Σελίδες

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

La guerra invisible, san Nicodemo el Aghiorita PRIMERA PARTE Capítulos 3, 4, 5, 6

ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
La guerra invisible, san Nicodemo el Aghiorita
PRIMERA PARTE
Capítulos 3, 4, 5, 6
Capítulo 3: La esperanza y la confianza en Dios
Es muy necesario que en esta guerra no confiarnos en nosotros mismos, como hemos dicho; sin embargo, si sólo nos desesperamos, es decir, si sólo expulsamos toda convicción de nosotros mismos, por supuesto que o huiremos o seremos vencidos y atrapados por los enemigos. Por eso junto con la completa abnegación de nosotros mismos, nos hace falta también la plena confianza y esperanza a Dios, es decir, esperando todo bien, ayuda y victoria sólo de Dios. Debido a que nosotros no somos nada, pues, no esperamos nada más que derribos y caídas de nuestro sí mismo, por las que no debemos tener ninguna confianza en nosotros mismos, y de esta manera seguro que disfrutaremos de Dios toda victoria, inmediatamente apenas hayamos armado nuestro corazón con una esperanza viva en él; y recibiremos su ayuda según el Salmo “en él tuvo esperanza mi corazón y fui ayudado” (Sal 27,11).
Esta esperanza junto con la ayuda, podemos conseguirlas por cuatro razones.
a) Debido a que pedimos de un Dios que es Omnipotente puede hacer lo que quiere y a continuación puede ayudar también a nosotros.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 29-05-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. κζ΄ 1 - κη΄ 1 

κζ΄ 1 - κη΄ 1





Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Ιζ΄ 18 - 26

Ιζ΄ 18 - 26 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Οἱ πέντε δυνάμεις τῆς ψυχῆς, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣΨΥΧΗΣ, ΑΡΧ.ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 29-01-2011

 http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἡ τεκνογονία καί ἡ ἀποφυγή της.

Δ. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ

Ἡ τεκνογονία καί ἡ ἀποφυγή της.

Ἡ αὐτονόμηση τῆς ἡδονῆς καί ἡ ἀποφυγή τῆς τεκνογονίας εἶναι μέγιστο ἁμάρτημα. Ὁ Ὅσιος Πορφύριος ἦταν ἀντίθετος μέ τήν ἀποφυγή τῆς τεκνογονίας μέ ὁποιοδήποτε μέσο, ἐφ’ ὅσον ὑπάρχουν συζυγικές σχέσεις. Ἀναφέρουμε τό ἑξῆς περιστατικό σχετικά.
Ἀφηγεῖται ὁ π. Νικόδημος (Μπιλάλης): «Πῆρα τήν εὐχή τοῦ Γέροντα, τοῦ ἐξήγησα ὅτι εἴμαστε περαστικοί ἀπό ἐκεῖ, ὅτι μᾶς ἀρκοῦσε ἡ εὐχή του. Δέν ἤθελα νά τόν ἀπασχολήσω μέ κάποιο θέμα, γιατί τόσοι ἄνθρωποι περίμεναν νά τόν δοῦν κι ἐγώ εἶχα περάσει πρῶτος:
 “Τήν εὐχή σας μόνο, Γέροντα, εὔχεστε γιά μᾶς”.
“Κάθισε, κάθισε”, μοῦ λέει τότε. Ἔπιασε τό χέρι μου καί τό κρατοῦσε:
“Πῶς πᾶς, καλά;”, μέ ρώτησε.
“Δόξα τῷ Θεῶ, μέ τήν εὐχή σας καλά, Γέροντα”. Κι ἀμέσως μετά ἄρχισε νά μοῦ λέει:

Τά αἴτια τῆς πτώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως

 
Τα αίτια της πτώσεως της Κωνσταντινουπόλεως,
κατά τον Ιωσήφ τον Βρυέννιον
 
Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου

     Η πτώση της Κωνσταντινουπόλεως την 29η Μαΐου του 1453 ήταν το αποκορύφωμα της φθίνουσας δόξας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, του λεγομένου Βυζαντίου. Γύρω από τα αίτια της πτώσης αυτής εγράφησαν πολλά, τα οποία παρουσιάζουν την κατάσταση στην οποία βρισκόταν τότε η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία-Βυζάντιο, αφού είχε χαθή όλη η Μικρά Ασία, η Ανατολική Θράκη και είχε μείνει μόνον η Κωνσταντινούπολη και τα περίχωρά της. Οι κατά καιρούς εχθροί είχαν προξενήσει μεγάλη ζημία, με αποκορύφωμα και τελειωτικό κτύπημα την κατάληψη της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους, κατά την Δ Σταυροφορία την 13η Απριλίου του έτους 1204. Η μετά από λίγα χρόνια (1261) ανακατάληψή της και ελευθέρωσή της δεν προσέφερε ουσιαστικά πράγματα, διότι ήδη η Πόλη είχε καταστραφή και λεηλατηθή ολοσχερώς.

«Εἶναι πολύ σπουδαία ἡ ἐργασία τοῦ πένθους. Πόσα εἶναι τά εἴδη τοῦ πένθους καί ποιά ἡ διαφορά τῶν δακρύων» μέρος γ΄



ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΒ΄ (32)

Ἀπό τό Γεροντικό

Ὁ ἀββάς Λογγίνος εἶπε:

«Ἡ νηστεία ταπεινώνει τό σῶμα· ἡ ἀγρυπνία καθαρίζει τόν νοῦ· ἡ ἡσυχία φέρνει τό πένθος· τό πένθος βαφτίζει τόν ἄνθρωπο καί τόν κάνει ἀναμάρτητο».
Ὁ ἀββάς αὐτός, ὁ Λογγίνος, εἶχε πολλή κατάνυξη στήν προσευχή καί τήν ψαλμωδία του. Τοῦ εἶπε λοιπόν κάποια μέρα ὁ μαθητής του:
  • «Ἀββά, αὐτός εἶναι ὁ πνευματικός κανόνας, νά κλαίει δηλαδή πάντοτε ὁ μοναχός στήν προσευχή του;»
  • «Ναί, παιδί μου» ἀποκρίθηκε ὁ γέροντας, «αὐτός εἶναι ὁ κανόνας πού θέλει τώρα ὁ Θεός ἀπό ἐμᾶς. Στήν ἀρχή βέβαια ὁ Θεός δέν ἔκανε τόν ἄνθρωπο γιά νά πενθεῖ, ἀλλά γιά νά χαίρεται καί νά εὐφραίνεται, δοξάζοντας τόν Θεό μέ καθαρότητα καί ἀναμαρτησία, ὅπως οἱ ἄγγελοι. Ὅταν ὅμως ὁ ἄνθρωπος ἔπεσε στήν ἁμαρτία, χρειάστηκε τό κλάμα· τό ἴδιο καί ὅλοι ὅσοι ἔπεσαν τό χρειάζονται. Ὅπου δέν ὑπάρχει ἁμαρτία, ἐκεῖ δέν χρειάζεται τό κλάμα».

Βιβλιογραφία, Χαράλαμπου Βασιλόπουλου Ἀρχιμανδρίτου. Πατήρ Ἰάκωβος Βαλοδῆμος. Ἕνας σύγχρονος Ἅγιος


Οι Ιταλοί θα ξανάρθουν

Όταν το 1940 τα Ελληνικά στρατεύματα βρίσκονταν στην δόξα τους καί ο κατατροπωθείς εισβολέας Ιταλός είχε αποσυρθεί, όλοι με έξαλλη χαρά, πανηγυρίζαμε την Νίκη. Εις την πλατεία τού χωριού Βίτσα - Ζαγορίου, όπου καί η Μονή του Προφήτου Ηλίου, γινόταν γλέντι καί πανήγυρη τού Λαού για τήν ανέλπιστη επικράτηση του Στρατού μας. Συνέβη να διέλθει από εκεί τήν ώρα εκείνη, ο πατήρ Ιάκωβος. Σταθείς δέ εις μία πέτρα κτύπησε τήν ράβδο του καί είπε:

Μητροπολίτης Κονίτσης Ἀνδρέας : Κύριοι, ξυπνῆστε ! Ἡ Χώρα καί ἡ Βόρειος Ἤπειρος κινδυνεύουν τά ἔσχατα.

                ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ 

Αριθ. Πρωτ.: 33                               
    Εν Δελβινακίω τη  25η Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις
                « Πολλές φορές έχω τονίσει, ότι οι Αλβανοί φέρονται με ιταμότητα και θρασύτητα απέναντι στην Ελλάδα. Κι’ αυτό το αποδείκνυαν αλλεπάλληλα γεγονότα, που αφορούσαν στην Ελληνική Εθνική Κοινότητα της Βορείου Ηπείρου. Τώρα, όμως, όπως έγραψε με πηχυαίους πρωτοσέλιδους τίτλους ημερήσια γιαννιώτικη εφημερίδα, έγκυρη και με ευρύτατη κυκλοφορία (Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015), «κάθε όριο έχει ξεπεράσει το θράσος της αλβανικής πλευράς προς την Ελλάδα, αφού μετά το θέμα με την υφαλοκρηπίδα που ... επινόησε, αντιδρώντας ουσιαστικά στις έρευνες που θα κάνει η Χώρα μας για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο, τα Τίρανα, μέσω διαβήματος, ζήτησαν και τους χάρτες χερσαίων ερευνών για υδρογονάνθρακες, που θα γίνουν στην Ήπειρο, εγείροντας επί της ουσίας θέμα συνόρων».

Ἡ θέσις τῆς Ἁγίας Γραφῆς διά τήν Ἀστρολογίαν

Του πρωτ. π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Επικ. Καθ. Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
 
Αφορμή για το σημερινό μας άρθρο υπήρξε εκπομπή μικρού τηλεοπτικού σταθμού της Αττικής, στην οποία κάποια κυρία που αυτοπροσδιοριζόταν «Ερευνήτρια πνευματικών φαινομένων», μεταξύ των άλλων παράδοξων επιχειρημάτων της, υποστήριξε, ότι η Βίβλος σε πολλά σημεία ομιλεί για την «καταλυτική επίδραση των άστρων στη ζωή του ανθρώπου».
Στοιχειώδης όμως γνώση της Αγίας Γραφής αποδεικνύει ακριβώς το  αντίθετο. Όχι μόνο δεν γίνεται λόγος για «καταλυτική επίδραση των άστρων στη ζωή του ανθρώπου» αλλά, αντιθέτως, η Αστρολογία συναριθμείται στην Αγία Γραφή στις αποκρυφιστικές και παγανιστικές εκείνες πρακτικές, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «βδέλυγμα» ενώπιον του Κυρίου.

Περί τῆς Θείας Κοινωνίας (Β), π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


'ΠΕΡΙ ΘΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (Β')' (ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ) ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΠΑΤΗΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=g0ZPpqUdFRo

Τό ἡσυχαστήριο τοῦ Ἁγίου Σάββα ἀρχιεπισκόπου Σερβίας στή Στουντένιτσα


Το ησυχαστήριο του Αγίου Σάββα αρχιεπισκόπου Σερβίας χίστηκε το 1175 και ανακαινίστηκε το 1815.Σε αυτό το μέρος αποτραβιόνταν περιοδικά ο Άγιος,όταν βρισκόνταν στην Σερβία.Με  τον ίδιο τρόπο αποτραβιόνταν για άσκηση και προσευχή στο ιστορικότερο ίσως ησυχαστήριο του Αγίου Όρους. Καλείται Τυπικαρειό, όπου ο άγιος Σάββας, σύμφωνα με την παράδοση, έφερε από την Παλαιστίνη τη σωζόμενη ακόμα και σήμερα εικόνα της Θεοτόκου.

«Δέν θά μπεῖ στή βασιλεία τῶν οὐρανῶν καθένας πού λέει Κύριε – Κύριε, ἀλλά ὅποιος κάνει τό θέλημα τοῦ Πατέρα μου».



(Ματθ. Ζ΄ : 21 )

Ἐκεῖνος πού ἀγαπᾶ τό Χριστό, ὁπωσδήποτε Τόν μιμεῖται ὅσο μπορεῖ. Ὁ Χριστός π.χ. δέν ἔπαυσε νά εὐεργετεῖ τούς ἀνθρώπους. Καί ἐνῶ δεχόταν τήν ἀχαριστία καί τίς βλασφημίες τους, ἔδειχνε μακροθυμία. Καί ὅταν Τόν χτυποῦσαν καί Τόν θανάτωναν, ὑπέμεινε χωρίς καθόλου νά λογαριάζει γιά κανένα τό κακό πού Τοῦ ἔκανε.