Σελίδες

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Ὁ Προφήτης Ἠλίας μέρος α΄


ΟΜΙΛΙΑ 3η

π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου
Λόγοι Ἀφυπνίσεως

Προφήτης Ἠλίας στήν ἐποχή του καί στά ἔσχατα

«Ὡς ἐδοξάσθης, Ἠλία, ἐν τοῖς θαυμασίοις σου. καί τίς ὅμοιός σοι καυχᾶσθαι; ἐγείρας νεκρόν ἐκ θανάτου καί ἐξ ἅδου ἐν λόγῳ Ὑψίστου. καταγαγών βασιλεῖς εἰς ἀπώλειαν καί δεδοξασμένους ἀπό κλίνης αὐτῶν· ἀκούων ἐν Σινᾷ ἐλεγμόν καί ἐν Χωρήβ κρίματα ἐκδικήσεως. χρίων βασιλεῖς εἰς ἀνταπόδομα καί προφήτας διαδόχους μετ᾿ αὐτόν. ἀναληφθείς ἐν λαίλαπι πυρός ἐν ἅρματι ἵππων πυρίνων. καταγραφείς ἐν ἐλεγμοῖς εἰς καιρούς κοπάσαι ὀργήν πρό θυμοῦ, ἐπιστρέψαι καρδίαν πατρός πρός υἱόν καί καταστῆσαι φυλάς Ἰακώβ. Μακάριοι οἱ ἰδόντες σε καί οἱ ἐν ἀγαπήσει κεκοσμημένοι, καί γάρ ἡμεῖς ζωῇ ζησόμεθα.»
(Σ. Σειρ.48,11)


Προφήτης Ἠλίας, μέγιστος τῶν Προφητῶν.

προφήτης Ἠλίας, ἀγαπητοί μου, εἶναι μία μεγάλη μορφή, μιά πολύ μεγάλη μορφή τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Εἶναι μέγιστος τῶν Προφητῶν εἶναι ἀνώτερος κι ἀπ᾿ αὐτόν τόν προφήτη Ἡσαΐα τόν μεγαλοφωνότατο. Καί ἐνῶ δέν ἔγραψε προφήτης Ἠλίας οὔτε μία λέξη, ὑπῆρξε ἴδιος μία μεγάλη προφητεία. Αὐτό του τό ἔργο, τρόπος μέ τόν ὁποῖο ἔζησε, τρόπος μέ τόν ὁποῖο ἔφυγε ἀπό τήν παρούσα ζωή ἀλλά καί ἐμφάνισή του στή Μεταμόρφωση τοῦ Χριστοῦ δείχνουν ὅτι μορφή αὐτή εἶναι παμμέγιστη, εἶναι πελώρια!

Γιά τόν προφήτη Ἠλία ἔχουν γραφεῖ στήν Παλαιά Διαθήκη πολλές σελίδες, πού ὅλες εἶναι μεστές πολλῆς καί βαθειᾶς θεολογίας. Τό Καρμήλιον ὄρος, πάνω στό ὁποῖο Προφήτης προσέφερε κατά θαυμαστό τρόπο τή θυσία του, ὅταν ἀπό τόν οὐρανό κατήλθε φωτιά καί κατέκαψε τά σφάγια1, τό ὄρος Σινά, ἐπί τοῦ ὁποίου εἶχε θεοπτεία μέγας Προφήτης2, καί τό ὄρος Θαβώρ, πάνω στό ὁποῖο ἐμφανίσθηκε μαζί μέ τόν Κύριό μας Προφήτης3, εἶναι οἱ τρεῖς μεγάλες κορυφές ὀρέων, πού ἀναφέρονται στή δόξα τή δική του.


διαχρονικός Προφήτης.

