Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.
Απόστολος: Προς Τιμόθεον Β΄ κεφ. α΄ 8 - 18
α΄ 8 - 18
Ευαγγέλιον: Κατά Mάρκον Κεφ. Β΄ 23 - 28 & Γ΄ 1 - 5
Β΄ 23 - 28 & Γ΄ 1 - 5
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο "http://hristospanagia1.wordpress.com/"
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011
Ὁ πλοῦτος καί ἡ θεάρεστη ζωή
«Τὴν ἀπόκτηση τῶν χρημάτων καὶ τὸ πλούσιο ξόδεμά τους» διδάσκει ὁ Μ. Ἀντώνιος «νὰ τὰ θεωρεῖς μόνο σὰν μία φαντασία ποὺ δὲν κρατᾶ παρὰ λίγο καιρό. Ἐπίσης νά γνωρίζεις ὅτι ἡ ἐνάρετη καὶ θεάρεστη ζωὴ διαφέρει (εἶναι πολύ ἀνώτερη) ἀπὸ τὸν πλοῦτο. Ὅταν τὸ μελετᾶς αὐτὸ σταθερά καί τό κρατᾶς καλά στή μνήμη σου, οὔτε θὰ ἀναστενάξεις, οὔτε θὰ κραυγάσεις, οὔτε θὰ κατηγορήσεις κανένα, ἀλλὰ θὰ εὐχαριστήσεις τὸ Θεὸ γιὰ ὅλα,
Ο φύλακας Άγγελός σου έχει πάει στην Εκκλησία.
Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία στον Βίο του στάρετς Ναζάριου. Ταξίδευε κάποτε ο στάρετς με τον μαθητή του και τη μικρή άμαξα που την έσερνε το άλογό τους και έφτασαν ένα Σάββατο σε κάποιο χωριό, όπου έπρεπε να καταλύσουν γιατί ήταν ήδη αργά. Ζήτησαν να φιλοξενηθούν από τον ιερέα του χωριού.
Ο ιερέας υποδέχτηκε τους ταξιδιώτες με χαρά και αφού συζήτησε με τον π. Ναζάριο τον εκτίμησε πάρα πολύ. Όταν έφτασε η ώρα που αρχίζει η ολονύκτια αγρυπνία της Κυριακής, ο π. Ναζάριος παρατήρησε ότι ο ιερέας δεν προετοιμαζόταν να κάνει την αγρυπνία και τον ρώτησε:
-Παππούλη, την Κυριακή το πρωΐ θα διαβάσεις την ακολουθία της αγρυπνίας;
Ο ιερέας υποδέχτηκε τους ταξιδιώτες με χαρά και αφού συζήτησε με τον π. Ναζάριο τον εκτίμησε πάρα πολύ. Όταν έφτασε η ώρα που αρχίζει η ολονύκτια αγρυπνία της Κυριακής, ο π. Ναζάριος παρατήρησε ότι ο ιερέας δεν προετοιμαζόταν να κάνει την αγρυπνία και τον ρώτησε:
-Παππούλη, την Κυριακή το πρωΐ θα διαβάσεις την ακολουθία της αγρυπνίας;
Άλλο πράγμα ο Santa Claus της Coca Cola κι άλλο ο Αγιος Βασίλειος ...
ΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
ΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ:
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
+Αρχιμ. Δανιήλ Γούβαλη
Το
πως βρίσκουν την αναγκαία τροφή και εξασφαλίζουν την επιβίωσί τους
επάνω στην γη τα αναρίθμητα είδη των φυτικών και ζωικών οργανισμών,
αποτελεί θαύμα θαυμάτων. Από τον πάνσοφο νου τού Δημιουργού έχει
καταστρωθή ένα σχέδιο που μας εκπλήσσει με την σοφία του.
Το
πράγμα γίνεται πιο κατανοητό, αν σκεφθούμε ότι το κάθε είδος θέλει την
δική του τροφή. Άλλες ουσίες χρειάζεται η χλόη, άλλες η μηλιά, άλλες η
μέλισσα, άλλες η αράχνη, άλλες το περιστέρι, άλλες η αγελάδα, άλλες ο
ελέφαντας, άλλες η φάλαινα. Και πρέπει όλα τα είδη να εξασφαλίζουν τα
αναγκαία προς το ζην, και κανένα να μη μένη παραπονεμένο.
ΟΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΜΥΘΟΙ ΤΗΣ «ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ»
ΟΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΜΥΘΟΙ
ΤΗΣ «ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ»
ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Εδώ
και μερικές δεκαετίες με την εμφάνιση της ιατρικής πρακτικής των
ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ έχουν αναφανεί ορισμένα ηθικά ζητήματα που οφείλουν να
απασχολήσουν κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο. Το παρόν άρθρο αποτελεί συνοπτική
παρουσίαση της επαίσχυντης προπαγάνδας των υποστηρικτών της λεγομένης
«ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ».
Πρώτα
πρέπει να επισημάνουμε ότι οι Μεταμοσχεύσεις οργάνων και ιστών από
άνθρωπο σε άνθρωπο δεν είναι όλες ηθικά επιλήψιμες. Όταν για παράδειγμα
ένας δότης δίνει ένα από τα διπλά ζωτικά όργανα του ή κάποιον ιστό στον
συμβατό λήπτη και μετά την Μεταμόσχευση έχουν την δυνατότητα να ζήσουν
και οι δύο, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το ηθικό πρόβλημα παρουσιάζεται στις
λεγόμενες Μεταμοσχεύσεις από τους ψευδώς και αντιεπιστημονικώς
ονομαζόμενους «ΠΤΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΔΟΤΕΣ».
Οι Ορθόδοξοι Μπροστά στο Χάος της «Νέας Εποχής»
Γράφει ο π. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός
1.
Η εποχή μας σφραγίζεται καθοριστικά από μια νέα ιστορική συγκυρία, τη
Νέα Παγκόσμια Τάξη πραγμάτων, ως στρατιωτικοπολιτική έκφραση της Νέας
Εποχής, που ορίζεται αφετηριακά από τον πόλεμο του Κόλπου και την
κατάρρευση του λεγόμενου «υπαρκτού σοσιαλισμού», το κενό του οποίου
έσπευσε να καλύψει η αναδυθείσα παγκόσμια Μονοκρατορία, η Pax Americana,
που μεταφέρει τον κόσμο μας αναδρομικά στην ενότητα της Pax Romana και
σ’ ό,τι αυτή μπορεί να περικλείει για τον άνθρωπο και τον κόσμο.
Όπως τότε, έτσι και σήμερα, η ανθρωπότητα εντάχθηκε σ’ ένα παγκόσμιο
σύστημα πολιτικής και αξιών, που ελέγχει και διαμορφώνει καθολικά, μέσω
της ενιαιοποιούμενης παιδείας και των κατευθυνόμενων Μ.Μ.Ε., τον άνθρωπο
και την κοινωνία ως πλανητικό άνθρωπο και πλανητική-ολιστική κοινωνία.
Σημείο Θεού – Bησσαρίων ο Αγαθωνίτης
Σημείο
διαφωνιών και αντικρούσεων αποτέλεσε ο Γέροντας Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης
(† 22 Ιανουαρίου 1991), του οποίου το σκήνωμα βρέθηκε άφθαρτο κατά την
ανακομιδή του λειψάνου του, δεκαπέντε χρόνια μετά την κοίμησή του. Ο
καθηγούμενος της Ι. Μ. Αγάθωνος, ο οποίος γνώριζε από τα μαθητικά του
χρόνια τον Γέροντα Βησσαρίωνα καταθέτει την μαρτυρία του για την
προσωπικότητα του Γέροντα.
Τον π. Βησσαρίωνα γνώριζα από τα μαθητικά μου χρόνια και από τότε ήταν ο πνευματικός μου. Αργότερα τον έζησα στην διάρκεια είκοσι ολόκληρων χρόνων πνευματικής σπουδής στην Μονή Αγάθωνος. Στα χέρια του πλαστουργήθηκε η μοναχική μου συνείδηση.
του Αρχιμ. Δαμασκηνού Ζαχαράκη
Καθηγουμένου Ιεράς Μονής Αγάθωνος
Τον π. Βησσαρίωνα γνώριζα από τα μαθητικά μου χρόνια και από τότε ήταν ο πνευματικός μου. Αργότερα τον έζησα στην διάρκεια είκοσι ολόκληρων χρόνων πνευματικής σπουδής στην Μονή Αγάθωνος. Στα χέρια του πλαστουργήθηκε η μοναχική μου συνείδηση.
π.ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ ΚΟΡΚΟΛΙΑΚΟΣ. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΝΟΣ ΑΓΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ
«Ἰησοῦς Χριστός, χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰώνας», λέγει ὁ
ἱερός συγγραφέας τῆς πρός Ἑβραίους Ἐπιστολῆς (ιγ’ 8). Ὁ Χριστός δηλαδή,
ἡ πηγή τῆς ζωῆς καί τῆς ἁγιότητας, δέν περιορίζει τή χάρη Του μόνο σέ
κάποιες ἐποχές ἤ σέ κάποιους ἀνθρώπους. Δέν εἶναι προσωπολήπτης ὁ Θεός
(Ρωμ. β’ 11) οὔτε ὑπάρχει μεροληψία σ’ Αὐτόν.
Παντοῦ
καί πάντοτε, ὅπου βρεῖ κατάλληλο καί εὔφορο πνευματικά ἔδαφος, σπέρνει
τόν λόγο Του, τόν ποτίζει μέ τή χάρη Του καί τόν αὐξάνει μέ τήν εὐλογία
Του. Ἔτσι λοιπόν σέ κάθε λαό μέ τήν χάρη καί τό φωτισμό τοῦ Αγ.
Πνεύματος «οἱ δίκαιοι, ἡ καλή γῆ τοῦ Εὐαγγελίου, καρποφορούσιν ἐν
ὑπομονῇ, τριάκοντα καί ἑξήκοντα καί ἑκατόν» (Λουκ. η’ 15). Αὐτό συνέβη
καί μέ τόν π. Βησσαρίωνα Κορκολιάκο, τόν Πνευματικό.
Μεροκάματο ή ανεξάντλητα αγαθά;
«ΟΙ ΕΚΖΗΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΟΥΚ ΕΛΑΤΤΩΘΗΣΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΑΓΑΘΟΥ»
«Ο
Σύρος Μαϋσιμάς ήταν ένας πτωχός χωρικός. Είχε ένα μόνο ρούχο, το οποίο
συνήθως διόρθωνε, ράβοντας μπαλώματα επάνω στα παπλώματα. Είχε όμως
μεγάλη αγάπη στους ξένους και τους φτωχούς, για τους οποίους κρατούσε
πάντα ανοιχτές τις πόρτες της καλύβας του. Είχε δυο πιθάρια, το ένα
γεμάτο σιτάρι και το άλλο γεμάτο λάδι και από αυτό έδινε σε όσους τον
επισκέπτονταν. Συνέβαινε δε τούτο το θαυμαστό. Το σιτάρι και το λάδι δεν
τελείωναν ποτέ και ότι τα πιθάρια ήσαν πάντα γεμάτα, όπως άλλοτε επί
Ηλιού του προφήτη είχε συμβεί με την υδρία του αλεύρου και τον καμψάκη
του ελαίου της Χήρας εις τα Σαρεπτά της Σιδωνίας» ( Γ΄ Βασ. ιζ΄9-16,
Συναξάρι, 23 Ιανουαρίου ) .
Οι δαίμονες και οι παράδοξοι πετροβολισμοί
ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ
Το 1900
ένας νεαρός ζαχαροπλάστης από τη Θεσσαλονίκη, ο Αστέριος, μετανοώντας
για την αμαρτωλή του ζωή, αποφάσισε να ντυθεί το μοναχικό σχήμα και να
εγκαταβιώσει στην αγιορείτικη Μονή Διονυσίου.
Ως δόκιμο τον έστειλαν στο Μονοξυλίτη, μετόχι της μονής μέσα στο Άγιο Όρος. Οι γονείς του όμως από τη Θεσσαλονίκη, ανάστατοι και καταπικραμένοι από το διάβημα του γιου τους, κίνησαν γη και ουρανό για να τον … «σώσουν», να τον ξαναφέρουν δηλαδή στο κόσμο! Δεν δίστασαν μάλιστα να ζητήσουν και τη βοήθεια του σατανά, καταφεύγοντας σε μαγείες.
Ως δόκιμο τον έστειλαν στο Μονοξυλίτη, μετόχι της μονής μέσα στο Άγιο Όρος. Οι γονείς του όμως από τη Θεσσαλονίκη, ανάστατοι και καταπικραμένοι από το διάβημα του γιου τους, κίνησαν γη και ουρανό για να τον … «σώσουν», να τον ξαναφέρουν δηλαδή στο κόσμο! Δεν δίστασαν μάλιστα να ζητήσουν και τη βοήθεια του σατανά, καταφεύγοντας σε μαγείες.
Βίος του αγίου Μάρτυρος Πέτρου του Αλεούτιου
ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ
Ο άγιος Πέτρος ο Αλεούτιος είναι ο πρώτος άγιος αμερικανικής καταγωγής, του ορθοδόξου εορτολογίου.
Δεν έχουμε
πληροφορίες για την ακριβή καταγωγή του, ούτε άλλα στοιχεία για την προ
του μαρτυρίου ζωή του στην Αλάσκα. Ξέρουμε μόνο ότι ήταν ένας από τους
Ορθόδοξους ιθαγενείς των Αλεουτίων νήσων που είχαν επανδρώσει την
αποικία που ίδρυσε η Ρωσσο-Αμερικανική Εταιρεία το 1812, στο Fort- Ross
στην Καλιφόρνια. Η αιτία της δημιουργίας αυτού του αγροτικού σταθμού στο
Fort- Ross ήταν ο ανεφοδιασμός των Ρώσων αποίκων και μελών της
Εταιρείας στην Αλάσκα.
Θαυμαστή Εμφάνιση των Αγίων Ευστρατίου, Αυξεντίου, Ευγενίου, Μαρδάριου και Ορέστη σε μετόχι της Νέας Μονής Χίου
Ο Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης λέγει ότι δεν μπορεί να σιωπήσει για ένα χαριέστατο θαύμα, το οποίο ενήργησαν τούτοι οι Άγιοι πέντε Μάρτυρες σ’ ένα μετόχι της Νέας Μονής στην Χίο, τιμώμενο επ’ ονόματι των πέντε τούτων Αγίων Μαρτύρων, καθώς τούτο διηγείται ο ευλαβής εκείνος Νικόλαος ο Μαλαξός, ο πρωτοπαπάς Ναυπλίου...
Ἅγιος Νεκτάριος Ἕνα πρόσφατο θαῦμα τοῦ ἁγίου Νεκταρίου στὴν Ἀθήνα
Γράφει (ἀνωνύμως) καθηγητὴς χειρουργικῆς. Δημοσιεύτηκε στὸ περιοδικὸ Τόλμη, Ἰανουάριος 2007
Τὴν 7.11.2006 εἰσήχθη γιὰ θεραπεία στὸ Εὐγενίδειο Θεραπευτήριο ἡ ἀσθενῆς Μ.Φ., ἐτῶν 68, ἀπὸ τὸν Θεολόγο Σπάρτης. Ἡ ἀσθενὴς παρουσίαζε παροδικὰ κρίσεις μὲ ἀπώλεια τῆς ὁράσεως (ἔχανε τὸ φῶς) τοῦ δεξιοῦ ὀφθαλμοῦ λόγω μεγάλης στένωσης τῆς καρωτίδας ἀρτηρίας, διότι ὁ ὀφθαλμός της δὲν αἱματωνόταν ἀρκετά.
14 Δεκεμβρίου Συναξαριστής. Των Αγίων Θύρσου, Λευκίου και Καλλινίκου μαρτύρων, των Αγίων Φιλήμωνα, Απολλωνίου και Αρριανού μαρτύρων, Υπατίου και των συν αυτώ, Μνήμη απειλής φοβερού σεισμού.
Οἱ Ἅγιοι Θύρσος, Λεύκιος καὶ Καλλίνικο
Οἱ Ἅγιοι Θύρσος, Λεύκιος καὶ Καλλίνικος ἔζησαν τὸν 3ου αἰώνα μ.Χ. Κατάγονταν ἀπὸ τὴν Βιθυνία καὶ κατοικοῦσαν στὴν Καισάρεια. Ἦταν γόνοι ἐπιφανῶν οἰκογενειῶν καὶ διῆγαν εὐσεβὴ καὶ ταπεινὸ βίο.
