Σελίδες

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Γάμος καὶ οἰκογένεια.Πῶς θὰ γίνει κατορθωτὴ αὐτὴ ἡ ἑνότητα;γ' μέρος

ΣΤ. Μὴ δέχεσθε τςπεμβάσεις.
πραγματικ κα μετάβλητη γάπη πο ντέλλεται Θεός, μόνο στ νόμιμη συζυγία μπορε ν φαρμοσθε κα ν καρποφορήσει. λα γύρω μας εναι ρευστά, σταθ κα λλάζουν συνεχς. Τί παραμένει μετάβλητο στν κοινωνία, στς συγγένειες κα τς συνεργασίες μεταξὺ τν νθρώπων; Μόνο στ νόμιμη συζυγία πικρατε νιδιοτελς κα γνήσια γάπη πειδ κατ τ θεία ντολ «ος Θες συνέζευξε» κανες δν πρέπει ν χωρίζει.
νότητα τν δύο συζύγων καθορίσθηκε π τν ρχ τς δημιουργίας. Δν πάρχουν λάθη στὴ δημιουργία φο Γραφ μαρτυρε τι «εδε Θες τ πάντα σα ποίησεν κα δο καλ λίαν». Προέβλεπε Θες τν πτώση το νθρώπου κα τν τρόπο το πολλαπλασιασμο του κα γι’ ατ πέβαλε τν νότητα τν δύο σ να, γι ν κρατηθε πόσταση τῆς ζως μ τν γάπη. Τ «παρ Κυρίου ρμόζεται γυν νδρ» (Παρ. 19,14) ναφέρεται στος πιστούς, στος ποίους φαρμόζεται τ θέλημά του.
Στν Παλαι Διαθήκη Θες δηγοσε τος πιστούς του θεράποντες στν νότητα τς ληθινς συζυγίας κα τος παρουσίαζε ὡς παράδειγμα, στν κατωτερότητά τῆς τότε μάθειας κα γνωσίας πο πικρατοσε.
που πάρχει γάπη μέσα στ γάμο κανένας κλονισμς δν θ μπορε ν πιδράσει, οτε κα πεθερά! ναγκάσαμε, ς μς πιτραπε λέξη, ριμους στν λικία δανικος συζύγους νὰ μς πληροφορήσουν π τν πείρα τους ποι εναι τ παραίτητο στοιχεο τς ρμονικς συζυγίας κα δν μς πέκρυψαν τι ταν γάπη. Εγενες κυρίες μς ποκάλυψαν: «μς ς γυνακες, τίποτε λλο δν μς καθησυχάζει κα ερηνεύει σο ασθηση ὅτι ὁ σύντροφός μας, γαπ ληθινά, μόνον μς. Δυστυχς ς γυνακες εμαστε καχύποπτες, πηρεαζόμενες π τ περιβάλλον».
Χρειάζεται προσοχὴ στν πιρροή, γι ν μν π πιβολή, τν γονέων κα τν συγγενν, π’ που πρε κα τ κακ νομα πεθερά. Μετ τὸ γάμο συνιστοῦμε στ νδρόγυνα ν πομακρύνουν τς πεμβάσεις τν γονέων ποιων λλων πίδραση εναι καταλυτική.
φο δεχθήκαμε τ παράπονα τν συζύγων κα τς διαφωνίες τους, κάνοντας κάποια συγκατάβαση, τος ρμηνεύσαμε τ σημασία κα τν ννοια το μεγάλου αὐτο μυστηρίου κα τος πείσαμε ν ναθεωρήσουν τς σχέσεις τους κάτω π τ πρίσμα το «κατ Χριστν» συζυγικο βίου. Πείστηκαν, τουλάχιστον σοι κούσαμε, πο δν ταν λίγοι. π τότε ζον, πως μς διηγονται, τ πλήρωμα τς ρμονίας κα ερήνης στὴν οκογένεια κα στν αυτ τους τ ψηλότατο μυστήριο τς μεταξύ τους νότητας. μολογον μάλιστα τι πανλθε σ’ ατος ασθηση τν πρώτων μηνν το γάμου τους, ν ο περισσότεροι εναι σ προχωρημένη λικία κατ τν ποίαν ο φυσικς ρμς βρίσκονται σὲ μαρασμό. Ατ τ διαπίστωση τ συναντομε συχνά, κόμη κα σ σους πέρασαν πειρασμος κα θύελλες στ ζωή τους, ταν πανασύνδεσαν «ν Χριστ» τ συζυγική τους ζω πο εχε διαταραχθεῖ.
Σ’ αὐτ τν νωση κα τν γάπη συναντήσαμε περφυσικς διότητες, προϊόντα τῆς θείας Χάριτος ποὺ μς κατέπληξαν. Στ γνησιότητα τς συζυγικς γάπης εδαμε τν πέμβαση τς Χάριτος κα θαυμάσαμε τ δύναμη κα νέργεια τς ληθινς γάπης. Δημιουργεται μεταξ τν νόμιμων συζύγων μία περφυσικ νέργεια, στε ν προαισθάνονται τὰ συναισθήματα νας τοῦ λλου, κόμη κα ταν βρίσκονται σ μακρινς ποστάσεις. Δεγμα κα μαρτυρία τι «οκέτι εσ δύο» λλ μία ψυχ κα να σμα.
Αὐτ εναι δίωμα κα νέργεια τς Χάριτος πο πιδρ που κριβς συναντήσει τν ληθινὴ ἀγάπη τν συζύγων, πο μαθαν ν ζον νας γι τν λλον.
Γι’ αὐτ παρακαλομε κα πιμένουμε τ χριστεπώνυμο πλήρωμα ν πιστρέψει στς βάσεις τς ερς παραδόσεως π που θεία Χάρη θ μς κατευθύνει κα θ μς ξιώσει το προορισμο μας κα θ πολαύσουμε μία ὑγι κοινωνία, μία ζσα κκλησία, να οράνιο πολίτευμα, γιατί λα προκύπτουν π τν πιτυχημένο γάμο, τν πόλυτα νωμένη οκογένεια. Εδικ μως π τς ξιες κα ρωίδες μητέρες πο θ γεννήσουν τος ρωες τς κκλησίας, τς κοινωνίας, τς πολιτείας καὶ γιατί χι κα τς οκονομίας, ταν θ χαραχθε βασιλεία το Θεο π τς γῆς.
συνεχίζεται...

πηγή: Γέροντος Ἰωσφ Βατοπαιδινο, «Συζητήσεις στν θωνα», Ψυχωφελ Βατοπαιδιν 13, σ. 141-164

http://www.pemptousia.gr/2011/06/%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου