ΕΙΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ
+ 2 Μαΐου 1996
«…Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι το πνεύμα της Εκκλησίας παραμερίζεται και αντικαθίσταται από το πνεύμα τού αποκρυφισμού και της παραθρησκείας… Οι αποκρυφιστικές οργανώσεις ανέρχονται ήδη σε εκατοντάδες· το πνεύμα τους, που ως τάση είναι ευρύτερα γνωστό με τον όρο «Νέα Εποχή», επηρεάζει βασικούς παράγοντες των περισσοτέρων τομέων της ζωής μας. Σ’ αυτή την τάση συμπλέκονται δεκάδες χιλιάδες επί μέρους παράγοντες και ομάδες, όπως ακριβώς οι κόμβοι σε ένα τεράστιο δίκτυο˙… Αυτό το δίκτυο χαρακτηρίσθηκε από τούς «αποστόλους» της τάσεως αυτής «απαλή συνομωσία»…Βρισκόμαστε ήδη σε μία εποχή όπως εκείνη στην οποία ευρίσκετο η πρώτη Εκκλησία, που όλα γύρω της προσδιωρίζοντο από ένα «άλλο πνεύμα». Επομένως και σήμερα καλείται η Εκκλησία να ξαναδώσει στην απολογητική διακονία της τη θέση εκείνη πού η διακονία αυτή κατείχε στην πρωτοχριστιανική Εκκλησία.
…Στην πρωτοχριστιανική Εκκλησία η απολογητική κατείχε κεντρική θέση στην εκκλησιαστική ζωή. Αποτελούσε βασικό μέλημα, όχι μόνο των μεγάλων θεολόγων και ποιμένων της Εκκλησίας, αλλά και του κάθε πιστού.Ήδη στην Καινή Διαθήκη υπογραμμίζεται το καθήκον όλων των πιστών να είναι «έτοιμοι εις απολογίαν παντί τω αιτούντι ημάς λόγον περί της εν ημίν ελπίδος μετά πραότητος και φόβου» (Α’ Πέτρ. γ’ 15).…Η απολογητική διακονία μας δεν είναι δυνατόν να διεξαχθεί κατά τρόπο δραστικό και σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας, αν δεν στηρίζεται στη βαθύτερη μελέτη και ορθή κατανόηση της έξωθεν προκλήσεως. Είναι δυστύχημα το ότι δεν υπάρχει ένα Ερευνητικό Κέντρο, πού να ασχολείται με αυτό το θέμα».
Πρωτοχρονιά 1992 (ανέκδοτο κείμενο) του μακαριστού π.Αντωνίου
Κοιμήσου μακάριε και ευλογημένε δούλε του Θεού τον ύπνο του δικαίου με την ελπίδα ότι «μείζων εστίν ο εν ημίν ή ο εν τω κόσμω» (Α’ Ιω. Δ’, 4 ), με
την πίστη ότι η Εκκλησία, δια των συνεχιστών του έργου σου και δι’ όλων
των δυνάμεών της, θα πολεμά τον διάβολο και θα λύσει τις μηχανές του
πονηρού, και με την βεβαιότητα της τελικής νίκης του Χριστού επί των
δυνάμεων του σκότους, του Αρνίου επί του θηρίου της Αποκαλύψεως, τότε
όταν θα κληθείς και συ μαζί με όλους τους Προφήτας, Μάρτυρας και
Ομολογητάς να λάβεις τον «αμαράντινον της δόξης στέφανον» (Α Πέτρ. Ε’ 4), για
όλους τους κόπους και μόχθους που κατέβαλες, και τους πειρασμούς που
δέχθηκες, κατά την διάρκεια της πολυτάραχης ζωής σου, υπέρ της δόξης
του Θεού, του Αγίου Ονόματός Του και της Εκκλησίας του Χριστού.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ π.ΑΝΤΩΝΙΟ
http://egolpio.wordpress.com/2012/05/01/alevizopoulos/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου