Σελίδες

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 13-07-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. β΄ 11 - 18

β΄ 11 - 18



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. Α΄ 24 - 38

Α΄ 24 - 38

                                                       

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/


http://www.hristospanagia.gr/

Γάμος καὶ οἰκογένεια.Πῶς θὰ γίνει κατορθωτὴ αὐτὴ ἡ ἑνότητα;γ' μέρος

ΣΤ. Μὴ δέχεσθε τςπεμβάσεις.
πραγματικ κα μετάβλητη γάπη πο ντέλλεται Θεός, μόνο στ νόμιμη συζυγία μπορε ν φαρμοσθε κα ν καρποφορήσει. λα γύρω μας εναι ρευστά, σταθ κα λλάζουν συνεχς. Τί παραμένει μετάβλητο στν κοινωνία, στς συγγένειες κα τς συνεργασίες μεταξὺ τν νθρώπων; Μόνο στ νόμιμη συζυγία πικρατε νιδιοτελς κα γνήσια γάπη πειδ κατ τ θεία ντολ «ος Θες συνέζευξε» κανες δν πρέπει ν χωρίζει.
νότητα τν δύο συζύγων καθορίσθηκε π τν ρχ τς δημιουργίας. Δν πάρχουν λάθη στὴ δημιουργία φο Γραφ μαρτυρε τι «εδε Θες τ πάντα σα ποίησεν κα δο καλ λίαν». Προέβλεπε Θες τν πτώση το νθρώπου κα τν τρόπο το πολλαπλασιασμο του κα γι’ ατ πέβαλε τν νότητα τν δύο σ να, γι ν κρατηθε πόσταση τῆς ζως μ τν γάπη. Τ «παρ Κυρίου ρμόζεται γυν νδρ» (Παρ. 19,14) ναφέρεται στος πιστούς, στος ποίους φαρμόζεται τ θέλημά του.

Προφητεῖες γέροντος Παϊσίου



 
   ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ  ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ (1924 – 1994) 

Υπαίθριο "αρχονταρίκι" !  Από τό φτωχό αυτό καλυβάκι τού π. Παϊσίου στήν Παναγούδα, μέ τά κούτσουρα γιά καθίσματα, πέρασαν καί αναπαύθηκαν ψυχικά, χιλιάδες ψυχές, μικρών καί μεγάλων τής γής...


Τα όσα θά παραθέσουμε εδώ, είναι παρμένα από δύο βιβλία.
Τό πρώτο, είναι γραμμένο από τόν Αγιορείτη ιερομόναχο π. Χριστόδουλο Αγγέλογλου  πού επί σειρά ετών βοηθούσε τόν π. Παϊσιο από τήν διπλανή Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου στήν οποία τότε υπηρετούσε. Τίτλος του " ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ " { κείμενα Α΄ }
Τό δεύτερο, είναι του κ. Νικ. Ζουρνατζόγλου, επισμηναγού έ.ά.  πνευματικού παιδιού του  π. Παϊσίου καί επί σειράν ετών συνεργάτη του με τίτλο " ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ --Γέροντας  ΠΑΪΣΙΟΣ ο  ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ " { κείμενα Β΄ }
  
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ  ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
   
Σταύρος Βαλίδης, πρώην Διοικητής Αστυνομικού τμήματος τού Αγίου Όρους.
 
"....Τόν Γέροντα  Παϊσιο τόν γνώρισα, όταν μέ αξίωσε ό Θεός νά υπηρετήσω ώς διοικητής τού Αστυνομικού Τμήματος τού Αγίου Όρους. 
Τόν Νοέμβριο τού 1991 μαζί μέ έναν συνάδελφο αστυνομικό κατηφορίσαμε από τίς Καρυές γιά τό κελλί του. 
Εκείνη τήν εποχή ξέραμε καλά ότι, άν τήν ημέρα έμπαιναν 300  προσκυνητές, οί μισοί από αυτούς πήγαιναν στόν πατέρα Παϊσιο... 
Στήν επάνω πόρτα τού φράκτη σέ καλωσόριζε μιά πινακίδα πού έγραφε " κεραστείτε " καί από κάτω υπήρχε  ένα κουτί μέ λουκούμια. Υπήρχε ακόμη τρεχούμενο νερό καί μερικά σιδερένια κύπελλα γιά νά πίνουν οί προσκυνητές.

Γιά νά κατακτήσουμε τόν οὐρανό.γ' μέρος

  • «Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
    Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
    ἔτους 2010
    Δεῖτε ἐδῶ:β' μέρος
    Γιά νά κατακτήσουμε τόν οὐρανό
    Ἐάν οἱ ἀσεβεῖς, οἱ βλάσφημοι, οἱ διεφθαρμένοι ἔχουν τόση προθυμία στά ἔργα τοῦ διαβόλου, πόση μεγαλύτερη προθυμία πρέπει νά ἔχουμε ἐμεῖς στά ἔργα τοῦ Θεοῦ; Ἐκεῖνοι φρόντίζουν νά ἀρέσουν στόν διάβολο γι᾿ αὐτό καί πράττουν τά θελήματα τοῦ διαβόλου, ἐμεῖς δέν πρέπει νά φροντίζουμε νά ἀρέσουμε στόν Θεό, γιά νά ἀξιωθοῦμε τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν;... Εἶναι ἐντροπή μας, οἱ ἀσεβεῖς νά ἔχουν περισσότερη προθυμία ἀπό ἐμᾶς στό νά δουλεύουν μέρα καί νύκτα τόν Σατανᾶ, γιά νά τούς κολάση, καί ἐμεῖς νά εἴμαστε ἀμελεῖς καί ψυχροί καί νά δουλεύουμε μέ ὀκνηρία τόν Θεό!

Γ´ Ἡ εἴσοδος τοῦ ἀνθρώπου στὴν Ἐκκλησία

Ἡ ἁγία Ἐκκλησία [3]

Γ´  Ἡ εἴσοδος τοῦ ἀνθρώπου στὴν Ἐκκλησία 

Ἀπὸ τὸ βιβλίο 

«Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ, ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΖΩΗ» 
(Σχεδίασμα Ὀρθοδόξου Κατηχήσεως)

Ἱ. Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Ἁγ. Ἰω. Θεολόγου,
Ἅγιον Ὄρος (Μάρτιος 2012)

Α´ Μέρος:http://hristospanagia3.blogspot.gr/2012/07/1_10.html
Β´ Μέρος:http://hristospanagia3.blogspot.gr/2012/07/blog-post_171.html 

.           Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ, στὸν ὁποῖο πολιτογραφηθήκαμε μὲ τὸ ἅγιο Βάπτισμα. Γι’ αὐτό, στὸ Σύμβολο τῆς πίστεως, μετὰ τὴν ὁμολογία πίστεως στὴν Ἐκκλησία, ὁμολογοῦμε ἓν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.
.           Μὲ τὸ ἅγιο Βάπτισμα ὁ ἄνθρωπος ἐλευθερώνεται τελείως ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ ἀπὸ τὸν Διάβολο. Δέχεται μέσα του τέλεια τὴν χάρι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καὶ ἀποκαθίσταται πλήρως τὸ κατ’ εἰκόνα. Ἔρχεται στὴν προπτωτικὴ κατάσταση, τελείως ἐλεύθερος νὰ ἀκολουθήση τὸν Χριστὸ ἢ τὸν Διάβολο. Ἀπὸ τὸν ἴδιο καὶ τὴν ἐλεύθερη βούλησή του ἐξαρτᾶται ἂν θὰ προχωρήση στὸ καθ’ ὁμοίωσιν1.
.           Μὲ τὸ ἅγιο Βάπτισμα, διὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γεννιόμαστε ἐν Χριστῷ καὶ γινόμαστε μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Πρὶν ἀπὸ τὴν βάπτισή του ὁ κατηχούμενος δὲν ἀνήκει ἀκόμη στὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, εἶναι ἔξω ἀπὸ τὴν ποίμνη τοῦ καλοῦ Ποιμένος. Γι’ αὐτὸ ὁ Λειτουργὸς παρακαλεῖ τὸν Κύριο: Φύτευσον αὐτὸν φύτευμα ἀληθείας ἐν τῇ ἁγίᾳ σου, καθολικῇ καὶ ἀποστολικῇ Ἐκκλησίᾳ2.

Ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σύρος:Ἄλλο πράγμα εἶναι ἡ ἡδονή τῆς προσευχῆς καί ἄλλο ἡ θεωρία τῆς προσευχῆς.

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Ό Θεός δεν ακούει αμέσως τις ικεσίες των αμελών και ανώριμων

Άλλο πράγμα είναι ή ηδονή της προσευχής και άλλο ή θεωρία της προσευχής.
Άλλο πράγμα είναι ή ηδονή της προσευχής και άλλο ή θεωρία της προσευχής. Ή δεύτερη είναι ανώτερη από την πρώτη, όσο ό τέλειος άνθρωπος διαφέρει από το ατελές παιδάκι. Μερικές φορές οι στίχοι των ψαλμών παίρνουν μια γλυκύτητα μέσα στο στόμα, και ένας στίχος μπορεί να επαναλαμβάνεται πολλές φορές στην προσευχή, χωρίς να επιτρέπει να προχωρήσεις σε άλλο στίχο, και δεν μπορείς να τον χορτάσεις! Άλλοτε πάλι, από την προσευχή γεννιέται κάποια μορφή θεωρίας, ή οποία παύει την προσευχή των χειλέων, οπότε γίνεται ό προσευχόμενος σαν άψυχο σώμα, πού δεν αναπνέει, και μένει σε έκσταση.

Αυτοκτονία: οι Ιεροί Κανόνες και η Παράδοση της Εκκλησίας...

Αυτοκτονία: οι Ιεροί Κανόνες και η Παράδοση της Εκ...:   Η δισχιλιετής παράδοση της Εκκλησίας μας διδάσκει χωρίς καμμία απολύτως αμφιβολία ότι ο αυτόχειρας δεν κηδεύεται, εκτός βέβαια αν είν...

Ὁ παπα- Ἰάκωβος, ὁ παπα-Ἀντώνης, καί ὁ παπα- Ἀλύπιος



Ο παπα- Ιάκωβος,
ο παπα-Αντώνης,
και ο παπα- Αλύπιος

ΤΑΤΙΑΝΑ ΓΚΟΡΙΤΣΕΒΑ

 

          Ο παπα- Ιάκωβος

      Οι στάρετς είναι πραγματικοί ιατροί. Δεν προφέρουν ποτέ μάταια λόγια στοργικά, δίνουν ένα φάρμακο, συχνά πικρό, αλλά πάντοτε αποτελεσματικό. Κανένας δεν φεύγει από έναν στάρετς, με απελπισία, ούτε με θλίψη. Φεύγει από κοντά του παρηγορημένος, μ' ένα ακτινοβόλο και ξανανοιωμένο πρόσωπο.
Δεν είναι μόνον η πνευματική σοφία που επιδρά, αλλά και η δύναμη της προσευχής τους, η δύναμη της θετικής και άμεσης αγάπης που γίνεται αισθητή αμέσως από τον καθένα, όπως επίσης και η απεριόριστη εμπιστοσύνη που τους δίνει ο λαός. Χιλιάδες άνθρωποι στην Ρωσία ζουν με την ανάμνηση της συνομιλίας τους μ' έναν στάρετς και με τις συμβουλές που τους έδωσε. Ο στάρετς είναι μια εικόνα του Θεού. Ακόμα και μια φορά να τον δη κανείς, καταλαβαίνει ότι δεν είναι πια δυνατόν να ζήσει όπως πριν, ότι εις το εξής ολόκληρη η ύπαρξη θα εκτιμάται σε σχέση μ' αυτή την ομορφιά, μ' αυτό το φως της χάριτος. Η αγιότητα στους στάρετς, γίνεται μια απαίτηση κι ένα κάλεσμα.

Νέο ἰαματικό θαῦμα τοῦ γέροντα Παϊσίου πού ἔλαβε χώρα στήν Ἱ.Μονή Σουρωτῆς


Νέο ιαματικό θαύμα του γέροντα Παϊσίου που έλαβε χώρα στην Ι.Μονή Σουρωτής
 
Πρεσβύτερος Διονύσιος Ταμπάκης- Ιερός Ναός Παναγίας Ναυπλίου. 9-7-2012


«Σε καιρούς πλέον που οι άνθρωποι, ακόμη και Χριστιανοί, αποψυχούν από φόβου και προσδοκίας των επερχομένων τη οικουμένη, (Λουκ. 21,26) και μία βαθιά αγωνία και απελπισία συνταράσσει τις ψυχές τους, μόλις πριν δύο μέρες περνώντας από την Κόνιτσα και συζητώντας με συγγενείς του γέροντος  Παϊσίου έμαθα για ένα πρόσφατο και συγκλονιστικό θαύμα που έλαβε χώρα στην Ι.Μονή Σουρωτής από τον γέροντα Παΐσιο.
Ίσως μου ξεφεύγουν πολλές λεπτομέρειες αλλά θα παραμείνω με λίγα λόγια στην ουσία των πραγμάτων ως εξής.
Πρίν λίγο καιρό  ασθένησε σοβαρά  ένα μικρό παιδί στην βόρεια Ελλάδα. Οι ειδήμονες γιατροί αμέσως έστειλαν την οικογένεια και το παιδί στο διαβαλκανικό  κέντρο στην Θεσσαλονίκη για να γίνουν οι απαραίτητες εξετάσεις. 

Μέ τήν Θεία Λειτουργία:Ἐνσωματώνεται ὁ πιστός στόν Χριστό. Ἁγιάζεται ὅλη ἡ κτίση

     
   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

Καρποί τῆς Θείας Λειτουργίας

Μέ τήν Θεία   Λειτουργία:
1) Ἐνσωματώνεται ὁ πιστός στόν Χριστό καί
2) Συγκροτεῖται ἡ Ἐκκλησία, τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ.

1) Ἐνσωματώνεται ὁ πιστός στόν Χριστό. Ἁγιάζεται ὅλη ἡ κτίση

Στή Θεία Λειτουργία, μέ τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας γινόμα­στε «σύσσωμοι καί σύναιμοι Χριστοῦ». Ὁ ἄνθρωπος δέχεται μέσα του τόν Χριστό καί ὁ Χριστός τόν ἄνθρωπο.
Ὁ Χριστός εἶναι ταυτόχρονα οἶκος καί ἔνοικος τοῦ ἀνθρώπου.
 Εἶναι ἀνάγκη, λέει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, νά μάθουμε «τό θαῦμα τῶν μυστηρίων, τί εἶναι καί γιατί δόθηκε καί ποιά ἡ ὠφέλεια τοῦ πράγματος. Ἕνα σῶμα γινόμαστε καί μέλη, λέγει, ἀπό τήν σάρκα Του καί τά ὀστά Του». Καί συνεχίζει: «Γιά νά μή γίνουμε λοιπόν ἕνα σῶμα μέ τόν Χριστό, μόνο μέ τήν συναισθηματική ἰδιότητα τῆς ἀγάπης, ἀλλά καί οὐσιαστικά (κατ' αὐτό τό πρᾶγμα), ἄς ἀναμιχθοῦμε μέ τή σάρκα τοῦ Χριστοῦ.

Τό πραξικόπημα τῶν δημοσκοπήσεων

  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ:Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ


ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ
Όπως το έχει θέσει εύστοχα ο παλαιός Βρετανός πρωθυπουργός Βενιαμίν Ντισραέλι: «Υπάρχουν 3 ειδών ψεύδη: τα ψέμματα, τα χοντρά ψέμματα και η στατιστική».
Κόμματα και πολιτικοί εκδοτικά συγκροτήματα, τηλεοπτικοί σταθμοί, αλλά και πλήθος εταιρειών που στηρίζουν την επιβίωσή τους στην ελεύθερη αγορά, παραγγέλλουν συχνά δημοσκοπήσεις, προσπαθώντας να επηρεάσουν τον ψηφοφόρο-καταναλωτή. Ο πολιτικός σύμβουλος Ρότζερ Άιλ κάποτε ευφυολόγησε λέγοντας: «Όταν πεθάνω θέλω να ξαναγυρίσω με πραγματική εξουσία. Θέλω να ξανάρθω ως μέλος μιας ομάδας δημοσκοπήσεων.» Μόνο στην Ευρώπη επενδύονται 8 δις. ευρώ ετησίως, για να σκιαγραφηθούν οι σκέψεις και οι προθέσεις των πολιτών.

