Σελίδες

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Ὁμιλία εἰς τήν Κυριακήν πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ (Ἐπισκόπου Θεοφάνους Κεραμέως)

Ελάτε σήμερα, ω θεοφιλεστάτη συνάθροισις, ας εορτάσομε τα προεόρτια της ανυψώσεως του ζωηφόρου Σταυρού. Αντηχεί στην ακοή μου η θεσπεσία φωνή του Ευαγγελίου, η οποία προσφωνεί το σταυρικό μυστήριο θέτοντας ως υπόδειγμα το χάλκινο όφι που είχαν κρεμάσει στο ξύλο οι Ισραηλίτες. Και μου γίνονται τα αναγνώσματα προμηνύματα και προκηρύγματα της προσκυνήσεως του Σταυρού. Ας στρέψομε λοιπόν προσεκτικά το βλέμμα μας στα ολόφωτα λόγια του Ευαγγελίου χρησιμοποιώντας αυτά ως προπομπή του βασιλικού σκήπτρου.
Είπεν ο Κύριος: «ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν, ει μη ο εκ του ουρανού καταβάς, ο Υιός του ανθρώπου, ο ων εν τω ουρανώ». Καλό είναι να τα είπη αυτά. Πράγματι, η ευαγγελική αυτή περικοπή αποβλέποντας στον σκοπό της ημέρας, απεσιώπησε αυτό που είχε προηγηθεί. Τότε λοιπόν που ήλθε προς τον Κύριον ο νυκτερινός εκείνος μαθητής – καταλαβαίνεις βεβαίως οτι εννοώ τον Φαρισαίο Νικόδημο - και τον εδίδασκε ο Σωτήρ για την «άνωθεν γέννησιν», εκείνος, επειδή ο νους του κατείχετο ακόμη από την ιουδαϊκή παχύτητα, εσύρθη αυτόματα στον χώρο της μήτρας φανταζόμενος γέννησιν σαρκικήν.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 07-09-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. στ΄ 11 - 18  

στ΄ 11 - 18


Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Γ΄ 13 - 17 

Γ΄ 13 - 17 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

2ήμερο προσκύνημα στό Καρπενήσι-Ἱ. Μ. Προυσού ἀπό 11/10/2014 ἔως 12/10/2014

2ήμερο προσκύνημα στο Καρπενήσι – Ι.Μ. Προυσού από 11/10/2014 έως 12/10/2014
 1η ημ.11/10/2014 Σάββατο: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – Ι.Μ. ΑΓΑΘΩΝΟΣ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ (400 χλμ.)
Αναχώρηση από το άγαλμα του Βενιζέλου στις 06:30 π.μ. Καθοδόν προσκύνημα στην Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων στο Πενταπλάτανο Γιαννιτσών. Συνεχίζουμε για προσκύνημα στην Ιερά Μονή Αγίου Δημητρίου στο Στόμιο και στην Ιερά Μονή Αγάθωνος όπου βρίσκεται το λείψανο του Αγίου Βησσαρίωνα. Αφού περάσουμε μια σειρά γραφικών χωριών θα φθάσουμε το απόγευμα στο Καρπενήσι. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
1η διανυκτέρευση στο Καρπενήσι

Ἀπό τήν αἵρεση τοῦ Παπισμοῦ στήν Ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας (ἐπιστροφή μοναχῆς).

Μία Ρωμαιοκαθολική (Παπική) Μοναχή βρίσκει τήν Ὀρθοδοξία

Η μεγάλη μου περιπέτεια κατά την αναζήτηση τής αληθείας
Από την αδελφή Ματθαία Όσβαλντ
Η ιστορία αυτή, διηγείται πώς μία ρωμαιοκαθολική Μοναχή ανακάλυψε την πληρότητα της αληθείας στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Παιδική ηλικία και εφηβεία
Γεννήθηκα το 1961 από προτεστάντες γονείς, σε μία πόλη της νότιας Γερμανίας. Ζούσαμε σε ένα προάστιο το οποίο ήταν παλαιότερα ένα αυτόνομο χωριό και αργότερα ενσωματώθηκε σε δήμο. Εκεί υπήρχε μόνο μία ρωμαιοκαθολική οικογένεια, όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι ήταν προτεστάντες.

Ὁ καρπός τῆς Ὑπακοῆς

Για τον αββά Ιωάννη τον Κολοβό διηγούνται το εξής περιστατικό:
Κάποτε επισκέφθηκε ένα γέροντα, που εμόναζε σε μία σκήτη της Θηβαΐδος και κάθισε και αυτός εκεί στην έρημο. Ο αββάς αυτού του γέροντα πήρε μία μέρα ένα ξερό ξύλο και το έμπηξε στην γη και είπε στο γέροντα:
-Θα το ποτίζεις κάθε μέρα με μία στάμνα νερό, μέχρι να καρποφορήσει.

Το νερό βρισκόταν πολύ μακριά από το κελλί τους. Για να το μεταφέρει, έπρεπε να ξεκινήσει από βραδύς, για να επιστρέψει το πρωί.

Πορίσματα Ἡμερίδας μέ θέμα: «Ἐναλλακτικές 'θεραπεῖες': 'Ἰατρική' τῆς Νέας Ἐποχῆς

ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 17 ΜΑΪΟΥ 2014 - ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ Ι.Μ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ]
1. Οἱ λεγόμενες «ἐναλλακτικές θεραπεῖες» ἀποτελοῦν ἐφαρμογή στό χῶρο τῆς ὑγείας τῶν περί Θεοῦ, ἀνθρώπου καί κόσμου ἀντιλήψεων τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν καί τῆς «Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ὑδροχόου» καί γι᾽ αὐτό εἶναι πιό σωστό νά ὀνομάζονται «Ἰατρική τῆς Νέας Ἐποχῆς».

2. Γιά τίς ὁμάδες αὐτές ὅλα εἶναι ἐνέργεια, ὅλα εἶναι Ἕνα («Ἕν τό πᾶν» τῆς Θεοσοφίας) καί ὅλα εἶναι Θεός. Μέ βάση αὐτή τή θεώρηση, διδάσκουν ὅτι ὁ ἄνθρωπος, ἀνακαλύπτοντας τόν «Θεό - Ἑαυτό» του καί ἐνεργοποιώντας τίς ἀπόκρυφες δυνάμεις, πού δῆθεν κρύβει μέσα του, μπορεῖ νά αὐτοθεραπεύεται. Ὡς αὐτοθεραπεία νοεῖται τό «ξεμπλοκάρισμα» τῆς ἐνέργειας. Κατά τήν ὀρθόδοξη ὅμως Θεολογία ὁ ἄνθρωπος εἶναι πλασμένος μέ τήν προσωπική ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ (ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καί καθ᾿ ὁμοίωσιν, Γεν. α΄,26). Ἡ δέ νόσος ψυχῆς καί σώματος ἡ ὁποία εἰσῆλθε στήν ἀνθρώπινη φύση μετά τήν Παρακοή τῶν πρωτοπλάστων ἀποτελεῖ κατά κύριο λόγο συνέπεια τῆς ἁμαρτίας, τήν ὁποία νόσο ἐπιτρέπει ὁ Θεός ὡς ἕνα τρόπο γιά μετάνοια καί ἐπανόρθωση.

Λόγος στήν κατάθεση καί προσκύνηση τῆς σεπτῆς καί Τιμίας Ζώνης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί Ἀειπαρθένου Μαρίας (Ἅγ. Γερμανός, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)


«Δεδοξασμένα έλαλήθη περί σου η Πόλις του Θεού» μας έψαλλε ο Προφήτης και Βασιλέας Δαβίδ διά του Αγίου Πνεύματος. Πραγματικά φανερώνοντας, Πόλη του Μεγάλου Βασιλέα, εκείνη για την οποία ειπώθηκαν πολλά λαμπρά, έπαινοι και ύμνοι. Μα ποια άραγε να είναι αυτή η Πόλη; Μου φαίνεται να το λέει αυτό ο θείος Δαβίδ σαφέστατα και αναμφίβολα γι’ αυτήν την πραγματικά εκλεγμένη και ανώτερη από όλες τις άλλες· όχι ότι είναι υπερτέρα οικοδομημάτων, αλλ’ ούτε ψηλότερη από τους πιο ψηλούς λόφους και όρη της γης. Είναι ψηλότερη λόγω των μεγάλων ενθέων αρετών και υπερέχει στην καθαρότητα αυτή η υπέραγνη και υπεράμωμη Θεοτόκος. Σ’ αυτήν κατοίκησε ο Βασιλεύς των βασιλευόντων και Κύριος των κυριευόντων καλύτερα δε θα λέγαμε, σύμφωνα με τον θείον Απόστολο, ότι κατοίκησε σ’ αυτήν όλο «το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς».

Δοξολογία Θεοῦ

αφφ05
 Λέει ο Γέροντας στον υποτακτικό: Έξεγερθέντες του ύπνου προσπίπτομέν Σοι, αγαθέ, και των αγγέλων τον ύμνον βοώμέν Σοι, δυνατέ· άγιος, άγιος» κτλ. «Κουά, κουά, κουά, κουά» τα βατράχια, κοάζουν, πως λέγεται, ξεχάσαμε και τα ελληνικά τώρα.
— Βρε παιδί μου, λέει, πήγαινε στα βατράχια και πές τα: Α, να σας πώ, ο Γέροντας λέει, σταματήστε τώρα γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.
— Να ‘ναι ευλογημένο, Γέροντα.
Αυτός ήταν υποτακτικός! Βλέπεις; Δεν είπε, «ε, Γέροντα, τα βατράχια θα πάω να πω εγώ;» Όχι, υπακοή.
— Ακουστέ εδώ, βατράχια, είπε ο Γέροντας να σταματήσετε τώρα, γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.
Μίλησε το βατράχι εκεί! Λέει:

1983 Ἱ.Μ.Δοχειαρίου, «Σημεῖο τῶν καιρῶν ἡ ἀποστασία τῆς πίστεως» Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης

1983 I. Μ. ΔΟΧΕΙΑΡΙΟΥ, «ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ» †ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης καλεσμένος να λειτουργήσει και να ομιλήσει στην εορτή των Ταξιαρχών, στις 21(8)-11-1983, στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου.  1. Ακούγονται λίγο οι καμπάνες της Μονής.  2. Ο Γέροντας Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης απαγγέλλει τον Προοιμιακό ψαλμό (103)  3. Απόσπασμα της ομιλίας του εσπερινού ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ «...Κοντά στα σημεία της ηθικής αποσυνθέσεως έρχονται και τα σημεία της προδοσίας.

Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Φιλεύσπλαγχνος ὁ διά Χριστόν σαλός(+3 Σεπτεμβρίου 1581)

Ο Όσιος έζησε τον 16ο αιώνα στο Ροστώφ της Ρωσίας..Ζούσε αυστηρή ασκητική ζωή και κατάφερε να φτάσει σε ύψη χριστιανικής τελείωσης.Κατάφερε να ζει σε αφάνεια για να μην γίνουν γνωστές οι αρετές του και να λαμβάνει επαίνους. Αυτό το κατάφερε χάρη στην προσποιητή σαλότητά του η οποία τον έκανε μόνιμο σύντροφο των χλευασμών,των ύβρεων,των εμπαιγμών ακόμη και της κακομεταχειρίσης.Τα δεχόνταν όλα με χαρά.

Παναγία Ἐλεοῦσα-Μονή Χώρας


Από τη Μονή της Χώρας

Στη διακόσμηση της κάτω ζώνης της αψίδας του παρεκκλησίου απεικονίστηκε και η ολόσωμη Παναγία που τραβά με τα χέρια προς το μάγουλό της το Θείο Βρέφος και χαρακτηρίζεται «ένας από τους πιο συναισθηματικούς τύπους της Παναγίας Ελεούσας στη βυζαντινή τέχνη».

http://proskynitis.blogspot.gr

6 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής. Θαύμα Αρχαγγέλου Μιχαήλ στις Χῶνες, των Αγίων Ευδοξίου, Ρωμύλου, Ζήνωνος, Μακαρίου και των συν αυτών 11000 μαρτύρων και 1104 Στρατιωτών, Καλοδότης, Φαύστου Πρεσβυτέρου, Μακαρίου και Ανδρέα, Βίβου Οσιομάρτυρα, των Αγίων Κυριάκου, Διονυσίου και Ανδρέα, Ανδροπελαγίας και Θέκλας, Θεοκτίστου Ναυκλήρου, Κυριάκου Δημότη, Σαραπάβωνος Βουλευτού, Εγκαίνια Ναού Υπεραγίας Θεοτόκου.

Θαῦμα Ἀρχαγγέλου Μιχαὴλ στὶς Χῶνες

Σὲ κάποιο μέρος τῆς Φρυγίας χτίσθηκε ἕνας ναὸς στὸ ὄνομα τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ, ἀπὸ ἕναν χριστιανὸ ποὺ εἶχε γιατρευτεῖ ἡ κόρη του ἀπὸ τὸν Ἀρχάγγελο.
Στὸ ναὸ ζοῦσε ἕνας εὐσεβὴς ἀσκητὴς ὁ Ἄρχιππος, ἐναντίον τοῦ ὁποίου στράφηκαν οἱ εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι ἤθελαν νὰ ἐκδικηθοῦν γιὰ τὰ θαύματα ποὺ γίνονταν. Ὅρμησαν τότε νὰ καταστρέψουν τὸ ναὸ καὶ νὰ δολοφονήσουν τὸν Ἄρχιππο.
Ἐπενέβη ὅμως ὁ Ἀρχάγγελος, ὁ ὁποῖος ἐξουδετέρωσε τοὺς εἰδωλολάτρες. Αὐτοὶ ὅμως δὲ σταμάτησαν θέλησαν νὰ ἐκτρέψουν ἕνα ποταμὸ νὰ πνίξουν τὸν Ἄρχιππο, καὶ νὰ καταστρέψουν τὸ ναό. Τότε ὁ Ἀρχάγγελος μὲ τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ σταματᾷ τὰ νερὰ καὶ προστάζει νὰ χωνευθοῦν, κατὰ παράδοξο τρόπο ἕως καὶ σήμερα στὸ σημεῖο ἐκεῖνο τὰ νερὰ χωνεύονται καὶ γι’ αὐτὸ τὸ μέρος ὀνομάστηκε Χῶναι.