Σελίδες

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

Ἡ σχέσις μέ τόν πλησίον καί τόν Θεό


(ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο τοῦ ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης )
«Η ΕΝ ΧΡΙΣΤῼ ΖΩΗ ΜΟΥ»

***
Στίς βαρυσήμαντες νουθεσίες του προσθέτουμε καί ὅσα ἀναφέρει γιά τήν χρήση τῶν χαρισμάτων:

«Ὁ καθένας ἀπό μᾶς ὀφείλει νά ὑπηρετεῖ τόν ἄλλο μέ τά τάλαντα, μέ τίς ἱκανότητες, μέ τίς δυνάμεις, μέ τήν θέση πού κατέχει μέ τήν περιουσία, μέ τήν μόρφωσή του. Οἱ ἐπιστήμονες, οἱ προϊστάμενοι τῶν διαφόρων ὑπηρεσιῶν, οἱ δάσκαλοι, οἱ συγγραφεῖς πρέπει νά ὑπηρετοῦν τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί τήν ὠφέλεια τοῦ λαοῦ σύμφωνα μέ τίς ἀρχές τῆς Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας.

Εἶναι χίλιες φορές καλύτερο νά βλέπουμε τόν ἑαυτό μας κακό παρά καλό

«Αὐτογνωσία»
Ἀπό τό βιβλίο «Πνευματικές Νουθεσίες»
Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀπό τίς ἐπιστολές του)


Ὑψηλοτάτη πριγκίπισσα*, μήν περιορίζεις τόν ἀγώνα σου στήν ἀκριβή τήρηση μόνο τῶν ἐξωτερικῶν ἐπιταγῶν, τῆς νηστείας δηλαδή καί τῆς προσευχῆς. Πρέπει νά ἐπιδιώξεις ὁπωσδήποτε καί τήν πολύ σπουδαιότερη ἐσωτερική, ψυχική καλλιέργεια, πού κατορθώνεται μόνο μέ τήν αὔξηση τῆς ἀγάπης καί τή βάθυνση τῆς ταπεινώσεως.
      Λές ὅτι σοῦ κατατρώει τήν καρδιά ὁ πόθος τῆς ὑπακοῆς. Καί ρωτᾶς: Πῶς μπορῶ νά κατακτήσω αὐτή τήν ἀρετή; Σοῦ ἀπαντῶ: Ἐγώ θά σοῦ πῶ;

Η αποκρυφιστική προέλευση του πανθρησκειακού οράματος, της ”Νέας Εποχής”.

Του Πρωτοπρ. π. Βασιλείου Ά. Γεωργοπούλου, συνεργάτου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων
ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ και ποικίλους χώρους γίνεται λόγος για την ανεκτικότητα, την συμφιλίωση, την συνεργασία και την προσφορά στην πρόοδο του ανθρώπου από την ποικιλόμορφη συνεργασία των διαφόρων θρησκειών.
Από κοινωνιολογικής πλευράς, ό λόγος αυτός πηγάσει από το γεγονός ότι ή θρησκεία ως ενδοκοσμικό φαινόμενο, πού είναι συνυφασμένο με μια ποικιλία κοινωνικών δομών, σχέσεων και δράσεων πολλές φορές έγινε αφορμή διαφόρων μορφών συγκρούσεων. Συνέπεια αυτής της λογικής, αποτελεί ό ισχυρισμός ότι πρέπει ή θρησκευτικότητα να χειραγωγηθεί και να καταστεί παράγοντας κοινωνικής ευστάθειας.

Η Ορθόδοξη πίστη και η Μασωνία.(Ἐπιτρέπεται νά εἶναι κάποιος χριστιανός καί μασῶνος;)

 Η Ορθόδοξη πίστη και η Μασωνία..
Είναι δυνατόν κάποιος να είναι χριστιανός ορθόδοξος και ταυτοχρόνως να είναι και Μασώνος;

ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΣΤΟ ΚΑΜΙΝΙ (Γ΄)

Δύο χαρακτηριστικές φωτογραφίες τοῦ ἁπλοῦ, πιστοῦ καί χαριτωμένου ἀειμνήστου ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ Ἀναστασίου στό κρεββάτι τῆς δοκιμασία του πού εὐχαριστιακά καί δοξολογικά ὑπέμεινε
ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΣΤΟ ΚΑΜΙΝΙ
Αναστάσιος Μ.,
Μέρος Γ΄


«Ἄν ἕνας μέ φταίξει τόν παρουσιάζω σ’ ἕνα κλοιό προσευχῆς»

Γιά τήν περιφρόνηση καί τούς πειρασμούς
Ὁ κ. Τάσος γιά νά διαθέτει στόν κόσμο τά ζαρζαβατικά του στεκόταν ἔξω ἀπό μαγαζιά ἤ στίς γωνίες ἤ προχωροῦσε μ’ ἕνα καροτσάκι φωνάζοντας μέ τήν χαριτωμένη, σάν παιδική φωνή του, «ἐλᾶτε, πράσα, σέλινα, ντομάτες!». Ἄφηνε νά διαλέγουν ὅτι ἤθελαν ὅσοι ἀγόραζαν κι ἀπό πάνω ἔβαζε στή σακούλα κι ἄλλα.

Ακτημοσύνη




undefinedΑγάπα, αδελφέ, τα φτωχικά ενδύματα, αν θέλεις να διώξεις από την καρδιά σου την υψηλοφροσύνη. Όποιος αγαπά την πολυτέλεια, είναι αδύνατο να αποκτήσει ταπεινοφροσύνη. Είναι φυσικό να διαμορφώνεται ο εσωτερικός άνθρωπος σύμφωνα με τον εξωτερικό.

Ἀπό τό τελευταῖο κήρυγμα τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ θαυματουργοῦ ἰατροῦ, ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως τῆς Κριμαίας (1877-1961)



Παιδιά μου πολύ σᾶς παρακαλῶ, ντυθεῖτε μέ τήν πανοπλία πού δίνει ὁ Θεός, γιά νά μπορέσετε νά ἀντιμετωπίσετε τά τεχνάσματα τοῦ διαβόλου. Δέν μπορεῖτε νά φανταστεῖτε πόσο πονηρός εἶναι.
Δέν ἔχουμε νά παλαίψουμε μέ ἀνθρώπους, ἀλλά μέ «ἀρχές καί ἐξουσίες1» δηλαδή μέ τά πονηρά πνεύματα. Προσέξτε! Τόν διάβολο δέν τόν συμφέρει νά δεχθεῖ κάποιος τήν ὕπαρξή του, νά σκέφτεται καί νά αἰσθάνεται ὅτι εἶναι κοντά στόν ἄνθρωπο. Ἕνας κρυφός καί ἄγνωστος ἐχθρός εἶναι πιό ἐπικίνδυνος ἀπό ἕναν ὁρατό ἐχθρό.

7 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Ἡ Σύναξη τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη, Ἰουλιανοῦ ἐξ Αἰγίνης, Σὲντ Ἐπισκόπου Σκωτίας, Θεοδώρου Πρίγκιπα, Ἀθανασίου ἐξ Ἀτταλείας.


Ἡ Σύναξη τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη (ἑορτὴ Ἰωάννης, Ἰωάννα, Πρόδρομος).
Ἀπὸ πολὺ παλιὰ ἔχει καθοριστεῖ νὰ ἑορτάζουμε κατὰ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν Ἁγίων Θεοφανείων, τὴ Σύναξη τοῦ Προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσει τὸν Ἰησοῦ Χριστό. Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὑπῆρξε ὁ Ὄρθρος ποὺ ἀνήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου. Ὁ Ὄρθρος ποὺ προηγήθηκε τῆς ἀνατολῆς τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι τὸν ὀνομάζει ἕνας ὕμνος τῶν Θεοφανείων. «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου». Ὁμιλεῖ τὸ στόμα τοῦ Ἀσκητοῦ. Ὁ χαρισματικὸς ἄνθρωπος ποὺ ἀναδείχθηκε «μείζων ἐν γεννητοὶς γυναικών». Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος κηρύσσει προδρομικὰ μέσα στὴν ἔρημο τὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ. Ξαναθυμίζει τὰ προφητικὰ λόγια τοῦ Ἠσαΐου, ὁ Εὐαγγελιστὴς Μάρκος, ποὺ βεβαίως ἀναφέρονται στὸ μεγάλο ἐρημίτη τοῦ
Ἰορδάνη. Ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος κηρύσσει, μὲ πέντε βαρυσήμαντες λέξεις, ὅτι θὰ διδάξει ἀργότερα ὁ Ἰησοῦς: «Μετανοεῖτε, ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Λίγες σὲ ἀριθμὸ οἱ λέξεις του, ἀλλὰ βαριὲς σὲ δύναμη μαρτυρίας. Ὁ ἄγγελος τῆς ἐρήμου προετοιμάζει τὸν ἐρχομὸ τοῦ Κυρίου καὶ κηρύσσει συνοπτικὰ τὶς διαστάσεις τοῦ λυτρωτικοῦ Του ἔργου.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 07-01-12

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ιθ΄ 1 - 8

ιθ΄ 1 - 8 


Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην Κεφ. Α΄ 29 - 34

Α΄ 29 - 34 

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο http://hristospanagia1.wordpress.com/

Ο Τίμιος Πρόδρομος, ο πρώτος μοναχός

Η Εκκλησία μας τιμά τη σύναξη του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου. Ο Τίμιος Πρόδρομος είναι το πρόσωπο εκείνο, το οποίο εγκωμίασε ο Χριστός περισσότερο από κάθε άλλο άνθρωπο. “Μείζων εν γεννητοίς γυναικών προφήτης Ιωάννου του Βαπτιστού ουδείς εστί” (Λουκ. ζ’ 28). Είναι ο μεγαλύτερος των Προφητών, όχι ως προς την ηλικία, αφού έζησε μόνο τριάντα χρόνια, αλλά ως προς τη χάρη και τη δόξα, γιατί αξιώθηκε όχι μόνο να δει, αλλά και να βαπτίσει “τον κηρυττόμενον” Μεσσία.

Σύναξις του αγίου ενδόξου Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, 7 Ιανουαρίου

undefined


Από πολύ παλιά έχει καθορισθεί να εορτάζουμε κατά την επομένη ημέρα των Αγίων Θεοφανείων την Σύναξη του Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού , για το λόγο ότι αξιώθηκε να βαπτίσει τον Ιησού Χριστό. Ο Τίμιος Πρόδρομος υπήρξε ο Όρθρος που ανήγγειλε τον ερχομό της ημέρας του Κυρίου. Ο Όρθρος που προηγήθηκε της Ανατολής του Ηλίου της δικαιοσύνης. Έτσι τον ονομάζει ένας ύμνος των Θεοφανείων .