Τί σημαίνει τό ''ἐργάζεσθαι καί φυλάσσειν'' καί οἱ 5 τρόποι πού μᾶς πολεμοῦν οἱ δαίμονες, Ἁγ. Μαξίμου Ὁμολογητοῦ- Β' Ἑκατοντάς Περί Ἀγάπης κεφ. 11-14, 10-12-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Στην ερώτηση της αδελφής: «Πώς μπορεί κανείς να ξεπεράσει ευκολότερα κάθε πειρασμό του εχθρού;» ο πρεσβύτερος απάντησε: «Η νίκη επί του πειρασμού του εχθρού συνίσταται στη σιωπή, την ταπεινοφροσύνη και την αφοσίωση στο θέλημα του Θεού· όλες οι πράξεις των ταπεινών είναι ευάρεστες στον Θεό και αξιέπαινες ενώπιον των αγίων Αγγέλων Του, αλλά απειλητικές και τρομερές για τους δαίμονες».Λοιπόν, παιδί μου! Αναγκάσου σε όλα αυτά τα καλά πράγματα, να είσαι ταπεινός στην καρδιά, ώστε το Άγιο Πνεύμα να επιθυμήσει να κατοικήσει μέσα σου και να σου δώσει τη δύναμη να αποβάλεις όλες τις κοσμικές μέριμνες. Να ξέρεις επίσης ότι χωρίς αγώνα και καταναγκασμό, τίποτα δεν έρχεται σε κανέναν, πόσο μάλλον η σωτηρία της ψυχής, την οποία πρέπει να αγωνιζόμαστε να πετύχουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Τότε θα είμαστε αληθινοί μοναχοί, όχι μόνο στην ενδυμασία μας, αλλά και στην ψυχή και την καρδιά μας. Είθε ο Θεός να σε βοηθήσει σε αυτό!Μητέρες και αδελφές! Ζώντας στο μοναστήρι, να ξέρετε ότι σας προστατεύει από πολλούς πειρασμούς. Η ζωή στο μοναστήρι οδηγεί εύκολα στη σωτηρία: εδώ μπορεί κανείς να ακούει συνεχώς το Άγιο Ευαγγέλιο, τις διδασκαλίες των αποστόλων και των αγίων πατέρων, και γι' αυτό πρέπει πάντα να παραμένει στην προσευχή. Όσοι επιτρέπουν στον εαυτό τους να είναι οκνηρός σε αυτό, θα σκληρυνθούν στην καρδιά και θα φτάσουν στο σημείο της απιστίας, και θα αμαρτήσουν βαριά ενώπιον του Θεού. Διότι ο Σωτήρας λέει επίσης: « Αγρυπνείτε και προσεύχεστε, για να μην μπείτε σε πειρασμό» ( Ματθαίος 26:41 ).
Το ανατριχιαστικό καινούργιο βίντεο «Θάνατος με τη Γέννηση» αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι διακινητές εκτρωτικών χαπιών διαβεβαιώνουν τις γυναίκες ότι τα μωρά τους θα πεθάνουν – ακόμα κι αν γεννηθούν ζωντανά -, χρησιμοποιώντας εικόνες από τα πτώματα άλλων παιδιών, για προωθητικό μάρκετινγκ.Από τον Jonathon Van Maren για την ιστοσελίδα LifeSiteNews(LifeSiteNews) — Σε ένα νέο ανατριχιαστικό βίντεο κινουμένων σχεδίων, η Καναδική ομάδα κατά των αμβλώσεων Choice42 αποδίδει την συνομιλία μεταξύ μιας διαδικτυακής πωλήτριας εκτρωτικών χαπιών και μιας γυναίκας που είναι έγκυος σε δίδυμα. Τίτλος της ταινίας είναι «Θάνατος με τη Γέννηση». Το βίντεο αποκαλύπτει την συνεχώς διογκούμενη διαδικτυακή αγορά εκτρωτικών χαπιών, που μπορούν να αγοραστούν από το Ίντερνετ και να παραδοθούν οπουδήποτε στον κόσμο
Σχόλιο σε δημοσίευμα της «Συντονιστικής Επιτροπής πιστών της Ι. Μ. Περιστερίου».Αρχ. Παύλου ΔημητρακοπούλουΘεολόγου- συγγραφέωςΙ. Μ. Κυθήρων και ΑντικυθήρωνΕν Κυθήροις τη 17η Νοεμβρίου 2025Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην σύγχρονη αποστασία της Ακαδημαϊκής μας Θεολογίας από την Ορθόδοξη Πατερική και Κανονική μας Παράδοση, η οποία έχει καταντήσει, δυστυχώς, θερμός θιασώτης του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Οικουμενισμού. Σήμερα με λύπη και απογοήτευση διαπιστώνουμε όλο και περισσότερο το αλγεινό φαινόμενο να διατυπώνονται από πολλούς ακαδημαϊκούς διδασκάλους, (ορισμένοι εκ των οποίων είναι και Επίσκοποι), θέσεις και απόψεις που αποδεικνύουν ξεκάθαρα αυτό τον εκτροχιασμό και την αποστασία. Κλασικό παράδειγμα η «Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών» του Βόλου, όπου ως γνωστόν κυοφορήθηκε και γεννήθηκε η νέα οικουμενιστική Θεωρία της Μεταπατερικής Θεολογίας, η οποία αμφισβητεί την αυθεντία των αγίων Πατέρων και την διαχρονική αξία των θεοφωτίστων λόγων τους.Δυστυχώς το οικουμενιστικό καρκίνωμα έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια ακόμη περισσότερο. Μεταξύ πολλών ακαδημαϊκών διδασκάλων και θεολόγων, αλλά και πολλών υψηλόβαθμων κληρικών, καλλιεργείται όλο και περισσότερο η αντίληψη ότι οι Θείοι και Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας είναι πλέον εν πολλοίς ανεφάρμοστοι. Ότι πολλοί εξ’ αυτών δεν έχουν καμία σχέση με την σημερινή εκκλησιαστική πραγματικότητα. Ότι έχουν καταντησει μουσιακά εκθέματα του παρελθόντος, καθώς αναφέρονται σε θέματα και προβλήματα που αντιμετώπισε η Εκκλησία στο παρελθόν, τα οποία όμως δεν υφίστανται σήμερα. Και ότι, ως εκ τούτου, χρειάζονται «επανερμηνεία» και «αναδιαμόρφωση». Επιχειρείται δηλαδή και στην προκειμένη περίπτωση κάτι ανάλογο με τους αγίους Πατέρες. Όπως δηλαδή θεωρήθηκε αναγκαία η «επανερμηνεία» των αγίων Πατέρων στα πλαίσια της Μεταπατερικής Θεολογίας, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση θεωρείται όλο και περισσότερο αναγκαία μια «επανερμηνεία» και «αναδιαμόρφωση» και των Ιερών Κανόνων.
Ἱεροθέου Κρητικοῦ,Ἱεροδιακόνου Ἱ. Μ. Κυθήρων & ἈντικυθήρωνὉμιλία ἐκφωνηθεῖσα σέ ἱερατική σύναξη τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κατά τήν 21η Νοεμβρίου 2025.Στόν κύκλο τῶν θεομητορικῶν ἑορτῶν περιέχεται καί ἡ ἑορτή τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου ἤ ὅπως ἀλλιῶς ἀναγράφεται στά λειτουργικά κείμενα «ἡ ἐν τῷ Ναῷ Εἴσοδος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου». Ὁ ἀκριβής χρόνος καθιέρωσης αὐτῆς τῆς ἑορτῆς δέν μπορεῖ νά προσδιορισθεῖ μετά βεβαιότητας. Ἄν καί φαίνεται ὅτι τό γεγονός αὐτό ἦταν γνωστό στήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας ἤδη ἀπό τήν ἐποχή τῶν Ἀποστόλων, μόλις μετά τόν 5ον αἱ. ἐμφανίζεται θεσμοθετημένη ἑορτή σέ ἀνάμνησή του. Ἡ θεσμοθέτηση καί καθιέρωση τῆς ἑορτῆς σχετίζεται μέ τά ἐγκαίνια (20 Νοεμβρίου 543) τοῦ ναοῦ τῆς «Νέας Ἐκκλησίας» ἀπό τόν Ἰουστινιανό στά Ἱεροσόλυμα, πού ἀνεγέρθηκε πρός τιμή τῆς Θεοτόκου στή νότια πλευρά τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομώντα. Λόγῳ τῆς θέσης του, ἐκεῖνος ὁ ναός συνδυάσθηκε μέ τή μαρτυρούμενη τότε διήγηση τῶν Εἰσοδίων, πού νοηματοδότησε τήν ἑορτή τῶν ἐγκαινίων. Ὅταν ὅμως ἕναν αἰώνα ἀργότερα, τό 638, ὁ ναός καταλύθηκε ἀπό τούς Ἄραβες, τή θέση τῆς ἑορτῆς τῶν ἐγκαινίων ἔλαβαν τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, μία ἡμέρα ἀργότερα (21 Νοεμβρίου).Τό θέμα τῆς ἑορτῆς πηγάζει ἀπό τά ψευδεπίγραφα εὐαγγέλια καί μάλιστα ἀπό τό Πρωτευαγγέλιο τοῦ Ἰακώβου , στό ὁποῖο γίνεται προσπάθεια νά καλυφθοῦν ὁρισμένα κενά τῶν κανονικῶν Εὐαγγελίων. Γιά λήψη πληροφοριῶν περί τῆς Θεοτόκου ἀπό ἀπόκρυφα κείμενα ὁμιλεῖ καί ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, σημειώνοντας τό ἑξῆς: «Καὶ ἂν εἰποῦμε κάτι ἀπὸ τὰ Ἀπόκρυφα, αὐτὸ θὰ εἶναι ἐπίσης ἀληθὲς καὶ ἀπηλλαγμένον πλάνης καὶ θὰ ἔχη γίνει ἤδη ἀποδεκτὸν ἀπὸ τοὺς ἁγίους Πατέρας» . Μάλιστα, ὁ ἴδιος πατήρ παραπέμπει στόν ἅγ. Γρηγόριο Νύσσης, πού ὁμιλεῖ κι ἐκεῖνος γιά τήν ἀνάγνωση ἀξιοπρόσεκτου σημείου σχετικά μέ τό βίο τῆς Θεοτόκου σέ ἕνα ἀπόκρυφο βιβλίο . Γενικῶς, ὅσες πληροφορίες σχετικά μέ τή Θεοτόκο ἐκφράζονται ἀπό τούς Πατέρες καί ἐκκλησιαστικούς συγγραφεῖς καί ἀπουσιάζουν ἀπό τήν Ἁγία Γραφή, «ἑδράζονται ἐπί τῆς πίστεως τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν σχετικῶν περί τῆς Θεοτόκου διηγήσεων τοῦ Πρωτευαγγελίου».Τό Πρωτευαγγέλιο διηγεῖται τή στειρότητα τοῦ Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννης, τή θλίψη καί τήν ταπείνωση τοῦ Ἰωακείμ, ὁ ὁποῖος, μήν μπορώντας νά προσφέρει θυσία στόν ναό λόγῳ τῆς ἀτεκνίας του, ἀποσύρθηκε στήν ἔρημο γιά σαράντα ἡμέρες, προσευχόμενος. Παράλληλα, ἡ Ἄννα παρακαλοῦσε θερμῶς τόν Θεό στόν κῆπο της (κεφ. 1-2), ὅταν Ἄγγελος Κυρίου ἐμφανίστηκε καί στούς δύο χωριστά, ἀναγγέλλοντας ὅτι θά ἀποκτήσουν τέκνο, πού θά εἶναι εὐλογημένο ἀπό τόν Θεό. Ἡ Ἄννα πλημμυρισμένη χαρά, ὑποσχέθηκε νά προσφέρει τό παιδί στόν Κύριο, πού θά τόν ὑπηρετεῖ ὅλες τίς ἡμέρες τῆς ζωῆς του (κεφ. 3-4). Ἀφοῦ περιγράφεται ἡ γέννηση τῆς Μαρίας, ἡ παιδική της ἡλικία καί τό πῶς μεγάλωσε μέσα στό σπίτι, ἀναφέρεται ὅτι, κατά τό τάμα τῶν γονέων, ἑτοιμάστηκε γιά νά ἀφιερωθεῖ στόν ναό. Ὅταν ἔγινε τριῶν ἐτῶν, οἱ γονεῖς τή συνόδευσαν μέ παρθένες λαμπαδηφόρους μέχρι τό ἱερό, ὅπου ὁ ἱερέας Ζαχαρίας τήν ὑποδέχθηκε καί εὐλόγησε (κεφ. 5-7). Σημειώνεται ὅτι «ἦν δὲ Μαριὰμ ὡσεὶ περιστερὰ νεμομένη ἐν τῷ ναῷ κυρίου καὶ ἐλάμβανε τροφὴν ἐκ χειρὸς ἀγγέλου», δηλαδή ἡ Μαριάμ διέμενε στόν ναό τοῦ Κυρίου ἁγνή σάν περιστερά καί δεχόταν τήν τροφή της ἀπό τά χέρια ἀγγέλου. Ὅταν ἔγινε δώδεκα ἐτῶν, παραδόθηκε ἀπό τούς ἱερεῖς κατόπιν σημείου στόν Ἰωσήφ γιά φύλαξη (κεφ. 8-9).
σ.σ. Δεν συμβαίνει κανένα από τα δύο τινά που προτείνει ο αδελφός στο τέλος αλλά ένα τρίτο, ότι οι Άγιοι σήμερα χρησιμοποιούνται ως εμπόρευμα για να μαζέψουν πελατεία. Δεν πιστεύουν σήμερα οι περισσότεροι Ιεράρχες στους Αγίους, ούτε τους ενδιαφέρει να ακολουθήσουν την διδασκαλία τους.Γράφει ο Βασίλειος ΞεσφίγγηςΣτις 13 Ιανουαρίου 2015 η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου αποφάσισε την κατάταξη του μοναχού Παισίου του Αγιορείτου στο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας.Ωστόσο εδώ έχουμε έναν νέο δημοφιλή Άγιο ο οποίος δίδαξε και είπε κάποια πράγματα.Η επίσημη Εκκλησία από την στιγμή που τον αναγνώρισε ως Άγιο ουσιαστικά αναγνωρίζει και την διδασκαλία αυτού, δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.Ας δούμε τι είπε ο Άγιος Παίσιος για τις νέες ταυτότητες όμως.Απαντήσεις Αγίου Γέροντος Παϊσίου σε απορίες για ηλεκτρονικές ταυτότητεςΗ ταυτότητα μου, είναι κάτι προσωπικό, δεν είναι νόμισμα. Ταυτότητα σημαίνει ότι και η λέξη, ταυτίζεται δηλαδή κανείς μ αυτά που δηλώνει. Βάζουν το διάβολο και υπογράφω ότι τον αποδέχομαι. Πως να το κάνω αυτό;– Γέροντα τι σχέση έχει αυτή η ταυτότητα με το σφράγισμα;– Η ταυτότητα δεν είναι σφράγισμα, είναι η εισαγωγή του σφραγίσματος.– Ο κόσμος Γέροντα, ρωτάει τι να κάνει σχετικά με τις νέες ταυτότητες.– Εσείς καλύτερα, όταν σας ρωτούν, να τους λέτε να συμβουλεύονται τους πνευματικούς τους και να κάνουν υπομονή να δουν πως θα ενεργήσει η Εκκλησία, γιατί πολλοί κάνουν ερωτήσεις, αλλά λίγοι καταλαβαίνουν τις απαντήσεις. Αφού ξεκάθαρα το γράφω στο φυλλάδιο «Σημεία των καιρών», ας ενεργήσει ο καθένας ανάλογα με την συνείδηση του. Βέβαια μερικοί είπαν: «Ε, αυτά είναι μια γνώμη ενός καλογήρου, δεν είναι η θέση της Εκκλησίας». Εγώ όμως δεν είπα δική μου γνώμη, αλλά διατύπωσα απλά τα λόγια του Χριστού, του Ευαγγελίου, γιατί την δική μας γνώμη πρέπει να την υποτάσσουμε στο θέλημα του Θεού, που εκφράζεται μέσα στο Ευαγγέλιο.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ(Ἀποσπάσματα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)«Εἶπε δέ αὐτῷ ὁ Θεός· ἄφρον ... Ταύτῃ τῇ νυκτί τήν ψυχήν σου ἀπαιτοῦσιν ἀπό σοῦ· ἅ δέ ἡτοίμασας, τίνι ἔσται;».Νά, λοιπόν. Ἐσύ πού νόμισες πώς ἔχεις τή ζωή σου στά χέρια σου, αὐτή τήν νύχτα τελειώνει ἡ ζωή σου· καί ὅλα αὐτά τά ὁποῖα ἑτοίμασες, σέ ποιόν θά μείνουν;Καί τό συμπέρασμα: «οὕτως ὁ θησαυρίζων ἑαυτῷ, καί μή εἰς Θεόν πλουτῶν». Αὐτά παθαίνει ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος μαζεύει γιά τόν ἑαυτό του, εἶναι πλεονέκτης, καί δέν πλουτίζει εἰς Θεόν.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης κζ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α´ Τιμ. ε´ 22 - ς´ 11).
Α Τιμ. 5,22 χεῖρας ταχέως μηδενὶ ἐπιτίθει, μηδὲ κοινώνει ἁμαρτίαις ἀλλοτρίαις· σεαυτὸν ἁγνὸν τήρει.
Α Τιμ. 5,22 Να μη απλώνης ταχέως και χωρίς προηγουμένην εξέτασιν τα χέρια σου, δια να χειροτονήσης κάποιον ούτε να συμμετέχης και να αναλαμβάνης ευθύνην εις ξένας αμαρτίας, εις αμαρτίας δηλαδή τας οποίας πιθανόν να διαπράξη ο χειροτονηθείς αναξίως· φύλαττε τον ευατόν σου αγνόν από όλα.