προφήτης Ἠλίας εἶναι παρών, τόσο στον χῶρο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅσο καί στόν χῶρο τῆς Καινῆς Διαθήκης.
Βέβαια ὅ,τι νά πεῖ κανείς καί ὅ,τι νά ἀναλύσει, πάντα θά μένει στήν περιφέρεια τῶν πραγμάτων, γιατί, ὅπως σᾶς ἐξήγησα, εἶναι μία ἀπύθμενη σέ ἀνάλυση προσωπικότητα ἅγιος τοῦ Θεοῦ Προφήτης. Θά μείνουμε μόνο σ᾿ ἕνα μικρό περιστατικό τῆς ζωῆς του, ἀλλά πολύ χαρακτηριστικό. Μάλιστα τό περιστατικό αὐτό μᾶς δίνει ταυτόχρονα καί μιά ἄλλη εἰκόνα, μᾶς δίνει ἕναν τύπο τῶν ἐσχάτων ἡμερῶν.

ἐπικαιρότητα τοῦ βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως.

Ὅπως θά ἔχετε διαπιστώσειπεῖτε ἀπό τά γεγονότα, πεῖτε ἀπό τόν τρόπο πού ζεῖ κόσμος σήμερα, πεῖτε ὅτι πλησιάζουμε στά ἔσχατα, πεῖτε ὅ,τι θέλετε- στίς μέρες μας τό πολύ παραγνωρισμένο καί παραγκωνισμένο καί παραθεωρημένο βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως ἔρχεται στήν ἐπικαιρότητα, κι ἔτσι ὅλοι σήμερα ἀσχολούμαστε μέ τό βιβλίο αὐτό. Τό δυστύχημα εἶναι ὅτι τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα εἶναι ἀνέτοιμο νά προσεγγίσει τό βιβλίο αὐτό, ἐπειδή ἀκριβῶς δέν τοῦ εἶναι οἰκεῖο. Καί δέν τοῦ εἶναι οἰκεῖο ἐπειδή γιά ὁλόκληρους αἰῶνες, ἰδίως στήν Ἀνατολή, ἐπικράτησε μιά παρεξηγημένη ἐντύπωση, ὅτι τό βιβλίο αὐτό εἶναι σφραγισμένο μέ ἐπτά σφραγίδες, δηλαδή ἀκατανόητο, ὅτι τό βιβλίο αὐτό εἶναι γεμάτο ἀπό προφητεῖες, πού... μήν τίς πιάνεις... καί ὅτι ἄν πιάσει κανείς τίς προφητείες αὐτές, μοιραῖα θά πέσει σέ αἱρέσεις καί σέ λάθη. Ὑπῆρχε αὐτή παρανόηση.
Ὅλα αὐτά βεβαίως δέν εἶναι σωστά. μόνο μέχρις ἑνός βαθμοῦ εἶναι σωστά. Ὡστόσο ὅμως ὅλα αὐτά ἀποτέλεσαν θά λέγαμε τήν αἰτία γιά τήν ὁποῖα τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα δέν προσεγγίζει τό βιβλίο αὐτό τοῦ Θεοῦ τό, τελευταῖο βιβλίο τῆς Καινῆς Διαθήκης, τό θεόπνευστο αὐτό βιβλίο, τό ὑπέροχο αὐτό βιβλίο, τό γεμάτο ὄχι μόνο ἀπό προφητεῖες ἀλλά καί ἀπό πνεῦμα παρηγορίας, καί τό ποῖο ὑπάρχει γιά νά ἐνισχύσει τόν λαό τοῦ Θεοῦ καθ᾿ ὅλη τήν πορεία τῆς ζωῆς του πάνω στή γῆ αὐτή, καί προπαντός στά ἔσχατα.
Ἔτσι, ἀγαπητοί, ἐπανέρχομαι στό θέμα μου, γιά νά σᾶς πῶ ὅτι ὁπωσδήποτε αὐτά πού θά ἀκούσετε θά δεῖτε ὅτι ἔχουν σχέση μέ τά ἔσχατα. Ἔσχατα λέγονται ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἀφοροῦν στό τέλος τῆς Ἱστορίας, δηλαδή ὅταν πιά πλησιάζει νά ἔρθει γιά τελευταία φορά Χριστός. Θά δεῖτε λοιπόν ὅτι ζωή τοῦ προφήτου Ἠλιού δέν εἶναι παρά μιά ζωή ἕνός ἀντιτύπου πού δείχνει ἕνα πρωτότυπο στά ἔσχατα.

ἱστορική πορεία κάθε λαοῦ. - ἱδιότυπη πορεία τοῦ Ἰσραήλ.

Ἕνας λαός, πράγματι, στήν ἱστορική τοῦ πορεία ἀσφαλῶς συναντᾶ πολύ δύσκολες ἡμέρες γιά νά ἐπιβιώσει. Ὅμως Θεός εἶναι ἐκεῖνος πού ἔχει τάξει τά ὁροθέσια τῆς κατοικίας τῶν λαῶν, δηλαδή τά σύνορα τοῦ κάθε λαοῦ, ἀλλά καί τό πόσον καιρό θά ζήσει ἕνας λαός. Αὐτό εἶναι σύμφωνο μ᾿ ἐκεῖνο πού λέει ἀπόστολος Παῦλος στούς Ἀθηναίους. «Ὁ Θεός... ὁρίσας προστεταγμένους καιρούς καί τάς ὁροθεσίας τῆς κατοικίας αὐτῶν»4. Ἔβαλε τά σύνορα λοιπόν Θεός, ἀλλά καί ὅρισε τούς προστεταγμένους καιρούς, τό πόσο δηλαδή θά ζήσει κάθε λαός. Ἔτσι Ἐκεῖνος εἶναι πού κρίνει πόσο θά ζήσει ἕνας λαός καί ποιά θά εἶναι τά σύνορά του.

Ἰσραήλ ἦταν ἕνας λαόςγαπημένος,τανξεχωρισμένος λαόςἐξ ἄλλουσραήλ Θά πεῖ ἀγαπημένος5 -καί Θεός πολλές φορές στήνστορική του πορεία τόν εἶχε προστατεύσει. Κατά θαυμαστό μάλιστα τρόπο καί σκανδαλώδηναντι τῶν ἄλλωνθνῶν Θεός εἶχε προστατεύσει τόν Ἰσραήλ!
Τώραμως, εὐρισκόμενοι κάπου στόν 8ο αἰῶνα πρό Χριστοῦ, τό βόρειο βασίλειοποστατεῖ ἀπ᾿ τόν Θεό. Πρέπει νά σᾶς πῶ ὅτι μετά τόν θάνατο τοῦ Σολομώντοςλαός χωρίστηκε σέ δυό βασίλεια. τό βόρειο βασίλειο, μέ τίς δέκα φυλές, καί τό νότιο βασίλειο, μέ τίς δυό φυλές, τοῦ Ἰούδα καί τοῦ Βενιαμίν. Τό νότιο βασίλειο εἶχε πρωτεύουσα τήν Ἰερουσαλήμ, ἐνῶ τό βόρειο τή Σαμάρεια. Τό βόρειο βασίλειο λοιπόν εἶχεποστατήσειπό τόν Θεό. Οἱ βασιλεῖς τοῦτυχῶς ὑπήρξαννθρωποι οἱ ὁποῖοι εἶχαν μιά πολύ μεγάλη εὐκολία νά εἰδωλολατροῦν.

Ἀχαάβ – Ἰεζάβελ.

Ἔτσι βασιλιάς τοῦ βορείου βασιλείου τόν 8ο αἰῶναταν ὁ Ἀχαάβ. Αὐτός εἶχεναν μαλακό, χαλαρό χαρακτήρα, μέ μιά πολύ εὔκολη στροφή πρός τήν εἰδωλολατρία, καί ἦταννθρωπος πού ἐπηρεαζότανπό τή γυναῖκα τουεζάβελ. Αὐτή δέ γυναίκα του, ἡ ὁποία δέν ἦτανβραία,λλά Συροφοινίκισσα, εἰδωλολάτρισσα φανατική,ποτελοῦσε καί τό χειρότερο κακό! Γρήγορα,ξαιτίας αὐτῆς τῆς φοβερῆς γυναίκας,λατρεία τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ ἐξοστρακίστηκε, καί ἔτσι εἰσήχθηλατρεία τοῦ Βάαλ καί τῆς αἰσχρότατηςστάρτης ὁποίαστάρτηταν κάτιντίστοιχο μέ τή δική μας τήνφροδίτη.

Η κεραυνοβόλα εμφάνιση του Προφήτου.

Σ᾿ αὐτή τήν κρίσιμη καμπή τοῦ Ἰσραήλ, ὁ ὁποῖος ἔζησεσο ποτέλλοτε τήνποστασία στίςμέρες αὐτοῦ τοῦ βασιλιά,μφανίζεταιφλογερός καί ζηλωτής Προφήτηςπό τή Θέσβη, ὁ Ἠλίας. Κιρχεται αἰφνίδιαπροσέξτε αὐτό τό αἰφνίδια.ρχεται αἰφνίδια! Σάνστραπή καί βροντήμφανίζεται μπροστά στόν βασιλιά,πό προσώπου τοῦ Θεοῦ, γιά νά τοῦ δώσει ἐκεῖνο τό φοβερό μήνυμα τῆς ἐπ᾿ ἀόριστοννομβρίας, σάν τιμωρίαπό τόν Θεό γιά τήνποστασία τοῦ λαοῦ ἀλλά καί τῆς κυβερνήσεώς του.
«Ζῆ ΚύριοςΘεός τῶν δυνάμεων, λέει στόν βασιλιά,Θεόςσραήλ, παρέστηννώπιον αὐτοῦ, εἰ ἔσται τά ἔτη ταῦτα δρόσος καί ὑετός,τι εἰ μή διά στόματος λόγων μου.6»ρκίζομαι στόν Θεό τόν ζῶντα, τόν Θεό τοῦ Ἰσραήλ,νώπιον τοῦποίου στέκομαι καί ὑπηρετῶ, ὅτι σ᾿ αὐτά τά χρόνια πού θά ἔρθουν οὔτε θά βρέξει οὔτε θά πέσει δροσιά. Κιλα αὐτά θά ἐξαρτῶνταιπό τό στόμα τό δικό μου.,τι λέωγώ, αὐτό θά γίνεται. Αὐτά εἶπεΠροφήτης, καί ἐξαφανίσθηκεπό προσώπουχαάβ.


κρίση τοῦ Θεοῦ γιά τήν ἱστορική πορεία τῶν λαῶν.

Τά
λόγια τουμως αὐτά,γαπητοί μου,ποτελοῦν τήν κρίση τοῦ Θεοῦ γιά τήνποστασίανός λαοῦ.
Ποῦ εἶναι ἐκεῖνοι,λήθεια, πού λένετι μποροῦν νά ρυθμίζουνλεύθερα τήνστορική τους πορεία καί τή ζωή τους καί ὅτι δέν ἔχει κανέναν λόγοΘεός στήνστορική πορείανός λαοῦ ἑνός προσώπου; Ποῦ εἶναι ἐκεῖνοι πού τό λένε; Βλέπετεδῶ; Καί γιά νά μήν νομισθεῖ ὅτι αὐτόφορά μόνο στόνσραήλ, σᾶς λέωτιΘεός σκεπτόταν καί ὁλα τά ἔθνη, καί χάραζε τήν πορείαλων τῶν ἐθνῶν7.


κρίση τοῦ Θεοῦ γιά τήν ἱστορική πορεία τοῦ Ἰσραήλ.

