Σελίδες

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 02-06-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικής Α΄ κεφ. δ΄ 13 - 17

δ΄ 13 - 17
                                                     
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην Κεφ. Κα΄ 14 - 25

Κα΄ 14 - 25
                                                              
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/

http://www.hristospanagia.gr/

Ὁ Πνευματικός ἀγώνας

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ 
 Ὁμιλία τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα τοῦ Ἁγιορείτου

Περίληψη της ομιλίας
Ο Χριστός μας καλεί σ' έναν αγώνα. Η ειρήνη που υμνούν οι άγγελοι είναι η ειρήνη ανάμεσα στο Θεό και στον άνθρωπο. Αυτός ο πόλεμος που βάζει ο Χριστός είναι ο πόλεμος που κάνει ο Χριστιανός με τους δαίμονες. Όλοι όσοι θέλουν να ακολουθήσουν το Χριστό κάνουν πνευματικό πόλεμο. Διαβάζουμε τα πνευματικά βιβλία για να βρίσκουμε τρόπους να νικάμε τους νοητούς εχθρούς. Τίποτα δε γίνεται χωρίς το Άγιο Πνεύμα.

Ἑκούσιες καί ἀκούσιες θλίψεις_mp3


Π. Σάββας 2012-05-20_ΕΚΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΙΕΣ ΘΛΙΨΕΙΣ_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 20-05-2012 (Συνάξη νέων).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Περί τῶν Μοναχῶν. Ἁγίου Σιλουανοῦ Ἀθωνίτου



Ὑπάρχουν τινες οἱ ὁποῖοι λέγουν ὅτι οἱ μοναχοὶ ὀφείλουν νὰ ὑπηρετοῦν τὸν κόσμον, ἵνα μὴ τρώγουν τὸν ἄρτον δωρεάν. Πρέπει ὅμως νὰ ἐννοήσωμεν εἰς τί ἔγκειται ἡ ὑπηρεσία αὕτη καὶ τίνι τρόπῳ ὀφείλει ὁ μοναχὸς νὰ βοηθῇ τὸν κόσμον.
Ὁ μοναχὸς εἶναι ἱκέτης ὑπὲρ ὅλου τοῦ κόσμου· θρηνεῖ δι᾿ ὅλον τὸν κόσμον· καὶ εἰς τοῦτο ἔγκειται τὸ κύριον ἔργο αὐτοῦ.
Ποῖος ἆρά γε προτρέπει αὐτόν, ὅπως χέῃ δάκρυα δι᾿ ὅλον τὸν κόσμον;
Ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἐμπνέει τὸν μοναχόν. Αὐτὸς δίδει εἰς τὸν μοναχὸν τὴν ἀγάπην τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καὶ ἐκ τῆς ἀγάπης αὐτῆς ἡ καρδία τοῦ μοναχοῦ εἶναι πάντοτε περίλυπος διὰ τὸν λαόν, ἐπειδὴ δὲν σῴζονται πάντες. Ὁ Ἴδιος ὁ Κύριος ἦτο τοσοῦτον περίλυπος διὰ τὸν λαόν, ὥστε παρέδωκεν Ἑαυτὸν εἰς τὸν διὰ σταυροῦ θάνατον. Καὶ ἡ Παναγία τὴν αὐτὴν λύπην διὰ τοὺς ἀνθρώπους ἔφερεν ἐν τῇ καρδίᾳ Αὐτῆς καὶ ὁμοίως πρὸς τὸν Ἠγαπημένον Αὐτῆς Υἱὸν εἰς τέλος ἐπόθει τὴν σωτηρίαν τοῦ σύμπαντος κόσμου.

Μακρυά ἀπό τά ἔργα, τήν λατρεία καί τήν πομπή τοῦ Σατανᾶ.α'μέρος

«Πατρικές Συμβουλες Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010

Μακρυά ἀπό τά ἔργα, τήν λατρεία καί τήν πομπή τοῦ Σατανᾶ

Ἔργα τοῦ Σατανᾶ εἶναι:
Ἡ ὑπερηφάνεια, ὁ φθόνος, ὁ φόνος, ἡ φιλαργυρία, ἡ πλεονεξία, ἡ ἁρπαγή, ἡ κλοπή, τό ψεῦδος, ἡ συκοφαντία, ἡ ἐπιορκία, ἡ καταλαλιά, ἡ κατάκριση, ἡ ἀκρασία, ἡ κραιπάλη, ἡ μέθη, ἡ ἀσωτία καί γενικά ὅλα ὅσα εἶναι ἐνάντια στό θέλημα τοῦ Θεοῦ.

Λατρεία τοῦ Σατανᾶ εἶναι:
Οἱ μαγεῖες οἱ γοητεῖες, ὁ πνευματισμός – ὑπνωτισμός καί τά παραπλήσια μέ αὐτά. Ἐπίσης καί ὅσοι στίς ἀνάγκες ἤ τίς ἀσθένειές τους καταφεύγουν στούς μάγους, τούς πνευματιστές καί ζητοῦν βοήθεια, καί ὅσες γυναῖκες παρατηροῦν στά φλυτζάνια καί μαντεύουν. Ὅλες αὐτές εἶναι λατρευτές τῶν δαιμόνων, δηλαδή ἀπονέμουν λατρεία στούς δαίμονες.

Ὅταν συγχωρείς, κερδίζεις περισσότερα ἀπό ἐκεῖνα πού δίδεις

« Όταν συγχωρείς, κερδίζεις περισσότερα από εκείνα που δίδεις», λέει χαρακτηριστικά ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Μιλάει απλά, εποικοδομητικά, θέλοντας να μας παιδαγωγήσει σε μία εποχή που το οφθαλμόν αντί οφθαλμού μοιάζει να ισχύει περισσότερο παρά ποτέ. Ας παρακολουθήσουμε όσα εκείνος διδάσκει. Μοιάζουν γνωστά κι απλά. Παραμένουν όμως στη πράξη δύσκολα και μακρινά...

Θέλεις να μάθεις τη σημασία της αρετής; Τα εξής παραγγέλλει ο Θεός στους ανθρώπους: «Κανείς από σας ας μη διατηρεί στην καρδιά του κακία για τον αδελφό του» και «κανείς ας μη συλλογίζεται την κακίαν του άλλου». Βλέπεις; Δεν λέει μόνο, συγχώρεσε το κακό του άλλου, αλλά μην το έχεις ούτε στη σκέψη σου, μη το συλλογίζεσαι, άφησε όλη την οργή, εξαφάνισε την πληγή. Νομίζεις, βεβαίως, ότι με την εκδικητικότητα τιμωρείς εκείνον που σε έβλαψε. Γιατί εσύ ο ίδιος σαν άλλο δήμιο εγκατέστησες μέσα σου το θυμό και καταξεσκίζεις τα ίδια σου τα σπλάχνα.

Πνευματική ζωή.β'



 «Μακάριοι οἱ ἐλεήμονες ὅτι αὐτοί ἐλεηθήσονται» (Ματθ. Ε΄. 7)
Ἀπό τό βιβλίο «Πνευματικές Νουθεσίες»
Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀποσπάσματα ἐπιστολῶν)


Δεῖτε ἐδῶ:Πνευματική ζωή.α'


 Πνευματική ζωή
Παρόλο πού σκέφτηκα τήν ἄποψή σουὅτι δηλαδή οἱ μεγάλες στενοχώριες καί συμφορές, πού ἔπεσαν πάνω στίς ἀδελφές σου, εἶναι συνέπεια τῆς ἀθετήσεως τῶν πνευματικῶν τους ὑποχρεώσεων - , δέν μπορῶ ν᾿ ἀποφανθῶ ἄν πράγματι ἔτσι ἔχει τό πράγμα. Ἐμεῖς πάντως πρέπει πάντα νά σκεφτόμαστε πόσο σπλαχνικός εἶναι Κύριός μας. Καί πρέπει νά γνωρίζουμε ὅτι πνευματική ζωή δέν εἶναι ἕνα πλέγμα ὑποχρεώσεων, πού ἐπιβάλλονται μέ ὁποιοδήποτε ἠθικό ψυχικό καταναγκασμό. πνευματική ζωή εἶναι φυσική ζωή τῆς ψυχῆς, ἀναπνοή τῆς ψυχῆς τοῦ «κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ» πλασμένου ἀνθρώπου. Γι᾿ αὐτό πρέπει νά βιώνεται σάν ἀνάγκη, ὄχι σάν ὑποχρέωση.

Ἡ θαλπωρή τοῦ παραδείσου.β'μέρος


«Ο ΟΣΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ»
Β! ΜΕΡΟΣ
ἀπό τό βιβλίο «ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΥΧΟΙ»
ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ


Δεῖτε ἐδῶ:α' μέρος
Ἡ θαλπωρή τοῦ παραδείσου

Βλέποντας ὅτι βρίσκομαι σέ πάντερπνο καί θαυμαστό παράδεισο, σάστισα. Διερωτώμουν τί σήμαινε αὐτό. Ἤξερα ὅτι ἔμενα στήν Κωνσταντινούπολι. Τί δουλειά ὅμως εἶχα ἐκεῖ, δέν καταλάβαινα. Θαύμαζα καί δέν μποροῦσα νά δώσω κάποια ἐξήγησι.
Ἔνιωθα σάν ἄσαρκος. Φοροῦσα χιτώνα χιονᾶτο, ἀστραφτερό, στολισμένο μέ πολύτιμα πετράδια καί μέ εὐχαριστοῦσε πολύ ἡ ὀμορφιά του. Στό κεφάλι φοροῦσα στεφάνι ὁλόχρυσο καί λαμπρό, στά πόδια σανδάλια, καί ἤμουν ζωσμένος μέ κόκκινη ἀστραφτερή ζώνη. Ὁ παράδεισος ἦταν ὅλο φῶς, ἀλλά φῶς πρωτόγνωρο καί πολύ λαμπρό πού, καθώς ἀκτινοβολοῦσαν τά λουλούδια, ἔπαιρνε ἕνα ἁπαλό ρόδινο χρῶμα. Μιά θεϊκή εὐωδία μέ διαδοχικές παραλλαγές πλησίαζε τήν ὄσφρησί μου καί μέ μεθοῦσε!

Ὅσο ξεχωρίζουμε τόν ἑαυτό μας ἀπό τούς ἄλλους, τόσο ἀπομακρυνόμαστε ἀπό τόν Θεό.

  Β΄ ΜΕΡΟΣ

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 

3) Θεραπευτικά μέσα.

Δ)Ἀγάπη πρός τόν πλησίον. Καλοί Λογισμοί

Ἕνα σπουδαιότατο θεραπευτικό μέσο τῆς Ἐκκλησίας μετά τήν ἀγάπη στόν Θεό, εἶναι ἡ «ὅμοια μέ αὐτήν ἀγάπη πρός τόν πλησίον»263. Ὅσο ἀγαπιόμαστε μεταξύ μας, τόσο ἀγαπᾶμε καί τόν Θεό. Ὅσο ξεχωρίζουμε τόν ἑαυτό μας ἀπό τούς ἄλλους, τόσο ἀπομακρυνόμαστε ἀπό τόν Θεό.

Θαυμαστά γεγονότα.ια' μέρος

Βίος καί πολιτεία
τοῦ ὁσίου Μαξίμου τοῦ Καυσοκαλύβη
(8ο Μέρος)
Ἀπό τό βιβλίο «Ὅσιος Μάξιμος ὁ Καυσοκαλύβης»


 Δεῖτε ἐδῶ:ι' μέρος


Θαυμαστά γεγονότα
ἱδρυτής τῆς Ἱ. Μονῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου (ἤ Ἁγ. Διονυσίου ) ὅσιος Διονύσιος* , μαζί μ᾿ ἕναν ἀσκητικότατο γέροντα, ἐπιχείρησαν κάποτε ν᾿ ἀνέβουν στόν Ἄθωνα. Σκόπευαν νά προσκυνήσουν στό ἐκκλησάκι τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος πού βρίσκεται στήν κορυφή του, καί κατεβαίνοντας νά συναντήσουν τόν ὅσιο Μάξιμο. Ἦταν αὐτό φλογερή ἐπιθυμία τοῦ γέροντα. ἅγιος Διονύσιος τόν συνόδευε ἀπό εὐσπλαχνία. Ἤθελε μάλιστα νά πάρει καί κάποιες προμήθειες μαζί του, ἀλλά γέροντας ἀρνήθηκε. Ξεκίνησαν λοιπόν χωρίς κανένα ἐφόδιο.
Ἔφτασαν μέχρι τήν «Παναγία», πού ἀπέχει ἀπό τήν κορυφή περίπου μιά ὥρα. γέροντας, ἀπό τόν κόπο τῆς ὁδοιπορίας, εἶχε καταβληθεῖ πολύ. Εὐτυχῶς πού βρῆκαν στήν «Παναγία» λίγα παξιμάδια καί νερό καί συνῆλθαν. Τήν νύχτα ξεκουράστηκαν ἐκεῖ. Τήν ἄλλη μέρα κατάφεραν ν᾿ ἀνεβοῦν στήν κορυφή, μέ πολλή δυσκολία ὅμως, γιατί γέροντας λιποθύμησε στό δρόμο.

Αἰτωλίας Κοσμᾶς – «Σήμερα μέ τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τόν συγκρητισμό πού ἁπλώνεται παντοῦ καί στά ἐγχειρίδια ἀκόμη τοῦ σχολικοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, πολεμοῦν τήν Θεότητα τοῦ Χριστοῦ μας»

Ποιμαντορική Εγκύκλιος για την Εορτή της Πεντηκοστής 2012
Προς  το  Χριστεπώνυμον  Πλήρωμα
της  καθ’  ημάς  Ιεράς  Μητροπόλεως
Η σημερινή ευαγγελική περικοπή μας δίνει την αφορμή να υπογραμμίσουμε μεγάλες αλήθειες. 
 Όπως μας ανέφερε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, ο Κύριος ανέβηκε στο Ναό των Ιουδαίων και μίλησε στα πλήθη του λαού. Εώρταζαν την εορτή της σκηνοπηγίας και γι’ αυτό όλοι συνωστίζονταν στις αυλές του Ναού. 
Υπήρχε όμως μια εξαίρεσι. Οι Φαρισαίοι, οι σύνεδροι του Ιουδαϊκού συνεδρίου, οι πνευματικοί ηγέτες του λαού, αδιαφορούσαν για την ιερότητα της ημέρας της εορτής και συζητούσαν πως θα οργανώσουν την σύλληψι και το θάνατο του Ιησού. Έστειλαν μάλιστα στρατιώτες για να τον συλλάβουν. 
 Την ώρα εκείνη ο Κύριος μιλούσε στο λαό για το Άγιο Πνεύμα, που θα δεχόταν οι πιστοί. Οι στρατιώτες πλησίασαν τον Κύριο, Τον άκουσαν, Τον εθαύμασαν, επέστρεψαν όμως άπραγοι και είπαν στους Φαρισαίους: 


Οἰκουμενική τρομοκρατία-1:Ὁ ἠλεκτρονικὸς ἔλεγχος



ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ-1: Ὁ ἠλεκτρονικὸς ἔλεγχος

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ-1

τοῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»
ἀρ. τ. 2046, 01.06.2012

Στοιχειοθεσία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» 

1. Ὁ ἠλεκτρονικὸς ἔλεγχος

.          Σὲ κάθε ἐποχὴ οἱ τύραννοι ἤθελαν νὰ ἐπεκτείνουν τὴν ἐξουσία τους σὲ ὅλο τὸν κόσµο καὶ νὰ ἔλεγχουν τὰ πάντα. Ὅµως αὐτὸ στὴν πράξη ἀποδεικνυόταν ἀκατόρθωτο. Ὅταν τὸ ἐπιχειροῦσαν  –µὲ πολέµους καὶ τυραννικὴ βία–, συναντοῦσαν τὴν ἀντίδραση τῶν λαῶν, καὶ τὰ σχέδιά τους ναυαγοῦσαν.
.          Στὴν ἐποχή µας αὐτὴ ἡ ἐπιθυµία ἔχει καταστεῖ γιὰ κάποιους σχεδὸν µανιακὴ καὶ ὁµολογεῖται πλέον ἀπροκάλυπτα ὅτι ὑπάρχει σχεδιασµὸς ποὺ ἀποσκοπεῖ στὴν ἐπιβολὴ παγκόσµιας ἐξουσίας. Μὲ µιὰ διαφορά: τώρα ὁ σχεδιασµὸς ἐπιδιώκει τὴν παγκόσµια κυριαρχία χωρὶς πόλεµο καὶ ἄσκηση βίας, ὥστε νὰ ἀποφευχθεῖ ἡ ἀντίδραση τῶν λαῶν.

Ἀπό ἐδῶ ἡ Σαββίνα! Ἕνα σύγχρονο θαύμα τοῦ Ἁγίου Σάββα στήν Κάλυμνο!

O ραδιοφωνικός παραγωγός του εκκλησιαστικού σταθμού Αλήθεια fm Καλύμνου,
Νίκος Μαμάκας το πρωί της Κυριακής, ημέρα εορτασμού του Αγίου Σάββα του νέου στην Κάλυμνο, μίλησε στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας με τον Λυκούργο Μαρκούδη, περιγράφοντας ένα καταπληκτικό θαύμα:
Κάθε Παρασκευή κάνει μια βάρδια στο εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο της Καλύμνου.
Πριν τρία χρόνια περίπου,πάει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι τουριστών στο βιβλιοπωλείο και αφού αγόρασαν κάτι τους έδωσε ευλογία ένα εικονάκι του Αγίου Σάββα.

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ -β΄ Μέρος (Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἱεροθέου Βλάχου)



 Δείτε εδώ: α' μέρος


ζ) Η τριήμερη έγερση του Χριστού
η) Η αξία της Κυριακής
θ) Ο Χριστός ανέστησε τον Εαυτό Του ως Θεός
ι) Γιατί ο Χριστός δεν εμφανίστηκε σε όλους μετά την Ανάσταση
ια) Οι ένδεκα εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού
ιβ) Η εμφάνιση του Χριστού στις Μυροφόρες
ιγ) Η εμφάνιση του Χριστού στην Παναγία
ιδ) Η εμφάνιση του Χριστού στους Μαθητάς και η χορήγηση του Αγίου Πνεύματος
ιε) Ο Αναστάς Χριστός και ο Απόστολος Θωμάς
ιστ) Η φανέρωση του Χριστού στην λίμνη της Τιβεριάδος
ιζ) Πώς νοείται η λήψη τροφής από τον Αναστάντα Χριστό
ιη) Το αναστημένο σώμα του Χριστού
ιθ) Η Ανάσταση του Χριστού ωφέλησε και τους αγγέλους
κ) Η έννοια του Πάσχα
κα) Πάσχα νομικό, Πάσχα θείας Χάριτος, Πάσχα μέλλοντος αιώνος
κβ) Η προσωπική μέθεξη του μυστηρίου της Αναστάσεως 
ζ'
Κάποτε ο Χριστός αναφέρθηκε παραβολικά στην εκ νεκρών τριήμερη Ανάστασή Του, όταν είπε: "λύσατε τον ναόν τούτον, και εν τρισίν ημέραις εγερώ αυτόν". Οι Ιουδαίοι νόμιζαν ότι μιλούσε για τον ναό του Σολομώντος, που έκανε σαράντα έξι χρόνια για να κτισθή. Όμως, "εκείνος έλεγε περί του ναού του σώματος αυτού". Μάλιστα, ακόμη και οι ίδιοι οι Μαθητές το κατάλαβαν ύστερα από την ανάστασή Του (Ιω. β', 19-22).
Και άλλες φορές ο Χριστός μιλούσε καθαρά για την τριήμερη ανάστασή Του: "Και ήρξατο διδάσκειν αυτούς ότι δει τον Υιόν του ανθρώπου πολλά παθείν, και αποδοκιμασθήναι από των πρεσβυτέρων και των αρχιερέων και των γραμματέων, και αποκτανθήναι, και μετά τρεις ημέρας αναστήναι" (Μάρκ. η', 31). Τόσο πολύ είχε διαδοθή αυτή η διδασκαλία, ώστε οι ευρισκόμενοι κατά την σταυρική θυσία στον Γολγοθά τον βλασφημούσαν λέγοντας: "ο καταλύων τον ναόν και εν τρισίν ημέραις οικοδομών, σώσον σεαυτόν" (Ματθ. κζ', 40). Επίσης, οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι ζήτησαν από τον Πιλάτο να σφραγίση τον τάφο, γιατί θυμήθηκαν ότι ο Χριστός όσο ζούσε είπε: "μετά τρεις ημέρας εγείρομαι" (Ματθ. κζ', 63).

Πρώιμες μαρτυρίες περί τοῦ Ἁγίου Φωτός


Πηγή: http://www.holyfire.org/eng/history.htm
 
πρώτη μαρτυρία:
(;) μ.Χ. Απόστολος Πέτρος  Αναφέρεται στο «Οι Άγιοι Θεόπτες Πατέρες»  (Γρηγόριος Νύσσης (+394)). Δεύτερος λόγος περί Αναστάσεως. Ιωάννης Δαμασκηνός. Οκτώηχος. Η Πρώτη Ανάστασις Σεδαλίχ Ήχος όγδοος.

Αγ. Γρηγόριος Νύσσης (+394). Στο «Δεύτερος λόγος περί Αναστάσεως» γίνεται αναφορά στον Απόστολο Πέτρο (1ος αι.) ο οποίος είδε το Άγιο Φως. (Δεύτερος Λόγος περί Αναστάσεως, 4ος αι.)
Στα πρακτικά του ιστορικού της Εκκλησίας Ευσέβιου (4ος αι.) αναφέρεται πως, παρουσία του Πατριάρχου Ναρκίσσου (2ος αι.), δεν υπήρχε επάρκεια ελαίου στο λυχνάρι της εικόνας.  Κάποιος άνδρας το γέμισε το λυχνάρι με νερό από την πηγή Σιλωάμ.  Το λυχνάρι άναψε με το Άγιο Φως και παρέμενε αναμένο, καθ’ όλη την διάρκεια της Πασχάλιας Λειτουργίας.  (Ευσέβιος Παμφυλίας, Ιστορία της Εκκλησίας, Βιβλίο ΣΤ’, κεφ. 9, 1-3)

1 Ιουνίου Συναξαριστής. Ὁ Ἅγιος Ἰουστίνος ὁ Μάρτυρας καί Φιλόσοφος, Οἱ Ἅγιοι Εὐέλπιστος, Ἱέρακας, Ἰουστίνος, Ἰούστος, Λιβεριανός, Παίωνας, Χαρίτων καὶ Χαρίτη οἱ Μάρτυρες, Ὁ Ἅγιος Νέων ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Πύρρος, Ὁ Ἅγιος Θεσπέσιος ὁ Μάρτυρας, Οἱ Ἅγιοι Φελινὸς καὶ Γρατινιανὸς οἱ Μάρτυρες, Ὁ Ἅγιος Ἰσχυρίων ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ, Οἱ Ἅγιοι δέκα χιλιάδες Μάρτυρες, Οἱ Ἅγιοι Ρεβεριανὸς καὶ Παῦλος οἱ Ἱερομάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς, Ὁ Ἅγιος Κρεσκεντιανὸς ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Φίρμος ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Πρόκλος ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Σεκοῦνδος ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Γεράσιμος ὁ Μάρτυρας, Ὁ Ἅγιος Φουρτουνάτος ὁ Θαυματουργός, Ὁ Ὅσιος Καρπάσιος τῶν Λερίνων, Ὁ Ὅσιος Ρουαδανὸς τῆς Κορνουάλης, Ὁ Ἅγιος Οὐϊστάνος ἐξ Ἀγγλίας, Ὁ Ὅσιος Ἀγαπητὸς ὁ Ἀνάργυρος καὶ Ἰαματικός, Ὁ Ὅσιος Διονύσιος ὁ Θαυματουργός τοῦ Γλουσέτσκ, Ὁ Ἅγιος Σίος ὁ Ὁσιομάρτυρας, Σύναξις τῶν Ἁγίων Δαβίδ, Γαβριὴλ καὶ Παύλου Ὁσιομαρτύρων ἐκ Γεωργίας, Μνήμη θαύματος ἀπαλλαγῆς τῆς νήσου Λευκάδος ἐκ τῆς πανώλης, Ὠφέλιμος Διήγησις γεωργοῦ τινος Μετρίου ὀνομαζομένου.

Ὁ Ἅγιος Ἰουστίνος ὁ Μάρτυρας καί Φιλόσοφος


Ὁ «θαυμασιώτατος» Ἰουστίνος, κατὰ τὸν μαθητή του Τατιανό, ἐγεννήθηκε στὴ Φλαβία Νεάπολη τῆς Παλαιστίνης, στὶς ἀρχὲς τοῦ 2ου αἰῶνος μ.Χ., ἀπὸ γονεῖς Ἕλληνες εἰδωλολάτρες, τὸν Πρίσκο Βάκχιο, καὶ μητέρα, τῆς ὁποίας τὸ ὄνομα ἀγνοοῦμε.
 Ὁ Μεθόδιος Ὀλύμπου τὸν μνημονεύει ὡς ἄνδρα μὴ ἀπέχοντα πολὺ τῶν Ἀποστόλων οὔτε κατὰ τὸ χρόνο οὔτε κατὰ τὴν ἀρετή. Πράγματι δὲ ὁ χρόνος γεννήσεώς του δύναται νὰ τοποθετηθεῖ περὶ τὸ 110 μ.Χ., ἐφ’ ὅσον τὸ 135 μ.Χ., κατὰ τὴ συζήτηση πρὸς τὸν Τρύφωνα, παρουσιάζεται νὰ ἔχει περατώσει ἤδη τὶς φιλοσοφικές του σπουδὲς καὶ πρὸς τὸ τέλος τους νὰ ἔχει προσελκυσθεῖ στὴ Χριστιανικὴ πίστη.

Προικισμένος μὲ ἐξαιρετικὴ πνευματικὴ ἀνησυχία καὶ φιλομάθεια, ὁ νεαρὸς Ἰουστίνος ἀσχολήθηκε καὶ ἐμβάθυνε στὶς δοξασίες τῶν Στωικῶν, τῶν Ἐπικουρείων, τῶν Περιπατητικῶν, τῶν Πυθαγορείων καὶ τῶν Πλατωνικῶν φιλοσόφων. Μὲ ἀκόρεστη ἐπιθυμία, ἤθελε νὰ γνωρίσει ὁλόκληρη τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ εὕρει τὴν πραγματικὴ ἱκανοποίηση. Τότε ὁ Θεός, μὲ θαυμαστὴ ἐπέμβαση, τὸν ὁδήγησε στὶς πηγὲς τῆς ἀλήθειας, στὴ Χριστιανικὴ πίστη καὶ ζωή, τὸ 135 μ.Χ.