ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Τετάρτη 28 Μαΐου 2025
Ἡ Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου. Ὑπομνηματισμός τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας
Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Λουκ. 24,36-53]ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ«Ταῦτα δὲ αὐτῶν λαλούντων αὐτὸς ὁ ᾿Ιησοῦς ἔστη ἐν μέσῳ αὐτῶν καὶ λέγει αὐτοῖς· εἰρήνη ὑμῖν (:Και ενώ μιλούσαν γι’ αυτά, ξαφνικά ο ίδιος ο Ιησούς στάθηκε ανάμεσά τους και τους λέει: ‘’Να είναι μαζί σας ειρήνη’’)»[Λουκά 24,36].Συνεχίζοντας εδώ λέμε ότι επειδή ο λόγος για την Ανάσταση του Κυρίου έφθανε από πολλά μέρη στους αποστόλους και διεγειρόταν ο πόθος τους να δουν τον Αναστημένο Κύριο, επειδή Τον ποθούσαν, ερχόταν, και επειδή ζητούσαν να Τον δουν και Τον περίμεναν, εμφανιζόταν και αποκαλυπτόταν σε αυτούς. Αλλά όμως δεν εμφανιζόταν πλέον σε αυτούς έχοντας τα μάτια τους κρατημένα, ούτε και μιλούσε σαν για κάποιον άλλο, αλλά παρουσίαζε τον εαυτό Του φανερά, και τους παρακινούσε να έχουν θάρρος. Εκείνοι όμως και έτσι είχαν αμφιβολία και φοβούνταν. Γιατί νόμιζαν ότι δεν έβλεπαν αυτόν, αλλά κάποιο φάντασμα και σκιά. Έπειτα καθησυχάζει και την ανησυχία τους από τις σκέψεις αυτές, λέγοντας τη γνωστή και όχι ασυνήθιστη σε αυτούς φράση. Γιατί τους είπε: «Ειρήνη σε σας».«Πτοηθέντες δὲ καὶ ἔμφοβοι γενόμενοι ἐδόκουν πνεῦμα θεωρεῖν. καὶ εἶπεν αὐτοῖς· τί τεταραγμένοι ἐστέ, καὶ διατί διαλογισμοὶ ἀναβαίνουσιν ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; (:Η αιφνιδιαστική όμως εμφάνιση του Κυρίου τούς κατατρόμαξε. Και επειδή κυριεύθηκαν από φόβο, νόμιζαν ότι έβλεπαν φάντασμα, δηλαδή ψυχή πεθαμένου που ήλθε από τον Άδη χωρίς να έχει σώμα. Ο Κύριος όμως τους είπε: ‘’Γιατί είστε ταραγμένοι; Και γιατί γεννιούνται στις σκέψεις σας λογισμοί αμφιβολίας για το αν πράγματι είμαι ο αναστημένος Διδάσκαλός σας;’’)»[Λουκά 24,37-38].Για να πιστέψουν σταθερά και χωρίς αμφιβολία ότι αυτός ο Ίδιος είναι εκείνος που είχε υποστεί τα Πάθη, δείχνει καθαρά αμέσως ότι επειδή είναι Θεός κατά φύση, γνωρίζει αυτό που είναι κρυμμένο μέσα τους και δεν αγνόησε τον θόρυβο που τους προκαλούν αυτού του είδους οι λογισμοί τους. Γιατί είπε: «Τί τεταραγμένοι ἐστέ;(:Γιατί είστε ταραγμένοι;)». Απόδειξη και αυτή, και πολύ σαφής μάλιστα, ότι Αυτός που βλεπόταν δεν ήταν κάποιος άλλος, αλλά Εκείνος ο Ίδιος, τον οποίο είχαν δει να υπομένει τον θάνατο επάνω στον Σταυρό και να τοποθετείται σε μνήμα, Αυτός που βλέπει και τους νεφρούς και την καρδιά, και δεν μπορεί να του διαφύγει τίποτε από αυτά που έχουμε μέσα μας. Άρα λοιπόν επιστρατεύει ως απόδειξη το πράγμα, ότι δηλαδή γνωρίζει τη σύγχυση των σκέψεών τους.Βεβαιώνοντας μάλιστα και με άλλο τρόπο ότι νικήθηκε ο θάνατος και η ανθρώπινη φύση απέβαλε τη φθορά, και ως πρώτο σε Αυτόν, δείχνει τα χέρια και τα πόδια Του και τις τρύπες των καρφιών[πρβ. Ιω.20,27: «Εἶτα λέγει τῷ Θωμᾷ· φέρε τὸν δάκτυλόν σου ὧδε καὶ ἴδε τὰς χεῖράς μου, καὶ φέρε τὴν χεῖρά σου καὶ βάλε εἰς τὴν πλευράν μου, καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός(:Έπειτα λέει στον Θωμά: ‘’Φέρε το δάχτυλό σου εδώ. Ψηλάφισε και εξέτασε τα σημάδια των πληγών μου, και δες συγχρόνως με τα μάτια σου τα χέρια μου. Φέρε το χέρι σου κάτω από τα ενδύματά μου και βάλ’ το στην πλευρά μου που χτυπήθηκε από τη λόγχη. Και μην αφήνεις τον εαυτό σου να κυριευτεί από την απιστία, ώστε να γίνεις μόνιμα και ανεπανόρθωτα άπιστος, αλλά για να προοδεύεις και να στηρίζεσαι στην πίστη, ώστε να γίνεις αμετακίνητος και αδιάσειστος σε αυτή’’)»], και τους επιτρέπει να Τον ψηλαφήσουν και να βεβαιωθούν με κάθε τρόπο, ότι το σώμα που είχε πεθάνει, όπως είπα, αναστήθηκε.
Ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς κηρύχθηκε ἔκπτωτος ἐπειδὴ τηρεῖ καὶ σέβεται τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες.
Στυλιανός ΚεμεντζετζίδηςΦιλόθεος ΚεμεντζετζίδηςΜέ πολύ πόνο καί θλίψη παρακολούθησε ὁ πιστός λαός τήν “ἐν Ἁγίω Πνεύματι” (;) συνελθοῦσα Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, τήν παρελθοῦσα Πέμπτη 22 Μαϊου, κατά τήν ὁποία κηρύχθηκε ἔκπτωτος ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Πάφου κ. Τυχικός.Μέ ἰδιαίτερη ἀγωνία περιμέναμε νά πληροφορηθοῦμε τά “ἐγκλήματα” στά ὁποῖα ὑπέπεσε ὁ φιλήσυχος ἀρχιερέας, γιά νά ὑποστεῖ τέτοια πρωτοφανῆ στήν σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία ποινή καί ταπείνωση ἀπό τούς δικαστές του!Ἐπί 3 ἡμέρες διαβάζουμε ὁρυμαγδό ἀνακοινώσεων γιά τά “ὁλισθήματα” στά ὁποῖα ὑπέπεσε ὁ κ. Τυχικός, τῶν ὁποίων ἡ βαρύτητα μάλιστα “συγκλόνισε” ὅλη τήν ἑλληνόφωνη ὀρθοδοξία καθώς καί τίς δύο κυβερνήσεις Ἑλλάδος καί Κύπρου. Δημοσιογράφοι, καταφανῶς ἀθεολόγητοι, μᾶς βομβαρδίζουν μέ πηχιαίους τίτλους καί μᾶς πληροφοροῦν γιά τήν ὀργή τοῦ Ἀρχιεπισκόπου πού δέν μποροῦσε νά ἀνεχθεῖ ἄλλο, αὐτήν τήν μοναδική παραφωνία, στήν κατά τά ἄλλα ἄσπιλη ἐκκλησιαστική ζωή τῆς Μεγαλονήσου.Βλέποντας τίς κατηγορίες ἀντιλαμβάνεται κάθε καλόπιστος παρατηρητής ὅτι πολλές ἀπό αὐτές ἀγγίζουν τά ὅρια τοῦ γραφικοῦ, καθώς ἄν ἐπρόκειτο γιά τέτοια “παραπτώματα” νά ἐκδιώκεται κάποιος ἱεράρχης, δέν θα παρέμενε κανένας ἐπίσκοπος στή θέση του. Μᾶλλον ὅμως αὐτές οἱ “κατηγορίες” παρουσιάστηκαν γιά νά πλαισιώσουν τίς τρεῖς βασικές καταγγελίες, γιά νά φανεῖ στό ἀδαές πλῆθος ὅτι ἐδῶ δέν ἔχουμε μία ἁπλῆ περίπτωση σφάλματος, ἀλλά ἕναν “ἐκκλησιαστικό ἐγκληματία” ὁλκῆς, ὁ ὁποῖος βαρύνεται μέ ὁλόκληρο τόν ἐκκλησιαστικό ποινικό κώδικα καί εἶναι ἄξιος κάθε ποινῆς!