Πρόχειρα σᾶς λέω τό ἑξῆς. Στή γῆ Χαναάν κατοικούσαν πολλοί λαοί. Καί λέει Θεός στόνβραάμ: «Ἀκόμα δέν ἔφτασε νά γεμίσει τό ποτήρι τῶν ἀνομιῶν τους. Γι᾿ αὐτόν τόν λόγο δέν θά ἐγκατασταθεῖς ἐδῶ στή χώρα αὐτή τώρα. Οἱπόγονοί σου, λέει στόνβραάμ, θά ἀναπτυχθοῦν πρῶτα στήν Αἴγυπτο, θά γίνουν λαός πολύς, καί κατόπιν θά ἔλθουν ἐδῶ στή γῆ Χαναάν»8. Κι αὐτό ξέρετε μέ πόσα χρόνιαντιστοιχοῦσε; Μέ τετρακόσια τριάντα χρόνια!9 «Τότε μόνο θά κατοικήσουν στή γῆ αὐτή,ταν οἱ λαοί αὐτοί θά ἔχουν γεμίσει τό ποτήρι τῶν ἀνομιῶν τους.» Εἶναι φοβερό. ΠεριμένειΘεός πότε θά ἔρθει τό πλήρωμα τῆς ἁμαρτίας· μέχρι πού νά ξεχειλίσει τό ποτήρι. Τότε λέει θά καταστραφοῦν οἱ λαοί αὐτοί.
Κιτανρχεται ἡ ὥρα ὁ Ἰησούς τοῦ Ναυή νά μπεῖ μέσα στή γῆ Χαναάν, τοῦ λέει πάλιΘεός:
«Πρόσεξε. Οἱ λαοί αὐτοί, μέ τά μάγια τους, μέ τίς μαντεῖες τους, μέ τή διαφθορά τους καί μέ τόν τρόπο πού ζοῦν,λθε ἡ ὥρα νά καταστραφοῦν γι᾿ αὐτό ἐσεῖς θά κυριεύσετε τή γῆ αὐτή μέ πολλή εὐκολία. Προσέξτεμως. μήν κάνετε κι ἐσεῖς τά ἴδια, γιατί θά ἔρθει καί ἡ δική σας ἡ ὥρα νά ὑποστείτε τό ἴδιο πρᾶγμα.10»
Βλέπουμε λοιπόντιΘεός δέν ἔρχεται νά ξεριζώσει κάποιους λαούς γιά νάγκαταστήσει τόν ἀγαπημένο Του λαό, παρά μόνο ἐφ᾿ ὅσον οἱ λαοί αὐτοίχουνμαρτήσει.

κρίση τοῦ Θεοῦ γιά τήν ἱστορική πορεία τῶν ἄλλων λαῶν καί τῶν Ἑλλήνων.

Θέλετε κάτικόμη;νοίξτε τό βιβλίο τοῦσαΐα νά δεῖτε κάτι καταπληκτικό.μιλεί καί προφητεύει ὁ Ἡσαΐας,πως καί ὁερεμίας καί ὁ Ἰεζεκιήλ καί ὁ Δανιήλ, προφητεύουν γιά τά ἔθνη,γαπητοί μου, γιά τούς λαούς.χι μόνο γιά τόνσραήλ. «Ὤ, Βαβυλώνα, λένε,λθε τό τέλος σου!, Συρία...!, Αἴγυπτος...!, Μωαβίτες...!...!...!11». Δανιήλ, πεῖτε μου, δέν προφητεύει γιά τούςλληνες καί γιά τούς Πέρσες; Δέν προφητεύει γιά τούς Βαβυλωνίους; Δέν λέει ὅτι οἱ Ἕλληνες θά νικήσουν τούς Πέρσες, μ᾿ ἐκείνη τή θαυμαστή προφητεία του, πού ἔρχεταινας τράγος, μέγαςλέξανδρος, ξέρετε,πεικονίζεται στά νομίσματα μέ κέρατα –νας τράγος πού τρέχειπό τή Δύσηλοταχώς, λέει, καί συγκρούεται μ᾿ ἕναν κριό, πού ἀντιπροσωπεύει τούς Πέρσες, τόν ὁποῖο κυριολεκτικά λιανίζει;12
Βλέπετε λοιπόν, καί ἐπιμένω, δέν ὁμιλεῖ ὁ Θεός μόνο γιά τόνσραήλ.μιλεῖ γιάλους τούς λαούς καί κατευθύνει τίς τύχεςλων τῶν λαῶν.
Θά σᾶς ἐπαναλάβω εκεῖνο πού σᾶς διάβασα προηγουμένως, πού λέει ὁ ἀπόστολος Παύλος στούςθηναίους, ὅτι ὁ Θεός εἶναι«ὁρίσας προστεταγμένους καιρούς καί τάς ὁροθεσίας τῆς κατοικίας αὐτῶν», πάντων τῶν ἐθνῶν, ὅλων τῶν λαῶν. Συνεπώς,γαπητοί, θά λέγαμε ἐδῶ ὅτι οἱ Ἕλληνες δέν βγαίνουνξωπό τό σχέδιο τοῦ Θεοῦ, πολύ δέ περισσότερο ἀφοῦ ἔχουμε δεχθεῖ τό Εὐαγγέλιοπό τούς πρώτους,ταν κηρύχθηκε στόν κόσμο τό μήνυμα τοῦ Κυρίου.

Ἡ Ἑλλάδα στά χνάρια τοῦ παλαιοῦ Ἰσραήλ,τοιμη νά ὑποστεί τίς ἴδιες συνέπειες.

Καί ἔρχόμαστε τώρα νά ρωτήσουμε: Μήπως καί ἡ πατρίδα μας ζεῖ καί πολιτεύεται στά ἴδια χνάρια τοῦ παλαιοῦ Ἰσραήλ; Καισα δεινά μᾶς βροῦν, θά λέγαμε ποῦ θά ὀφείλονται; Τί λέτε; εἶναι δυνατόν νά ὑποστοῦμε μιά τυχόν  συρρίκνωση τῶν συνόρων μας; Ξέρετετι πάλι μποροῦμε νά γίνουμε μικρότεροι;γαπητοί μου, τό ξέρετετι μποροῦμε νά γίνουμε πάλι μικρότεροι στά σύνορά μας;... Δέν ὑπάρχει τίποτα τό ἀμετάθετο καί σίγουρο.πό ποῦ θάχει τό αἴτιό του τό θέμα;κόμη, ἄν ὑποστούμε σάν λαός μιά δυσπραγία οἰκονομική ἤ ἀκόμα καί μιά κοινωνικήναστάτωση,πό ποῦ θά ἔχει τήνφετηρία της αὐτήληκατάσταση;σφαλώςπό τήν ἀποστασία τοῦ λαοῦ μας καί τήν στροφή του πρός τήν εἰδωλολατρία.
Ἀγαπητοί μου,λαός μαςποστατεῖ ἀπό τόν Θεό καθημερινά. Τό φαινόμενο τῆς ἀθεΐαςτανγνωστο στήν πατρίδα μας. Κιρχίζειἡ ἀθεΐα νά γίνεται μία πραγματικότητα σ᾿ ὐτόν ἐδῶ τόν χῶρο, τόνλληνικό, ἐδῶ πού ἀναπτύχθηκε ἡ Ὀρθοδοξία καιχουμε τόσουςγίους! Εἶναι κάτι πού ἐκπλήσσει. Καί ξαναγυρίζουμε πάλι πίσω στήν εἰδωλολατρία!

Ἀντιλαμβανόμαστε τι οἱ ἡμέρες εἶναι κρίσιμες γιά τόν λαό μας ἀλλά καί γιά ὅλο τόν κόσμο;

Ἀλλά γιατί τό εἶπε αὐτόΠροφήτης στόνχαάβ; Γιά νά μετανοήσειλαός. Μετανόησε ὁ Ἀχαάβ; Οὔτε ὁ Ἀχαάβ, οὔτελαός.ραγε ἐμεῖς θά μετανοήσουμε;ταν σήμερα κηρύσσεται τό κήρυγμα, τῆς μετανοίας τό κήρυγμα, καί λέγονται αὐτά πού λέγονται, τί νομίζετετι εἶναι; Αὐτά πού σᾶς λέω τώρα τί νομίζετε ὅτι εἶναι; Νομίζετε ὅτι εἶναινα φιλολογικό κήρυγμα, γιά τό ὁποῖο μποροῦμε νά λέμετι εἶναι μόνο λόγια;χι. εἶναι κήρυγμα μετανοίας, εἶναι κήρυγμαφυπνιστικό!λλο τώραάν κοιμόμαστε κάποτε καί μέ τόν αἰσθητόπνο, κλείνουμε τά μάτια μας καί δέν προσέχουμε τόν ὁμιλητή 
 λλά αὐτά πού λέμε ἐδῶ τώρα εἶναι κήρυγμα μετανοίας, καί καλούμεθα νά μετανοήσουμε γιά ᾿κείνη τήν κατάσταση πού ἤδηπικρατεῖ μέσα στόν λαό μας! Εἶναι φοβερήκατάσταση·
Τό ἀντιλαμβανόμαστε;... Εἴμαστε σέ παράλληλεςμέρες μέ τήν ἐποχή τοῦ βορείουσραήλ, πού ὁ Προφήτηςλέγχει μέ δριμύτητα τήν κατάσταση καί φωνάζει. φωνάζει καί χρησιμοποιεῖ, θά λέγαμε, τό ἔκτακτο ἐκεῖνο στοιχεῖο, πού καταπλήσσει μέ τήν παρουσία του τόν λαό. Θά τό ἀντιληφθοῦμε ἐμεῖς ὅτι οἱ ἡμέρες μας εἶναι κρίσιμες γιά τόν λαό μαςλλά καί γιά ὁλόκληρη τήν οἰκουμένη; Θά τό καταλάβουμε αὐτό;...

