ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ Α΄.
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΓΑΜΟΣ ΒΙΟΣ
Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΜΟ
Οἱ προϋποθέσεις τῆς σωτηρίας.
Ὅταν ὁ Κύριος
ἀπέστελλε τούς Ἁγίους Ἀποστόλους
γιά νά ὁδηγήσουν τούς ἀνθρώπους στή
σωτηρία, τούς εἶπε:
«Πορευθέντες οὖν μαθητεύσατε πάντα
τὰ ἔθνη͵ βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ
ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος͵ διδάσκοντες
αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην
ὑμῖν»114.
Τούς ἔδωσε τίς δύο ἐντολές,
πού ἀποτελοῦν καί τούς ὅρους τῆς
σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων:
α) νά βαπτίζουν τούς ἀνθρώπους στό
ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ
Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
καί β) νά τούς διδάσκουν νά τηροῦν ΟΛΕΣ
τίς ἐντολές. Ἡ πίστη στόν Χριστό,
γιά νά εἶναι ὀρθή καί ζῶσα, πρέπει νά
συνοδεύεται ἀπό τήν τήρηση τῶν ἐντολῶν
Του. Αὐτές γίνονται ἀποδεκτές ἀπό τόν
πιστό ὡς ὁδηγίες καί προδιαγραφές
ζωῆς.
Ὅλοι
ὅσοι βαπτίσθηκαν στό ὄνομα τοῦ Ἁγίου
Τριαδικοῦ Θεοῦ μποροῦν,
μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί ὀφείλουν,
νά ἐκτελοῦν ΟΛΕΣ τίς ἐντολές
τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Αὐτοί
εἶναι πού σώζονται, εἴτε εἶναι ἔγγαμοι
εἴτε ἄγαμοι. Δεν ὑπάρχουν ἐξαιρέσεις
ἤ ἀποκλεισμοί στήν πορεία πρός τήν
θέωση, στήν μετάβαση ἀπό
τό «κατ’ εἰκόνα» στό «καθ’ ὁμοίωσιν».
Οἱ
πρῶτοι Χριστιανοί –ἔγγαμοι
καί ἄγαμοι– ζοῦσαν ἀσκητικά, τηρώντας
ὅλες τίς ἐντολές.