Σελίδες

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

When you find a soul akin to your own…stay with it. Elder Thaddaeus of Vitovnica


ντετσανι 55

Elder Thaddaeus of Vitovnica (1914-2003)

When you find a soul akin to your own …stay with it, for it is a great joy to make friends with those who think alike.
“HE who has the Kingdom of God within himself will imperceptibly pass it on to others. People will be attracted to the peace and warmth in us; they will want to hear us, and the atmosphere of heaven will gradually pass on to them.”

 You must strive to have peace in your homes. Peace starts with each one of us. When we have peace in us, we spread it around to others. You can see for yourself that there are very few humble and meek souls on the earth—but also that they are truly blessed. They will not be offended if you insult them in any way. Whatever way you treat them, they are quiet and peaceful and they are truly sorrowed because you are in such spiritual torment.

Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ, ΚΑ' μέρος, Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ, ΚΑ΄ ΜΕΡΟΣ, ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ.Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-10-2012 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)

http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

῞Άγιος Μάξιμος ὁ Ομολογητής, Πρώτη ἑκατοντάς Κεφαλαίων Περί Αγάπης

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

Ο Άγιος ο Ομολογητής ήταν ένας από τους σημαντικότερους Θεολόγους και εκκλησιαστικούς συγγραφείς του Βυζαντίου. Έζησε γύρω στα 580-662.
Καταγόταν από επιφανή οικογένεια της Κωνσταντινούπολης και απέκτησε επιμελημένη παιδεία.
Σε νεαρή ηλικία εντάχθηκε στην αυτοκρατορική διοίκηση και έγινε πρωτοασηκρήτης του αυτοκράτορα Ηρακλείου.
Το 613/614 έγινε μοναχός σε Μονή της Χρυσούπολης. Αργότερα μετέβη στην Κωνσταντινούπολη για να αποφύγει τους Πέρσες επιδρομείς. Από εκεί το 626 μετέβη στη Βόρειο Αφρική, όπου και άρχισε τη δράση του κατά του Μονοθελητισμού και του Μονοφυσιτισμού. Το 646 μετέβη στη Ρώμη όπου και οργάνωσε εκκλησιαστική σύνοδο στο Λατερανό το 649, όπου και καταδικάστηκε ο Μονοθελητισμός.

Η δράση του αυτή στρεφόταν ενάντια στον αυτοκράτορα Κώνστα Β΄, ο οποίος διέταξε την προσαγωγή του στην Κωνσταντινούπολη, με την κατηγορία της απείθειας σε αυτοκρατορικό πρόσταγμα, της συνωμοσίας και της συμμετοχής σε στάση. Το 653 μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου δικάστηκε για αυτές τις κατηγορίες και καταδικάστηκε σε εξορία στη Βιζύη της Θράκης.

Στήν Ἁγία Γραφή βρίσκεται ἡ βιογραφία τοῦ κάθε ἀνθρώπου…Ὅσιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς



ΧΡΙΣΤΟΣ_Mantuitorul

 Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς



  Η Αγία Γραφή είναι κατά κάποιο τρόπο η βιογραφία του Θεού στον κόσμο αυτό. Και μάλιστα από την Αγία Γραφή η Καινή Διαθήκη είναι η βιογραφία του σαρκωθέντος Θεού σ᾽ αυτον τον κόσμο .


 Ό,τι είναι απαραίτητο στον κόσμο αυτό και στους ανθρώπους που ζουν σ᾽ αυτόν, ο Κύριος το εδώσε μέσα στην Αγία Γραφή. Μέσα σ᾽ Αυτήν εδώσε τις απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα.


Ο Θεός στην Αγία Γραφή είπε όσα χρειάζονταν να πει στους ανθρώπους. Στην Αγία Γραφή βρίσκεται η βιογραφία του κάθε ανθρώπου, του καθενός μας ανεξαιρέτως. Σ᾽ αυτήν ο καθένας μας μπορεί να βρει ολόκληρο τον εαυτό του να παρουσιάζεται και να περιγράφεται λεπτομερώς. Όλες οι αρετές σου και τα ελαττώματα που έχεις και δεν έχεις.

«Οὐ χωρεῖ συγκατάβασις εἰς τὰ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως»

Γράφει ὁ πατὴρ Ἰωὴλ Κωνστάνταρος
Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς Ἁγίων Ἀθανασίου καὶ Κυρίλλου (Ἑβρ. ΙΓ' 7-16)
Τὸ ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ διδασκόμεθα ἀπὸ τὴν ζωὴ τῶν Ἁγίων μας, ἀπὸ τὴν ζωὴ δηλαδὴ τῶν προσώπων ποὺ μέσα στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας μας κατέκτησαν τὸν φωτισμὸ καὶ ἔφθασαν στὴ θέωση, αὐτὸ διακηρύσσετε ξεκάθαρα στὴν ἀρχὴ τοῦ Ἀποστολικοῦ μας ἀναγνώσματος. “δελφοί, μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμὶν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τὴν πίστιν”.
Οἱ ἅγιοι Ἀθανάσιος καὶ Κύριλλος, ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν “ἠγουμένων”, τῶν μεγάλων Πατέρων καὶ Διδασκάλων τῆς Ὀρθοδόξου πίστεώς μας, γι' αὐτὸ καὶ ἡ Ἐκκλησία μας τοὺς τιμᾶ καὶ τοὺς προβάλλει ὡς παράδειγμα πρὸς μίμηση ἀπ' ὅλους τούς πιστούς, κυρίως ὅμως ἀπὸ τοὺς ποιμένες ποὺ εἶναι ὑπεύθυνοι γιὰ τὴν σωστὴ καθοδήγηση τοῦ ποιμνίου.
Ὑπῆρξαν μεγάλοι Ἱεράρχες, ἀκατάβλητοι ἀγωνιστὲς τῆς Ἀποστολικῆς παραδόσεως καὶ σοφοὶ διδάσκαλοι τῆς πίστεως. Ὀρθοτόμησαν μέσα στὶς ἅγιες Οἰκουμενικὲς συνόδους, ὁ μὲν Ἅγιος Ἀθανάσιος στὴν Α', ὁ δὲ ἅγιος Κύριλλος στὴν Γ' καὶ ὁ δυναμικός τους χαρακτήρας ἀποδεικνύει τί ἦθος ἀλλὰ καὶ τί ἀγωνιστικότητα χρειάζεται σὲ κάθε ἐποχὴ νὰ φέρουν οἱ ταγοὶ τῆς Ἐκκλησίας. Μάλιστα, ὁ Μ. Ἀθανάσιος, χαρακτηρίζεται ὡς ὁ...
“ἁγιώτερος τῶν ἡρώων καὶ ὁ ἠρωϊκότερος τῶν ἁγίων”!

Μιά ὑπέροχη οἰκογένεια (Δίδαγμα)

Την ιστορία αυτή την αφηγήθηκε η μητέρα μιας Μοναχής και αφορούσε την δική της οικογένεια. Είπε:
“Κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής υποφέραμε πολύ. Έφθασε ημέρα που στο σπίτι μας δεν υπήρχε τίποτε άλλο εκτός από νερό! Τότε ο πατέρας μου μας πήρε από το χέρι και ανεβήκαμε ψηλά στο βουνό, που δέσποζε πάνω από το χωριό που μέναμε, και μαζέψαμε λούπινα.
Τα χιλιοέβρασε η καημένη η μητέρα μου, αλλά δεν λέγανε να ξεπικρίσουν. Με αυτά ξεγελούσαμε την πείνα μας, αλλά τα μάτια μας έκαιγαν από την πίκρα. Και να φανταστεί κανείς ότι είχαμε και σοβαρά άρρωστη την μεγαλύτερη αδελφούλα μου. Αλλά και τα δύο αδέλφια μου αγόρια που εργάζονταν κι ήταν πάνω στην ανάπτυξή τους τί να φάνε;

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Ἡ ἐκκλησία τοῦ Μαραντόνα. Ἕνα φαινόμενον θρησκευτικῆς παρακμῆς

