Σελίδες

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

APOCALIPSIS INTERPRETACIÓN ORTODOXA DETALLADA Unidad 1ª Prólogo e Introducción, Yérontas Atanasio Mitilineos

APOCALIPSIS INTERPRETACIÓN ORTODOXA DETALLADA
Yérontas Atanasio Mitilineos, el nuevo Crisóstomo, el Profeta del siglo XX

Unidad 1ª Prólogo e Introducción
Sobre la profecía atemporal para Jesús Cristo como Juez, de la obra maestra del libro Apocalipsis
Ἑνότητα 1η Πρόλογος ἤ Εἰσαγωγή
Τό ἀριστουργηματικό βιβλίο τῆς ἄχρονης προφητείας γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό ὡς Κριτή.
Con la ayuda de Dios Trinitario hemos llegado otra vez al mes de octubre, el mes que empiezan muchos trabajos y después entramos al invierno. Además, comienza la preparación de los campos para la siembra. Y tal y como nuestros agricultores salen a sus tierras para la preparación y la siembra del trigo, así también sale el Logos de Dios a sembrar las verdades evangélicas en los campos de los corazones: “Salió el labrador para sembrar su siembra” (Lc 8,5 Mt 13,14).
Μέ τή βοήθεια τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ, φθάσαμε καί πάλι στόν μήνα Ὀκτώβριο, τόν μήνα πού ἀρχίζουν οἱ πολλές δουλειές ἐνόψει τοῦ χειμώνα, καί ἀρχίζει προπαντός ἡ προετοιμασία τῶν χωραφιῶν γιά τήν σπορά τους. Καί ὅπως βγαίνουν οἱ γεωργοί μας στά χωράφια γιά τήν προετοιμασία καί τή σπορά τοῦ σιταριοῦ, ἔτσι ἐξέρχεται καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ νά σπείρει τόν σπόρο τῶν εὐαγγελικῶν ἀληθειῶν στά χωράφια τῶν καρδιῶν· «ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ»1.
Pero el Logos de Dios no sale para arar; viene sólo para sembrar; el arado queda para nosotros. Es decir, si vendremos para escuchar el logos de Dios, el cómo lo escucharemos y qué consecuencias tendrá éste en nuestras vidas, esto es algo que concierne a nosotros. 
Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ὅμως δέν βγαίνει γιά νά ὀργώσει· ἔρχεται μόνο γιά νά σπείρει· τό ὄργωμα ἀπομένει σέ μᾶς. Δηλαδή τό ἄν θά ἔλθουμε νά ἀκούσουμε λόγο Θεοῦ, τό πῶς θά τόν ἀκούσουμε καί τί συνέπειες θά ἔχει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ στή ζωή μας, αὐτό εἶναι κάτι πού ἀφορᾶ σέ μᾶς.

Ὄχι ἐπανάλειψη ἐξομολογηθέντων ἁμαρτημάτων

 

 Γ. Ο ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ

Ὄχι ἐπανάλειψη ἐξομολογηθέντων ἁμαρτημάτων

Ὁ Ὅσιος Γέροντας Πορφύριος τόνιζε ὅτι δέν πρέπει ὁ ἄνθρωπος νά θυμᾶται τίς ἤδη ἐξομολογημένες ἁμαρτίες του οὔτε νά τίς ἐξομολογεῖται πάλι. «Αὐτό τό μεγάλο», ἔλεγε, «ἔχει ἡ πίστη μας: τόν ἐξομολόγο, τόν πνευματικό. Ἔτσι καί τό πεῖς στό Γέροντα κι ἔλαβες τήν συγχώρηση, μή γυρνᾶς πίσω»[127]. Παρατηρεῖ πνευματικό του παιδί:

Ὁ σαρκικὸς πόλεμος

Τοῦ κ. Μιχαὴλ Ε. Μιχαηλίδη, Θεολόγου
Ὁ μεταπτωτικός ἄνθρωπος μεταφέρει μέσα του, σάν κληρονομιά, τήν ἁμαρτία καί τή ροπή πρός τό κακό, χωρίς ν᾽ ἀπουσιάζει καί ἡ νοσταλγία τῆς παραδείσιας ἐκείνης χαρᾶς καί ψυχοπνευματικῆς ἡδονῆς. Ἀπ᾽ τή στιγμή τῆς παρακοῆς καί τῆς γέννησης τῆς ἁμαρτίας μέσα του, προβάλλει πιά ὁ ἀγώνας μέ τόν ἑαυτό του. Θά σέρνει γιά πάντα ἐντός του τό μεγάλο παράπονο τῆς ἀνθρώπινης ἀδυναμίας του: "Οὐ γάρ ὅ θέλω ποιῶ ἀγαθόν, ἀλλ᾽ ὅ οὐ θέλω κακόν τοῦτο πράσσω" (Ρωμ. Ζ΄19).
 Ἡ ἀληθινή ἡδονή εἶναι ἡ πνευματική. Ἡ αἰσθησιακή καί σαρκική ἡδονή -πλήν αὐτῆς τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου - εἶναι ἀπατηλή καί ψεύτικη. Κατά τόν ἅγιο Κάλλιστο, κάθε τέτοια σαρκική ἡδονή φέρνει "πικρόν μετάμελον. Νόθη γάρ". Καρπός, δηλαδή, τῆς σαρκικῆς ἁμαρτίας εἶναι ἡ πικρόγευστη μεταμέλεια, διότι εἶναι νόθος καί ὄχι γνήσια.
Αὐτές τίς ψεύτικες ἡδονές, ὁ ἱερός Χρυσόστομος τίς ὀνομάζει "δήμιους"!

Ἑρμηνεία στή Θεία Λειτουργία_Ἁγίου Νικολάου Καβάσιλα_mp3+κείμενο


Π. Σάββας 2011-05-05_1.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΑΡΤΟΣ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ_2.ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΠΩΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 05-05-2011 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

« Ὁ χριστιανός πρέπει ὄχι μόνο νά μήν ἐκδικεῖται ἐκείνους πού τόν ἀδικοῦν, ἀλλά νά ὑπομένει τήν ἀδικία μέ μακροθυμία καί νά τούς μεταβάλλει μέ τήν ἀνεξικακία του» * μέρος β΄


ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΗ΄ (38)

Ἀπό τό βίο τοῦ ἁγίου Εὐθυμίου τοῦ Νέου,
ἐπισκόπου Μαδύτου

Κάποια νύχτα μερικοί ἱερόσυλοι ἄνοιξαν τόν τοῖχο τοῦ ναοῦ ὅπου ἱερουργοῦσε ὁ ὅσιο αὐτός Εὐθύμιος καί ἔκλεψαν τά ἱερά κειμήλια πού ἦταν ἐκεῖ. Τό πρωί, ὅταν διαπιστώθηκε τό γεγονός, ξεσηκώθηκε ὅλη ἡ κωμόπολη νά βρεῖ τούς δράστες. Πράγματι, καθώς τό νέο διαδόθηκε παντοῦ, πιάστηκαν οἱ κακοῦργοι καί βρέθηκαν στά χέρια τῶν κατοίκων, οἱ ὁποῖοι μέ ἀμείλικτη ὀργή ἤθελαν νά ἐπιβάλουν στούς ἄθλιους πρωτοφανεῖς τιμωρίες.
Ὅταν ὁ μέγας Εὐθύμιος ἄκουσε ὅτι σκέφτονται τέτοια, πῆγε, στάθηκε στή μέση καί εἶπε:
  • «Παιδιά μου, δέν εἶναι σωστό νά τιμωρηθοῦν αὐτοί οἱ βέβηλοι ἀπό ἄλλον, ἐφόσον ὑπάρχω ἐγώ πού ἔχω περισσότερο δίκιο ἀπό ὅλους νά εἶμαι ἀγανακτισμένος, ἀφοῦ ἀπό ἐμένα ἔκλεψαν. Θά τούς τιμωρήσω λοιπόν ἀνελέητα, κάνοντάς τους νά ἀργοπεθάνουν μέ βασανιστήρια καί ἀσιτία καί δίψα».

Ἡ βίωση τῶν Παθῶν τοῦ Κυρίου κατά τήν Μ. Ἑβδομάδα_mp3 + κείμενο


Π. Σάββας 2011-03-31_Η ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΤΟΥ ΚΥΡΊΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 31-03-2011 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)


ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΤΟΣ 2010-2011
Βιβλίο πρός μελέτην: ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ,
γίου Νικολάου Καβάσιλα, PG 150, 368-492.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΣ

Τί εἶναι ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα;
Ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα εἶναι ἡ ἑβδομάδα πρίν τό Πάσχα (ἀπό τήν Κυριακή τῶν Βαῒων τό βράδυ μέχρι τό Μ. Σάββατο) καί ὀνομάζεται «Μεγάλη», ὄχι γιατί ἔχει περισσότερες μέρες ἤ ὧρες ἀπό τίς ἄλλες ἑβδομάδες, ἀλλά γιατί τά  γεγονότα ὅπου τελοῦνται καί βιώνονται στούς Ἱερούς Ναούς εἶναι κοσμοσωτήρια γιά τόν ἄνθρωπο!


Θεραπεία δαιμονισμένης ἀπό τόν Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο (Μνήμη 8 Μαΐου)

O π. Φιλόθεος Ζερβάκος († 8 Μαΐου 1980) και ο θάνατος που οπισθοχώρησε
Η κ. Γιακουμίνα Κοντού το 1962 προσεβλήθη από ακάθαρτο πνεύμα κατόπιν βλασφημίας που εδέχθη από μία συγγενή της. Η κατάστασή της ήταν απελπιστική. Ο σύζυγός της αδυνατούσε να την δαμάσει. Για να την πάει στους γιατρούς έπρεπε να τον βοηθήσουν χειροδύναμοι άνδρες διότι ήταν αδύνατον να το κατορθώσει μόνος του. Οι γιατροί όμως δεν μπόρεσαν να της προσφέρουν τίποτε. Τότε η μητέρα της συνέστησε στον σύζυγό της να την οδηγήσει στην Λογγοβάρδα, στον π. Φιλόθεο. Πως όμως να την μεταφέρουν; Την έδεσαν επάνω στο υποζύγιο και κρατώντας την έφθασαν στην Μονή.
Παρ’ όλη την σύγχυσή της θυμάται πολύ καθαρά πως ο π. Φιλόθεος βγαίνοντας από την πύλη της Μονής δεν πατούσε στην γη.

Τό κίνημα τοῦ Ἀθεϊσμοῦ . Ὁ 2ος Ψαλμός. Ἑρμηνεία τοῦ Ψαλτηρίου. (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)

Δείτε και: - 1ος Ψαλμός
        ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
   ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
 Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 10 Μαΐου 2015
 
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΨΑΛΤΗΡΙΟΥ
 
Ὁ 2ος Ψαλμός
TO ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΘΕΪΣΜΟΥ
1. Στά κηρύγματά μας, ἀδελφοί μου χριστιανοί, ἑρμηνεύουμε τούς ψαλμούς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, οἱ ὁποῖοι ἔχουν κυριαρχική θέση στήν λατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας. Δέν ὑπάρχει λειτουργική ἀκολουθία χωρίς ἱερό ψαλμό. Στό σημερινό μου κήρυγμα θά σᾶς ἑρμηνεύσω τόν 2ο ψαλμό. Στόν ψαλμό αὐτόν παριστάνονται ἔθνη καί λαοί νά διοργανώνουν ἕνα ἐπαναστατικό κίνημα ἐναντίον ποίου; Ἐναντίον τοῦ Θεοῦ Πατέρα καί τοῦ Υἱοῦ του Ἰησοῦ Χριστοῦ!... «Κατά τοῦ Κυρίου καί κατά τοῦ Χριστοῦ Αὐτοῦ», λέγει ὁ ψαλμός (στίχ. 2). 
Βέβαια ἀπό τήν ἀρχή ὁ ψαλμωδός βλέπει ὅτι τό κίνημα αὐτό θά καταλήξει στό «τίποτα», γι᾽ αὐτό καί ἀπορώντας λέγει: «Ἱνατί ἐφρύαξαν ἔθνη καί λαοί ἐμελέτησαν κενά;» (στίχ. 1). Ὁ ψαλμός μας λέει γιά ποιό λόγο τά ἔθνη καί οἱ λαοί αὐτοί τά βάζουν μέ τόν Θεό Πατέρα καί μέ τόν Χριστόν Του. Τά βάζουν ἐναντίον τοῦ Θεοῦ γιατί δέν θέλουν τήν ὑποταγή σ᾽ Αὐτόν. Θέλουν νά διαρρήξουν κάθε δεσμό μέ τόν Θεό. Θέλουν νά εἶναι ἄθεοι καί ἄπιστοι.

ΤΡΙΤΗ 12-5-2015 -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ


ΤΡΙΤΗ 12-5-2015 -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ

Εκπομπές  Ημερήσιου Προγράμματος του Ραδιοφώνου
«ΑΓΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ»  8:00 - 24:00

Διεύθυνση ραδιοφώνου: http://agiatapeinosi.listen2myradio.com/

8:00 Χριστός Ανέστη
Εθνικός Ύμνος
Θεία Λειτουργία
Ακολουθία Θείας Ευχαριστίας
9:30 Ηχητικό Αγιολόγιο 12ης Μαΐου
9:50 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης_ΚΕ΄ Περιπέτειες ενός προσκυνητού
10:30 Δημ. Παναγόπουλος: Δεν πάμε καλά
12:00 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης__Ἡ ὑπομονή σώζει τήν οἰκογένεια (Γέροντος Παϊσίου)
12:45 Γ. Εφραίμ Αριζόνας_ Πάθος Χριστού και Έσχατες μέρες

Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός ἀπαριθμεῖ τίς προϋποθέσεις πού πρέπει νά πληροῖ κάποιος γιά νά γίνει κληρικός

Αποτέλεσμα εικόνας για αγιος κοσμας αιτωλος
Ο αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός μερίμνησε για την συνέχιση του έργου του και διά της προπαρασκευής των αρίστων, όπως εισέλθουν στον ιερό κλήρο, «προς ψυχών θεραπείαν και ιατρείαν παθών» των ανθρώπων. Προς τούτο στις τρεις Διδαχές του εκθέτει με σαφήνεια τις βασικές προϋποθέσεις εισόδου στον ιερό κλήρο, τις οποίες αντλεί από την Καινή Διαθήκη, τα έργα των αγίων Πατέρων και τους ιερούς Κανόνες.
Όσο  υψηλότερο είναι το αξίωμα, τόσο περισσότερες είναι οι ευθύνες και αυστηρότερες οι προϋποθέσεις, τις οποίες πρέπει να πληροί ο υποψήφιος για να καταλάβει αυτό. Προκειμένου δε περί του ιερέως, ο οποίος είναι ανώτερος του βασιλέως και των αγγέλων, ο ορισμός και η τήρηση αυστηρών προϋποθέσεων για την είσοδο στο λειτούργημα αυτό, υπεστηρίχθη ανέκαθεν και ομοφώνως υπό συνόλου της εκκλησιαστικής παραδόσεως.

Χωρίς τόν Θεό ὅλα εἶναι ἀπελπισία.Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Η σφραγίδα της απελπισίας είναι η αυτοκτονία. Αναρωτιέστε, γιατί υπάρχει τόση απελπισία και γιατί υπάρχουν τόσοι απελπισμένοι στην εποχή μας; Από το άδειασμα του μυαλού και την ερημιά της καρδιάς. Ο νους δε σκέφτεται το Θεό και η καρδιά δεν αγαπάει το Θεό. Όλος ο κόσμος δεν μπορεί να γεμίσει το ανθρώπινο μυαλό,αυτό μπορεί μόνο ο Θεός να το κάνει. Χωρίς το Θεό ο νους είναι πάντα άδειος και όλες οι γνώσεις που μπαίνουν στο μυαλό πέφτουν στην άβυσσο.

Μά πόσο γλυκύς εἶναι ὁ Ἰησούς

cf84cf81ceafcf84ceb7-e1266055658140

Πόσο, μα πόσο γλυκύς είναι ο Ιησούς!
Όλος χαρά, Όλος αγάπη, όλος ειρήνη, όλος γαλήνη, όλος αγαλλίαση, όλος σκιρτήματα.
Μα πόσο γλυκύς είναι ο Ιησούς!

Πηγή: Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης, Έκδοση Ι. Ησυχαστηρίου «Άγιος Εφραίμ» Κατουνάκια Αγίου Όρους, Α’ έκδοση 2000.

 http://www.diakonima.gr/2015/05/10/%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CE%B3%CE%BB%CF%85%CE%BA%CF%8D%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%82/