Η ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
γ) Η εκπλήρωση του προφητικού λόγου
Η Καινή Διαθήκη υπογραμμίζει πως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης μιλούσαν για τον Χριστό (Ιω. ε' 39) μέσα από «σκιά» (Εβρ. ι' 1).Αλλά για την κατανόηση των λόγων τους υπήρχε ένα εμπόδιο, ένα «κάλυμμα», που τελικά καταργείται μόνο διά του Χριστού (Β' Κορ. γ' 14).
Με την άφιξη του Ιησού Χριστού ο Θεός προσλαμβάνει πλέον τον άνθρωπο, για να τον ανακαινίσει και να τον οδηγήσει στη θέωση. Ο ύμνος από την ακολουθία των «Ωρών» των Χριστουγέννων είναι χαρακτηριστικός:
«... η αλήθεια ήλθε, η σκιά προσπέρασε,
και ο Θεός εφανερώθη στους ανθρώπους
εκ της Παρθένου.
Έλαβε τη δική μας μορφή
κι εθέωσε το πρόσλημμα.
Γι' αυτό ο Αδάμ και η Εύα
ανακαινίζονται κράζοντες:
η ευδοκία εφανερώθη στη γη,
να σώσει το γένος μας».
Είναι γνωστά τα «σημεία» που συνόδευαν το κήρυγμα του Χριστού. Ο ίδιος βεβαίωνε πως αυτά τα «έργα» μαρτυρούν για την αληθινή του ταυτότητα (Ιω. ε' 36). Ιδιαίτερα στους μαθητές του Ιωάννου υπογράμμισε:
«Πηγαίνετε
να πείτε στον Ιωάννη εκείνα που βλέπετε: τυφλοί ξαναβλέπουν και
κουτσοί περιπατούν· λεπροί κθαρίζονται και κουφοί ακούουν νεκροί
ανασταίνονται πτωχοί ευαγγελίζονται» (Ματθ. ια' 4-5).
Όμως
αυτή η εμπειρία των «σημείων» δεν ήταν αρκετή από μόνη της να
βεβαιώσει τους ανθρώπους για τη θεία προέλευση του Ιησού. Έπρεπε να
βεβαιωθούν και με βάση τον προφητικό λόγο, το περιεχόμενο της πίστεως.
Έτσι ο Ιωάννης καλείται εδώ να ανατρέξει στους προφήτες της Παλαιάς
Διαθήκης και ιδιαίτερα στον Ησαΐα, για να ερμηνεύσει τα «σημεία» που οι
μαθητές του βλέπουν να συντελούνται. Εκεί αναφέρεται:«Ιδού ο Θεός μας ανταποδίδει το δίκαιο
και θα το ανταποδώσει.
Αυτός θα έλθει και θα μας σώσει.
Τότε θα ανοιχθούν τα μάτια των τυφλών,
και τα αυτιά των κωφών θα ακούσουν·
Τότε θα πηδά σαν ελάφι ο χωλός,
και θα είναι τρανή η γλώσσα των βωβών,
διότι στην έρημο ανάβλυσε νερό
και φαράγγι στη γη τη διψασμένη.
Και θα μεταβληθεί η ξηρά γη σε λίμνη,
και στη διψασμένη γη θα ξεχυθεί πηγή νερού.
Εκεί θα είναι η χαρά των πτηνών,
εκτάσεις καλάμων και λίμνες.
Εκεί θα υπάρχει οδός καθαρά
και οδός που θα ονομασθεί αγία·
κανείς ακάθαρτος δεν θα περάσει απ’ εκεί,
ούτε θα υπάρχει εκεί οδός ακάθαρτη.
Οι διασκορπισμένοι θα βαδίσουν σ’ αυτή
και δεν θα πλανηθούν.
Δεν θα υπάρχει εκεί λιοντάρι,
κανένα πονηρό θηρίο δεν θα ανεβεί απ’ αυτή,
ούτε θα βρεθεί εκεί.
Σέ αυτή θα βαδίσουν λυτρωμένοι
και συναθροισμένοι για τον Κύριο.
Θα επιστρέψουν
και θα έλθουν στη Σιών με ευφροσύνη,
ευφροσύνη αιώνια θα στεφανώσει τις κεφαλές των. Στην κεφαλή τους θα υπάρχει αίνεση και αγαλλίαση, η ευφροσύνη θα τους καταλάβει,
θα έχει φύγει ο πόνος, η λύπη και ο στεναγμός»
(Ησ. λε' 4-10).
Η «ρίζα του Ιεσσαί» βλάστησε στο πρόσωπο του Χριστού (Ματθ. α' 2-16. Λουκ. γ' 23-38) και ο Χριστός βεβαίωσε αναφερόμενος στον Ησαΐα (ξα' 1-2), «σήμερα εκπληρώθηκε στ' αυτιά σας η γραφή αυτή» (Λουκ. δ' 18-21). Όλα τα «σημεία» που αναφέρει ο προφήτης άρχισαν να εκπληρώνονται με τη γέννηση του Χριστού, κατά τη δημόσια δράση Του, και θα ολοκληρωθούν με τη δευτέρα παρουσία Του. Ήδη οι διασκορπισμένοι συναθροίζον¬ται, οι λυτρωμένοι εντάσσονται στη νέα Σιών και προγεύονται τη θεία ευφροσύνη.
Αυτός ήταν και ο βαθύτερος πόθος των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, αυτήν εκφράζει και ο ύμνος του Συμεών:
«Νυν απολύεις τον δούλόν σου, Δέσποτα,
κατά το ρήμα Σου εν ειρήνη,
διότι είδα με τα μάτια μου τη σωτηρία Σου,
που ετοίμασες δι' όλους τους λαούς,
φως σε αποκάλυψη για τους εθνικούς
και δόξα για το λαό Σου Ισραήλ»
(Λουκ. β' 29-32).
Στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού εκπληρώθηκε η υπόσχεση του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου.
συνεχίζεται...
http://www.impantokratoros.gr/EE161225.el.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου