Σελίδες

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα του Σαββάτου 02-05-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ιγ΄ 7 - 16  

ιγ΄ 7 - 16



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ε΄ 14 - 19

Ε΄ 14 - 19
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἐπιμέλεια τῆς συνείδησης, Ἁγίου Παϊσίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Η ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ.
ΑΡΧ.ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ.
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτου στίς 06-07-2011
Γίνεται ἀναφορά μεταξύ ἄλλων καί στούς δύο λόγους ἕνεκα τῶν ὁποίων ἐπιβάλλεται κάποιος νά ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τόν Πνευματικό του Πατέρα (Γέροντα) καί τήν ὑπακοή σ' αὐτόν ὥστε νά μήν βλαφθεῖ καί χάσει τήν σωτηρία του.

http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Σωστή ἐπιλογή Πνευματικοῦ ὁδηγοῦ- Λάθη Πνευματικῶν



Β. Ο ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΣ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ

Ὁ Ἅγιος Γέροντας Πορφύριος συμβούλευε νά προσέχουν πολύ οἱ πιστοί στήν ἐκλογή τοῦ Πνευματικοῦ.
Διηγεῖται πνευματικό του παιδί: «Ἕνας ἀδελφὸς μοῦ εἶπε: Πῆγε μιὰ φορὰ ἡ σύζυγός μου, ὅταν ἐργαζόμουν στὴν ἐπαρχία, σὲ ἕναν πάρα πολὺ αὐστηρὸ πνευματικὸ καὶ ὅταν τοῦ εἶπε τὴν ἀδυναμία της ποὺ θὰ τὴν ἐπαναλάμβανε, τὴν ἀποπῆρε, τὴ φοβέρισε καὶ ἀπὸ τότε ἔκανε πολὺ καιρὸ νὰ ξαναπάει νὰ ἐξομολογηθεῖ. “Εἶδες, τοῦ εἶπε ὁ Παππούλης, τί κάνει ἡ πολλὴ αὐστηρότητα; Γι’ αὐτὸ σᾶς λέω νὰ προσέχετε σὲ τί πνευματικοὺς πηγαίνετε γιὰ νὰ ἐξομολογεῖσθε, καὶ σὺ καὶ ἡ γυναίκα σου καὶ τὰ παιδιά σου, καὶ πρὸ πάντων νὰ εἶστε τότε εἰλικρινεῖς σ’ αὐτὰ ποὺ λέτε, γιατὶ ἔτσι ὁ Θεὸς τὰ συγχωρεῖ ὅλα καὶ ἀνεβαίνετε πνευματικά”»[104].

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1-5-2015 - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1-5-2015 - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ

8:00 Χριστός Ανέστη (4΄)
Εθνικός ύμνος (1΄)
Σε υμνούμεν (2΄)
8:07 Περιπέτειες ενός προσκυνητού_Μέρος Κ΄_
Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου (1:06΄)
9:13 Βυζαντινοί ύμνοι (14΄)
9:27 Φίλοι του Χριστού και της Παναγίας_
Γέρων Εφραίμ Σκήτης Αγ. Ανδρέα-Αγ. Όρος (36΄)
10:03 Βυζαντινοί Ύμνοι (4΄)
10:07 Οι πειρασμοί_Αγ. Νικοδήμου_Αόρατος Πόλεμος_
Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου (1:07΄)
11:14 Ύμνοι: Αναστήτω ο Θεός-Ο ευσχήμων Ιωσήφ (10΄)
11:24 Έκφρασις μοναχικής εμπειρίας-
Ανάγνωση βιβλίου Γέρ. Ιωσήφ Ησυχαστού_Μέρος 14ο (31΄)

Ὑπόδουλοι στόν ἑαυτόν μας

Κωστής Παλαμάς και Ρωμηοσύνη 

Αλλά περιέργως οι συνταγματικώς εμφανισθέντες το 1822 Νέοι Έλληνες παίρνουν ετοίμην την ιστορίαν των από τας Μεγάλας Δυνάμεις και παρουσιάζονται ως κάποτε υπόδουλοι πρώτον εις τους Ρωμαίους και ακόμη εις τους ανύπαρκτους Βυζαντινούς.
Δηλαδή εφθάσαμεν και ημείς, με την υποδούλωσίν μας εις την ευρωπαϊκήν και ρωσικήν ιστορικήν επιστήμην, να γίνωμεν εχθροί του εαυτού μας.

«Αὐτοί πού ἐπιθυμοῦν τήν τελειότητα θεωροῦν ὅτι εἶναι ἁμαρτία ἀκόμη καί τό νά ταραχθοῦν ἁπλῶς μέσα τους ἑναντίον ἐκείνου πού τούς ἀδικεῖ ἤ τούς προσβάλλει» μέρος β΄


3

ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΣΤ΄ (36)

Τοῦ ἀββᾶ Κασσιανοῦ

Ἄν θέλουμε νά ἀποκτήσουμε τέλεια πραότητα καί νά γίνουμε ἄξιοι τοῦ μακαρισμοῦ τοῦ Κυρίου1, ὀφείλουμε νά πετάξουμε ἀπό ἐπάνω μας ὄχι μόνο τήν ἐξωτερική ἐκδήλωση τῆς ὀργῆς ἀλλά καί τήν ἐσωτερική ταραχή. Γιατί τό νά συγκρατεῖ κανείς τό στόμα του τήν ὥρα τοῦ θυμοῦ καί νά μή λέει λόγια μανιασμένα δέν ὠφελεῖ τόσο, ὅσο τό νά καθαρίζει τήν καρδιά ἀπό τή μνησικακία καί νά μή στριφογυρίζει στόν νοῦ κακούς λογισμούς γιά τόν ἀδελφό. διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου ἄλλωστε μᾶς προστάζει νά κόβουμε τίς ρίζες τῶν ἁμαρτημάτων μᾶλλον παρά τούς καρπούς2. Γιατί ἄν κοπεῖ ἀπό τήν καρδιά ρίζα τοῦ θυμοῦ, οὔτε τό μίσος οὔτε φθόνος θά γίνουν πράξη. Ἐκεῖνος πού μισεῖ τόν ἀδελφό του ὀνομάστηκε ἀπό τόν Ἀπόστολο ἀνθρωποκτόνος3, γιατί τόν σκοτώνει νοερά μέ τό μίσος.

Συγκλονιστικό θαῦμα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου στήν Κύπρο

536117_384885951605138_980235581_n1-620x350-600x338 edited
Το κείμενο που ακολουθεί το έγραψε η μακαριστή Πολυχρονία Μοναχή (Ελένη Σκούρου) η οποία με τον σύζυγό της Λεωνίδα Σκούρο (νυν Μοναχό Γερόντιο) είχαν ένα χωράφι μέσα στις αγγλικές βάσεις της Κύπρου κοντά στην Επισκοπή. Μόνασαν και οι δύο στο Μοναστηράκι αυτό όπου η μακαριστή Πολυχρονία κοιμήθηκε πριν μερικά χρόνια.
Μετά από δεκαετίες και εκατονταετίες ακόμη εγκατάλειψης, στο ερειπωμένο και κρυμμένο σε θάμνους Εκκλησάκι αντήχησαν ξαφνικά και πάλι ψαλμωδίες και άναψαν ευλαβικά τα καντήλια. Ένας χώρος λατρείας, που τον είχε σκεπάσει ο χρόνος και τώρα ήρθε η ευλογημένη στιγμή να αντηχήσουν και πάλι οι ψαλμωδίες και να γεμίσει η Εκκλησία και ο περίβολος της με ευλαβείς προσκυνητές λόγω του Μεγάλου Θαύματος που έγινε και βρέθηκε το χαμένο Εκκλησάκι και λόγω των συνεχών θαυμάτων που γίνονται στον πολυθαυματουργό χώρο.
Όλα άρχισαν και ακολούθησε το μεγάλο θαύμα, όταν η δούλη Του Τριαδικού Θεού, Ελένη Λεωνίδα Σκούρου, 47 χρονών, από τη Λεμεσό, παρουσίασε σοβαρό πρόβλημα με την καρδιά της για πέντε χρόνια.
Πως έγινε το μεγάλο θαύμα

Ἡ ἀναφορά τοῦ παπικοῦ καρδινάλιου MULLER, γιά ἐνασχόληση μέ τή δογματική Θεολογική δομή

(Εφόσον ο άξονας της καθολικότητος των Παπικών είναι ο Πάπας και όχι ο Χριστός, θα επαναληφθεί η ίδια Παπική εμμονή)

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
_____________________
Η πρόσφατη αναφορά του Γερμανού καρδινάλιου Gerhard Ludwing Müller, o οποίος έχει την υπευθυνότητα της Παπικής Συνόδου για το Δόγμα της Πίστης, σε συνέντευξή του στη «La Croix»,  μεταξύ άλλων υποσχέθηκε μια ‘’πρωτοφάνη’’ αρμοδιότητα σε σχέση με τα καθήκοντα του, να δογματίσει θεολογικά.
Μίλησε για την Παπική Σύνοδο για το Δόγμα της Πίστης, παραδεχόμενος ότι δεν έχει αναφερθεί ποτέ στα έγγραφα που σχετίζονται με το ‘’υπουργείο’’ του, οτιδήποτε που να σχετίζεται με στη δογματική θεολογική δομή, παραδοχή η οποία καταδεικνύει την Παπική κατάντια  μετά το Σχίσμα, και αποκοπή τους από την Εκκλησία.
Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέγει για τα σχίσματα, «Ει τις σχίσματι ακολουθεί, βασιλείαν Θεού ου κληρονομεί» (Εις την Προς Φιλαδελφείς επιστολή του 3,3).  Οι λόγοι τούτοι  είναι ενδεικτικοί των ολεθρίων συνεπειών του Σχίσματος του 1054, αλλά και της συνεπαγόμενης αποκοπής των Παπικών από την Εκκλησία.

Περί προσευχῆς


Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Ἁγίου Ἀμβροσίου, ἐπισκόπου Μεδιολάνων.
Οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι παρεκάλεσαν τὸν Χριστό: «Κύριε, δίδαξον ἡμᾶς προσεύχεσθαι, καθώς Ἰωάννης ἐδίδαξε τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ» (Λουκ. ια΄, 1). Τότε ὁ Κύριος τοὺς παρέδωσε τὴν Κυριακὴ προσευχή (Ματθ. στ΄, 9-13).
Πάτερ ἡμῶν
 Ἡ πρώτη λέξι, πόσο εἶναι γλυκειά! Μέχρι τώρα δὲν τολμούσαμε νὰ στρέψωμε τὸ βλέμμα πρὸς τὸν οὐρανό. Χαμηλώναμε τὰ μάτια στὴν γῆ καί, ξαφνικά, δεχθήκαμε τὴν χάρι τοῦ Χριστοῦ κι ὅλα τὰ ἁμαρτήματά μας συγχωρέθηκαν. Ἀπὸ πονηροὶ δοῦλοι, ποὺ ἤμασταν, ἐγίναμε καλοὶ «υἱοί». Μήν ὑπερηφανευώμεθα, ὅμως, γιὰ τὴν δική μας προσπάθεια, ἀλλὰ γιὰ τὴν χάρι τοῦ Χριστοῦ. «Χάριτί ἐστε σεσωσμένοι», λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (Ἐφεσ. β΄,5).
Τὸ νὰ ὁμολογήσωμε τὴν χάρι δὲν εἶναι οἴησι, δὲν εἶναι ἔπαρσι, ἀλλὰ πίστι. Τὸ νὰ διακηρύξωμε αὐτὸ ποὺ ἐλάβαμε δὲν εἶναι ὑπερηφάνεια, ἀλλὰ ἀφοσίωσι· ἂς ὑψώσωμε τὰ μάτια πρὸς τὸν Πατέρα, ποὺ μᾶς ἀναγέννησε μὲ τὸ λουτρὸ τοῦ Βαπτίσματος, πρὸς τὸν Πατέρα, ποὺ μᾶς «ἐξηγόρασε» μὲ τὸν Υἱό Του κι ἂς ποῦμε: «Πάτερ ἡμῶν».

Ἡ Ὀρθόδοξος Ἀνατολική Ἐκκλησία

Η Ορθόδοξος Ανατολική Εκκλησία
Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
(α')

Του μακαριστού Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτου



Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία δημοκρατική χώρα, στην οποία, εκτός από τους ιερούς ναούς των ορθοδόξων υπάρχουν και λειτουργούν λατρευτικοί χώροι και άλλων χριστιανικών δογμάτων.

Μεταξύ αυτών, σε αστικά ιδίως κέντρα, είναι και οι αίθουσες των λεγομένων προτεσταντών ή ευαγγελικών ή διαμαρτυρομένων ή πεντηκοστιανών ή όπως αλλιώς θέλουν να ονομάζωνται όσοι ασπάζονται και ακολουθούν την διδασκαλία και τις αρχές των θρησκευτικών αυτών κοινοτήτων.
Η δράσις των ομάδων αυτών δεν είναι βέβαια κάτι ευχάριστο για την Εκκλησία μας. Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη στάσι ενός ορθοδόξου απέναντί τους; Θεωρώ, ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να γνωρίσουμε καλύτερα την Εκκλησία μας, την Ορθοδοξία.
* * *

1. Δεν θέλω, αγαπητοί μου, ν' αυξήσω τον φανατισμό, που ίσως υπάρχει -κακώς- σε ωρισμένους εκατέρωθεν. Ο Χριστός δεν μας θέλει φανατικούς. Ο φανατικός εχθρεύεται όσους δεν συμφωνούν με τα φρονήματά του. Ο φανατικός μισεί, ο Χριστιανός αγαπά. Αγαπά όλους, ακόμα και τους εχθρούς του, αγαπά κ' εκείνους που έχουν διαφορετική θρησκεία.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Γαβριήλ τοῦ Μπιαλιστόκ

  Ο Άγιος Μάρτυς Γαβριήλ γεννήθηκε το έτος 1684  στο χωριό Ζβιέρκιυ, που βρίσκεται νότια της πόλεως Μπιαλιστόκ της επαρχίας Ζαμπλουντόου, κατά την εποχή που γίνονταν διωγμοί και διακρίσεις κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας από τους Ουνίτες στην Πολωνία. 

ρήματα Ζωῆς: Ἡ ἑτοιμασία τοῦ ἐδάφους…


Ο πόνος απαλύνει, μαλακώνει την καρδιά και αποβάλλει την σκληρότητα· έτσι καταστρώνεται το έδαφος για την σπορά της γνήσιας μετάνοιας και διόρθωσης.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης 

http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-i-etimasia-tou-edafous-2/