Σελίδες

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ, Ε' μέρος, Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ, Ε΄ ΜΕΡΟΣ,ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ-Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 05-04-2012 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)

 http://hristospanagia3.blogspot.gr/

"Πατέρα, Ὑιόν καί Ἅγιον Πνεῦμα, Τριάδα ὁμοούσιον καί ἀχώριστον''

ΠΑΤΕΡΑ, ΥΙΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ,
ΤΡΙΑΔΑ ΟΜΟΟΥΣΙΟΝ ΚΑΙ ΑΧΩΡΙΣΤΟΝ”

 Αὐτή πιό σύντομη καί ἐπιγραμματική ὁμολογία τῆς χριστιανικῆς πίστεως. Ὅταν ὅμως γίνεται συλλείτουργο καί μάλιστα ὅταν λειτουργεῖ ἐπίσκοπος, τότε χορός τῶν ψαλτῶν ἀποκρίνεται στόἀγαπήσωμεν ἀλλήλουςμέ τό:

Ἀγαπήσω σε, Κύριε, ἰσχύς μου.
Κύριος στερέωμά μου καί καταφυγή μου καί ῥύστης μου”.

μιά ἀπόκρισις τῶν ψαλμῶν – “Πατέρα, Υἱὀν καί Ἅγιον Πνεῦμα...” – εἶναι ὁμολογία πίστεως, καί ἡ ἄλληἈγαπήσω σε, Κύριε, ἰσχύς μου...” – εἶναι ὁμολογία ἀγάπης.
Πρίν ἀπό τή μυστική καί ἀναίμακτη Θυσία στή Θεία Λειτουργία ἀκούγεται προτροπή γιά ἀγάπη καί γιά ὁμολογία τῆς πίστεως. Δέν πρόκειται γιά ἕνα ἀνθρώπινο συναίσθημα ἀγάπης, γιά μία φυσική σχέσι μεταξύ τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά γιά τήν ἀγάπη, πού εἶναι θεία δύναμις καί καρπός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Χύνεται καί πλημμυρίζει τίς καρδιές μας·ἐκκέχυται ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν1.
Αὐτή ἡ ἀγάπη ὡς θεία πραγματικότης εἶναι δυνατή μόνο “ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, μέσα στήν πίστι καί τή Χάρι τοῦ Χριστοῦ, πού Τόν ἀνακαλύπτουμε καί Τόν βλέπουμε στό πρόσωπο τοῦ κάθε ἀδελφοῦ. Τή ζωντανή αὐτή πραγματικότητα τή βλέπουμε στά φρικτά μαρτύρια καί στίς ὁμολογίες τῶν ἁγίων Μαρτύρων.

Οἱ δηλώσεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στό Σουφλί καί ὁ μῦθος τοῦ χταποδιοῦ

 
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η Σεπτεμβρίου 2014.
 
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΣΟΥΦΛΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΧΤΑΠΟΔΙΟΥ.
 
Αναγνώσαμε στην εκκλησιαστική ειδησεογραφία την πρόσφατη επίσκεψη του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στο Σουφλί και τις δηλώσεις του κατ’ αυτήν. Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασε η  διαβεβαίωσή του προς την αντιπροσωπεία του Αγίου Όρους και δι’ αυτής προς τον πιστό λαό του Θεού, ότι «ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον», με την οποία εδήλωσε ότι στους δε μέχρι τώρα γενομένους διαλόγους με τους ετεροδόξους ουδεμία προδοσία της πίστεως έγινε, ούτε θα γίνει στο μέλλον.
Καθώς διαβάζαμε τις παρά πάνω δηλώσεις, μας ήρθε στο νού «ο μύθος του χταποδιού» του αείμνηστου Φώτη Κόντογλου, με κάποια παραλλαγή, βέβαια,προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σύγχρονης εκκλησιαστικής πραγματικότητος: Καθόταν το χταποδάκι με την μητέρα του την χταπόδα στον πάτο της θάλασσας. Κάποια στιγμή το χταποδάκι πιάστηκε στο αγγίστρι του ψαρά και άρχισε να ανεβαίνει προς τα πάνω. -«Με πιάσανε μάνα!», φωνάζει το χταποδάκι τη μάνα του.- «Μη φοβάσαι παιδί μου, ουδένα κίνδυνο διατρέχεις», του αποκρίνεται η μάνα. Το χταποδάκι φωνάζει πάλι:

Περί προσευχῆς


Γερόντισσα Μακρίνα

Ὅπου πᾶς τόν νοῦ σου (δηλαδή στό θέλημα τοῦ Θεοῦ), ἐκεῖ σέ πάει καί ὁ Θεός. Μπροστά σέ μία θλῖψη μας, σέ ἕνα ἀγῶνα μας, νά παίρνουμε ἀπό τό χεράκι τήν ψυχούλα μας, σάν ἕνα παιδάκι, καί νά τήν πηγαίνουμε ἄλλοτε στόν Παράδεισο, ἄλλοτε στήνΚόλασι καί ἄλλοτε στήν Ἰερουσαλήμ. Ἀπό ἐκεῖ ὁ Χριστός θά τήν πηγαίνη στήν Ἄνω Ἱερουσαλήμ, ὅπου θά ξεκουράζεται καί δέν θά βλέπη τά ἐπίγεια, ἀλλά τά οὐράνια. Νά βλέπης τόν Χριστό νά σέ παίρνη ἀπό τό χεράκι καί νά σοῦ λέη ἄλλοτε πατρικά λόγια καί ἄλλοτε λόγια τοῦ Νυμφίου!
Ὅταν ἀγαπάη κανείς τόν Θεό, ἕνα «Κύριε ἐλέησον» ἤ δυό λογάκια προσευχῆς πού θά πῆ, ὁ Θεός τά μεγεθύνη μέσα Του τόσο, ὥστε χάνεται ἡ ψυχή στά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ καί στή θεία μακαριότητα.

Τό πάθημα τοῦ καλοῦ οἰκογενειάρχη πού δέν συγχωροῦσε

Ένας ευσεβής οικογενειάρχης από την Ανατολή, ο Γεώργιος, επισκέφθηκε τον αββά Σιλουανό, για να τον συμβουλευτεί σχετικά με κάτι που τον απασχολούσε.
Τον τελευταίο καιρό είχε προβλήματα με έναν γείτονά του, που του έκανε ζημιές στο κτήμα του. Για όλες τις ταλαιπωρίες ο Γεώργιος έκανε υπομονή και τις ξεπερνούσε με την προσευχή του στο Θεό.
Όσο περνούσαν όμως οι μέρες ο γείτονας γινόταν όλο και χειρότερος. Η υπομονή του Γεωργίου στο τέλος εξαντλήθηκε και πήρε την απόφαση να πάει το γείτονά του στα δικαστήρια.
Θέλησε να ρωτήσει γι’ αυτό τον αββά Σιλουανό. Στην εξομολόγησή του ο Γεώργιος αποκάλυψε στο Γέροντα το πρόβλημά του και την απόφασή του να πάει τον σκληρόκαρδο γείτονα στα δικαστήρια.
Ο γέροντας, σιωπηλός και ατάραχος, του λέει:

Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ, Ὁλομέλεια ΣτΕ καί Ἰσλάμ

Πειραιεύς, 1 Ὀκτωβρίου 2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΣτΕ καί ΙΣΛΑΜ
Ἡ Ὁλομέλεια τοῦ ΣτΕ δικάζοντας τήν ἀπό 27/11/2011 αἴτησή μας γιά τήν ἀκύρωση τῆς ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. ΕΥΔΕΚ/οικ/760/7.11.2011 κοινῆς Ὑπουργικῆς Ἀποφάσεως τῶν Ὑπουργῶν Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων, Πολιτισμοῦ καί Ἀθλητισμοῦ καί Ἀνάπτυξης, Ἀνταγωνιστικότητας, Ὑποδομῶν, Μεταφορῶν καί Δικτύων, μέ τήν ὁποία προβλέπεται «ἡ χρηματοδότηση τῶν πάσης φύσεως δαπανῶν γιά τήν ὑλοποίηση τοῦ ἔργου τῆς μετασκευῆς τοῦ πρώην Κεντρικοῦ Συνεργείου Αὐτοκινήτων Ναυτικοῦ (Κ.Σ.Α.Ν.) σέ χρήση τεμένους...» ἐρρειδομένης ἐπί τοῦ Νόμου 3512/2006 «Ἰσλαμικό Τέμενος καί ἄλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 264/2006) ἀπέρριψε κατά πλειοψηφία τήν αἴτησή μας ἐκδίδοντας τήν ὑπ’ ἀριθμ. 2399/2014 Ἀπόφασή της.
Ἐπειδή ὅπως θυμόσοφα λέει ὁ λαός μας καί οἱ κρίνοντες κρίνονται θά σχολιάσουμε τήν ἐκδοθεῖσα Ἀπόφαση τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ ἀποδεικνύοντας ὅτι ἐξεδόθη κατά πρόδηλη παράβαση τῶν διατάξεων τοῦ Συντάγματος τό ὁποῖο θεσμικά ὀφείλει νά ὑπερασπίζεται.

Ἡ πρώτη ἐξορία, κεφ.γ' μέρος γ' (τελευταῖο)

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

Τό γεγονός τῆς ἐξορίας τοῦ Πατριάρχου δέν ἦταν βέβαια δυνατό νά μείνη κρυφό. Ὅταν ἡ Βασιλεύουσα πληροφορήθηκε τί εἶχε συμβεῖ, παρουσίασε ὄψη ἐπαναστατημένης πόλης. Ἔβραζε παντοῦ ἡ ὀργή τοῦ λαοῦ. Στίς Ἐκκλησίες, στήν ἀγορά, στά λιμάνια, ἀκόμη καί μέσα στό παλάτι δέν ἄκουγες ἄλλη συζήτηση. Μάταια προσπαθοῦσαν οἱ πιό συντηρητικοί νά συγκρατήσουν τόν λαό, πού κύκλωσε τά ἀνάκτορα καί ὕψωσε φωνή διαμαρτυρίας γιά τήν μεγάλη αὐτή προδοσία τοῦ ἀρειανοῦ αὐτοκράτορα εἰς βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας.
Δέν ἄργησε ν᾿ ἀρχίση τό αἱματοκύλισμα τῶν πιστῶν ἀπό τούς λογχοφόρους ἱππεῖς τοῦ βασιλιᾶ. Ποίμνιο καί Ποιμένας συνέπασχον. Ἀνέβαιναν μαζί τόν Γολγοθᾶ τους. Ἡ γενεά ἐκείνη, ἰσάξια τῶν προηγουμένων πού πάλαιψαν μέ τό τέρας τῆς εἰδωλολατρείας, πάλευε τώρα μέ τή “λερναία ὕδρα” τῶν αἱρέσεων.

Τά διάφορα εἴδη δαιμόνων καί τό πονηρό πνεῦμα τῆς ὑπερηφάνειας_mp3

Π. Σάββας 2011-12-08_ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 08-12-2011 (Σύναξη νέων).
 Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ(δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).
Ἄς ἀκούσουμε καί τήν σχετική ὁμιλία:
 Πολλές ὁμιλίες στό:

ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
 

Ἐκεῖ πού κάνεις μετάνοιες, ἐκεῖ εἶναι τά ποδάρια τοῦ Χριστοῦ – Γέροντας Ἐφραίμ Κατουνακιώτης

Φωτο:.doxologia.ro
Φωτο:.doxologia.ro
Υπάρχουν πολλά, τα οποία ο άνθρωπος τα συναντά εις τον βίο του, να πούμε. Πολλές φορές απορούσα, πως οι άγιοι Πατέρες, όταν προσηύχοντο, σήκωναν τα χέρια ψηλά; Δεν μπορούσα να το καταλάβω. Όταν ήρθε η σειρά, τότες το κατάλαβα.
Δεν μπορείς, πάτερ, να συγκρατήσεις τον εαυτό σου, όταν έρχεται αυτή η χάρις, να πούμε, δεν μπορείς. Αλλά ποτές, όμως, στη ζωή μου δεν σήκωσα κι εγώ τα χέρια ψηλά στον ουρανό. Ψυχικώς τα σήκωσα πολλές φορές. Ως υιός προς Πατέρα.

Ἀρχιμ. Νεκτάριος Ζιόμπολας, Ὁ θεολόγος - φιλόλογος Νικόλαος Σωτηρόπουλος ἀπῆλθε τοῦ κόσμου



Ὁ θεολόγος - φιλόλογος Νικόλαος Σωτηρόπουλος ἀπῆλθε τοῦ κόσμου
 
ΩΣ ΜΗ ΑΡΘΕΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΝΗΣ ΤΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ,
ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΜΕΛΑΝΗ ΣΕΛΙΣ ΕΙΣ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
 
Τοῦ Ἀρχιμ. Νεκταρίου Ζιόμπολα
Ὡς παρὼν εἰς τὴν ἐξόδιον ἀκολουθίαν εἰς Ἱερὰν Μονὴν τὴν 25ην Αὐγούστου, γράφω ἅμα τῇ ἐπιστροφῇ μὲ φόρτισιν ψυχῆς καὶ ἀσίγασθη πικρία.
Χωρὶς ἄλλο ὁ θεολογικὸς κόσμος τῆς Ἑλλάδος ἐπτώχευσε. Ἔφυγε ὁ ἀκάματος ἐργάτης τοῦ Εὐαγγελίου, ὁ ὁποῖος πέραν τοῦ ἡμίσεως αἰῶνος ἔδωσε ὅλον τὸν ἑαυτόν του διὰ τὴν πίστιν καὶ τὴν δόξαν τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
Εὔστροφος, ἐμβριθής, ἄκρως φιλομαθής, διεισδυτικὸς σὲ ὑψηλὰ νοήματα καὶ ἀκριβολόγος τῶν θεολογικῶν γνώσεων ἀλλὰ καὶ τῆς κατὰ κόσμον φιλοσοφίας, ὄντως διανοούμενος. Εὐτύχησε ὡς νέος νὰ συνδεθῆ μὲ τὸν κήρυκα καὶ φωστῆρα Αὐγουστῖνον Καντιώτην, ὁπότε καὶ ἀρτίως συγκροτημένος πνευματικὰ ἄρχισε νὰ δρᾶ, ἐνήμερος μάλιστα σὲ θέματα Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ αἱρέσεων.
Ὄντως ὑπῆρξε φαινόμενο τὶς τελευταῖες δεκαετίες, ὅπου μὲ ἱεραποστολικὸ ζῆλο ὡς ταλαντοῦχος καὶ ἔχων τὸ χάρισμα τῆς εὐφραδείας καὶ μεταδόσεως τῶν θείων ἀληθειῶν, ἐλάμπρυνε ὡς κήρυκας τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ τὸν ἱερὸν ἄμβωνα μὲ διάθεσιν ψυχῆς καὶ παροξυσμὸν ἀγάπης.

Ἡ ἐκκλησία εἶναι θεραπευτήριο καί ὄχι δικαστήριο τῶν ψυχῶν

Δεν καταδικάζει για τα αμαρτήματα, αλλά παρέχει συγχώρηση των αμαρτημάτων.
Τίποτα δεν κάνει τόσο χαρούμενη τη ζωή μας, όσο η ευχαρίστηση που νιώθουμε στην Εκκλησία. Στην Εκκλησία συντηρούν τη χαρά τους οι χαρούμενοι, στην Εκκλησία αποκτούν την ευθυμία οι στεναχωρημένοι και την ευφροσύνη οι λυπημένοι, στην Εκκλησία βρίσκουν την ανακούφιση οι ταλαιπωρημένοι και την ανάπαυση οι κουρασμένοι.

Νά σταματήσεις τά ὀρθολογιστικά- Γέροντα Παΐσιου Ἁγιορείτη, Χαριτωμένες διδαχές

— Εγώ, Γέροντα, δεν εχω καρδιά…
— Έχετε καρδιά, αλλά μόλις πάει να ενεργήσει, την φιμώνει το μυαλό σου. Να προσπαθήσεις να αποκτήσεις τη λογική της καρδιάς, την πίστη, την αγάπη.
— Πως θα το πετύχω αυτό;

7 Οκτωβρίου Συναξαριστής. Σέργιος και Βάκχος, Ιουλιανός και Καισάριος, Λεόντιος, Ευσέβιος και Φήλιξ, Φήλιξ, Ανδέχιος και Θύρσος, Πολυχρόνιος, Ιωάννης και 99 Πατέρες, Σέγιος, Παρμενίας, Πολυτέλειος, Ἐλυμᾶς, Μώκιος, Χρυσοτέλης, Μάξιμος, Λουκᾶς, Ἀβδίας, Σέμνιος καὶ Ὀλυμπιάδα, Μνήμη Παναγίας Ναυπακτιώτισσας.

Οἱ Ἅγιοι Σέργιος καὶ Βάκχος

Ὑπηρετοῦσαν στὶς στρατιωτικὲς τάξεις τοῦ αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ. Τοὺς διέκρινε μεγάλη ἀνδρεία στὰ πεδία τῶν μαχῶν, ἀλλὰ καὶ σωφροσύνη στὴν καθημερινή τους ζωή.
Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ αὐτοκράτορας τοὺς ἀπένειμε τὰ ἀξιώματα τοῦ πριμικηρίου καὶ τοῦ σεκουνδουκηρίου, ἀντίστοιχα.
Ὅταν ὅμως ἔμαθε ὅτι οἱ δυὸ ἐπίλεκτοι στρατιῶτες του ἦταν χριστιανοί, δὲν ἤθελε μὲ κανένα τρόπο νὰ τὸ πιστέψει. Γιὰ νὰ πεισθεῖ λοιπὸν χειροπιαστά, ὀργάνωσε τελετὲς μὲ θυσίες σὲ εἰδωλολατρικὸ ναὸ καὶ κάλεσε νὰ παραστοῦν σ’ αὐτὲς οἱ Σέργιος καὶ Βάκχος. Οἱ δυὸ χριστιανοὶ στρατιῶτες ἀρνήθηκαν καὶ ὁμολόγησαν τὸν Χριστὸ μὲ θαρραλέο φρόνημα. Ἐξοργισμένος τότε ὁ αὐτοκράτορας, διέταξε καὶ τοὺς ἀφαίρεσαν τὰ διάσημα τῶν ἀξιωμάτων τους. Ἔπειτα, ἀφοῦ τοὺς ἐνέπαιξαν καὶ τοὺς διαπόμπευσαν μὲ διάφορους τρόπους, τοὺς ἔστειλαν σὲ ἕνα σκληρὸ δοῦκα τῆς Ἀνατολῆς, τὸν Ἀντίοχο.
Αὐτὸς μὲ πρωτοφανὴ ὠμότητα μαστίγωσε μέχρι θανάτου τὸ Βάκχο. Στὸν δὲ Σέργιο, ἐπειδὴ κάποτε τὸν εἶχε εὐεργετήσει , πρότεινε, ἀφοῦ ἀρνηθεῖ τὸν Χριστό, νὰ τοῦ χαρίσει τὴν ζωή. Ἡ γενναία ἀπάντηση τοῦ Σεργίου ἦταν τὰ λόγια του Ἀπ. Παύλου: «Ἐμοὶ τὸ ζῆν Χριστὸς καὶ τὸ ἀποθανεὶν κέρδος». Σὲ μένα, εἶπε ὁ Σέργιος, ζωὴ εἶναι ὁ Χριστός. Ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ πεθάνω εἶναι κέρδος, διότι ἔτσι θὰ ἑνωθῶ πλήρως μὲ τὸ Χριστό.