Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.
Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. ιστ΄ 2 - 12
ιστ΄ 2 - 12
Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. Λουκάν ΙΓ΄ 1 - 9
ΙΓ΄ 1 - 9
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011
Νά ἔχετε ἕνα κτηματάκι καί λίγο νά τό καλλιεργεῖτε (Γέρων Παΐσιος)
ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΠΕΙΝΑ ΣΤΉΝ ΕΛΛΑΔΑ...ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ
Ζουρνατζόγλου, Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 , Β΄Έκδοση, Σελ : 426
Ζουρνατζόγλου, Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 , Β΄Έκδοση, Σελ : 426
- ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣ , γυμναστής , Αλεξανδρούπολη .
Κάποτε , είχα πάει στον Γέροντα με ένα φίλο μου και εκεί συναντήσαμε μια παρέα από πέντε παιδιά . Τότε ρώτησα τον Γέροντα ποιες προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία . ¨Γέροντα ¨ , του λέω ¨ απ΄την Αλεξανδρούπολη είμαστε . Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει ; ¨ . Μου απαντά : ¨Κοίταξε να δεις . Οι Τούρκοι δεν θα μπούν στην Αλεξανδρούπολη . Θα κάνουν μόνο μια πρόκληση στην Ελλάδα , που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη . Και εμάς θα μας πιάσει πείνα . Θα πεινάσει η Ελλάδα . Και επειδή θα κρατήσει αυτή μπόρα κάποιο διάστημα , μήνες θα είναι , «θα πούμε το ψωμί ψωμάκι »¨ .
Μετά ρωτάω : ¨Γέροντα , πως θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο ;
ΤΟ ΚΕΡΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
. Δὲν ὑπάρχει ὀρθόδοξος
Ναὸς ποὺ νὰ μὴν ἔχει στὴν εἴσοδό του, στὸν πρόναο ἢ τὸ πρόπυλο, μανουάλι
μὲ κεριὰ γιὰ τοὺς πιστοὺς καὶ τοὺς προσκυνητές. Καὶ δὲν ὑπάρχει
Ὀρθόδοξος πιστός, ἀπὸ τὰ νήπια ἕως τοὺς ὑπερήλικες, ὁ ὁποῖος νὰ μὴν
ἀνάβει τὸ κερί του, κάθε φορὰ ποὺ εἰσέρχεται στὸν ἱερὸ χῶρο τοῦ Ναοῦ.
. Πῶς ὅμως καὶ γιατί ἐπικράτησε τὸ ἄναμμα τῶν κεριῶν στοὺς Ναούς μας;
. Ἡ χρήση βεβαίως τῶν κεριῶν, ὅπως καὶ ἄλλων φωτιστικῶν μέσων,
γινόταν τὸν πρῶτο καιρὸ γιὰ λόγους καθαρὰ πρακτικούς.
Περί της συχνότητος της θείας Μεταλήψεως
Η ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΠΛΑΝΕΣ
ΤΟ «ΜΙΑ Ἤ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ» ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΟΥΣ ΤΡΙΓΑΜΟΥΣ!
Περί της συχνότητος της θείας Μεταλήψεως
του Παναγιώτη Μελικίδη, Θεολόγου
Κατά τη διάρκεια της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά κυρίως την Μ. Πέμπτη και το βράδυ της Ανάστασης, οι περισσότεροι πιστοί μεταλαμβάνουν των Αχράντων Μυστηρίων.
Μελετώντας κανείς το βιβλίο του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου «Περί της συνεχούς θείας Μεταλήψεως» αντιλαμβάνεται ότι την εποχή που ο άγιος Νικόδημος το έγραφε (18ος αι.) υπήρχε η αντίληψη τόσο στους περισσοτέρους Κληρικούς όσο και στους λαϊκούς, ότι όχι μόνον δεν επιτρέπεται η συχνή θεία Μετάληψη, αλλά και ότι η συνήθεια αυτή αποτελεί μεγάλο αμάρτημα και αίρεση. Την εσφαλμένη αυτή θεώρηση ανασκευάζει στο εν λόγω πόνημα ο αγιορείτης άγιος.
Αυτοί που αντιτάσσονταν στην συχνή θεία Μετάληψη έλεγαν ότι οι Χριστιανοί πρέπει να μεταλαμβάνουν ανά σαράντα μέρες, επικαλούμενοι το χωρίο του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου:
Ἅγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως. Περὶ τῆς ἑλληνικῆς φιλοσοφίας ὡς παιδαγωγοῦ τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν
Δεν
συνηθίζονται τα εισαγωγικά σχόλια πριν από κείμενα Αγίων Πατέρων όπως
το παρακάτω, λόγω της τεράστιας διαφοράς ποιότητας και πνευματικότητας
του σχολιασμού, ως προς το άγιο και ψυχωφελές κείμενο.
Όμως
λόγω των εξαιρετικών δυσμενών συνθηκών που επιβάλλονται στην πατρίδα
μας δαιμονιωδώς, σε μια προσπάθεια να νοιώσουμε και να πιστέψουμε ότι
είμαστε σκώληκες κάτω από τις μπότες των φραγκολατίνων, ας προσέξουμε
διαβάζοντας τι εστί Έλληνας κατά τον Άγιο Νεκτάριο.
ΙΙΕΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΩΣ ΙΙΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΙΙΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΝ
Ελληνική
φιλοσοφία. Δύο λέξεις• αλλά λέξεις μεσταί μεγάλων και υψηλών εννοιών•
εν αυταίς εγκολπούται η τελεία περί ανθρώπου έννοια• εν αυταίς
συνάπτονται τα πέρατα της φιλοσοφικής ενεργείας• εν αυταίς
περιλαμβάνεται το σύνολον των επιστημονικών αρχών• εν αυταίς εκφράζεται
το πνεύμα της αναπτυχθείσης ανθρωπότητος• εν αυταίς χαρακτηρίζεται η
τελεία του ανθρώπου εικών• εν αυταίς ομολογείται το μέγεθος του
ανθρωπίνου νου• το ύψoς της ανθρωπίνης διανοίας, το βάθος των εννοιών, η
ισχύς και το κάλλος του λόγου, η λεπτότης των διανοημάτων, η ευκρίνεια
και η σαφήνεια αυτών, η δύναμις, η χάρις αυτών, και τέλος η θειότης του
ανθρώπου.
Ένα συγκλονιστικό θαύμα του αγίου Νεκταρίου στην Ρουμανία...
Ένα συγκλονιστικό θαύμα του αγίου Νεκταρίου στην Ρουμανία ...: Σε ένα χωριό της Ρουμανίας δεν υπήρχε ιερέας, και οι κάτοικοι πήγαιναν συχνά στον Πατριάρχη με το αίτημα, την πλήρωση της κενής θέσης...
Διαβᾶστε ἐπίσης γιά τόν Ἅγιο Νεκτάριο:
Διαβᾶστε ἐπίσης γιά τόν Ἅγιο Νεκτάριο:
Ὅταν ἀδικεῖσαι καί ὅταν ἀδικεῖς (Γέροντος Παϊσίου)
1)Δέξου την αδικία σαν μεγάλη ευλογία. (π. Παϊσιος)
Όταν ομως αδικείσαι να μη λες : «Να το βρει από το Θεό», γιατί τότε καταριέσαι με ευγένεια.
Διδαχές - Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως
Ο Άγιος Νεκτάριος
Πενταπόλεως, ο θαυματουργός, αποτελεί, στις πενιχρές μέρες του εικοστού
αιώνα, ένα δώρο του Θεού στον κόσμο. Στο πρόσωπό του ανακαλύπτει κανείς
έναν μεγάλο Πατέρα της Εκκλησίας, όπου η αγιότητα του βίου συνδυάζεται
με τη χάρη της θαυματουργίας και την ορθόδοξη διδασκαλία.
Γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης το 1846. Παρακολουθώντας την ιστορική διαδρομή του βίου του, τον συναντούμε στην Κωνσταντινούπολη, δεκατετράχρονο παιδί, να εργάζεται και να σπουδάζει· στη Νέα Μονή της Χίου, να κείρεται μοναχός (1876) και να χειροτονείται διάκονος (1877)· στην Αθήνα, να ολοκληρώνει τις θεολογικές του σπουδές (1885)· στην Αίγυπτο, να διακονεί για μια πενταετία στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Εκεί χειροτονείται πρεσβύτερος (1886) και επίσκοπος - μητροπολίτης Πενταπόλεως (1889).
Γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης το 1846. Παρακολουθώντας την ιστορική διαδρομή του βίου του, τον συναντούμε στην Κωνσταντινούπολη, δεκατετράχρονο παιδί, να εργάζεται και να σπουδάζει· στη Νέα Μονή της Χίου, να κείρεται μοναχός (1876) και να χειροτονείται διάκονος (1877)· στην Αθήνα, να ολοκληρώνει τις θεολογικές του σπουδές (1885)· στην Αίγυπτο, να διακονεί για μια πενταετία στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Εκεί χειροτονείται πρεσβύτερος (1886) και επίσκοπος - μητροπολίτης Πενταπόλεως (1889).
Ο Θεός διέπλασε το Ελληνικό Έθνος ως οφθαλμόν εις το σώμα της ανθρωπότητος ...
