Σελίδες

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 03-11-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθόιυς Β΄ κεφ. γ΄ 12 - 18

γ΄ 12 - 18

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Θ΄ 1 - 6 

Θ΄ 1 - 6

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Hl. Johannes von Kronstadt, Aus dem Tagebuch - „Mein Leben in Christus“



Hl. Johannes von Kronstadt

Aus dem Tagebuch
„Mein Leben in Christus“ [1]


Wie das Reich Gottes suchen
Sucht zuerst das Reich Gottes und Seine Gerechtigkeit, und alles übrige wird euch dazugegeben werden“ (Mt 6,33). Wie bringt man das zustand, zuerst das Reich Gottes zu suchen? Nun, zum Beispiel auf folgende Art.
Nehmen wir an, du willst irgendwohin gehen, zu Fuß, im Wagen, per Schiff, um irgendeine Angelegenheit zu erledigen. Bevor zu aufbrichst, bitte den Herrn, die Wege deines Herzens zu läutern und ebenso jenen Weg, den zu nehmen du dich anschickst, deinen Lebensweg Seinen Geboten gemäß auszurichten. Begehre dies aus ganzem Herzen und erneuere dein Gebet viele Male. Und indem der Herr die Aufrichtigkeit deines Begehrens sieht, dein fortgesetztes Bemühen, Seinen Geboten gemäß zu wandeln, wird Er nach und nach alle deine Wege begradigen.

Ἡ πίστις, ὁ θεῖος ἔρωτας, κάνει τόν ἄνθρωπο νά μήν αἰσθάνεται τόν σωματικό πόνο.

  Ο ΠΑΤΗΡ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Ἡ πίστις, ὁ θεῖος ἔρωτας, κάνει τόν ἄνθρωπο νά μήν αἰσθάνεται τόν σωματικό πόνο.
«Εἶχα βγάλει στό κεφάλι μου μία μεγάλη ἐλιά, σάν ρεβύθι, εἶπε ὁ Παππούλης, ἡ ὁποία συνεχῶς μεγάλωνε καί πονοῦσα πολύ. Γνώριζα, μέ τήν χάρη, πού μοῦ ἔχει δώσει ὁ Θεός, ὅτι ἔπρεπε νά ἀφαιρεθεῖ, γιατί θά ἐξελίσσετο σέ κακοήθη. Συμφώνησαν μαζί μου καί οἱ γιατροί καί γι’ αὐτό μοῦ ἔκλεισαν ἡμερομηνία γιά χειρουργεῖο. Στό χειρουργεῖο ὅμως, ἐγώ διαφώνησα μαζί τους. Ἐκεῖνοι ἐπέμεναν νά γίνει ἀφαίρεση τῆς ἐλιᾶς μέ τοπική νάρκωση, γιατί καί ἡ διάρκεια τῆς ἐπέμβασης θά ἦταν μεγάλη, καί οἱ πόνοι τῆς ἐπέμβασης ἀφόρητοι. Ἐγώ ἀρνήθηκα καί τούς εἶπα ὅτι, οὔτε ἀφαίρεση θά κάνετε, οὔτε νάρκωση. Ἀλλά θά τήν καυτηριάσετε μέ διαθερμοπληξία.

«Μιά σειρά θαυμάτων» Νεοεποχίτικος Ἀποκρυφισμός μέ χριστιανικόν προσωπεῖον. Πρωτ. Βασιλείου Γεωργοπούλου

«Μιά σειρά θαυμάτων»
Νεοεποχίτικος Ἀποκρυφισμός μέ χριστιανικόν προσωπεῖον

Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ 

1. Βασικά χαρακτηριστικά τοῦ ἔργου 
Τό «Μία σειρά Θαυμάτων» ἤ Σπουδή Θαυμάτων (A Course in Miracles), σύμφωνα μέ μία ἄλλη ἐκδοχή, ἀποτελεῖ μία ἀπό τίς πλέον ἀντιπροσωπευτικές περιπτώσεις τοῦ Νεοεποχίτικου ἀποκρυφισμοῦ, πού μέ χριστιανικό προσωπεῖο κατάφερε νά παραπλανήσει στίς Η.Π.Α καί στήν Εὐρώπη ἀκόμη καί μέλη διαφόρων προτεσταντικῶν κοινοτήτων 1. Πρόκειται γιά ἕνα τρίτομο ἔργο, μέ περισσότερες ἀπό χίλιες σελίδες, πού ποικίλοι Νεοεποχίτικοι χῶροι τό προβάλλουν καί τό διαφημίζουν ὡς σειρά μαθημάτων ἄνευ διδασκάλου, γιά τήν πνευματική ἀνάπτυξη καί ἐξέλιξη τοῦ ἀνθρώπου
2. Βασικό ὑπόβαθρό του εἶναι ὁ Ἐσωτερισμός καί ὁ θρησκευτικός συγκρητισμός μέ παράλληλη χρήση ὄχι μόνο χριστιανικῆς ὁρολογίας ὅπως, Πατήρ, Υἱός, Ἅγιο Πνεῦμα, χάρη, ἀλήθεια, κ.ἄ3, ἀλλά καί ἑνός ἐξαιρετικοῦ ἑλκυστικοῦ λεξιλογίου.

Νοσηλευτική δεοντολογία.Σχέσεις νοσηλευτή μέ τούς ἀσθενεῖς.α' μέρος

ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΩ: Η Αγία Φοίβη εις Κεχριές της Κορίνθου, η διακόνισσα του Αποστόλου Παύλου και προστάτης των νοσοκόμων που γιορτάζει στις 3 Σεπτεμβρίου.

Α. ΣΧΕΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ

Η νοσηλευτική τέχνη και επιστήμη που «έχει τας ρίζας της εις τας ανάγκαςτης ανθρωπότητος και θεμελιούται επί του ιδεώδους της διακονίας»1 δεν είναι απλά ένα βιοποριστικό επάγγελμα άλλα είναι πρώτα και κύρια ένα «λειτούργημα» και αποστολή υψίστης πνευματικής και κοινωνικής σημασίας διότι « η επιδέξια νοσηλεία αναφέρεται εις ολόκληρον τον άνθρωπον, εις την σωματικήν, ψυχικήν καιπνευματικήν του ευεξίαν»2 γι΄ αυτό και είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση.
Στο πρόσωπο του νοσηλευτή και της νοσηλεύτριας οι ασθενείς θα πρέπει να βλέπουν έναν πολύ δικό τους (οικείο) άνθρωπο, όπως π.χ. την αδελφή τους και τον αδελφό τους.

Πῶς ὁ Κατηχητής Φίλιππος ἔγινε ὀρθόδοξος Χριστιανός. Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

 Πῶς ὁ Κατηχητής Φίλιππος ἔγινε ὀρθόδοξος Χριστιανός
Θαύματα Ἁγίων καί ἐμπειρίες Ὀρθοδόξων Ἀφρικανῶν στήν Ἱεραποστολή τῆς Ἀφρικῆς

 Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου
Ὁ Κατηχητής Φίλιππος προέρχεται ἀπό τήν καινούργια ἐνορία τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς τοῦ χωριοῦ Kapolowe-Gare.  Ἰδού τί μᾶς διηγήθηκε ὁ ἴδιος γιά τόν ἐρχομό του στήν Ὀρθοδοξία:
«Πρίν πιστεύσω καί μπῶ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἀκολουθοῦσα τήν προτεσταντική κοινότητα, πού λέγεται: «Νεοαποστολική ἐκκλησία».
Μία νύκτα, στίς 25 Ἰουνίου 2002, εἶδα ἕνα περίεργο καί θαυμαστό ὄνειρο πρώτη φορά στήν ζωή μου. Εἶδα ὅτι ἦλθε κοντά μου ἕνας Ἄγγελος τοῦ Θεοῦ καί μέ πῆρε μαζί του. Ἐφθάσαμε σ᾿ ἕνα μέρος, ὅπου ὑπῆρχε πηγή τοῦ νεροῦ. Ἔτρεχε πολύ νερό ἀπό τήν πηγή. Ἐγώ καί ὁ Ἄγγελος στεκόμασταν στόν ἀέρα πάνω ἀπό τό νερό. Ὁ Ἄγγελος μέ φώναξε καί μέ ρώτησε:
-Φίλιππε, τί σκέπτεσαι;

Οἱ φυσικοί νόμοι. Μέρος Β'. Κεφάλαιον Ε'. Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ

ΣΤ. Οἱ φυσικοί νόμοι

Ἡ ἄργιλλος, ἀντιθέτως, θερμαινομένη συστέλλεται, ἵνα ἐμποδίζηται ἡ προσέγγισις τῶν ὑποχθονίων ὑδάτων εἰς τό περίκεντρον τοῦ πλανήτου καί ἡ μεταβολή αὐτῶν εἰς ἀτμούς, λόγῳ τῆς ἐπικρατούσης ἐκεῖ μεγάλης θερμοκρασίας. 
Διά τοῦτο τό περίκεντρον τοῦ πλανήτου περιβάλλουν παχύτατα στρώματα ἀργίλλου. 
Ἄλλως μεγάλα τμήματα τῆς ἐπιφανείας τῆς Γῆς θά ἀνετινάσσοντο συχνάκις εἰς τό κενόν ὑπό τῶν ὑποχθονίων με­γάλων ποσοτήτων ἀτμῶν, οἵτινες θά ἐσχηματίζοντο ἐκ τῆς ἐξατμίσεως τῶν ὑπογείων ὑδάτων, ἐάν ταῦτα, διά τῆς διακρινούσης τό ὕδωρ διεισδυτικῆς καί διαβρωτικῆς ἰδιότητος, ἔφθανον μέχρι τοῦ κέντρου τοῦ πλανήτου.

Πρεσβυτέρου Βασιλείου Σπηλιόπουλου, ΝΕΟΕΠΟΧΗΤΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΙΔΗ . β' μέρος

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ:

ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ, ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ, ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ

Δεῖτε ἐδῶ:α' μέρος

Κατ’ ρχήν φείλουμε νά τονίσουμε εθύς ξ’ ρχς τι μέσα πό τούς διαλόγους καί τίς ρωταποκρίσεις το συγγραφέα μέ τόν π. Μάξιμο δίνονται πό τόν συγγραφέα μερικά σημεα, κόμη καί λόκληρα κεφάλαια, τά ποα ποτελον πραγματικά πόσταγμα τς Πατερικς σοφίας καί εναι ντελς ρθόδοξα καί Πατερικά.  Τό γεγονός μως ατό δέν μπορε νά χαρακτηριστε ς θετικό οτε νά προσδώσει στό βιβλίο τήν διότητα το φελίμου καί καθαρς ρθοδόξου ναγνώσματος λλά, ντίθετα, καθιστ κόμα πιό πικίνδυνο τό βιβλίο διότι ναμιγνύει τήν λήθεια μέ τό ψεδος, στε ατό νά προσλαμβάνεται καί νά φομοιώνεται μέ μεγαλύτερη νεση.  Ατή ξάλλου εναι μιά συνηθισμένη μεθοδεία το διαβόλου.

Παρουσίαση νέου βιβλίου τοῦ Πρωτοπρ. Ἰωάννου Φωτόπουλου ἀπό τίς Ἐκδόσεις Ἄθως: «Ἀρχιεπίσκοπος Ἰλαρίων Τρόϊτσκι»

Στην Εκκλησία ζει το Πνεύμα του Θεού. Αυτό δεν είναι στεγνή και κενή δογματική θέση, που φυλάσσεται μόνο από σεβασμό σε κάθε τι παλαιό. Όχι. Αυτό είναι η αλήθεια που γνωρίζεται εμπειρικά από τον καθένα που εμφορείται από εκκλησιαστική συνείδηση και διαποτίζεται από την εκκλησιαστική ζωή.
Επίσης, η ευλογημένη ζωή της Εκκλησίας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ξερής, επιστημονικής μελέτης. Η ζωή αυτή προσεγγίζεται μόνο με την εμπειρική σπουδή. Περί της ζωής της Χάριτος, καθαρώς εμπειρικής, η ανθρώπινη γλώσσα μπορεί να εκφρασθεί μόνο θαμπά και συνεσκιασμένα. Περί της εκκλησιαστικής ζωής γνωρίζει μόνο εκείνος ο οποίος την έχει. Γι’ αυτόν αυτή δεν χρειάζεται αποδείξεις και για εκείνον πού δεν την έχει είναι σχεδόν αναπόδεικτη.

Ἡ τελετή τοῦ γάμου. Οἱ λειτουργικές πράξεις καί τά σημαινόμενα τοῦ μυστηρίου αὐτοῦ.



Όταν τελειώσει η ακολουθία του αρραβώνα, αρχίζει αμέσως το Ιερό μυστήριο του γάμου. Σήμερα στο τέλος του αρραβώνα δεν τελείται απόλυση, άλλα συναπτά με τους ψαλμικούς στίχους «Μακάριοι οι φοβούμενοι τον Κύριον...» γίνεται η έναρξη του μυστηρίου του γάμου με το «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» από τον ιερέα ο οποίος βρίσκεται μπροστά στο ευπρεπισμένο τραπέζι μπροστά από τους μελλονύμφους και στραμμένος προς την ανατολή. Ακολούθως ασπάζονται το ιερόν Ευαγγέλιον οι μελλόνυμφοι και ο παράνυμφος ή οι παράνυμφοι. Ακολουθούν τα ειρηνικά. Πρόκειται για μια σειρά αιτημάτων, κατά τα οποία παρακαλείται ο Κύριος και Θεός μας όπως ευλογήσει τον γάμο των μελλονύμφων, όπως ευλόγησε τότε και τον γάμο της Κανά της Γαλιλαίας, καθώς επίσης για ευτεκνία και ακατάγνωστο διαγωγή καθώς και αγάπη.

Ἀπάντηση τοῦ Μητροπολίτου Αἰτωλίας Κοσμά στίς ἀνθελληνικές δηλώσεις τῆς Ρεπούση


Ἐν Ἱ. Πόλει Μεσολογγίου τῇ 31ῃ Ὀκτωβρίου 2012
Περί  Ἀνθελληνικῶν  Δηλώσεων  Ἀπάντηση

ΔΕΛΤΙΟΝ  ΤΥΠΟΥ

Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας κ. Κοσμᾶς, προέβη στήν ἀκόλουθη Δήλωση:
   
« Ἔκπληκτοι μείναμε ἀπό τις ἀκατανόητες δηλώσεις τῆς κας Μαρίας Ρεπούση, Βουλευτοῦ τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου.
Δέν μποροῦμε νά τό πιστέψουμε! Μέ κατάπληξη προσπαθοῦμε, ἔστω νά διαβάσουμε, τήν ἀνθελληνική δήλωση: Νά καταργηθοῦν οἱ γιορτές Ἐξόδου τῆς Ἱερᾶς Πόλεως Μεσολογγίου.
Μά εἶναι δυνατόν; Μιλάει ἑλληνίδα ἤ κάποιος πού μᾶς ἦλθε ἀπό τήν ἀνατολή; Μιλάει ὑπεύθυνη ἑλληνίδα Βουλευτής πού ὑποτίθεται «ἀγωνίζεται», ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, γιά τά ἱερά καί τά ὅσια τῆς φυλῆς μας;

Υἱέ μου δός μοί σήν καρδία_mp3


Π. Σάββας 2011-10-13_Υἱέ μου δός μοί σήν καρδία_mp3
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 13-10-2011 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Ἱερομάρτυρας Γόζαρντ 1942. Νεομάρτυρες τῆς Ὀρθοδοξίας στόν 20ό καί 21ο αίώνα. Χαραλάμπους Χ. Ἄνδραλη


(†) Ἱερομάρτυρας Γόζαρντ 1942
  Μέρος δεύτερο. Κεφάλαιο τρίτο.
  
Χαραλάμπους Χ. Άνδραλη
  
Κατά τή διάρκεια τοῦ Β’ παγκοσμίου πολέμου, στήν τότε Τσεχοσλοβακία, μαρτύρησε ὁ Ὀρθόδοξος Ἀρχιεπίσκοπος Γόζαρντ.
Ὁ Νεομάρτυρας γεννήθηκε τό Μάιο τοῦ 1879 στή ρωμαιοκαθολική Αὐστροουγγαρία. Τό ὄνομά του ἦταν Πάβλικ. Ὁ ἴδιος ἀπό μικρός ἀνῆκε στήν αἵρεση τοῦ πάπα. Σπούδασε ρωμαιοκαθολική θεολογία καί ὅταν ἀποφοίτησε ἔγινε παπικός ἱερέας. Κατά τή διάρκεια τῶν σπουδῶν τοῦ ἀπέκτησε μεγάλο ἐνδιαφέρον γιά τούς Ἁγίους Κύριλλο καί Μεθόδιο καί συμπάθεια γιά τήν Ὀρθοδοξία.
Μετά τό τέλος τοῦ Ἀ’ παγκοσμίου πολέμου δημιουργήθηκε τό κράτος τῆς Τσεχοσλοβακίας. Ἡ αὐστηρότητα τῶν νόμων τῆς πρώην αὐστροουγγρικῆς αὐτοκρατορίας, πού ὑπερασπιζόμενη τόν παπισμό μαχόταν τά ἄλλα χριστιανικά δόγματα, ἀνῆκε πιά στό παρελθόν.