Σελίδες

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Τί παθαίνουν ὅσοι δέν τηροῦν τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ 1.Ἁγίου Νικοδήμου, Χρηστοήθεια.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Τί παθαίνουν ὅσοι δέν τηροῦν τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ 1.Ἁγίου Νικοδήμου, Χρηστοήθεια.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-2-2013 (Σύναξη Κυριακῆς)
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Μοναχός Καλλίνικος Κερασιώτης - Αγιορείτης 40νθήμερο μνημόσυνο, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Νομίζω σήμερα ἔχουμε μία τριπλή γιορτή. Πρῶτον, γιορτάζουμε τίς ἅγιες Μυροφόρες γυναῖκες μαζί μέ τόν ἅγιο Ἰωσηφ τόν ἀπό Ἀριμαθαίας καί τόν ἅγιο Νικόδημο τόν νυκτερινό μαθητή τοῦ Κυρίου, οἱ ὁποῖοι ἔδειξαν τήν ἀγάπη τους στόν Κύριο τότε πού ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι τόν εἶχαν ἐγκαταλείψει καί κρυβόντουσαν ἤ τόν εἶχαν μισήσει καί τόν εἶχαν ὁδηγήσει στόν τάφο. Δεύτερον, γιορτάζουμε τούς Ἁγίους Ἰσαποστόλους Κωνσταντῖνο καί Ἐλένη, οἱ ὁποῖοι κι αὐτοί ἀγάπησαν πολύ τόν Κύριο, θυσιαστικά, μέ πολύ αὐταπάρνηση. Ἡ Ἁγία Ἐλένη βρῆκε τόν τίμιο Σταυρό, ὅπως γνωρίζουμε, καθώς καί ὅλα τά πανάγια μέρη πού συνδέονταν μέ τή ζωή τοῦ Κυρίου, τά ὁποῖα κατέστησε τόπους προσκυνήματος. Τέλος, γιορτάζουμε καί τόν ἀδελφό μας, τόν π. Καλλίνικο, πού πιστεύουμε ὅτι εἶναι στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί προγεύεται τόν Παράδεισο καί τήν πλήρη -θά λέγαμε- μέθεξη, τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, πού θά ἀπολαύσουν οἱ δίκαιοι κατά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου καί ἐντεῦθεν.
Τό κοσμικό ὄνομα τοῦ π. Καλλινίκου ἦταν Κωνσταντῖνος, ὁπότε σήμερα ὁ Ἅγιός του θά λέγαμε τοῦ κάνει καί τήν τιμή τήν ἡμέρα τῆς μνήμης του νά ἔχουμε καί τό μνημόσυνο τοῦ ἀδελφοῦ μας. Ὁ ὁποῖος, πράγματι, ὅπως εἴπαμε καί στό κήρυγμα, ἀγάπησε πάρα πολύ τόν Θεό καί ἐπειδή ἀγάπησε πολύ τόν Θεό, μετά ἔδειξε ἀγάπη θυσιαστική, ἔγινε ὁ ἴδιος μιά πηγή ἀγάπης γιά ὅλους μας. Καί γιά μᾶς πού ζήσαμε μαζί στό Ἅγιο Ὄρος περίπου εἴκοσι χρόνια καί γιά πολλούς ἄλλους μέ τούς ὁποίους συναναστράφηκε ὅλα τά χρόνια τῆς μετανοίας του καί μάλιστα στά τελευταῖα δυόμισι χρόνια, ὅπου πάλι μέ τήν ἀσθένειά του ἔγινε ὑπόδειγμα ὑπομονῆς. Ἀγόγγυστα ὑπέμεινε τόν σταυρό πού τοῦ ἔδωσε ὁ Κύριος, ὁ ὁποῖος τόν ἔβγαλε στήν Ἀνάσταση. Κι ἄν εἶχε καί κάποιες ἀνθρώπινες ἀτέλειες, ὅπως ἔχουμε ὅλοι, τά δυόμισι χρόνια ἐξαλείφθηκαν ὅλα, ἐξαγνίστηκε πλήρως καί νεκρώθηκε ὡς πρός τόν κόσμο καί ὡς πρός τόν παλαιό ἄνθρωπο καί ἔζησε καί ζεῖ πλέον τώρα γιά τόν Θεό.

Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Μερικοί λένε: "ἐδῶ εἶναι ἡ κόλαση, ἐδῶ καί ὁ Παράδεισος". Αμ, δέν εἶναι ἔτσι»

 Στενοχωρήθηκες πολύ. Το βλέπω. Όμως, εμείς οι Χριστιανοί δεν πρέπει να στενοχωρούμεθα, ούτε πρέπει να μας τρομάζει ο θάνατος.

Γιατί τι νομίζεις ότι είναι ο θάνατος; Θάνατος είναι το μέσον, είναι η πόρτα που περνάμε στην αιωνιότητα! Αυτός είναι ο θάνατος…
 
Καί από την πόρτα αυτή θα περάσουμε όλοι. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο.
 
Αρκεί να είμαστε προετοιμασμένοι. Οπότε, κατά την ημέρα της Κρίσεως, θα βρεθούμε στα δεξιά του Χριστού μας. Εκεί θα ανταμώσουμε όλοι και θα απολαύσουμε τα αγαθά του Παραδείσου.
 
Εδώ δεν ήρθαμε για να μείνουμε αιώνια. Ήρθαμε να δοκιμαστούμε και να φύγουμε για την αιώνια ζωή. Μη θλίβεσαι, λοιπόν, για κάτι που είναι προδιαγεγραμμένο.

ΓΕΡΩΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ι.Μ. ΔΟΧΕΙΑΡΙΟΥ.Ἀμμᾶδες στήν γυναικεία μονή τῆς Ζωοδόχου Πηγής στό νησί τοῦ Θεολόγου .. Νεκταρία ἡ ἐλεήμων



Νεκταρία η ελεήμων

Πρέπει να καταγόταν από την Κάλυμνο· αυτό μου
λέγει η βαρεία προφορά της. Ήταν άνθρωπος προσηνής, πανηγύριζε στήν παρουσία των ανθρώπων.

Από τις χαρές που σου έκανε βλέποντάς σε στο κελί της, πάσχαζες προτού λάβης τα κεράσματά της. Ήταν απροσωπόληπτη γυναίκα, γι’ αυτό όλοι τής ήταν αγαπητοί, αμαρτωλοί και τελώνες, όλοι αδελφοί δι’ ους Χριστός απέθανε. Δεν νομίζω η μάννα μου νά μου έκανε τόσες χαρές όσες η Νεκταρία στο μοναστήρι τής Ζωοδόχου Πηγής, οσάκις με υπεδέχετο.

Είχανε το ιδιόρρυθμο σύστημα. Ήταν ασχημάτιστες και καθεμιά διατηρούσε τις ιδιαιτερότητες τού χαρακτήρα της. Άλλωστε, στο μοναστήρι αυτό, έτσι πού ήταν διαμορφωμένο σε ξεχωριστές γωνιές, ταίριαζε περισσότερο τό ιδιόρρυθμο.

Τό μένος τῶν Ναζί κατά τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης

Πρωτοπρ. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ

[Προηγούμενη δημοσίευση]

Ο δεύτερος χώρος από τον οποίο θα πολεμηθεί η Παλαιά Διαθήκη είναι ο χώρος των λεγομένων «Γερμανών Χριστιανών» (Deutsche Christen)[5]. Oι Γερμανοί Χριστιανοί ήταν μια συγκρητιστική πολιτικοθρησκευτική κίνηση, με αντισημιτικό ρατσιστικό υπόβαθρο και πολιτικό προσανατολισμό. 
 
Η «θεολογία τους» επίσης ήταν συγκρητιστική, με μείξη χριστιανικών και αντιχριστιανικών στοιχείων, με αντισημιτική αφετηρία και με πολιτική προοπτική[6].
 
Α­φού ακρωτηρίασαν το Ευαγγέλιο, δημιούργησαν ένα χριστιανισμό καρικατούρα, υπηρέτη των εθνικοσοσιαλιστικών αντιλήψεων του Χίτλερ. Πολέμιοι της Παλαιάς Διαθήκης θα εκφράσουν το μίσος τους εναντίον της ποικιλοτρόπως. Όσους δέχονταν την Παλαιά Διαθήκη την οποία είχαν απορρίψει, τούς θεωρούσαν ιουδαιοχριστιανούς, μη άριους και απαγόρευαν τη συμμετοχή τους στον κλήρο και ζητούσαν και τον αποκλεισμό τους από την Εκκλησία.

Γέρων Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης - Περί Ἀμελείας, Φόβου, Δειλίας, Προδοσίας καί Λιποταξίας (Επιστολή 4η - 5η)

 4η Επιστολή

Τους εφιάλτας του ύπνου και τας ταραχάς, λογίζου ότι είναι φουρτούνα του φθόνου του διαβόλου, θέλοντας να σε φοβίση εις την αρχήν του πνευματικού δρόμου, ίνα είπης ότι, εάν εις την αρχήν του δρόμου 
συναντώ τοιούτους πειρασμούς υπέρ δύναμιν, μέχρι τέλους ποίος ημπορεί να ανθέξη; Και έτσι λοιπόν ο σατανάς εμπείρως και με επιστήμην εργάζεται την κακήν του τέχνην, έχοντας αρκετόν απολογισμόν κολασμένων ψυχών με αυτόν τον τρόπον.
Αλλά ημείς γνωρίζομεν τας παγίδας αυτού εκ πείρας. Κατ’ αρχάς έχει δυσκολίαν ο δρόμος, μετά ανάπαυσιν, χαράν, αγαθήν πληροφορίαν εις την μεγάλην ελπίδα της σωτηρίας μας. «Του βίου την θάλασσαν υψουμένην καθορών, των πειρασμών τω κλύδωνι» κ.λ.π.
Τρικυμία και ευδία, πόλεμος και ειρήνη, υγεία και ασθένεια, κέρδος και ζημία, ούτω χαρακτηρίζεται ο δρόμος της ζωής εκάστης ψυχής. Κατάπαυσις του τοιούτου δρόμου ο θάνατος. Λοιπόν, ψυχή ευλογημένη, μη δειλιάσης εις τον δρόμον της σωτηρίας σου. Μαζί θα βαδίσωμεν τον δρόμον βοηθούμενοι ο ένας από τον άλλον. Η χάρις του Θεού η τα ασθενή θεραπεύουσα και τα ελλείποντα αναπληρούσα, αύτη έσται μεθ’ ημών, περισφίγγουσα τους χαλαρούς μας λογισμούς και προς υπομονήν αλείφουσα ημάς, έως ότου έλθη το κέλευσμα του Παντοκράτορος, ίνα το μεν σώμα αφήσωμεν εδώ, η δε ψυχή ανέλθη εις ουρανούς.

Γέροντας Ἀρσένιος Σπηλαιώτης: Ὁ πειρασμός οὔτε τρίχα δέν θά μᾶς πειράζει, ἄν δέν ἔχει τήν ἄδεια ἀπό πάνω

- Παππού, βοήθησέ με.
- Τι έχεις, παιδί μου; μωρέ πολύ τρομαγμένος φαίνεσαι.

- Ε, να Γέροντα. ο πειρασμός δεν με αφήνει ήσυχο. Και στον ύπνο, αλλά και φανερά ξύπνιο με πολεμά. Στον ύπνο φωνές, απειλές. Στην αγρυπνία το ίδιο. Μόλις αρχίσω τον κανόνα μου χτυπά την πόρτα, ακούω άγριες φωνές, απειλές. Από τον φόβο μου τρέμω σαν ψάρι. Πού να πάω να γλυτώσω!

- Μωρέ, εσύ μεγάλος αγωνιστής είσαι. Σε κατάλαβε ο σατανάς και γελά μαζί σου.
Όταν λέμε «Κύριε, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», ο πειρασμός κατακαίεται, μόνο που ακούει το όνομα του Χριστού. Πάση θυσία μηχανεύεται να μας καταφέρει να σιωπήσουμε. Βάζει μέριμνες, ιδέες, περισπασμούς, και ό,τι άλλο φανταστείς. Μόνον ευχή να μη λέμε. Εσένα σε βρήκε δειλό. Σου λέει. ή σταματάς την ευχήν ή μπαίνω να σε σκοτώσω. Εσύ… το΄ χαψες. Βρε μην τον φοβάσαι. είναι ψεύτης.

«Ἐξομολογησάσθωσάν σοι λαοί, ὁ Θεός, ἐξομολογησάσθωσάν σοι λαοὶ πάντες.».Ψαλμός 66, στίχος 6. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


«Ἐξομολογησάσθωσάν σοι λαοί, ὁ Θεός, ἐξομολογησάσθωσάν σοι λαοὶ πάντες.».Ψαλμός 66, στίχος 6. Ἀρχ. Σάββας ἉγιορείτηςὉμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 6-4-2017 (Κήρυγμα στήν ἀγρυπνία) 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 05-05-2017

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. η΄ 40 - θ΄ 18

η΄ 40 - θ΄ 18




Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Στ΄ 48 - 54

Στ΄ 48 - 54




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

140 χρόνια ἀπό τήν γέννηση τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως καί Κριμαίας

Image may contain: 1 person, beard and sunglasses

 Στη φωτογραφία ο Άγιος Λουκάς στο Ταμπώφ το έτος 1944.

Γεννήθηκε στις 14(27) Απριλίου 1877 στο Κέρτς της χερσονήσου Κριμαίας.

  «Δεκαπέντε χρόνια ήταν κλειστό το στόμα μου. Τώρα όμως μπορώ να ξαναμιλήσω και να κηρύξω το λόγο του Θεού. Δεχθείτε αυτούς τους λόγους παρηγορίας, φτωχοί και πονεμένοι αδελφοί μου! Είσαστε πονεμένοι, γιατί σας λείπει ο λόγος του Θεού. Οι Εκκλησίες μας είναι γκρεμισμένες, σκεπασμένες με στάχτη, ερείπια. 

Ηχητικό Αγιολόγιο 5 Μαίου


Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 5 Μαΐου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ/τη Σάββα Ἁγιορείτη στίς Ἀμπελειές μέ θέμα «Ἡ ἀνάσταση τῆς ψυχῆς»

Τήν Τετάρτη 10 Mαϊου 2017 καί ὥρα 19.00-20.00 μ.μ.,  στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀθανασίου στίς Ἀμπελειές, ὁ Ἀρχιμ/της Σάββας Ἁγιορείτης, θά ἀναπτύξει  τό θέμα:«Ἡ ἀνάσταση τῆς ψυχῆς».