Ο Θεός διέπλασε το Ελληνικό Έθνος ως οφθαλμόν εις το σώμα της ανθρωπότητος ...: « Οι θείοι λόγοι του Σωτήρος, όταν του ανήγγειλαν ότι εζήτησαν να Τον δουν Έλληνες, νυν εδοξάσθη ο υιός του ανθρώπου, είχαν βαθείαν έννο...
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ:
Μίλησα με τον Άγιο Νεκτάριο- Μανώλης Μελινός
Ένα συγκλονιστικό θαύμα του αγίου Νεκταρίου στην Ρουμανία
Ἡ συκοφαντία καί τί κακά προξενεῖ (Γ΄ μέρος-μέ ἀναφορά στόν Ἅγιο Νεκτάριο)(mp3)
Κατάκριση, λοιδορία, καταλαλιά, συκοφαντία
Ἡ ἀληθινή ἐλευθερία (mp3)
Κυριακή μετά την Ύψωσιν του Τιμίου Σταυρού: Ομιλία περί της αληθούς ελευθερίας (Αγ. Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως)
Ο δρόμος της ευτυχίας (Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως)
Θαύμα του Αγίου Νεκταρίου στην Αθήνα
Ποιοι βλασφημούν κατά του Αγίου Πνεύματος;
Ο άγιος Νεκτάριος θεραπεύει την μικρή Βαρβάρα
Πνευματικός Αγώνας. Άγιος Νεκτάριος.
Ο άγιος Νεκτάριος για την ανάγκη θρησκευτικής και πνευματικής μόρφωσης
Ἁγίου Νεκταρίου Ἐπισκόπου Πενταπόλεως «Σημειώσεις περὶ ἐλαίου, θυμιάματος καὶ κηροῦ»
Ο Θεός διέπλασε το Ελληνικό Έθνος ως οφθαλμόν εις το σώμα της ανθρωπότητος.
Περί της δημιουργίας των Αγγέλων (Αγ. Νεκτάριος)
- Η αληθινή συγχώρηση
Τί είναι ο ανθρώπινος νους χωρίς το Χριστό; (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς)
Χωρίζεται ο άνθρωπος από τον Χριστό; Τότε χωρίζεται από την μοναδική λογική έννοια του «όντος» του, της ζωής του, της υπάρξεώς του. Χωριζόμενος ο άνθρωπος από τον Χριστό, χωρίζεται και από την μόνη λογική έννοια της ψυχής του, του «νοός» του, της συνειδήσεώς του, του θελήματός του, του σώματός του.
Τί είναι ο ανθρώπινος νους χωρίς τον Χριστό;
Είναι ένας μαρτυρικός, βασανιστικός θρήνος. Τί είναι η ψυχή του ανθρώπου χωρίς τον Χριστό; Είναι ένα ομιλούμενο σκιάχτρο. Τί είναι η συνείδησή του, ή βούλησή του; Είναι ένας απελπισμένος τυφλός. Τί είναι το σώμα του χωρίς το Χριστό; Είναι ένα αηδιαστικό, σιχαμερό σκουλήκι. Τί είναι το θέλημα του; Είναι ένας αβοήθητος εγκληματίας.
9 Nοεμβρίου Συναξαριστής. Ονησιφόρου και Πορφυρίου, Ματρώνας Οσίας, Θεοκτίστης Λεσβίας, Ευστολίας και Σωπάτρας, Συμεών Μεταφραστή, Αντωνίου, Χριστοφόρου και Μαύρας, Ναρσή και Αρτέμωνα, Ιωάννη Κολοβού, Ελλαδίου Οσίου, Ευθυμίου και Νεοφύτου, Νεκταρίου Πενταπόλεως, Νικηφόρου Οσίου.
Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αἰγύπτου
Γεννήθηκε τὴν 1η Ὀκτωβρίου τοῦ 1846 στὴ Σηλυβρία τῆς Θράκης ἀπὸ τὸν Δῆμο καὶ τὴν Βασιλικὴ Κεφάλα καὶ ἦταν τὸ πέμπτο ἀπὸ τὰ ἕξι παιδιά τους. Τὸ κοσμικό του ὄνομα ἦταν Ἀναστάσιος.
Μικρός, 14 ἐτῶν, πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου ἐργάστηκε ὡς ὑπάλληλος καὶ κατόπιν ὡς παιδονόμος στὸ σχολεῖο τοῦ Μετοχίου τοῦ Παναγίου Τάφου. Κατόπιν πῆγε στὴν Χίο, ὅπου, ἀπὸ τὸ 1866 μέχρι τὸ 1876 χρημάτισε δημοδιδάσκαλος στὸ χωριὸ Λίθειο. Τὸ 1876 ἐκάρη μοναχὸς στὴ Νέα Μονὴ Χίου μὲ τὸ ὄνομα Λάζαρος καὶ στὶς 15 Ἰανουαρίου 1877 χειροτονήθηκε διάκονος, ὀνομασθεῖς Νεκτάριος, ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Χίου, Γρηγόριο (1860 – 1877), καὶ ἀνέλαβε τὴν Γραμματεία τῆς Μητροπόλεως.
