Chapter 14 - Man's incorporation in the ChurchBASIC DOGMATIC TEACHINGAn Orthodox Handbookby Protopresbyter Fr. Anthony Alevizopoulos (1931 – 1996)Dr. of Theology, Dr. of Philosophy
1. The birth from aboveIn His conversation with Nicodemus, Christ said that for one to become a partaker of God's Kingdom, he must be "born above" (John 3:3).Nicodemus was not able to understand Christ's words, so he asked Him: "How can a man be born when he is old? Can he enter a second time into his mother’s womb and be born?”Jesus then replied: "Most assuredly, I say to you, unless one is born of water and the Spirit, he cannot enter the kingdom of God. That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit. Do not marvel that I said to you, ‘You must be born above'." (John 3:4-7. cmp. also John 1:12-13).The birth "above" that Christ spoke of is the "washing of regeneration and renewing" (Titus 3:5) - that is, Holy Baptism in the name of the Holy Trinity.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013
Man's incorporation in the Church
Γιά τόν Παπισμό
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
6)ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ,
ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ,
ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ.
Γιά τόν Παπισμό
«Ἀμερικανίδα
καθηγήτρια διαβίβασε σέ Ὀρθόδοξο
κληρικό τήν ἐπιθυμία
τοῦ
πάπα, νά προσκαλέσει τόν Γέροντα Παΐσιο
καί Γέροντα Πορφύριο, νά πᾶνε
στό Βατικανό. Ἡ
ἀπάντηση
καί τῶν
δύο ἦταν
ἡ
ἑξῆς:
Ὄχι
δέν μποροῦμε
νά πᾶμε.
Διότι ἡ
Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία
καί ὁ
Πάπας δέν εἶναι
ἕτοιμοι.
Ἔχουν
πολύ ἐγωισμό.
Ὄχι
μόνο θέλουν νά μᾶς
ὑποτάξουν,
ἀλλά
καί δέν πιστεύουν ὅτι
ἔχουμε
τήν ἀλήθεια
ἐμεῖς.
Δέν χρειάζεται νά πᾶμε.
Καλλίτερα θά βοηθήσουμε τήν ὑπόθεση
μέ τήν προσευχή μας»1.
Βλέπουμε
ἀπό
τά ἀνωτέρω
καθαρά τήν θέση καί τῶν
δύο Γερόντων:
1)Ὁ
π. Πορφύριος καί ὁ π. Παΐσιος, λένε
ξεκάθαρα ὅτι ὁ Πάπας εἶναι αἱρετικός.
Ἔχει χάσει τήν Ὀρθοδοξία
λόγῳ
ἐγωισμοῦ.
Ἡ ἀποξενωμένη
ἀπό τόν Θεό
ζωή,
πού ἐπικράτησε
στή Δύση, ἐξ
αἰτίας
τῆς
ὑποδούλωσης
τῆς Δυτικῆς Ρωμανίας (τοῦ ἐκχριστιανισμένου
Ὀρθόδοξου Δυτικοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους)
στούς αἱρετικούς καί βαρβάρους Φράγκους,
ὁδήγησε στήν αἵρεση.
Τό πανάγιο μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ο Αόρατος πόλεμος
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α΄ Τό πανάγιο μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Μέχρις εδώ σου πρόσφερα, όπως είδες,
αναγνώστη μου, τέσσερα όπλα, που σου είναι απαραίτητα στον πόλεμο αυτόν, για να
μπορέσης να νικήσης τους εχθρούς σου· δηλαδή, το να μην έχης θάρρος στον εαυτό
σου, το να ελπίζης στον Θεό, το να αγωνίζεσαι πάντοτε και το να προσεύχεσαι.
Τώρα σου δείχνω άλλο ένα. Αυτό είναι το πανάγιο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Διότι όπως το μυστήριο αυτό είναι ανώτερο από τα άλλα, έτσι είναι και όπλο
ανώτερο από τα άλλα. Τα τέσσερα όπλα που είπαμε, παίρνουν την δύναμι από τις
αξιομισθίες και την χάρι που μας αξίωσε το αίμα του Χριστού. Αλλά αυτό το όπλο
είναι αυτό το ίδιο Αίμα και αυτό το ίδιο το Σώμα με την ψυχή και με την Θεότητα
του Χριστού. Μέ εκείνα γίνεται η μάχη κατά των εχθρών με την δύναμι του Χριστού.
Μέ αυτό το όπλο όμως πολεμούμε εκείνους μαζί με τον Χριστό και ο Χριστός τους
πολεμεί μαζί με εμάς.
Ἀγρυπνία στόν Ἅγιο Δημήτριο στίς 7-6-2013 (1/6/2013)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βογατσικοῦ 7 - 546 22 Θεσσαλονίκη , τηλ. 2310-229.871.-
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 31-5-2013.-
ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ἐπειδὴ κατὰ τὴν παροῦσα περίοδο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση ποὺ
τόσο μαστίζει ὅλο τὸν λαό μας, ἐμφανίζονται καὶ ἄλλα φαινόμενα, τὰ
ὁποῖα εἶναι ἀνησυχητικὰ γιὰ τὴν πνευματικὴ ἀντίληψη, καὶ πρὸ πάντων τὴν
πνευματικὴ κατεύθυνση ὅλων μας ὡς Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ἀπεφασίσαμε νὰ κάνωμε αὐτὸ ποὺ εἶναι τὸ καλύτερο ἀπὸ τῆς πλευρᾶς τῆς
ὀφειλῆς μας, δηλαδὴ νὰ προσφέρωμε μιὰ πραγματικὴ παράκληση καὶ ἱκεσία
πρὸς τὸν ἐν Τριάδι ἅγιον Θεόν, τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τὸν ἅγιο Δημήτριο καὶ τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, σὲ μιὰ βραδυνὴ ἀγρυπνία.
Πῶς εἶναι δυνατόν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα; Ἐκλεκτές διηγήσεις καί προσευχές γιά μικρά παιδιά. Γέροντος Κλεόπα Ἡλιέ
Πῶς εἶναι δυνατόν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα;
Ἐκλεκτές διηγήσεις καί προσευχές γιά μικρά παιδιά. Γέροντος Κλεόπα Ἡλιέ
Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου
Παλαιά ζοῦσε ἕνας μοναχός σ᾿ἕνα μοναστήρι καί ἀναρωτιόταν: «Πῶς μποροῦν νά περάσουν χίλια χρόνια μέσα σέ μία ἡμέρα; Τόσο ὡραία εἶναι στόν παράδεισο καί τόση μεγάλη μακαριότης ὑπάρχει, ὥστε χίλια χρόνια φαίνονται σάν μία ἡμέρα!
Ὁ μοναχός αὐτός ἦταν στό διακόνημα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ καί ἦταν μεγάλος στήν ἡλικία.
Προσευχόταν στήν Κυρία Θεοτόκο πολλά χρόνια καί τῆς ἔλεγε: «Ὦ Μητέρα τοῦ Κυρίου μας, παρακάλεσε τόν Σωτῆρα μας Χριστό νά μοῦ δείξη πῶς μποροῦν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα; Διότι γνωρίζω ὅτι ὁ λόγος αὐτοῦ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι ἀληθινός». Πράγματι προσευχήθηκε καί μετά ἀπό τρία χρόνια, ἰδού τί τοῦ ἔδειξε ὁ Θεός:
Κοινωνώντας ἕναν λεπρό !
Στο
διάστημα του μισού αιώνα που λειτουργούσε ο άγιος παπά-Νικόλας ο
Πλανάς, άνευ διακοπής (διότι δεν αρρώστησε ποτέ), έτυχε κάποια φορά εκεί
στην ενορία του, σ’ ένα στενό δρομάκι να κρύπτεται ένας λεπρός σε
μεγάλο βαθμό. Του είχαν φαγωθεί τα χείλη του από την φοβερή ασθένεια.
Πήγε μια φορά ο Πατήρ να τον κοινωνήσει, αλλά το κατεστραμμένο του
στόμα, δεν μπορούσε να παραλάβει το Άγιο Σώμα του Κυρίου. Χωρίς κανένα,
μα κανένα δισταγμό, ο Πατήρ έσκυψε και με το στόμα του επήρε το θείο
Μαργαρίτη, που είχε πέσει και τον «κατέλυσε»!...
Κατόπιν
ο ασθενής μεταφέρθηκε σε λεπροκομείο μαζί με την κόρη του που είχε
μολυνθεί και της είχαν φαγωθεί τα δάχτυλα. Εν τούτοις ο π. Νικόλας δεν
έπαθε τίποτα!
Ἡ «Μιτοχονδριακή Εὔα» εἶναι ἡ Εὔα τοῦ βιβλίου τῆς Γενέσεως
Ένα υπέροχο επιστημονικό άρθρο από το μοριακό βιολόγο κ. Κώστα Βουγά.
Ὅταν ἡ ἐπιστημονική ἔρευνα διεξάγεται
ἀντικειμενικά καί ἀμερόληπτα
Η «ΜΙΤΟΧΟΝΔΡΙΑΚΗ ΕΥΑ»
ΕΙΝΑΙ Η
ΕΥΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ
Τό θεόπνευστο Βιβλίο
τῆς «Γενέσεως» μᾶς ἐξιστορεῖ ὅτι ὁ Ἀδάμ καί ἡ Εὔα ἐξορίστηκαν ἀπό τόν Παράδεισο
λόγῳ τῆς ἀνυπακοῆς τους πρός τόν Θεό. Ἐξορίστηκαν πρίν ἀπό 7.521 χρόνια στή Γῆ, ὅπως τήν γνωρίζουμε σήμερα καί αὐτή
ἦταν καί ἡ ἀρχή τοῦ πεπτωκότος εἴδους μας.
Πολλοί ἄνθρωποι
σήμερα, πιστοί καί ἄπιστοι θεωροῦν δεδομένο ὅτι ἡ παραπάνω περιγραφή δέν εἶναι
παρά ἕνας …συμβολισμός(!). Εἴμαστε ἀπόλυτα πεπεισμένοι γι’ αὐτό, γιατί ἡ
ἐπιστήμη, τήν ὁποία καί πιστεύουμε τυφλά καί ἀπόλυτα σάν θεό, μᾶς ἔχει δώσει
ἀπαντήσεις γιά ὅλα... Μᾶς ἔχει “ἀποκαλύψει” τή διαδικασία τῆς ἐξέλιξης, μιά
διαδικασία πού ἐπιτελεῖται συστηματικά ἀπό τήν ἀρχή τῆς ζωῆς, ἡ ὁποία ξεκίνησε
πρίν ἀπό… ἑκατομμύρια χρόνια(!). Μᾶς εἶπε ἀκόμα ὅτι προϊόν αὐτῆς τῆς
διαδικασίας εἴμαστε καί ἐμεῖς καί ὅτι προήλθαμε ἀπ’ τόν πίθηκο πρίν ἀπό
ἑκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Πουθενά χῶρος γιά τόν Ἀδάμ καί τήν Εὔα πού
προῆλθαν κατ’ εὐθεῖαν ἀπό τά χέρια τοῦ Θεοῦ, πουθενά χῶρος γιά 7.521 χρόνια ἀπ’
τή δημιουργία τους, πουθενά χῶρος γιά τίποτα. Ὅλα μιά ὡραία ἱστορία, ἴσως μόνο
γιά παιδιά...
Πρός τήν αἰωνιότητα:Ὁ θάνατος (Ἅγ. Τύχων, ἀρχιεπ. Βορονέζ καί Ζαντόνσκ)
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ: Ο θάνατος
“Η σκέψη του θανάτου είναι ικανή να παρακινήσει τον αμαρτωλό σε μετάνοια. Μας είναι και γνωστός και άγνωστος ο θάνατος. Γνωστός, γιατί ξέρουμε ότι όλοι θα πεθάνουμε. Άγνωστος, γιατί δεν ξέρουμε πότε, πού και πώς θα πεθάνουμε. Όσο περισσότερο ζούμε, τόσο περισσότερο μικραίνει η ζωή μας, τόσο λιγοστεύουν οι μέρες μας και πλησιάζουμε στο θάνατο. Είμαστε πιο κοντά του σήμερα απ΄ό,τι χθές, αυτή την ώρα απ΄ό,τι την προηγούμενη. Ο θάνατος βαδίζει αόρατος πίσω απ΄τον καθένα και τον αρπάζει τότε που δεν το υποπτεύεται. Εντούτοις, σχεδόν όλοι οι άνθρωποι - και μάλιστα οι υγιείς και οι δυνατοί - κάνουν τις ακόλουθες σκέψεις για τον ευατό τους:
-
Εγώ θα ζήσω ακόμη αρκετά. Είναι πολύ μακριά το τέλος μου. Θα μαζέψω
πλούτη και θα ευφραίνομαι. Μα ορμάει ξαφνικά εναντίον τους ο θάνατος και
σβήνουν τα όνειρα και οι επιθυμίες. Και πεθαίνει γρήγορα εκείνος που
έταξε στον εαυτό του μακροζωία. Και αφήνει τ΄αγαθά του και το σώμα του
στον κόσμο εκείνος που ήθελε να συγκεντρώνει πλούτη. Άγνωστο λοιπόν μας
είναι το τέλος, χριστιανοί.
Ἡ εἰσήγηση τοῦ κ. Λάμπρου Σιάσου στό Συνέδριο: «Τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν: Προβληματισμοί – Ἐπισημάνσεις – Προτάσεις»
Η εισήγηση του κ. Λάμπρου Σιάσου, Καθηγητή Ιστορίας της φιλοσοφίας, Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ,
με θέμα: «Μάθημα Ομολογιακόν, Πολυπολιτισμικό, Θρησκειολογικό»: Προπατορικά αμαρτήματα ή καινουργή ευθηνοϊδεολογήματα;», η οποία έγινε στο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το Μάθημα των Θρησκευτικών που διοργάνωσε το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, υπό την Αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. και στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στις 11 – 12 Μαρτίου 2013 με θέμα: Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί – Επισημάνσεις – Προτάσεις.
http://anavaseis.blogspot.gr/2013/06/blog-post_946.html
Γιατί ἡ ψυχιατρική κάνει περισσότερο κακό παρά καλό;
ΓΙΑΤΙ Η ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ
ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑ ΚΑΛΟ ;
- Σε εκατομμύρια από εμάς –συμπεριλαμβανομένων των παιδιών– έχουν λανθασμένα αποδωθεί ψυχιατρικά προβλήματα
- Οι
φαρμακοβιομηχανίες δημιουργούν ψυχασθένειες χωρίς καμία βιολογική βάση
ελέγχοντας τα μέλη της ομάδας του Εγχειριδίου Ψυχικών Διαταραχών (DSM)
- Εξαπατούν τους καταναλωτές «θάβοντας» τις αρνητικές μελέτες
- Μετατρέπουν την συνήθη βίωση του πένθους σε ψυχική διαταραχή!
|
Έχει το παιδί σας πραγματικά διαταραχή συμπεριφοράς; Ένα σοκαριστικό βιβλίο
από έναν κορυφαίο θεραπευτή αποκαλύπτει πως σε εκατομμύρια από εμάς
–συμπεριλαμβανομένων των παιδιών– έχουν λανθασμένα αποδωθεί ψυχιατρικά
προβλήματα.
Από
την κατάθλιψη έως το άγχος και την ΔΕΠΥ (διαταραχή υπερκινητικότητας
και ελλειμματικής προσοχής), οι περισσότεροι από εμάς υποφέρουμε από
προβλήματα ψυχικής υγείας και χρειαζόμαστε χάπια για να τα θεραπεύσουμε –
ή έτσι μας λένε. Αλλά σχετικά με αυτήν την τρομακτική κατηγορία κατά
της σύγχρονης ψυχιατρικής ο JAMES DAVIES
θεωρεί ότι αυτή η αυξημένη διάγνωση των ψυχικών ασθενειών οφείλεται
στην απληστία των φαρκακευτικών εταιρειών και στην επιδίωξη της
ψυχιατρικής να κατοχυρώσει το στάτους της ιατρικής επιστήμης. Ο
συγγραφέας είναι ψυχολόγος-θεραπευτής που έχει δουλέψει για το Εθνικό
Σύστημα Υγείας (NHS) της Μεγάλης Βρετανίας και το φιλανθρωπικό ίδρυμα Mind για την ψυχική υγεία.
Ἀπειλοῦν νά "ξηλώσουν" τήν ἑλληνορθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Τριάδος ἀπό τήν πλατεία Ταξίμ. Νίκου Χειλαδάκη
Απειλούν να "ξηλώσουν" την ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Αγίας Τριάδος από την πλατεία Ταξίμ
Νίκος Χειλαδάκη Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, (5/6), σε ομιλία που έκανε την Δευτέρα ο Ερντογάν λίγο πριν φύγει από την Τουρκία για την περιοδεία του στην βόρειο Αφρική στο άνοιγμα των οθωμανικών αρχείων, ανέφερε ότι ένας από τους κύριους λόγους που επιμένει να αναγείρει μεγάλο μουσουλμανικό τέμενος στην πλατεία Ταξίμ είναι να εξαφανίσει την ελληνορθόδοξη εκκλησία η οποία εμφανίζεται μεγαλοπρεπής στους επισκέπτες ενώ τα δυο καμπαναριά της δίνουν μια άλλη όψη στην περιοχή.
ΟΧΙ στό gay- pride καί στήν προώθηση τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς διαστροφῆς-20.000 ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ GAY PRIDE
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ
ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σεβαστοί συμπολίτες μας,
Ὁ Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ἰ. Μπουτάρης, ἐπιμένει μέχρι καί σήμερα στήν
πραγματοποίηση τοῦ gay pride festival.
Ἀγνοεῖ τόν Παναγιώτατο
Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης καί τό σεπτό ἱερατεῖο.
Ἀγνοεῖ τούς 20.000 ὀρθόδοξους ἀκομμάτιστους
Θεσσαλονικεῖς καί τόν εὐσεβή λαό οἱ ὁποῖοι, σεβόμενοι τόν Πανάγιο Θεό καί τό
θέλημά Του, ἀντιτάχθηκαν ἐνυπόγραφα στήν ἀπόφασή του αὐτή.
Ἀγνοεῖ
καί προχωρεῖ στήν διοργάνωση τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς "ἑορτῆς"- καρναβαλιοῦ μέ
ἀποκορύφωμα τήν παρέλαση "Ὑπερηφάνειας" καί μέ παρελαύνοντες, κατά κύριο λόγο, πολίτες
ἄλλων χωρῶν καί ἄλλων πόλεων.
Εὐχή τοῦ Μ. Βασιλείου
Εὐχή τοῦ Μ. Βασιλείου
Θεέ καί Κύριε τῶν δυνάμεων καί πάσης κτίσεως Δημιουργέ,
ὁ διά σπλάγχνα ἀνεικάστου ἐλέους Σου,
τόν μονογενῆ Σου Υἱόν, τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστόν,
καταπέμψας ἐπί σωτηρίᾳ τοῦ γένους ἡμῶν, καί διά
τοῦ τιμίου αὐτοῦ Σταυροῦ τό χειρόγραφον τῶν
ἁμαρτιῶν ἡμῶν, διαρρήξας, καί θριαμβεύσας ἐν αὐτῷ
τάς ἀρχάς καί ἐξουσίας τοῦ σκότους, αὐτός, Δέσποτα φιλάνθρωπε,
πρόσδεξαι καί ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν τάς εὐχαριστηρίους ταύτας
καί ἱκετηρίους ἐντεύξεις καί ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπό παντός ὀλεθρίου καί σκοτεινοῦ παραπτώματος καί πάντων τῶν κακῶσαι ἡμᾶς ζητούντων ὁρατῶν
καί ἀοράτων ἐχθρῶν.
ὁ διά σπλάγχνα ἀνεικάστου ἐλέους Σου,
τόν μονογενῆ Σου Υἱόν, τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστόν,
καταπέμψας ἐπί σωτηρίᾳ τοῦ γένους ἡμῶν, καί διά
τοῦ τιμίου αὐτοῦ Σταυροῦ τό χειρόγραφον τῶν
ἁμαρτιῶν ἡμῶν, διαρρήξας, καί θριαμβεύσας ἐν αὐτῷ
τάς ἀρχάς καί ἐξουσίας τοῦ σκότους, αὐτός, Δέσποτα φιλάνθρωπε,
πρόσδεξαι καί ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν τάς εὐχαριστηρίους ταύτας
καί ἱκετηρίους ἐντεύξεις καί ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπό παντός ὀλεθρίου καί σκοτεινοῦ παραπτώματος καί πάντων τῶν κακῶσαι ἡμᾶς ζητούντων ὁρατῶν
καί ἀοράτων ἐχθρῶν.
EL VALOR DEL CUERPO HUMANO EN LA ENSEÑANZA DE SAN GREGORIO PALAMAS
ΠΡΑΚΤΙΚΑ
ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΛΕΜΕΣΟΥ
SUMARIOS
DE LOS CONGRESOS INTERNACIONALES DE ATENAS Y LEMASOL DE CHIPRE
Ο
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
ΣΤΗΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ
SAN
GREGORIO PALAMÁS EN LA HISTORIA Y EL PRESENTE
ΑΡΧΙΜ.
ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ:
Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ.217
EL
VALOR DEL CUERPO HUMANO EN LA ENSEÑANZA DE SAN GREGORIO PALAMAS
(Por Archimandrita
Efrem, Santo Monasterio Batopedion, Athos)
San Gregorio Palamás
(1296-1359), siguiendo la tradición de los Santos Padres Hisijastas
y considerando que escribir trae muchas preocupaciones y problemas,
no escribió sistemáticamente sino por los acontecimientos para
defender la ortodoxa fe y vida.
El tema del «valor del
cuerpo humano» resultó por la acusación que había hecho Barlaam
contra los monjes aghioritas o athonitas de que actúan mal «cuando
intentan retornar y contener el nus dentro del cuerpo»1.
San Gregorio apelando a san Pablo dice que: “el cuerpo con el
bautizo se hace templo del Espíritu Santo que está en el interior”,
“casa de Dios” y que en esto “habita y cocamina” el Dios.
¿Por qué entonces no introducir el nus al templo de Dios? ¿Quizá
Dios ha hecho mal por poner el nus a habitar en el cuerpo?2
Los que creen que el cuerpo es malo, como creación del astuto
maligno son heréticos.