Ἡ ἁνάγκη γιά μετάνοια καί ἐξομολόγηση, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-6-2018 (ζωντανή μετάδοση) στό Ἁμπελικό Λέσβου, http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Κυριακή 17 Ιουνίου 2018
Κυριακή Γ Ματθαίου (Ματθ.6,22-23), Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Μέρος Δεύτερο
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ(Ματθ. 6,22-33): Μέρος Δεύτερο
Eπιλεγμένα αποσπάσματα από τον υπομνηματισμό του αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Γ΄Ματθαίου (ομιλία ΚΑ΄ από το υπόμνημα του αγίου στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο)
Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των χωρίων Ματθ.6,24-27
« Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει. οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ (: Κανείς δεν μπορεί να υπηρετεί συγχρόνως δύο αφεντικά· διότι ή θα μισήσει τον ένα και θα αγαπήσει τον άλλον ή θα προσκολληθεί στον ένα και θα καταφρονήσει τον άλλο. Και εσείς δεν είναι δυνατόν να υπηρετείτε ταυτόχρονα και τον Θεό και το χρήμα· ή θα αγαπήσετε τον Θεό και θα περιφρονήσετε τους επίγειους θησαυρούς ή θα υποδουλωθείτε σε αυτούς και θα καταφρονήσετε τον Θεό)» [Ματθ. 6,24].
Βλέπεις με ποιο τρόπο μάς απομακρύνει σιγά-σιγά από τα υλικά πράγματα και με περισσότερα λόγια εισάγει την εντολή για την ακτημοσύνη και κατατροπώνει την τυραννία της φιλαργυρίας; Διότι δεν αρκέστηκε, βέβαια, σε όσα είπε προηγουμένως, αν και ήταν πολλά και σπουδαία, αλλά προσθέτει και άλλα περισσότερα και φοβερότερα. Διότι τι είναι πιο φοβερό από όσα τώρα έχουν λεχθεί, εάν βέβαια, επρόκειτο εμείς να σταματήσουμε να είμαστε δούλοι του Χριστού, εξαιτίας των χρημάτων;
Ὁ τοῦρκος ἀξιωματικός πού ἔγινε μοναχός περιγράφει τόν παράδεισο!
Διήγηση του ιερομονάχου π. Βαρνάβα, της σκήτης της Όπτινας στην Ρωσία, για τον τούρκο αξιωματικό που έγινε χριστιανός και αργότερα μοναχός στη σκήτη με το όνομα π. Νικόλαος (1820-1983) στον συγγραφέα Σέργιο Νείλο.
Η σκήτη της Όπτινας.
Μία απ’ αυτές τις νύχτες ήλθε στο κελί μου ένας μοναχός μας, ο μακαρίτης Νικόλαος, που τον φωνάζαμε Τούρκο. Ήταν ασυνήθιστος άνθρωπος. Πάντα ντροπαλός, σιωπηλός, ασθενικός. Προσπαθούσε να είναι μακριά από τους ανθρώπους, παρόλο που εμείς τον αγαπούσαμε πολύ.
Δεν επισκεπτόταν κανενός το κελί ούτε την ημέρα, ούτε πολύ περισσότερο τη νύχτα. Γι’ αυτό, όταν ήλθε να με βρει μες στη νύχτα, παραξενεύτηκα. Με είχε προειδοποιήσει ο π. Ανατόλιος γι’ αυτόν και μου είχε πει ότι θα έλθει να με βρει. Μάλιστα, με κατατόπισε χαρακτηριστικά ως εξής:
– Ξέρεις, εδώ στη σκήτη ο Θεός μάς έδωσε μια μεγάλη ευλογία, να έχουμε ανάμεσά μας το δικό μας άγιο Ανδρέα, τον διά Χριστόν σαλό.
– Ποιον, άγιε πατέρα; ρώτησα:
– Ναι, έχουμε έναν τέτοιο άνθρωπο ο οποίος “είτε εν σώματι… είτε εκτός του σώματος… ο Θεός οίδεν», ταξίδεψε στις ουράνιες μονές, στον Παράδεισο. Είναι ο Τούρκος μας. Κι εγώ θα σου δώσω την ευλογία να έλθει στο κελί σου. Θα τον ρωτήσεις, θα τον ακούσεις με προσοχή και θα γράψεις ό,τι σου πει. Μόνο, ό,τι μάθεις απ’ αυτόν να μην το πεις σε κανέναν, πριν ο άνθρωπος αυτός αναχωρήσει για τον ουρανό. Αυτά μου είχε πει ο π. Ανατόλιος. Έτσι κι έγινε.
Μια νύχτα με φεγγάρι, ο δούλος του Θεού, υπακούοντας στην εντολή του πνευματικού του, ήλθε στο κελί μου και με σπαστά ρωσικά μου μίλησε για την εμπειρία του και μου περιέγραψε τις ουράνιες μονές, τις οποίες του έδειξε ο φύλακας άγγελος του. Τι όμορφη ήταν αυτή η περιγραφή του!
Ὁ Ἅγιος ὅμως δέν μέ ξέχασε καί τόν ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ γιά αὐτό!
Προς Δόξα Θεού σας γράφω το παρακάτω που είναι προσωπική εμπειρία για να δοξάσουμε όλοι για άλλη μια φορά το Θεό. Είναι μεγάλο και ίσως κουραστείτε κάποιοι να το διαβάσετε, αλλά νομίζω ότι αξίζει το κόπο.
ΥΓ 1. Για τους πρωταγωνιστές της ιστορίας η νοσηλεύτρια είναι η κυρία Φύλλια που μένει στο Βύρωνα. Oi δύο Ορθοπεδικοί ξέρουν ποιοί είναι και τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου.
ΥΓ 2. Ο Διευθυντής της Ορθοπεδικής ήταν ο Παναγιώτης Κράλης ( Παίδων) Για κάποια ψυχή που εργάζεται εκεί έβαλα και δεύτερη υποσημείωση.
Ο Κύριος βρίσκεται πάντα κοντά μας, ακόμα και όταν νομίζουμε ότι ήμαστε μόνοι μας. Το ίδιο και οι Άγιοι που μας παρακολουθούν άγρυπνα την κάθε στιγμή και τρέχουν να μας βοήθησουν όταν τους χρειάζόμαστε.
Υπήρξαν και αυτοί άνθρωποι, μαρτύρησαν για τον Κύριο και τώρα πρεσβεύουν για όλους εμάς που παλευούμε καθημερινά με τους πειρασμούς και τις αδυναμίες μας. Χαρη στην πρεσβεία της Παναγίας μας και των Αγίων μας ο Κύριος μας δείχνει ακόμα το έλεος Του .
Τον Άγιο Λουκά τον γνώρισα τo 2008. Μέχρι τότε δεν ήξερα την υπαρξή του. Μπήκε με μυστηριώδη τρόπο στην ζωή μου. Είμαι και εγώ μια από τις χιλιάδες δούλες του Κυρίου μας που ευεργετήθηκε και θεραπεύτηκε μέσω του Αγίου μας!
Όταν γνώρισα τον Άγιο Λουκά υπέφερα από φριχτούς πόνους στο δεξί πόδι. Η καλύτερη μου φίλη μου μίλησε για τον Αγιο Λουκά το Ρωσο τον ιατρό. Προσευχόμουν σε όλους τους Αγίους για να καλυτερεύσει το πόδι μου. Άκουσα μεν για τον Άγιο, αλλά δεν μπορώ να πω ότι έδωσα ιδιαίτερη σημασία. Το μαρτυριό μου συνεχίζονταν με τον πόνο να έρχεται και να φεύγει. Ο γιατρός είχε δώσει κάποια θεραπεία η οποία όμως δεν με βοηθούσε . Υπήρξαν μέρες που ήταν αδύνατο να πάω την Κυριακή στην εκκλησία γιατί ήμουν στο κρεβάτι από πόνους.
Ψαλμοὶ πρὸς προσευχήν
Κυριακή Γ Ματθαίου (Ματθ.6,22-33) Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος.Μέρος Πρῶτο
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ(Ματθ. 6,22-33): Μέρος Πρώτο
Eπιλεγμένα αποσπάσματα από τον υπομνηματισμό του αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Γ΄Ματθαίου (ομιλία Κ΄ από το υπόμνημα του αγίου στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο)
Μέρος Πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.6,22-23
«Ὁ λύχνος τοῦ σώματός ἐστιν ὁ ὀφθαλμός· ἐὰν οὖν ὁ ὀφθαλμός σου ἁπλοῦς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινόν ἔσται· ἐὰν δὲ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρὸς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου σκοτεινὸν ἔσται. εἰ οὖν τὸ φῶς τὸ ἐν σοὶ σκότος ἐστί, τὸ σκότος πόσον; (:Ο λύχνος, που φωτίζει και εξυπηρετεί το σώμα, είναι το μάτι [λύχνος που φωτίζει την ψυχή είναι ο νους, το λογικό που σας έχει δώσει ο Θεός].Εάν λοιπόν το μάτι είναι γερό και καθαρό,όλο το σώμα θα φωτίζεται, θα είναι φωτεινό[έτσι θα φωτίζεται και η ψυχή σου, εάν ο νους και η καρδιά σου δεν έχουν τυφλωθεί από την προσκόλληση στους επίγειους θησαυρούς]. Εάν όμως το μάτι σου είναι κατεστραμμένο και ανίκανο να δει το φως, όλο το σώμα σου θα είναι βυθισμένο στο σκοτάδι. Εάν λοιπόν το φως, που σου έδωσε ο Θεός[ο νους δηλαδή και η συνείδηση, εξαιτίας της προσκολλήσεως στα υλικά αγαθά] είναι σκοτάδι, τότε το ηθικό σκοτάδι της ψυχής σου πόσο πυκνό και αδιαπέραστο θα είναι;)»[Ματθ.6,22-23][ερμην. απόδοση Ιω. Κολιτσάρα].
Επειδή προηγουμένως είχε αναφέρει τον νου και είπε γι’ αυτόν ότι γίνεται ολότελα υπόδουλος και αιχμάλωτος, αλλά αυτό δεν ήταν εύκολα κατανοητό από τους πολλούς ανθρώπους, γι' αυτό στρέφει τη διδασκαλία προς τα εξωτερικά και τα πράγματα που βρίσκονται που είναι περισσότερο αντιληπτά με τις αισθήσεις μας και τα καθημερινά μας βιώματα, ώστε διαμέσου αυτών να κατανοήσουν και τα πνευματικά θέματα. «Εάν λοιπόν, δεν αντιλήφθηκες», λέγει, «τι είναι τέλος πάντων η βλάβη του νου, να το καταλάβεις από τα υλικά πράγματα, διότι ό, τι είναι ο οφθαλμός για το σώμα, αυτό είναι ο νους για την ψυχή».
Ἡ δύναμη τοῦ 90ου Ψαλμοῦ καί ὁ Ἅγ.Γαβριήλ ὁ Ὁμολογητής
Κάθε λέξη του π. Γαβριήλ λειτουργούσε σαν φάρμακο για όλους, λαϊκούς και κληρικούς.
Μια φορά οι μοναχοί που πήγαν να τον δουν, συζητούσαν καθ' οδόν περίπου τα εξής:
«Τι χάρη που έχουν οι μοναχοί και τι σπουδαίο είναι που ξέρουμε τη δύναμη του σταυρού και του 90ού ψαλμού, και μ' αυτά μπορούμε να πολεμάμε το κακό!». Μόλις μπήκαν στο κελί του Γέροντα και τους ευλόγησε, τους είπε με λύπη:
Οἱ ἅγιοι μάρτυρες Φροντάσιος, Σεβερίνος, Σεβηριανός καί Σιλανός. ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ. 4 ΙΟΥΝΙΟΥ,
Οι άγιοι μάρτυρες Φροντάσιος, Σεβερίνος, Σεβηριανός και Σιλανός
Όλοι μαρτύρησαν στη Γαλατία τήν περίοδο πού βασίλευε ο αυτοκράτορας Κλαύδιος (1ος αι.). Αφού τούς αποκεφάλισαν, αυτοί ανασηκώθηκαν και στάθηκαν όρθιοι, πήραν στα χέρια τους τις κεφαλές τους και αφού διέσχισαν τον ποταμό ’Ίλ, έφθασαν στην εκκλησία της Υπεραγίας Θεοτόκου, όπου εκείνη τήν ώρα προσευχόταν ο επίσκοπος Φρόντων.
ΨΗΦΙΣΜΑ
Σήμερα, Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018 και ώρα 11.00 π.μ., οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας συγκεντρωθήκαμε στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως, στην Έδεσσα, στα πλαίσια της 5ης Ιερατικής Συνάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως υπό την προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Ιωήλ. Κατά την διάρκεια της Συνάξεως πραγματοποιήθηκε ενημέρωση και συζήτηση για την πρόσφατη αποκαλούμενη «συμφωνία» των Πρωθυπουργών της Ελλάδος και του κρατιδίου των Σκοπίων, κατά το πέρας της οποίας όλοι οι παρόντες κληρικοί αποφασίσαμε ομόφωνα και διακηρύττουμε προς κάθε κατεύθυνση:
Η εν λόγω συμφωνία περιφρονεί επιδεικτικά τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, τα ψηφίσματα των κληρικών των Ιερών Μητροπόλεων της Ελλάδος –μεταξύ των οποίων και της δικής μας Ιεράς Μητροπόλεως– αλλά και την πάνδημη αντίδραση του Ελληνικού λαού, όπως εκφράστηκε από τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια και τις πολύπλευρες αντιδράσεις φορέων και εκπροσώπων του κυρίαρχου Ελληνικού λαού, οι οποίες κατηγορηματικά και απόλυτα απορρίπτουν οποιανδήποτε χρήση της λέξης «Μακεδονία» στο όνομα του κρατιδίου.
Ἡ γάρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται
Β Κορ. 12,9
«καὶ εἴρηκέ μοι· ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. ἥδιστα οὖν μᾶλλον καυχήσομαι ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου, ἵνα ἐπισκηνώσῃ ἐπ᾿ ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ.
Και ο Κυριος μου είπε· “σου αρκεί η χάρις μου· διότι η δύναμίς μου φαίνεται ολοένα και τελειοτέρα μέσα εις την ανθρωπίνην αδυναμίαν με τα μεγάλα και θαυμαστά έργα που κατορθώνει”.
Ηχητικό Αγιολόγιο 17 Ιουνίου
Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 17 Ιουνίου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
17 Ιουνίου Συναξαριστής. Μανουήλ, Σαβέλ & Ισμαήλ, Ισαύρου και των συν αυτώ, Υπατίου Οσίου, Φιλονείδη Ιερομάρτυρα, Ιωσήφ Οσίου, Πιώρ Οσίου, Αlban,Ἅγιος Ἀντίδιος,Ἅγιος Μοντανὸς,Ὅσιος Βησσαρίων,Ὅσιος Ἄβιτος,Ἅγιος Ἰμέριος,Ἅγιος Νέκταν,Ὅσιοι Ἀδούλφιος καὶ Βοτούλφιος ὁ Ὁμολογητής,Ἅγιος Γουνδούλφιος,Ὅσιος Ἐρβέος,Ἅγιος Σάλβα,Ὅσιοι Ἰσαάκ, Κλήμης, Κύριλλος, Νικήτας καὶ Νικηφόρος ἐκ Ρωσίας,Ὅσιος Ἀνανίας.
Οι Άγιοι Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ οἱ Μάρτυρες
Οι Άγιοι Μάρτυρες Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ κατάγονταν ἀπὸ τὴν Περσία, ἦσαν ἀδελφοὶ καὶ ἄθλη σαν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.).
Ὁ πατέρ ας τους ἦταν πυρολάτρης, ὅπως ὅλοι οἱ Πέρσες. Ἡ μητέρα του ὅμως, εὐσεβέστατη Χριστιαν ή, ἐμπιστεύθηκε αὐτοὺς στὸν εὐλαβὴ πρεσβύτερο Εὔνικο, γιὰ τὴ χριστιανικὴ αὐτῶν ἀγωγὴ καὶ μόρφωση. Στρατιωτικοὶ τὸ ἐπάγγελμα, ἀπεστάλησαν ὑπὸ τοῦ βασιλέως τῶν Περσῶν Βαλτάνου στὴν Κωνσταντινούπολη ὡς πρεσβευτὲς εἰρήνης.
Ἀφιχθέντες στὴ Χαλκηδόν α εἶδαν τὸν αὐτοκράτορα Ἰουλιανὸ νὰ προσφέρει θυσία στὰ εἴδωλα, μὲ τὴν παρουσία πλήθους κόσμου, κατοίκων τῆς πόλεως, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦσαν τὴν εἰδωλολατρικὴ πλάνη.
Τοῦτο τοὺς ἐλύπησε πολὺ καὶ οἰκτείρησαν τὸ κράτος, ὁ ἀρχηγὸς τοῦ ὁποίου ἔγινε ἔνοχος τέτοιας ἀσέβειας.
Ἕνεκα τούτου καταγγέλθηκαν ὑπὸ τοῦ κουβικουλάριου Ἰνδικοῦ πρὸς τὸν Ἰουλιανό, προσαχθέντες δὲ ἀνώπιον τοῦ αὐτοκράτορος καὶ μὴ πεισθέντες νὰ θυσιάσουν στὰ εἴδωλα, ἀφοῦ τοὺς ἐχτύπησαν σκληρά, διεπέρασαν τοὺς ἀστραγάλους μὲ περόνες, ἔκαψαν τὶς μασχάλες μὲ ἀναμμένες λαμπάδες καὶ τοὺς ἐβασάνισαν ποικιλότροπα, τοὺς μετέφεραν, τὸ 363 μ.Χ., στὸ τεῖχος τοῦ Κωνσταντίνου κοντὰ στὴ Θράκη, σὲ γκρεμῶδες μέρος καὶ τοὺς ἀποκεφάλισαν. Τὰ τίμια λείψανά τους, περισυλλεγέντα ὑπὸ πιστῶν Χριστιανῶν, ἐνταφιάσθηκαν μὲ τιμὴ καὶ εὐλάβεια.
Οι Άγιοι Μάρτυρες Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ κατάγονταν ἀπὸ τὴν Περσία, ἦσαν ἀδελφοὶ καὶ ἄθλη σαν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.).
Ὁ πατέρ ας τους ἦταν πυρολάτρης, ὅπως ὅλοι οἱ Πέρσες. Ἡ μητέρα του ὅμως, εὐσεβέστατη Χριστιαν ή, ἐμπιστεύθηκε αὐτοὺς στὸν εὐλαβὴ πρεσβύτερο Εὔνικο, γιὰ τὴ χριστιανικὴ αὐτῶν ἀγωγὴ καὶ μόρφωση. Στρατιωτικοὶ τὸ ἐπάγγελμα, ἀπεστάλησαν ὑπὸ τοῦ βασιλέως τῶν Περσῶν Βαλτάνου στὴν Κωνσταντινούπολη ὡς πρεσβευτὲς εἰρήνης.
Ἀφιχθέντες στὴ Χαλκηδόν α εἶδαν τὸν αὐτοκράτορα Ἰουλιανὸ νὰ προσφέρει θυσία στὰ εἴδωλα, μὲ τὴν παρουσία πλήθους κόσμου, κατοίκων τῆς πόλεως, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦσαν τὴν εἰδωλολατρικὴ πλάνη.
Τοῦτο τοὺς ἐλύπησε πολὺ καὶ οἰκτείρησαν τὸ κράτος, ὁ ἀρχηγὸς τοῦ ὁποίου ἔγινε ἔνοχος τέτοιας ἀσέβειας.
Ἕνεκα τούτου καταγγέλθηκαν ὑπὸ τοῦ κουβικουλάριου Ἰνδικοῦ πρὸς τὸν Ἰουλιανό, προσαχθέντες δὲ ἀνώπιον τοῦ αὐτοκράτορος καὶ μὴ πεισθέντες νὰ θυσιάσουν στὰ εἴδωλα, ἀφοῦ τοὺς ἐχτύπησαν σκληρά, διεπέρασαν τοὺς ἀστραγάλους μὲ περόνες, ἔκαψαν τὶς μασχάλες μὲ ἀναμμένες λαμπάδες καὶ τοὺς ἐβασάνισαν ποικιλότροπα, τοὺς μετέφεραν, τὸ 363 μ.Χ., στὸ τεῖχος τοῦ Κωνσταντίνου κοντὰ στὴ Θράκη, σὲ γκρεμῶδες μέρος καὶ τοὺς ἀποκεφάλισαν. Τὰ τίμια λείψανά τους, περισυλλεγέντα ὑπὸ πιστῶν Χριστιανῶν, ἐνταφιάσθηκαν μὲ τιμὴ καὶ εὐλάβεια.
17 Ἰουνίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Κυρ. γ΄ ἐπιστ. (Ῥωμ. ε΄ 1-10).
Ρωμ. 5,1 Δικαιωθέντες οὖν
ἐκ πίστεως εἰρήνην ἔχομεν πρὸς τὸν Θεὸν διὰ
τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,
Ρωμ. 5,1 Αφού, λοιπόν, ελάβομεν την δικαίωσιν δια της
πίστεως, έχομεν ειρήνην με τον Θεόν δια μέσου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.