Τὸ 1881 ἦλθε στὴν Ἀθήνα, ὅπου μὲ ἔξοδα τοῦ Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας Σωφρονίου Δ’ (1870 – 1899), σπούδασε Θεολογία καὶ πῆρε τὸ πτυχίο του τὸ 1885. Ἔπειτα, ὁ ἴδιος προαναφερόμενος Πατριάρχης, τὸν χειροτόνησε τὸ 1886 πρεσβύτερο καὶ τοῦ ἔδωσε τὰ καθήκοντα τοῦ γραμματέα καὶ Ἱεροκήρυκα τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας.
Γεννήθηκε τὴν 1η Ὀκτωβρίου τοῦ 1846 στὴ Σηλυβρία τῆς Θράκης ἀπὸ τὸν Δῆμο καὶ τὴν Βασιλικὴ Κεφάλα καὶ ἦταν τὸ πέμπτο ἀπὸ τὰ ἕξι παιδιά τους. Τὸ κοσμικό του ὄνομα ἦταν Ἀναστάσιος.
Μικρός, 14 ἐτῶν, πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου ἐργάστηκε ὡς ὑπάλληλος καὶ κατόπιν ὡς παιδονόμος στὸ σχολεῖο τοῦ Μετοχίου τοῦ Παναγίου Τάφου. Κατόπιν πῆγε στὴν Χίο, ὅπου, ἀπὸ τὸ 1866 μέχρι τὸ 1876 χρημάτισε δημοδιδάσκαλος στὸ χωριὸ Λίθειο. Τὸ 1876 ἐκάρη μοναχὸς στὴ Νέα Μονὴ Χίου μὲ τὸ ὄνομα Λάζαρος καὶ στὶς 15 Ἰανουαρίου 1877 χειροτονήθηκε διάκονος, ὀνομασθεῖς Νεκτάριος, ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Χίου, Γρηγόριο (1860 – 1877), καὶ ἀνέλαβε τὴν Γραμματεία τῆς Μητροπόλεως.
Τὸ 1881 ἦλθε στὴν Ἀθήνα, ὅπου μὲ ἔξοδα τοῦ Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας Σωφρονίου Δ’ (1870 – 1899), σπούδασε Θεολογία καὶ πῆρε τὸ πτυχίο του τὸ 1885. Ἔπειτα, ὁ ἴδιος προαναφερόμενος Πατριάρχης, τὸν χειροτόνησε τὸ 1886 πρεσβύτερο καὶ τοῦ ἔδωσε τὰ καθήκοντα τοῦ γραμματέα καὶ Ἱεροκήρυκα τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας.
Συγκλονιστική ομολογία διορατικοῦ ἀσκητοῦ, περί της Αγιότητος του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου, Επισκόπου Πενταπόλεως.
Σ. Χονδροπούλου
"Αποφεύγοντας
λοιπόν να παρασταθούμε και παρακολουθήσουμε είτε γενικά, είτε με
λεπτομέρειες την παραμονή του στη χερσόνησο του Άθω, την καταγεμάτη
διδαχή, συγκίνηση και δέος, θα βρεθούμε κοντά σε μία επίσκεψη που έκανε
μιά από κείνες τις ημέρες στα Καυσοκαλύβια, στη δροσερή Κερασιά κι από
εκεί στα Κατουνάκια, στο Ησυχαστήριο των ζωγράφων Δανιηλαίων, στην
ακροτοπιά, που, όπως λένε, ψέλνουν αγγελικά. Ήταν μία ταλαιπωρία, για να
φθάσει ώσαμε εκεί. Αλλά υπερνικήθηκε από τον έρωτα που ένοιθε για
βυζαντινές μελωδίες, για κατανυκτικούς ύμνους στην Υπεραγία Θεοτόκο. Στα
Κατουνάκια οι περίφημοι ζωγράφοι Δανιηλαίοι από αδελφό σε αδελφό
φύλαγαν το θησαυρό του αρχαίου μέλους, ισοκρατούσαν και έμελπαν την
υμνολογία χρωματίζοντας το λόγο σαν άγγελοι. Κάτι το ασύλληπτο, το
"ραντίζον την ψυχήν θεικήν δρόσον και αγαλλίασιν".