Η εκκλησία του Μαραντόνα
Ένα φαινόμενον θρησκευτικής παρακμής
 
Του πρωτ. π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Επικ. Καθ. Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ
Βασικό γνώρισμα του αρχαίου παγανιστικού κόσμου υπήρξε η λατρεία ζώντων ή νεκρών ανθρώπων, ως θεών. Αναμφιβόλως, η πρακτική αυτή ήταν ένα φαινόμενο ακραίας θρησκευτικής παρακμής του μεταπτωτικού ανθρώπου, που δεν είχε γνωρίσει το φως του Χριστού.
Το θλιβερό και παρακμιακό αυτό φαινόμενο δυστυχώς επανεμφανίστηκε και στα τέλη του εικοστού αιώνα με τη λατρεία και τη δημιουργία «Εκκλησίας» ως λατρευτικής κοινότητας για τη λατρεία ενός μεγάλου Αργεντινού ποδοσφαιριστή, του Ντιέγκο Μαραντόνα.
Φανατικοί θαυμαστές του δημιούργησαν το 1998 τη λεγόμενη «Εκκλησία του Μαραντόνα» (Iglesia Maradoniana) κτίζοντάς του και ναό στην πόλη Ροσάριο της Αργεντινής, αφιερωμένο σ’ αυτόν.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία υπολογίζεται ότι η παρακμιακού θρησκευτικού χαρακτήρα λεγόμενη «Εκκλησία του Μαραντόνα» αριθμεί περίπου 100.000 μέλη με παρουσία και στις ευρωπαϊκές χώρες Ιταλία και Ισπανία. Οι οπαδοί του εν λόγω μορφώματος έχουν αντικαταστήσει το χριστιανικό ημερολόγιο, με δικό τους σύστημα χρονολογήσεως, γνωστό ως π. Ντ. – μ. Ντ. δηλαδή προ και μετά Ντιέγκο.

«Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια» (Μέρος Ε΄).

Ἡ εἰρήνη στήν οἰκογένεια
Μέρος Ε΄
Ὁμιλίες μέ τον ἱερομόναχο Πατέρα Σάββα Ἁγιορείτη
(άπομαγνητοφωνημένη ομιλία )
 Δ εῖτε ἐδῶ:Μέρος Δ΄
Ἀπό ἐκεῖ καί μετά (ἰδίως ἀπό τήν ἐφηβεία καί καί κατόπιν), εἶναι δικό του θέμα, ἄν θά ἀκολουθήσει τίς συμβουλές σου (τίς ἐν Χριστῷ προδιαγραφές του) ἤ ὄχι.
Ὡς τότε ὅμως θά πρέπει νά τό βοηθήσεις.
Ἐδῶ εἶναι τό λάθος πολλῶν γονέων, πού δέν μιλᾶνε στά παιδιά.  Σοῦ λένε:
-Ἄφησέ τα τά παιδιά, ὅταν μεγαλώσουν θά τό καταλάβουν.
-Δέν θά καταλάβουν τίποτα.
Τώρα (μέχρι τήν ἡλικία τῶν 10-11 ἐτῶν) πρέπει νά τούς πεῖς, ποιό εἶναι τό σωστό.  Μή νομίζεις ὅτι δέν καταλαβαίνουνε.  Τά  παιδιά καταλαβαίνουν πολύ καλά.  Εἴχαν ἔρθει κάτι παιδάκια στό Ἅγιο Ὅρος καί τούς εἶπα λίγα λόγια γιά τήν ταπείνωση.  Ξέρετε τί καλά τό κατάλαβαν; Γιατί εἶναι μές στήν ψυχή μας, μές στό  εἶναι μας ἡ ταπείνωση.  Εἶναι τό φυσικό μας.
Ὁ ἐγωισμός εἶναι τό παρά φύσιν.  Εἶναι τό διεστραμμένο.  Καί πρέπει νά κάνεις προσπάθεια στήν ἀρχή, γιά νά κάνεις τό κακό. Μετά βέβαια, ὅταν θά τό συνηθήσεις, σοῦ βγαίνει σάν φυσικό καί λές:
-Ἐγώ πιά δέν μπορῶ νά ἀντισταθῶ, ἔτσι μοῦ «βγαίνει».
-Ναί, σοῦ «βγαίνει» τώρα, γιατί ἔχεις ἀρρωστήσει ἀπό μικρός. Ἀλλά στήν περίπτωση, πού θά εἶχες πάρει τήν σωστή γνώση, τήν σωστή διδαχή, τή σωστή ἀγωγή, τώρα δέν θά μποροῦσες εὔκολα, νά εἶσαι ἐγωιστής. Δέν θά σοῦ «ἔβγαινε» νά εἶσαι ὑπερήφανος, νά εἶσαι πεισματάρης, νά θέλεις νά λοιδορήσεις τόν ἄλλον, νά τόν εἰρωνευτῆς.
Βλέπεις κάτι μικρά παιδάκια καί ἔχουν μιά ἀσέβεια, μιά ἀναίδεια, μιά γλῶσσα, μιά αὐθάδεια καί λές:
-Πῶς ἔγινε αὐτό τό παιδάκι ἔτσι;

Ἰστολόγιο Κατάνυξις ἀποκλειστικό: Ἀναστασία Παπαδάκη, "Ἀπό ἀνατολάς ἔως δυσμάς θερίζει ὁ οἰκουμενισμός"

keimeno.png
Α' Μέρος: Σύγκριση θέλουν; Σύγκριση θα έχουν !
Γράφει η Αναστασία Παπαδάκη 
Ενώ τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα τον περασμένο Νοέμβριο στην επίσκεψη του πάπα Φραγκίσκου στο Φανάρι, υπογράφτηκε στις 12 Νοεμβρίου 2014 ένα νέο κείμενο από την κοινή επιτροπή της Ορθόδοξης Επισκοπικής Συνέλευσης της Γερμανίας και της Καθολικής Επισκοπικής Συνέλευσης, με τίτλο " Χριστούγεννα - η εορτή της ενσάρκωσης του  Θεού στον Ιησού Χριστό ".

Αυτή η Κοινή Επιτροπή ιδρύθηκε το 2007 στην Γερμανία από την Καθολική Επισκοπική Συνέλευση της Γερμανίας και από την Επιτροπή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Γερμανία. Πρόκειται για ένα καθολικό-ορθόδοξο φόρουμ που ασχολείται κυρίως με ποιμαντορικά-πρακτικά θέματα, τα οποία προκύπτουν από την συμβίωση καθολικών και ορθοδοξων στην Γερμανία. Ταυτόχρονα υπηρετούν οι τακτικές συνελεύσεις την προώθηση της  μετεξέλιξης των καθολικών και ορθοδοξων σχέσεων στην Γερμανία. Προεδρεύων της Ορθόδοξης Επισκοπικής Συνέλευσης της Γερμανίας, είναι ο μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος.

Γέροντας Ἀρσένιος Κατερέλος – Διδαχές Γέροντος Παϊσίου

Εσπερινή ομιλία εις τον Ιερό Ναό Αγ. Κωνσταντίνου της φερωνύμου κωμοπόλεως Λοκρίδος Φθιώτιδος  impantokratoros.gr
Εκφ: 21-07-2013 –
Διάρκεια: 01:08:14 –
Μέγεθος: 62,4 MB (15/1/2015)

 Πηγή: impantokratoros.gr
http://www.diakonima.gr/2015/01/18/%CE%B3%CE%AD%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%81%CF%83%CE%AD%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%87%CE%AD%CF%82/

Ἁγίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου - Περὶ ὑπακοῆς (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)



 
Περὶ ὑπακοῆς

«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε» (Ἑβρ. 13,17)

(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Θὰ λάβουμε, ἀγαπητοί μου, ἀφορμὴ ἀπὸ μία λέξι τοῦ ἀποστόλου ποὺ ἀκούσαμε. Εἶνε ἡ λέξις«ὑπείκετε» (Ἑβρ. 13,17). Δὲν εἶναι κινέζικα· εἶναι λέξις, ῥῆμα, τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσης, ποὺ σήμερα δὲν διδάσκεται δυστυχῶς στὰ σχολεῖα ὅπως πρῶτα. Προδώσαμε τὴν παρακαταθήκη, γίναμε νεκροθάφτες τῆς γλώσσης μας … Τί θὰ πῇ «ὑπείκετε»; «Ὑπακούετε»,«κάντε ὑπακοή»

Ὁ ἅγιος Ζαχαρίας ὁ Νεομάρτυρας ἐξ Ἄρτης, ἑορτάζει στίς 20 Ἰανουαρίου.

agios zaxarias neomarturas eks artis 2

Ο νέος μάρτυς του Χριστού Ζαχαρίας καταγόταν απ' τα μέρη της Άρτας. Ύστερα από ένα γεγονός που συνέβη στο χωριό του, αρνήθηκε το Χριστό, έγινε Τούρκος και ονομάσθηκε
Μεμέτης. Μετά έφυγε και εγκαταστάθηκε εις τας «Παλαιάς Πάτρας», όπου εξασκούσε το επάγγελμα του γουναρά.
Μαζί του είχε και ένα βιβλίο, το Αμαρτωλών Σωτηρία:, το οποίο διάβαζε τακτικά. Ο Θεός όμως, ο οποίος θέλει όλοι οι άνθρωποι να σωθούν, φώτισε το Ζαχαρία να αντιληφθεί την παγίδα στην οποία έπεσε και να επιστρέψει πάλι στην Ορθοδοξία. Με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος ήρθε «εις εαυτόν», όπως ο άσωτος της ευαγγελικής παραβολής, μετανόησε και επέστρεψε κλαίοντας πικρά στην ορθόδοξη πίστη, παρακαλώντας τον ελεήμονα Θεό να τον δεχθεί και να τον αξιώσει της σωτηρίας της ψυχής του.
Αμέσως πήγε σ' έναν πνευματικό, εξομολογήθηκε τις αμαρτίες του και αποφάσισε να παρουσιαστεί στους Τούρκους και να ομολογήσει τον Χριστό, τον Οποίο πριν αρνήθηκε.
Την απόφασή του αυτή την ανακοίνωσε στον πνευματικό του, ο οποίος του είπε: «Αν έχεις πάρει σταθερή απόφαση, ας παρακαλέσουμε τον Θεό να μας φανερώσει αν ο λογισμός σου είναι από τον Θεό ή όχι. Επί 40 ήμερες θα νηστεύουμε και θα προσευχόμαστε. Μετά έλα πάλι».

22 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Τιμοθέου Αποστόλου, Αναστασίου του Πέρσου, Βικεντίου Διακόνου, των Αγίων Μαρτύρων Μανουήλ Επισκόπου, Γεωργίου Επισκόπου, Πέτρου, Λέοντος Επισκόπου, Σιωνίου, Γαβριήλ, Ιωάννου, Λέοντος, Παρόδου πρεσβυτέρου και των λοιπών 377, Αναστασίου Διακόνου, Ιωσήφ Ηγιασμένου, Μακαρίου εκ Ρωσίας, Ιωάσαφ Φωτιστού, Ανάμνηση ευρέσεως εικόνος Παναγίας Ελεηστρίας.


Ο Άγιος Τιμόθεος ο Απόστολος (Εορτή Τιμόθεος)

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι Πράξεις των Αποστόλων και οι Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, ο Τιμόθεος ήταν ο πιο αγαπητός μαθητής του και ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Αποστόλου Παύλου. Το όνομά του είναι ελληνικό και σημαίνει αυτός που τιμά τον Θεό, αλλά και αυτόν που τιμά ο Θεός.
Ο Άγιος Απόστολος Τιμόθεος γεννήθηκε μάλλον στα Λύστρα της Λυκαονίας ή πιθανών στη Δέρβη, από πατέρα Έλληνα Εθνικό και μητέρα πιστή Ιουδαία, προφανώς εκ γενετής και πιθανόν προσήλυτη, που ονομαζόταν Ευνίκη.
Κατά την μαρτυρία του Αποστόλου Παύλου, ήταν ευσεβής, όπως και η μαμή του, εκ μητρός, Λωίς.
Ο Τιμόθεος δέχθηκε από τις ευσεβείς αυτές γυναίκες την πρώτη θρησκευτική αγωγή και διδάχθηκε από βρέφος τα ιερά γράμματα. Με τον τρόπο αυτό προετοιμάσθηκε κατάλληλα να αποδεχθεί στη συνέχεια την Χριστιανική πίστη.