BASIC DOGMATIC TEACHINGAn Orthodox HandbookChapter 16 - The special charisma of Priesthoodby Protopresbyter Fr. Anthony Alevizopoulos (1931 – 1996)Dr. of Theology, Dr. of Philosophy
1. Special Priesthood in the Old TestamentGod had chosen Israel and had separated it from the other nations to be a regal priesthood and a holy nation (Exod.19:5-6, Deut.14:2, 26:19). This however does not mean that there was no appointed hieratic order in God's people, to whom was assigned a special ministry.Aaron and his sons belonged to this hieratic order, having been ordained by Moses by the pouring of chrismating oil over their heads, after being washed with water and dressed with hieratic vestments. (Exod.28:1, 37-39, 29:9, 30, 40:11-13; Levit.8:1-13).
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013
The special charisma of Priesthood
Ὁ τρόπος τῆς προσευχῆς. Ἡ προετοιμασία.Πῶς πρέπει νά προσευχόμαστε
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
Β΄ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ- ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
1)ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Ὁ τρόπος τῆς προσευχῆς. Ἡ προετοιμασία.
Ἡ
προσευχή γιά νά γίνει, ἔλεγε
ὁ
Γέροντας, πρέπει νά βρεθοῦμε
στό κατάλληλο κλῖμα.
Ὁ
ἴδιος
ὁ
Κύριος θά μᾶς
τή διδάξει.
Ὅπως
ἔλεγε
ἄλλος
φωτισμένος Γέροντας (ὁ
Γερο-Παναγῆς
ἀπό
τήν Κύπρο), «γιά νά ἀνάψει
τό φῶς
πρέπει, προηγουμένως, νά ἔχουμε
κάνει ἠλεκτρολογική
ἐγκατάσταση».
Ἡ
«ἐγκατάσταση»,
δηλ. οἱ
προϋποθέσεις μιᾶς
σωστῆς
προσευχῆς
εἶναι:
α) ἡ
προσευχή προετοιμασίας γιά τήν προσευχή,
β) τό νά παρακαλέσουμε τόν Κύριο νά μᾶς
δώσει δάκρυα, γ) τό θυμίαμα, δ) τό κερί,
ε) ἡ
ἡσυχία,
στ) ἡ
ἀμεριμνία,
ζ) ἡ
μελέτη, η) ἡ
ἀποκοπή
ἀπό
ὅλους
καί ὅλα,
θ) τό καντηλάκι, ι) ἡ
χαρά, ια) ἡ
ἀπόλυτη
ἐξάρτηση
ἀπό
τόν Θεό, ιβ) τό ἀπόλυτα
ἄφημα
στόν Κύριο.
Ἡ μαγεία. Κυριακὴ τοῦ Τυφλοῦ. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης
Ἡ
μαγεία
Κυριακὴ
τοῦ Τυφλοῦ
«Διαπονηθεὶς
δὲ ὁ Παῦλος καὶ ἐπιστρέψας τῷ πνεύματι
εἶπε· Παραγ-
γέλλω σοι ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐξελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῆς» (Πράξ. 16,18)
γέλλω σοι ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐξελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῆς» (Πράξ. 16,18)
(†) ἐπίσκοποςΑὐγουστῖνος Ν. Καντιώτης
Ἂς προσπαθήσουμε,
ἀδελφοί μου, νὰ πάρουμε κάποιο δίδαγμα
ἀπ᾿ ὅσα ἀκούσαμε σήμερα, Κυριακὴ τοῦ
Τυφλοῦ.
Ἀνοίγω τὸν ἀπόστολο, ποὺ εἶναι ἕνας καθρέφτης τῆς ἐποχῆς μας. Τί βλέπουμε ἐκεῖ;
Μιὰ ἁμαρτία, ποὺ ἐξακολουθεῖ δυστυχῶς νὰ διαπράττεται καὶ σήμερα. Ποιά εἶναι ἡ ἁμαρτία αὐτή;
Ἀνοίγω τὸν ἀπόστολο, ποὺ εἶναι ἕνας καθρέφτης τῆς ἐποχῆς μας. Τί βλέπουμε ἐκεῖ;
Μιὰ ἁμαρτία, ποὺ ἐξακολουθεῖ δυστυχῶς νὰ διαπράττεται καὶ σήμερα. Ποιά εἶναι ἡ ἁμαρτία αὐτή;
* *
*
Τὰ χρόνια
ἐκεῖνα, λέει, ἕνα φτωχὸ κορίτσι
κατοικοῦσε σὲ μιὰ μεγάλη πόλι τῆς
Μακεδονίας, τοὺς Φιλίππους. Οἱ
Φίλιπποι εἶχαν μέγαρα, δικαστήρια,
θέατρα, στρατῶνες. Ἀλλὰ μιὰ νύχτα
ἔγινε σεισμὸς καὶ καταστροφή. Τώρα ἂν
πᾷς ἐκεῖ, θὰ βρῇς μόνο σπασμένα μάρμαρα
καὶ ἀρχαιολόγους νὰ σκάβουν. Λίγα
χιλιόμετρα ἔξω ἀπὸ τὴν Καβάλα, στὴν
παλαιὰ Ἐγνατία ὁδό, βρίσκονται τὰ
ἐρείπια.
Αὐτὰ θὰ πάθουμε καμμιὰ ὥρα κ᾿ ἐμεῖς, ἂν δὲν μετανοήσουμε. Κάθε φορὰ λ.χ. ποὺ χτυπᾷ ἡ καμπάνα, σαλπίζουν ἄγγελοι· μὰ στὴν ἐκκλησία ποιός ἔρχεται;
Ἕνας στοὺς ἑκατὸ ἐκκλησιάζεται. Θὰ τ᾿ ἀφήσῃ αὐτὸ ὁ Θεὸς ἀτιμώρητο; Αὐτὰ εἶναι γραμμένα· διαβάστε Ἀποκάλυψι καὶ θὰ τὰ δῆτε. Καὶ χτίζε σὺ τὰ σπίτια καὶ τὰ παλάτια σου· δὲν θὰ μείνῃ τίποτε, χωράφια θὰ γίνουν καὶ θὰ κατοικοῦν ἄγρια θηρία…
Αὐτὰ θὰ πάθουμε καμμιὰ ὥρα κ᾿ ἐμεῖς, ἂν δὲν μετανοήσουμε. Κάθε φορὰ λ.χ. ποὺ χτυπᾷ ἡ καμπάνα, σαλπίζουν ἄγγελοι· μὰ στὴν ἐκκλησία ποιός ἔρχεται;
Ἕνας στοὺς ἑκατὸ ἐκκλησιάζεται. Θὰ τ᾿ ἀφήσῃ αὐτὸ ὁ Θεὸς ἀτιμώρητο; Αὐτὰ εἶναι γραμμένα· διαβάστε Ἀποκάλυψι καὶ θὰ τὰ δῆτε. Καὶ χτίζε σὺ τὰ σπίτια καὶ τὰ παλάτια σου· δὲν θὰ μείνῃ τίποτε, χωράφια θὰ γίνουν καὶ θὰ κατοικοῦν ἄγρια θηρία…
Λόγοι περὶ ἀγαθότητος
Ὁ Μέγας Φώτιος μιλώντας γιὰ τὴν ἀγαθότητα, τὴν σοφία καὶ τὴν δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ λέει ὅτι «Ἡ θεότητα δὲν συνηθίζει, προβλέποντας τὶς παραβάσεις τῶν ἀνθρώπων, νὰ ἀναστέλλει τὸν πλοῦτο τῆς εὐεργεσίας καὶ τὶς δωρεές της, οὔτε θέλει νὰ τιμωρεῖ τὶς παραβάσεις χωρὶς νὰ ἔχει πραγματοποιηθεῖ ἀκόμα τὸ τόλμημα.
Ἔτσι καὶ στὶς ἀσώματες δυνάμεις, ἂν καὶ γνώριζε τὸν ἀποστάτη ἀπὸ τὴν πρόνοια καὶ τὴν ἀγαθότητά του, ὅμως τὸν ἔφερε στὴν ὕπαρξη ἀπὸ ἀγαθότητα, καὶ δημιουργεῖ βέβαια τὸν ἀποστάτη ὡς ἑωσφόρο, χωρὶς νὰ τοῦ στερήσει οὔτε τὴν δημιουργία οὔτε τὴν λαμπρότητα, ἐπειδὴ ἀργότερα θὰ καταβυθιζόταν στὸ σκότος τῆς ἀγνωμοσύνης.
Ἡ μετάνοια τοῦ ἐξωμότου Ἐπισκόπου. Πειρατές σεβάστηκαν τήν ἀρετή. Θαύματα καί ἀποκαλύψεις ἀπό τή Θεία Λειτουργία
Η μετάνοια του εξωμότου Επισκόπου
Κάποτε λοιπόν κατά την εορτή του Μπαϊραμιού, την ώρα που όλοι οι Τούρκοι έτρωγαν και γλεντούσαν, ζήτησαν από τον εξωμόσαντα να τους διακωμωδήσει τα μυστήρια των Χριστιανών για να γελάσουν.
Αυτός στην αρχή αρνιόταν, αφού όμως είδε ότι επέμεναν, πήρε ένα ποτήρι το σήκωσε ψηλά και εκφώνησε μελωδικά το "Πάντων ημών μνησθείη Κύριος ο Θεός", κάνοντας ταυτόχρονα και το γύρο του τραπεζιού, όπου οι Τούρκοι κάθονταν και έτρωγαν.
Άφησε το ποτήρι στο τραπέζι και γύρισε να δει αν διασκέδασαν μ' αυτό οι συνδαιτυμόνες του. Όμως τότε διεπίστωσε έκλπηκτος πως οι Τούρκοι όχι μόνο δε γελούσαν, αλλά τον κοιτούσαν έντρομοι. "Ε, βρε", τους είπε, "εγώ σας το έκανα για να γελάσετε και σεις τι με κοιτάτε σαν χαμένοι;".
Μετά από λίγη ώρα ένας απ' αυτούς απάντησε:
Οἱ Προφητεῖες τοῦ π.Παϊσίου ἐκπληρώνονται.
Συγκλονιστικά και αποκαλυπτικά ήταν τα
όσα ανέφερε ο κ.Δ.Κιτσίκης, γνωστός Διεθνολόγος
και Τουρκολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οττάβας στον Καναδα
στην εκπομπή της ΕΤ3 χθες το βράδυ με τον Δημο. Κ.Σαββίδη.
Είπε σχετικά:
« Αν και δεν πιστεύω στις προφητείες του
Κοσμά του Αιτωλού και του Παϊσίου διότι προσεγγίζω μονον επιστημονικά τα
θέματα ,παρόλα αυτά βλέπω με μία εκπληκτική σύμπτωση να εκπληρώνονται!
Το σχέδιο των ισχυρών είναι ο διαμελισμός της Τουρκίας,πράγμα
το οποίο βλέπουμε να επληρώνεται με τις συγκρούσεις που γίνονται στην
Τουρκία οι οποίες και αποτελούν την αρχή ενός μακρόπνοου σχέδιου διαμελισμού της.
Το ένα τρίτο της Τουρκίας (25 εκατομύρια ,από τα 75 εκατ.) είναι Αλεβίδες όπου βλέπουν θετικά τον Χριστιανισμό,(Το ένα τρίτο των τούρκων θα γίνουν Χριστιανοί όπως έλεγε ο π.Παίσιος) ενώ το άλλο 1/3 θα περιοριστεί στο νέο κράτος του Κουρδιστάν (θα πάει στην κόκκινη μηλιά κατά τις προφητείες)το οποίο και θα αποτελέσει κατόπιν ισχυρή ενεργειακή δύναμη.
Βάπτιση στό Ἱ. Κελλί Μαρουδᾶ. Ἀπό τήν διαβόητη ὀροσειρά «Τορα-Μπόρα» τοῦ Ἀφγανιστάν στό Ἅγιον Ὄρος
Ο
Άχμετ γεννήθηκε και μεγάλωσε σ' ένα χωριό του Αφγανιστάν μέσα στον
πόλεμο. Οι παιδικές του αναμνήσεις είναι σκόνη, φτώχεια, υποχρεωτική
ισλαμική εκπαίδευση σε ιεροδιδασκαλεία και πόλεμος.
- Δεν θυμάμαι πια ποιοί πολεμούσαν με ποιούς, πάντως μονίμως υπήρχε πόλεμος.
Για
χρόνια δούλευε για τους Ταλιμπάν κάνοντας διάφορα πράγματα.
Μουσουλμάνος, φανατικός, ανήκε στο λεγόμενο ριζοσπαστικό ισλάμ. Κάποια
στιγμή όμως δεν άντεξε άλλο αυτή τη ζωή, τη μιζέρια, τη φτώχεια, τη βία,
τον πόνο, τον θάνατο που τον έζωνε από παντού.
Στα
23 του πέρασε από τα δύσβατα βουνίσια περάσματα της οροσειράς που για
χρόνια έκρυβε τον διαβόητο Οσάμα Μπιν Λάντεν, στο Πακιστάν και από εκεί
στο Ιράν. Το μόνο του «διαβατήριο» ήταν η κοινή γλώσσα. Τα «φαρσί».
Δούλεψε
2 χρόνια εκεί και πάντα «χωρίς χαρτιά» έφτασε στα παράλια της Μικρασίας
στην Τουρκία που γι αυτόν ήταν η Πύλη για τον Παράδεισο της Δύσης.
Ένα
χειμωνιάτικο βράδυ 9 χρόνια πριν με ένα φουσκωτό απ' αυτά που παίζουν
τα παιδιά στις παραλίες δύο κουπιά-παιχνίδια και 4-5 μπουκάλια νερό
έπεσε στη θάλασσα απέναντι από τη Μυτιλήνη που του φαινόταν τόσο κοντά.
Οἱ πλούσιοι εἶναι κολασμένοι;
ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ;
Ἡ ἐρώτηση μέ λαϊκότερο τρόπο, διατυπώνεται συνήθως, ὡς ἑξῆς: Οἱ πλούσιοι
θά πᾶνε στην κόλαση; Ἡ ἀπάντηση, ἁπλή και συνοπτική, μέ τό πνεῦμα τοῦ
Εὐαγγελίου: Εἶναι πάρα πολύ δύσκολη, ἄν ὄχι ἀδύνατη. Σ’ ὅλα τά
ἠθικοκοινωνικά προβλήματα,οἱ ἀπαντήσεις, σαφεῖς, αὐθεντικές καί αἰώνιες,
περιέχονται στήν Ἁγία Γραφή, καί ἰδιαίτερα στήν Καινή Διαθήκη, ἀπό τόν
ἴδιο τόν Ἰησοῦ Χριστό, τόν αἰώνιο Διδάσκαλο, πού θά παραμένει "ἡ Ὁδός
καί ἡ Ἀλήθεια καί ἡ Ζωή". Ὅποτε ἀναφέρθηκε ὁ Χριστός στούς πλουσίους,
εἴτε μέ μορφή διαλόγου ἤ διδάσκοντας τίς ἐξαίσιες παραβολές Του,
οὐδέποτε ἐπαίνεσε ἤ "κολάκεψε" πλουσίους, ὥστε νά ἔχουν ἐπιχειρήματα
κάποιοι… Μαρξιστές!
Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευτέρας 10-06-2013.
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ιζ΄ 1 - 9
ιζ΄ 1 - 9
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Ια΄ 47 - 54
Ια΄ 47 - 54
Ἀνακοίνωση γιά τό Gay Pride Θεσσαλονίκης 2013 - Σύλλογος Φίλων Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου «Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς»
Χριστιανικός Ὀρθόδοξος Φιλανθρωπικός
Σύλλογος Φίλων
Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
«Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς»
Σύλλογος Φίλων
Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
«Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς»
8/6/2013
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ GAY-PRIDE ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013
Ὁ
Σύλλογός μας παρακολουθεῖ μὲ πολλὴ θλίψη τὴν ἐκ νέου προετοιμασία στὴν
ὄμορφη Πόλη μας Θεσσαλονίκη τῆς παρέλασης Gay-Pride, ποὺ θὰ γίνει σὲ
λίγες μέρες. Ἡ θλίψη αὐτὴ ὀφείλεται στὴν αἴσθησή μας, ποὺ ἀποδεικνύεται
πραγματικότητα, ὅτι κάποιοι ἀπεργάζονται συστηματικὰ τὴν ἀλλοίωση τῆς
Πίστης, τῆς ζωῆς, τοῦ ἤθους καὶ τοῦ φρονήματος τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, ἐν
προκειμένω καὶ τοῦ ἰδιαίτερου πολιτιστικοῦ «ἀρώματος» τῆς Θεσσαλονίκης μας.
Ἤδη
στὴν Ἀθήνα πραγματοποιεῖται ἀνάλογη ἐκδήλωση, ὥστε νὰ μὴ μείνει οὔτε
καὶ ἡ ἔνδοξη πρωτεύουσα τῆς Ἑλλάδας ἀμέτοχη αὐτῆς τῆς ἠθικῆς καὶ
πολιτιστικῆς μόλυνσης. Οἱ διοργανωτὲς τοῦ Athens Pride,
ἐπικαλοῦνται τὴν Ἀθηνᾶ σὰν προστάτιδα καὶ σύμβολο τῆς ἐκδήλωσής τους,
ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα δὲν τὸ δικαιοῦνται. Ποιά σχέση ἔχει ἡ παρθένος
Ἀθηνᾶ, σύμβολο τῆς σοφίας, ποὺ τιμήθηκε μὲ τὸν Παρθενῶνα, μὲ τὴν τωρινή
δική τους δημόσια καὶ ἀναίσχυντη διαφήμιση τῶν σεξουαλικῶν τους
παρεκκλίσεων καὶ τῆς ἀφύσικης ἡδονοθηρίας, δηλαδὴ αὐτοῦ ποὺ πονηρὰ
ὀνομάζουν «διαφορετικότητα»;
Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Βαρνάκοβας - Θαύματα - Φωτογραφικό ὑλικό
Εὐπάλιο Δωρίδος
Τ.Κ. 33056
τηλ. 26340-51030 Ἡγουμένη: γερόντισσα Θεοδοσία
Ἀπολυτίκιον Παναγίας Βαρνάκοβας
Ἢχος γ'. Θείας Πίστεως. Θεῖον δώρημα τοῖς εὐσεβέσι,
Μῆτερ Πάναγνε, Εὐλογημένη,
παρὰ Κυρίου ἐδόθης Πανάχραντε,
ἐν Βαρνακόβῃ ἀκοίμητος Πρέσβειρα,
ὡς Ἀρσενίου, Δαυίδ ἐγκαλλώπισμα.
Κόσμου Ἄνασσα, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε,
δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος. Μεγαλυνάριον Χαίροις παρακλήσεως ἡ Πηγή,
καὶ τῶν Δωριέων, θειοτάτη καταφυγή.
Κρήνη ἀενάου, ροῆς θείου Ἐλέους,
Δέσποινα Βαρνακόβης,
σκέπε τοὺς δούλους Σου. Συνοπτικὴ ἰστορία: Ἡ Βυζαντινὴ Μονὴ τῆς Βαρνάκοβας βρίσκεται 45 περίπου λεπτὰ ἀνατολικὰ τῆς Ναυπάκτου, πρὸς τὸν παλαιὸ δρόμο τοῦ Λιδωρικίου, πέραν τοῦ Εὐπαλίου. Εἶναι κτισμένη τό 1077 μ.Χ. ἀπὸ τὸν ὅσιο Ἀρσένιο τὸν Βαρνακοβίτη, ἐπάνω σὲ ἕνα μικρὸ λόφο καὶ μέσα σὲ ἕνα ἀπέραντο δάσος ἀπὸ δρῦς καὶ ἀγριοκαστανιές.
10 Ιουνίου Συναξαριστής. Άγιοι Αλέξανδρος και Αντωνίνα, Άγιος Τιμόθεος επίσκοπος Προύσας, Άγιος Νεανίσκος και σοφότατος Μάρτυρας, Όσιος Κανίδης, Όσιοι Θεοφάνης και Πανσέμνη, Άγιος Απόλλως, ΆγιοςΑλέξιος επίσκοπος Βιθυνίας, Όσιος Σιλουανός ο της Λαύρας Κιέβου, Άγιος Βασίλειος Επίσκοπος Ριαζάν και Μουρώμ, Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς Μητροπολίτης Τομπόλσκ της Σιβηρίας, Ἁγία Δόμνα ἡ Σαλή, Σύναξις Πάντων τῶν Ἁγίων ἐν Ριαζάν Σιβηρίας, Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου Κούρσκ Ταμπὺνσκ.
Οἱ Ἅγιοι Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα κατάγονταν ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Κοδράμων ἢ Κροδάμων ἢ Καρδάμων καὶ εἶναι ἄγνωστο πότε ἄθλησαν. Ἀπὸ αὐτοὺς ἡ Ἀντωνίνη, ἀφιερωθείσα στὸν Χριστό, διῆγε βίο σώφρονα, λατρεύουσα τὸν Θεὸ καὶ καταγινομένη σὲ ἀγαθοεργίες καὶ ἐλεημοσύνες, ἑλκύοντας διὰ τῶν ἔργων καὶ τῶν λόγων της εἰδωλολάτριδες γυναῖκες πρὸς τὸν Χριστιανισμό.
Γιὰ τὴ θεοφιλὴ αὐτὴ δράση της καταγγέλθηκε στὸν ἡγεμόνα Φῆστο καὶ ἐκλείσθηκε σὲ οἶκο ἀνοχῆς πρὸς διαφθορά, ἐπειδὴ ὁμολόγησε τὸ Ὄνομα τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖ παρέμεινε ἐπὶ τρεῖς ἡμέρες νηστικὴ καὶ στὴ συνέχεια ὁδηγήθηκε ἐκ νέου ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος.
Ἐμμένουσα ὅμως στὴν ὁμολογία της, ἀφοῦ ἐμαστιγώθηκε σκληρά, ἐκλείσθηκε καὶ πάλι στὸ διαφθορεῖο. Πληροφορηθεὶς τὸ γεγονὸς αὐτὸ ὁ νεαρὸς Χριστιανὸς Ἀλέξανδρος, ὁ ὁποῖος ἔτρεφε μεγάλη ἐκτίμηση πρὸς τὴν Ἀντωνίνη γιὰ τὸν ὅσιο βίο καὶ τὰ θεῖα χαρίσματά της, προσῆλθε στὸ διαφθορεῖο καὶ ὑπὸ τὸ πρόσχημα ἀκολάστου δῆθεν πράξεως, εὑρῆκε τὴν Ἀντωνίνη.
Ἀμέσως τὴν ἔντυσε μὲ τὸ χιτῶνά του, ἐκάλυψε τὴν κεφαλή της καὶ τὴν ἐφυγάδευσε. Μετὰ ἀπὸ λίγο ὅμως προσῆλθαν μεθυσμένοι στρατιῶτες, ποὺ ἐστάλησαν ἀπὸ τὸν ἡγεμόνα, γιὰ νὰ ἐπιτύχουν βίαια τὴν ἀτίμωση τῆς Ἀντωνίνης. Ἀντ’ αὐτῆς ὅμως εὑρῆκαν τὸν Ἀλέξανδρο.
Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα κατάγονταν ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Κοδράμων ἢ Κροδάμων ἢ Καρδάμων καὶ εἶναι ἄγνωστο πότε ἄθλησαν. Ἀπὸ αὐτοὺς ἡ Ἀντωνίνη, ἀφιερωθείσα στὸν Χριστό, διῆγε βίο σώφρονα, λατρεύουσα τὸν Θεὸ καὶ καταγινομένη σὲ ἀγαθοεργίες καὶ ἐλεημοσύνες, ἑλκύοντας διὰ τῶν ἔργων καὶ τῶν λόγων της εἰδωλολάτριδες γυναῖκες πρὸς τὸν Χριστιανισμό.
Γιὰ τὴ θεοφιλὴ αὐτὴ δράση της καταγγέλθηκε στὸν ἡγεμόνα Φῆστο καὶ ἐκλείσθηκε σὲ οἶκο ἀνοχῆς πρὸς διαφθορά, ἐπειδὴ ὁμολόγησε τὸ Ὄνομα τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖ παρέμεινε ἐπὶ τρεῖς ἡμέρες νηστικὴ καὶ στὴ συνέχεια ὁδηγήθηκε ἐκ νέου ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος.
Ἐμμένουσα ὅμως στὴν ὁμολογία της, ἀφοῦ ἐμαστιγώθηκε σκληρά, ἐκλείσθηκε καὶ πάλι στὸ διαφθορεῖο. Πληροφορηθεὶς τὸ γεγονὸς αὐτὸ ὁ νεαρὸς Χριστιανὸς Ἀλέξανδρος, ὁ ὁποῖος ἔτρεφε μεγάλη ἐκτίμηση πρὸς τὴν Ἀντωνίνη γιὰ τὸν ὅσιο βίο καὶ τὰ θεῖα χαρίσματά της, προσῆλθε στὸ διαφθορεῖο καὶ ὑπὸ τὸ πρόσχημα ἀκολάστου δῆθεν πράξεως, εὑρῆκε τὴν Ἀντωνίνη.
Ἀμέσως τὴν ἔντυσε μὲ τὸ χιτῶνά του, ἐκάλυψε τὴν κεφαλή της καὶ τὴν ἐφυγάδευσε. Μετὰ ἀπὸ λίγο ὅμως προσῆλθαν μεθυσμένοι στρατιῶτες, ποὺ ἐστάλησαν ἀπὸ τὸν ἡγεμόνα, γιὰ νὰ ἐπιτύχουν βίαια τὴν ἀτίμωση τῆς Ἀντωνίνης. Ἀντ’ αὐτῆς ὅμως εὑρῆκαν τὸν Ἀλέξανδρο.