Ἡ Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου:«Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί … ἀνελήφθη ἐν δόξῃ», π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Πράξεις 1,1-12]Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίουμε θέμα:Εἰς τὴν Ἀνάληψιν τοῦ Χριστοῦ: «Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί … ἀνελήφθη ἐν δόξῃ»[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 24-5-2001]Η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, μένει έκθαμβη μπροστά στο γεγονός της Αναλήψεως στον ουρανό του ιδρυτού της και Κυρίου της. Έζησε την Σάρκωσιν του Θεού Λόγου, Τον είδε να κηρύττει ως «ἐξουσίαν ἔχων», Τον θεώρησε επί του Σταυρού, διεπίστωσε την Ανάστασή Του και τώρα Τον βλέπει με δέος να ανέρχεται μετά σαρκός εις τον ουρανόν. Αυτός ο κύκλος, ή αυτή, αν θέλετε, η βύθισις του Θεού Λόγου μέσα στη δημιουργία Του και η εκ νέου ανάδυσή Του, αφού στάθηκε «σκυλευτής», λαφυραγωγός των ιδίων Του κτισμάτων, που ο διάβολος είχε ιδιοποιηθεί, άφησε εκπλήκτους τους ανθρώπους. Όλη αυτή την ιστορία –του εκτός ιστορίας Θεού, βέβαια- με λακωνικό τρόπο και ποιητικό ταυτόχρονα, εκφράζει ο απόστολος Παύλος στην πρώτη του επιστολή στον Τιμόθεο. Γράφει: «Καὶ ὁμολογουμένως μέγα ἐστὶ τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον· Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί, ἐδικαιώθη ἐν Πνεύματι, ὤφθη ἀγγέλοις, ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν, ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ, ἀνελήφθη ἐν δόξῃ». Είναι στο τρίτο κεφάλαιο της πρώτης προς Τιμόθεον επιστολής. Το κείμενο αυτό είναι μία συντομοτάτη περίληψις του Χριστιανισμού. Και μάλιστα, για λόγους αναδείξεως, αρχίζει με την Ενανθρώπηση και τελειώνει με την Ανάληψη.Ας δούμε τώρα αυτό το ιερό κείμενο του Αποστόλου Παύλου να το αναλύσομε, να το προσεγγίσομε. «Καὶ ὁμολογουμένως μέγα ἐστὶ τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον». «Εὐσέβεια» εδώ ονομάζεται ο Χριστιανισμός. «Εὐσέβεια» λέγεται ο Χριστιανισμός, γιατί δείχνει, όπως λέγει ο Οικουμένιος, την κατ’ ευδοκίαν στάση του ανθρώπου έναντι του Θεού. Πράγματι είναι μυστήριον διότι ο άνθρωπος, αποκαλυπτόμενο το μυστήριο αυτό, έμεινε, μένει και θα μένει πάντοτε έκπληκτος. Λέγεται «μυστήριον» ακόμη σαν κάτι που εκρύπτετο και τώρα φανερούται. Γι'αυτό λέει ο Απόστολος Παύλος εις την προς Κολοσσαείς επιστολή του, «τὸ μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν, νυνὶ δὲ ἐφανερώθη τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ, οἷς ἠθέλησεν ὁ Θεὸς γνωρίσαι τίς ὁ πλοῦτος τῆς δόξης τοῦ μυστηρίου τούτου ἐν τοῖς ἔθνεσιν, ὅς ἐστι Χριστὸς ἐν ὑμῖν, ἡ ἐλπὶς τῆς δόξης». Όλο το μυστήριο είναι ο Ιησούς Χριστός. Και θέλησε ο Θεός Πατήρ να αποκαλύψει σε μας αυτό το μυστήριον, ακριβώς στα έθνη, στους λαούς, ακριβώς για να μας δώσει το μέτρον της αγάπης Του. Και είναι το μοναδικό σε αξία. Γι'αυτό και είναι μέγα το μυστήριον αυτό.