Ποιά εἶναι ἡ ὀρθόδοξη χριστολογία;



ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
Ποια είναι η ορθόδοξη χριστολογία;

      Το δόγμα περί Χριστού είναι εξ ίσου σημαντικό, όσο και το δόγμα περί Αγίας Τριάδος. Είναι δόγμα πίστεως κορυφαίο, στο οποίο ανακλάται η οικονομική Τριάδα. Λέγοντας αυτό εννοούμε τον Τριαδικό Θεό στις εξωτερικές του ενέργειες, στη δημιουργία του κόσμου και την απολύτρωση. Ο Λόγος του Θεού που στη μεταφυσική Τριάδα (στον Θεό καθ' εαυτόν) σχετίζεται με την ουσία και τις άλλες δύο Τριαδικές υποστάσεις της θεότητας, αφήνει τους ουρανούς -χωρίς να χάσει το θεοπρεπές του αξίωμα- και κατεβαίνει στη γη, γίνεται άνθρωπος ιστορικός για να σώσει τον πεσμένο άνθρωπο από την αμαρτία. Η είσοδος αυτή στο πεδίο της ζωής και η ανάληψη της κακοπάθειας της ιστορικής στιγμής είναι γνωστή ως «κένωσις» του Λόγου. Ο Λόγος γίνεται άνθρωπος για να λυτρώσει τον άνθρωπο από τον ζυγό της αμαρτίας και την οδύνη του πνευματικού θανάτου.

Ὁ πνευματικός τοῦ γέροντος Παϊσίου, ὁ παπα-Νικόδημος

 
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ Ο ΠΑΠΑ- ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ.

Άνθρωπος μεγάλης υπομονής ήτο και ο Πνευματικός του Γέροντος Παϊσίου, ο παπά-Νικόδημος. Απλούς άνθρωπος. Ιερομόναχος πολλής προσευχής, αρετής μεγάλης. Άρχιζε μετά τα μεσάνυκτα την ακολουθία του και τελείωνε αργά το μεσημέρι! Διάβαζε τα πάντα μόνος του. 

Δεν άφηνε τίποτε. Καθημερινώς αυτό... Είχε πέντε τετράδια γεμάτα ονόματα που του έδιναν κατά καιρούς και τα μνημόνευε κάθε μέρα στην προσκομιδή. Δεν πετούσε τίποτε. Μπορεί να έκανε πέντε ώρες να μνημονεύει ονόματα, όπως μου έλεγε ο π. Γερόντιος πού τον γνώριζε πολύ καλά.

Γιά τήν κατάνυξη.δ' μέρος

 Δεῖτε ἐδῶ:γ' μέρος
10. Ὁ ἀββᾶς Ἰωσὴφ διηγήθηκε ὅτι ὁ ἀββᾶς Ἰσαὰκ εἶπε:
«Κάποτε καθόμουν μαζὶ μὲ τὸν ἀββᾶ Ποιμένα καὶ τὸν εἶδα νὰ πέφτει σὲ ἔκσταση.
Ἐπειδὴ τοῦ εἶχα πολὺ θάρρος, τοῦ ἔβαλα μετάνοια παρακαλώντας τον «πές μου, ποῦ ἤσουν;»
Ἐκεῖνος ἀναγκάσθηκε καὶ εἶπε:
«Ὁ λογισμός μου ἦταν ἐκεῖ στὸν Σταυρὸ τοῦ Σωτῆρος, ὅπου ἔστεκε ἡ ἁγία Μαρία ἡ Θεοτόκος καὶ ἔκλαιγε, καὶ ἐγὼ ἤθελα πάντοτε ἔτσι νὰ κλαίω».
. Ἕνας ἀδερφὸς ρώτησε τὸν ἀββᾶ Ποιμένα:
«Τί νὰ κάνω;»

Ἀντιχαλκηδόνιοι, ὁ μεγάλος πειρασμὸς

Mὲ τὸν τίτλο αὐτὸ πρὶν ἀπὸ 15 χρόνια κυκλοφόρησε μικρὸ τευχίδιο τῶν ἐκδόσεων τῆς Ἀδελφότητός μας. Περιεχόμενό του, ὅπως καὶ ἄλλων σχετικῶν ἐκδόσεών μας, ἦταν ἡ ἐπισήμανση τῶν λαθῶν στὸν τότε διεξαγόμενο θεολογικὸ Διάλογο τῆς Ἐκκλησίας μας μὲ τὶς ἀντιχαλκηδόνιες μονοφυσιτικὲς παραφυάδες. Ὀνομάζονται Ἀντιχαλκηδόνιες γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀντιτάχθηκαν στὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ποὺ εἶναι γνωστὴ καὶ ὡς Σύνοδος τῆς Χαλκηδόνος, διότι εἶχε συγκληθεῖ στὴ Χαλκηδόνα, προάστιο τῆς Κωνσταντινουπόλεως στὴν ἀπέναντι πλευρὰ τοῦ Βοσπόρου.
Σύνολη σχεδὸν ἡ Ὀρθοδοξία εἶχε τὴν περίοδο ἐκείνη ἀντιδράσει, διότι τὰ συμπεράσματα τοῦ Διαλόγου, ποὺ βασικὰ διατυπώθηκαν στὶς δύο πρῶτες Κοινὲς Δηλώσεις, ἦταν σαφῶς ἀντορθόδοξα. Ἦταν τέτοια ἡ ἀντίδραση, τόσο οὐσια στικὴ ἡ κριτικὴ καὶ τόσο ἀποδεικτικὴ ἡ ἀναίρεση τῶν συμπερασμάτων τοῦ Διαλόγου, ὥστε ἡ ἐπιχείρηση ἑνώσεως ἀνακόπηκε. Ἡ κριτικὴ καὶ ἀναίρεση ἔγινε μὲ ἐμπεριστατωμένες θεολογικὲς μελέτες ἀπὸ σημαίνοντες ἐπιστήμονες, ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ μάλιστα ἀπὸ σημαντικότατα κείμενα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου.

Τί εἶναι ἡ βασκανία, τό "μάτι"; Γιατί κάποιος μπορεῖ νά "ματιάσει" καί κάποιος ἄλλος ὄχι;

1.ΒΑΣΚΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΟΙ.


2.ΒΑΣΚΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΝΗΡΟ ΠΝΕΥΜΑ(ΦΘΟΝΕΡΟΙ, Κ.Λ.Π.)


3.ΤΟ «ΦΤΥΣΙΜΟ» ΓΙΑ ΝΑ «ΜΗ ΒΑΣΚΑΘΕΙΣ» ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ-ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ.


4.«ΞΕΜΑΤΙΑΣΜΑ» ΑΠΟ ΛΑΪΚΟΥΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ.


5.ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΒΑΣΚΑΝΙΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ.


6. ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΔΕΝ «ΜΑΤΙΑΖΟΥΝ» ΟΥΤΕ «ΜΑΤΙΑΖΟΝΤΑΙ».


7. ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΒΑΡΕΙΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΑΝΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΑΙ «ΜΑΤΙΑΖΟΥΝ» ΚΑΙ «ΜΑΤΙΑΖΟΝΤΑΙ».

Η Εκκλησία μας δέχεται την βασκανία, δηλαδή την επέμβαση του πονηρού πνεύματος, και τη θεωρεί έργο του διαβόλου. Σχετίζεται, κυρίως, με τον φθόνο και την ζήλεια. 

Γι' αυτό και η ευχή κατά της βασκανίας (που διαβάζεται μόνο από Ιερέα) λέει μεταξύ άλλων: