Ὁ Πατέρας τοῦ Φιλοκαλισμοῦ, Ἅγιος Μακάριος Νοταράς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 25-05-2013 (Σύναξη Ἀνδρῶν), http://hristospanagia3.blogspot.gr/, http://www.hristospanagia.gr/, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018
Σχετικά μέ τήν κλήση τοῦ Φιλίππου καί τοῦ Ναθαναήλ ἀπό τό ὑπομνημα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου στό κατά Ἰωάννην Εὐαγγέλιο.Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας (Ἰω. α 44-52)
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ (Ιω. α΄44-52)
Ομιλία
Κ΄του αγίου Ιωάννη,αρχιεπισκόπου
Κωνσταντινουπόλεως, του Χρυσοστόμου
από
το Υπόμνημά του στο Κατά Ιωάννην
Ευαγγέλιον σχετικά
με την κλήση του Φιλίππου και του Ναθαναήλ
«Τῇ
ἐπαύριον
ἠθέλησεν
ὁ
Ἰησοῦς
ἐξελθεῖν
εἰς
τὴν
Γαλιλαίαν· καὶ
εὑρίσκει
Φίλιππον καὶ
λέγει αὐτῷ·
ἀκολούθει
μοι. ἦν
δὲ
ὁ
Φίλιππος ἀπὸ
Βηθσαϊδά, ἐκ
τῆς
πόλεως Ἀνδρέου
καὶ
Πέτρου(:Την
άλλη μέρα αποφάσισε ο Χριστός να
αναχωρήσει από την Ιουδαία για την
Γαλιλαία. Βρίσκει τον Φίλιππο
και
του λέγει· “έλα κοντά μου”. Ο δε Φίλιππος
καταγόταν από τη Βηθσαϊδά, την πατρίδα
του Ανδρέα και του Πέτρου.)».
«Σε
κάθε εργατικό και τίμιο άνθρωπο υπάρχει
πλεόνασμα αγαθών», λέγει κάποια παροιμία.
Ο Χριστός υπαινίχθηκε ωστόσο και κάτι
επιπλέον, όταν είπε: «ὁ
ζητῶν
εὑρίσκει(:εκείνος
που ζητεί, βρίσκει)»[Ματθ.7,8].
Από αυτό λοιπόν γεννιέται η απορία μου
από ποια αιτία παρακινούμενος ο Φίλιππος
ακολούθησε τον Χριστό. Διότι ο μεν
Ανδρέας ακολούθησε τον Χριστό, αφού
πληροφορήθηκε γι’ Αυτόν από τον Ιωάννη
τον Βαπτιστή και ο Πέτρος Τον ακολούθησε
αφού παρακινήθηκε από τα λόγια του
Ανδρέα, ενώ ο Φίλιππος πείσθηκε αμέσως
και Τον ακολούθησε·
και όχι μόνο δεν έφυγε, αλλά και κήρυξε
γι’ Αυτόν και σε άλλους, χωρίς να ακούσει
και να μάθει τίποτε από κανένα, παρά
μόνο τον λόγο «Ακολούθησέ
με»,
που του είπε ο Χριστός·
διότι έτρεξε αμέσως στον Ναθαναήλ και
του είπε: «ὃν
ἔγραψε
Μωϋσῆς
ἐν
τῷ
νόμῳ
καὶ
οἱ
προφῆται,
εὑρήκαμεν(:Αυτόν
για τον οποίο έγραψε ο Μωυσής στον Νόμο
και προανήγγειλαν οι προφήτες στα
προφητικά τους βιβλία Τον βρήκαμε)».
Βλέπεις
πόσο καλά πληροφορημένος και κατατοπισμένος
ήταν και συνεχώς μελετούσε όσα έγραψε
ο Μωυσής και προσδοκούσε την έλευση
Του; Διότι το «εὑρήκαμεν»
φανερώνει
ότι πάντοτε Τον αναζητούσαν.
Ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ/τη Σάββα Ἁγιορείτη στά Γιαννιτσά μέ θέμα «Τό ἄλλο πρόσωπο τῆς εἰδωλολατρείας»
Τήν Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018 καί ὥρα 18.00-19.00 μ.μ., στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Πέτρου καί Παύλου στά Γιαννιτσά ὁ Ἀρχιμ/της Σάββας Ἁγιορείτης, θά ἀναπτύξει τό θέμα:«Τό ἄλλο πρόσωπο τῆς εἰδωλολατρείας» .
Ὁμιλία γιά τήν ἁμαρτία ὅσων νομίζουν ὅτι ἔχουν μάτια καί βλέπουν. Ἅγιος Νικόλαος Ἀχρίδος
ΟΜΙΛΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΟΣΩΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΑΧΡΙΔΟΣ.
ει
τυφλοί ήτε ουκ αν ειχετε αμαρτία
(Ιωάν.
9:41)
Τα
λόγια αυτά ειπώθηκαν στους Ιουδαίους από Εκείνον ο Οποίος τους έδωσε τον Νόμο
διά των Προφητών, γιά να τούς χρησιμεύσει ως όραση της ψυχής. Οι Ιουδαίοι
δέχθηκαν αυτήν την όραση αλλά, ηθελημένα και κακόβουλα, έκλεισαν τα μάτια τους.
Να γιατί τούς μίλησε έτσι ο δίκαιος Κύριος.
Αυτά
είναι λόγια αληθινής δικαιοσύνης γιά χθες, γιά σήμερα, γιά πάντοτε• διότι ένας
τυφλός άνθρωπος δεν έχει αμαρτία, αν ποδοπατήσει την καλλιέργεια κάποιου άλλου
ή αν πάρει κάποιου άλλου το ρούχο αντί γιά το δικό του. ’Άν όμως αυτό το
διαπράξει εκείνος πού έχει όραση, αμαρτάνει και επισύρει τη δίκαιη ανταπόδοση :
τα επίχειρα.
’Άν εκείνος ο οποίος έχει μάτια, ηθελημένα τα κλείσει και κάνει κάτι τέτοιο στον άλλον, διαπράττει και
αυτός αμαρτία και επισύρει τα επίχειρα.
Εντούτοις,
τί μπορεί να ειπωθεί γι’ αυτούς οι οποίοι, παρόλο πού έχουν λάβει το βάπτισμα και
το χρίσματα δύο μάτια της ψυχής- εξακολουθούν όμως να αμαρτάνουν όπως και οι αβάπτιστοι;
Στην Τελική Κρίση, αυτοί δεν θά αντιμετωπιστούν με τον ίδιο τρόπο όπως και οι
εκ γενετής τυφλοί, αλλά θά κριθούν ως παραβάτες οι όποιοι ηθελημένα παραμόρφωσαν
και τύφλωσαν εαυτούς.
Θεοδίδακτος βοσκός μέ μία ψυχή μάλαμα!
Ο Αναστάσιος Μαλαμάς, υπόδειγμα πίστης και ταπεινότητας, έζησε δύσκολα,
όμως δεν λύγισε ποτέ. Ακόμα και όταν έχασε το πόδι του λόγω του σακχάρου
και αργότερα την όρασή του, συνέχισε να απαγγέλλει χωρία από την Αγία
Γραφή
Συχνά στη σύντομη διαδρομή του βίου μας γινόμαστε μάρτυρες σε
περιπτώσεις ανθρώπων που αποτελούν φωτεινό παράδειγμα, έχοντας επιλεγεί
από τον Κύριο για να ενσαρκώσουν με την ευλογημένη ταπεινότητά τους τη
δύναμη της πίστης και του θεϊκού Λόγου. Σε αυτή την
κατηγορία θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον μακαριστό Αναστάσιο (Τάσος)
Μαλαμά, τον θεοδίδακτο βοσκό, που με την απαράμιλλη ταπεινότητα, την
απλότητα του αμόρφωτου ανθρώπου και τη θεοφώτιστη σοφία του κέρδισε
επάξια μια θέση στη Βασιλεία των Ουρανών.
Σημαντικές πληροφορίες για τη ζωή του αντλούμε από το βιβλίο «Ασκητές
μέσα στον χρόνο» (τόμος Β΄), που εκδόθηκε από το Ιερό Ησυχαστήριο Αγίου
Ιωάννη του Προδρόμου στη Χαλκιδική.
Yιοθεσία
Γεννήθηκε το 1929 στο χωριό Κοκκαλού, κοντά στη λίμνη Βόλβη, έξω από τη
Θεσσαλονίκη, και ήταν το έκτο παιδί της οικογένειας. Ο πατέρας του
(πέθανε σε ηλικία μόλις 37 χρονών) ξεχώριζε για την αγάπη του προς τον
Θεό. Είχε αγοράσει από ένα μετόχι την εικόνα των Αγίων Αναργύρων και την
είχε μεταφέρει στην εκκλησία του χωριού. Τα παιδικά χρόνια του Τάσου
ήταν πολύ βασανισμένα. Σε ηλικία 2,5 ετών δόθηκε για υιοθεσία σε μια
οικογένεια ενός διπλανού χωριού, καθώς όμως έπεφτε συχνά θύμα βάναυσης
συμπεριφοράς, οι βιολογικοί γονείς του τον ξαναπήραν κοντά τους. Από 4
χρονών άρχισε να φυλάει πρόβατα, γνώρισε τις κακουχίες και τις υπέμεινε
με αξιοθαύμαστη αντοχή, χωρίς να λυγίσει μπροστά στην κούραση ή σε
οποιονδήποτε φόβο.
ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018
ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Η Πανελλήνια Ένωση
Θεολόγων(ΠΕΘ) και τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών, οργανώνουμε παλλαϊκό
συλλαλητήριο στα Προπύλαια του
Πανεπιστημίου Αθηνών και πορεία στη Βουλή, την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 και ώρα 13.00, αντιδρώντας στον
πολυθρησκειακό προσανατολισμό των Νέων Θρησκευτικών.
Καλούμε όλους τους
Έλληνες να δώσουν δυναμικά το παρόν τους στη μεγάλη ανοικτή εκδήλωση με ομιλητή
τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής
Α.Π.Θ. κ. Ηρακλή Ρεράκη και θέμα: «Η Χριστομαχία στα νέα Θρησκευτικά και οι
συνέπειές της στην αγωγή των παιδιών».
Όλοι μαζί να
διατρανώσουμε την αντίθεσή μας στην επιβολή των νέων «Φακέλων μαθήματος», επειδή:
«Ἐάν συνταιριαστεῖ τό δικαίωμα μέ τό θέλημα, δέν μπορεῖ νά προχωρήσει σωστά ὁ ἄνθρωπος»
Ἔλεγε ὁ ἀββάς Ποιμήν γιά τό δικαίωμα:
«Ἐάν συνταιριαστεῖ
τό δικαίωμα
μέ τό
θέλημα, δέν
μπορεῖ νά
προχωρήσει σωστά
ὁ ἄνθρωπος». Ἀλλοίμονο! Πόσο
συμφωνοῦν μεταξύ
τους τά
λόγια τῶν
ἁγίων! Ἰδιαίτερα
τό νά
συνταιριαστεῖ τό
δικαίωμα μέ
τό θέλημα
εἶναι θάνατος,
μεγάλος κίνδυνος,
μεγάλος φόβος.
Τότε πέφτει
ἐντελῶς ὁ
ἄθλιος ἄνθρωπος.
Γιατί, ποιός
μπορεῖ νά
κάνει ἕναν
τέτοιο ἄνθρωπο
νά παραδεχτεῖ
ὅτι κάποιος
ἄλλος ξέρει
καλύτερα ἀπ᾿
αὐτόν τό
δικό του
συμφέρον; Τότε
ἀφήνεται ἕρμαιο
στήν πορεία
τοῦ λογισμοῦ
καί στή
συνέχεια, ὁ
ἐχθρός τόν
ὁδηγεῖ ἀπό
πτώση σέ
πτώση. Γι᾿
αὐτό λέει
ἡ Παλαιά
Διαθήκη: «Ὁ
πονηρός κακοποιεῖ
ὅταν συμμίξει
δικαίωμα. Μισεῖ
δέ ἦχον
ἀσφαλείας» (Παροιμ.
Ια΄ :
15).
Καί
λέει ἡ
Παλαιά Διαθήκη
ὅτι «μισεῖ
ἦχον ἀσφαλείας»,
ἐπειδή ὁ
πονηρός δέν
μισεῖ μόνον
τήν πνευματική
ἀσφάλεια, ἀλλά
οὔτε τή
λέξη ἀσφάλεια
δέν μπορεῖ
ν᾿ ἀκούσει.
Ἀκόμη καί
αὐτή τήν
προφορά τῆς
λέξεως μισεῖ,
πράγμα πού
σημαίνει ὅτι
μισεῖ καθετί
πού γίνεται
γιά τήν
ἀσφάλεια.
Νά, τί θέλω νά πῶ: Πρίν ἀκόμα κάνει κάτι αὐτός πού θέλει νά ρωτήσει γιά
τήν πνευματική του ὠφέλεια, πρίν ἀκόμα μάθει ὁ ἐχθρος ἄν τελικά θά
μπορέσει ἤ ὄχι νά τηρήσει αὐτό πού θά ἀκούσει, μισεῖ ἀκόμα καί αὐτήν τήν
ἴδια τήν πρόθεση νά ρωτήσει καί νά ἀκούσει σχετικά μέ τό συμφέρον τῆς
ψυχῆς του.
Γιατί νηστεύουμε τήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου)
Για πιο λόγο νηστεύουμε τις
σαράντα αυτές ημέρες; Την παλαιά εποχή πολλοί πιστοί προσέρχονταν στα
μυστήρια χωρίς καμιά προετοιμασία και μάλιστα κατά την εποχή που ο
Χριστός τα συνέστησε. Αντιλαμβανόμενοι οι πατέρες την παρακαλούμενη
βλάβη από την απροετοίμαστη προσέλευσι, αφού συγκεντρώθηκαν καθιέρωσαν
σαράντα ημέρες νηστείας, προσευχών, ακροάσεως του θείου λόγου και
συνάξεων, ώστε, αφού καθαρισθούμε όλοι μας με κάθε επιμέλεια και με
προσευχές και με ελεημοσύνη και με νηστεία και με ολονύκτιες παρακλήσεις
και με δάκρυα μετανοίας και με εξομολόγησι και με όλα τα άλλα, να
προσέλθουμε έτσι στην Θεία Κοινωνία με καθαρή κατά το δυνατό συνείδηση.
Και ότι μ αὐτὸ κατώρθωσαν μεγάλα
πράγματα, συνηθίζοντας μας με την συγκατάβασι αυτή στην νηστεία, γίνεται
φανερό από το εξής:
|
Προσευχή γιά προστασία ἀπό τίς ἀπειλές τῶν νεοοθωμανῶν
ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ προσευχές από το
λειτουργικό οπλοστάσιο της Ορθοδόξου Εκκλησία μας για να προστατεύσει
και πάλι ο Ιησούς Χριστός και η Παναγία Μητέρα Του το Ελληνορθόδοξο
γένος μας από τις πολεμικές απειλές των νεοοθωμανών
Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦἉγίου Πνεύματος.
Τῇ θαυμαστῇ σου Πορταΐτισσα σκέπῃ δι ἡς λυτροῦται ἡμᾶς πάσηςἀνάγκης προστρέχομενἑκάστοτε κραυγάζοντες θερμῶς· ὥσπερ πάλαι ἔδειξας,ἐφ᾽ ἡμῖν τὴν σὴν χάριν, οὕτω καὶ νῦν Δέσποινα, μὴ ἐλλείπῃς εἰς τέλος, ὡς ἐπηγγείλω σκέπειν καὶ φρουρεῖν, τοὺςἀδιστάκτῳ ψυχῇ, προσιόντάς σοι.
Ψαλμός 73
(Όπως τον είχε ορίσει ο Όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης για του κινδύνους από τους Οθωμανούς Τσέτες.
«ΙΝΑΤΙ ἀπώσω, ὁ Θεός, εἰς τέλος; ὠργίσθη ὁ θυμός σουἐπὶ πρόβατα νομῆς σου; μνήσθητι τῆς συναγωγῆς σου,ἧς ἐκτήσω ἀπ᾿ ἀρχῆς·ἐλυτρώ σω ράβδον κληρονομίας σου, ὄρος Σιὼν τοῦτο, ὃ κατεσκήνωσας ἐν αὐτῷ. ἔπαρον τὰς χεῖράς σουἐπὶ τὰς ὑπερηφανίας αὐτῶν εἰς τέλος, ὅσα ἐπονηρεύσατοὁ ἐχθρὸ ς ἐν τοῖς ἁγίοις σου. καὶ ἐνεκαυχήσαντο οἱμισοῦντές σε ἐν μέσῳ τῆςἑορτῆς σου, ἔθεντο τὰ σημεῖα αὐτῶν σημεῖα καὶ οὐκἔγνωσαν. ὡς εἰς τὴν ἔξοδονὑπεράνω, ὡς ἐν δρυμῷ ξύλωνἀξίναις ἐξέκοψαν τὰς θύρας αὐτῆς ἐπὶ τὸ αὐτὸ ἐν πελέκει καὶ λαξευτηρίῳ κατέρραξαν αὐτήν. ἐνεπύρισαν ἐν πυρὶ τὸἁγιαστήριόν σου, εἰς τὴν γῆνἐβεβήλωσαν τὸ σκήνωμα τοῦὀνόματός σου. εἶπαν ἐν τῇκαρδίᾳ αὐτῶν αἱ συγγένειαι αὐτῶν ἐπὶ τὸ αὐτό· δεῦτε καὶκαταπαύσωμεν πάσας τὰςἑορτὰς τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς γῆς. τὰ σημεῖα αὐτῶν οὐκ εἴδομεν, οὐκ ἔστιν ἔτι προφήτης, καὶἡμᾶς οὐ γνώσεται ἔτι. ἕως πότε, ὁ Θεός, ὀνειδιεῖ ὁἐχθρός , παροξυνεῖ ὁὑπεναντίος τὸ ὄνομά σου εἰς τέλος;