11. «Μή ἀγαπᾶτε τόν κόσμον μηδέ τά ἐν τῷ κόσμῳ», Α΄ Ἰωαν. 2, 14-16, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου καί Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη, 4-11-2018, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018
Κυριακή ΙΓ Λουκᾶ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος για τόν πλούσιο νεανίσκο πού ἐπιθυμοῦσε νά κληρονομήσει τήν αἰώνια ζωή (Μέρος Πρῶτο)
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΛΟΥΚΑ : Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. ιη΄, χωρία 18 έως 27
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΑΝΙΣΚΟ
ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ
[ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ]
«Καὶ ἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ· διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον;(:Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: ‘’Διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16]
Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και πονηρό με τη σκέψη ότι πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δε θα μπορούσα να αρνηθώ ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον ήλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δε θα μπορούσα να τον ονομάσω με κανένα τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να κρίνει τα άγνωστα πράγματα και ιδίως όταν πρόκειται για κατηγορίες, και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία· καθόσον λέγει ότι «Καὶ ἐκπορευομένου αὐτοῦ εἰς ὁδὸν προσδραμὼν εἷς καὶ γονυπετήσας αὐτὸν ἐπηρώτα αὐτόν(:Κι ενώ έβγαινε ο Ιησούς από το σπίτι στο δρόμο, έτρεξε κοντά Του ένας άνθρωπος και αφού γονάτισε μπροστά Του, Τον Του έθετε ερωτήσεις)»[Μαρκ.10,17] και ότι «ὁ δὲ Ἰησοῦς ἐμβλέψας αὐτῷ ἠγάπησεν αὐτὸν(:ο Ιησούς τότε τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε)»[Μαρκ.10,21].
Είναι, ωστόσο, μεγάλη και τυραννική η δύναμη των χρημάτων και αυτό γίνεται φανερό και από την περίπτωση αυτή· διότι και αν ακόμη είμαστε ως προς τα άλλα ενάρετοι, αυτή τα καταστρέφει όλα τα άλλα. Δικαίως λοιπόν και ο απόστολος Παύλος την ονόμασε ρίζα όλων γενικώς των κακών[βλ. Α΄Τιμ.6,9-10: «οἱ δὲ βουλόμενοι πλουτεῖν ἐμπίπτουσιν εἰς πειρασμὸν καὶ παγίδα καὶ ἐπιθυμίας πολλὰς ἀνοήτους καὶ βλαβεράς, αἵτινες βυθίζουσι τοὺς ἀνθρώπους εἰς ὄλεθρον καὶ ἀπώλειαν. ῥίζα γὰρ πάντων τῶν κακῶν ἐστιν ἡ φιλαργυρία, ἧς τινες ὀρεγόμενοι ἀπεπλανήθησαν ἀπὸ τῆς πίστεως καὶ ἑαυτοὺς περιέπειραν ὀδύναις πολλαῖς(:Όσοι έχουν προσκόλληση στο χρήμα και θέλουν να γίνουν πλούσιοι, πέφτουν σε πειρασμό και παγίδα και σε πολλές επιθυμίες ανόητες και βλαβερές, οι οποίες βυθίζουν τους ανθρώπους στην καταστροφή και στην απώλεια. Πέφτουν σε πειρασμό και καταστρεπτική παγίδα διότι ρίζα όλων των κακών είναι η φιλαργυρία. Μερικοί μάλιστα λόγω της φιλαργυρίας τους κυριεύτηκαν από σφοδρή και ακόρεστη επιθυμία για το χρήμα και γι' αυτό αποπλανήθηκαν από την πίστη και έμπηξαν γύρω από τον εαυτό τους σαν καρφιά πολλούς πόνους και αγωνίες)»].
Ἅγιος Νεκτάριος: «Μὴν ἀπελπίζεστε, ἀγρυπνεῖτε καὶ προσεύχεστε γιὰ νὰ κατοικήσει μέσα σας τὸ Ἅγιο Πνεῦμα»
Σκοπὸς της ζωης μας είναι νὰ γίνουμε τέλειοι καὶ ἅγιοι. Νὰ ἀναδειχθουμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ καὶ κληρονόμοι της βασιλείας των οὐρανων. Ἂς προσέξουμε μήπως, γιὰ χάρη της παρούσας ζωης, στερηθουμε τὴ μέλλουσα, μήπως, ἀπὸ τὶς βιοτικὲς φροντίδες καὶ μέριμνες, ἀμελήσουμε τὸ σκοπὸ της ζωης μας.
Ἡ νηστεία, ἡ ἀγρυπνία καὶ ἡ προσευχὴ ἀπὸ μόνες τους δὲν φέρνουν τοὺς ἐπιθυμητοὺς καρπούς, γιατί αὐτὲς δὲν ειναι ὁ σκοπὸς της ζωης μας, ἀποτελουν τὰ μέσα γιὰ νὰ πετύχουμε τὸ σκοπό.
Στολίστε τὶς λαμπάδες σας μὲ ἀρετές. Ἀγωνιστειτε ν’ ἀποβάλετε τὰ πάθη της ψυχής. Καθαρίστε τὴν καρδιά σας ἀπὸ κάθε ρύπο καὶ διατηρηστε τὴν ἁγνή, γιὰ νὰ ἔρθει καὶ νὰ κατοικήσει μέσα σας ὁ Κύριος, γιὰ νὰ σας πλημμυρίσει τὸ Ἅγιο Πνευμα μὲ τὶς θειες δωρεές.
Παιδιά μου ἀγαπητά, ὅλη σας ἡ ἀσχολία καὶ ἡ φροντίδα σ’ αὐτὰ νὰ ειναι. Αὐτὰ ν’ ἀποτελουν σκοπὸ καὶ πόθο σας ἀσταμάτητο. Γί’ αὐτὰ νὰ προσεύχεστε στὸ Θεό. Νὰ ζητητε καθημερινὰ τὸν Κύριο, ἀλλὰ μέσα στὴν καρδιά σας καὶ ὄχι ἔξω ἀπὸ αὐτήν. Καὶ ὅταν Τὸν βρείτε, σταθείτε μὲ φόβο καὶ τρόμο, ὅπως τὰ Χερουβεὶμ καὶ τὰ Σεραφείμ, γιατί ἡ καρδιά σας ἔγινε θρόνος του Θεοῦ. Ἀλλὰ γιὰ νὰ βρειτε τὸν Κύριο, ταπεινωθειτε μέχρι τὸ χωμα, γιατί ὁ Κύριος βδελύσσεται τοὺς ὑπερήφανους, εννοῷ ἀγαπάει καὶ ἐπισκέπτεται τοὺς ταπεινοὺς στὴν καρδιά.
Ἂν ἀγωνίζεσαι τὸν ἀγώνα τὸν καλό, ὁ Θεὸς θὰ σὲ ἐνισχύσει. Στὸν ἀγώνα ἐντοπίζουμε τὶς ἀδυναμίες, τὶς ἐλλείψεις καὶ τὰ ἐλαττώματά μας. Ειναι ὁ καθρέφτης της πνευματικής μας καταστάσεως. Ὅποιος δὲν ἀγωνίστηκε, δὲν γνώρισε τὸν εαυτό του.
100. Ἡ ἐξουδένωση προξενεῖ τήν ταπείνωση Β΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
100. Ἡ ἐξουδένωση προξενεῖ τήν ταπείνωση Β΄ (Εὐεργετινός τόμ. Β΄- ὑπόθ. Β΄), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 24-11-2018, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html
«Ὅλες οἱ νοσοκόμες μέ ρώτησαν ἄν ἔμαθα γιά τό θαῦμα!»
'Ο Μοναχός, π. Ζωσιμάς (αριστερά), με
τον Γέροντά του, π. Σίμωνα Αρβανίτη.
Ένα άλλο θαύμα του Αγίου Σίμωνα* [Γέροντας, π. Σίμων Αρβανίτης] έγινε στον χώρο που εργάζομαι στο νοσοκομείο. Ήμουνα βραδινή νοσοκόμα μαζί με άλλη μία.
Μας παραδώσει ότι στο δωμάτιο Α είναι ένας ασθενής μία εβδομάδα κλινήρης, εξασθενημένος, χλωμός και ότι έχει εξωτερικά, κυρίως στο λαιμό, αδένες φουσκωμένους σε σχήμα σχεδόν αυγού κουβάρια. Παρουσίαζε υψηλό πυρετό και μάλλον είχε καρκίνο.
Ήτο θυμούμαι παραμονή της γιορτής του Σταυρού και εγώ σχόλασα και πήγα στην Εκκλησία. Την επομένη μέρα είχα στην εργασία μου απόγευμα και, μόλις μπαίνω από την πόρτα βλέπω τον ασθενή να περπατά, σαν να μην έχει τίποτα.
Για νάμαι ειλικρινής, δεν τον κατάλαβα.
Μπήκα στο γραφείο της παράδοσης και όλες οι νοσοκόμες με μία φωνή μου είπαν αν έμαθα για το θαύμα που έγινε. Εγώ φυσικά τους είπα όχι.
Και αρχίσανε να μου λένε, ότι το πρωί θα έπαιρναν τον άρρωστο του δωματίου Α για το χειρουργείο. Θα παίρνανε δείγμα από τα κουβάρια να τα στείλουνε για βιοψία, για να ανακαλύψουν τι είναι.
Μητροπολίτης Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωὴλ: «Μέ προβληματίζει αὐτό πού ἀκούστηκε γιά μία Ἑλλάδα οὐδετερόθρησκη»
Οι ιερείς δεν έχουν ενημερωθεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά ερωτήματα, δήλωσε ο Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, κ.κ. Ιωήλ., αναφορικά με τη συμφωνία Τσίπρα-Ιερώνυμου.
«Ίσως έχει ενημερωθεί η Μικρή Σύνοδος (12 μητροπολίτες), όχι όμως η Μεγάλη, η Διαρκής», είπε, μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα στον ΑΝΤ1, και αναφέροντας μερικά από τα κενά που δημιουργούνται μετά τη συμφωνία, διερωτήθηκε τι θα γίνει με το μάθημα των
Θρησκευτικών, ποια θα είναι η θέση της Εκκλησίας στα κοινά και τι θέση θα έχει ο μητροπολίτης στις τοπικές εκδηλώσεις.
Κυριακή ΙΓ Λουκᾶ. Ἁγίου Κυρίλλου Ἀρχιεπισκόπου Άλεξανδρίας, ἐξήγησις ὑπομνηματική εἰς τό κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιον, κεφ. ιη
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΛΟΥΚΑ(Λουκ. 18,18-27):
Αγίου Κυρίλλου, αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας, Εξήγησις υπομνηματική εις το κατά Λουκάν Ευαγγέλιον, κεφ.ιη΄[Λουκά 18,18-27:ο πλούτος και η αιώνια ζωή]
«Καὶ ἐπηρώτησέν τις αὐτὸν ἄρχων λέγων, Διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;(:Κάποιος άρχοντας της συναγωγής Τον ρώτησε το εξής: Διδάσκαλε αγαθέ, τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;)·εἶπεν δὲ αὐτῷ ὁ ᾽Ιησοῦς, Τί με λέγεις ἀγαθόν; οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός(:Του είπε τότε ο Ιησούς: Αφού απευθύνεσαι σε εμένα νομίζοντας ότι είμαι ένας απλός άνθρωπος, γιατί με ονομάζεις ‘’αγαθό’’; Κανείς δεν είναι από μόνος του απολύτως αγαθός παρά μόνο ένας, ο Θεός)»[Λουκ.18,18-19].
Ο αναφερόμενος εδώ άρχοντας που υπονοείται ότι είναι κάποιος συγκεκριμένος, νόμισε ότι μπορεί να ελέγξει τον Χριστό, ότι τάχα ο Ιησούς περιφρονεί την εντολή που δόθηκε μέσω του Μωυσή και εισάγει δικού του νόμους. Πλησιάζει λοιπόν και προσποιείται ότι ηθικολογεί, γιατί Τον αποκαλεί διδάσκαλο και Τον ονομάζει αγαθό και λέγει ότι θέλει να μάθει. Επειδή όμως ρωτούσε με σκοπό να Τον πειράξει, εύλογα Αυτός που συλλαμβάνει τους σοφούς πάνω στην πανουργία τους[Ιώβ, 5,13: «ὁ καταλαμβάνων σοφοὺς ἐν τῇ φρονήσει, βουλὴν δὲ πολυπλόκων ἐξέστησεν(:Αυτόν, που συλλαμβάνει τους καυχώμενους για τη σοφία τους, ματαιώνει όμως τα σχέδια και τις αποφάσεις των πονηρών ανθρώπων)»], λέγει προς αυτόν: «Εάν δεν έχεις πιστέψει ότι είμαι Θεός, γιατί μου αποδίδεις αυτά που ταιριάζουν μόνο στην ανώτατη φύση και με ονομάζεις αγαθό, εμένα που νομίζεις ότι είμαι άνθρωπος σαν εσένα; Γιατί ο Θεός από τη φύση Του είναι αγαθός, και ιδιαίτερο και ουσιώδες φυσικό και εξαίρετο αξίωμά Του είναι το ότι είναι αγαθός και κατά συμμετοχή οι άγγελοι και εμείς».
Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος: Κινδυνεύω νά μή βρῶ διαφορά μεταξύ ἀνθρώπου καί θηρίου
Όταν σε βλέπω να ζεις χωρίς φρόνηση, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο και όχι βόδι;
Όταν σε βλέπω να αρπάζεις, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο κι όχι λύκο;
Όταν σε βλέπω να κυλιέσαι στην αμαρτία (να πορνεύεις) πώς να σε αποκαλέσω άνθρωπο και όχι χοίρο;
Όταν σε βλέπω ανόητον πώς να σε ονομάσω άνθρωπον και όχι γαϊδούρι;
Όταν σε βλέπω ανυπάκουο, χωρίς σύνεση, πώς να σε πω άνθρωπο κι όχι πέτρα;
Γιατί όταν αναπηδάς σαν ταύρος, είσαι λαίμαργος σαν αρκούδα, είσαι μνησίκακος σαν καμήλα, κεντρίζεις σαν σκορπιός, είσαι ύπουλος σαν αλεπού, βρίσκεσαι σε πόλεμο με τ’ αδέλφια σου όπως ο πονηρός διάβολος, πώς θα μπορέσω να σε κατατάξω ανάμεσα στους ανθρώπους;
Ἅγιος Γέροντας Ἰάκωβος Τσαλίκης: «Ἔχω χαρά πού ὁ Θεός μέ ἔταξε ἐδῶ, νά προσφέρω ὅ,τι μπορῶ στούς ἀδελφούς μου»
Ήρθα εδώ στο Μοναστήρι όχι για να υψηλοφρονώ. Ο ίδιος ο Χριστός μας που είναι Θεός, ταπεινώθηκε πιο κάτω κι από τον τελευταίο άνθρωπο. Δεν ξέρω ψαλμωδίες. Προσευχή μόνο (κάνω) μέσ’ από την καρδιά μου αυθόρμητα, με πίστη.
Παρακαλώ τον Όσιο: «Όσιέ μου, όποιοι πατούν το πόδι στην Μονή μας, να τους δίνης το αίτημά τους».
Τά τρία αὐτά μένουν....
Όσιου Θαλάσσιου του Λίβυου
Τα τρία αυτά μένουν, τα τρία αυτά, που σφίγγουν και συγκρατούν το σύνδεσμο όλων, η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη.
Μεγαλύτερη από όλα η αγάπη. Εγώ, όμως, την πίστη την βλέπω σαν ακτίνα, την ελπίδα σαν φως, την αγάπη σαν ηλιακό κύκλο και όλα σαν μια αντανάκλαση και μια λαμπρότητα.
Γιατί η πρώτη όλα μπορεί να τα κάνει και να τα δημιουργεί.
24 Νοεμβρίου. Κλήμεντος ἐπισκόπου Ῥώμης, Πέτρου ἐπισκόπου Ἀλεξανδρείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἱερομαρτύρων. (Φιλιπ. γ΄ 20 - δ΄ 3).
Φιλιπ. 3,20 ἡμῶν γὰρ
τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει, ἐξ οὗ
καὶ σωτῆρα ἀπεκδεχόμεθα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν,
Φιλιπ. 3,20 Αλλ' ημών των πιστών μαθητών του Κυρίου η πατρίς μας
και η πολιτεία μας, το πολίτευμά μας και η συμπεριφορά μας είναι, όπως και των
αγγέλων, στους ουρανούς, απ' όπου με πολύν πόθον περιμένομεν τον σωτήρα μας,
τον Κυριον Ιησούν Χριστόν.