηρίζει. Νὰ μὴ δειλιάζουμε, νὰ μὴ φοβόμαστε. Εἰ ὁ Θεὸς μεθ’ ἡμῶν, οὐδεὶς καθ’ ἡμῶν. Πολλοὶ οἱ πειρασμοί, πολλὲς οἱ παγίδες τοῦ διαβόλου καὶ στὸ Μοναστήρι καὶ ἔξω στὸν κόσμο. Ἀλλὰ ὅλα μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὴν... χάρη τοῦ Θεοῦ διαλύονται».

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ – τελευταῖο)


Ἰωάννης Λίτινας

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

(μικρὰ συμβολὴ στὸ ἔργο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν καὶ Δογματικῶν Ζητημάτων)

Γ΄ ΜΕΡΟΣ (τελευταῖο)Ἡ ὑποτιθέμενη «σύγχυση» μεταξύ τοῦ «Ἐσταυρωμένου τῆς Μ. Παρασκευῆς» καί τοῦ «Τιμίου Σταυροῦ».

Δεύτερη «σύγχυση» ποὺ καταλογίζεται στοὺς ὀρθοδόξους, εἶναι μεταξὺ τοῦ «Ἐσταυρωμένου τῆς Μ. Παρασκευῆς» καὶ τοῦ «Tιμίου Σταυροῦ». Μέσω τῆς κατηγόρησης αὐτῆς ἐπιχειρεῖται νὰ διαχωρισθοῦν τὰ ἐν λόγω δύο ὡς ἀλλότρια, ὥστε νὰ προστεθεῖ μία ἀκόμα δικαιολογία γιὰ τὴν καταφρόνηση τοῦ Ἐσταυρωμένου ποὺ διενεργεῖται σὲ ὅλη τὴν ἔκταση τῆς Ἐγκύκλιου.

Ἔτσι, δίνεται ἔμφαση στὴν ἀξία τοῦ τύπου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ποὺ δὲν ἔχει τὴν ἀπεικόνιση τοῦ Ἐσταυρωμένου, σὲ ἄκρα ἀντιδιαστολὴ μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο, ποὺ βεβαίως εἶναι ἐπίσης τύπος τοῦ Τιμίου Σταυροῦ μὲ προσαρτημένη ἢ ἁγιογραφημένη τὴν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ.

Διατείνεται πρὸς τοῦτο, ὅτι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ «σταυρο-προσκυνᾶ» καὶ ὄχι «ἐσταυρωμενο-προσκυνᾶ»,[1] σημειώνοντας ὅτι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ προσκυνᾶ τὸν Σταυρὸ «ὅλον τὸν χρόνο», ἐνῶ τὸν Ἐσταυρωμένο «γιὰ μία μόνον ἡμέρα», παραθεωρώντας ὅτι καὶ ὁ Ἐσταυρωμένος προσκυνεῖται ὁμοίως ὅλον τὸν χρόνο ἀφοῦ εἶναι ἀνάγλυφος ἢ ἁγιογραφημένος πάνω στὸ ἅγιο Ευαγγέλιο καὶ στὸν Σταυρὸ λιτανειῶν. Το δὲ Εὐαγγέλιο προσκυνεῖται πρῶτο κατὰ τὴν τάξιν τῆς προσκυνήσεως καὶ μετὰ ὁ Σταυρός.[2]

Γίνεται κατόπιν παραπομπή στὶς ἑορτὲς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως καὶ τῆς Παγκοσμίου Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ἀποσιωπώντας ὡστόσο ὅτι: α) καὶ οἱ δύο ἑορτὲς αὐτὲς εἶναι καὶ ὀνομάζονται «δεσποτικὲς», ἀφοῦ ὁ Σταυρὸς ἀνήκει στὸν Ἐσταυρωμένο Δεσπότη Χριστό, καὶ β) ὅτι τιμώντας τὸν Σταυρὸ ἀνάγεται ἡ τιμὴ στὸν Ἐσταυρωμένο.[3]

Ἀσφαλῶς δύναται νὰ γίνει εἰκαστικὴ διάκριση μεταξὺ τῶν δύο (Σταυροῦ καὶ Ἐσταυρωμένου), ὄχι ὅμως θεολογικὴ, ὅπως θὰ δοῦμε. Στὶς ἑορτὲς αὐτὲς ἡ Ἐκκλησία δίνει ἔμφαση σαφῶς στὴν προσκύνηση τοῦ Σταυροῦ διότι:

Ἡ ἔνοχος σιωπή


Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας καὶ Σπάρτης Εὐστάθιος ἐν ὄψει τῆς ἐπισκέψεως τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου εἰς τὴν Ἱερὰν Μητρόπολίν του, ἐξέδωσεν ἐγκύκλιον, ὅπου μεταξὺ τῶν ἄλλων τονίζει:꞉
«Εὐλαβέστατοι Κληρικοί καί Χριστιανοί μου Ἀγαπητοί,

Ὅπως ἤδη ἔχει γνωστοποιηθεῖ, κατά τό χρονικό διάστημα ἀπό τήν 25η ἕως καί τήν 27η Νοεμβρίου τρέχοντος ἔτους θά ὑποδεχθοῦμε στή Σπάρτη τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη Κύριο Βαρθολομαῖο μέ τή συνοδεία του. Ὁ Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδοξίας θά λαμπρύνει μέ τήν εὐμενῆ του παρουσία τίς ἑορταστικές ἱερές ἐκδηλώσεις ἐπί τῇ σεπτῇ μνήμῃ τοῦ πολιούχου μας Ὁσίου Νίκωνος τοῦ «Μετανοεῖτε»…ἡ ἔλευση τοῦ Παναγιωτάτου στή Σπάρτη εἶναι ἕνα κορυφαῖο ἐκκλησιαστικό γεγονός γιά τούς ἑξῆς τρεῖς τουλάχιστον λόγους:

