Ή ύλη δεν είναι αφ’ εαυτής κακή,
όπως ψευδώς διατείνονται κάποιοι αιρετικοί (λ.χ. οι μανιχαίοι) και κάποιοι
φιλόσοφοι. Όχι μόνο δεν είναι κακά η υλη, άλλα επιπλέον δεν είναι το μόνον
όχημα του κακού. Όπως ή υλη, έτσι και το πνεύμα μπορείνα είναι όχημα του κακού.
Κάθε υλικό πράγμα είναι φθαρτό, ακόμα-άκόμα και επίφοβο, εξαιτίας της αμαρτίας του
ανθρώπου όμως η υλη δεν είναι κάτι κακό αφ’ εαυτού.
Ή υλη αποσυντίθεται, είναι ανίσχυρη
κι ασήμαντη σε σύγκριση με το αθάνατο πνεύμα, άλλα δεν είναι αφ’ εαυτής κακή. Άν
ήταν κακή, θά καθιέρωνε ποτέ ό Δεσπότης Χριστός τη Θεία Μετάληψη του άρτου και του
οίνου και θά ονόμαζε τον άρτο και τον οίνο Σώμα Του και Αίμα Του; ’Άν ή υλη
ήταν αφ’ εαυτής κακή, πώς θά μπορούσαν να βαπτίζονται οι άνθρωποι με νερό; Πώς
θά μπορούσε ό Απόστολος Ιάκωβος να καθιερώσει να χρίονται οι ασθενείς με το
έλαιο (του Ευχελαίου);
Πώς θά μπορούσε να παραμένει ό αγιασμός πάντα
πεντακάθαρος, διαυγής και να έχει θαυματουργικές ιδιότητες; Πώς θά μπορούσε ό
Σταυρός του Χριστού να έχει δύναμη; Πώς θά μπορούσε το ένδυμα του Χριστού να
μεταδίδει τη θεραπευτικά δύναμη του Σωτηρος, με τα όποια θεραπεύτηκε ή αιμορροούσα
γυναίκα; Πώς θά μπορούσαν οι εικόνες και τα λείψανα των άγιων να επιτελούν τόσα
πολλά θαύματα και να μεταδίδουν στους ανθρώπους τόσο πολύ καλό από το Βασίλειο της
Χάριτος; Λοιπόν, πώς θά μπορούσε ποτέ μέσα από το κακό να προελθεί καλό στον
άνθρωπο; Όχι, όχι! ή ύλη δεν είναι ποτέ αφ’ εαυτής κακή.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/02/blog-post_403.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου