Ἡ ὁλιγάρκεια, 5-9-2018, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018
«Ἐάν νομίζεις πώς ἔχεις ἀρετές, δέν ἔχεις τίποτα. Ὅποιος πεῖ πώς εἶναι ἅγιος δέν εἶναι. Οἱ ἅγιοι ποτέ δέν εἶπαν ὅτι ἦσαν ἅγιοι.» Γέρων Εὐμένιος Σαριδάκης
«Εάν νομίζεις πως έχεις αρετές, δεν έχεις τίποτα. Όποιος πει πως είναι άγιος δεν είναι. Οι άγιοι ποτέ δεν είπαν ότι ήσαν άγιοι.» Γέρων Ευμένιος Σαριδάκης
Σχετικά Ρητά "Εάν ο άνθρωπος δεν φοβηθεί και δεν σιχαθεί τα πάθη του, έτσι όπως φοβάται και σιχαίνεται τις σωματικές ασθένειες, δεν μπορεί να θεραπευτεί." Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς
«Πάνω στα νεύρα, πάνω στο θυμό, στην ταραχή, επάνω στο σεισμό, στον πειρασμό, βλέπει κανείς τον εαυτό του καλύτερα. Βλέπει και γνωρίζει ο αγωνιστής, η αγωνίστρια, τον εαυτό του καλύτερα. Άμα δε συνέβαινε να θυμώσει, να νευριάσει, θα ήξερε τί είναι, για να αρχίσει να λαμβάνει μέτρα κατά του κακού εαυτού του;» Γέρων Ευσέβιος Γιαννακάκης
«Δεν χρειαζόμαστε γαλαξίες καινούργιους, καθρέφτες χρειαζόμαστε για να δούμε τα ελαττώματά μας.» γ. Νίκων Νεοσκητιώτης
«Ο Χριστός δεν σώζει κανέναν δια της βίας. Περιμένει να μισήσει ο άνθρωπος τον εαυτό του και με μετάνοια να στραφεί προς τον Θεό και να τον ικετέψει για την σωτηρία του, να επιθυμεί το άγιο Πνεύμα να κατοικήσει στην ψυχή του.» Αγ. Λουκάς Κριμαίας
«Πρώτα απ’ όλα να γνωρίσεις τον εαυτό σου, να αποκτήσεις αυτογνωσία και, όταν την αποκτήσεις... ζήλο και δύναμη, ώστε να θεραπεύσεις τις πληγές της ψυχής σου.» Αγ. Θεοφάνης ο Έγκλειστος
Ψυχοσωτήρια διδάγματα ἀπό τήν μετάσταση τῆς Θεοτόκου.ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ
Κάθε πιστός μπορεί να μάθει πολλά - πάρα πολλά, πράγματι - από τον βίο της Υπεραγίας Θεοτόκου. Θά ήθελα να αναφερθώ σε δύο μόνο περιστατικά. Το πρώτο αφορά τις συχνές επισκέψεις της στον Γολγοθά, το ’Όρος των Ελαιών, τον Κήπο της Γεθσημανή, τη, Βηθλεέμ και άλλες τοποθεσίες πού της θύμιζαν τον Υιό της. Σε όλους αυτούς τούς τόπους η Παναγία προσευχόταν γονυκλινής- Ιδίως μάλιστα στον Γολγοθά.
Έτσι εκείνη έδωσε το πρώτο παράδειγμα και έναυσμα στους πιστούς να επισκέπτονται τούς ιερούς τόπους, από αγάπη προς Αυτόν, ο Όποιος με την Παρουσία Του, με το Πάθος και την δόξα Του καθαγίασε αυτούς τούς τόπους και καθιέρωσε την σημασία τους. Ακόμη, μαθαίνουμε πώς εκείνη προσευχόταν να μεταστεί γρήγορα απ’ αυτή τη ζωή, ούτως ώστε, όταν η ψυχή της θά χωριζόταν από το σώμα της να μην συναντήσει τον άρχοντα του σκότους και τα τρομακτικά κολαστήριά του κι έτσι, μακριά από τις ζοφώδεις περιοχές του άδη, να μη δει τα φρικτά μαρτύρια των αμαυρωμένων από την αμαρτία ψυχών.
Ἀποστολέας:«ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ»!
Αναφέρει ο Άγιος Παΐσιος:
-Μια φορά χρειάστηκε να βγω έξω στον κόσμο και είχα ανάγκη από χίλιες δραχμές, γιατί τότε τόσο κόστιζαν οι μετακινήσεις. Ό,τι επιταγές έρχονταν είχα δώσει εντολή στο Ταχυδρομείο να επιστρέφονται αμέσως ως απαράδεκτες.Ενώ λοιπόν βρισκόμουν σ΄αυτή τη δύσκολη κατάσταση, μου έφερε ένας αδελφός την αλληλογραφία μου και μια επιταγή χιλίων δραχμών ακριβώς, ανώνυμη, χωρίς διεύθυνση, η οποία στη θέση του αποστολέα έγραφε : «ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ».
Μόλις είδα την πρόνοια του Θεού, λύθηκα στα κλάματα κι ευχαριστούσα τον Κύριο μας και την Παναγία μας.
SOS!!! Ἔκκληση σέ ὅσους διαβάζουν Μιχάλη Καλόπουλο
ΕΚΚΛΗΣΗ
ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΙ
ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΛΟΠΟΥΛΟ
Tου Ιερομονάχου Λουκά Γρηγοριάτου
Αγαπητοί
Με
αφορμή την συνέντευξη που ο κ. Μιχάλης Καλόπουλος έδωσε στην ομάδα
Gateway (στο Διαδίκτυο), καταθέτουμε με συντομία τις σκέψεις μας, για
να σας βοηθήσουμε στην κατανόησή της και στην αξιολόγηση του έργου του.
1.
Διαφημίζει το βιβλίο του «Βιβλική Θρησκεία - Το μεγάλο ψέμα», ένα
βιβλίο για ανυποψίαστους νεοέλληνες, αδύναμους να μελετήσουν την Αγία
Γραφή της πίστεώς τους για να καταλάβουν το «μεγάλο ψέμα» του Μιχάλη Καλόπουλου,
που γίνεται πιο μεγάλο καθώς ανακυκλώνεται μέσα στην ιστορία. Είναι
λίγος ο χώρος εδώ για να πούμε το γιατί. Σίγουρα θα θυμάστε και άλλους
θεωρητικούς της αθεΐας που πέρασαν και χάθηκαν. Η αλαζονεία πάντως με
την οποία μιλάει στο βιβλίο του, ότι δηλαδή λυπάται εκείνον τον δύστυχο
Χριστιανό που θα τολμήση να αντιπαραθέση λόγο στην επιχειρηματολογία
του, δεν τιμά το έργο του. Θυμίζει τον χριστιανοκατήγορο Κέλσο τον
Αθηναίο, στον οποίο απήντησε μεθοδικώτατα ο μεγάλος Αλεξανδρινός, ο
Ωριγένης.
Σας θυμίζουμε τί λέγει εισαγωγικά στο Κατά Κέλσου έργο του:
Σας θυμίζουμε τί λέγει εισαγωγικά στο Κατά Κέλσου έργο του:
«Ο
Σωτήρας και Κύριός μας Ιησούς Χριστός συκοφαντούμενος σιωπούσε και
κατηγορούμενος δεν απαντούσε, διότι ήξερε ότι όλη του η ζωή και τα έργα
του προς τους Ιουδαίους ήταν ανώτερα από φωνή που θα ήλεγχε την
ψευδομαρτυρία και από λέξεις που θα συνιστούσαν απολογία προς τις
κατηγορίες. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν, φιλόθεε Αμβρόσιε, γιατί θέλησες να
συντάξω απολογία για όσες ψευδομαρτυρίες κατά των Χριστιανών και
κατηγορίες κατά της πίστεως των εκκλησιών έγραψε ο Κέλσος, σαν να μη
είναι τα ίδια τα πράγματα ισχυρός έλεγχος και λόγος ανώτερος από κάθε
συγγραφή που να εξαφανίζη τις ψευδομαρτυρίες και να μη αφήνη την
παραμικρή πιθανότητα στις κατηγορίες να σταθούν».
«Ὁ μή πιστεύων κατά τήν παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας ἄπιστος ἐστιν»
«Ὁ μή πιστεύων κατά τήν παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας ἄπιστος ἐστιν»
(Ἀποσπάσματα ἀπό τόν ἐνθρονιστήριον λόγον τοῦ Γέροντος Ἐφραίμ Φιλοθεΐτου, 1974)
*****
* Η Εκκλησία του Χριστού είναι Καθολική με την έννοιαν, ότι κατέχει όλο το πλήρωμα της αληθείας και της χάριτος διά τον φωτισμόν και την απολύτρωσιν του κό σμου και επί πλέον είναι Καθολική με την έννοιαν ότι «δυνάμει» τείνει, όχι να κατακτήση, αλλά να αγιάση τον κόσμον. Κεφαλή της Εκκλησίας ο Χριστός και ημείς μέ λη εκ μέρους συνδεόμενοι διά της κοινής πίστεως «εν τω συνδέσμω της αγάπης».
* Όσο περισσότερο αγιάζομε ο καθένας τον εαυτόν μας, τόσο περισσότερο αγιάζεται το σώμα της Εκκλη σίας και κατά τον ανθρώπινο χαρακτήρα της, διότι κατά τον θείον της χαρακτήρα είναι τόσον αγία όσον και ο Θε άνθρωπος Ιησούς. Η Ιστορία της Εκκλησίας είναι ι στορία αγώνος εξαγιασμού των πιστών της.
* Όλοι όσοι πιστεύουν αληθινά, αγαπούν εν αληθεία όσοι δεν πιστεύουν αληθινά αγαπούν εν υποκρίσει. Ε μείς ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί αγαπούμε όλους και επιθυμούμε να έρθουν σε επίγνωση της αληθείας. Έτσι μας δίδαξε «ο Θεός της αγάπης» έτσι αναπαύεται η συνείδησίς μας.Δεν εχθραινόμεθα προς τους ανθρώπους εξ αι τίας της αιρέσεως η της απιστίας των, αλλά και δεν θα αγαπήσωμεν ποτέ την απιστίαν η την αίρεσιν χάριν των ανθρώπων, διότι θα αποξενωθούμε από τον Θεόν.
* Ο Θεός διοχετεύει τη δύναμη της αγάπης Του, όταν προσκυνήται «εν Πνεύματι και αληθεία».
Συγκλονιστικό φωτορεπορτάζ ἀπό τήν μεγαλύτερη Ὀρθόδοξη λιτανεία στόν κόσμο!
Εικόνες που συγκλονίζουν και που όλο και περισσότερο βλέπουμε σε Ορθόδοξες χώρες τα τελευταία χρόνια. Όλα δείχνουν ότι κάτι σπουδαίο έρχεται!
Τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε η φετινή λιτανεία της θαυματουργής εικόνας του Αγίου Νικολάου Velikoretsky, από την πόλη της Kirov στο χωριό Velikoretskoye, στις όχθες του μεγάλου ποταμού, όπου πρίν από 600 χρόνια έχει ανακαλυφθεί θαυματουργή εικόνα.
Η λιτανεία ξεκινά από τον καθεδρικό ναό του Αγίου Σεραφείμ στο Κίροφ, περνά μέσα από το χωριό Makar, το χωριό Bobino, και καταλήγει στο χωριό Velikoretskoye. Οι προσκυνητές, που συμμετέχουν στην λιτανεία, πρέπει να περάσουν μέσα από τα χωράφια, δάση και βάλτους, διανύοντας απόσταση πάνω από 150 χιλιόμετρα και αντιμετωπίζοντας ποικίλες καιρικές συνθήκες (βροχές, καύσωνες κ.λπ.).
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην φετινή λιτανεία συμμετείχαν πάνω από 30.000 άνθρωποι.
Η παράδοση της πομπής Velikoretsky έχει ιστορία πάνω από έξι αιώνες. Η ανακάλυψη της εικόνας του Αγίου Νικολάου έγινε το 1383. Ο αγρότης από το χωριό Agalakov Krutitsy βρήκε την εικόνα στις όχθες του Μεγάλου Ποταμού, κοντά στο χωριό Velikoretskoye, εξ ου και το όνομα της λιτανείας – Velikoretskaya.
Γύρω στα 1400 η εικόνα στέλνεται,για λόγους ασφαλείας, στην πόλη Khlynov που τότε ονομαζόταν Vyatka, και αργότερα Kirov.
Σε ανάμνηση της εύρεσης της εικόνας του Αγίου Νικολάου, καθιερώθηκε από τα πρώτα χρόνια,η λιτανευτική πομπή στον τόπο της ανεύρεσης της.
"Θά σοῦ δείξω τό δρόμο."
"Θα σου δείξω το δρόμο."
Ένας περιπλανώμενος σταμάτησε μπροστά από το σπίτι δίπλα στο δρόμο. Υπήρχε μια συνάντηση των εργαζομένων εκεί, ξαφνικά υπήρχε σιωπή στο σπίτι: οι εργάτες γονατίζουν για να προσευχηθούν. Αλλά ένας από αυτούς βγήκε και άρχισε να περπατάει γύρω από το σπίτι.
Ο ταξιδιώτης τον ρώτησε: - Τι συμβαίνει στο σπίτι;
6 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής. Θαῦμα Ἀρχαγγέλου Μιχαὴλ στὶς Χωναῖς, τῶν Ἁγίων Εὐδοξίου, Ρωμύλου, Ζήνωνος, Μακαρίου καὶ τῶν σὺν αὐτῶν 11000 μαρτύρων καὶ 1104 Στρατιωτῶν, Καλοδότης, Φαύστου Πρεσβυτέρου, Μακαρίου καὶ Ἀνδρέα, Βίβου Ὁσιομάρτυρα, τῶν Ἁγίων Κυριάκου, Διονυσίου καὶ Ἀνδρέα, Ἀνδροπελαγίας καὶ Θέκλας, Θεοκτίστου Ναυκλήρου, Κυριάκου Δημότη, Σαραπάβωνος Βουλευτοῦ, Ἐγκαίνια Ναοῦ Ὑπεραγίας Θεοτόκου.
Θαῦμα Ἀρχαγγέλου Μιχαὴλ στὶς Χωναὶς
Σὲ κάποιο μέρος τῆς Φρυγίας χτίσθηκε ἕνας ναὸς στὸ ὄνομα τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ, ἀπὸ ἕναν χριστιανὸ ποὺ εἶχε γιατρευτεῖ ἡ κόρη του ἀπὸ τὸν Ἀρχάγγελο.
Στὸ ναὸ ζοῦσε ἕνας εὐσεβὴς ἀσκητὴς ὁ Ἄρχιππος, ἐναντίον τοῦ ὁποίου στράφηκαν οἱ εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι ἤθελαν νὰ ἐκδικηθοῦν γιὰ τὰ θαύματα ποὺ γίνονταν. Ὅρμησαν τότε νὰ καταστρέψουν τὸ ναὸ καὶ νὰ δολοφονήσουν τὸν Ἄρχιππο.
Ἐπενέβη ὅμως ὁ Ἀρχάγγελος, ὁ ὁποῖος ἐξουδετέρωσε τοὺς εἰδωλολάτρες. Αὐτοὶ ὅμως δὲ σταμάτησαν θέλησαν νὰ ἐκτρέψουν ἕνα ποταμὸ νὰ πνίξουν τὸν Ἄρχιππο, καὶ νὰ καταστρέψουν τὸ ναό. Τότε ὁ Ἀρχάγγελος μὲ τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ σταματᾷ τὰ νερὰ καὶ προστάζει νὰ χωνευθοῦν, κατὰ παράδοξο τρόπο ἕως καὶ σήμερα στὸ σημεῖο ἐκεῖνο τὰ νερὰ χωνεύονται καὶ γι’ αὐτὸ τὸ μέρος ὀνομάστηκε Χώναις.
Σὲ κάποιο μέρος τῆς Φρυγίας χτίσθηκε ἕνας ναὸς στὸ ὄνομα τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ, ἀπὸ ἕναν χριστιανὸ ποὺ εἶχε γιατρευτεῖ ἡ κόρη του ἀπὸ τὸν Ἀρχάγγελο.
Στὸ ναὸ ζοῦσε ἕνας εὐσεβὴς ἀσκητὴς ὁ Ἄρχιππος, ἐναντίον τοῦ ὁποίου στράφηκαν οἱ εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι ἤθελαν νὰ ἐκδικηθοῦν γιὰ τὰ θαύματα ποὺ γίνονταν. Ὅρμησαν τότε νὰ καταστρέψουν τὸ ναὸ καὶ νὰ δολοφονήσουν τὸν Ἄρχιππο.
Ἐπενέβη ὅμως ὁ Ἀρχάγγελος, ὁ ὁποῖος ἐξουδετέρωσε τοὺς εἰδωλολάτρες. Αὐτοὶ ὅμως δὲ σταμάτησαν θέλησαν νὰ ἐκτρέψουν ἕνα ποταμὸ νὰ πνίξουν τὸν Ἄρχιππο, καὶ νὰ καταστρέψουν τὸ ναό. Τότε ὁ Ἀρχάγγελος μὲ τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ σταματᾷ τὰ νερὰ καὶ προστάζει νὰ χωνευθοῦν, κατὰ παράδοξο τρόπο ἕως καὶ σήμερα στὸ σημεῖο ἐκεῖνο τὰ νερὰ χωνεύονται καὶ γι’ αὐτὸ τὸ μέρος ὀνομάστηκε Χώναις.
6 Σεπτεμβρίου. Ἀνάμνησις τοῦ έν Χώναις θαύματος τοῦ ἀρχαγγέλου Μιχαήλ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἀρχαγγέλου. 8 Νοεμ. (Ἑβρ. β΄ 2-10).
Εβρ. 2,2 εἰ γὰρ ὁ
δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα
παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν,
Εβρ. 2,2 Διότι εάν ο παλαιός νόμος, που ελέχθη στον Μωϋσήν
δια μέσου των αγγέλων, απεδείχθη έγκυρος και ισχυρός και κάθε παράβασις αυτού
και παρακοή έλαβε σαν μισθόν της την δικαίαν τιμωρίαν,