α. Τό Πατριαρχεῖο τῆς Κωνσταντινουπόλεως εἶναι ἡ Μητέρα Ἐκκλησία μέ πολυετῆ διακονία στή διαφύλαξη τῶν παραδόσεων τοῦ εὐσεβοῦς Γένους μας καί στή μαρτυρία, τήν περιφρούρηση καί τή διάδοση τῆς ὀρθοδόξου πίστεως…

β. ὅτι ἕδρα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἶναι ἡ Κωνσταντινούπολη, πού ὀνομάζεται καί Νέα Ρώμη, γιατί ἦταν πρωτεύουσα τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας… Ἐκεῖ, … παραμένουν ὁ Πατριάρχης, οἱ Ἐπίσκοποι καί οἱ Κληρικοί πού ἐκλήθησαν ἀπό τήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ νά φυλάσσουν πνευματικές Θερμοπύλες καί τά τραύματα καί τά θαύματα τοῦ Γένους μας.

Οὐκρανία: Στὸ Novosilky, ἀκτιβιστὲς τῆς OCU πέταξαν στὰ σκουπίδια εἰκόνες καὶ Εὐαγγέλια. (βίντεο)


σ.σ. Ομιλούμε για το κύμα του αντιχριστιανισμού από το woke και το ισλαμικό στοιχείο και πολύ καλά κάνουμε. Έχουμε αφήσει όμως έξω εκείνους τους Έλληνες ιεράρχες οι οποίοι έχουν συμμαχήσει με τις ίδιες δαιμονικές δυνάμεις που προωθούν και στην πατρίδα μας ακριβώς αυτά τα στοιχεία: την λαθρομετανάστευση ισλαμιστών και την υποκουλτούρα woke. Οι ίδιες ακριβώς δυνάμεις προωθούν συνάμα και την δίωξη της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, έχοντας στην φαρέτρα τους την τάχαμου «εκκλησιαστική» έγκριση της εγχώριας κλίκας των οικουμενιστών που λυμαίνεται την Εκκλησία της Ελλάδος. Διώκτες των χριστιανών είναι και αυτοί οι αγαπολόγοι, και διώκτες μάλιστα των Ορθοδόξων, αλλά εμείς για την «ειρήνη» και την «ενότητα» και την «αγάπη» αλλ’ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ σιωπούμε, τους καμαρώνουμε και τους ασπαζόμεθα σα να είναι ποιμένες του Χριστού.

11 Δεκεμβρίου. Δανιὴλ ὁσίου τοῦ στυλίτου. Λουκᾶ τοῦ νέου (†980). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης κε΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Β΄ Θεσ. β΄ 1-12).

Β Θεσ. 2,1         Ἐρωτῶμεν δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὑπὲρ τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ἡμῶν ἐπισυναγωγῆς ἐπ᾿ αὐτόν,

Β Θεσ. 2,1                 Σας παρακαλούμεν δε, αδελφοί, ως προς την Δευτέραν Παρουσίαν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και της συγκεντρώσεως ημών πλησίον του,

Β Θεσ. 2,2         εἰς τὸ μὴ ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς ἀπὸ τοῦ νοὸς μήτε θροεῖσθαι μήτε διὰ πνεύματος μήτε διὰ λόγου μήτε δι᾿ ἐπιστολῆς ὡς δι᾿ ἡμῶν, ὡς ὅτι ἐνέστηκεν ἡ ἡμέρα τοῦ Χριστοῦ.

Β Θεσ. 2,2                να μη συναρπασθήτε ταχέως και σαλευθήτε από την λογικήν και αντικειμενικήν σκέψιν του νου σας ούτε να ταράσσεσθε και ανησυχήτε ούτε από προφητικόν τάχα χάρισμα του πνεύματος, ούτε από λόγον ούτε από επιστολήν, δια τα οποία θα προσπαθήσουν να σας πείσουν, ότι τάχα προέρχονται από ημάς και δια των οποίων σας ειδοποιούμεν τάχα ημείς, ότι έχει φθάσει η ημέρα του Χριστού.

Ἀποκάλυψη: Τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου συζητεῖται στὴν Ἱερὰ Σύνοδο!

 Τὸ ἀποκάλυψε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος


Στὸ πλαίσιο τῶν ἐργασιῶν τοῦ Διεθνοῦς Συνεδρίου «Ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία στὸν 21ο αἰῶνα. Προκλήσεις καὶ προοπτικὲς» ποὺ πραγματοποιεῖται αὐτὲς τὶς ἡμέρες στὴν Ἀθήνα, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου προέβη σὲ μιὰ σημαντικὴ ἀποκάλυψη. Συγκεκριμένα, μετὰ ἀπὸ ἀπάντηση τοῦ Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Γρηγορίου σὲ ἐρώτηση ἀναφορικὰ μὲ τὸ ζήτημα τῆς ἀποβολῆς τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τὸ Ἱερὸ Βῆμα, ποὺ ἔχει ἐπιβάλει στὴ Μητρόπολή του, παρενέβη ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος καὶ ἀνέφερε πὼς ἡ πρόταση τοῦ Μητροπολίτη Περιστερίου συζητεῖται στὴν Ἱερὰ Σύνοδο.