Σελίδες

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 28-06-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. δ΄ 4 - 12

δ΄ 4 - 12



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ζ΄ 15 - 21

Ζ΄ 15 - 21



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

«Ἡ προσευχή μέ τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» μέρος ιγ


΄Αποτέλεσμα εικόνας για ὁ ἐν Τριάδι Θεός
Πρωτ. Στεφάνου Ἀναγνωστόπουλου

Ὁ Καθηγούμενο τῆς ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους πατήρ Γεώργιος Καψάνης, γράφει σχετικά γιά τήν Νοερά προσευχή:
«.... Ἡ ἀπόκτησις τοῦ χαρίσματος τῆς ἀδιαλείπτου Νοερᾶς καί Καρδιακῆς προσευχῆς δέν εἶναι γιά μᾶς τούς Ὀρθοδόξους κυρίως ζήτημα μεθόδου..., ἀλλά ζήτημα συντετριμμένης καρδιᾶς, δηλαδή καρδιᾶς πού μετανοεῖ, πονάει γιά τίς ἁμαρτίες της καί ταπεινώνεται...
Ἡ Καρδιακή καί Νοερά προσευχή προϋποθέτει τήν συμμετοχή μας στήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας, στά Μυστήριά της, τήν τήρησι τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ, τήν καλλιέργεια τῶν ἀρετῶν καί ἰδιαιτέρως τήν ὑπακοή σέ Πνευματικό πατέρα. Δέν εἶναι μία ἀτομικιστική-ἰδιωτική προσέγγισις τοῦ Θεοῦ. Μέσα στήν Ἐκκλησία ὁ ταπεινός χριστιανός λαμβάνει τήν Χάρι τοῦ Ἁγίου Θεοῦ καί αὐτή ἡ Χάρις ἐνεργεῖ μέσα του, μέ τήν ἰδική του βέβαια συνεργασία καί θέλησι, τήν ἀληθινή προσευχή.

Κάνε τήν καρδιά σου μοναστήρι.... Ἁγίου Λουκᾶ Κριμαίας




"… Θυμήσου, θυμήσου αγαπημένο μου παιδί όλα τα συμβάντα της ζωής μας είναι μέρος της παντελώς άγνωστης οικονομίας του Θεού. Τώρα δεν καταλαβαίνουμε τη σημασία τους, αλλά πιο αργά θα τα καταλάβουμε. Τώρα αισθανόμαστε ότι είμαστε αδικημένοι και λοιδορούμενοι. Αργότερα θα καταλάβουμε ότι από τα πάντα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα τεράστιο όφελος : τον ταπεινό λογισμό..Εσύ τώρα να προσπαθήσεις να πλησιάσεις το Θεό όσο πιο πολύ μπορείς με τη προσευχή και τη άσκηση. Τήρησε το κανόνα που σου έχει δώσει ο πνευματικός σου και προσπάθησε να αισθανθείς το Θεό..Κάνε οτιδήποτε για να Τον ζήσεις να Τον βάλεις στη καρδιά σου. Να μαλακώσει η καρδούλα σου, παιδί μου, από το άγγιγμα της χάρης, κάθε στιγμή όταν σκέφτεσαι πόσο πολύ σε αγαπάει ο Θεός και πόσο σε προστάτεψε από το ψυχικό θάνατο, προστατεύοντας σε από τις βρωμιές που φέρνουν οι δαίμονες στο μυαλό των ανθρώπων.…Ο γλυκύτατος Ιησούς να είναι πάντα στις σκέψεις σου, να είναι ένα λιμάνι στο οποίο θα επανέρχεσαι ξανά και ξανά …

«Ἐγώ εἶμαι αὐτός πού ἐσεῖς ὀνομάζετε σατανά καί διάβολο»


Ενσωματωμένη εικόνα 1

Ὑπόθεση Θ΄(9)
«ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»

Ἀπό τό Γεροντικό

Κάποτε πού ὁ ἀββᾶς Μακάριος πήγαινε κάπου πολύ βαθιά στήν ἔρημο συναντήθηκε μέ κάποιον πολύ γέρο πού κουβαλοῦσε φορτίο· τό σῶμα του ἦταν παντοῦ καλυμμένο μέ πολλά δοχεῖα πού τό καθένα εἶχε ἕνα φτερό, καί αὐτά ἦταν τό ροῦχο του. Ὅταν τόν εἶδε ὁ ἀββᾶς Μακάριος στάθηκε, καί ἐκεῖνος τόν ρώτησε:
«Γιατί περιπλανιέσαι σέ τούτη τήν ἔρημο;» «Ἐπειδή θέλω νά βρῶ τόν Θεό», τοῦ ἀποκρίθηκε ὁ ἀββᾶς, «φεύγω μακριά ἀπό τήν πλάνη. Ἐσύ ὅμως, γέρο, πές μου, ποιός εἶσαι; Γιατί σέ βλέπω νά ἔχεις παράξενη καί ἀσυνήθιστη ἐμφάνιση. Τί εἶναι αὐτά πού σέ σκεπάζουν;»

Ἡ «ὀνομαστική ἀποδοχή τῶν ἐτεροδόξων ἐκκλησιῶν» καί ἡ ἄρνηση ὑπογραφῶν ἀπό ἐπισκόπους τῆς Μεγάλης Συνόδου

Το κείμενο δεν υπογράφτηκε από λίγους επισκόπους της Πανορθόδοξης Συνόδου! Δυο, ίσως και πλέον επίσκοποι από την Κύπρο δεν υπέγραψαν το κείμενο, οι επίσκοποι Λεμεσού και Μόρφου. Ο επίσκοπος Ναυπάκτου από την Ελλαδική Εκκλησία δεν υπέγραψε το κείμενο.

Πριν δυο μέρες διαβάσαμε εκ της ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος...

Ὀρθόδοξοι Πολίτες Ἠμαθίας: Ἀνεπιθύμητος ὁ πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος στήν Ἠμαθία!!!



Ανεπιθύμητος ο πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στην Ημαθία!!!
 

Ο πατριάρχης, που εμπράκτως και δημοσίως καταπάτησε το κύρος των δεκάδων Αγίων Συνόδων και προσέβαλε την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων που αναθεμάτισαν τον Παπισμό, που περιφρόνησε το μαρτύριο χιλιάδων Αγίων που αντιστάθηκαν στους παπικούς και θανατώθηκαν από αυτούς, έρχεται στην Βέροια, στην πόλη του αντιαιρετικού Αποστόλου Παύλου και του αντιπαπικού Αγ. Γρηγορίου Παλαμά.

Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι θά σωθοῦν;

Του ενορίτου μας κ.Ν.Βοϊνέσκου

Ποιος θα μας δώσει την σωστή απάντηση σε αυτό το σπουδαίο ερώτημα; Ο αποκαλυπτικός λόγος ή ο φιλοσοφικός λόγος; Ασφαλώς, όσοι έχουν λίγη σύνεση θα απαντήσουν, ο αποκαλυπτικός λόγος.
Ο αποκαλυπτικός λόγος είναι ο λόγος του Θεού, τον οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί, αν θέλει, να τον μελετήσει διαβάζοντας την Αγία Γραφή. Ο φιλοσοφικός λόγος είναι ο ανθρώπινος λόγος, δηλαδή είναι επινόηση του φτωχού και μικρού μυαλού του ανθρώπου.
Ο αποκαλυπτικός λόγος του Θεού μας φανερώνει ότι ο Θεός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, πράγμα που βεβαιώνει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ προς Τιμόθεον επιστολή του. Άλλωστε για την σωτηρία όλων των ανθρώπων ο υιός του Θεού έγινε άνθρωπος, έζησε ανάμεσά μας και το σπουδαιότερο για χάρη μας σταυρώθηκε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε στον ουρανό. Όμως η σωτηρία του κάθε ανθρώπου εξαρτάται από την ελεύθερη προαίρεσή του.

Οἱ ἀντιδράσεις Κρητικῶν γιά τή Σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου συνεχίζονται


Οι αντιδράσεις Κρητικών για τη Σύνοδο του Κολυμπαρίου συνεχίζονται
Συνέντευξη του μέλους της συντονιστικής επιτροπής της Σύναξης Ορθοδόξων Κρητών, Γεωργίου Βλαμάκη.
- Κύριε Βλαμάκη, είστε ένας από τους Χανιώτες που έχουν αντιδράσει στη Σύνοδο του Κολυμπαρίου. Τι συμβαίνει στην Κρήτη; Υπάρχει κόσμος που αντιδράει; Υπάρχει κόσμος που τάσσεται αρνητικά απέναντι στη Σύνοδο;
- Και βέβαια υπάρχει κόσμος που τάσσεται αρνητικά στη Σύνοδο. Θα μπορούσα να πω ότι είναι αυτοί που έχουν πνευματικότητα και είναι κοντά στην Εκκλησία. Όλοι αυτοί ανησυχούν και προσεύχονται για αλλαγή στάσης των ταγών της ιεραρχίας. Για τον υπόλοιπο κόσμο υπάρχει άγνοια και παραπληροφόρηση.

Κυριάκος Κυριαζόπουλος, «Ἡ λεγόμενη Πανορθόδοξη Σύνοδος».


Πραγματοποιήθηκε στη Βέροια στις 15-5-2016 η διάλεξη του Κυριάκου Κυριαζόπουλου με θέμα: «Η λεγόμενη Πανορθόδοξη Σύνοδος».  (https://www.youtube.com/watch?v=RYn4YxlaLb0)
http://aktines.blogspot.gr/2016/06/blog-post_534.html

Παρέμβαση Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου γιὰ τὶς Νέες Χῶρες


Παρέμβαση Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου γιὰ τὶς Νέες Χῶρες, ἀπὸ τὸ orthodoxia.info

Παρέμβαση Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου γιὰ τὶς Νέες Χῶρες

Ἀπὸ τὸ ἄρθρο «Οι δεσμεύσεις του Πατριάρχη και η παρέμβαση του Ναυπάκτου για τις Νέες Χώρες» τοῦ δημοσιογράφου Ἀνδρέα Λουδάρου στὴν ἰστοσελίδα (http://orthodoxia.info)
'Iδιαίτερα ενδιαφέρουσα και καθοριστική για την συζήτηση γύρω από το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας της Ελλάδος και Οικουμενικού Πατριαρχείου, ήταν η παρέμβαση του μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεου, που όπως αποκαλύπτει το orthodoxia.info έθεσε εμμέσως πλην σαφώς το θέμα του εκπροσώπου του Πατριαρχείου στην Αθήνα. 
Αναλυτικότερα, η παρέμβαση του μητροπολίτη Ναυπάκτου έχει ως εξής:

Ὑπακοή - Μακαριστός Γέροντας Ἐφραίμ Ξηροποταμινός ( † 5/12/1984 )



Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης και Μακαριστός Γέροντας Εφραίμ Ξηροποταμινός
<< Όταν έγνωρισα τον Γέροντά μου, αποφάσισα να τα αφήσω όλα και να τον υπακούσω κατά πάντα, και να τον αναπαύσω. 
 Αν το επέτυχα, ο Θεός το γνωρίζει >>.

Γέρων Εφραίμ (1940 – 21/11/1984), Καθηγούμενος Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου 


http://panagia-ierosolymitissa.blogspot.ca/2016/05/5121984_24.html
http://elderephraimarizona.blogspot.gr/2016/06/5121984.html