Ἡ Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου. Ὑπομνηματισμός τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ [:Πράξ. 1, 1-12]ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων,ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος Ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη(:Το πρώτο βιβλίο, που ονομάζεται Ευαγγέλιο, το έγραψα, Θεόφιλε, για να εξιστορήσω σε αυτό περιληπτικά όλα όσα έκανε και δίδαξε ο Ιησούς από την αρχή της δημόσιας δράσεώς Του μέχρι την ημέρα που αναλήφθηκε στους ουρανούς, αφού προηγουμένως με συνεργό και το Άγιο Πνεύμα έδωσε εντολές στους αποστόλους που είχε διαλέξει ο Ίδιος)»[Πράξ. 1,1-2]Σε πολλούς αυτό εδώ το βιβλίο δεν είναι αρκετά γνωστό, ούτε αυτό το ίδιο ούτε ο συγγραφέας του. Γι’ αυτό και προτίμησα προπάντων να ασχοληθώ με το έργο αυτό, ώστε και αυτούς που το αγνοούν να διδάξω και έναν τόσο μεγάλο θησαυρό να μην αφήσω να αγνοείται και να μένει αποκρυμμένος· διότι θα μπορέσει να μας ωφελήσει όχι λιγότερο από τα ίδια τα ευαγγέλια· είναι γεμάτο από τόση πολλή φιλοσοφία και ορθότητα διδασκαλίας πίστεως και επίδειξη θαυμάτων που έχουν γίνει μάλιστα από το άγιο Πνεύμα.Ας μην το εξετάζουμε λοιπόν επιπόλαια, αλλά προσεκτικά. Διότι και τις προφητείες που προλέγει ο Χριστός στα ευαγγέλια είναι δυνατόν να τις δεις να πραγματοποιούνται εδώ, και από τα ίδια τα γεγονότα να διαλάμπει η αλήθεια, και μεγάλη μεταβολή των μαθητών προς το καλύτερο να έχει γίνει σε αυτούς από την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Διότι και εκείνα που άκουσαν να λέει ο Χριστός, ότι δηλαδή: «Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει, καὶ μείζονα τούτων ποιήσει(:Αληθινά, αληθινά σας λέω ότι εκείνος που πιστεύει σε μένα, τα υπερφυσικά έργα που εγώ ενεργώ θα τα κάνει και εκείνος, αλλά και μεγαλύτερα απ’ αυτά θα κάνει˙ διότι θα θεραπεύει και θα ανασταίνει ψυχές και θα συντελεί θαυμαστές αλλοιώσεις στην εσωτερική ζωή των ανθρώπων. Και θα τα πραγματοποιεί όλα αυτά με τη δική Μου επενέργεια)» [Ιω. 14,12], και να προλέγει στους μαθητές ότι θα οδηγηθούν σε ηγεμόνες και βασιλείς και ότι θα τους μαστιγώσουν στις συναγωγές τους[βλ. Ματθ. 10,17-18: «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων· παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς·καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ εἰς μαρτύριον αὐτοῖς καὶ τοῖς ἔθνεσιν (:Έχοντας ως μόνο όπλο τη φρόνηση και την ακακία αυτή να προφυλάγεστε απ’ τους ανθρώπους· διότι θα σας παραδώσουν σε συνέδρια για να καταδικαστείτε απ’ αυτά και στις συναγωγές τους, και θα σας μαστιγώσουν μπροστά στον λαό. Ακόμη θα σας σύρουν μπροστά σε ηγεμόνες και σε βασιλείς ως κατηγορούμενους για μένα, για να δώσετε μαρτυρία για το πρόσωπό μου που να την ακούσουν και αυτοί και οι εθνικοί, ώστε να μην προφασίζονται ύστερα ότι δεν άκουσαν το κήρυγμά σας)» και ότι θα υποστούν σκληρά δεινά και ότι θα υπερισχύσουν σε όλα, και ότι το ευαγγέλιο θα κηρυχτεί σε όλο τον κόσμο, όλα αυτά είναι δυνατόν να τα δεις στο βιβλίο αυτό να εκπληρώνονται με κάθε ακρίβεια και άλλα περισσότερα από αυτά, που έχει πει ο Κύριος όταν ζούσε μαζί τους.
Διεθνὲς Ἵδρυμα Ὁλοκληρωτισμοῦ.
Ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος, μὲ τὸν πρώην πρέσβυν τῆς Ἀμερικῆς κ. Τζέφρυ Πάϊατ, ἄνθρωπος τοῦ βαθέος κράτους τῶν Η.Π.Α., μέ τεραστίας εὐθύνας διὰ τὸν πόλεμον εἰς τὴν Οὐκρανίαν.
Μήπως τὸ «Διεθνὲς Παρατηρητήριον Θρησκευτικοῦ Φονταμενταλισμοῦ» εἶναι μία νέα ΜΚΟ;«Πῶς λειτουργεῖ ἡ Μητρόπολη Ἀλεξανδρουπόλεως;Ὡς ὑπερ-ἐπισκοπή; Ὡς Πατριαρχεῖο; Μήπως ὡς Τμῆμα Ἀσφαλείας ἢ ὡς Διεύθυνση Μυστικῶν Ὑπηρεσιῶν;»Μὲ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τὸ 2024 στὴ Μητρόπολη Ἀλεξανδρουπόλεως συστάθηκε ἐκκλησιαστικὸ ἵδρυμα μὲ τὴν ἐπωνυμία “Διεθνὲς Παρατηρητήριο Θρησκευτικοῦ Φονταμενταλισμοῦ”. Πρόκειται γιὰ ΝΠΙΔ. Σκοπὸς του εἶναι ἡ μελέτη “τοῦ φαινομένου τοῦ θρησκευτικοῦ φονταμενταλισμοῦ”, ἰδίως γιὰ τὸν Ὀρθόδοξο κόσμο καὶ τὴ Νοτιοανατολικὴ Εὐρώπη, μὲ στόχο τὴν ἀλληλεγγύη μεταξὺ τῶν διαφόρων θρησκευτικῶν κοινοτήτων. Τὸ Παρατηρητήριο διοικεῖται ἀπὸ πενταμελὲς ΔΣ (Πρόεδρο, Διευθυντὴ καὶ 3 μέλη). Πρόεδρος εἶναι ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως, Ἄνθιμος καὶ Διευθυντὴς ὁ Χρυσόστομος Σταμούλης, καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ.
Ὅταν οἱ τοποτηρηταί αὐθαιρετοῦν
Ὅταν οἱ τοποτηρηταί αὐθαιρετοῦνΤοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου ΤάτσηὍταν μία Μητρόπολη κηρύσσεται ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο κενὴ (χηρεύουσα), ὁρίζεται ὁ τοποτηρητής, γιὰ νὰ ἀντιμετωπίζει καὶ διεκπεραιώνει ὑποθέσεις τῆς Μητρόπολης, χωρὶς νὰ περιφρονεῖ τοὺς ἱερεῖς της. Τὸ ἔργο του εἶναι σημαντικὸ καὶ κάθε ἀπερισκεψία ἢ παραπληροφόρηση βλάπτει καὶ σκανδαλίζει τοὺς πιστούς.Ὁ τοποτηρητής, δὲν εἶναι ἐκεῖνος ποὺ μπορεῖ νὰ ρυθμίσει, γιὰ παράδειγμα, τὰ τῆς νοσηλείας τοῦ ἀσθενοῦντος Μητροπολίτου καὶ νὰ ἀπαγορεύει τὴν ἐπίσκεψη στὴν ἐντατική τοῦ νοσοκομείου τῶν γνωστῶν καὶ συγγενῶν του. Τὸν κύριο λόγο τὸν ἔχουν οἱ ἱερεῖς τῆς Μητρόπολης. Οὔτε πρέπει νὰ παίρνει ἀποφάσεις καὶ νὰ συνεργάζεται μὲ πρόσωπα ποὺ ἐπὶ δεκαετίες ἔχουν ρημάξει τὴ Μητρόπολη, ἐκμεταλλευόμενοι τὴν ἀγαθότητα τοῦ Μητροπολίτου καὶ ἔχουν καταστρέψει τὴν ἔξωθεν καλή του μαρτυρία!
Περί Διασκεδάσεως
❈ Ἄλλο πρᾶγμα εἶναι ἡ διασκέδαση καί ἄλλο πρᾶγμα εἶναι ἡ ψυχαγωγία.Ἡ λέξη διασκέδαση, εἶναι σύνθετη λέξη, σημαίνει διά – σκεδάννυμι, διά – σκορπίζομαι, διασκορπισμός.Ψυχαγωγία εἶναι ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Σημαίνει την ἀγωγή τῆς ψυχῆς.
28 Μαΐου. † «Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα». Εὐτυχοῦς ἐπισκόπου Μελιτινῆς. Ἀνδρέου τοῦ διὰ Χριστὸν σαλοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης ς΄ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. ιη´ 22-28).
Πραξ. 18,22 καὶ κατελθὼν εἰς Καισάρειαν, ἀναβὰς καὶ ἀσπασάμενος τὴν ἐκκλησίαν κατέβη εἰς Ἀντιόχειαν,
Πραξ. 18,22 Απεβιβάσθη εις την Καισάρειαν και αφού ανέβηκε εις τα Ιεροσόλυμα και εχαιρέτησε την εκεί Εκκλησίαν των πιστών, κατέβηκε εις την Αντιόχειαν.
Πραξ. 18,23 καὶ ποιήσας χρόνον τινὰ ἐξῆλθε διερχόμενος καθεξῆς τὴν Γαλατικὴν χώραν καὶ Φρυγίαν, ἐπιστηρίζων πάντας τοὺς μαθητάς.
Πραξ. 18,23 Αφού δε έμεινεν ολίγον χρόνον εκεί, έφυγε και περιώδευε εν συνεχεία την χώραν της Γαλατίας και την Θρυγίαν, στηρίζων εις την κατά Χριστόν πίστιν και ζωήν όλους τους μαθητάς.






