Σελίδες

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Κυριακή Ἀσώτου: Ἑρμηνεία εἰς τό κατά Λουκάν εὐαγγέλιον (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

(Λουκ. ιε’, 11-32)
  • Τι συμβολίζει ο πρεβύτερος υιός και τι ο νεώτερος στην παραβολή;
  • Τι άραγε είναι “το επιβάλλον μέρος της ουσίας”;
  • Από που φαίνεται πόσο πολύ επιρρεπής είναι ο άνθρωπος εις την αμαρτία;
  • Ποια είναι η “χώραν μακράν” που απεδήμησε ο νεώτερος υιός;
  • Μόνο την περιουσία του σπατάλησε ο άσωτος υιός ή και κάτι ακόμα;
  • Διορθώθηκε άραγε ο άσωτος όταν άρχισε να στερείται;
  • Ποιοι είναι οι “πολίτες” και ποιοι οι “αγροί” τους; Ποιους ονομάζει “χοίρους” ο Κύριος στην παραβολή και γιατί; Τι συμβολίζει η τροφή των χοίρων;
  • Έχουν κορεσμό οι επιθυμίες των ασελγών;
  • Ποιοι είναι οι “μίσθιοι”;
  • Ποιες είναι των σωζομένων οι τάξεις;
  • Με ποιον τρόπο αμάρτησε ο άσωτος εις τον ουρανόν και ενώπιον του Θεού;
  • Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν την αληθινή μετάνοια του ασώτου;
  • Τι συμβολίζουν “οι δούλοι” του πατέρα, “η στολή η πρώτη”, το “δακτύλιον”, τα “υποδήματα” και “ο μόσχος ο σιτευτός”;
  • Γιατί ο πατέρας ονομάζει τον υιόν του νεκρό και χαμένο;
  • Πως ο μεγαλύτερος υιός, που εμφανιζόταν “δίκαιος”, οργίζεται για την σωτηρία του νεώτερου αδελφού του;
  • Τι συμβολίζει “ο αγρός” στον οποίο ήταν ο μεγαλύτερος υιός;
  • Ποια δικαιώματα νομίζουν ότι έχουν, όσοι πιστεύουν ότι είναι δίκαιοι;

Διαβάστε την ερμηνεία από το “Κυριακοδρόμιο των τεσσάρων Ευαγγελιστών”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 178 – Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ

 http://alopsis.gr/%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%83%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CE%BB%CE%BF/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου