Σελίδες

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Τά πάθη εἶναι κίνηση ἐνάντια στήν ἀγάπη



«Αὕτη ἐστὶν ἡ ἐντολὴ ἡ ἐμή, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς»(Ἰω. 15, 12)
Σύμφωνα μέ τούς ἀνωτέρω λόγους τοῦ Κυρίου θά πρέπει νά «ἀγαπήσουμε τούς ἀδελφούς μας καθώς και ᾿Εκεῖνος μᾶς ἀγάπησε». Δηλαδή νά τούς ἀγαπήσουμε  μέχρι θανάτου! Διότι κι Ἐκεῖνος ἔτσι μᾶς ἀγάπησε: Μέχρι θανάτου καί μάλιστα θανάτου σταυρικοῦ. Θά πρέπει, ἑπομένως, ν' ἀγαπήσουμε τούς πάντας, περισσότερο καί ἀπό τήν ζωή καί τήν ὕπαρξή μας. 
᾿Οφείλουμε νά ξεπεράσουμε ἀκόμη καί τό λεγόμενο «ἔνστικτο τῆς αὐτοσυντηρήσεως»,

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 18-11-11

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικής Α΄ κεφ. β΄ 14 - 20

β΄ 14 - 20

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. ΙΣΤ΄ 15 - 18 & ΙΖ΄ 1 - 4

ΙΣΤ΄ 15 - 18 & ΙΖ΄ 1 - 4

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

«Αν πάρουν την ταυτότητα, αυτό θα είναι πτώση» (Γέρων Παΐσιος).

undefined Γέροντας Παϊσιος: «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΩΣΤΗ...Σιγά- σιγά, μετά την κάρτα και την ταυτότητα, δηλαδή το φακέλωμα, θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα"


Απαντήσεις Γέροντα Παϊσίου σε απορίες για Ταυτότητες:


Πώς το πεντοχίλιαρο έχει το 666 και το χρησιμοποιούμε; το ίδιο θα είναι και η ταυτότητα;
- Το πεντοχίλιαρο είναι νόμισμα- και η λύρα της Αγγλίας έχει επάνω την Βικτώρια, αυτό δεν με πειράζει. "Τα Καίσαρος Καίσαρι". Εδώ όμως είναι η ταυτότητα μου, είναι κάτι προσωπικό, δεν είναι νόμισμα. Ταυτότητα σημαίνει ότι και η λέξη, ταυτίζεται δηλαδή κανείς μ΄ αυτά που δηλώνει. Βάζουν το διάβολο και υπογράφω ότι τον αποδέχομαι. Πώς να το κάνω αυτό;
Γέροντα τί σχέση έχει αυτή η ταυτότητα με το σφράγισμα;

- Η ταυτότητα δεν είναι σφράγισμα, είναι η εισαγωγή του σφραγίσματος.
Ο κόσμος Γέροντα, ρωτάει τι να κάνει σχετικά με τις νέες ταυτότητες.

'Oρθόδοξες Ὁμιλίες

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
  1. OΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ | Ὀρθόδοξες χριστιανικές ὁμιλίες ἑρμηνείας τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Πατερικῶν κειμένων
  2. ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ.
  3. π. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΟΜΙΛΙΩΝ (206) ΕΩΣ ΜΑΡΤΙΟ 2011
  4. π. Σάββας Αγιορείτης: Σειρά Παιδαγωγικών ομιλιών σε μητέρες 
  5. Νέα σειρά ομιλιών π. Σάββα Αγιορείτη
  6. ΝΕΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ ΑΠΟ 03-01-2010 ΕΩΣ 01-06-2010 
  7. ΣΤ΄ΟΜΙΛΙΕΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΑΓΕΙΟΡΙΤΗ (21.11.09-03.1.10)
  8. ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ. - β΄ (συνέχεια)
  9. ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ. - γ΄ (συνέχεια)
  10. "Τα πάθη" Βιντεοσκοπημένη ομιλία ιερομον. π.Σάββα Αγιορείτη 
  11. π. Σάββας Αγιορείτης, "Το σαράκι της ψυχής", Βιντεοσκ.ομιλία
  12. π. Σάββας Αγιορείτης «Η Ιεραποστολή». Βιντεοσκοπημένη ομιλία 
  13. π. Σάββας Αγιορείτης, "Το φάρμακο της πίστεως", βιντεοσκοπ.

Φοβερή παιδαγωγία βλασφήμων αἱρετικῶν (παπικῶν)


"Αν είναι Άγιος, ας μας πνίξει"

Κάποτε στην Θήρα (Σαντορίνη), την ημέρα της μνήμης του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, την Δευτέρα Κυριακή των Νηστειών, μερικοί Λατίνοι καθώς έπλεαν με κάποιο πλοίο κάνοντας αναψυχή, έβαλαν μερικά παιδιά σε μια λέμβο τα οποία χτυπώντας τα χέρια τους έλεγαν: «Ανάθεμα τον Παλαμά, αν είναι ο Παλαμάς Άγιος, ας κάμει να πνιγούμε». Αυτά βλασφημούσαν τα Φραγκόπουλα, καί ω του παραδόξου θαύματος, αδελφοί!

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΝΑΔΟΧΟΣ Α'


  
Αρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Ιεροκήρυξ Ι.Μ.Δρ.Πωγ.& Κονίτσης.

Κόνιτσα.


Ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε και ζοῦμε, ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, το Σῶμα δηλ. τοῦ Χριστοῦ, εἶναι Ἐκκλησία τῶν Μυστηρίων. Τό πρῶτο ἀπό τά μυστήρια, τό εἰσαγωγικό μυστήριο, πού μᾶς εἰσάγει καί μᾶς κάνει ὀργανικά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι τό μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος.
Στήν Π.Δ. ἔχουμε τύπους τοῦ πραγματικοῦ Βαπτίσματος, μέ  τελευταῖο τό βάπτισμα μετανοίας τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου, ὁ ὁποῖος κλείνει τήν Π.Δ. καί ἀνοίγει τήν Κ. Διαθήκη. «Ἰωάννης ἐβάπτισεν βάπτισμα μετανοίας τῷ λαῷ λέγων εἰς τόν  ἐρχόμενον μετ’ αὐτόν ἵνα πιστεύσωσιν, τοῦτ’ ἔστιν εἰς τόν Ἰησοῦν» (Πράξ. 19,4). Ὁ Ἰωάννης βάπτισε βάπτισμα μετανοίας καί ἔλεγε στό λαό νά πιστεύουν σ’ Ἐκεῖνον πού ἔρχεται μετά ἀπό αὐτόν, δηλ. στόν Ἰησοῦ Χριστό.
Ὁ Ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός μέ τό παράδειγμά Του ἁγίασε τό Βάπτισμα, ὅταν βαπτίστηκε ἀπό τόν Ἰωάννη τόν Βαπτιστή στόν Ἰορδάνη ποταμό.

Η κοινή προσευχή

ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
Ήταν το βράδυ  του μεγάλου και Μυστικού Δείπνου και των κατά σάρκα Παθών του Κυρίου. Ενώ λοιπόν ετελείτο μεγαλοπρεπώς ή Ακολουθία των Παθών στην Μεγίστη Λαύρα κατά την συνήθεια, και ο Γρηγόριος συμμετείχε στην πανηγύρι και στους ύμνους μαζί με τους πρόκριτους των μοναχών, και συμπαραστεκόταν σ’ αυτούς, στολίζοντας, θα έλεγε κανείς, εκείνη την σύναξη με την παρουσία του. Αλλά, όπως συμβαίνει συχνά, μερικοί από τους συμπαριστάμενους σαν να λησμόνησαν τα τελούμενα, τις μεγάλες εκείνες και θαυμάσιες ωδές, καθώς και το σκοπό της συναθροίσεως, εκτράπηκαν σε μάταιες ομιλίες και μάλιστα πέρα από το μέτρο και υπερβολικά, αν μπορεί να μιλήσει κανείς για μέτρο σε τέτοια ζητήματα. Δυσανασχετεί γι’ αυτό ο άνθρωπος του Θεού, όπως είναι φυσικό· αλλά επειδή δεν θεωρούσε σωστό να παρατηρήσει σ’ εκείνους να σταματήσουν την ομιλία, αφού απομάκρυνε τον νου συγχρόνως και από εκείνους και από την υμνωδία, τον στρέφει προς τον εαυτό του, όπως συνήθιζε, και διά του εαυτού του προς το Θεό· και αμέσως τον περιλάμπει από πάνω θείο φως, και αφού φωτίσθηκαν από τις ακτίνες εκείνες οι οφθαλμοί τόσο του σώματος όσο και της ψυχής, βλέπει καθαρά σαν να είναι στο παρόν αυτό που επρόκειτο να συμβεί μετά πολλά χρόνια.

ΜΕΘΟΔΟΣ SILVA: Μία αποκρυφιστική Εταιρεία της ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ


"ΜΕΘΟΔΟΣ SILVA":
Μία αποκρυφιστική Εταιρεία της "ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ"

Αρχιμ. Αθανάσιος Κολλάς, Ιεροκήρυξ-Καθηγητής
Υπεύθυνος Γραφείου επί των Αιρέσεων
Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Στον τοπικό τύπο της 6-Μαίου-2003, καταχωρήθηκε ανακοίνωση με τίτλο "ΜΕΘΟΔΟΣ SILVA" και υπότιτλο "ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΝΟΥ". Με την ανακοίνωση αυτή η Οργάνωση "ΜΕΘΟΔΟΣ SILVA" προγραμματίζει ένα τετραήμερο σεμινάριο στην πόλη του Βόλου και καλεί του πολίτες να το παρακολουθήσουν, προκειμένου να ενημερωθούν και να ωφεληθούν από τις ομιλίες που θα γίνουν. Το σεμινάριο καλύπτεται από την εταιρεία "ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Ε.Π.Ε.", η οποία έχει ως στόχο να μάθει τους ανθρώπους "να χρησιμοποιούν περισσότερο αποτελεσματικά το μυαλό τους, για να γίνουν ιδιαίτερα επιτυχημένοι"."Η μεγαλύτερη ανακάλυψη που θα μπορούσατε να κάνετε ποτέ είναι το δυναμικό του ίδιου σας του νου", σημειώνεται με κομπορρημοσύνη και έπαρση στην ανακοίνωση. Επίσης, υποστηρίζεται ότι "η διαίσθηση είναι πιο σημαντική από τη λογική", ότι "με τη φαντασία λύνει κανείς ευκολότερα προβλήματα", ότι "τα όνειρα είναι τόσο σημαντικά και ότι είναι μηνύματα που στέλνει το υποσυνείδητο" ότι "τα περιοριστικά πιστεύω γίνονται οι λόγοι, για να μη πετύχει κάποιος όλα όσα θέλει" .....( ανακοίνωση ). Η τιμή συμμετοχής είναι 330 ΕΥΡΩ.
Η παραπάνω ανακοίνωση εδημιούργησε ερωτηματικά.. Για ενημέρωση των Ορθοδόξων Χριστιανών, εθεώρησα σκόπιμο να γράψω αυτό το σημείωμα, σχετικά με το τι είναι η "ΜΕΘΟΔΟΣ SILVA".

Τό διορατικό χάρισμα ἡ τέλεια ἀγάπη καί τά μυστικά θαύματα (Γέροντος Πορφυρίου)

1. ΤΟ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ
Ὁ π. Πορφύριος μιλώντας σχετικά μέ τό διορατικό χάρισμα καί τήν Θεία Χάρη ἔλεγε ὅτι: « α) Δέν εἶναι ἐπιστήμη, δέν εἶναι τέχνη, εἶναι χάρις. β)  Ἡ Θεία Χάρις δέν λανθάνει ποτέ. γ) Ὅταν ἐνεργεῖ ἡ Θεία Χάρις ὁ ἄνθρωπος πλημμυρίζει χαρά, ἀλλά αὐτή τή χαρά πρέπει νά τή διακρίνουμε ἀπό τήν ψεύτικη χαρά, τήν ἀπομίμηση χαρᾶς, πού προσφέρει τό κακό σ’ αὐτόν πού τό διαπράττει.

Άγιος Νείλος: Περί προσευχής, 153 κεφάλαια. Μέρος Α'


undefined
Πρόλογος

Την ώρα, που με καίει ο πυρετός και με συνέχει η φλόγωση των ακαθάρτων παθών, με τονώνεις, όπως πάντα, καθώς πιάνω τα θεαγάπητα γράμματά σου παρηγορώντας το νού μου τον κατάκοπο, που σε ό,τι αισχρό περιδιαβάζει. Κι αυτό, γιατί εσύ μακάρια μιμήθηκες το μεγάλο καθηγητή και δάσκαλο.
Καθόλου παράδοξο αυτό, γιατί δικό σου μερτικό είναι πάντα τα σπουδαία όπως ήταν του ευλογημένου Ιακώβ. Αφού δηλαδή δούλεψες καλά για χάρη της Ραχήλ και πήρες αντί γι’αυτήν τη Λεία (Γεν.κθ΄ 25), ζητάς τώρα κι εκείνη, που λαχταράς, γιατί ασφαλώς συμπλήρωσες κι αυτής τα εφτά χρόνια.

Ἡ προσευχή ὡς θεραπευτικό μέσο_mp3_2ο μέρος


 Π. Σάββας 2011-11-12_Ἡ προσευχή ὡς θεραπευτικό μέσο_mp3_2ο μέρος


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 12-11-2011 (Σύναξη νέων).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. Ἡ ὑπομονὴ στοὺς πόνους

 Λόγοι Δ΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
 "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
   
 ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  
Κεφάλαιο 2ο

 Ἡ ἀρρώστια
 Ἡ ὑπομονὴ στοὺς πόνους


Ὅταν μᾶς βρίσκη μιὰ ἀρρώστια, καλὰ εἶναι νὰ ἀφηνόμαστε στὸν Χριστὸ ἐν λευκῷ.  Νὰ σκεφτώμαστε ὅτι ἡ ψυχή μας ἔχει μεγαλύτερη ἀνάγκη ἀπὸ ὑπομονὴ καὶ δοξολογία στοὺς πόνους παρὰ ἀπὸ ἀτσαλένιο σῶμα μὲ τὸ ὁποῖο μποροῦμε νὰ κάνουμε μεγάλους σωματικοὺς ἀγῶνες, οἱ ὁποῖοι ὅμως ἴσως μᾶς κάνουν νὰ καυχηθοῦμε, χωρὶς νὰ τὸ καταλάβουμε, γιατὶ θὰ νομίσουμε ὅτι μὲ τὸ σπαθί μας θὰ κερδίσουμε τὸν Παράδεισο.

17 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Γρηγορίου Νεοκαισαρείας, Λαζάρου Ζωγράφου, Ζαχαρία και Ιωάννη, Λογγίνου, Γενναδίου και Μαξίμου, Γενναδίου Βατοπαιδινού, Ιουστίνου Οσίου, Σακ Πέρση, Ιωάννη Δερμοκαΐτη, Νίκωνος Θαυματουργού, Hilda.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θαυματουργός ὁ Νεοκαισαρείας

Γεννήθηκε περίπου τὸ 210 μὲ 215 μ.Χ. Οἱ γονεῖς του ἦταν εἰδωλολάτρες καὶ εἶχαν μεγάλη κοινωνικὴ θέση στὴ Νεοκαισάρεια τοῦ Πόντου. Μετὰ τὴν στοιχειώδη ἐκπαίδευσή του, ὁ Γρηγόριος μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του Ἀθηνόδωρο πῆγαν στὴ Βηρυτὸ γιὰ νὰ σπουδάσουν νομικά.
Ὁ Θεὸς ὅμως εἶχε ἄλλα σχέδια γιὰ τὸ Γρηγόριο. Ὅταν περνοῦσε ἀπὸ τὴν Καισαρεία, ἄκουσε τὸ δεινὸ ἑρμηνευτή τῶν Γραφῶν, Ὠριγένη. Ὁ Γρηγόριος τόσο πολὺ ἐνθουσιάστηκε μαζί του, ὥστε ἄφησε τὰ νομικὰ καὶ διετέλεσε ἐπὶ χρόνια μαθητής του.
Κατόπιν πῆγε στὴν Ἀλεξάνδρεια, καὶ ἀπὸ ἐκεῖ ἐπέστρεψε στὴ Νεοκαισάρεια μὲ πλήρη θεολογικὴ μόρφωση καὶ ἅγιο ζῆλο. Τότε ὁ Μητροπολίτης Ἀμασείας Φαίδημος διέκρινε τὰ χαρίσματά του καὶ τὸν ἔκανε ἐπίσκοπο Νεοκαισαρείας.
Ἡ ἐπισκοπὴ αὐτὴ εἶχε μόνο 17 χριστιανούς! Ὁ Γρηγόριος, ὅμως, δὲν τὸ θεώρησε ὑποτιμητικό. Βασιζόταν πολὺ στὴν δύναμη τῆς θείας χάριτος καὶ πάντα εἶχε στὸ μυαλό του τὰ ἐνθαρρυντικὰ λόγια τοῦ θείου Παύλου: «Νὰ ἐνδυναμώνεσαι μὲ τὴν χάρη ποὺ μᾶς δίνεται ἀπὸ τὴν σχέση καὶ τὴν ἕνωσή μας μὲ τὸν Ἰησοῦ Χριστό».