Μαρτύρησαν, ὅταν ὁ αὐτοκράτορας Δέκιος κήρυξε σκληρὸ διωγμὸ κατὰ τῶν χριστιανῶν. Χωρὶς νὰ φοβηθεῖ τὶς ἀπειλὲς τῶν εἰδωλολατρῶν, ὁ Λεύκιος παρουσιάστηκε οἰκειοθελῶς στὸν ἔπαρχο Κουμβρίκιο, στὸν ὁποῖο καὶ ὁμολόγησε τὴν πίστη του. Δὲν δίστασε νὰ ἐλέγξει τὸν ἔπαρχο, ποὺ προσπαθοῦσε μὲ κάθε μέσο, νὰ περιορίσει τὴν διάδοση τοῦ χριστιανισμοῦ. Ἐξοργισθεῖς ὁ Κουμβρίκιος διέταξε τὸν βασανισμὸ τοῦ Ἁγίου. Ἀφοῦ ὑπέστη φρικτὰ βασανιστήρια, ὁ Λεύκιος πέθανε μὲ ἀποκεφαλισμό.
Ἡ γενναία στάση τοῦ Ἁγίου ὁδήγησε μπροστὰ στὸν ἡγεμόνα καὶ τὸν Θύρσο, ὁ ὁποῖος ὁμολόγησε μὲ θάρρος ὅτι Κύριος καὶ Θεός του εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Γιὰ τὴν ὁμολογία του αὐτὴ ὑπέστη φοβερὰ βασανιστήρια, γεγονὸς ποὺ ὁδήγησε στὴν χριστιανικὴ πίστη τὸν εἰδωλολάτρη ἱερέα Καλλίνικο.
Οἱ δυὸ ἄνδρες βρῆκαν μαρτυρικὸ θάνατο. Ὁ Καλλίνικος ἀποκεφαλίστηκε, ἐνῶ ὁ Θύρσος θανατώθηκε μὲ πριόνια ἀπὸ τοὺς δήμιους.
Οἱ Ἅγιοι Θύρσος, Λεύκιος καὶ Καλλίνικος ἔζησαν τὸν 3ου αἰώνα μ.Χ. Κατάγονταν ἀπὸ τὴν Βιθυνία καὶ κατοικοῦσαν στὴν Καισάρεια. Ἦταν γόνοι ἐπιφανῶν οἰκογενειῶν καὶ διῆγαν εὐσεβὴ καὶ ταπεινὸ βίο.
Μαρτύρησαν, ὅταν ὁ αὐτοκράτορας Δέκιος κήρυξε σκληρὸ διωγμὸ κατὰ τῶν χριστιανῶν. Χωρὶς νὰ φοβηθεῖ τὶς ἀπειλὲς τῶν εἰδωλολατρῶν, ὁ Λεύκιος παρουσιάστηκε οἰκειοθελῶς στὸν ἔπαρχο Κουμβρίκιο, στὸν ὁποῖο καὶ ὁμολόγησε τὴν πίστη του. Δὲν δίστασε νὰ ἐλέγξει τὸν ἔπαρχο, ποὺ προσπαθοῦσε μὲ κάθε μέσο, νὰ περιορίσει τὴν διάδοση τοῦ χριστιανισμοῦ. Ἐξοργισθεῖς ὁ Κουμβρίκιος διέταξε τὸν βασανισμὸ τοῦ Ἁγίου. Ἀφοῦ ὑπέστη φρικτὰ βασανιστήρια, ὁ Λεύκιος πέθανε μὲ ἀποκεφαλισμό.
Ἡ γενναία στάση τοῦ Ἁγίου ὁδήγησε μπροστὰ στὸν ἡγεμόνα καὶ τὸν Θύρσο, ὁ ὁποῖος ὁμολόγησε μὲ θάρρος ὅτι Κύριος καὶ Θεός του εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Γιὰ τὴν ὁμολογία του αὐτὴ ὑπέστη φοβερὰ βασανιστήρια, γεγονὸς ποὺ ὁδήγησε στὴν χριστιανικὴ πίστη τὸν εἰδωλολάτρη ἱερέα Καλλίνικο.
Οἱ δυὸ ἄνδρες βρῆκαν μαρτυρικὸ θάνατο. Ὁ Καλλίνικος ἀποκεφαλίστηκε, ἐνῶ ὁ Θύρσος θανατώθηκε μὲ πριόνια ἀπὸ τοὺς δήμιους.