Σελίδες

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 09-06-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. α΄ 1 - 12

α΄ 1 - 12



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Κδ΄ 36 - 53

Κδ΄ 36 - 53




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Πῶς ἐκδηλώνεται ὁ σαρκικός πόλεμος καί πῶς πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε ἐναντίον του. Εὐεργετινός. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.

Πῶς ἐκδηλώνεται ὁ σαρκικός πόλεμος καί πῶς πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε ἐναντίον του. Εὐεργετινός. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης. Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 21-02-2009
(Σύναξη ἀνδρῶν στήν Θεσσαλονίκη)

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης,
http://Hristospanagia3.blogspot.gr

«Ἡ προσευχή μέ τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» μέρος β΄


Πρωτ. Στεφάνου Ἀναγνωστόπουλου

Ὑπάρχουν πολλῶν εἰδῶν προσευχές, πού εἶναι εὐπρόσδεκτες ἀπό τόν Θεό καί τίς ὁποῖες ἔχει ὁρίσει ἡ Ἐκκλησία μας μέ τήν μορφή διαφόρων ἀκολουθιῶν, ὅπως:
  • τό Μεσονυκτικόν,
  • ὁ Ἑξάψαλμος,
  • ὁ Ὄρθρος,
  • οἱ Ὧρες,
  • ὁ Ἑσπερινός μέ τήν Ἐνάτη,
  • τό Ἀπόδειπνον (Μικρό καί Μεγάλο),
  • οἱ Χαιρετισμοί τῆς Παναγίας,
  • οἱ Παρακλήσεις τῶν Ἁγίων.

Σήμερα ποὺ σπανίζει ἡ νοερὰ προσευχὴ στοὺς Ἐπισκόπους, καὶ δὲν ἔχουν συναντήσει ποτὲ ἕναν Πνευματικὸ Πατέρα μέ πνευματικὴ κατάσταση, εἶναι δυνατὸν αὐτοὶ νὰ βγάλουν ὀρθόδοξες ἀποφάσεις;



Φωτογραφία «Ῥωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ»
Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ἐμπειρικὴ Δογματικὴ» Τόμος Β΄ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἰεροθέου, 
προφορικὲς παραδόσεις  τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη
Οἱ ὀρθόδοξες προϋποθέσεις τῶν Συνόδων
Ἡ βασικὴ προϋπόθεση ὄχι μόνο τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἀλλὰ καὶ Τοπικῶν Συνόδων, εἶναι ὅτι, ἐκεῖνοι ποὺ συνεδριάζουν σὲ Τοπικὴ Σύνοδο ἢ σὲ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, εἶναι ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι τουλάχιστον βρίσκονται στὴν κατάσταση τοῦ φωτισμοῦ. Ἀλλὰ ἡ κατάσταση τοῦ φωτισμοῦ δὲν ἀρχίζει ὅταν ποῦν τὴν ἐναρκτήριο  προσευχὴ μίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Δὲν ἀρχίζει τότε ὁ φωτισμός.
Ὁπότε ὁρισμένοι φονταμελίστ Ὀρθόδοξοι, δὲν ξέρω πῶς νὰ τὸ περιγράψω, φαντάζονται τοὺς ἱστορικοὺς Ἐπισκόπους σὰν τοὺς σημερινοὺς Ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι ἰδέα δὲν ἔχουν ἀπὸ δόγματα, ἀλλὰ ἔχουν δογματικοὺς δίπλα τους, δηλαδὴ συμβούλους, οἱ ὁποῖοι αὐτοὶ τοὺς συμβουλεύουν ἐπάνω στὰ δόγματα. Ὁ Δεσπότης εἶναι καλὸς ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος ἀσχολεῖται μὲ ὀρφανοτροφεῖα, μὲ γηροκομεῖα, νοσοκομεῖα, μὲ καλὰ ἔργα, νὰ κτίσει Ἐκκλησίες καὶ δὲν ξέρω...

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ (1975). ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΚΕΠΗΣ ΧΑΛΚΕΙΟΥΣ ΧΙΟΥ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟ ΜΑΚΡΗ. " «Μήν στενοχωρεῖστε, κόρες μου, καί μήν θλίβεσθε. Ὁ Γέροντάς σας ἔχει παρρησία στόν Θεό. Εἶναι ὁλοζώντανος δίπλα σας καί παρακαλεῖ τόν Θεό γιά σᾶς."


Ο Άγιος Ραφαήλ και άλλοι Άγιοι συνομιλούσαν με τον Γέροντα μεταφέροντάς του την θέληση τού Θεού για διάφορα θέματα και τον στήριζαν στις θλίψεις τού τον έβρισκαν. Κάποτε είχε δει τα τάγματα των Αγίων Πάντων για τα όποια έλεγε ότι πλην των γνωστών Άγιων «είναι αμέτρητοι οι ανώνυμοι που αναπαύονται στα κοιμητήρια, είναι αναρίθμητοι οι αφανείς και οι άγνωστοι Άγιοι που γιορτάζουν την  ημέρα των  Αγίων Πάντων».
Ιδιαίτερα αναφέρεται ένα θαύμα πού έζησε με τον Τίμιο Σταυρό: Κάποτε κατά την εορτή της Υψώσεως ξέχασε να βάλει τον Σταυρό στον δίσκο με τα λουλούδια. Και όμως ένας φωτεινός θείου φωτός Σταυρός ακτινοβολούσε επάνω στον δίσκο! Όταν οι λειτουργημένοι πιστοί τον ρώτησαν, τί ήταν αυτός ο Σταυρός, εκείνος δήλωσε με έμφαση: «Πώς να μην είναι φωτεινός ο Σταυρός του Χριστού, όταν σταυρώθηκε πάνω σ' Αυτόν το Φως του Κόσμου;».
Η μοναχή Ευσεβία Κασσιώτου, αδελφή της Ιεράς Μονής Παναγίας Έλεούσης Ρότσο Κάλυμνου, μάς κατέθεσε για τον ενάρετο Γέροντα Κορνήλιο τα εξής:

Λυκοῦργος Νάνης, Σχόλιο πάνω στό ἀνακοινωθέν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου γιά τή Μεγάλη Σύνοδο



ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
 
Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
Η εν προκειμένω στάση της Ελλαδικής Εκκλησίας παρέχει σε πολλούς πιστούς την εντύπωση ότι η τελευταία σύρεται από τις εξελίξεις ενώ θα έπρεπε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωσή τους.
Φαντάζομαι ότι η ολότητα των μητροπολιτών της έχει μελετήσει επισταμένως και με αίσθημα αυξημένης ποιμαντικής ευθύνης τα προσυνοδικά κείμενα ή ουσιώδη αποσπάσματα εξ αυτών καθώς επίσης και τις εμπεριστατωμένες και καταλυτικές κριτικές που ασκήθηκαν υπό των επαιόντων σε αυτά καθώς και τον σφόδρα προβληματικό και ανατρέποντα εκ θεμελίων το Κανονικό Δίκαιο κανονισμό λειτουργίας της επικειμένης να συνέλθει "συνόδου" του Κολυμπαρίου.

Γιατί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἰκονίζεται ὡς «ἡ εἰς Ἄδου κάθοδος τοῦ Χριστοῦ»;

Αποτέλεσμα εικόνας για εις αδου καθοδος
Η εικόνα αυτή δείχνει πως ο θάνατος του Χριστού διέλυσε τη δύναμη του θανάτου. Ο απόστολος Πέτρος γράφει ότι ο Χριστός κήρυξε του Ευαγγέλιο και στους νεκρούς (Α΄ Πέτρ. 4, 6). Ο Χριστός με την κάθοδό Του στον Άδη, όπου πήγαιναν οι ψυχές των δικαίων και των αδίκων και ζούσαν στο σκοτάδι, έφερε το θείο φως. Όσες ψυχές ήταν δίκαιες, αναστήθηκαν και ανέβηκαν με το Χριστό στον πνευματικό κόσμο κοντά στο Θεό, και προγεύονται τον Παράδεισο. Ο Ματθαίος γράφει ότι με το θάνατο του Χριστού πολλά μνημεία άνοιξαν και μετά την ανάστασή Του πολλοί πεθαμένοι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης αναστήθηκαν και εμφανίσθηκαν σε πολλούς (27, 52-53). Γι’ αυτό στην εικόνα έχουμε το Χριστό να σηκώνει από τους τάφους τον Αδάμ και την Εύα κι όλους τους δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης.

Αἱ σχέσεις Παπισµοῦ-Μασονίας κατά τούς τελευταίους αἰώνας [Β΄]


2016-06-03_102054

 Ὁ ἄλλοτε ἄγριος πόλεμος καὶ ἡ προσπάθεια διὰ εἰρήνευσιν 

Ἕνας Μασόνος γράφει: «Εἰς τὰ γόνατα ὤ οὐτιδανοὶ καὶ βρωµεροὶ κληρικοί»!
 Ὁ µεταξὺ τῆς Μασονίας καὶ τοῦ Παπισµοῦ πόλεµος κατὰ τοὺς προηγούµενους αἰῶνες ἦταν σκληρότατος. Ὁ Παπισµὸς ἐµάχετο µὲ ποντιφικὲς βοῦλες καὶ ἡ Μασονία µὲ τὰ δικά της µέσα. Ἡ ἐπιθετικὴ γλώσσα τῶν Τεκτόνων ἦταν φοβερή. Θὰ παραθέσουµε τώρα, ὡς ἕνα τέτοιο παράδειγµα, τί κατὰ τῶν Παπικῶν ἔγραφε ὁ διαβόητος Μασόνος Leo Taxil, ΠΡΙΝ ἐγκαταλείψει ὡς ἀποστάτης τὸν Τεκτονισµό, ὅταν ἦταν δηλαδὴ Μασόνος ἐν ἐνεργείᾳ.
∆ιαβάζουµε σχετικῶς (σὲ αὐθεντικὸ µασονικὸ ἔντυπο) τὰ ἑξῆς φοβερὰ εἰς βάρος τῶν Παπικῶν:
«Ἐν συγγράµµατί του ἐκδοθέντι τὸ 1879 (…) ὁ διαβόητος οὗτος συγγραφέας Leo Taxil ἀναφέρει ἐν τῷ προλόγῳ µεταξὺ ἄλλων καὶ τάδε:

Γέροντας Ἰάκωβος Τσαλίκης:Ἡ θέση του γιά τίς συμπροσευχές μέ ἐτεροδόξους

«Ὅ­ταν ἔ­μει­νε γι­ά δι­α­νυ­κτέ­ρευ­ση στό Μο­να­στή­ρι ἕ­νας πα­πι­κός, ὁ Γέ­ρον­τας τοῦ φέρ­θη­κε μέ ἀ­γά­πη. Ὁ ἐ­πι­σκέ­πτης ἦ­ταν κα­λο­προ­αί­ρε­τος καί εἶ­χε πολ­λές ἀ­πο­ρί­ες. Ὁ Γέ­ρον­τας τοῦ ἐ­ξη­γοῦ­σε μέ κα­λωσύ­νη καί πρα­ό­τη­τα. Τό­τε τό Μο­να­στή­ρι δέν εἶ­χε τήν με­γά­λη τρά­πε­ζα πού ἔ­χει τώ­ρα, καί ἔ­τρω­γαν ὅ­λοι μα­ζί (μο­να­χοί, κλη­ρι­κοί, λα­ϊ­κοί) σέ μι­ά μι­κρή τράπε­­ζα (τρα­πε­ζα­ρί­α) στό ἰ­σό­γει­ο, δί­πλα στή βρύ­ση. Εἶ­χαν προ­πο­ρευ­θῆ ὅ­λοι οἱ ἄλ­λοι. Κά­θησαν στήν τρά­πε­ζα καί πε­ρί­με­ναν τόν Γέ­ρον­τα. Ὅ­ταν μπῆ­κε ὁ Γέ­ρον­τας μέ­σα, ὅ­λοι ση­κώ­θη­καν ἀ­πό σε­βα­σμό ἀλ­λά καί γι­ά νά γί­νη ἡ συ­νη­θι­σμέ­νη προ­σευ­χή τῆς τρα­πέ­ζης. Ὁ Γέ­ρον­τας κά­θησε, εἶ­πε καί στούς ἄλ­λους νά κα­θή­σουν, ἔ­κα­νε τό σταυ­ρό του καί ἄρ­χι­σε νά τρώ­η. Ὁ πα­πι­κός ἦ­ταν πι­στός. Παίρ­νει τό λόγο καί λέ­ει στό Γέ­ρον­τα:

Θεία πρόσκληση …

Μέγας Αρχιερεύς

Ἔλα, Φῶς τὸ ἀληθινό, ἡ αἰώνια ζωή· ἔλα, τὸ ἀπόκρυφο μυστήριο, ὁ ἄρρητος θησαυρός, τὸ ἀνεκφώνητο πρᾶγμα, τὸ ἀκατανόητο πρόσωπο· ἔλα, ἡ παντοτινὴ ἀγαλλίαση, τὸ ἀνέσπερο φῶς, ἡ ἀληθινὴ προσδοκία ὅσων σώζονται· ἔλα, ὅσων κείτονται ἡ ὕψωση, ἔλα, τῶν νεκρῶν ἡ ἀνάσταση· ἔλα ὁ ἰσχυρός, ποὺ ὅλα δημιουργεῖς χωρὶς διακοπὴ καὶ ἀναδημιουργεῖς καὶ ἀλλάζεις μὲ μόνο τὸ Θέλημά Σου!

Ἅγιος Διάδοχος Φωτικῆς

http://omothimadon.gr/?p=36161