Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. θ΄ 1 - 7
θ΄ 1 - 7
Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. Α΄ 39 - 49 & 56
Α΄ 39 - 45
Α΄ 46 - 49 & 56
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 8 Απριλίου 2011
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τάσσεται κατά τῆς ἀπελευθέρωσης τῶν τυχερῶν παιγνίων
Με Συνοδική Απόφαση, που υπογράφεται από τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος συνηγορεί υπέρ των θέσεων της Κίνησης Πολιτών για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιγνίων.
Ἀριθμ. Πρωτ. 1060/969
Ἀθήνῃσι 22ᾳ Μαρτίου 2011
Πρός
Τόν Ἀξιότιμον
κ. Βασίλειον Θεοδώρου.
Ἐκπρόσωπον τῆς «Κινήσεως Πολιτῶν
γιά τόν περιορισμό τῶν τυχερῶν παιγνίων».
Ἐνταῦθα.
Ἀξιότιμε,
Συνοδικῇ Ἀποφάσει, ληφθείσῃ ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 15ης μηνός Μαρτίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν τοῦ ἀπό 17ης μηνός Φεβρουαρίου ὑμετέρου ἐγγράφου, δι’ οὗ ὑποβάλλετε τάς θέσεις τῆς «Κινήσεως Πολιτῶν γιά τόν περιορισμό τῶν τυχερῶν παιγνίων», αἰτούμενος τήν συνδρομήν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρός ἀντιμετώπισιν τοῦ ζητήματος αὐτῶν καί εἰδικώτερον ἐπί τοῦ Σχεδίου Νόμου περί ῥυθμίσεως τῆς ἀγορᾶς παιγνίων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἤχθη εἰς τήν Ἀπόφασιν ὅπως ἐκθύμως συνηγορήσῃ ὑπέρ τῶν θέσεων τῆς Κινήσεως, ἥντινα ἐκπροσωπεῖτε.
Ἀριθμ. Πρωτ. 1060/969
Ἀθήνῃσι 22ᾳ Μαρτίου 2011
Πρός
Τόν Ἀξιότιμον
κ. Βασίλειον Θεοδώρου.
Ἐκπρόσωπον τῆς «Κινήσεως Πολιτῶν
γιά τόν περιορισμό τῶν τυχερῶν παιγνίων».
Ἐνταῦθα.
Ἀξιότιμε,
Συνοδικῇ Ἀποφάσει, ληφθείσῃ ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 15ης μηνός Μαρτίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν τοῦ ἀπό 17ης μηνός Φεβρουαρίου ὑμετέρου ἐγγράφου, δι’ οὗ ὑποβάλλετε τάς θέσεις τῆς «Κινήσεως Πολιτῶν γιά τόν περιορισμό τῶν τυχερῶν παιγνίων», αἰτούμενος τήν συνδρομήν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρός ἀντιμετώπισιν τοῦ ζητήματος αὐτῶν καί εἰδικώτερον ἐπί τοῦ Σχεδίου Νόμου περί ῥυθμίσεως τῆς ἀγορᾶς παιγνίων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἤχθη εἰς τήν Ἀπόφασιν ὅπως ἐκθύμως συνηγορήσῃ ὑπέρ τῶν θέσεων τῆς Κινήσεως, ἥντινα ἐκπροσωπεῖτε.
Γιά νά μή σᾶς δολοφονήσουν (ὅταν βρεθεῖτε σε νοσοκομεῖο)
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ (ΠΡΙΝ ΒΡΕΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ!
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Π. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:
Υποχρεωτικά δωρητές οργάνων; (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)
alopsis
Απόσπασμα ομιλίας
Επί την ευκαιρία του υπό ψήφιση νέου νομοσχεδίου περί των μεταμοσχεύσεων, που μετατρέπει τους πάντες πάνω των 18 ετών σέ δωρητές οργάνων, χωρίς να ρωτηθούν, αν διαπιστωθεί εγκεφαλικός θάνατος.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Π. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:
Υποχρεωτικά δωρητές οργάνων; (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)
alopsis
Απόσπασμα ομιλίας
Επί την ευκαιρία του υπό ψήφιση νέου νομοσχεδίου περί των μεταμοσχεύσεων, που μετατρέπει τους πάντες πάνω των 18 ετών σέ δωρητές οργάνων, χωρίς να ρωτηθούν, αν διαπιστωθεί εγκεφαλικός θάνατος.
(Πηγή: www.floga.gr)
[Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ]: Προς ενημέρωση των επισκεπτών μας για το ζήτημα του εγκεφαλικού θανάτου και την ηθική των μεταμοσχεύσεων, προτείνουμε τα 68 ελληνικά και ξενόγλωσσα άρθρα, σε ιατρικό και θεολογικό επίπεδο, που έχουμε συγκεντρώσει στο σχετικό αφιέρωμά μας Μεταμοσχεύσεις. Θα θέλαμε δε, ταπεινά να συνταχθούμε με την τοποθέτηση του π. Κωνσταντίνου όπως αυτή περιγράφεται στο απόσπασμα της ομιλίας του.
Άκούστε περισσότερες ομιλίες του π. Κωνσταντίνου ή διαβάστε άρθρα του πατώντας εδώ
[Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ]: Προς ενημέρωση των επισκεπτών μας για το ζήτημα του εγκεφαλικού θανάτου και την ηθική των μεταμοσχεύσεων, προτείνουμε τα 68 ελληνικά και ξενόγλωσσα άρθρα, σε ιατρικό και θεολογικό επίπεδο, που έχουμε συγκεντρώσει στο σχετικό αφιέρωμά μας Μεταμοσχεύσεις. Θα θέλαμε δε, ταπεινά να συνταχθούμε με την τοποθέτηση του π. Κωνσταντίνου όπως αυτή περιγράφεται στο απόσπασμα της ομιλίας του.
Άκούστε περισσότερες ομιλίες του π. Κωνσταντίνου ή διαβάστε άρθρα του πατώντας εδώ
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Α)Αἶσχος! Ἕνας νέος δολοφονικός νόμος (γιά τίς μεταμοσχεύσεις). Ἀντισταθεῖτε!
Β)Ὁ «ἐγκεφαλικός θάνατος» δέν εἶναι θάνατος: 1)Συγκλονιστικό περιστατικό, 2)Τί λέει ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.
1)Συνεργασία μάγων και δαιμόνων, 2)Για τους δαιμονισμένους (Γέροντος Παϊσίου).
1)Συνεργασία μάγων και δαιμόνων
-Γέροντα, ένας άνθρωπος που έχει αγιότητα δεν μπορεί να ξεσκεπάσει ή να φρενάρει τον μάγο;
-Πώς να τον φρενάρει; Εδώ λες σε κάποιον που έχει λίγο φόβο Θεού να προσέξει, γιατί έτσι όπως ζει δεν πάει καλά, και πάλι δεν βγαίνει από το δικό του, πόσο μάλλον ο μάγος που συνεργάζεται με τον διάβολο. Αυτόν τι να τον κάνεις; Θα του πεις ορισμένα πράγματα, αλλά αυτός πάλι με τον διάβολο θα είναι. Δεν γίνεται τίποτε. Μόνο όταν είναι μπροστά σου ο μάγος και λες την ευχή, εκείνη την στιγμή μπορεί να μπερδευτεί το δαιμόνιο και να μην μπορεί ο μάγος να κάνει την δουλειά του.
Κάποιος είχε ένα πρόβλημα, και ένας μάγος, που ήταν μεγάλος απατεώνας, πήγε στο σπίτι του να τον βοηθήσει. Εκείνος έλεγε την ευχή. Ο καημένος ήταν απλός· δεν ήξερε ότι ο άλλος ήταν μάγος, γι’ αυτό επενέβη ο Θεός. Και δείτε τι επέτρεψε ο Θεός, για να καταλάβει! Άρχισε να δέρνεται ο μάγος από τους δαίμονες και ζητούσε βοήθεια από τον άνθρωπο του οποίου θα έλυνε το πρόβλημα!
Ὁ «ἐγκεφαλικός θάνατος» δέν εἶναι θάνατος: 1)Συγκλονιστικό περιστατικό, 2)Τί λέει ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.
Ἔπειτα ἀπό τήν πρόσφατη δημοσίευσή μας γιά τό προωθούμενο νόμο γιά τίς μεταμοσχεύσεις:Αἶσχος! Ἕνας νέος δολοφονικός νόμος (γιά τίς μεταμοσχεύσεις). Ἀντισταθεῖτε! δημοσιεύουμε περιστατικό προσώπου μέ διάγνωση «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου» πού ὅμως ἦταν καί εἶναι ζωντανός:
1)Συγκλονιστικό περιστατικόΠαναγιώτα Αποστολοπούλου: «Kαθυστερούσα να συνέλθω και βιάστηκαν να με... τελειώσουν»
8 Απριλίου Συναξαριστής. Ἀκάθιστος Ὕμνος, Τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἐκ τῶν Ἑβδομήντα: Ἀγάβου Προφήτου, Ἀσυγκρίτου, Ἑρμοῦ, Ἠρωδίωνος Ἐπισκόπου, Ρούφου καὶ Γλέγοντος, Παυσιλύπου Μάρτυρος, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ἰανουαρίου, Μαξίμης καὶ Μακαρίας, Κελεστίνου πάπα Ρώμης, Ἀμάνδου, Περπετούου, Νήφωνος Θαυματουργοῦ, Ἰωάννου Ναύκληρου.
Ἀκάθιστος Ὕμνος
Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος εἶναι «Κοντάκιον». «Κοντάκια» παλαιότερα ἐλέγοντο ὁλόκληροι ὕμνοι, ἀνάλογοι πρὸς τοὺς «Κανόνες». Ἡ ὀνομασία ὀφείλεται μᾶλλον στὸ κοντὸ ξύλο ἐπὶ τοῦ ὁποίου ἐτυλίσσετο ἡ μεμβράνη ποὺ περιεῖχε τὸν ὕμνο. Τὸ πρῶτο τροπάριο ἐλέγετο «προοίμιο» ἢ «κουκούλιο» καὶ τὰ ἀκολουθοῦντα ἐλέγοντο «οἶκοι», ἴσως διότι ὁλόκληρος ὁ ὕμνος θεωρεῖτο ὡς σύνολο οἰκοδομημάτων ἀφιερωμένων στὴ μνήμη κάποιου ἁγίου. Κοντάκιο λέγεται συνήθως σήμερα τὸ πρῶτο τροπάριο ἑνὸς τέτοιου ὕμνου.
Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος περιέχει προοίμιο καὶ 24 «οἴκους». Τὸ προοίμιό του σήμερα εἶναι τό: «Τὴ Ὑπερμάχω Στρατηγῶ».
Ἡ «ἀκροστιχίδα» τοῦ ὕμνου εἶναι ἀλφαβητική, δηλαδὴ ἀκολουθεῖ τὴ σειρὰ τῶν γραμμάτων Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ ἕως Ω΄.
«Ἐφύμνιο» λέγεται ἡ τελευταία φράσις τοῦ ὕμνου ποὺ ἐπαναλαμβάνει ὁ λαός. «Ἐφύμνια» ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος ἔχει δυό: Τὸ «Χαῖρε, Νύφη ἀνύμφευτε» στοὺς περιττοὺς «οἴκους» (1,3,5,7,κτλ) καὶ τὸ «Ἀλληλούϊα» στοὺς ἀρτίους (2,4,6,8 κτλ).
Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος εἶναι «Κοντάκιον». «Κοντάκια» παλαιότερα ἐλέγοντο ὁλόκληροι ὕμνοι, ἀνάλογοι πρὸς τοὺς «Κανόνες». Ἡ ὀνομασία ὀφείλεται μᾶλλον στὸ κοντὸ ξύλο ἐπὶ τοῦ ὁποίου ἐτυλίσσετο ἡ μεμβράνη ποὺ περιεῖχε τὸν ὕμνο. Τὸ πρῶτο τροπάριο ἐλέγετο «προοίμιο» ἢ «κουκούλιο» καὶ τὰ ἀκολουθοῦντα ἐλέγοντο «οἶκοι», ἴσως διότι ὁλόκληρος ὁ ὕμνος θεωρεῖτο ὡς σύνολο οἰκοδομημάτων ἀφιερωμένων στὴ μνήμη κάποιου ἁγίου. Κοντάκιο λέγεται συνήθως σήμερα τὸ πρῶτο τροπάριο ἑνὸς τέτοιου ὕμνου.
Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος περιέχει προοίμιο καὶ 24 «οἴκους». Τὸ προοίμιό του σήμερα εἶναι τό: «Τὴ Ὑπερμάχω Στρατηγῶ».
Ἡ «ἀκροστιχίδα» τοῦ ὕμνου εἶναι ἀλφαβητική, δηλαδὴ ἀκολουθεῖ τὴ σειρὰ τῶν γραμμάτων Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ ἕως Ω΄.
«Ἐφύμνιο» λέγεται ἡ τελευταία φράσις τοῦ ὕμνου ποὺ ἐπαναλαμβάνει ὁ λαός. «Ἐφύμνια» ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος ἔχει δυό: Τὸ «Χαῖρε, Νύφη ἀνύμφευτε» στοὺς περιττοὺς «οἴκους» (1,3,5,7,κτλ) καὶ τὸ «Ἀλληλούϊα» στοὺς ἀρτίους (2,4,6,8 κτλ).