Σελίδες

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Περί ἀγάπης 1 (Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης).Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Π. ΣΑΒΒΑΣ-ΠΕΡΙ ΑΓΑΠΗΣ1 - (ΑΓ. ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΘΩΝΙΤΟΥ) 

 Πηγή: Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Τί σημαίνει πιστεύω στόν Θεό;

 
  Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ 
 ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ 
  (ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ἀπό  ὁμιλία τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτη)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Τί σημαίνει πιστεύω στόν Θεό;
Ὁ Θεός ἀπευθύνεται σ’ αὐτούς οἱ ὁποῖοι Τόν πιστεύουν. Αὐτό εἶναι τό κλειδί: ἡ πίστη.
Πιστεύεις στόν Χριστό; Θά μετανοήσεις...
Τόν ἐμπι­στεύεσαι; (αὐτό σημαίνει πιστεύω).
Θά ἀλλάξεις τρόπο ζωῆς.
Ὄχι νά λές Τόν πιστεύω καί νά πιστεύεις ἁπλά μόνο ὅτι ὑπάρχει μιά ἀνώτερη δύναμη. Αὐτό καί οἱ ἄθεοι καί οἱ δαίμονες τό πιστεύουν...Δέν μετανιώνουν ὅμως, δέν ἀλλάζουν συμπεριφορά.
Τήν διαφορά τήν κάνει ἡ ζωντανή, ἡ ἔμπρακτη πίστη· ἀπό ἐκεῖ ξεκινᾶνε ὅλα. Πιστεύω στόν Χριστό σημαίνει ὁπωσδήποτε ὅτι πιστεύω στά λόγια Του. Ἑπομένως πιστεύω καί στόν πρῶτο λόγο Του: «Μετανοεῖτε...»

Στόν συνταξιοῦχο Π. Ν. Γιά ἕνα ὅραμα.


Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

«Τέλος γάρ νόμου Χριστός»
Ρωμ. Ι΄: 4
Εἴχατε ἕνα ἀσυνήθιστο ὅραμα στήν Ἐκκλησία κατά τή διάρκεια τῆς προσευχῆς. Εἴδατε πώς ὁ Χριστός βγῆκε ἀπό τό ἱερό καί στάθηκε. Ὕστερα βγῆκε κάποιος σάν Ἑβραῖος ραβίνος, καί στάθηκε ἐξ ἀριστερῶν τοῦ Χριστοῦ. Τελικά βγῆκε πάλι κάποιος μέ τή μαντήλα στό κεφάλι, καί στάθηκε ἐκ δεξιῶν τοῦ Χριστοῦ. Τότε καί οἱ δυό τους ἀπό τίς πλευρές ἔδωσαν τά χέρια στόν Χριστό καί ἔκαναν χειραψία μαζί Του. Τέτοιο ὅραμα εἴχατε. Ἐνῶ σάν ἑρμηνεία τοῦ δῆθεν ἑρμηνευτῆ ἀνακοινώνετε τό ἑξῆς: ὁ Θεός θέλει νά συμφιλιωθοῦν ὅλες οἱ θρησκεῖες καί νά δημιουργηθεῖ μία πίστη στόν κόσμο!
Ὁ καθένας πού εἶναι μυημένος στά μυστήρια τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ μπορεῖ νά σᾶς πεῖ ὅτι καί τό ὅραμα εἶναι ψευδές καί ἡ ἑρμηνεία εἶναι ψευδής.

Λόγος Α΄, Λόγος ψυχωφελῆς: Ὁ νοῦς ὁμιλεῖ μέ τήν ψυχή. Ἐπίσης λόγος περί ἀπληστίας (Μέρος 1ο).(Ἁγίου Μαξίμου Γραικοῦ)

Γιατί, ψυχή μου αγαπημένη, λησμονούμε την δόξα και την ευδαιμονία των επουρανίων στεφάνων, με τους οποίους ο Χριστός, ο Βασιλεύς των πάντων, υπόσχεται να στεφανώσει όσους με ανδρεία ανθίστανται στους ασώματους εχθρούς; Γιατί δεν αφιερώνουμε τον νου μας σε εκείνον τον θείο σκοπό, για τον οποίο μας δημιούργησε ο Θεός κατ’ εικόνα Του, αλλά σαν τα άλογα ζώα ξοδεύουμε ολόκληρη την ζωή μας ικανοποιώντας την γαστέρα μας; Γιατί, ψυχή μου, αφού είμαστε πλασμένοι για να κληρονομήσουμε τα επουράνια αγαθά, μένουμε απερίσκεπτα στα επίγεια; Εικόνα Θεού είμαστε, και επομένως πρέπει να επιδιώκουμε να αναχθούμε στο αρχέτυπο αγαθό. Να ξέρεις όμως ότι, τότε συμπεριφέρεσαι σύμφωνα με το Αρχέτυπό σου, με το οποίο πρέπει να ομοιωθείς πραγματικά, όταν επιμελώς και ως την τελευταία σου πνοή βαδίζεις στην ζωή σου σύμφωνα με τις θείες εντολές Του· καθώς επίσης και όταν απαρνηθείς εντελώς τις εμπαθείς επιθυμίες της σάρκας και ξεριζώσεις από την καρδιά σου το ψέμα, τον δόλο και τον φθόνο. Ας αγαπήσουμε λοιπόν στο καθετί την αλήθεια, την δικαιοσύνη, την ακακία και τον αγιοπρεπή βίο. Διαφορετικά, ας μην ονομάζει κανείς τον εαυτό του εικόνα του Θεού, εφόσον δεν έχει αποκτήσει το κάλλος του Αρχετύπου.

Ἀδελφοί, συγχωρήσατε τούς ἀδελφούς σας…


Ο Αββάς Ισίδωρος ο Πρεσβύτερος της Σκήτης στην Αίγυπτο  είχε τόση ανεξικακία, ώστε έπαιρνε κοντά του και διόρθωνε όλους τους κακούς υποτακτικούς. Όταν λόγου χάρη συνέβαινε να έχει κανένας από τους Γέροντες υποτακτικό αντίλογο ή ανυπότακτο και ήθελε να τον διώξει, ο Αββάς Ισίδωρος προλάβαινε και του έλεγε:

Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος, Ἡ ψυχολογική ἀξιολόγηση τῶν κληρικῶν




(……….Στίς ἐκδόσεις Ἁρμός, στήν Ἀθήνα, στή βιβλιοπαρουσίαση τοῦ τόμου «Τά θρησκευτικά στό σύγχρονο σχολεῖο», στίς 18-01-2014 ὁ Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Δημητριάδος κύριος Ἰγνάτιος, σέ παρέμβασή του μᾶς θεωρεῖ κάστα συσπειρωμένη καί καλά ὀργανωμένη, πού δέν ἀφήνουμε τούς μεταπατερικούς νά ἀλλοτριώσουν τά ὀρθόδοξα θρησκευτικά, ἀλλά ἐπιμένουμε καί ἀντιστεκόμαστε.  Τρέμω, ἔλεγε χαρακτηριστικά, μήπως ἔλθει στό σῶμα τῆς Ἱεραρχίας καί μόνο αὐτή ἡ συζήτηση.  Νά ἄλλη μιά τραγική κορυφαία ἐπιχειρούμενη ψυχολογοποίηση στό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν.

Δοξάζουμε τόν ἐν Τριάδι Θεό, γιατί παρά τούς πολλαχόθεν ἐπικίνδυνους πολυβολισμούς κατά τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Παραδόσεώς μας, κρατάει ὁ Κύριος ὄρθια, ὀρθόδοξη τήν ἁγιωτάτη Ἐκκλησία μας ἐξουδετερώνοντας καί θεραπεύοντας κάθε ἀλλότριο καρκίνωμα μέσα στό θεανθρώπινο Σῶμά Της……..)

Ἡ ψυχολογική ἀξιολόγηση τῶν κληρικῶν

Ὁ στάρετς Μακάριος (μέρος γ΄ τελευταῖο)

Ὁσίου Ἀμβροσίου
jubpls
Κεφ. 6ο : (μέρος γ΄ τελευταῖο)
Εἴκοσι ὁλόκληρα χρόνια πέρασε ὁ π. Ἀμβρόσιος κάτω ἀπό τό εὐσκιόφυλλο αὐτό δένδρο. Ἦρθε ὅμως καί ἡ ἀναπόφευκτη ὥρα πού τό δένδρο θά μεταφυτευόταν στόν οὐρανό. Βαρειά ἀρρώστια ἔρριξε τόν ἡλικιωμένο στάρετς στό κρεββάτι. Γιά νά σηκώση τό βάρος της καί τούς πόνους χρειαζόταν πολλή ὑπομονή. Οἱ γιατροί πού συχνά τόν ἐπισκέπτονταν ἐθαύμαζαν πράγματι τήν μεγάλη του καρτερία. Ἡ προσευχή καί ἡ συχνή Θεία Κοινωνία τόν ὥπλιζαν μέ δύναμι, ὥστε νά σηκώση καί τόν τελευταῖο αὐτόν σταυρό.
Ἀλησμόνητες ἔμειναν στόν π. Ἀμβρόσιο οἱ τελευταῖες ἡμέρες τοῦ στάρετς. Σ᾿ ὅλο τό διάστημα τῆς ἐπιθανατίου ἀσθενείας του ἔκανε χρέη Κυρηναίου. Ὅσο μποροῦσε τόν ἀνεκούφιζε. Σκηνή συγκινητική: Ὁ ἑτοιμοθάνατος π. Μακάριος στό κρεββάτι, περιμένοντας τήν κατάλυσι τῆς γήινης σκηνῆς. Ὁ π. Ἀμβρόσιος πλάϊ του μέ ἕνα πατερικό βιβλίο στά χέρια.

Ἀπό τίς προσωπικές σημειώσεις τοῦ γέροντα Γαβριήλ...Ὁκτώ αἰτίες κακαπάθειας τῶν Ἁγίων.

ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΑΒΡΙΗΛ.........ΟΚΤΩ ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΚΟΠΑΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ.

            Οκτώ αιτίες κακοπάθειας των Αγίων:
 
1)         Αφήνει ο Θεός να κακοπάθουν οι ενάρετοι για να μην υπερηφανεύονται για την αγιότητα τους.
2)         Για να μην τούς θεωρούν οι άλλοι άνθρωποι θεούς και όχι ανθρώπους.
3)         Για να φαίνεται ότι η δύναμη του Θεού υπερισχύει και γίνεται ισχυρή με τούς ασθενείς.
4)         Για να γίνεται φανερή η υπομονή τους, και η αφοσίωσή τους στο Θεό και να παραδειγματίζονται οι άλλοι.

Προσευχή μέσω ψαλμῶν πρός Θεία βοήθεια

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕΣΩ ΨΑΛΜΩΝ ΠΡΟΣ ΘΕΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ.


Όταν ευρισκόμεθα στον δρόμο:
«Εγώ ειμί ή οδός, και ή αλήθεια, και ή ζωή. Ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμή δι' εμού» (Ίωάν. 14, 6).
«Όδήγησόν με, Κύριε, εν τη όδώ Σου και πορεύσομαι εν τη άληθεία Σου».     (Ψαλ. 85, 11)
Όταν αρχίζουμε εργασία:
*           «Τα έργα των χειρών ημών, Κύριε, κατεύθυνον εφ' ημάς, και το έργον των χειρών ημών κατεύθυνον».
(Ψαλ. 89, 17)
«Εν τη βουλή Σου οδηγήσεις με, Κύριε» (Ψαλ. 72, 24).
«Παν ότι αν ποιήτε, εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν ονόματι Κυρίου Ιησού» (Κολ. 3, 17).

Κερί

Φωτο:otheosagapiesti.blogspot.com
Η πιο απλή και πιο συνηθισμένη ενέργεια του κάθε Χριστιανού, μπαίνοντας στην Εκκλησία, είναι να ανάβει ένα κερί.
Όμως η ενέργεια αυτή δεν είναι τόσο απλή. Είναι κάτι, από το οποίο ο Χριστιανός πρέπει να διδάσκεται και να ωφελείται πνευματικά. Τίποτε δεν γίνεται στην Εκκλησία άσκοπα. Τίποτε δεν είναι περιττό. Τίποτε δεν είναι υπερβολικό. Τίποτε δεν είναι ξερός τύπος. Τίποτε δεν είναι χωρίς σημασία και νόημα. Όλα συντελούν, στο να γίνεται η προσκύνηση του Θεού «εν πνεύματι και αληθεία», όπως είπε ο Χριστός στην Σαμαρείτιδα.
Έτσι και το άναμμα του κεριού έχει νόημα. Και δεν πρέπει να γίνεται μηχανικά από τον Χριστιανό.
* * *
Ανάβοντας το κερί δεν προσφέρομε…φως στον Χριστό! Δεν το ανάβομε, για να βλέπει ο Χριστός! Δεν έχει ανάγκη ο Χριστός…τα δικά μας φώτα! ΕΜΕΙΣ έχομε ανάγκη από το φως του Χρίστου! ΕΜΕΙΣ χρειαζόμαστε φως, για να ιδούμε. Τί να ιδούμε; Να ιδούμε ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!

Πατήρ Θαδδαῖος ''Γιά τούς καπνιστές"

ΠΑΤΗΡ ΘΑΔΔΑΙΟΣ " ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ"

Για τούς καπνιστές

Όσοι έρχονταν με την ερώτηση πώς να κόψουν το κάπνισμα ο άγιος γέροντας έλεγε ότι πάνω απ' όλα χρειάζεται δυνατή θέληση και αποφασιστικότητα.
Στη συνέχεια θα ήταν καλό, έλεγε, για τρεις μέρες ο καπνιστής να τρώει μόνο μήλα και ρεπάνι (κοφτερό). Αν για τρεις μέρες ο καπνιστής τρώει μόνο μήλα και ρεπάνι θα ξεχάσει για πάντα το κάπνισμα.
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΘΑΔΔΑΙΟΥ ΒΙΤΟΒΝΙΤΣΑΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2014/02/blog-post_3404.html