Συνέπειες τῆς ἀποστασίας τοῦ παλαιοῦσραήλ.

Ὡστόσο,γαπητοί μου,Προφήτης εἶπε τό μήνυμά του,πως σᾶς εἶπα, τό μήνυμα τοῦ Οὐρανοῦ, καί ἐξαφανίστηκεπό προσώπου τοῦχαάβ.πό ᾿κείνη τή στιγμήμωςρχίζει καί ἡ περιπέτεια τοῦ βορείου βασιλείου.ν θέλετε, διαβάστε τά τέσσερα Βασιλειῶν –ἰδίως τό τέλος τοῦ δευτέρου, τό τρίτο καί τέταρτο Βασιλειῶν– γιά νά δεῖτε ἐκεῖ τί περιπέτειες καί τί καταστροφέςπέστη τὀ βόρειο βασίλειο, μέ κατάληξη τήν αἰχμαλωσία τουπό τούςσσυρίους,κατό περίπου χρόνια πρίν ἀπό τήν καταστροφή τοῦ νοτίου βασιλείου, πού καί τό δικό του τέλοςτοῦ νοτίου βασιλείου-ταν ἡ αἰχμαλωσία τουπό τούς Βαβυλωνίους.
Προειδοποιοῦσε καί ὁ προφήτηςσαΐας: «Κυράδες μου... φοράτε τά φουστάνια σας τάραῖα, ἔλεγε, μέ τίς ζῶνες σας τίς χρυσές καί τά χρυσοκεντημένα καί μεταξωτά σας ροῦχα... Σκοινί θά μπεῖ στή μέση σας καί θά συρθεῖτε ξυπόλητες στή γῆ τίς αἰχμαλωσίας!...13»
Κιν δέν τά καταλαβαίνουμε αὐτά, θά ᾿ρθουν οἱ συνέπειες, καί τότε θά τά καταλάβουμε...


Συνεχίζεται....


Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.



Ἐκδόσεις: «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»

Ἱ. Μ. Κομνηνείου «Κοιμήσεως Θεοτόκου» καί «Ἁγίου Δημητρίου»
400.07 Στόμιον Λαρίσης.
Τηλ. & Fax.: 24950.91220.


1 Βλ. Γ' Βασ. 18,17-40.

2 Βλ. Γ' Βασ. 19, 8-18. Σοφ. Σειρ. 48, 7.

3 Βλ. Ματθ. 17, 3. Μάρκ. 9, 4. Λουκ. 9, 30.

4 Πράξ. 17, 26.

5 Βλ. Δευτ. 32,15. Ησ. 5, 7. 44, 2.

6 Γ' Βασ. 17,1.

7 Βλ. Γέν. 15, 14. 23, 18. Έξοδ. 23, 18-33. 34, 24. Λευϊτ. 26, 42-46. Δευτ. 2,10-25. 4, 27.  Ιησ. Ναυή 23, 9. κ.α.

8 Γέν. 15,13-16.

9 Βλ. Έξοδ. 12,40.

10 Δευτ. 31,1-23.

11Ἡσ. 9 : 11-12. ιγ΄ : 1-22. ιδ΄ : 22-23. Ἰεζ. 32 : 1-16. Ἱερ. 31 : 1-44. κ.ἀ.

12Βλ. Δαν. 8 : 3-8.

13 Ἡσ. 3,16-26.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου